Jako że wymiana klocków w ASO kosztuje około 400zł, wymieniłem je u znajomego mechanika - koszt 110zł ,
Moje pytanie:
Czy przez tą wymianę na własną rękę, mogą w ASO robić jakieś problemy?
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
Problemy to oczywiście mogą być zawsze (; ale tak naprawdę mogliby się przyczepić dopiero wtedy, gdyby się coś działo, a ta wymiana poza ASO była przeprowadzona nieprawidłowo.
Jeśli nie widać oznak, to co Ci mogą zrobić i dodam tylko tyle:
w Matizie podczas przeglądu po 110 tys. km nikt nie chciał mi uwierzyć, że szczęki hamulcowe (tył) nigdy nie były wymieniane, a na dodatek są w tak dobrym stanie. Klocki miałem wymieniane po 70 lub 80 tys. km.
w Fusionie nie wymieniałem klocków w ogóle (ponad 90 tys. km), a podczas przeglądu przy 80 tys. km mechanik stwierdził - miał pan klocki wymieniane pewnie przy 40 tys. km, a teraz spokojnie dojeździ pan do 100 tys. km (do 100 tys. km nie dojeździłem bo ... teraz mam MCV-kę).
Ja swoje zmienilem zeby czasem nie stwierdzili w ASO ze trzeba juz zmienic i mnie nie wypuszczą. Wolałem przed tym przegladem przy 60tys. - starych klockow było jeszcze tak koło 40% ... ale mam przynajmniej pewnosc ze sie nie doczepią....
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
ja juz wymieniałem klocki kumplowi w tico, ale nie mam czasu ostatnio żeby sie babrac przy aucie, a 30zł za robocizne dla mechanika to nie jest duzo...
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
No i tak sie zastanawiam czy latwo sie to wymienia...
Bardzo łatwo. Dwa klucze i młotek. Młotek jak się nie trudno domyśleć słuzyć ma do wciśnięcia tłoka. Bez pukania rzecz jasna.
Po odkręceniu śrubki i odchyleniu zacisku stare klocki praktycznie same wypadną, no może troszkę im trzeba pomóc. Jest jednak pewien kłopot, nowe są zdecydowanie grubsze. Trzeba wcisnąć tłok i do tego potrzebny Ci będzie młotek. Wkłada się go poprzecznie w zacisk a wolne miejsce wypełnia czymkolwiek. Może to być klucz czy stary klocek. Teraz trzeba pociągnąć za styl tak żeby bok młotka zaczął wciskać tłok. Zrobi się troszkę luzu to znów czymś wypełnisz i znów delikatnie żeby nie pokaleczyć tłoka wciskasz go w zacisk. Przed operacją wciskania tłoka można delikatnie odsłonić gumową uszczelkę i nalać tam WD-40. Lepszy od WD jest podobny preparat firmy sonax z MoS2 (dwusiarczek molibdenu). czasem do kupienia w castoramie. Teraz szczotka druciana. Można jeszcze posmarować sworznie na których zacisk jest osadzony i sam tłok oczywiście też. Najlepiej smarem odpornym na wysokie temperatury. Ja używam Smaru z miedzią firmu Wurth.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-01-30, 06:41
Do tego dodam że zamiast młotka ja używam zacisku stolarskiego, takiego skręcanego.
łapię nim jarzmo z jednej strony a z drugiej tłoczek i wkręcając zacisk tłoczek chowa się do jarzma.
Do smarowania elementów po którym suwa się jarzmo smaruje smarem miedzianym.
Ja jeszcze tylko dodam: po wyjęciu klocków,zdjąć osłonkę gumową, naciskając lekko na pedał wysunąć tłoczek ok 2cm, posmarować specjalnym smarem do tłoczków/ ok. 3 zł/, nie używać WD-40 który pod wpływem temp. wysycha i powoduje zapiekanie tłoczka.Uszczelniacz gumowy w zacisku jest bardzo wrażliwy na działanie wszelkich produktów ropopochonych. Tłoczek wcisnąc w/w sposobami.
Młotek został wymuszony sytuacją. Po prostu do poloneza miałem taki przyrządzik i kiedy się okazało że do dacii pasowac za nic nie chce a do domu 25 km, to że tak powiem odwrotu już nie było, był za to młotek. I działał.
loganik napisał/a:
posmarować specjalnym smarem do tłoczków
Jakiś szczególny? Pytam bo ten miedziany włśnie do tego jest, ale z wd-40 masz pewnie rację.
Andrzeju, smar do tłoczków jest specjalny i kupisz go każdym sklepie motoryzacyjnym, smar miedziowy jest na bazie smaru mineralnego, a tego bardzo nie lubi uszczelniacz w zacisku. Jeśli uszczelnicz posmarujesz czymkolwiek ,,mineralnym" po chwili zrobi się gąbczasty. Jeśli masz jakiś stary, zrób próbę
Z całą pewnością jest na bazie mineralnej, niemniej jednak wytrzymuje + 800 st. C na poierzchniach gładkich i +1200 st. C na gwintach.
Tak czy inaczej jak co roku po sezonie zimowym zerknę tam i mogę na próbę posmarować czymś innym. Potem zdam relację.
Jak dla mnie, CU 800 jest świetny. Do śrób mocujących koła, i tych użytych w układie wydechowym, do świec, klem etc.
loganik napisał/a:
Jeśli masz jakiś stary, zrób próbę
zrobię
Ostatnio zmieniony przez stempik 2009-02-02, 22:25, w całości zmieniany 2 razy
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2009-02-02, 09:42
Nie powinien, bo teoretycznie olej nie ma prawa się dostać do hamulców. Smar miedziany b. dobry ale nie do tłoczków. Koledzy już pokazali jaki to ma być smar. pozdr
Ale jaja.. dzis trafilem na kolesia, ktory regeneruje stare klocki za 30 zl. :) Ale skoro na allegro za 25+przesylka to i tak chyba nie warto... Tak swoja droga, Black Eryk, to ten twoj znajomy z ciebie zdziera :P Pierwszy mechanik jakiego spytalem powiedzial za wymiane klockow 30 zl...
Jureczku, teoria teorią, a praktyka sobie, Ty wiesz ile, szczególnie młodych kierowców próbuje naprawić h-ce przy pomocy właśnie oleju mineralnego?szczególnie w nastoletnich gratach.Już nieraz zdarzało mi się naprawiać takie okazy
Wzialem sie za te kloci, ale stwierdzilem na oko, ze jeszcze ponad 1/3 zostala, wiec na razie nie wymieniam. Zkaladam, ze w 2 kole jest podobnie, choc w serwisie straszyli, ze juz sa na wykonczeniu..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum