DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
wymiana panewek
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-20, 09:12   

Ktoś mi wytłumaczy po co olej pomiędzy częściami które nie pracują i nie powinny, a tarcie to jedyny mechanizm który to zapewnia ?
No i ten łańcuszek napędu pompy olejowej bym wymienił jak już rozebrane , jest chyba trochę za luźny.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2021-05-20, 09:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-05-20, 13:11   

ja też nie wiem po co olej między stopą a panewką, tam raczej nie ma być ruchu. No ale sami widzicie , że tak założyli na filmiku Francuzi. Z drugiej strony nie wiem czy pracując od dołu da się ustrzec przed odrobiną oleju na górnej stopie korbowodu przed drobinami oleju ... Trza byłoby do sucha silnik wymyć , więc raczej olej zawsze jakiś tam się znajdzie przy zakładaniu panewek.
Na łańcuch pompy oleju nie patrzyłem muszę przyznać. :roll:
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-06-27, 12:32   

Tak wyglądają u mnie panewki korbowodowe po przebiegu 230 kkm.
Auto od nowości w moich rękach. Pierwsza wymiana oleju po 1000 km od zakupu następne między 9 a 11 tys km. Olej to zawsze byl elf rn720 i chyba raz motul, ale to nic nie zmienia. Panewka ze zdjęcia to 4 od pompy czyli najbardziej oddalona. wg renault to pierwsza, bo licza od skrzyni. Zużycie gornej panewki po pomiarach to 0.05 mm. Wał korbowodowy ok. Bez zużycia i zatarć. Panewka jak widac zeżarły teflon i zaczęło atakować warstwę miedzi. Na panewce jast tylko jedno miejsce gdzie wyczuwamy bruzdy paznokciem ( lekkie, dopuszczalne) reszta to tylko oznaki zużycia.

20240621_120400~2.jpg
Plik ściągnięto 36 raz(y) 146,74 KB

20240621_120409.jpg
Plik ściągnięto 21 raz(y) 149,49 KB

_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3679
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-27, 12:45   

Zgadza się , panewki najbliższe koła zamachowego najbardziej dostają po dupie.
Na jakie zmieniasz ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-27, 13:38   

O ku.. ale śmieci, nie słyszałeś pukania ?
Sprawdzałeś ciśnienie oleju ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-06-27, 13:57   

Wymieniam na oryginał kupiony w znanym sklepie, bo niestety we Francji panewki nie dostępne.
Przy tym zużyciu nie bylo żadnych niepokojących odgłosów. Pojazd na zimno i gorąco zachowywal sie wzorowo.

Cisnienie oleju ok

I do tego w lodgy trzeba coly wózek wyciągnąć, wiec nie malo roboty.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2024-06-27, 14:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-27, 14:09   

shrek napisał/a:
Wymieniam na oryginał kupiony w znanym sklepie, bo niestety we Francji panewki nie dostępne.
Przy tym zużyciu nie bylo żadnych niepokojących odgłosów. Pojazd na zimno i gorąco zachowywal sie wzorowo.

Cisnienie oleju ok


A ciekawe czy pompa oleju ta nowa poprawiona, czy stara zębata ?
W Polsce też problemy i też brałem przez ASO ostatecznie "po znajomości" , bo nie było tych węższych ( są dwie szerokości panewek korbowodowych do k9k )
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-06-27, 17:01   

Jak rozróżnić te pompy ?
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-27, 17:09   

150003395R

Tu są zdjęcia
https://www.drive2.ru/l/584739801056427538/
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-06-27, 22:01   

Dzieki.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-06-29, 09:04   

Przyszły nowe panewki i chcialem sie dowiedziec, ktore sa te wzmocnione?

No i dokrecanie to nic sie nie zmienilo cały czas 20Nm i 45 st.?

Dolne w obu przupadkach takie jakby aluminiowe

20240629_095904.jpg
Plik ściągnięto 12 raz(y) 123,22 KB

_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2024-06-29, 09:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-06-29, 13:20   

Problemem jest pompa i niskie ciśnienie przy nagrzanym oleju - długa jazda z dużym obciążeniem np 3tys rpm , np. autostradą przy > 130km/h, zwłaszcza w ciepłe dni. Na zimnym oleju jest ok , ale później już ta pompa zębata nie tworzy dobrego ciśnienia. Polecam więc podłączenie sobie manometru do kabiny ( ok 100pln czujnik z wyświetlaczem) pod czujnik ciśnienia przy filtrze oleju przez trójnik (ok 40pln) albo tzw. "kanapkę" pod wkład filtra .
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-07-02, 10:49   

Panewki 1 od strony pompy olejowej.

20240702_114617.jpg
Plik ściągnięto 17 raz(y) 194,1 KB

_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 735
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2024-07-05, 21:04   

jak już tak się bawić to był temat pompy piereburg czy jakoś tak - po crosach nie ma ale ktoś tu ogarnął temat. Ja przy wymianie panewek (wymieniali pompę oleju a panewki na za moją namową) od razu uszczelnienia osi czy jak to się zwie bo się pociło.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-07-16, 13:19   

shrek napisał/a:
Jak rozróżnić te pompy ?


I jaka byla pompa zalozona u Ciebie ?
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-07-16, 20:03   

Spoko niby ta nowsza i ciśnienia były OK na zimnym i n'a cieplym oleju.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-07-17, 10:40   

no to spoko, ciekawe jak by wygladaly na starej zebatej pompie - na pewno jeszcze gorzej.

Tu na tym shorcie Ruski zaczail o co chodzi i wskazal roznice manometrem, ze jednak jest ponad 0,8 bara w srdnim obciazeniu (90km/h) w tych samych warunkach po pelnym nagrzaniu oleju (ok 90st C) i silnika na nowej pompie rotacyjnej ( 2,6 bara vs 3,4 bara)
https://www.youtube.com/shorts/eSm64vP8e-A
 
newcomer 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 20 Lip 2023
Posty: 13
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 2024-07-18, 20:21   

ciekawe jak wyglądały panewki w moim clio z 04 po czterystu tysiącach kilometrów :shock:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-07-18, 21:48   

No to ładny przebieg jeśli nie były wymieniane panewki i pompa oleju i zależy jak często zmieniany był olej ;)
 
newcomer 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 20 Lip 2023
Posty: 13
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 2024-07-18, 23:21   

corrado napisał/a:
No to ładny przebieg jeśli nie były wymieniane panewki i pompa oleju i zależy jak często zmieniany był olej ;)


z tego co wiem to nie było nic robione, chyba że poprzedni właściciel się wtedy nie chwalił. auto było zmodyfikowane niby na 157 koni, i było bardzo głośne jak na diesla, olej ja zmieniałem co 10 tysięcy, ja je kupiłem jak miało przebiegu w okolicach 340 tysięcy i już wtedy mi znajomi mówili że zaraz będę musiał robić remont silnika, a jeździłem i nic nie robiłem oprócz wymiany oleju, hamulców i raz półoś natomiast często wywalał błąd od przeładowania turbo ale to w ogóle nie wpływało na moc silnika. Pamiętam że tam strasznie dziwnie sprzęgło chodziło (tak twardo i bardzo mały skok sprzęgła) i też myślałem że zaraz zacznie ślizgać a było orane i nic się z nim nie działo. Ogólnie samochód zagadka po kilku właścicielach i widać było że nie oszczędzany za bardzo, blacharsko okropny, pewnie wiele razy leżał w rowie.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2942
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2024-08-11, 11:17   

Tak teraz przyszło mi na myśli, że to może moja wina, bo nigdy nie oszczędzam silnika. Wsiadam odpalam i ogień. Tak samo z prędkościami autostradowymi w niemczech - zawsze do odcięcia.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3735
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-12, 10:31   

Bez przesady . Tak gwoli ciekawostek trochę , która ma związek ze zużywaniem panewek korbowodowych, to wymieniłem na olej Eurol Super Lite 5w50 i jestem pod wrażeniem. Chyba faktycznie testy na kanele Youtube Piotr Tester
:) są zasadne . I np jednym z najlepszych olejów jest właśnie ten Eurol - w specyfikacji renault oczywiście również i mimo , że były półprofesjonalne to wykazały najmniejsze zużycie materiałów ciernych. Mam manomentr na stałe w kabinie i widzę jakie jest ciśnienie i trzyma o wiele lepiej po długiej jeździe na dużym obciążeniu niz na Elfie 5w50 NF 900 evolution, mam starą pompę oleju. Poza tym ciszej słychać popychacze na pewno .
Ostatnio zmieniony przez corrado 2024-08-12, 10:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne