Pasażerowie piny 5 i 3.
Kierowca (4 elektryczne szyby): biała wtyczka faktycznie piny 3 i 6 natomiast wtyczka brązowa (sterowanie tyłem) po staremu czyli 9 i 6.
Lodgy 2019.
Ponawiam jednocześnie pytanie o konektory do wtyczki.
Ja miałem SS 2016, ale model 2017, czyli poliftowy. Podświetlony był 1 przycisk w drzwiach kierowcy oraz dwa na desce rozdzielczej, ale te nie były do niczego podłączone. Z tyłu miałem i dalej mam korby.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-18, 08:25
Jak widać możemy zagadnienie podsumować stwierdzeniem, że "pomimo pewnych prawideł nie ma żadnej reguły" i na dwoje babka wróżyła
Takie rzeczy jak informacje o podświetleniu przycisków nie są nigdzie przez Dacię podawane i jak ktoś ma pełne podświetlenie lub nie, to wcale nie znaczy że inny egzemplarz kupiony trochę wcześniej czy później będzie miał tak samo.
Jedyne pocieszenie, że każdy przycisk jest fabrycznie przygotowany do podświetlenia a jedynie albo nie ma wlutowanych wszystkich elementów, albo przycisk jest kompletny a brakuje np. przewodów w wiązce drzwi. W tym drugim przypadku zazwyczaj daje się łatwo podpiąć obwód podświetlania w przycisku do styków sterujących- co prawda wtedy podświetlenie działa cały czas po włączeniu zapłonu, ale dobre i to.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-11-18, 08:42, w całości zmieniany 2 razy
Kupując SS3 wogole nie brałem elektryki z tyłu pod uwagę. 95% jeżdżę sam.....czasem z żoną.....psy jeżdżą w bagażniku więc po co dawać elektryce się popsuć.
Kupując SS3 wogole nie brałem elektryki z tyłu pod uwagę. 95% jeżdżę sam.....czasem z żoną.....psy jeżdżą w bagażniku więc po co dawać elektryce się popsuć.
Ja to zrobiłem z oszczędności, wyrachowania, a nie prewencyjnie. Inna sprawa, że rozszczelnienie wnętrza w upałach, korba, jest o wiele łatwiejsze. W sensie lekkie uchylenie szyby, zmniejsza żar w aucie, stojacym na słońcu, przy wsiadaniu
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-22, 22:10
uno0 napisał/a:
Kupując SS3 wogole nie brałem elektryki z tyłu pod uwagę. 95% jeżdżę sam.....czasem z żoną...
No więc właśnie dokładnie odwrotnie, elektryka z tyłu nie służy pasażerom z tyłu, lecz służy kierowcy. Pasażerowie z tyłu uchylą sobie czy to z przycisku, czy z korby, kierowca jadąc sam jest w stanie uchylić tył tylko z przycisku. Ja jeżeli już uchylam szyby, to właśnie raczej tylne niż przednie.
Każde z tych rozwiązań ma swoje plusy i minusy, jednemu nie będzie przeszkadzało, że z tyłu nie ma elektryki, drugi natomiast nie wyobraża sobie jej nie mieć, tak to już jest.
To jest moje drugie auto gdzie mam elektrykę tylko z przodu i z tego się już cieszę, ponieważ wszystkie moje wcześniejsze auta miały wszędzie korbki, były one do tego jeszcze bez klimy i trzeba było wtedy też sobie jakoś radzić.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2022-12-24, 13:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2024-03-15, 19:30
Troszkę odświerzę temat.
Zakupiłem przełącznik do szyb dedykowany do Zoe (teoretycznie). Wszystko pasuje, na płytce dioda widoczna, szyba pracuje, tylko dioda nie świeci. Powodów może być kilka. Narazie napiszę co ustaliłem:
Przycisk w Joggerze jest w pełni mechaniczny. W środku nie ma żadnej płytki, tylko układ blaszek stykowych. W gnieździe przycisku (6 pinowym) nie ma pinu nr 5 (fizycznie i dosłownie jest dziura).
Wiązka w drzwiach zakończona wtyczką 6-pinową. Wszystkie piny z przewodami (5 grubych i jeden cienki).
Nie udało mi się pomierzyć napięć (za grube mam sondy), ale się nie poddam.
Rzeczy do sprawdzenia:
przycisk od Zoe może być uszkodzony (trzeba sprawdzić, w końcu to używka), sprawdzić przewód nr 5 czy coś tam jest.
Zawsze można chamsko wlutować tradycyjną diodę z opornikiem, miejsca jest naprawdę dużo.
Pytanie: czy podświetlenie może być sterowane przez kompa i w związku z tym istnieje możliwość zablokowania podświetlenia (pomimo istniejącego, fizycznego połączenia) ?
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2024-03-16, 10:15
Mały update:
pożeniłem :D
przycisk miał uszkodzoną diodę;
natomiast po staremu zmostkowałem pin 5 z 3; natomiast przewód wypiąłem na wszelki wypadek ze względu na nieznajomość jego zastosowania i podłączenia.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-16, 12:51
Układ elektryczny przycisku w nowych Daciach (także w Joggerze) jest identyczny jak w poprzedniej generacji, np. Sandero2 po face liftingu a więc nie ma tam kosmicznej technologii a podświetlenie nie jest sterowane komputerem. A więc funkcje pinów można sprawdzić na schematach np. Logana2/Sandero2 po FL.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2024-03-16, 13:25
Tylko że w mojej ex było tylko 5 przewodów, a przyciski były same w sobie wyposażone w diody. Dlatego zwykłe mostkowanie załatwiało sprawę. Nowa generacja pod względem guzików to krok wstecz. Za to wtyczka ma pełne obsadzenie przewodami. Ten który wypiąłem prawdopodobnie steruje podświetleniem, tylko że jest pusty. Chyba że trzebaby wymienić panel (w sensie przyciski zespolone) po stronie kierowcy aby przewód ożył.
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2024-03-16, 13:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2024-03-18, 12:34
Drążę temat dalej.
W Clio V jest możliwość zmiany koloru podświetlenia poprzez nastawy w systemie multimedialnym. Czy jest możliwe że ten magiczny kabel miał połączenie z MN4?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-18, 12:38
masterczerwi napisał/a:
Czy jest możliwe że ten magiczny kabel miał połączenie z MN4?
Nie. Zresztą diody LED wlutowane w przyciskach Dacii mają jeden, narzucony kolor.
Poniżej schemat dla Sandero II- obecne Sandero/Jogger pomimo innego wyglądu przycisków, ma identyczne złącza elektryczne i pinout złącza- PIN nr 5 służący do zasilania LED przycisku (dotyczy przycisków szyby drzwi pasażera w obu drzwiach przednich, oraz przycisków szyb drzwi tylnych) jest podłączony bezpośrednio do +12V obwodu podświetlenia innych przycisków deski rozdzielczej/kokpitu.
Szyby_El_Sandero2.jpg
Plik ściągnięto 28 raz(y) 69,29 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-03-18, 13:06, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2024-03-18, 12:56
Więc wychodzi na to że moje przewody są niepodłączone. Do skrzynki bezpieczników jeszcze nie zaglądałem. Tylko pozostaje pytanie jak się do nich dobrać i gdzie wpiąć aby przyciski włączały się razem ze światłami.
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2024-03-18, 13:03, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-18, 13:13
Byłoby dobrze gdybyś posłużył się multimetrem i na 100% potwierdził że na PIN5 nic się nie pojawia po włączeniu świateł, w żadnych drzwiach. Jeżeli faktycznie nic, to wypadałoby sprawdzić czy PINy5 na wtykach przełączników w poszczególnych drzwiach są ze sobą połączone, bo to już jest dużo na początek. Wtedy wystarczy doprowadzenie napięcia do jednego tylko przycisku. Stare schematy sugerują, że w przypadku szyb przednich nie ma żadnych dodatkowych złącz pomiędzy przyciskami a bezpiecznikami, w przypadku tylnych szyb złącza pośrednie są.
Niestety- schematy Joggera czy choćby Sandero3 jeszcze nie "wypłynęły"...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-03-18, 13:30, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 282 Skąd: LU
Wysłany: 2024-03-18, 14:00
Właśnie sprawdzałem multimetrem. Schematów w Rumuni nie znalazłem. Oni już pare rzeczy ogarnęli jak np przeszczep MySense do Sandero i jego obsługa z MN4, ale jakoś tak niechętnie dzielą się wiedzą. Zastanawiam się czy przypadkiem sterowanie podświetleniem nie wychodzi z UCH, to by tłumaczyło brak napięcia.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-03-18, 15:29
No ale jak rozumiem podświetlenie po stronie kierowcy jest i inne przyciski na desce też świecą? Po czorta by to rozdzielali i zasilali zupełnie inaczej akurat resztę szyb, nawet gdyby to szło z UCH? Moim zdaniem brakuje gdzieś po prostu przewodu w jakiejś wiązce. Sprawdź który bezpiecznik wygasza Ci podświetlenia u kierowcy i podświetlenia pozostałych przycisków kokpitu- normalnie powinno to być podczepione pod światła pozycyjne.
Tylne szyby też masz w prądzie?
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-03-18, 15:32, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum