Założone mam jako H4 to Osram Night Breaker. Żarówki daja piękne białe światło ( producent podaje ze temperatura barwowa to 3500 K , czyli światlo neutralne ), strumien swietlny jest równiez kapitalnie rozłożony, zadnych plam ani nic w tym stylu. Do tego bardzo dobrze doswietlone pobocze.
W komplecie postojówki Philips BlueVision, instalacja ich była konieczna, gdyz przy standardowych postojowkach wyglądalo to okropnie, swiatla swiecily na bialo a postojowki byly wyraznie ŻÓŁTE !
A teraz pare fotek dla ukazania tego co napisalem:
Na poczatek porównanie zwyklej postojowki do Philipsa BlueVision
Philips
Zwykla W5W
Teraz o H4, NightBreaker, tak oswietlaja droge
Night Breaker & BlueVision
H4 Night Breaker i W5W Philips BlueVision idealnie zgrywają sie barwowo, zwykle postojowki przy NightBreakerach wyglądaly jak jajecznica z prawdziwych jaj ;p
Ja zapłaciłem koło Olimpu coś około 50 zł.
Na dniach założę i przekonam się, czy rzeczywiście różnica jest zauważalna, no i ciekaw też jestem jak z ich trwałością, bo słyszałem skrajnie różne opinie.
Wiec tak, co do ceny, to zaplacilem za komplet 66zl. Postojowki kpl to wydatek okolo 15zl.
Natomiast co do barwy swiatla to mozna sobie wyobrazic roznice, prosta sprawa, zwykla postojowka zgrywa sie idealnie z normalnymi h4, natomiast przy Night Breakerach jej barwa byla ewidentnie żółta. Zreszta widac na fotkach. Zjecia byly robione przy zastosowaniu takich samych parametrow aparatu.
Kolego Mikele, jesli juz zamontujesz u siebie to wstaw jakies foto:)
Różnicy nie zauwazyles jezdzac po miescie w nocy? Czy moze wyruszyles na trase, gdzie jest calkowity brak oswietlenia? Bo na trasie, bynajmniej na mnie, zrobily ogromne wrazenie.
No i stalo sie...zapowiadana żywotność ( 2-3 miesiace ) na wielu forach potwierdzona...niestety:/ Wytrzymaly troszke ponad 2 miesiace. Tak jak pisalem, barwa, zasieg i rozkład swiatla bardzo ładny, ale wytrzymalosc kiepska.
Kolejnym kompletem zarowek bedzie prawdopodobnie Tungsram SPORTLIGHT BLUish plus 50%. Komplet na allegro 29zl / 2 szt...takze ok:)
Mialem kiedys Tungsramy Megalight 60%, wytrzymaly okolo roku, swiatlo bielsze od standartow. Zobaczymy jak bedzie z tymi SportLight BLUish.
OK, edytuje jeszcze posta:
Postanowiłem zrobić porównanie żarówek jakich uzywalem do tej pory z Osram NightBreaker
Może sie przyda zainteresowanym
Philips Premium
Osram Standard
NightBreaker
Tungsram MegaLight 60% plus vs NightBreaker
Jak juz bede mial nowe Tungsramy SportLight BLUish 50% zrobie porownanie. Z tego co czytalem na forach swieca jak NightBreakery, sa nawet opinie ze troszke lepiej, sa połowe tansze i dlugo wytrzymuja.
Pozdrawiam:)
Ostatnio zmieniony przez blue 2010-11-07, 11:33, w całości zmieniany 1 raz
21kkm (niecaly rok) oryginalna philipsowa lewa H4, wymiana (a ze 20 minut sie meczylem z ta cholerna zapinka) bez demontazu akumulatora, na jakiegos najtanszego uniteca
Czy ktoś miał kiedyś podobny problem? - po niecałych 10 tys. nowe H4 Philips EcoVision (miałam takie same w poprzednim aucie) zaczęły dziwnie świecić - przyczyna - wykruszyła się trochę ta powłoka na końcówce żarówki. Wadliwa seria żarówek, elektryka, reflektor, czy jego słabe chłodzenie, ...?
PS. Dodam jeszcze na marginesie, iż po wyjeździe z salonu okazało się że mam żarówki z kompletnie innej parafii.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2010-11-19, 15:27, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-22, 17:06
Wczesniej jak spalila mi sie H4 od strony kierowcy na szybko zmienilem na Tungsrama. Jednak zauwazylem roznice w swieceniu w stosunku do zainstalowanego w drugim reflektorze Philipsa Premium. Zakupilem wiec dzis dwie sztuki takiej samej zarowki ( 9,5 zl/szt ). Stara lekko zaciemniona ale nadal sprawna poszla do bagaznika na zapas. Zainstalowalem obie i jest lepiej. Swiatlo jasne wyrazne. Moze nie jakies ekstremalnie biale ale jakby bardziej skupione w jednym punkcie, szczegolnie widac jak podjezdzam do drugiego auta. Co do wymiany, wyszlo calosc ok 20-30 minut. Troszke jednak ponarzekam na dostep w Sandero 1.5 dci. Mimo, ze byl dzien, na spokojnie wymienialem troszke nameczylem sie. Przy akumulatorze wiadomo, miejsca malo. Zas z drugiej strony przeszkadzaja upierdliwie dwie rurki w metalowym oplocie puszczone zaraz za kloszem. Genaralnie wymiana mozliwa ale producent nie ulatwil zadania. Dzieki filmowi Artura nieszczesna sprezynka byla najmniejszym problemem przy wymianie zaroweczek
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-23, 12:07
Wpakowałem H4 i W5W z tego kompletu: http://allegro.pl/philips...1392704909.html Jak na razie jestem bardzo zadowolony - świecą jak już pisałem zdecydowanie lepiej. Zobaczymy tylko jak z wytrzymałością. No ale na co dzień mam dzienne więc jestem dobrej myśli, co do okresu użytkowania.
Co do wymiany po lewej stronie to te przewody od klimy są rzeczywiście upierdliwe - ślady zarysowań na zewnętrznej stronie dłoni nosze do dzisiaj.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-03, 22:10
Zamieniłem u siebie oryginalne H4 na Osram Silverstar i postojówki Osram Cool Blue, szczegóły - tutaj. Wygląda na to, że w Loganie phase II światła postojowe przeniesiono do głównego klosza...
Okaże się "w praniu" , ale fajnie ze komuś chce się poekperymentować , porobić zdjęcia i wysłać na forum , szacun TYM (blue) którzy przecieraja szlak !
Ja teraz musiałem zmienić bo padła lewa więc zmieniłem od razu obie gość zachwalał Osram mało nie kosztowały bo 59zł ale różnicę da się zauważyć natomiast na postojówki założyłem diody za 12zł i przez to całość świeci ślicznym białym mocnym kolorem
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-17, 19:14
Ja założyłem tungsramy megalight +60% dzisiaj 2sztuki za 19zł z allegro, postojówki w5w diody, ale ręce cale obdarte mam przy tej wymianie, od kierowcy poszło w 5 minut a od pasażera w 15 minut-przeszkadzają przewody paliwowe i od klimatyzacji. Tungsramy zamontowalem bo mają białą bankę bez żadnych niebieskich pasków i są bardzo tanie i nie palą się za często ni i do tego świecą lepiej niż zwykłe.
Ja jestem gorącym zwolennikiem Philips EcoVision (ok. 30 zł.)
W porównaniu do wyższej klasy, np. X-treme power niewiele odstają, a są dużo tańsze i o dłuższej żywotności (nie przepadam za białym snopem światła - traci się szczególnie na mokrej nawierzchni)
Wypróbowałem je w poprzednim samochodzie i nie zamierzam zmieniać na inne :) te zamontowane przed odbiorem z salonu (philips i osram żeby było śmieszniej) poszły na zapasowe. EcoVision nieocenione po zmroku :) widoczność idealna jak dla mnie.
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-03, 14:34, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-14, 12:27
Jedna żarówka już mi się wysypała, po 4 miesiącach i 5500 km. Nie zamienię jednak tych Silverstarów na nic innego, no chyba, że jaśniejsze (Nightbreaker?). :] Koszt nowej żarówki mi nie przeszkadza, ale 20 minut walki z materią przy wymianie i podrapane łapy - owszem. :/ Mam nadzieję, że po założeniu świateł do jazdy dziennej żywotność żarówek w reflektorach głównych wzrośnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum