Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czego zabrakło w nowym Duster 3
Autor Wiadomość
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-20, 20:27   Czego zabrakło w nowym Duster 3

LAMPKA SCHOWKA
Pewnie właściciele Nowego Dustera zauważyli , że po otwarciu schowka jest ciemno. Brak oświetlenia. Jest to dziwne, gdyż miejsce na na lampkę zostało wycięte. Mało tego, wiązka kablowa przechodząca nad schowkiem, wyposażona jest w odnogę z wtyczką do takiej właśnie lampki.
Z tego co się zorientowałem popyt na takie lampki w Europie strasznie wzrósł. Wszyscy ich poszukują. Mnie udało się ją znaleźć dopiero na portalu ALI. Jeśli komuś się uda znaleźć bliżej to jego szczęście.
Numer katalogowy lampki to 264759172R
Jak już zdobędziemy lampkę schowka, to dalej sprawa jest prosta.
1.Korzystając z narzędzi , płaskich szpachelek do podważania plastików, otwieramy klapkę będącą po prawej stronie kokpitu, otwiera się łatwo i jest jakby na zawiasach od strony drzwi. Umieszczony na nich przełącznik poduszki powietrznej możemy odłączyć lub jak kto woli nie. I tak jest dużo miejsca by włożyć rękę pod kokpit i odnaleźć wiązkę elektryczną.
2. Można wyczuć odnogę kabli z wtyczką , która może być przymocowana taśmą klejącą. Delikatnie taśmę odklejamy i wolny kabel przyłączeniowy wprowadzamy do istniejącego otworu na lampkę.
3. Podłączamy lampkę do wtyczki, sprawdzamy od razu, czy świeci i czy wciśnięcie bolca wyłącznika ją wyłącza. Zdarza się też że druciki lampki 5w5 nie kontaktują bo były źle włożone. Jeśli mamy żarówkę LED można od razu wymienić.
4. Prawą ręką i pomagając sobie lewą , wstawiamy lampkę tak, by wpierw bolec włącznika lampki wszedł w mały okrągły otwór na górze . Dopiero wtedy dociskamy dół i zatrzaskujemy lampkę w schowku. Zamykamy klapkę boczną i ją zatrzaskujemy.
5. Cieszymy się, że wartość samochodu wzrosła :lol:
Dodaje trochę zdjęć.

schowek1.jpg
Wtyczka z kablem
Plik ściągnięto 64 raz(y) 187,44 KB

schowek2.jpg
Lampka 264759172R
Plik ściągnięto 122 raz(y) 142,63 KB

schowek4.jpg
Sprawdzanie działania
Plik ściągnięto 47 raz(y) 119,39 KB

schowek5.jpg
Po zamontowaniu
Plik ściągnięto 37 raz(y) 106,75 KB

 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-22, 20:49   

PODŁOKIETNIKI
Każdy zauważył, że siedzący za kierownicą w DD3 ma dyskomfort podczas jazdy. Szczególnie jazdy na dłuższe trasy. Kierowca w pozycji siedzącej ma łokcie na tej samej wysokości, a tu ZONG. Fabryka tego chyba nie przewidziała. Lewy łokieć wisi w powietrzu, a przecież trzeba trzymać kierownicę cały czas. Z prawą ręką jest podobnie, podłokietnik jest trochę za nisko i jest twardy. Nie zapominamy o prawej nodze, która jest cały czas w ruchu podczas jazdy, czy chce czy nie chce łydka obciera o twardy plastik tunelu środkowego.
Na szczęście drobni wytwórcy wymyślili elementy, którymi można uzupełnić to na czym fabryka chciała oszczędzić. Wykorzystałem elementy dostępne na portalach zakupowych Ali.. i Alle... łatwe do znalezienia.
Lewa strona
Jako pierwszy zastosowałem podłokietnik o wysokości 8 cm wraz z miękką poduszką ze sztucznej skóry. Jest to optymalna wysokość dla położenia łokcia i trzymania kierownicy. Podłokietnik jednocześnie jest pudełkiem ze schowkiem , a jego górna część może być przesuwana do przodu , tak jak komu wygodnie. Montaż jest prosty, pod spodem jest obustronna naklejka , którą całość przyklejamy.

Prawa strona też wymaga korekty.
Podłokietnik dla wyrównania też powinien być podniesiony i zabezpieczony czymś miękkim. Zastosowałem tutaj nakładaną poduszkę , obłożoną pikowaną sztuczną skórą. Poduszka jest mocowana za pomocą szerokiej taśmy ściągającej, więc wystarczy tylko nałożyć na ruchomy element podłokietnika i gotowe. Istnieją różne poduszki, z różnymi kieszonkami, miejscami na puszki, ale zastosowałem najprostszą.
Ochrona nogi
Zostało nam zabezpieczenie prawej nogi przed naciskiem na podstawę kokpitu. Dotychczas nie miałem takiej poduszki w moich starszych samochodach, więc nie bardzo wiedziałem, co to da, ale po jej założeniu nie miałem wątpliwości, że było warto. Poduszkę należy przymierzyć odpowiednio na wysokość łydki i odpowiedni poziom tunelu środkowego. Potem przykleić załączoną taśmą obustronną.
Rzeczywiście, choć noga cały czas opiera się o to miejsce, to tym razem jest to delikatny i przyjemny nacisk.
Reasumując takie drobne udogodnienia sprawiają milszą jazdę.
PS . Teraz muszę pomyśleć o najważniejszym pasażerze, żona twierdzi, że w nowym Dusterze jest gorzej, niewygodnie i zniknęło miejsce na torebkę :-)

podlokietnik_lewy.jpg
podłokietnik-schowek
Plik ściągnięto 49 raz(y) 190,61 KB

podlokietnik_prawy.jpg
poduszka-podłokietnika
Plik ściągnięto 252 raz(y) 199,26 KB

poduszka_noge.jpg
ochrona prawej łydki
Plik ściągnięto 56 raz(y) 188,37 KB

 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-23, 11:48   

Wygłuszenie schowków
Postanowiłem coś zrobić z latającymi i hałasującymi przedmiotami w schowkach kabiny Dustera 3.
A mamy ich dość sporo, począwszy od kieszeni bocznych, półeczki w kokpicie, miejsca na pilot, miejsca na butelki, schowka w podłokietniku i oczywiście z tyłu kieszenie boczne i schowek.
Znalazłem odpowiedni zestaw dedykowany do Dacia Duster 2024. Wszystkie elementy są odpowiednio dopasowane i po prostu wkłada się w miejsce przeznaczenia. W zestawie jest też malutki element do wykorzystania w wersji z automatyczną skrzynią biegów. Od czasu założenia tych podkładek, nic już się samo nie kołacze czy się przesuwa. Trochę zdjęć poniżej, jak to wygląda u mnie.

zestaw_mat_wygluszajacych.jpg
pełen zestaw do montażu
Plik ściągnięto 32 raz(y) 178,86 KB

chowek_w_drzwiach.jpg
W kieszeni drzwi
Plik ściągnięto 236 raz(y) 151,47 KB

pos_kokpitem.jpg
mata we wnęce
Plik ściągnięto 64 raz(y) 176,55 KB

w-schowku.jpg
mata w schowku
Plik ściągnięto 216 raz(y) 186,4 KB

na_kanale.jpg
maty pod pilot, butelki
Plik ściągnięto 23 raz(y) 184,32 KB

 
villager 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2021
Posty: 172
Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2024-12-23, 12:46   

Oszczędzają. Na wszystkim oszczędzają.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 685
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2024-12-23, 19:02   

paul7 napisał/a:
PODŁOKIETNIKI
Każdy zauważył, że siedzący za kierownicą w DD3 ma dyskomfort podczas jazdy. Szczególnie jazdy na dłuższe trasy. Kierowca w pozycji siedzącej ma łokcie na tej samej wysokości, a tu ZONG. Fabryka tego chyba nie przewidziała. Lewy łokieć wisi w powietrzu, a przecież trzeba trzymać kierownicę cały czas. Z prawą ręką jest podobnie, podłokietnik jest trochę za nisko i jest twardy.

Dla kierowcy prawidłowo trzymającego kierownicę w pozycji "za piętnaście trzecia" podłokietniki są zupełnie zbędne, a wręcz szkodliwe. Tym bardziej, jeśli są wysoko, bo wtedy mogą wchodzić w kolizję z łokciami podczas kręcenia kierownicą. W Dusterze 3 prawy podłokietnik jest w ogóle tragiczny, bo utrudnia nawet zmianę biegów (siedziałem w salonie i wbijał się w łokieć podczas próbnego operowania lewarkiem skrzyni biegów).
Ponieważ prawidłowe trzymanie kierownicy to podstawa bezpiecznego i pewnego panowania nad pojazdem, wygodny podłokietnik zachęcający do niedbałego ułożenia rąk na kole kierownicy jest elementem zmniejszającym bezpieczeństwo i jak dla mnie mogłoby ich w ogóle nie być. Chyba że do otwierania drzwi łokciem (odrobina miękkiej wyściółki by nie zaszkodziła), bo jedynie wtedy moja ręka ma kontakt z tym miejscem.
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1028
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-12-24, 08:51   

velomar napisał/a:
paul7 napisał/a:
PODŁOKIETNIKI
Każdy zauważył, że siedzący za kierownicą w DD3 ma dyskomfort podczas jazdy. Szczególnie jazdy na dłuższe trasy. Kierowca w pozycji siedzącej ma łokcie na tej samej wysokości, a tu ZONG. Fabryka tego chyba nie przewidziała. Lewy łokieć wisi w powietrzu, a przecież trzeba trzymać kierownicę cały czas. Z prawą ręką jest podobnie, podłokietnik jest trochę za nisko i jest twardy.

Dla kierowcy prawidłowo trzymającego kierownicę w pozycji "za piętnaście trzecia" podłokietniki są zupełnie zbędne, a wręcz szkodliwe. Tym bardziej, jeśli są wysoko, bo wtedy mogą wchodzić w kolizję z łokciami podczas kręcenia kierownicą.


Kierowca, który jeździ kilka, kilkanaście kilometrów wokół komina może tak to odczuwać. Natomiast długi przelot w trasie zmienia tę perspektywę diametralnie -- mniej się kręci kółkiem, częściej szuka możliwości zwolnienia naprężenia mięśni, choćby poprzez ułożenie rąk na jakiejś podkładce.
 
MartinezTychy 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2018
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Lut 2019
Posty: 342
Skąd: Tychy
Wysłany: 2024-12-24, 09:52   

Wspomniane problemy z ułożeniem łokci czy też ich podparciem, wynikają z faktu wysoko poprowadzonej linii bocznej szyb, o ile zajmując miejsce wewnątrz nowego Dustera jest ok, to po zamknięciu drzwi robi się dość klaustrofobicznie, szyba czołowa jest niższa niż w poprzedniku, do tego panująca wewnątrz szarość nie poprawia pozytywnego odbioru.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-24, 13:52   

Z podłokietnikami trzeba próbować. Istnieją, także z regulacją wysokości. Dodatkowo, trzeba wziąć pod uwagę jak ustawiamy fotel i jak wysoko. Wzrost ma tutaj znaczenie. Wysoki kierowca musi ustawić odpowiednio, by widział jeszcze przez szybę wiszący semafor na skrzyżowaniu. No chyba że zapuści "żurawia" lub jest niski. Podłokietniki to nie mój pomysł, produkują je, bo jest powszechne zapotrzebowanie. Mnie się sprawdza.
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 383
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2024-12-24, 15:25   

Nie narzekać:
Jeżdżę nowiusienkim Mercedesem Atego. Auto za takie pieniądze, a dźwięk przy zamykaniu, jak w Wartburgu. Morza i oceany plastiku...
Jak ściemnię zegary i wyświetlacz, to i tak kładę szmatę, jak po ciemku jadę... Tak nawala po oczach. Gdzie był niemiecki inżynier...
I ta boczna roleta przeciwsłoneczna, bezstopniowa... Troszkę wstrząsów i składa się do pozycji wyjściowej...
Czasy ledów, a lampki na suficie takie, że i tak sobie telefonem świecę... Nic nie idzie przeczytać. Myślę, że w Żuku jaśniej było...

Zeszłego roku przebazowywałem nowy (60000km) autokar po Norwegii. Jechałem nocą w ulewie. Wsiadłem po pauzie i chluśnięcie z sufitu, za koszulę... Volvo... Pełen wypas.

Nie narzekać..
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2024-12-24, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 685
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2024-12-24, 20:35   

defunk napisał/a:
velomar napisał/a:
paul7 napisał/a:
PODŁOKIETNIKI
Każdy zauważył, że siedzący za kierownicą w DD3 ma dyskomfort podczas jazdy. Szczególnie jazdy na dłuższe trasy. Kierowca w pozycji siedzącej ma łokcie na tej samej wysokości, a tu ZONG. Fabryka tego chyba nie przewidziała. Lewy łokieć wisi w powietrzu, a przecież trzeba trzymać kierownicę cały czas. Z prawą ręką jest podobnie, podłokietnik jest trochę za nisko i jest twardy.

Dla kierowcy prawidłowo trzymającego kierownicę w pozycji "za piętnaście trzecia" podłokietniki są zupełnie zbędne, a wręcz szkodliwe. Tym bardziej, jeśli są wysoko, bo wtedy mogą wchodzić w kolizję z łokciami podczas kręcenia kierownicą.


Kierowca, który jeździ kilka, kilkanaście kilometrów wokół komina może tak to odczuwać. Natomiast długi przelot w trasie zmienia tę perspektywę diametralnie -- mniej się kręci kółkiem, częściej szuka możliwości zwolnienia naprężenia mięśni, choćby poprzez ułożenie rąk na jakiejś podkładce.

Nie ma to żadnego znaczenia, czy jadę kilka minut, czy kilka godzin. Zawsze trzymam kierownicę dwiema rękami i nie ma tu żadnego usprawiedliwienia dla jakiegoś niedbalstwa, bo się ręce męczą. Masz słabe mięśnie, to Ci się męczą.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3545
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2024-12-25, 07:35   

Ja np. od dzieciaka muszę trzymać łokcie wyprostowane. Inaczej szybko mi mdleją. Dlatego moja godzina to 22:10, wtedy do 12-tej już mogę dostać z plecami na oparciu. Podłokietnik tylko by mi przeszkadzał.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1028
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-12-25, 08:24   

velomar napisał/a:
Nie ma to żadnego znaczenia, czy jadę kilka minut, czy kilka godzin. Zawsze trzymam kierownicę dwiema rękami i nie ma tu żadnego usprawiedliwienia dla jakiegoś niedbalstwa, bo się ręce męczą. Masz słabe mięśnie, to Ci się męczą.


Podłokietnik nie przeszkadza w trzymaniu kierownicy oburącz, Panie Teoretyku!
Ostatnio zmieniony przez defunk 2024-12-25, 08:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-25, 13:24   

defunk napisał/a:
velomar napisał/a:
Nie ma to żadnego znaczenia, czy jadę kilka minut, czy kilka godzin. Zawsze trzymam kierownicę dwiema rękami i nie ma tu żadnego usprawiedliwienia dla jakiegoś niedbalstwa, bo się ręce męczą. Masz słabe mięśnie, to Ci się męczą.


Podłokietnik nie przeszkadza w trzymaniu kierownicy oburącz, Panie Teoretyku!

Dzięki za podsumowanie, a konkretnie to myślałem że poruszyłem temat ,co by się przydało mieć w Dusterze.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 685
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2024-12-27, 18:20   

defunk napisał/a:
velomar napisał/a:
Nie ma to żadnego znaczenia, czy jadę kilka minut, czy kilka godzin. Zawsze trzymam kierownicę dwiema rękami i nie ma tu żadnego usprawiedliwienia dla jakiegoś niedbalstwa, bo się ręce męczą. Masz słabe mięśnie, to Ci się męczą.


Podłokietnik nie przeszkadza w trzymaniu kierownicy oburącz, Panie Teoretyku!

Nie ma takiej możliwości, by podłokietnik podpierający ręce ułożone prawidłowo na kierownicy jednocześnie nie przeszkadzał w jej kręceniu i operowaniu dźwignią zmiany biegów.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3984
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-27, 22:49   

Podłokietniki? Bardzo użyteczna rzecz, ale tylko w przerwach w jeździe, np stojąc na światłach i innych chwilach, gdy dłonie nie są na kierownicy, w miejscach właściwych do jazdy... Czy siedzę w Dacii, czy w BMW- jeden czort.
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1028
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-12-28, 07:16   

velomar napisał/a:
Nie ma takiej możliwości, by podłokietnik podpierający ręce ułożone prawidłowo na kierownicy jednocześnie nie przeszkadzał w jej kręceniu i operowaniu dźwignią zmiany biegów.


Po pierwsze primo są różne podłokietniki, po drugie primo są różne kierownice (Peugeot!), po trzecie są samochody, w których nie ma nawet dźwigni zmiany biegów.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 685
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2024-12-29, 14:35   

Po czwarte primo, jak ktoś tak bardzo się męczy trzymaniem kierownicy to powinien jeździć taksówką albo własną limuzyną z szoferem, na tylnej kanapie.
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1028
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-12-29, 14:56   

velomar napisał/a:
Po czwarte primo, jak ktoś tak bardzo się męczy trzymaniem kierownicy to powinien jeździć taksówką albo własną limuzyną z szoferem, na tylnej kanapie.


Co za nonsens, równie dobrze mógłbyś radzić wywalenie tapicerki i włożenie drewnianego taboretu, bo przecież człowiek się nie rozleniwia i jest bardziej czujny. Dopóki wreszcie nie zaczniesz naprawdę jeździć autem, to nie zrozumiesz (pięcio czy nawet 25-kilometrowe przejażdżki tego nie pokażą).
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-29, 15:34   

Jak wcześniej pisałem, podłokietniki odpowiednio dobrane, świetnie uzupełniają spokojną długą jazdę. Punkt oparcia jest bardzo ważny. Jak ktoś ma problemy nie idzie do ortopedy. Po to kierowca ma mnóstwo ustawień, kierownicy, fotela i właśnie łokci. By mu było wygodnie. Mnie
pomagał rehabilitant.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 685
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2024-12-29, 19:32   

defunk napisał/a:
velomar napisał/a:
Po czwarte primo, jak ktoś tak bardzo się męczy trzymaniem kierownicy to powinien jeździć taksówką albo własną limuzyną z szoferem, na tylnej kanapie.


Co za nonsens, równie dobrze mógłbyś radzić wywalenie tapicerki i włożenie drewnianego taboretu, bo przecież człowiek się nie rozleniwia i jest bardziej czujny. Dopóki wreszcie nie zaczniesz naprawdę jeździć autem, to nie zrozumiesz (pięcio czy nawet 25-kilometrowe przejażdżki tego nie pokażą).

Jeżdżę samochodami od 35 lat, tyle ile realnie potrzebuję. To, że rzadko pokonuję jednego dnia więcej niż 100 km nie oznacza, że nie wiem jak się jedzie w długiej trasie. Sandero też kiedyś przejechałem 600 km i ani razu nie przyszło mi do głowy, że mi się ręce zmęczyły bo brak było podparcia łokci. Jak się trzyma kierownicę oburącz cały czas, za piętnaście trzecia (bo jak tak robię) to się ręce nie męczą, cały czas masz dobrą kontrolę, a dwie ręce na kierownicy powoduję równowagę sił i nawet nie trzeba jej kurczowo trzymać ani napinać mocno mięśni podtrzymujących je w tej pozycji. Najmniejsze zmęczenie jest gdy jest symetria. Brak symetrii (jedna ręka na kierownicy) powoduje niepotrzebne naprężenia.

https://www.researchgate....s_while_driving

While observing test subjects during the measurements, it became clear that every subject who does not grip the steering wheel with both hands, will necessarily be subject to a certain degree of rotation of the upper half of the body. If we assess the aforementioned steering wheel grip position from the viewpoint of the impact on the health of the driver, it should be noted, that the worst steering wheel grip positions are L11, L12 and R1. In order to simply evaluate of these positions, the Tecnomatix Jack program was used, in which the L9R3 (Fig. 5) and the L12 (Fig. 6) positions were simulated for a 95 percentile man in a general middle class sedan. In Figs 5 and 6, it is quite clear that in drivers who only grip the steering wheel with the left hand in the least suitable position, L12, there is significant lateroflexia with significant muscle strain, in particular m. quadratus lumborum, m. obliquus externus abdominis, m. obliquus internus abdominis and m. erector spinae. Long-term driving in such a position can lead to pain in the lumbar spine and, in extreme cases, to permanent damage to the postural system , the driver in Fig. 5, who holds the steering wheel with both hands in the L9R3 position, is sitting upright and the load on the muscle groups in the lumbar spine is uniform in this case.

Oczywiście można i tak:
https://youtu.be/YWl2D206IVM
Jak widzę, jak ludzie siedzą za kierownicą i jak ją trzymają to nóż się w kieszeni sam otwiera. Zaryzykuję stwierdzenie, że znaczna część wypadków wynika z tego, że kierowca nie zdążył zareagować właściwie bo niechlujnie trzymał kierownicę (jedna rączka na 12-ej, na poprzeczce - pokrywie poduszki, samymi paluszkami, zimny łokieć, "mydełko Fa" itp.) i miał nieodpowiednią pozycję.
Filmów z nonszalanckim trzymaniem kierownicy można znaleźć setki, nawet z kierowcami zawodowymi.
Tu mała próbka (no aż się rzygać chce jak się na to patrzy):
https://youtu.be/Wpa7IBjV0vw
To co pokazał tu ten kierowca jest wręcz karygodne.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2024-12-29, 19:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-12-29, 20:46   

Więc się zapytam, po co producenci wstawiają do samochodów podłokietniki. Przecież robią badania, atesty, . Można je znaleźć już we wszystkich markach pojazdów. A tu mamy rewolucjonistę. Pewnie że można jeździć nie używając ich wcale. Sam jeździłem takimi co tego nie miały, ale czasy się zmieniły. Na tym portalu piłowany był temat, jak założyć podłokietnik w Dusterze. I jakoś nie było oburzenia. Chciałem się dowiedzieć od kolegów Czego brakuje w Dusterze 3, czego nie zainstalował producent. Są sygnały o uszczelkach, których brakuję w niektórych wersjach. Temat właśnie sprawdzam, niebawem opiszę, także wyciszenie schowków. Może się przyda.
 
defunk 


Marka: Peżo / Toyoda
Model: Rifter / Yaris Cross
Silnik: 1,2 PureTech / 1,5 HEV
Rocznik: 2021 / 2024
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 29 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 1028
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2024-12-29, 22:04   

paul7 napisał/a:
A tu mamy rewolucjonistę.


Teoretyka rewoiucji dodać warto; nie pierwszy to raz, że wyczytane lub wyglądane na YT opowiastki biorą górę nad własnym doświadczeniem.
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-01-16, 11:12   

paul7 napisał/a:
LAMPKA SCHOWKA
Pewnie właściciele Nowego Dustera zauważyli , że po otwarciu schowka jest ciemno. Brak oświetlenia. Jest to dziwne, gdyż miejsce na na lampkę zostało wycięte. Mało tego, wiązka kablowa przechodząca nad schowkiem, wyposażona jest w odnogę z wtyczką do takiej właśnie lampki.
Z tego co się zorientowałem popyt na takie lampki w Europie strasznie wzrósł. Wszyscy ich poszukują. Mnie udało się ją znaleźć dopiero na portalu ALI. Jeśli komuś się uda znaleźć bliżej to jego szczęście.
Numer katalogowy lampki to 264759172R


Dodam jeszcze, że dobrze jest od razu włożyć żarówkę białą w LED. Żarówka w tym przypadku W5W może być bez CAN-BUS, gdyż tutaj nie ma kontroli.
Podobnie zrobiłem z lampką w bagażniku, gdzie również działa zwykły Led i po wyłączeniu się nie podświetla.
Idąc dalej, pozostałe lampki w podsufitce, z przodu mamy dwie osobno sterowane i w części pasażerskiej jedną. Wymagają one dobrania LEDa W5W, ale z CAN-BUS, gdyż w stanach nieustalonych po wyłączeniu będzie się tlić światełko.
Uwagi do montażu; całą konstrukcję lampy należy podważyć plastikową łyżką, , potem dopiero klosz. Stare lampki żarowe trzeba wyciągnąć ostrożnie, uwaga mocno siedzą, dla bezpieczeństwa bezpiecznika! można odpiąć wtyczkę zasilania z modułu oświetlenia.
Dobrze jest mieć na żarówkach sprawdzoną i zaznaczoną polaryzację żarówki LED, łatwiej wtedy z prawidłowym montażem. We wszystkich oprawach podsufitki +PLUS jest od strony przeciwnej do przełączników w tych lampach. Z powrotem wszystko wciskamy i zatrzaskujemy. Efekt jest przyzwoity, doświetla lepiej w kabinie i najczęściej używane oświetlenie pobiera mniej prądu.
 
DaciAlina 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme
Dołączyła: 03 Gru 2024
Posty: 11
Skąd: opolskie
Wysłany: 2025-01-16, 12:47   

W nawiązaniu do oświetlenia schowka, takie pytanie:
czy taka lampka, jak w pierwszym poście będzie pasować do Sandero III?
Też mi brakuje tam światełka, a nie mogę znaleźć o tym informacji.
_________________
linka
 
paul7 


Marka: Dacia
Model: NOWY DUSTER 3
Silnik: 1,0 ECO-G
Rocznik: 2024
Wersja: Extreme 5-os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 1253
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2025-01-16, 14:00   

Z tego co wiem to tak. Numery są takie same. Ja kupowałem oznaczone jako Sandero.
Dla informacji podam, że najnowszy BIGSTER jest już wyposażony w taką lampkę. Widocznie była to specjalna zagrywka fabryki.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne