Zalanie oleju bez normy 0720 , może spowodować szybsze zatykanie się filtra FAP. Sam kierownik serwisu , któy tłumaczył się wczoraj mi to przyznał , więc mam w miarę pewne info.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Precyzyjnej należy powiedzieć, że należy używać olei z tzw. "low SAPS"
Poniżej przykłady takich olei:
Najnowsze oleje silnikowe "low SAPS" do nowoczesnych jednostek benzynowych i diesla
Nazwa oleju silnikowego
Klasa lepkości wg SAE
Klasa jakości wg ACEA
Normy fabryczne producentów
Aral Tronic 229.31 5W-30; C3 A3/B4; MB 229.31
Castrol LongLife III 5W-30; C3; VW 504.00/507.00
Castrol SLX LL-04 0W-30; C3; BMW LL-04
Castrol Formula SLX LL01 FE 0W-30; tylko BMW serii NG
BMW longlife - Valvetronic
Elf Excellium LSX (low SAPS) 5W-30; C3 A3/B3; API SL/CF; MB 229.31, BMW LL-04
Elf Solaris RNX 5W-30; C3; API SM/CF;
nowość Renault 1.5/1.9/2.0/Nissan 1.9 dCi
Elf Solaris LLX 5W-30; C3; VW 504.00/507.00
Elf Solaris LSX 5W-30; C3; BMW longlife-04, MB Blatt 229.31
Fuchs Titan GT1 5W-30; C3; A3/B4M; MB 229.31, BMW LL-04
Fuchs Titan GT1 Longlife III 5W-30; C3; A3/B4; VW 504.00/507.00
Motul MB 229.31 5W-40; A3/B3/B4; API SL/CF; MB 229.31
Mobil 1 ESP Formula 5W-30; C3; A3/B3/B4; VW 504.00/507.00, MB 229.31, BMW LL-04
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-17, 19:20
esdziewiaty napisał/a:
Zalanie oleju bez normy 0720 , może spowodować szybsze zatykanie się filtra FAP. Sam kierownik serwisu , któy tłumaczył się wczoraj mi to przyznał , więc mam w miarę pewne info.
No to ten kierownik serwisu jest do niczego jeżeli nie wie jaki olej leje się do FAPów a to przecież jest elementarz dla serwisu.
Po Gdańsku krążą już różne opowieści o serwisie Renault Zdunek , moja przygoda również jest nielicha. Sam kierownik serwisu chyba myślał porostu , że ma doczynienia z kimś kto nie wie w ogóle o co chodzi. Pomylił się
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-19, 00:49
Po wizycie na przegladzie dostalem karteczke z informacja , ze w najblizszym czasie powinienem uzupelnic olej, gdyz mam lekko powyzej minium. Sympatyczny pracownik podal mi jaki mam kupic olej - padlo na ELF EVOLUTION SXR 5W40. W ASO ponad 55 zl. Szukajac tanszego zrodla natknelem sie na oleje Elf Evolution SXR 5W30. Sa tansze o 25 %. Czy dolac tego SXR 5W30 czy lepiej Evolution SXR 5W40, a w przyszlosci przejsc na SXR 5W30 ?
Przy okazji - pracownik grzecznie poinformowal mnie, ze Renault/Dacia zaleca sprawdzanie poziomu oleju po jezdzie na cieplym silniku. Mnie uczono, ze najlepiej sprawdzac po kilku-kilkunastu godzinach jak calosc oleju splynie do miski. Czy cos sie zmienilo w dieslu czy technolgia olejowo-pomiarowa tak ewoluowala ?
1552381697.jpeg Olej zalecany przez ASO do 1.5 DCI 68km
5W30; 5W40 odnośi się do klasyfikacji SAE wg. temperatury otoczenia i tak olej silnikowy SAE 5W-30 – pierwsza cyfra opisuje „płynność w niskich temperaturach. Im niższa jest wartość tej cyfry, tym lepiej dany olej silnikowy zachowuje się w niskich temperaturach, tzn. odpowiednio szybko dociera do ważnych węzłów tarcia w silniku. Druga z liczb informuje o zdolności smarowania w wysokich temperaturach. Obie wartości odnoszą się do temperatur zewnętrznych.
Według tabeli zakres temperatur to dla 5W40 - -30 stopni C do + 35 st. C.
dla 5W30 to - -30 st. C do + 20st. C.
Wniosek jest taki, że na lato nawet w polskim zimnym klimacie będzie lepszy olej 5W40.
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2011-04-19, 19:53
RnR nijak nie wpłynie na trwałość silnika,będzie cykał jak malinka nie ma co tworzyć "gdybologii"w tym temacie.Do nowych silników diesla i benzyna jest przewidziany olej w klasie 5W30,czasem trzeba przejrzeć za normami poszczególnych producentów i tyle.Druga sprawa to wraz z nadejściem normy olejowej SM/CF producenci silników wymusili(że tak powiem skrótem) na producentach olei sam.aby te nie rozszczelniały silników i nie niszczyły elementów gumowych w nich zawartych.Ten drugi aspekt przetestowałem z powodzeniem na Daihatsu Cuore 95r.Leję w silnik z powodzeniem oliwę MOTUL X-CLEAN C3 5W40(pełny syntetyk)i5W30 CASTROL EDGE i ELF SXR EVO...i nic się niepokojącego nie dzieje.Autko połyka kolejne tyś przejechanych km :-)SGV II2.0 benz zalewam CASTROLEM EDGE SPORT 0W40i jest bez zastrzeżeń,wcześniej CASTROL EDGE 5W30 i ELF SXR EVO...5W30 .W dci RENAULT z EURO4 i 5(jeśli olej nie ma aprobaty 0720) ważne aby miał aprobatę np.MB229.51 czy VW 504/507 i był "LOW SAPS"i spokojnie takimi olejami można silnik zalewać.Benzyna jest mniej wymagająca i wystarczy jej norma MB 229.31 czy VW 503.01 lub 504 też "LOW SAPS".Marka oleju nieistotna.Przytoczyłem te dwie normy(MB i VW)bo one najczęściej występują na olejach silnikowych.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-04-21, 00:01, w całości zmieniany 2 razy
Precyzyjnie odpowiadając większość olei tzw z "low SAPA" jest produkowana w normie SAE 5W30. Z tej grupy tylko Castrol produkuje również oleje o SAE 0W30 i jest olej Motul MB 229.31, który ma SAE 5W40; A3/B3/B4; API SL/CF; MB 229.31. Jak widać z oznaczenia olej ten posiada normę Mercedesa
Poza tym nie ma co się martwić w polskim klimacie średnia dobowa górna temperatura rzadko przekracza + 20 stopni. Jak poprzednio pisałem oleje są produkowane na optymalne temperatury dobowe i chwilowe górne zewnętrzne temperatury nawet do + 50 stopni nie zmniejsza znacząco właściwości smarnych oleju. A co za tym idzie nie wpływają ujemnie na trwałość silnika.
Przy okazji - pracownik grzecznie poinformowal mnie, ze Renault/Dacia zaleca sprawdzanie poziomu oleju po jezdzie na cieplym silniku. Mnie uczono, ze najlepiej sprawdzac po kilku-kilkunastu godzinach jak calosc oleju splynie do miski.
W każdej instrukcji dołączonej do samochodu powinno być napisane, w jaki sposób dokonać sprawdzenia. U mnie napisali, że na zimnym silniku (np. po postoju nocnym).
Rozmawiałem z serwisem, czy mogę przynieść własny olej na wymianę. Usłyszałem, że tak, ale że musi być oryginalnie zaplombowany a ja mam coś podpisać.
Oryginalnie zapakowany to on będzie, ale czemu mam podpisać jakieś papierki, że jak coś się stanie to moja wina? Słyszeliście o czymś takim?
I czy zawsze muszę lać Elfa? czy mogę przynieść inny olej tylko zgody z zaleceniami?
Jeżeli producent zaleca Elfa, to w okresie gwarancji musi być on używany, by nie utracić gwarancji na silnik.
Ja przynosiłem swój olej (oczywiście Elfa; zawsze można kupić taniej niż w ASO) i nie robiono z tego powodu żadnych problemów.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-07-28, 21:00
W salonach to się znają.....
Ja na przegląd "wysłałem" żonę, bo akurat nie mogłem pojechać i gość marudził, że olej jaki dałem to na upartego może być. No to telefon do serwisu, parę słów z mojej strony i już wszystko pasowało. Zależy na kogo się trafi.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-07-29, 08:10
nigdzie nie ma napisane że nie wolno brać swojego oleju bylem w ASO fiata i bez problemu wlali inny olej z ELF-a zawsze lepiej dokupić swoje filtry itd można dużo zaoszczędzić
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-07-29, 16:12
Olej musisz mieć Elfa żeby spełniał normę Rn i wtedy się nie będą pluć i jakby co to gwarancji nie stracisz bo taki olej zaleca fabryka. Ja kupuję 5W40 5L na allegro za 80zł.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 814 Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-07-29, 19:19
abdiel napisał/a:
A co im powiedziałeś wtedy?
Powiedziałem, że chyba ktoś niekompetentny zajmuje się moim samochodem i proszę, aby przy odbiorze auta z serwisu obsługiwał mnie sam kierownik.
Babka przez telefon trochę marudziła, ale powiedziałem, że jak nie wiedzą jaki olej się powinno lać do auta to powinni w piekarni pracować a nie w serwisie.
Jak przyjechałem odebrać auto, to kazano mi poczekać i sam kierownik serwisu mi je wydawał z objaśnieniem każdej pozycji na fakturze.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ja dwa razy wlewałem w ASO do Clio na przeglądach Lotosa 5w40 to ani się zająknęli, ważne żeby spełniał normy jakościowe/lepkościowe, marka jest drugorzędna
Ja dwa razy wlewałem w ASO do Clio na przeglądach Lotosa 5w40 to ani się zająknęli, ważne żeby spełniał normy jakościowe/lepkościowe, marka jest drugorzędna
To jest Twoje "widzi mi się", czy masz to może na piśmie z Renault?
Jeżeli cokolwiek stałoby się z silnikiem i miałoby to związek z olejem - odmówią naprawy gwarancyjnej
Na potrzeby utrzymania gwarancji musi być jednak Elf.
Inna sprawa to olej spełniający normę RN np. 0710. Taką normę spełnia np. Castrol 5W40 (mogłem kupić taniej niż Elfa) i w ASO powiedziano mi, że tego również nie można wlać, bo na gwarancji zalecany jest Elf - z tym akurat bym dyskutował, ale ... szkoda czasu i "zachodu".
Ostatnio zmieniony przez wox 2011-07-29, 20:26, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-07-29, 20:28
Cytat:
w ASO fiata i bez problemu wlali inny olej
W ASO Fiata są chyba najbardziej otwarci na klienta. Nie ma problemu jak przyniesie własne części i olej.
W ASO Toyoty jeszcze kilka lat temu nie było mowy o jakimś innym oleju np. przyniesionym przez klienta. Do Yaris-ki Castrol tylko z ASO.
W ASO Renault rok temu warunkowo akceptowali jedynie klienta z olejem identycznym jak ten, który oni sami wlewali. "Ale po co Pan chce przynosić własny, na miejscu mamy spore zapasy takiego samego."
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum