Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1385 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-05-17, 16:51
Ja na jeździe próbnej w Kaliszu miałam podobnie, choć nie pamiętam jaki dystans.
Generalnie w chłodne dni doładowanie Aku przez końcem trasy jest pozytywne, bo przy porannym rozruchu od razu jest energia a wiadomo że zimny Aku jest oszczędny przez elektronikę i chroniony przed doładowaniem, a spokojnie można z niego energię pozbierać.
Pierwszy próba mieszana długodystansowa, na 2 bakach:
Przejechane 1334,3 km (424,3 jazda podmiejska, 910 autostrady: Katowice->Berlin->Konin)
W trybie el. 442,3 km
Średnia prędkość 67,1 km/h
Spalanie wg komp. 6,3 l/100km
Druga próba A i S:
Przejechane 602,8 km (214 km autostrada Konin->Warszawa, 50 km okolice Warszawy, 338,8 eska Warszawa->okolice Krakowa)
W trybie el. 170,8 km
Średnia prędkość 88,6 km/h
Spalanie wg komp. 6,2 l/100km
Zatankowane 39,23 l
Spalanie przeliczone 6,5 l/100km
Dodatkowe spostrzeżenie. Warto zejść do 120 km/h. W trakcie pierwszych kilkunastu km od tankowanie przy 140 na tempomacie, średnie spalanie oscylowało w okolicy 7,9 do 8,4.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1385 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-06-03, 15:02
Aerodynamika robi swoje -opory rosną do kwadratu prędkości. Przy 140km/h opory stawiane przez powietrzem są ok 37% wyższe niż przy 120km/h spalanie musi szybować w gore. Generalnie poza wyjątkowymi sytuacjami w polskich warunkach ja wybieram podróż z prędkościami 110-120 ale płynna, bo próba jazdy 140 obfituje w same przyspieszania i hamowania,a ostatecznie prędkość średnia (czyli najważniejszy parametr) jest praktycznie taka sama, z tym że róży wolniejszej ale plynnej jeździe mniej czasu i pieniędzy traci się na stacji paliw -czyli efektywnie jest szybciej na drodze i mniej godzin w pracy żeby zarobić na paliwo ;)
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 817 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2025-06-03, 15:23
Może to wina cięższego samochodu jaki posiadasz, ale za to bardziej opływowego od mojego Dustera 3 w miękkiej hybrydzie, ale nawet na dotarciu, przy prędkościach autostradowych - z małymi wzniesieniami - moje trzy gary :) palą ok. 5,2 do 5,4 l/100km. Spalanie rzędu 6,2 - 6,5 osiągam przy jeździe na krótkich dystansach (max 2 - 3 km) w mieście. Moim pierwszym wyborem był Duster w hybrydzie (bo ma automat), ale po jeździe próbnej, a zwłaszcza na autostradzie zrezygnowałem. Samochód idealny na miasto, ale w trasę, niestety nie dla mnie. Mimo, że ma 1,6 to zduszenie go do 90KM było grzechem i po wyczerpaniu akumulatora trakcyjnego jest głośny (pracuje na wysokich obrotach - stąd może wysokie spalanie) i słaby.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1385 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-06-03, 16:16
O ile w dusterze, 6.2-6.5/100 na krótkich miejskich odcinkach mieszczą mi się w głowie (bo poza silnikiem sporo zależy od kierowcy) o tyle 5.2-5.4/100 przy stałej prędkości 140km/h już nie bardzo :) ale może mam jeszcze za mała głowę :)
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 817 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2025-06-03, 16:58
r70 napisał/a:
140km/h
Może niedokładnie się wyraziłem, pisząc autostradowa nie maiłem na myśli ciągłej jazdy z prędkością 140km/h, a bardziej w zakresie 120-130. Po pierwsze samochód na dotarciu więc staram się nie przekraczać 3 tyś obr. Po drugie, utrzymanie takiej prędkości (140km/h) na dłuższym odcinku autostrady jest raczej nierealne - nawet w krajach o bardzie rozwiniętej infrastrukturze drogowej. Więc prościej mi jechać w granicach 120km/h jak większość innych uczestników bo nie muszę ciągle bawić się tempomatem.
Marka: Dacia
Model: Bigster
Silnik: 155 KM 1.8 Full Hybrid
Rocznik: 2025
Dołączył: 31 Maj 2025 Posty: 2 Skąd: Krakow
Wysłany: 2025-06-03, 20:04
tomkasz napisał/a:
Mnie też się bardzo podoba ten Bigster. Ale jak będę w dalekiej przyszłości zmieniał auto to będę miał dylemat. Podoba mi się zarówno ta nowa Hybryda 155 z 1.8 jak i ... gazowy ECO-G 140 1.2 3-cylindry. Ale to na marginesie.
Tak tryb B jest świetny. Rzeczywiście działa to coś jak retarder. Z tą różnicą, że gdy naładuje się do pełna bateria to przestaje działać hamowanie elektryką ... a zaczyna działać hamowanie silnikiem spalinowym. Piszę o tym jak o czyś niespotykanym ... bo w automatycznych skrzyniach biegów nie jest to oczywiste. A udało mi się to zauważyć wracając z Tatr na niziny. Tryb E-SAVE jest okej jak trzeba wyjechać na autostradę lub jechać w góry z przewagą podjazdów. W przypadku przewagi zjazdów lepiej wyłączyć ten tryb (niżej opisałem jak to mniej więcej działa), ponieważ mamy więcej miejsca w baterii na odzysk energii z hamowania i dłużej działa hamowanie elektryką.
Tryb D - w zasadzie używam tylko na eSce lub Autostradzie......
Bardzo dziękuję za dokładny opis trybu B w hybrydzie.
W sierpniu odbieram Bigstera Hybrid 155 1.8. Szukałem wyjaśnienia na czym polega ten tryb B. Niestety opisy były enigmatyczne i nawzajem sobie zaprzeczające. W jednym miejscu był opis, żeby trybu B w hybrydzie używać sporadycznie, w górach, bo hamowanie silnikiem powoduje wzrost zużycia paliwa. Ale w tym przypadku to hamowanie odbywa się chyba w pierwszej kolejności silnikiem elektrycznym. Mam nadzieję, że to ogarnę
Pozdrawiam
Janusz
Samochód idealny na miasto, ale w trasę, niestety nie dla mnie. Mimo, że ma 1,6 to zduszenie go do 90KM było grzechem i po wyczerpaniu akumulatora trakcyjnego jest głośny (pracuje na wysokich obrotach - stąd może wysokie spalanie) i słaby.
Używam tego napędu od sierpnia 2024 (niecały rok). Przejechałem ponad 16 000 km. Nie zauważam na codzien ani na autostradzie czy w górach wyczerpywania się akumulatora trakcyjnego. Jego pojemność jest wystarczająca do przyspieszania które nie trwa przez długi okres czasu. Realnie 140 KM i 205 Nm mocy łączonej wystarcza do np wyprzedzania na autostradzie. A przy jeździe ze stałą prędkością, te 93 KM z samego 1.6 są wystarczające.
Dla mnie to ideał połączenia przyjemności i cichości jazdy elektrykiem oraz jazdy zwykłym spalinowym z niezwykłą skrzynią biegów, która jest bardzo "manualna" w odczuciu a jednak automatyczna. Nie mówiąc już o autonomii (versus elektryk). Oczywiście trzeba polubić się z tym, że jazda elektryczna i spalinowa stałe przechodzą jedna w drugą i nie mamy na to za dużo wpływu.
PS Miałem przyjemność testować weekandowo układ plugin hybrid 1.2 4x4 300KM z systemem 4control w Renault Rafale. Tamten układ hybrydowy jest na pewno dużo mocniejszy i cichszy, ale jednak wchodzi przy ładowaniu na wyższe obroty niż 1.6. Natomiast w systemie 4control (wszystkie koła skrętne) zakochałem się od pierwszego wejrzenia . Jeżdżenie tym po krętych drogach to jest bajka. Jednak do wad muszę zaliczyć bardzo twarde zawieszenie (potęgowane przez ogromne felgi i mało gumy) oraz nie aż tak dobre wykończenie i zmontowanie jakiego się spodziewałem po najdroższym modelu marki. System multimedialny i licznik choć piękne graficznie to funkcjonalnie nie ma różnicy między systemem multimedialnym w Dacii i to nawet nie Dusterze a Joggerze.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum