Wysłany: 2020-02-11, 10:48 Wymiana akumulatora w Dacii z S&S
Czy w przypadku wymiany akumulatora w Dacii z systemem S&S konieczne jest ustawienie w kompie samochodu informacji o nowym akumulatorze?
Jeśli tak to czy można to zrobić tylko przez OBD czy taką wymianę można wprowadzić przez odpowiednią kombinację przycisków, pedałów, zapłonu (jesli tak to jak?)?
Wystarczy po podłączeniu akumulatora i uruchomieniu silnika ustawić ESP poprzez maksymalne skręcenie kierownicy w lewo, a potem maksymalne skręcenie kierownicy w prawo. Wpisać kod radia. Może trzeba będzie ustawić zegar. To wszystko.
_________________ Szanuj każdego jak siebie samego
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-11, 11:22 Re: Wymiana akumulatora w Dacii z S&S
tAboon napisał/a:
Czy w przypadku wymiany akumulatora w Dacii z systemem S&S konieczne jest ustawienie w kompie samochodu informacji o nowym akumulatorze?
W komputerze, w zakładce EEM (dotyczącej systemu inteligentnego zarządzania energią) jest wpisana pojemność i prąd rozruchowy akumulatora. Jeżeli wstawiamy akumulator o takich samych parametrach, to nic tam nie grzebiemy. W każdym razie dostęp do tych wpisów oczywiście jedynie przez OBD.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-02-11, 11:32, w całości zmieniany 2 razy
inne marki po wymianie AKU wymagają wprowadzenia do komputera informacji o nowym akumulatorze.
Zgadza się.
Wychodzi na to, że Dacia jest na tyle mądra, że sama rozpoznaje nowy akumulator lub jest na tyle prosta, że dla niej nie ma znaczenia czy aku jest nowy czy stary...
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-12, 09:46
tAboon napisał/a:
Wychodzi na to, że Dacia jest na tyle mądra, że sama rozpoznaje nowy akumulator lub jest na tyle prosta, że dla niej nie ma znaczenia czy aku jest nowy czy stary...
Chodzi Ci o sam fakt "nowości" akumulatora przy jego identycznych parametrach technicznych?
A programowałeś w samochodzie po, dajmy na to 3 latach, że akumulator jest już stary, czy samochód sam się skapował? To dlaczego chcesz go teraz powiadamiać, że będzie miał nowy?
Być może inne marki wprowadzają po prostu do pamięci komputera samochodu sam fakt wymiany akumulatora, nie musi to mieć wpływu na działanie.
Instrukcja Dacii jedynie zaleca, aby wymianę robić w ASO- ze względu na dobór typu akumulatora (z przewodem odpowietrzającym), oraz na "skomplikowany" montaż.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2020-02-12, 09:57, w całości zmieniany 3 razy
Chodzi Ci o sam fakt "nowości" akumulatora przy jego identycznych parametrach technicznych?
Tak.
Dymek napisał/a:
A programowałeś w samochodzie po, dajmy na to 3 latach, że akumulator jest już stary, czy samochód sam się skapował? To dlaczego chcesz go teraz powiadamiać, że będzie miał nowy?
Nie chcę, pytam bo nie wiem.
Kumpel w Fordzie musiał programować po wymianie AKU.
W sieci są też informacje - choćby z Bosch Service, iż po wymianie AKU w samochodzie z S&S trzeba wprowadzić info o nowym akumulatorze, tym bardziej, jeśli ma inne parametry niż poprzedni.
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-02-12, 23:27
tAboon napisał/a:
Kumpel w Fordzie musiał programować po wymianie AKU.
W sieci są też informacje - choćby z Bosch Service, iż po wymianie AKU w samochodzie z S&S trzeba wprowadzić info o nowym akumulatorze
W innych samochodach komputer monitoruje pracę akumulatora, jeśli jest zużyty, to pojawia się komunikat o potrzebie jego wymiany. Sama wymiana fizyczna akumulatora, nie zmieni tego komunikatu, trzeba wprowadzić info o nowym aku.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-02-13, 10:29
BogdanK napisał/a:
W innych samochodach komputer monitoruje pracę akumulatora, jeśli jest zużyty, to pojawia się komunikat o potrzebie jego wymiany. Sama wymiana fizyczna akumulatora, nie zmieni tego komunikatu, trzeba wprowadzić info o nowym aku.
Czyli właściwie chodzi o skasowanie komunikatu, czyli "błędu" z pamięci komputera. Nie wiem czy przy słabym aku Dacia wywali jakiś błąd i najważniejsze- czy wtedy będzie to błąd trwały.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-02-14, 07:48
Nie wiem czy wywali błąd, ale napewno akumulator jest monitorowany przez komputer i sprawdzany stan naładowania, pojemności, czasu pracy, ilości rozruchów.
W innych samochodach komputer monitoruje pracę akumulatora, jeśli jest zużyty, to pojawia się komunikat o potrzebie jego wymiany. Sama wymiana fizyczna akumulatora, nie zmieni tego komunikatu, trzeba wprowadzić info o nowym aku.
Czyli właściwie chodzi o skasowanie komunikatu, czyli "błędu" z pamięci komputera. Nie wiem czy przy słabym aku Dacia wywali jakiś błąd i najważniejsze- czy wtedy będzie to błąd trwały.
- Komputer Dacii ma możliwość wyświetlenia komunikatu o konieczności naładowania akumulatora- jednak fabrycznie jest to zablokowane..można odblokować DDT4ALL
- Komputer Dacii ma możliwość wyświetlenia komunikatu o konieczności naładowania akumulatora- jednak fabrycznie jest to zablokowane..można odblokować DDT4ALL
- Komputer Dacii ma możliwość wyświetlenia komunikatu o konieczności naładowania akumulatora- jednak fabrycznie jest to zablokowane..można odblokować DDT4ALL
Oglądałem ostatnio program p.Adama Klimka,wyraźnie zaznaczył że przy wymianie akumulatora należy wymienić również czujnik IBS na przewodzie minusowym akumulatora.Możliwe,że to wystarcza do informacji w komputerze o nowym aku.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-30, 13:14
Jeżeli nowoczesny samochód wymaga bezwzględnie wprowadzenia informacji o nowym akumulatorze- na przykład jak w Audi, przez wpisanie kodu BEM nowego akumulatora, to odbywa się to programowo a nie przez wymianę czujnika IBS. W każdym razie nie w Dacii, te czujniki nie gromadzą żadnych danych a tylko je przekazują do komputera samochodu. System jest uczący się- analizuje otrzymane dane z czujnika i na ich podstawie z czasem dobiera parametry ładowania. Jedyne dane wprowadzone w pamięć samochodu to pojemność akumulatora oraz jego prąd rozruchowy.
A wspomniane programy z TVNTurbo należy traktować z dużym przymrużeniem oka, osobiście po obejrzeniu odcinka, w którym jeden z panów handlarzy kupił, serwisował i sprzedawał Captura z trzycylindrowym silnikiem 0,9 jako diesla, zachwycając się i zachwalając klientowi jak ten diesel mało klekoce, straciłem wszelki szacunek do tychże... Ciekawe czym tankowali tego TCe...
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-30, 14:47
acco napisał/a:
A co by się stało,gdyby całkiem wywalić ten czujnik?
Toć przecież to jest nasz stary i znany sposób na wyłączenie systemu Start&Stop i wyłączenie systemu inteligentnego ładowania.
Wtedy mamy na stałe ładowanie zbliżone do tradycyjnego, ok. 14.3V- bez monitorowania stanu akumulatora
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-06-30, 14:50, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022 Posty: 87 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-09-12, 21:30
Panowie, tak zaczalem czytac o tym inteligentnym ladowaniu i czy trzeba zalozmy przy wymianie akumulatora na nowy wprowadzac jakies nowe dane do ECU.Ogladalem filmik o audicy, i tam gosciu po wymianie aku wprowadzal dane o pojemnosci i marce nowego akumulatora podobno po to zeby ECU wiedzial jak go na "nowo" ladowac.Film pewnie propagandowy bosha.
Chodzi mi o to czy jak przyjdzie mi do wymiany to musze jechac do jakis fachmistrzow czy moge to ogarnac sam pod blokiem? Mam S&S.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 117 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3949 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-13, 07:47
ceranix3 napisał/a:
Chodzi mi o to czy jak przyjdzie mi do wymiany to musze jechac do jakis fachmistrzow czy moge to ogarnac sam pod blokiem? Mam S&S.
Zasadniczo wymieniasz na akumulator o tej samej pojemności i z nie mniejszym prądem rozruchowym i nawet nie zmieniając niczego w ustawieniach nie zauważysz żadnych problemów. Jeżeli pojemność lub prąd są inne, to też nic nie wybuchnie
Jednak aby wszystko "trzymało się kupy", to wtedy należałoby wklepać aktualne wartości tam, gdzie je znajdziemy w ddt4all.
Kol. eio podaje zakładkę GEE, gdzie widzimy wartość prądu rozruchowego- zgoda, ale takie dane mamy również w zakładce BatteryGauge, oraz EnergyManagement- tutaj w obu przypadkach jest zarówno prąd jak i pojemność akumulatora. Wpisy w poszczególnych zakładkach raczej nie wpływają na siebie, więc przy aktualizacji powinno się chyba uwzględnić wszystkie zakładki. W każdym razie ja po wymianie akumulatora (ta sama pojemność, większy prąd) zmieniłem wartość prądu rozruchowego w tych kilku miejscach.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-09-13, 07:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 747 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2025-02-07, 09:03
odgrzebię wątek - duster i wstawienie chyba większego akku bo 74AH/720A P+ MOLL EFB 82074 start-stop.
Czy trzeba gdzieś coś przestawiać w elektronice auta?Czy wystarczy po prostu wymienić akku.
Wymienić chcę bo autko z 2018r to raz dwa że ostatnio ciężko kręci a filtr paliwa niedawno wymieniany.
Podładowanie prostownikiem i kręci ale podładowanie i zostawienie na 2-3 na niewielkim mrozie i rozruch to ma ciężko.
ale czy całość tego co jest na akku:
https://zapodaj.net/plik-wCfVXsYiwM
pójdzie bez problemu do góry żeby wyjąć stary i włożyć nowy? Bo chyba nie muszę tego rozpinać w sensie kabli?
I czy na czas przełożenia akku podać napięcie z innego małego aku na klemy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum