Generalnie to typowo po francusku. Pomieszanie z poplątaniem z tymi normami i specyfikacjami. Skupiając się dla przykładu na 1.6 sce: wcześniej dacia miała normę bodaj rn710 czy 720 dla tych silników. Wielu kierowców w momencie zakupu dostało kartkę od sprzedawcy gdzie widniała norma A3/B4. Potem nagle renault wprowadza rn17 i zmienia zalecenia na C3. A my cały czas mówimy o tym samym silniku, silniku nissana który wszedł na rynek bodaj 13 lat temu. Zapewne nissan zaleca do tego samego silnika jeszcze inna specyfikację, tudzież normę. Mam nieodparte wrażenie, że więcej w tym wszystkim marketingu i sztucznej ekologii, niż zdrowego rozsądku. Ja po kilku godzinach dociekania stwierdziłem, że zapewne 5w30 lub 5w40 a3/B4 zda tak samo egzamin jak i C3, bez względu na specyfikację rn17. Myślę, że silnika bardziej obchodzi jak często będziemy zmieniać, niż to czy na baniaku widnieje RN.
_________________ I would if I could, but I can't, so I won't.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-11, 13:29
Ajry napisał/a:
Generalnie to typowo po francusku. Pomieszanie z poplątaniem z tymi normami i specyfikacjami. Skupiając się dla przykładu na 1.6 sce: wcześniej dacia miała normę bodaj rn710 czy 720 dla tych silników. Wielu kierowców w momencie zakupu dostało kartkę od sprzedawcy gdzie widniała norma A3/B4. Potem nagle renault wprowadza rn17 i zmienia zalecenia na C3. A my cały czas mówimy o tym samym silniku, silniku nissana który wszedł na rynek bodaj 13 lat temu. Zapewne nissan zaleca do tego samego silnika jeszcze inna specyfikację, tudzież normę. Mam nieodparte wrażenie, że więcej w tym wszystkim marketingu i sztucznej ekologii, niż zdrowego rozsądku. Ja po kilku godzinach dociekania stwierdziłem, że zapewne 5w30 lub 5w40 a3/B4 zda tak samo egzamin jak i C3, bez względu na specyfikację rn17. Myślę, że silnika bardziej obchodzi jak często będziemy zmieniać, niż to czy na baniaku widnieje RN.
Od kilku dni wertuje neta właśnie w sprawie oleju do silnika 1.6Sce. Ostatnio wymieniałem u siebie olej i silnik zalałem olejem z normą A3/B4 5w40 bo taki zalewałem do poprzednich swoich aut z tym motorem i taki widnieje w dokumentacji auta które dostawało się podczas wyjazdu z salonu. Ostatnio robiłem porządek w aucie i postanowiłem zerwać naklejki z przeglądów i według nich w rocznym aucie ASO wlało olej Motrio 5w40 RN0700 a w roku 2020 i 2021 silnik zalali olejem 5w40 z norma RN17 co jest oczywiście głupota bo takiego oleju nie ma. W serwisie nie są w stanie mi odpowiedzieć co było przez ostatnie lata wlewane bo nie maja takiej informacji ( dziwne ). Osobiście uważam ze lepszy jest olej 5w40 i nadal będę taki lał do silnika. Co do Nissana to producent w tych motorach zalecał olej 5W30 ale z tego co wyczytałem na różnych forach ASO Nissana lali byle co od 5W30 poprzez 5W40, 10W40 kończąc na 0W40
Ano właśnie. Zagłębiając się w temat okazuje się, że każde ASO robi sobie pod swoje widzimisię.
Dopowiem jeszcze dla zainteresowanych, że bazując na dyskusji podpartej grafikami i wykresami na oilclub wychodzi na to, że oleje z normą C3- mimo, że w porównaniu do a3/B4 mają dużo niższą zawartość popiołów (czyli w teorii słabiej chronią silnik), to w rzeczywistości chronią silniki tak samo o ile nie lepiej, a przy tym spalanie na C3 powinno być ciut niższe.
Koniec końców wydaje mi się, że jakiekolwiek różnice między tymi dwiema normami dla silnika są zapewne marginalne. Bardziej tu chodzi o pseudoekologię i unijne wymysły.
_________________ I would if I could, but I can't, so I won't.
Ano właśnie. Zagłębiając się w temat okazuje się, że każde ASO robi sobie pod swoje widzimisię.
Dopowiem jeszcze dla zainteresowanych, że bazując na dyskusji podpartej grafikami i wykresami na oilclub wychodzi na to, że oleje z normą C3- mimo, że w porównaniu do a3/B4 mają dużo niższą zawartość popiołów (czyli w teorii słabiej chronią silnik), to w rzeczywistości chronią silniki tak samo o ile nie lepiej, a przy tym spalanie na C3 powinno być ciut niższe.
Koniec końców wydaje mi się, że jakiekolwiek różnice między tymi dwiema normami dla silnika są zapewne marginalne. Bardziej tu chodzi o pseudoekologię i unijne wymysły.
Moim zdaniem norma RN17 została wprowadzona po to, żeby ujednolicić oleje w ASO i to jest OK bo tak jak kolega wyżej napisał oleje z normą C3 można spokojnie lać do silników które wcześniej miały normę A3B4. Ojcu do silnika 1.6 SCE LPG zakupiłem olej z norma RN17, tym bardziej, że na forum oilclub piszą, że oleje z normą C3 są nawet lepsze do silników zasilanych LPG niż z normą A3B4.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce 121KM@186Nm
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1955 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-14, 10:45
Aronus napisał/a:
Ajry napisał/a:
Ano właśnie. Zagłębiając się w temat okazuje się, że każde ASO robi sobie pod swoje widzimisię.
Dopowiem jeszcze dla zainteresowanych, że bazując na dyskusji podpartej grafikami i wykresami na oilclub wychodzi na to, że oleje z normą C3- mimo, że w porównaniu do a3/B4 mają dużo niższą zawartość popiołów (czyli w teorii słabiej chronią silnik), to w rzeczywistości chronią silniki tak samo o ile nie lepiej, a przy tym spalanie na C3 powinno być ciut niższe.
Koniec końców wydaje mi się, że jakiekolwiek różnice między tymi dwiema normami dla silnika są zapewne marginalne. Bardziej tu chodzi o pseudoekologię i unijne wymysły.
Moim zdaniem norma RN17 została wprowadzona po to, żeby ujednolicić oleje w ASO i to jest OK bo tak jak kolega wyżej napisał oleje z normą C3 można spokojnie lać do silników które wcześniej miały normę A3B4. Ojcu do silnika 1.6 SCE LPG zakupiłem olej z norma RN17, tym bardziej, że na forum oilclub piszą, że oleje z normą C3 są nawet lepsze do silników zasilanych LPG niż z normą A3B4.
Tylko, że oleju normą RN17 to 5W30 a normą A3/B4 to 5W40. Oleje są między sobą wymienialne więc tu nie problem ale skoro w dokumentach od auta jest informacja że należy stosować olej z norma A3/B4 i lepkością od 10W40 / 5W40 lub 0W40 to taki chcę mieć zalany do silnika i gdybym ja swoje auto posiadał od nowości to już na drugim przeglądzie zrobił bym w ASO dym i kazał zalac olej na taki jaki powinien być na ich koszt. Gdybyśmy to my użytkownicy zrobili to co ASO czyli wlali inny olej to stracilibyśmy gwarancję a oni jak widać robią sobie co chcą. Osobiście wolę używać oleju 5w40 bo często zdarza się, że silnik podczas mojej jazdy pracuje na wysokich obrotach więc ten olej lepiej zabezpiecza silnik.
Czyli sami panowie, widzicie, że z tymi normami to jedna ściema zeby tylko kasę wyciągnąć od klienta.
nie do końca, tam gdzie występuje DPF jednak warto lać olej przewidziany do pojazdów z DPF. Sciema polega tylko na tym że czy zalejemy olej z normą Renault czy Volkswagen to nie ma znaczenia
Jaki olej jest z normą Renault RN0710, Renault RN0700 i jakiego polecacie typu 5W-50 ?
Na allegro widzę głównie 2 dla tych klas
1. Eurol Super Lite 5W-50 to dobry olej ?
albo 2. Alpine RSL 5W-50
Oba są tanie i głównie Eurol ma dobre recenzje ...
Marka: Dacia
Model: Spring
Silnik: EV
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2024 Posty: 61 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2025-01-10, 10:51
Odnosnie olejów pod Renault to dużą gamę ma Elf który dodatkowo ma swój firmowy sklep na Alle co redukuje ryzyko zakupu podróbek. Ja te oleje stosuje od lat w swoich samochodach - generalnie są tanie i dobre. Kiedyś zresztą Elf był flagowy w Renault, mam do dziś nalepkę na tylnej szybie.
Odnośnie testu Castrola to pokazuje że skracanie do 10 czy7,5 tys km nie ma żadnego sensu - po 13,5 kkm olej ma nadal 80% właściwości.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 126 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2025-01-10, 11:18
corrado napisał/a:
Jaki olej jest z normą Renault RN0710, Renault RN0700 i jakiego polecacie typu 5W-50 ?
Na allegro widzę głównie 2 dla tych klas
1. Eurol Super Lite 5W-50 to dobry olej ?
albo 2. Alpine RSL 5W-50
Oba są tanie i głównie Eurol ma dobre recenzje ...
Ja od kilku wymian przeszedłem na właśnie Eurola tylko 5W40 który wymieniłeś, nic złego się nie dzieje, nawet mam subiektywne odczucie, że silnik lepiej pracuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum