Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Za co go nienawidzę
Autor Wiadomość
Fromage 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2009-03-10, 21:39   

Beckie napisał/a:
Kurcze. 8kkm przebiegu i jeszcze nie miałem okazji się tak rozpędzić :-(


Kurcze - z linii produkcyjnej na główny parking to rzeczywiście ciężko się rozpędzić

(sorry - wiem, że literówka ale nie mogłem się oprzeć ;-) )
_________________
"I not only think that we will tamper with Mother Nature, I think Mother want's us to"
 
Asia 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączyła: 03 Mar 2009
Posty: 5
Skąd: Kujawy
Wysłany: 2009-03-10, 21:51   

Ja mam problem z ustawianiem oparcia fotela. Pokrętło strasznie ciasno się obraca. Mam nadzieję, że z czasem się wyrobi. Nie jest to oczywiscie powód do nienawiści.
Wybaczcie blondynce :-D - co to są te "świerszcze"?
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-11, 06:58   

Asia napisał/a:
Ja mam problem z ustawianiem oparcia fotela. Pokrętło strasznie ciasno się obraca. Mam nadzieję, że z czasem się wyrobi. Nie jest to oczywiscie powód do nienawiści.
Wybaczcie blondynce :-D - co to są te "świerszcze"?


świerszcze to takie robaczki wydające odgłos nie koniecznie każdemu się podobający ;-) :-P
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-03-11, 09:15   

gigi303 napisał/a:
ee nie jest tragicznie przy 140 8,4L to moim zdaniem dobry wynik :mrgreen:


Bo ty patrzysz na średnie spalanie, bo w twojej nie ma już tej opcji spalania w danym momencie. Ja tą opcję mam i wierz mi prewróciłbyś się z wrażenia, jakbyś spojrzał na to spalanie na dany moment. Bo żeby średnie spalanie dźwigło się radykalnie ponad te8,4L co napisałeś, to musiałbyś niezły kawał jechać z taką prędkością.
A wierz mi przy 140 spalanie momentowe jakie pokazuje mój komputer jest sporeeeeeeee.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-11, 09:22   

Jeśli skasuje się wskazanie spalania średniego po osiągnięciu badanej prędkości - np tych 140 km/godz - to po (bardzo krótkiej) chwili wyświetli się właśnie wynik spalania przy tej prędkości, quasi-chwilowe.

Niemniej jednak - uważam, że 8,4 jest w tych warunkach niemożliwe do osiągnięcia.

* * *

Fromage napisał/a:
Beckie napisał/a:
Kurcze. 8kkm przebiegu i jeszcze nie miałem okazji się tak rozpędzić :-(

Kurcze - z linii produkcyjnej na główny parking to rzeczywiście ciężko się rozpędzić

Ależ dlaczego? Skoro dzieli je 8 mln m...

Cytat:
(sorry - wiem, że literówka ale nie mogłem się oprzeć ;-) )

<:
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-11, 19:32   

no tak wskazywał komputer spalania średniego i takie tylko się przydaje tak na prawdę a prędkością tą nie jechałem chwilę tylko większość trasy sporadycznie zwalniając silnikiem więc chyba komputer nie przekłamywał... co do spalania chwilowego mam tą świadomość że na pewno jest ogromne ale to tak samo jak byś gwałtownie przyśpieszał też można ręce załamywać a potem gdy osiągniesz optymalną prędkość powinno spaść, poprawcie jeśli źle twierdzę.


mogę tylko dodać że nie kasowałem komputera ale jeżdżąc po mieście wskazywał średnie spalanie na poziomie 10 litrów a jak już wyjechałem na trasę i zacząłem jechać spadło do wspominanego już 8,4
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-03-11, 21:25   

gigi303 napisał/a:
no tak wskazywał komputer spalania średniego i takie tylko się przydaje tak na prawdę a prędkością tą nie jechałem chwilę tylko większość trasy sporadycznie zwalniając silnikiem więc chyba komputer nie przekłamywał... co do spalania chwilowego mam tą świadomość że na pewno jest ogromne ale to tak samo jak byś gwałtownie przyśpieszał też można ręce załamywać a potem gdy osiągniesz optymalną prędkość powinno spaść, poprawcie jeśli źle twierdzę.


mogę tylko dodać że nie kasowałem komputera ale jeżdżąc po mieście wskazywał średnie spalanie na poziomie 10 litrów a jak już wyjechałem na trasę i zacząłem jechać spadło do wspominanego już 8,4


Jeśli się da buta w podłogę, powiedzmy na światłach to wiadomo, że spalanie będzie ogromne,coś za coś. Ale w sytuacji jak jechałeś np: 140km/h i spalanie było równie duże, to nie ma znaczenia że długo jechałeś z tą prędkością, to spalanie cały czas będzie takie duże. A te wskazania komputera we wszystkich autach są takie że po przejechaniu iluś tam kilometrów po skasowaniu, będą pokazywać różne spalanie, ale to spalanie wkońcu się stabilizuje na pewnym poziomie i potem nie wiele się zmienia, więc i przy tej prędkości nie wiele się zmieniło. A wierz mi spalał ci paliwo jak czołg przy 140km/h.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-12, 07:45   

no dobrze nie będę się sprzeczał mam tą świadomość że na pewno więcej spali przy tej prędkości niż przy 100km/h :-P no ale wole chyba spalanie czołgu i szybciej wrócić niż spędzić pół dnia w trasie. W końcu to auto jest dla mnie a nie ja dla niego i nie będę na nim oszczędzał :-P Oczywiście nie zawsze się da jechać z taką prędkością, wyjątkowo mi się poszczęściło że był mały ruch :mrgreen: przy większym natężeniu wolę jechać wolniej :mrgreen: co nie zmienia faktu że wolniej oznacza głośniej :mrgreen: no ale jak kolega wyżej wspominał i tu nie do końca to prawda :mrgreen:
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-12, 11:00   

Cytat:
(sorry - wiem, że literówka ale nie mogłem się oprzeć ;-) )

To co wg ciebie znaczy "kkm" ?

Cytat:
Mam nadzieję, że z czasem się wyrobi.

Tak sie wyrobi, ze oparcie ci bedzie samo zjezdzac... ;)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-12, 12:03   

gigi303 napisał/a:
mogę tylko dodać że nie kasowałem komputera ale jeżdżąc po mieście wskazywał średnie spalanie na poziomie 10 litrów a jak już wyjechałem na trasę i zacząłem jechać spadło do wspominanego już 8,4

Jak na mój gust to spalanie przy 140 km/h powinno być niższe niż te 8,4l. Bo średnia 10l/100km "zrobiona" np. w 1000 km po czym na odcinku np. 200 km obniża się do 8,4 , więc spalanie przy 140 km/h musi być mniejsze niż 8,4 żeby dało taki wynik.
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2009-03-12, 12:09   

Beckie napisał/a:
żeby dało taki wynik.


to na tych 200 km musiałby palić 0,4 l/ 100 :)

--
pozdrawiam
kierek
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-03-12, 12:15   

No to może gigi303 jednak wyzerował komputer? A może te 10l było po kilku km od resetu?
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-12, 20:10   

nie resetowałem komputera, na puławskiej wskazywał 10,1 a na wylocie z magdalenki 9,8.
Na trasie 8,3 (prędkość 100-120 z przewagą na 100 bo przy 120 za głośno jest) po jakimś czasie jak warunki zaczęły pozwalać to przyśpieszyłem i było 8,4 (wspominane 140 odcinek na pewno dłuższy niż 100-150km) . Droga powrotna na LPG 10l/100km w większości z prędkością 140.



ale tak się zastanawiam że może komputer przekłamuje skoro mam instalacje?
Chociaż wydaje mi się że to rzetelny wynik patrząc na zużycie LPG i wychodząc z założenia że zużycie gazu jest większe o te 1,5 literka .
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
  Wysłany: 2009-03-18, 20:24   

wracając do wątku za co go nie lubię tudzież nienawidzę bo w obecnym stanie bardziej pasuje jednak :evil: od paru dni mam kolejną wadę auta która mnie irytuje, nie żebym sie czepiał niezawodności dacii :evil: Mianowicie:

dzwoni mi w silniku jak w starym polonezie aż czasem głupio na stacji benzynowej stać

Nie jest to częste ale zdarza się zarówno jak samochód jest ciepły i zimny czy na PB czy na LPG tak samo, po prostu coś dzwoni sądziłem że może olej gdzieś uciekł i się silnik zatarł ;-) ale nie wszystko jest bagnet nie kłamie :-)


Dźwięk jest bardzo irytujący i słychać go czasem nawet podczas wolniejszej jazdy, nie wykluczam także że owy dźwięk może pochodzić z wydechu no ale ciężko mi określić to samemu , w kabinie dźwięki się dziwnie rozchodzą ale jak otworze okno to dźwięk ten jest słyszany bardzo wyraźnie. Na dodatek ostatnio po odpaleniu auta migała mi kontrolka silnika!!!!!!!! :evil: co mnie chyba bardziej doprowadziło do stanu skrajnej irytacji niz to dzwonienie :evil:

Nie wiem jak u was drodzy koledzy i koleżanki ale te wszystkie pierdoły które mi się zdarzają czy to z niedoróbek dacii czy z winy partactwa ASO powodują że tak dobre auto traci w moich oczach z dnia na dzień. Przecież niecałe 10 tyś na budziku i tyle już przygód :evil: Chociaż i tak nie przebije przygód towarzysza Mamerta. :-P

Jak tak dalej pójdzie to na pierwszy serwis po 15tys. km pojadę z całą listą usterek w formie książki :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-03-18, 20:57   

Zrób zestawienie tej strasznej ilości przygód?... (;

No i pomyśl jaki byłbyś "szczęśliwy inaczej", jakbyś je wszystkie miał w aucie za 2x większą kasę... A miałbyś - wszystkie coś miewają.


(Też chciałem coś pomarudzić, ale jakoś nie mogę sobie przypomnieć nic poza za niskim oparciem fotela kierowcy ):).
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-18, 21:24   

Zarzadaj wymiany auta na nowe :P
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-03-18, 21:30   

gigi303 napisał/a:
Nie jest to częste ale zdarza się zarówno jak samochód jest ciepły i zimny czy na PB czy na LPG tak samo, po prostu coś dzwoni

gigi303 napisał/a:
Na dodatek ostatnio po odpaleniu auta migała mi kontrolka silnika!!!!!!!!


Mogą być zawory do regulacji ( dzięki LPG ). Miałem ostatnio to samo - wymieniłem przewody ( na specjalne do gazu - robione na zamówienie w firmie polecanej przez gaziarza w W-wie ), wymieniłem świece, a on dalej klekotał i do tego gasł najpierw na gazie jak był zimny, a potem nawet na benzynie. Już go nienawidziłem, ale kazałem wyregulować zawory i chodzi jak burza - wszystkie objawy minęły.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
Endi85 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 MPI + LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 159
Skąd: 100 lica
Wysłany: 2009-03-18, 23:08   

gigi303 napisał/a:
dzwoni mi w silniku jak w starym polonezie aż czasem głupio na stacji benzynowej stać


dzwoniczy czy tak piszczy jakby łóżysko??
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-03-18, 23:59   

co do spalania - w mieście 8.5, poza miastem 100kph - 6.2 (przejechane 100km +- 10kph); 120kph (przejechane 40km) - 6.8; 160kph (30min szaleństwa) - 9. Pewnie w 1.6 od 120 trochę lepiej

A za co nienawidzę - przy równych 2.5k wpada mi coś w rezonans (na biegach I, II, III) - akurat się częstotliwości muszą zgadzać...
Odprysk na lakierze spowodowany felerną wycieraczką
Jakiś synchronizator przy jedynce czy coś (poprzeczne nierówności zwalniające czy coś takiego - na dwójce samochód za mało elastyczny, a jedynkę trudno "wbić" - nauczyłem się po pierwszym 1000)

Jednakże większość z was twierdzi że znienawidziło Dacię po 3 miesiącach - co prawda mam dopiero 2miesiące i tydzień, ale dopiero teraz zaczynam ją kochać...
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2009-03-19, 01:34   

Cytat:
co do spalania - w mieście 8.5

Skad wiesz ? Podobno po miescie jezdzisz Swiftem :P
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2009-03-19, 07:02   

co nie oznacza, że sandero nie próbowałem
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-19, 07:47   

Endi85 napisał/a:

dzwoniczy czy tak piszczy jakby łóżysko??



bardziej trafny opis piszczy ale czy jak łożysko to nie wiem :-/

KONRAD napisał/a:

Mogą być zawory do regulacji ( dzięki LPG )


po 9 tys. km już regulacja zaworów nie za szybko ? :shock:
Ale jak możesz to daj mi namiar na te przewody..

laisar napisał/a:


No i pomyśl jaki byłbyś "szczęśliwy inaczej", jakbyś je wszystkie miał w aucie za 2x większą kasę... A miałbyś - wszystkie coś miewają.



a jaki byłbym szczęśliwy nie mając żadnych przypadłości tego typu jak to bywa w niektórych autach o tak małym przebiegu :mrgreen:
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-03-19, 08:06   

Przewody produkuje na zamówienie

PPU MEDBRYT Sp. z oo
www.medbryt.com.pl

Instalatorów 5
02-237 Warszawa
22 846 55 94

To taka firma w której czas się zatrzymał - nie zwiedź się, że to producent sprzętu medycznego. Oni też dorabiają przewody silikonowe ( na jakimś innym forum polecali je go gazu ).
Oryginalne w serwisie kosztują ok. 250 zł.
W Medbrycie mistrz stwierdził, że dorobione z takimi końcowkami jak są oryginalnie będą kosztować 170 zł, a mi zrobił z trochę innymi ( mówił, że to nie będzie przeszkadzać ) za 90 zł.
Nie wiem czy robili już przewody do silnika 1,6 ( do 1,4 na pewno ) - nie wiem czy jest między nimi różnica.
Podjeżdżasz do nich z oryginalnymi przewodami ( jakby potrzebowali na wzór ), zamawiasz na miejscu, czekasz 10 minut na dorobienie, potem każą założyć i wypróbować.
Od momentu gdy je założyłem wszystko jest OK ( zanim do nich pojechałem reklamowałem dwa komplety jakiś przewodów no name po 50 zł ), a te z Inter Cars Boscha odradzili mi przy gazie.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-03-19, 08:21   

Dzięki jak na przeglądzie powiedzą że mam zmienić przewody to na pewno nie wezmę org. :mrgreen: ale cały czas mam podejrzenia że to jednak nie zawory mi tak popiskują i dzwonią trochę za mały przebieg nie sądzisz :?: , chyba przyczyna może być głębsza.

Jedyny plus że to tylko dźwięk a nic innego się nie dzieje no wykluczając tą kontrolkę od silnika (pojedyncze zdarzenie)
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2009-03-19, 08:36   

gigi303 napisał/a:
wykluczając tą kontrolkę od silnika (pojedyncze zdarzenie)


U mnie na początku też bardzo rzadko zapalała się kontrolka silnika - na ogół na zimnym silniku gdy chodził na wolnych obrotach ( był problem z obrotami, bo zachowywał się jakby gasł ). Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie kontrolka przestawała się świecić. Potem gasł coraz częściej. Aż w końcu po wymianie przewodów, potem świec ( na NGK a nie Motrio ) przyszedł czas na zawory i jest OK. Pytałem - mówili, że co do zaworów na gazie to nie ma reguły i jest to możliwe.
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne