Mam pytanko, do tej regulacji zaworów. Z opisu wnioskuję że regulacja jest śrubą, tymczasem w serwisie mówili że regulacja jest poprzez wymienne płytki. Jak to jest ?
Bo wersja silnika (mam 1,6) chyba nie ma znaczenia ?
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-09, 17:05 Zawory.
Szukam informacji o regulowaniu zaworów. Tak, wiem, że było ale nie mogę znaleźć . Szukałem na starym forum i tutaj. Co wpisać w "szukajkę", żeby to znaleźć ? Czy prawidłowy luz zaworów na zimnym to 0,15 mm. zaw. ssący, a 0,18 mm zaw. wyd.? Na starym forum ktoś sugerował, żeby sprawdzić zawory wcześniej niż przewiduje norma. Pomożecie ?
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-07-09, 20:05 ] Post przeniesiony do podobnego wcześniejszego tematu.
Kotus napisał/a:
Co wpisać w "szukajkę", żeby to znaleźć ?
"Zawory" :]
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-07-09, 19:11, w całości zmieniany 6 razy
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-07-09, 20:05 ]
Post przeniesiony do podobnego wcześniejszego tematu.
Może by tu link się przydał?
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-07-10, 11:25 ] Post wyżej jest właśnie tym przeniesionym postem (który stanowił nowy temat), a temat, który właśnie czytasz jest tym wcześniejszym tematem :)
Po prostu - był już taki temat, więc je scaliłem.
_________________
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-07-10, 10:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-10, 15:35
Po wpisaniu hasła "zawory" wyskakują tematy o wodzie w filtrze, o wymianie H4, o pojemności baku, i o hamowaniu z ABS...
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-07-10, 19:38 ] U mnie po wpisaniu "zawory" ten temat jest pierwszy na liście wyników, ale nieważne. Najważniejsze, że temat się znalazł... :)
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-07-10, 11:25 ]
Post wyżej jest właśnie tym przeniesionym postem (który stanowił nowy temat), a temat, który właśnie czytasz jest tym wcześniejszym tematem :)
Po prostu - był już taki temat, więc je scaliłem.
rispekt
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-07-10, 20:30 ] No... I wszystko jasne.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-27, 07:56
Szukam w necie i nie mogę znaleźć wartości luzów zaworowych dla silnika K7J. Dla silnika E7J luzy to 0,1 zs i 0,25 zw. Czy tak jak podaje Loganik 0,15 zs i 0,18 zw to wartości prawidłowe dla K7J? Mam teraz urlop i chciałbym to skontrolować.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007 Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Sty 2009 Posty: 64 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-27, 18:50
Bardzo dziękuję, Laisar. Wiadomo, że K7J to 1.4 8v - chodziło mi o to, czy dla obydwu silników (E7J i K7J) są takie same wartości luzów. Czytałem, że oba silniki (mimo, że obydwa 1.4 8v) wbrew pozorom trochę się różnią. Poza tym uważam, że w razie wątpliwości lepiej jednak zapytać...
Hi eastcowboy,
Have you got any problems with valves clearances in your engine?
I have Dacia Logan with K7J 710 engine equipped with LPG but not factory installed. After each 15..20 thousands kilometers it is necessary to adjust clearances.
I suppose that engines with factory installed LPG have valves and valve sets made from other material, than in standard gasoline engines.
Szczeliny które podałeś, mierzyłeś po 12000km? Jeżeli tak, to widać że twoje zawory nie są dużo lepsze niż moje. Podejrzewam że głównie zużywa się gniazdo zaworu. Tzw. "regulacja" to cofanie śruby regulacyjnej i korygowanie zużycia gniazda. Znając grubość gniazda i tempo cofania się zaworu można oszacować po ilu km gniazdo się skończy. Zjawisko jest ogólnie znane i w anglojęzycznej literaturze określane jako "valve seat recession". Ja musiałem cofać śruby już 2 razy i rozważam likwidację LPG.
Ale kolega Eastcowboy ma 1,6 silnik, a większośc z nas ma jednak motor 1,4, a są to dwie rózne jednostki. że jedna z nich nie toleruje gazu nie znaczy że druga także musi tak funkcjonować. Ja osobiście też w przyszłym tygodniu jadę na regulację zaworów, bo już mi klepią, a szczególnie rano jak silnik jest zimny, a na gazie mam dopiero przejechane 12 000tyś, z tym że zawory już lekko zacząłem słyszeć przed instalacją LPG.
Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011 Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 888 Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-04, 05:33
a mi się wydaje że to są praktycznie identyczne silniki i nie ma w nich dużych różnic. Ja rano zawory też słyszę (i to już od dawna, dźwięk takiego chrobotania ??) i to nawet bardzo ale serwis na razie nie woła na regulację a często bywałem w ASO
LPG mam od początku i autko docierałem na LPG
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-04, 05:35, w całości zmieniany 1 raz
Zaworów jeszcze nie regulowałem, ale mam już prawie 90 tyś przejechane, więc czas najwyższy to zrobić.
Czy po regulacji powinno się wymienić uszczelkę pod pokrywą ? Pewnie tak, ale może przerabialiście temat i wiecie czy jak zostawię starą uszczelkę, to nie będzie puszczać oleju ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum