Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 81 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3679 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-20, 09:12
Ktoś mi wytłumaczy po co olej pomiędzy częściami które nie pracują i nie powinny, a tarcie to jedyny mechanizm który to zapewnia ?
No i ten łańcuszek napędu pompy olejowej bym wymienił jak już rozebrane , jest chyba trochę za luźny.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-05-20, 09:32, w całości zmieniany 2 razy
ja też nie wiem po co olej między stopą a panewką, tam raczej nie ma być ruchu. No ale sami widzicie , że tak założyli na filmiku Francuzi. Z drugiej strony nie wiem czy pracując od dołu da się ustrzec przed odrobiną oleju na górnej stopie korbowodu przed drobinami oleju ... Trza byłoby do sucha silnik wymyć , więc raczej olej zawsze jakiś tam się znajdzie przy zakładaniu panewek.
Na łańcuch pompy oleju nie patrzyłem muszę przyznać.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2942 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-06-27, 12:32
Tak wyglądają u mnie panewki korbowodowe po przebiegu 230 kkm.
Auto od nowości w moich rękach. Pierwsza wymiana oleju po 1000 km od zakupu następne między 9 a 11 tys km. Olej to zawsze byl elf rn720 i chyba raz motul, ale to nic nie zmienia. Panewka ze zdjęcia to 4 od pompy czyli najbardziej oddalona. wg renault to pierwsza, bo licza od skrzyni. Zużycie gornej panewki po pomiarach to 0.05 mm. Wał korbowodowy ok. Bez zużycia i zatarć. Panewka jak widac zeżarły teflon i zaczęło atakować warstwę miedzi. Na panewce jast tylko jedno miejsce gdzie wyczuwamy bruzdy paznokciem ( lekkie, dopuszczalne) reszta to tylko oznaki zużycia.
20240621_120400~2.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 146,74 KB
20240621_120409.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 149,49 KB
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2942 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-06-27, 13:57
Wymieniam na oryginał kupiony w znanym sklepie, bo niestety we Francji panewki nie dostępne.
Przy tym zużyciu nie bylo żadnych niepokojących odgłosów. Pojazd na zimno i gorąco zachowywal sie wzorowo.
Cisnienie oleju ok
I do tego w lodgy trzeba coly wózek wyciągnąć, wiec nie malo roboty.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2024-06-27, 14:01, w całości zmieniany 2 razy
Wymieniam na oryginał kupiony w znanym sklepie, bo niestety we Francji panewki nie dostępne.
Przy tym zużyciu nie bylo żadnych niepokojących odgłosów. Pojazd na zimno i gorąco zachowywal sie wzorowo.
Cisnienie oleju ok
A ciekawe czy pompa oleju ta nowa poprawiona, czy stara zębata ?
W Polsce też problemy i też brałem przez ASO ostatecznie "po znajomości" , bo nie było tych węższych ( są dwie szerokości panewek korbowodowych do k9k )
Problemem jest pompa i niskie ciśnienie przy nagrzanym oleju - długa jazda z dużym obciążeniem np 3tys rpm , np. autostradą przy > 130km/h, zwłaszcza w ciepłe dni. Na zimnym oleju jest ok , ale później już ta pompa zębata nie tworzy dobrego ciśnienia. Polecam więc podłączenie sobie manometru do kabiny ( ok 100pln czujnik z wyświetlaczem) pod czujnik ciśnienia przy filtrze oleju przez trójnik (ok 40pln) albo tzw. "kanapkę" pod wkład filtra .
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 735 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2024-07-05, 21:04
jak już tak się bawić to był temat pompy piereburg czy jakoś tak - po crosach nie ma ale ktoś tu ogarnął temat. Ja przy wymianie panewek (wymieniali pompę oleju a panewki na za moją namową) od razu uszczelnienia osi czy jak to się zwie bo się pociło.
no to spoko, ciekawe jak by wygladaly na starej zebatej pompie - na pewno jeszcze gorzej.
Tu na tym shorcie Ruski zaczail o co chodzi i wskazal roznice manometrem, ze jednak jest ponad 0,8 bara w srdnim obciazeniu (90km/h) w tych samych warunkach po pelnym nagrzaniu oleju (ok 90st C) i silnika na nowej pompie rotacyjnej ( 2,6 bara vs 3,4 bara)
https://www.youtube.com/shorts/eSm64vP8e-A
No to ładny przebieg jeśli nie były wymieniane panewki i pompa oleju i zależy jak często zmieniany był olej ;)
z tego co wiem to nie było nic robione, chyba że poprzedni właściciel się wtedy nie chwalił. auto było zmodyfikowane niby na 157 koni, i było bardzo głośne jak na diesla, olej ja zmieniałem co 10 tysięcy, ja je kupiłem jak miało przebiegu w okolicach 340 tysięcy i już wtedy mi znajomi mówili że zaraz będę musiał robić remont silnika, a jeździłem i nic nie robiłem oprócz wymiany oleju, hamulców i raz półoś natomiast często wywalał błąd od przeładowania turbo ale to w ogóle nie wpływało na moc silnika. Pamiętam że tam strasznie dziwnie sprzęgło chodziło (tak twardo i bardzo mały skok sprzęgła) i też myślałem że zaraz zacznie ślizgać a było orane i nic się z nim nie działo. Ogólnie samochód zagadka po kilku właścicielach i widać było że nie oszczędzany za bardzo, blacharsko okropny, pewnie wiele razy leżał w rowie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 56 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2942 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-08-11, 11:17
Tak teraz przyszło mi na myśli, że to może moja wina, bo nigdy nie oszczędzam silnika. Wsiadam odpalam i ogień. Tak samo z prędkościami autostradowymi w niemczech - zawsze do odcięcia.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Bez przesady . Tak gwoli ciekawostek trochę , która ma związek ze zużywaniem panewek korbowodowych, to wymieniłem na olej Eurol Super Lite 5w50 i jestem pod wrażeniem. Chyba faktycznie testy na kanele Youtube Piotr Tester
:) są zasadne . I np jednym z najlepszych olejów jest właśnie ten Eurol - w specyfikacji renault oczywiście również i mimo , że były półprofesjonalne to wykazały najmniejsze zużycie materiałów ciernych. Mam manomentr na stałe w kabinie i widzę jakie jest ciśnienie i trzyma o wiele lepiej po długiej jeździe na dużym obciążeniu niz na Elfie 5w50 NF 900 evolution, mam starą pompę oleju. Poza tym ciszej słychać popychacze na pewno .
Ostatnio zmieniony przez corrado 2024-08-12, 10:35, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum