Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2021-09-09, 19:37
a idzie po VINie sprawdzić jaki rodzaj oleju idzie?
Bo mam logana pickup z 2010 czy 11 roku i dusterka z 2018r i jak idzie ten sam to wziąlbym za jednym razem kupił.
Jestem po wymianie oleju w skrzyni TL-8 przebieg 50tyś , olej po spuszczeniu zasyfiały, co prawda wcześniej nic nie buczało i nie gwizdało , ale na zimnej skrzyni biegi wchodziły opornie . Różnica jest znaczna . Natomiast grzebiąc w necie gdzieś na ruskiej stronie znalazłem opis , że te skrzynie wymagają lepkości oleju minimum 180 a zalecany elf TRANSELF NFP lub NFJ 75W-80 ( któryś z nich został już wycofany z produkcji) ma lepkość 170 czy 175 , może problem tkwi w oleju jego lepkości .
Powiedzcie mi jak to jest z tą pojemnością skrzyni biegów. W Dusterze weszło ok 2.5litra czyli zgodnie z katalogiem.w logowanie wlałem ok. 3.1l i nic się nie przelało..
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-09-24, 18:26
tyle że w dacii katalog czasem cuda pokazuje ;)
Natomiast ja zapytam czy ktoś ma fotkę gdzie jest korek wlewowy i spustowy w dacii duster 2018r 1,5dci
Plastikowy znalazłem i to jest pewnie wlewowy (tak było w loganie pickup) tylko nie wiem gdzie jest spustowy jeszcze. Ma ktoś może fotkę gdzie jest ukazane co i jak?
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-11-12, 22:58
idąc tym tokiem to weszło 2 butelki 1litrowe a to co zlałem to weszło potem w te 2 buteleczki.
Coś mało weszło. Za 2 tys. km przy wymianie oleju w silniku się sprawdzi.
Wlewane aż się przelało.
Cześć.
Informacja dla wymieniających olej w skrzyni biegów DACIA.
Na moim przykładzie (SCE 1.0) ale podejrzewam że będzie dotyczyło wszystkich "Rumunów".
ELF wprowadził nowy olej TRANSELF NFX SAE 75W który zastępuje oleje TRANSELF NFP 75W-80 oraz TRANSELF NFJ 75W-80.
Piszą że:
TRANSELF NFX SAE 75W replaces TRANSELF NFP 75W-80 and TRANSELF NFJ 75W-80 and covers their targeted applications.
TRANSELF NFX SAE 75W zastępuje produkty TRANSELF NFP 75W-80 i TRANSELF NFJ 75W-80 i pokrywa ich zastosowanie.
Fajnie, tylko że ten nowy NFX ma niższy indeks lepkości, poniżej wartości zalecanej dla skrzyń Renault/Dacia/Nissan (mówimy o tych zwykłych samochodach, nie o sporcie itd)
czyli ekologia, niższe spalanie paliwa i ...biegi mi ciężej wchodzą.
Świeżo po wymianie odczułem że lewarek ciężej wbija biegi niż na starym oleju (130 tyś).
No to jedziemy:
Elf na swojej stronie do mojego silnika SCE 1.0 (oczywiście mówimy o skrzyni biegów, ale tak łatwiej obrazowo przedstawić) zaleca olej TRANSELF NFP 75W-80 jednocześnie wycofując go z produkcji.
Aso- tradycyjnie nic nie wiedzą i mają to w dupie.
Byłem przekonany że skoro piszą że ten nowy "lepszy" w pełni zastępuje to taki kupiłem i wymieniłem. A tu dupa jest gorzej.
Oczywiście nie jest tak że skrzynia w ogóle nie działa czy coś, ale czuć różnicę na -.
Czyli jedna literka w nazwie oleju a różnice są na tyle duże że można je wyczuć.
Teraz zakup starego NFP na alledrogo - bo jeszcze są niedobitki (dosyć drogo).
Czyli burdello jak zwykle.
linki to danych poszczególnych olejów dla dociekliwych:
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-10-09, 16:12
Siemka.Dzisiaj w moim sanderku zmienilem olej w skrzyni biegow.Zlecialo rowniutko 2 litry.Zalalem niecale 2.5 litra.Butelki po 0.5 litra wlewalem olejarka.Przy piatej butelce juz mi wylatywalo przelewem.Wiec na wymiane wystarczy 2.5 litra.Olej Elf TRANSELF NFP 75W/80.
Latwiejsze i mniej pracy niz przy wymianie oleju silnikowego.Na spust dalem taka sama uszczelke miedziana jak przy wymianie silnikowego(te same korki),a przy wlewie jest plastikowy motylek z gumowa uszczelka.Ta uszczelke nalozylem znowu.Motylek wystarczy dokrecic reka.Dolny dalem tak jak przy wymianie oleju silnikowego 35 NM.
Oczywiscie mozna dokrecic bez dynamometrycznego tylko z glowa zeby nie pomylic i nie dokrecac jak kol.
Pozdrawiam.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-10-09, 16:28
Za 3 litry tego oleju dalem 172 zyla..Raz na 4-5 lat to zaden wydatek.Tyle wydaje co 10 tys km na olej i filtr oleju silnikowego,a ze jezdzilem w tym roku dosc sporo jak na mnie (10 tys w 7 miesiecy) to w tym roku wymienilem w piatek drugi raz w tym roku silnikowy.
Wymianilem tez olej wspomagania.Tutaj to bylo troche pier......a wiec jezeli ktos nie chce rozbierac nadkola to niech sie zaopatrzy w dlugie szczypce zeby przez otworek gdzie z ledwoscia wchodzi reka zdjac obejme.Ledwo idzie korek odkrecic.Mi sie udalo zdjac krotkimi kombinerkami ale juz jej nie zalozylem,brak szans.Zalozylem zwykla skrecana.
Ale ze i tak musialem troche rozebrac kawalek oslony udalo mi sie zlokalizowac filtr fazy lotnej LPG.Idzie go wymienic bez rozbierania polowy samochodu.Dojscie jest po wyjeciu obudowy filtra powietrza i wspomnianej kawalka oslony ktora trzyma sie na dwoch srubach. Jak nabiore " sil i checi" to sie za to wezme z nagrywaniem.
cześć,
jaka jest pojemność oleju w skrzyni biegów w Sandero 3 BJI silnik 1.0 TCE 100 LPG, i jaka tam skrzynia jest montowana ?
Gdzieś wyczytałem że mam skrzynię JT4 6/1 pojemność 1,2 litra, ale wydaje mi się że to błędna informacja.
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-10-25, 21:24
JT4 o poj.1.2 litra. Tak tez pokazuje na ELFoskiej stronie. Jest w trojkach jeszcze JH3 ale to w silnikach SCe i tam wchodzi 2.7l.
Olej ten co do wszystkich ELF TRANSELF NFP 75W-80.
Ostatnio zmieniony przez ceranix3 2023-10-25, 21:27, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2023-10-27, 22:12
Taka wymiana oleju w skrzyni biegów wydaje mi się bez sensu,(będzie hejt) bo posiadałem bo posiadałem już dwa Fordy o przebiegach od 350 do 380 000 km i nigdy z nimi się nic nie działo (tylko w jednym wymieniałem olej przy wymianie sprzęgła). Aktualnie moja Dacia ma już 300 000 km i 11 lat, więc jakby ciągnie do 400 450 to wymiana i tak będzie nieopłacalna bo cała reszta podzespołów i tak będzie już bardzo zużyta i tylko będzie nadawała się na złom. No chyba że ktoś ma auto z niewiadomego pochodzenia ,które ma prawo do świadczeń 500+
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ja mam auto z wiadomego pochodzenia i po 15 latach i 293 000 km wymieniłem olej w skrzyni przy okazji wymiany sprzęgła (chociaż okazało się że oleju nie trzeba było spuszczać).
I jeśli ktoś by zapytał wymieniać czy nie to bym powiedział że zlałem niewiele więcej niż 2,5 litra z 3,1 l które powinny być w skrzyni i po zalaniu nowym olejem biegi 2 i R zaczęły płynnie wchodzić.
I tyle...
_________________ VW POLO 1.0 MPI 1997
DACIA LOGAN MCV 1.6 MPI 2008
SKODA ROOMSTER 1.2 TSI 2013
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-11-15, 15:41
Moim zdaniem różnica jest. Wymieniałem olej po 80 tysiącach i skończyły się sporadyczne zgrzyty przy szybkiej zmianie biegów. Synchronizatory mają łatwiej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum