DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Większy prześwit logana / + sandero
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-17, 21:14   Większy prześwit logana / + sandero

[temat pozostał bez echa, więc spróbuję jeszcze tutaj ;]

Jak wiadomo, Logan i tak ma troszkę większy prześwit niż średnia, ale jak wygląda sprawa z jego dodatkowym zwiększeniem? Lubię wysokie autka, więc nie obraziłbym się za jeszcze 4-5cm - dacia jest dość długa, jeżdżę dość grzecznie (; więc takie podniesienie byłoby chyba w miarę bezpieczne (środek ciężkości).

Poguglałem chwilę i widzę, że generalnie jest to możliwe - a czy ktoś ma jakieś doświadczenia?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-11, 22:37, w całości zmieniany 3 razy  
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-18, 00:05   

Przy obniżaniu robi się to poprzez wymianę sprężyn i amortyzatorów, trza by popytać o prarmetry zamienników tych elementów.

BTW:Ja akurat bym sobie obniżył ;-)
_________________
GeRRaD
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-18, 12:14   

No właśnie teoretycznie (; to ja już wiem jak to się robi, w obie strony - ale pytałem, czy ktoś ma jakieś wnioski z praktyki.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-12-03, 13:39   

Daćkę jeszcze wyżej osadzić to tak jak strzelić sobie gola do własnej bramki - to auto ma tak wysoki zawias że jak dla mnie to problemem może okazać sie wchodzenie w zakręty - szczególnie ze nie mamy bajerów typu ESP.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-03, 14:50   

gdybys chcial logana eszcze podwyzszyc, to mysle, ze konieczne byloby zastosowanie twardzszych sprezyn abys na jakims szybszym zakrecie nie fiknal koziolka. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-03, 23:10   

Za uwagi dziękuję - nie chcę oczywiście robić nic na siłę i biorę też pod uwagę zmianę właściwości jezdnych, ale myślałem raczej o sprawach technicznych (np czy tylną belkę też trzeba by jakoś modyfikować?).

Jak pisałem, na co dzień jeżdżę bardzo grzecznie (rodzina zobowiązuje, ale też nie mam raptusowego charakteru), choć na trasie zdarza mi się "nieco" przekroczyć limity prędkości (jeśli są odpowiednie warunki i potrzeby).

Parę razy sprawdziłem jednak - z ciekawości i na zapas - sytuacje i warunki niestandardowe.

Nie wiem, czy jestem za bardzo przyzwyczajony do wysokiej "budy" (Suzuki WagonR+ był nawet wyższy od MCV), czy taki nieczuły jestem, ale zupełnie nie odczuwam jakichkolwiek problemów ze stabilnością (czy w ogóle nadmiernych przechyłów).

A testowałem oba autka dość intensywnie przy bardzo różnej pogodzie na pewnych fragmencie swojej stałej trasie (jeśli kto zna: Wawa, wyjazd z al. KEN na dolinkę Służewiecką w lewo), gdzie droga o dość kiepskiej nawierzchni i wyprofilowaniu biegnie po 270ˆ° wycinku okręgu o średnicy jakichś 100m.

Nic się nie ślizga, nie ucieka, nie nurkuje aż do 50km/h.

I z tego co widzę, nawet różni "sportowcy" nie szaleją bardziej, ale też nie wygląda, żeby miało im lepiej pójść.

Muszę się jeszcze wybrać na osobiste przetestowanie "łosia"...

W każdym razie myślę, że trochę zapasu stabilności to jednak MCV-ka ma.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-04, 09:45   

Ja dodam jeszcze, że jeżeli po podniesieniu utwardzisz zawieszenie, to większe drania i większe siły skręcające będą działay na nadwozie, które sybciej się zużyje. Druga żecz to przeguby półosi napędowych - praktycznie cały czas będą pracowały przy zgięciu - w skrajnych przypadkach większym niż założył prducent.

Może lepiej będzie tylko troszkę podnieść zawieszenie, a restę uzyskać np. poprzez większe koła? - Ale tu uwaga, że większe i cięższe koła to gorsze hamulce i przyśpieszenia.

Ale jak coś wykombinujesz to nie zapomnij się pochwalić!
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2007-12-04, 09:59   

jesli nie jezdzisz po drogach gruntowych to nie widze sensu podwyzszania. pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-04, 11:55   

Tak się składa, że w naszym kochanym kraju sporo dróg teoretycznie tzw. utwardzonych bywa gorszej jakości niż gruntówki (kilku używam regularnie będąc u rodziny), ale dla mnie główną korzyścią z dużej wysokości nad drogą to lepsza widoczność - i to akurat bardzo się przydaje także w mieście.

Wiadomo, najlepsze byłoby zawieszenie aktywne - no ale to raczej nie w Dacii...
(Ach, te cytrynki-glebotłuki! ;)

Chociaż... widziałem gdzieś taki wynalazek: montowana wewnątrz tylnej sprężyny gumowa poduszka z wentylem (opcja lux: z zasilaniem pneumatycznym sterowanym z kabiny). Tylko nie pamiętam czy i jaki był patent do przedniego zawieszenia.

Utwardzenie nie jest chyba obligatoryjne przy takiej modyfikacji? Tzn w powyższym przykładzie pewnie tak, ale przy wymianie amortyzatorów i sprężyn na dłuższe to chyba nie - w końcu zdaje się, że skok amorka nie do końca jest bezpośrednio związany z jego długością.

Większe koła to jeszcze inne problemy.
Nie wiem czy prędkościomierz da się jakoś łatwo wyregulować (choć niby można pamiętać o ile przekłamuje).
Za to przekłamania przebiegu byłyby w tę lepszą stronę ;)
Za to nie jestem pewien jaki byłby wpływ na hamowanie - w końcu większa powierzchnia stykałaby się z drogą.
Ale spalanie na pewno by wzrosło.

Za uwagę o półosiach bardzo dziękuję - właśnie takich spraw byłem ciekawy.

Widzę jednak, że właściwie to nie ma co gdybać, tylko trzeba się udać do warsztatu i zbadać to razem z jakimś kumatym mechanikiem - ktoś musi być pierwszy :)
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-12-05, 07:47   

laisar napisał/a:
Za to nie jestem pewien jaki byłby wpływ na hamowanie - w końcu większa powierzchnia stykałaby się z drogą.


Chodzi o bezwładność kół, która ma bardzo duży wpływ na hamowanie - o wiele większy niż nam się wydaje. Moj kolega kiedyś tuningował Lade Nivę zakładając koła od Uaz'a - wyglądała świetnie, ale jakoś hamować nie chciała bo koła ze trzy razy cięższe...
Co do nieutwardzania auta przy większym prześwicie to jeszcze można pokombinować z mocniejszym stabilizatorem z przodu i jakim dodatkowym z tyłu żeby autko się nie "bełtało" na zakrętach.
 
dmas 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV Laureate 7 os.
Silnik: 1,6 MPI (87)
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 199
Skąd: Warszawa/Bielany
Wysłany: 2007-12-05, 10:36   

...moze doczekamy sie kolejnej wersji Logana, takiej "cross-country".
_________________
Logan MCV 1.6 (87) Laureate 7os. Niebieski.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-11, 01:00   

Cytat:
Chociaż... widziałem gdzieś taki wynalazek: montowana wewnątrz tylnej sprężyny gumowa poduszka z wentylem (opcja lux: z zasilaniem pneumatycznym sterowanym z kabiny).

Odnalazłem!!! (: http://www.daciamodellen....g-of-hulpveren/

(Oczywiście, to nie do końca w temacie wątku, ale jako a propos odświeżam).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-10-31, 13:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
gajowy 



Marka: Dacia
Model: Sandero 1,5dci Lodgy 1,6LPG
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2008/2015
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 22
Skąd: z lasu
Wysłany: 2009-10-13, 19:40   Jak zwiększyć prześwit Sandero

Używam Sandero jako auto do jazdy po "terenie"nie ukrywam że przy decyzji o zakupie tego modelu głównym atutem było 15 cm prześwitu(no i cena), co sprawdza sie w praktyce. Jednak kiedy wyczytałem że Stepway ma 17 cm to zainteresowało mnie czy w normalnej wersji można dorobić te 2 cm. Na pytania w serwisie "jak to się robi" w Stepway-u i czy tak mogli by w moim sprawić, odpowiadają w wymijajacy sposób tak jakby nie wiedzieli, lub chronili "tajemnicę firmy".Czy ktoś już ta tajemnicę poznał?(Większe rozmiary opon nie wchodzą w grę bo jest w przednich nadkolach za mało miejsca
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-13, 20:28   

W Stapwey-u są po prostu założone koła 16 calowe. Ale co więcej to nie wiem.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-10-13, 20:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
gajowy 



Marka: Dacia
Model: Sandero 1,5dci Lodgy 1,6LPG
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2008/2015
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 22
Skąd: z lasu
Wysłany: 2009-10-13, 20:38   

No to muszę zobaczyć Stepway na żywo.
 
gajowy 



Marka: Dacia
Model: Sandero 1,5dci Lodgy 1,6LPG
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2008/2015
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 22
Skąd: z lasu
Wysłany: 2009-10-13, 20:54   

Sprawdziłem w katalogu Stepway-a, zgadza się że 16 calowe koła, ale opony są o niższym profilu tak więc średnica całego koła jest taka sama jak w zwykłym Sandero z 15 calowymi kołami.
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2009-10-13, 21:02   

Ahoj!
Ja podniosłem przód swej Laguny przy pomocy sprężyn od kombi. Może w Sandero da się zainstalować "tego typu rzeczy" od MVC/Van/Pickup?
Borys
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-10-14, 08:33   

gajowy napisał/a:
Większe rozmiary opon nie wchodzą w grę bo jest w przednich nadkolach za mało miejsca

Ja wprawdzie w Loganie a nie w Sandero, ale właśnie na zimę mam większe opony. Mają średnicę o 3,8 cm większą od standardowych, czyli mam 1,9 cm większy prześwit. I nie ma żadnego problemu, nawet na dołkach nic nie obciera.
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2009-10-14, 08:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-14, 09:13   

Stepway ma z przodu inne półosie i sprężyny, a z tyłu belkę, amortyzatory i również sprężyny.

Być może jest coś jeszcze, ale to znalazłem na szybko i jest na pewno najistotniejsze.

Na podobny temat było też - trochę - tutaj: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=264
Ostatnio zmieniony przez laisar 2009-10-15, 09:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
gajowy 



Marka: Dacia
Model: Sandero 1,5dci Lodgy 1,6LPG
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2008/2015
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 22
Skąd: z lasu
Wysłany: 2009-10-15, 09:19   

pytanie do marekwoj: proszę podaj mi informacje o rozmiarach standardowych opon i o rozmiarze większych opon jakie zakładasz na zimę, to porównam to z wymiarami w sandero. Z góry dzieki!!! i imienu swoim jak i blachy osłaniającej komorę silnika :lol:
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-10-16, 08:37   

gajowy napisał/a:
pytanie do marekwoj

Oryginalnie miałem opony 185/65/15 na zimę mam 185/80/14. Akurat udało mi się kupić tanio felgi 14'' więc mam całe koła. Łatwiej wymienić i przechowywać też.
 
gajowy 



Marka: Dacia
Model: Sandero 1,5dci Lodgy 1,6LPG
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2008/2015
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 22
Skąd: z lasu
Wysłany: 2009-10-18, 17:47   

Dziękuję za odpowiedź POZDRAWIAM
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2009-11-01, 17:45   

potwierdzam... letnie mialem 185/65/15 a na zime zalozylem ( takie mi zostaly po omedze) 195/65/15.... auto wyzsze o 1,3 cm .... w nadkolach nie ma problemu
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7427
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2009-11-01, 19:31   

Kakus coś ci się chyba pomyliło albo ja źle czytam, bo 185 i 195 to jest akurat szerokość opony więc jakim cudem masz o 1,3 cm auto wyższe. Chyba, że więcej dopompowałeś ;-) .
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2009-11-01, 19:56   

Marek1603 - wszystko się zgadza u kakusa:
druga liczba (65) to wysokość opony, a 65 oznacza 65 % szerokości opony.

Gwoli ścisłości - auto nie jest wyższe o 1,3 cm tylko średnica koła jest większa o 1,3 cm - auto jest więc wyższe o 0,65 cm

65% z 18,5 cm to 12,025 cm
65% z 19,5 cm to 12,675 cm

Inna sprawa do której można by się przyczepić, to fakt założenia szerszych opon.
Ostatnio zmieniony przez wox 2009-11-01, 20:07, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne