Wysłany: 2024-09-12, 17:31 Zapalająca się kontrolka poduszki powietrznej
W moim Dokkerze ostatnio, od czasu do czasu, zapala się kontrolka poduszki powietrznej podczas jazdy. Zapala się samoistnie. Gdy wyłączę silnik i ponownie uruchomię, to podczas zapłonu oczywiście zaświeci się, ale zaraz gaśnie, czyli poprawnie. Potrafię jeździć cały dzień (wiele razy włączany i wyłączany silnik) i nie zaświeci się ani razu, ale następnego dnia, gdy jadę np. 10 kawałków, to potrafi się zaświecić 2 razy. O co tu może chodzić? Ktoś może już miał kiedyś taką przypadłość?
Zanim zaczniesz rycie - po prostu przekręć parę razy kluczyk wyłączenia poduszki pasażera - u mnie potrafi się "zastać" i poruszenie przywraca mu sprawność.
Może być problem ze stykiem lub jakimś kabelkiem od poduszki. W drugim miesiącu po zakupie zapaliła mi się ta kontrolka i świeciła non stop. Okazało się, że podczas montażu fotela w fabryce przetarli kabelek poduszki w fotelu, który stracił kontakt po tym miesiącu użytkowania. Przywrócenie ciągłości kabelka spowodowało zgaszenie kontrolki.
Klucz powinieneś mieć przy sobie, natomiast zamek do wyłączania poduszki pasażera powinieneś zobaczyć po otwarciu drzwi pasażera (na 99% jest z boku, w części deski osłoniętej zamkniętymi drzwiami).
Zanim zaczniesz rycie - po prostu przekręć parę razy kluczyk wyłączenia poduszki pasażera - u mnie potrafi się "zastać" i poruszenie przywraca mu sprawność.
Tak. (Wydaje mi się, że w niektórych autach przekręca się go kluczykiem, nie pamiętałem jak to wygląda w Daciach.) Po prostu jest sugestia, żebyś nim pomanipulował.
No niestety, włączałem i wyłączałem poduszkę pasażera tym wyłącznikiem i nic to nie dało. Wyłączyłem, więc ją... i niestety też zaświeciła i się ta kontrolka... ręce opadają
Jeżeli masz airbag w fotelu to powinieneś mieć wtyczkę pod siedziskiem i ona lub kable do niej dochodzące mogą być problemem. Luzy na stykach wtyczki bądź uszkodzone kabelki.
A nie zdarza Ci się wozić jakichś przedmiotów na fotelu pasażera (np. torby z zakupami)? Bo w moim Dusterze to się czasem pojawia -- jak mam ciężkawą rzecz na siedzeniu, a auto podskoczy na jakieś dziurze / hopce, itd.
Szanowni Koledzy, kontrolka zapięcia pasów, to przecież nie kontrolka poduszki powietrznej, więc dedukuję (może źle), że przewożenie czegoś na siedzeniu nie ma wpływu na poduszkę pow.
Jeżeli chodzi o airbaig w fotelu, to nie mam pojęcia, czy są u mnie, ale raczej Dokker nie ma takich zabezpieczeń. Mylę się?
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-09-16, 23:13
Ircys napisał/a:
Jeżeli chodzi o airbaig w fotelu, to nie mam pojęcia, czy są u mnie, ale raczej Dokker nie ma takich zabezpieczeń. Mylę się?
W Dokkerze, tak jak w innych Daciach z tych lat, oba fotele powinny mieć airbagi w oparciach.
A jazda bez zapiętych pasów skutkuje właśnie świeceniem się kontrolki poduszek i sygnałem dźwiękowym. Dlatego gdy na fotelu pasażera leży coś wystarczająco ciężkiego, efekt jest taki sam, jakby siedział pasażer i nie zapiął pasa.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-09-16, 23:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-09-18, 09:38
bartos123 napisał/a:
Świeceniem się kontrolki pasów i sygnałem dźwiękowym
Racja- pomyliłem kontrolki...
Ale ten trop też nie był trafny:
eplus napisał/a:
Zanim zaczniesz rycie - po prostu przekręć parę razy kluczyk wyłączenia poduszki pasażera - u mnie potrafi się "zastać" i poruszenie przywraca mu sprawność.
Bo wyłączenie poduszki pasażera nie zapala kontrolki awarii poduszek w zegarach, tylko dedykowaną kontrolkę odłączenia poduszki umieszczoną przy kontrolce niezapięcia pasów:
DS2-Kontrolka_poduszki_pasazera.jpg
Plik ściągnięto 8 raz(y) 49,31 KB
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-09-18, 10:13, w całości zmieniany 2 razy
Nie chodzi o wyłączenie poduszki pasażera, tylko o brak kontaktu na wyłączniku tej poduszki. Każdy istotny dla bezpieczeństwa wyłącznik ma dwa obwody, a układ sprawdza oba, czy sygnał jest jednoznaczny. Przy braku styku na jednym z obwodów będzie informacja o nieokreślonym stanie, czyli awarii wyłącznika. Kilkakrotne poruszenie przełącznika pomaga oczyścić styki i przywrócić normalny stan. Co ciekawe, u mnie świeciła kontrolka poduszki w zegarach, a nie na konsoli (poduszki pasażera).
_________________ K4M - NOT tested on animals
Ostatnio zmieniony przez eplus 2024-09-18, 18:12, w całości zmieniany 2 razy
Niestety sam nie dałem rady z tą usterką - zapalająca się kontrolka poduszki powietrznej, więc pojechałem do zaprzyjaźnionego warsztatu. Okazało się, że uszkodził się zwijacz aibag 255672302R i trzeba go było wymienić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum