Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy zamienic Grand Scenic 3 1.6 16v lpg na 0.9 tce kombi
Autor Wiadomość
ljs_ljs_ljs 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 lpg
Dołączył: 30 Maj 2024
Posty: 1
Skąd: Skawina
Wysłany: 2024-05-30, 19:42   Czy zamienic Grand Scenic 3 1.6 16v lpg na 0.9 tce kombi

Witam wszystkich :)

Mam taką sprawe i proszę o Wasze opinie.

W kwietniu 2023 kupiłem Grand Scenic 3 1.6 16.v LPG 2009.
Mimo sprawdzania na Auto DNA/ Car Vertical.. to okaząło sie
ze troche wtopiłem z zakupem.

(Teraz juz jestem na tyle mądry, ze bym wynajął takiego np
AutoKryt, Zet-Car, Balkan czy innego rzeczoznawcę).

GRand Scenica 3 z lpg w 2023 kupiłem na 21 tyś, od tego czasu
zrobiłęm nim 35 tyś km. Ale niestety włozyłem okolo 12 tys złotych !
Aktualny przebieg 241 tyś.

Poniżej link do scenic forum ( Dla tych o mocnych nerwach) .
https://www.scenic-forum....009-1-6-16v-lpg

Zostało zrobione :
Zawieszenie przednie z Amorami
Remont skrzyni ( który w sumie nie był potrzebny).
Zaden serwis (BoshService i nie tylko) nie moze dojść do tego co tam wyje podczas jazdy na 4,5,6 biegu przy predkosci 60 km/h .
Nowe sprzegło. Sprzegło działą OK, nie slizga, ale cieżko sie wciska i noga mnie boli.
Naprawione swiatło cofania i przeciwmgłowe.
Nowe koncówki drążków
Naprawiona druga karta.
Zakupiony nowy akumulator

Co nie zostało zrobione .. .a co pewnie niebawem bedzie trzeba zrobic
Rozrząd i Koło zmiennych faz rozrządu
Przednia szyba do wymiany
Chłodnica klimatyzacji.
Klima coś słabo chłodzi, wiec albo chłodnica klimatyzacji ( jest w kiepskawym stanie),
albo kompresor.

Przy sredniej 38 km/h auta spala mi okolo 9.5 lpg na 100km.
Troche to dla mnie duzo, bo robie miesiecznie 3 tys km
(Nie jestem taksówkarzem, ani uberem, poprostu dojazd do pracy ..rodziny etc)
Zastanawiam sie nad sprzedaża tego badziewia ...i zakupem
za jakies 25 tys logac mcv 09.tce . I sie zastanawiam ile taki logan mcv 0.9 tce
moze spalic lpg przy sredniej predkosci okolo 38-40 km.h.
Jazda głownie po terenie zabudowanym.

Jak z miejscem w tyle w takim 0.9 tce ?
Mam 185 cm, ktos sie za mna zmieści ?

Co byscie zrobili na moim miejscu ? Może jakieś
inne auto w budzecie 25 tys . Wazne da mnie cechy :
Duzo miejsca w tyle za wysokim kierowcą (185 cm i długie nogi :/ )
Zeby sie troche wyżej siedziało, a nie szorowało tyłkiem po asfalcie jak w AstraH.
(Auto conajmniej 150 cm na wysokośc).
Ostatnio zmieniony przez ljs_ljs_ljs 2024-05-30, 20:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-31, 14:18   

Cytat:
Zawieszenie przednie z Amorami
Remont skrzyni ( który w sumie nie był potrzebny).
Zaden serwis (BoshService i nie tylko) nie moze dojść do tego co tam wyje podczas jazdy na 4,5,6 biegu przy predkosci 60 km/h .
Nowe sprzegło. Sprzegło działą OK, nie slizga, ale cieżko sie wciska i noga mnie boli.
Naprawione swiatło cofania i przeciwmgłowe.
Nowe koncówki drążków
Naprawiona druga karta.
Zakupiony nowy akumulator


I to wszystko za 12 tysięcy ? Mój mechanik prosi o kontakt :)
 
ljs_ljs_ljs 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 lpg
Dołączył: 30 Maj 2024
Posty: 1
Skąd: Skawina
Wysłany: 2024-06-01, 17:42   

@Dr0zda
Jak sie zsumuje faktury ( linki ząłączone) w

https://www.scenic-forum....g#data-727466-1

https://www.scenic-forum....g#data-727466-2

https://www.scenic-forum....g#data-727466-3

https://www.scenic-forum....g#data-727466-4

https://www.scenic-forum....g#data-727466-5

https://www.scenic-forum....g#data-727466-6

oraz
https://www.scenic-forum....t.php?aid=28467

11k same faktury ;] jeszcze oponki 1K i spokojnie 12K.
Ostatnio zmieniony przez ljs_ljs_ljs 2024-06-01, 17:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-06-03, 17:08   

Z tego co zauważyłem silnik 0.9 potrafi spalać więcej niż 1.0 którym jeżdżę - pewnie dlatego że trzeba nim wyżej jeździć. Podejrzewam że w jeździe typowo miejskiej trudno będzie Ci dużo zejść poniżej 7.5/100
Może można coś zmienić w obecnym stylu jazdy żeby to 1.6 spalało mniej ?
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3949
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-04, 10:37   Re: Czy zamienic Grand Scenic 3 1.6 16v lpg na 0.9 tce komb

ljs_ljs_ljs napisał/a:
Zastanawiam sie nad sprzedaża tego badziewia ...i zakupem
za jakies 25 tys logac mcv 09.tce . I sie zastanawiam ile taki logan mcv 0.9 tce
moze spalic lpg przy sredniej predkosci okolo 38-40 km.h.
Jazda głownie po terenie zabudowanym.
Jak z miejscem w tyle w takim 0.9 tce ?
Mam 185 cm, ktos sie za mna zmieści ?
...
Duzo miejsca w tyle za wysokim kierowcą (185 cm i długie nogi :/ )
Zeby sie troche wyżej siedziało, a nie szorowało tyłkiem po asfalcie jak w AstraH.
(Auto conajmniej 150 cm na wysokośc).
Co do miejsca z tyłu- w Loganie bez problemu powinien być luz, to nie jest małe auto. Natomiast dla kierowcy jest identycznie jak w Sandero2. Ważne żeby była wersja z regulacją fotela w pionie (bo nie każdy to ma). Co do MCV- polecam wyszukanie Logana MCV w wersji Stepway- będzie miał ciut większy prześwit.
Na podstawie mojego Sandero Stepway, mogę ocenić, że Logan z 0,9TCe powinien konsumować w granicach do 6,5l/100km w cyklu miejsko-podmiejskim. Oczywiście benzyny, bo z LPG nie miałem styczności.
 
ljs_ljs_ljs 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 lpg
Dołączył: 30 Maj 2024
Posty: 1
Skąd: Skawina
Wysłany: 2024-06-04, 17:03   

Dzieki za odpowiedzi.
Będę musiał usiaść za kólkiem i zobaczyc jak mi sie siedzi.
NIe wiem jak z zabezpieczniem antykorozyjnym w tym MCV.
jak chodzi o styl jazdy, to raczej jezdze emerycko.
W terenie zabudowanym 60 km na budziku, obroty okolo 2500.
NA Autostradzie rzadko powyzej 110 km/h. (Scenic 3 jest kiepsko wygluszony,
i 120 km to ponad 3500 obrotow mimo 6 biegów)
Ostatnio zmieniony przez ljs_ljs_ljs 2024-06-04, 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1955
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-06-04, 19:39   

ljs_ljs_ljs napisał/a:
Dzieki za odpowiedzi.
Będę musiał usiaść za kólkiem i zobaczyc jak mi sie siedzi.
NIe wiem jak z zabezpieczniem antykorozyjnym w tym MCV.
jak chodzi o styl jazdy, to raczej jezdze emerycko.
W terenie zabudowanym 60 km na budziku, obroty okolo 2500.
NA Autostradzie rzadko powyzej 110 km/h. (Scenic 3 jest kiepsko wygluszony,
i 120 km to ponad 3500 obrotow mimo 6 biegów)


trochę ciężko porównywać te auta ze sobą bo są to zupełnie inne platformy. Logan zbudowany jest na zmodernizowanej ale nadal archaicznej płycie podłogowej pamietającej jeszcze czasy Clio II, natomiast Scenic III powstał na płycie podłogowej z Megane III. Scenic jest na pewno większym autem w środku, trochę szerszym ale posiada mniejszy bagażnik więc tu plus dla Logana. Logan 0,9Tce z pewnością jest dynamiczniejszym i ekonomiczniejszym autem niż Scenic 1.6 16v. W sceniku silnik 1.6 16v jest na pasku rozrządu + ma drogie KZFR natomiast w Loganie jest łańcuch , który nie jest wieczny ale oryginalny przy odpowiednim traktowaniu powinien wytrzymać minimum 150tyś. km. Miałem 2 Logany MCV II i darzę je duża sympatią ale nie wiem czy nie szukał bym jednak Megane III po FL lub Megane IV.

Co do konkurencji to proponował bym również rozejrzeć się w stajni Fiata. Od 2017 roku z roczna przerwą, jeździłem Daciami ( Logan MCV II, Lodgy, Logan MCV II, Duster 1PH2, Duster 2) i pod koniec roku postanowiłem wymienić Dustera II na Fiata Tipo. Jakby nie patrzeć jest to typowa konkurencja dla Logana II z tym, że posiada on w środku o wiele więcej miejsca, widać to szczególnie na tylnej kanapie ( Logan II segment B+ / Tipo segment C). Jakość wykonania podstawowej i średniej wersji jak w Dacii tz. tanie plastiki ale jesli znajdziesz wersje Longue ( ja taka posiadam) to otrzymujesz rzeczy o których w Dacii z tego samego okresu mogłeś tylko pomarzyć. Czy takie Tipo jest idealnym samochodem? NIE bo jest również autem budżetowym i przy małych przebiegach zdarzają się drobne awarie związane z wada fabryczną ( łączniki stabilizatora, łożyska McPersona). Mnie się te awarie przydarzyły a moje auto ma raptem 46 tyś. km. Do tego prawdopodobnie musze wymienić poduszkę skrzyni biegów bo coś mi puknie podczas ruszania ale na usprawiedliwienie dodam, że jestem bardzo szczegółowym człowiekiem i w każdym swoim aucie znalazłem coś co mnie irytowało i trzeba było wymienić i w moich byłych Daciach również takie usterki maiłem - cieknąca pokrywa rozrządy, trzeszczące uszczelki, stukający amortyzator przedni, pukająca maglownica itp.
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2024-06-04, 19:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
ljs_ljs_ljs 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 lpg
Dołączył: 30 Maj 2024
Posty: 1
Skąd: Skawina
Wysłany: 2024-06-05, 09:36   

Bardziej mi zależy na miejscu w tyle niż bagażniku
i na lateym wchodzeniu/wychodzeniu.
Tipo, kombi lub hatchback fajna opcja, a jak ze rdza ?
W rodzinie mamy Punto z 2016 i trzeba konserwować.
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2018
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 325
Skąd: Tychy
Wysłany: 2024-06-06, 08:00   

Sprzedałem Punto z 2011 roku jest ogłoszenie na forum, żadnej rdzy, z informacji od poprzedniego właściciela w 7 roku użytkowania był zakonserwowany w Crown.
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1955
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-06-06, 10:35   

ljs_ljs_ljs napisał/a:
Bardziej mi zależy na miejscu w tyle niż bagażniku
i na lateym wchodzeniu/wychodzeniu.
Tipo, kombi lub hatchback fajna opcja, a jak ze rdza ?
W rodzinie mamy Punto z 2016 i trzeba konserwować.


Swoje Tipo w sedanie kupiłem po sprzedaży Dustera II w listopadzie 2023 r. Patrzyłem kilkukrotnie jak wygląda sytuacja z korozją w moim egzemplarzy i wygląda identycznie jak w Daciach . Osobiście dla spokoju ducha po zakupie w profile zamknięte i drzwi zaaplikowałem Fluidol a na podłogę po jej odtłuszczeniu zapodałem Wosk w na podwozie w Sprayu firmy CX80. Korozji raczej bym się nie bał, więcej problemu może być z drobnymi awariami ale to jest raczej nie wina samego auta a producentów części, którzy robią je teraz fatalnej jakości i przekonałem się o tym już nie jedno krotnie w Dusterze, Corolli, Swifcie czy teraz w Tipo. Dzisaij np wymieniłem poduszkę skrzynie biegów bo coś mi popukiwało. Okazało się ze po 45 tys. km była naderwana. Na szczęście nowa poduszka firmy Sasic ( daje na pierwszy montaż mi do Fiata czy Renault/Dacia) kosztuje +/-180zł + godzinka roboty. Tipo w środku jest naprawdę duzym autem i wygodnym. Według mojej oceny trochę twardo jeździ się po naszych drogach kiedy ma sie opony 225/45R17 no i trzeba uważać na dziury. Co do silnika posiadam podsatwowe 1.4 16v 95km. Do 110km/h jeździ przyzwoicie ale trzeba kręcić motor do 4tyś. obr.min. Jego dynamikę oceniam tak pomiędzy przyspieszeniem Logana MCV 2 1.2 16v a Dusterem 2 1.6Sce ale bliżej mu jednak do Dustera ze względu na 6 biegowa skrzynie i krótka 1kę i 2kę. Scenikiem III 1.6 16v równeioż miałem okazję kiedyś sie przejechać i myślę ze jego ptrzyśpieszenie jak i Tipo jest porównywalne ( +/- 11s do 100km/h). Co do spalania to tragedii nie ma w Warszawie spala mi z dystrybutora 8.5l PB natomiast żonie która jeździ delikatniej 9.0l/100km. Co do silnika to posiada tą samą wadę co Dusterowe 1.6Sce tz. podczas jazdy na LPG pomimo samoregulatorom wypalają się zawory wydechowe. Patrząc na inne auta na rynku to chyba nic lepszego w stosunku wiek auta/ wielkość/ usterkowość/cena nie znajdziesz. Ja z automatu odrzucam wszystkie Citroeny i Peugeoty ze względu na chore rozwiązanie konstrukcyjne ( mokry pasek rozrządu czy tylne tarcze hamulcowe połączone z piastą i łożyskiem).
 
ljs_ljs_ljs 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 lpg
Dołączył: 30 Maj 2024
Posty: 1
Skąd: Skawina
Wysłany: 2024-06-06, 20:13   

Dzięki za odpowiedzi.
Zastanawiam się jeszcze nad
Fiatem linea 1.4 tjet. Tylko nie wiem
jaka tam skrzynia. (Tak to starsze egzemplarz).
Inne typy to Octavia 2 1.6 mpi, ale tu bym
musiał chyba zrobić lift zawieszenia do góry
o kilka cm, albo corolla 1.3 vvtti .

1.6 mpi od VW trochę się boję, bo lubią
pierścienie przepuszczać okej.

Pozostaje meriva b 1.4 wolnossak ?
Ostatnio zmieniony przez ljs_ljs_ljs 2024-06-06, 20:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1955
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-06-06, 21:56   

ljs_ljs_ljs napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi.
Zastanawiam się jeszcze nad
Fiatem linea 1.4 tjet. Tylko nie wiem
jaka tam skrzynia. (Tak to starsze egzemplarz).
Inne typy to Octavia 2 1.6 mpi, ale tu bym
musiał chyba zrobić lift zawieszenia do góry
o kilka cm, albo corolla 1.3 vvtti .

1.6 mpi od VW trochę się boję, bo lubią
pierścienie przepuszczać okej.

Pozostaje meriva b 1.4 wolnossak ?


W linii chyba były montowane wadliwe skrzynie M32 ale nie jestem pewien, trzeba poczytać w necie. VW silnik 1.6 8v bardzo fajna jednostka ale równiez nie wolna od wad mi. Lubią spalać olej. Meriva i wszystkie ople z tego okresu mają pod maską mi silnik 1.4 16v 90km w którym rozrządu nie są zbytnio wytrzymałe i powyżej 100tys. km trzeba wymieniać łańcuch a to już ponad 1500zl. Toyota w tym przedziale cenowym i roczniku to jakiś szrot. Te japońce strasznie trzymają cenę. Moja 21 letnia Corolla w stanie bardzo dobrym wyceniana jest na około 15 tys. zł
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-06, 22:43   

ljs_ljs_ljs napisał/a:
meriva b

Absolutnie nie - z pozoru fajne, ale awaryjność i naprawialność są dramatyczne...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2024-06-07, 19:00   

dudu$ napisał/a:

1.6 mpi od VW trochę się boję, bo lubią

Miałem Skodę Felicję 2000 z silnikiem VW 1,6 typ AEE. Pierwszy właściciel, bardzo dbałem.
Od 60.000 przebiegu paliła olej, z czasem jak smok. W końcu dolewałem dopiero, gdy kontrolka błyskała na zakrętach.
Niemieckie g@wno. Stracone 10 lat. Skarbonka. W 2018 odwiozłem ją na złom.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
ljs_ljs_ljs 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 lpg
Dołączył: 30 Maj 2024
Posty: 1
Skąd: Skawina
Wysłany: 2024-06-07, 20:06   

Ja taką skarbonkę mam z moim Grand Scenic 3.
Jeszcze czeka mnie rozrząd, prawdopodobnie
kompresor klimy. Do tego coś zaczęło
terkotac przy ruszaniu na skręconych kołach.
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1344
Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-06-08, 05:40   

Terkotanie to pewnie przegub a rozrząd to eksploatacyjna sprawa. Aż mi się nie chce wierzyć że renault z 1.6 16v może być tak niewdzięczny.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 678
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2024-06-08, 10:39   

eplus napisał/a:
dudu$ napisał/a:

1.6 mpi od VW trochę się boję, bo lubią

Miałem Skodę Felicję 2000 z silnikiem VW 1,6 typ AEE. Pierwszy właściciel, bardzo dbałem.
Od 60.000 przebiegu paliła olej, z czasem jak smok. W końcu dolewałem dopiero, gdy kontrolka błyskała na zakrętach.
Niemieckie g@wno. Stracone 10 lat. Skarbonka. W 2018 odwiozłem ją na złom.

Skarbonka od auta różni się jednak tym, że jak ją rozbijesz, wysypują się z niej włożone tam pieniądze (wiadomo, trochę zeżre inflacja).

Ile dali na złomie?
A tak swoją drogą, te niemieckie silniki takie niby pancerne, a jak słyszę w pracy dyskusje, że się komuś silnik rozleciał lub bierze olej, to właśnie najczęściej VW/Audi.
Mój ojciec miał kiedyś Audi 80 1.8S (B3) i olej żłopał jak dwusuw jeszcze przed upływem 300 000 km, urywały się przeguby napędowe, psuły elementy wyposażenia wnętrza, kontrolki, prędkościomierz, zgrzytała dwójka, a palił na krótkich trasach nawet 13 l/100 km. Tylko blacha była tam dobra.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2024-06-08, 10:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 944
Skąd: EL
Wysłany: 2024-06-08, 11:36   

Zastanawia mnie ten problem ubytku oleju silnikowego. Może w tych autach zamontowano dwusuwy, albo jakies ich rozwinięcie? ;-) ;-) W moim 6-letnim 1.0 SCE wcale nie ubywa oleju, płynu hamulcowego, ani chłodzącego. Teraz jest idealnie. Byłoby cudownie, gdyby nie ubywało też benzyny z przyrostem km na liczniku.
 
ljs_ljs_ljs 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 lpg
Dołączył: 30 Maj 2024
Posty: 1
Skąd: Skawina
Wysłany: 2024-06-08, 13:06   

12 tys km temu zalałem do tego mojego wozu
elf sxr 5w40. Do tego dolałem 400ml ponad stan
Liqui Molly 8345 hydrostobbel. Zero dolewek póki co.
 
ljs_ljs_ljs 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 lpg
Dołączył: 30 Maj 2024
Posty: 1
Skąd: Skawina
Wysłany: 2024-06-08, 15:16   

r70 napisał/a:
Terkotanie to pewnie przegub a rozrząd to eksploatacyjna sprawa. Aż mi się nie chce wierzyć że renault z 1.6 16v może być tak niewdzięczny.

Jak czytam Scenic to ciągle jakieś kwiatki wychodzą
w scenic 3 ph1 :
- A to podszybie nieszczelne,
- Albo szmata wygłuszającą od silnika może spowodować zapłon silnika
- Zapchane odpływy i woda w środku
- parujące makabrycznie szyby, bez klimy okna w deszcz makabrycznie parują
- Skrzynie w 1.6 benzyna mają słoność do dziwnego
wycia( nie szum, ale bardziej pisk) podczas jazdy swobodnej
po prostej beż obciążenia.
- mechanizm podnoszenia szyby czasami się psuje, sam
tego doświadczyłem.
- przestaję działać karta, i nie można odpalić auta, komunikat
typu karta nieczytena. (Rozlutowanie obwodów czy jakoś tak,
aczkolwiek naprawa tego cos około 70pln mnie wyszlo).
- Kompresor klimatyzacji lubi przestać działać, i to jest droga sprawa.
Ostatnio zmieniony przez ljs_ljs_ljs 2024-06-08, 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2024-06-08, 22:04   

velomar napisał/a:
Ile dali na złomie?

https://www.daciaklub.pl/...r=asc&start=130
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
ljs_ljs_ljs 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 lpg
Dołączył: 30 Maj 2024
Posty: 1
Skąd: Skawina
Wysłany: 2024-07-13, 12:58   

Jak wygląda sprawa że rdza u Dacii logan
Mcv 0.9/1.0 tce ?.
Pytam bo np Renault Grand Scenic 3 jest
jest jednym z lepiej zabezpieczonych modeli.
A Dacia ma technologie od Renault.
Jako kontrprzykład mogę podać Fiata tipo,
którego to lubi korozja, mimo
że auta produkowane są od 2016.
Ten logan mcv ma ocynk ?
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1955
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-07-13, 17:21   

ljs_ljs_ljs napisał/a:
Jak wygląda sprawa że rdza u Dacii logan
Mcv 0.9/1.0 tce ?.
Pytam bo np Renault Grand Scenic 3 jest
jest jednym z lepiej zabezpieczonych modeli.
A Dacia ma technologie od Renault.
Jako kontrprzykład mogę podać Fiata tipo,
którego to lubi korozja, mimo
że auta produkowane są od 2016.
Ten logan mcv ma ocynk ?


Dacie korozja omija szerokim łukiem. Auta te są bardzo dobrze zabezpieczone antykorozyjnie a korozja jeśli już się pojawia to najczęściej pod klapka wlewu paliwa ( wada fabryczna każdego modelu dacii z tamtych lat). Jeżeli jest jakaś gorzej wykonana sztuka to ruda może pojawić się w innych miejscach ale jest to naprawdę rzadkość. A skąd masz informację ze Fiat Tipo rdzewieje? Obecnie posiadam takie auto z tym ze z samego końca 2019 roku i korozji nigdzie nie ma, zarówno na podwoziu jak i nadwoziu.
 
ljs_ljs_ljs 
Zielony listek


Marka: Renault
Model: Grand Scenic
Silnik: 1.6 16 lpg
Dołączył: 30 Maj 2024
Posty: 1
Skąd: Skawina
Wysłany: 2024-07-13, 23:45   

https://youtu.be/OV-yROiVvgY?si=tqzTukMBRC2FD-lP

Oglądałem też kilka testów używanych tipo,
zwłaszcza z pierwszego wypustu.
W Krakowie wśród taxi/uber zauważam
nagły spadek fiatów tipo.
Pojawia się dużo starych Prusów gdzieś
tak z lat 2010, ale tipo coraz mniej widzę

Dodatkowo na olx dużo fiatów tipo po
taxi z przebiegiem około 200 tys.
Cześć z nich miała remont silnika !
Ostatnio zmieniony przez ljs_ljs_ljs 2024-07-13, 23:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1955
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2024-07-14, 10:17   

Jak u każdej innej marki zdarzają się sztuki lepiej i gorzej wytworzone egzemplarze, tyczy się to nie tylko Fiata ale i wiele wyżej stawianych marek takich jak, Kia, Toyota, Hyundai, Ford, Renault itp. W Daciach też trend ten występuje, na naszym forum trafiało się wiele egzemplarzy Duserów, Loganów, Lodgy czy Dokkerów gdzie korozja pojawiła się pod klapką wlewy paliwa czy na progu, lub tylnej klapie. Osobiście uważam, ze Grupa Renault/Dacia najlepiej w dzisiejszych czasach zabezpieczają auta, w mojej rodzinie było/ jest kilka, Dacii, sam miałem nawet ich 5 no i w 3 pojawiały się delikatnie ogniska korozji w wyżej opisanych miejscach. Co do zmniejszonej ilości Fiatów Tipo na rzecz Toyot, wydaje mi się że duży wpływ na to ma renoma tych aut, wytrzymałość ich niektórych elementów oraz to, że większość z nich są Hybrydami, co skutkuje tym, że przy założeniu instalacji LPG auto takie jak Prius, Corolla itp. spala 4-5l LPG a takie Tipo jak moje spali 9-10l LPG czyli dwa razy więcej. Ponadto elementy eksploatacyjne w takiej Toyocie Hybryd wytrzymują na dłużej, tyczy się np tarcz i klocków hamulcowych, świec zapłonowych czy sprzęgła którego tam nie ma wiec kolejna oszczędność. Z awaryjnością silników 1.4 16v 95km jest identycznie jak z 1.6 Sce, tz. z biegiem lat i dopasowania motoru do spełniania rygorystycznych norm emisji spalin, producent wprowadzał delikatne zmiany, które niestety negatywnie wpływają na wytrzymałość tego silnika podczas jazdy na LPG. W Fiatowskim 1.4 16v 95km pomimo zastosowania samoregulatorów, wypalają się zawory wydechowe i wystarcz wymienić je na lepszej jakości lub oryginalne stosowane w tych silnikach w modelu np Bravo możemy o tym zapomnieć. W silnikach Renault 1.6 Sce nie ma regulacji automatycznej zaworów, co w połączeniu z gorszymi głowicami powoduje wypalenie gniazd zaworowych. Ale czy to oznacza, że te silniki są słabe no nie. Ja ze swojego Fiata jestem zadowolony, usunąłem w nim jedną usterkę którą miałem ( naderwana poduszka skrzyni biegów - koszt wymiany 190zł) oraz wymieniłem 2 elementy, które mają wadę producenta i prędzej czy później by się posypały więc zamiast usuwać usterkę postanowiłem jej zaradzić ( Łączniki stabilizatora 180zł i łożyska McPersona 180zł). Napiszę Ci również że pomimo tego co powyżej napisałem też chcę teraz sprzedać swojego Fiata i kupić Logana III , Megane IV , Logana II MCV 0,9Tce lub Toyote Corollę / Auris 1.6 132km.


 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne