Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Końcówka drążka kierowniczego a gwarancja.
Autor Wiadomość
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2009-05-19, 18:56   

jackthenight napisał/a:
LEMFÖRDER - chyba najlepsza firma.

dlaczego tak sądzisz, sugerujesz się ceną ?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-19, 19:02   

Nie nie ceną.
Kojarzę tą firmę. Słyszałem również o niej najlepsze opinie.
Poza tym Lemforder jest dostawcą części dla producentów aut - nie pamiętam już których.
_________________

 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2009-05-20, 05:20   

ja polecam lemforder lub febi
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-05-20, 20:23   

Cholera nie było czasu podjechać na wrsztat i na razie położyłem się pod autem i na tyle ile mogłem posprawdzałem czy nie ma luzów i do jasnej cholery nie ma luzów żadnych ani na wachaczu ani na końcówce drązka, więc co mi zaczyna postukiwać. Wnerwia mnie to, ja lubię jak zawieszenie pracuje miękko i cicho. Jedyne co mnie dziwi od samego początku to kostrukcja drążka kierowniczego, bo on chodzi na boki i facet na stacji diagnostycznej myślał że takie luzy są a to taka konstrukcja jest.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-20, 20:43   

waski napisał/a:
Cholera nie było czasu podjechać na wrsztat i na razie położyłem się pod autem i na tyle ile mogłem posprawdzałem czy nie ma luzów i do jasnej cholery nie ma luzów żadnych ani na wachaczu ani na końcówce drązka, więc co mi zaczyna postukiwać. Wnerwia mnie to, ja lubię jak zawieszenie pracuje miękko i cicho. Jedyne co mnie dziwi od samego początku to kostrukcja drążka kierowniczego, bo on chodzi na boki i facet na stacji diagnostycznej myślał że takie luzy są a to taka konstrukcja jest.


W taki sposób ręką nie zauważysz lekkich luzów.
Tylko trzepaki na stacji diagnostycznej.
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-25, 08:56   

Ciekawe jest to że u mnie w sumie już chyba od momentu wyjazdu z salonu coś puka w lewym
kole przy skrętach w lewo w przypadku kiedy wjeżdżam w mała dziurkę na ulicy - może mieć głębokość 3 cm a wali coś w zawieszeniu jakby dwa garnki stukały o siebie.
Także jak pech to pech. U was to chociaż było dobrze przez jakieś 50 tyś kilometrów, a u mnie od nowości coś stuka w zawieszeniu przy lewym kole.

Dziwne jest jednak to, że byłem w stacji diagnostycznej (nie ASO) na trzepakach i żadnych luzów nie wykryto, wszystko sztywne i niby oki.
A jednak coś puka przy skrętach w lewo po najeździe na dziurę w ulicy.
W prawym kole tego nie słyszałem - także gdzieś jest jakiś mały luz.

Przy jeździe na wprost stuków nie ma - tylko przy skręcie w lewo i tylko w lewym kole.

Podejrzewam że to albo luz w sworzniu kulistym wachacza, albo w końcówce drążka.
Ręką macałem, ale takich luzów się raczej ręką nie dostrzeże.

Jednak skoro na stacji diagnostycznej nie wykryto luzów to może to coś innego puka - hałas jest taki jakby dwa garnki waliły o siebie - hałas bardzo głośny jakby zawieszenie miało się urwać.
Nie mam ogólnie pojęcia co to może być.
_________________

 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2009-05-25, 10:02   

Moze lozysko przy gornym mocowaniu "makpersona"?
Skoro slychac zawsze, to z trafna diagnoza i usunieciem problemu zaden warsztat nie powinien miec problemu.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-25, 10:11   

KaS602 napisał/a:
Moze lozysko przy gornym mocowaniu "makpersona"?
Skoro slychac zawsze, to z trafna diagnoza i usunieciem problemu zaden warsztat nie powinien miec problemu.


Zawsze to nie słychać. Tylko przy wjeździe w dziurę skręcając w lewo słychać stuki w lewym kole.
Na wprost jak wjadę w tą dziurę to słychać nie będzie - jest wtedy cisza.

Ale gdyby łożysko Mackpersona to by chyba było je słychać przy skręcaniu kierownicą, a u mnie jest cicho przy skręcaniu kierownicą.


I jeszcze tak wcale zawsze nie słychać - trudny przypadek :)

waski napisał/a:
Jedyne co mnie dziwi od samego początku to kostrukcja drążka kierowniczego, bo on chodzi na boki i facet na stacji diagnostycznej myślał że takie luzy są a to taka konstrukcja jest.


Jak chodzi na boki ? Wczoraj patrzyłem u siebie i drążek kierowniczy nie chodził na boki.
W którym miejscu chodzi ci na boki ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-05-25, 10:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-25, 10:23   

Kratylos napisał/a:


a ja mam tak samo -- przy mocnym skrecie w lewo i jezdzie po nierownosciach slychac stukotanie... przy prawym kole
ale to u mnei jest od okolo roku... ani sien ei powieksza ani nie zmiejsza...


To jest akurat chyba proste. Jeśli stuka ci w prawym kole przy skręcie w lewo, to na bank masz luzy w sworzniu kulistym w wachaczu w prawym kole.
_________________

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-05-25, 11:09   

Artur, a może z amorem coś się dzieje?
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-25, 11:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-25, 11:55   

Mariusz napisał/a:
Artur, a może z amorem coś się dzieje?


Nie wiem, Mariusz - będę musiał podjechać do Przyguckich i sprawdzić to.
No ale tak na zdrowy rozsądek, to amor na jazdę wprost jest oki a przy skręcie w lewo nie jest ?

A tak w ogóle to chciałbym się przejechać innym Sandero i sprawdzić czy w innym też tak puka czy nie. Musimy się kiedyś Mariusz spotkać w Łodzi to wtedy się bym przejechał kawałek twoim autem na drodze którą znam i na której ten stukacz w zawieszeniu się u mnie pojawia.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-05-25, 21:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-05-25, 20:20   

Może to Was rozbawi, ale może koło uderza w jakieś elementy nadkola? To tylko taka moja drobna sugestia, którą oczywiście łatwo wykluczyć.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-25, 20:26   

Może też nadkole być luźne. Braki w mocowaniach pewnie są.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-25, 21:26   

wox napisał/a:
Może to Was rozbawi, ale może koło uderza w jakieś elementy nadkola? To tylko taka moja drobna sugestia, którą oczywiście łatwo wykluczyć.


Też to podejrzewałem/am, ale wtedy były by jakieś ślady, że coś o coś obija, braki w w farbie, czy porysowany plastyk nadkola - ale przyglądałem się i nic, wszystko wygląda poprawnie. Może jak auto będzie na podnośniku to wtedy coś się dojrzy więcej.

Beckie napisał/a:
Może też nadkole być luźne. Braki w mocowaniach pewnie są.


I te braki w mocowaniach przy skręcie w lewo na dziurach pukają a przy jeździe na wprost na dziurach nie pukają ?
Raczej mało to prawdopodobne.
Poza tym nie ma żadnych braków mocowania, kurcze no wszystko wygląda niby oki.

Jak pojadę do ASO, auto wejdzie na podnośnik to wtedy z mechanikiem przyjrzymy się bliżej co i jak. Oczywiście sesję zdjęciową :mrgreen: z wizyty wstawię na forum.
_________________

 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-05-25, 22:15   

Miałem podobnie, stuki z prawej strony przy wjeżdzaniu na nawet mały krawężnik jak koła były skręcone, był uszkodzony łącznik stabilizatora prawy/stabilizator uderzał o wahacz/.ASO wymieniło oba łączniki w ramach gwarancji.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-26, 08:53   

No widzisz Loganik, a u mnie nic nie puka kiedy podjeżdżam pod krawężnik.
Puka tylko wtedy jak koło wpada w dziurę przy skręconych kołach w lewo.
_________________

 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2009-05-27, 19:59   

Moja diagnoza - łącznik stabilizatora po stronie odciążonej w zakręcie czyli lewej.
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
sierpik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: poznańskie
Wysłany: 2011-10-27, 19:16   

Wymieniene miałem końcówki drążków już raz z każdej strony, raz lewy raz prawy w odstępach co 10 tys km. Przymierzam się do wymiany dwóch bo walą niemiłosiernie przebieg 96 tys.
Ostatnio zmieniony przez sierpik 2011-12-03, 16:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
sierpik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 21
Skąd: poznańskie
Wysłany: 2011-10-31, 18:12   

http://autokult.pl/2011/0...arie-i-problemy
Jednak końcówki są wadliwe i należy się przygotować na szybką ich wymianę.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2011-11-02, 12:45 ]
Odpowiedź ws artykułu - w temacie o nim: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5109.
 
kelevra 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączyła: 01 Mar 2008
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-02, 11:49   

Nawiązując do mojej wypowiedzi sprzed 2 lat:
Cytat:
auto mialo nieco ponad 18 000 na liczniku stwierdzono ze lewa koncowka jest do wymiany


ASO uznało wówczas, że końcówka nie kwalifikuje się do wymiany i wszystko jest ok. Do tej pory końcówki nie były jeszcze wymieniane, pomimo upływu czasu i zwiększeniu przebiegu. Ostatni raz prosiłam o sprawdzenie ich stanu po 60 tys, niedługo powtórka.
_________________
12 lat i ponad 230 000 km za nami
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-16, 22:57   

Sandero 35 tys km, gwarancyjna wymiana koncowki drazka.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-04-17, 07:09   

Jakie objawy wyczułeś kończącego się drążka kierowniczego?
_________________

 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-17, 09:15   

Nic nie czułem konkretnie, może jedynie dźwięk przy pokonywaniu progów hamujacych ale to też związane z wahaczem i silent blok. Teraz jest cicho sztywno płynnie tak jak powinno być.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-04-17, 09:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2012-08-13, 23:48   

jackthenight i co poradziłeś na to stukanie? Znalazłeś przyczynę stuków? U mnie występują podobne objawy jak u Ciebie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2012-08-13, 23:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-08-14, 11:10   

Byłem w ASO - sam wraz z mechanikiem szukaliśmy i nic.
Byłem na stacji diagnostycznej - również nic.
Więc problem olałem. Teraz mija już 4 rok użytkowania auta i już tego nie słyszę.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne