Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-11, 20:26   

Mi założyli czaje bez słowa w 2013 roku .
jakoś słabo szukałeś bo reduktor L10 jest w użyciu od dawna i filtry są do niego dostępne .
zresztą nie mi pierwszemu
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-11, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 20:33   

Wiesz, serwis serwisowi nierówny. Mnie, pomimo że oryginały spoza ASO, napisali w książce z adnotacją, że "materiały klienta spoza sieci Renault". W Polsce może nie byłoby problemu, ale znajomy miał parę Masterów, które jeździły do Francji. Jeden wysypał się właśnie we Francji. Padła centralka silnika. Do Francji ściągali informacje z serwisu, tłumaczyli, itd. Były takie wpisy w zleceniach, że "materiały klienta". Na dzień dobry uśmiech na twarzy ASO we Francji. Gwarancji nie ma. Nie pomogły wyjaśnienia, co ma olej silnikowy i filtr oleju do centralki silnika. "Materiały spoza dystrybucji". I nie pogadasz. Polska pewnie inaczej do tego podchodzi. Ja w Lodgy i tak gwarancję stracę na silnik po tygodniu, bo oddaję auto do montażu instalacji LPG poza ASO. Więc śmieszą mnie w ogóle takie opinie.

W Loganie wziąłem gwarancję na 5 lat za 500 zł, bo bardziej chodziło mi właśnie o fabryczną instalację LPG. Szkoda pieniędzy, bo auta i tak już nie mam, a po drugie, to do 100.000 km żaden silnik nie ulegnie awarii, jeśli wszystko jest w porządku. A gdy padnie jakiś czujnik po 80.000 km po gwarancji, to na rynku są dostępne za akceptowalne pieniądze. A nawet jak na gwarancji, to więcej czasu stracę na dzwonienie, dojazdy, zostawianie auta, itd. niż to wszystko będzie warte.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-11, 20:48   

Na każdy przegląd jeżdżę ze swoimi filtrami oraz olejem , wpis o własnym oleju otrzymałem tylko w Decarze u tych złodziei którzy potem próbowali mnie naciągnąć na klocki (po 5 tyś km...)
Potem nie wpisywali mi nic a sam widziałem wpisy do systemu które są standardowe czyli wymiana oleju filtra itp .

Z pierwszej ręki wiem że w innych markach jest podobnie nikt nie robi problemu z zapieczętowanym olejem i jeżeli ASO przyjmuje olej jako właściwy bierze za niego odpowiedzialność . Byli i tacy co przynosili olej w butelce po wodzie 5 litrowej ale takich się odprawia z kwitkiem .

Niestety małe salony często zbywają klientów z niewygodnymi tematami na których nie da się zarobić, to jest bardzo częste że przy naprawach silnika gdzie trzeba szukać usterki robi się wszystko aby zniechęcić klienta . Najlepiej to tylko wymieniać silniki i robić przeglądy bo na tym są najlepsze prowizje .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-11, 20:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-11, 21:21   

Bo ASO zarabia na materiałach niż na robocie stąd takie fochy...
Np. tarcza hamulcowa u nich kosztuje bagatela 680 zł a TRW w internecie ok.120 zł.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
waldi100 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce LPG
Rocznik: 2016
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-09-12, 12:01   

Zamówienie na Dustera Open 1.6 Sce 4x4 odwołane.
Zamówiony Duster SL Open 115 Sce LPG.
Przewidywany odbiór grudzień 2016. Produkcja LPG rusza w 40-tym tygodniu.
_________________
Duster 4x2
Open 1.6 Sce LPG 115KM
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-09-12, 19:57   

waldi100,
jeśli sterownik w silnikach Sce działa tak samo jak w poprzednich 1,6 16V to omijałbym tę instalację szerokim łukiem (chodzi o przełączanie na LPG podczas obrotów wzrastających z zerowym czasem nakładania się paliw- najgorsze możliwe rozwiązanie skutkujące silnym szarpnięciem i chwilowym przyhamowaniem przy dynamicznym włączaniu się do ruchu; ze trzy razy już miałem gorąco koło dupska jak mi nagle bryka zaliczyła zdławienie przy przeskakiwaniu przez ulicę). Jeśli masz możliwość to sprawdź to nawet na nagrzanym silniku- nawet będzie lepiej jak będzie nagrzany bo będzie można wymusić taki stan. Przejdź z zasilania LPG na benzynę przyciskiem od LPG, następnie wciśnij ten przycisk ponownie i odczekaj ze 30 sekund (jak silnik jest nagrzany to tyle wystarczy) a następnie dynamicznie wystartuj z jedynki; jeśli przeskok na LPG następuje podczas przyspieszania to po przekroczeniu 1500 obrotów dobrze to poczujesz. Uwierz, że naprawdę trzeba się pilnować i nie jest to przyjemne rozwiązanie. Osobiście nigdy więcej samochodu z fabryczną instalacją, bo nie wiem jakie durne rozwiązanie zostanie uznane przez producenta za doskonały pomysł. Wolę aby ogarnięty gazownik miał większe pole do popisu z ustawieniami i dopasował je do użytkownika. Ale Twoje pieniądze- Twój wybór. Obyś był zadowolony.
_________________
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-09-13, 04:23   

piotr. z napisał/a:
waldi100,
jeśli sterownik w silnikach Sce działa tak samo jak w poprzednich 1,6 16V to omijałbym tę instalację szerokim łukiem (chodzi o przełączanie na LPG podczas obrotów wzrastających z zerowym czasem nakładania się paliw- najgorsze możliwe rozwiązanie skutkujące silnym szarpnięciem i chwilowym przyhamowaniem przy dynamicznym włączaniu się do ruchu; ze trzy razy już miałem gorąco koło dupska jak mi nagle bryka zaliczyła zdławienie przy przeskakiwaniu przez ulicę).


overlap time to toggle gasoline to propane 1.6 16v
landi from factory 1 second
landi retrofitted 0 seconds
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-13, 11:11   

eastcowboy napisał/a:
overlap time to toggle gasoline to propane 1.6 16v
landi from factory 1 second

Skoro piotr. z i inni koledzy opisują problemy występujące w momencie przełączania paliwa, a to ustawienie jest poprawne (?), tzn. że szwankuje coś innego. Co to może być, skoro nie zdarza się w instalacjach niezależnych?


(Chyba że to aktualne ustawienia, a wcześniej były inne?).


eastcowboy napisał/a:
landi retrofitted 0 seconds

Czyli "dilerska" - nie pamiętam, czy ktoś się skarżył w niej na problem przy zmianie paliwa?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-09-13, 11:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
wilkor 



Marka: Dacia
Model: Duster Open 4x4
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 30 Maj 2016
Posty: 49
Skąd: KCH
Wysłany: 2016-09-23, 10:27   

Witajcie właśnie otrzymałem maila z dacii
"

Sprawdź dla jakich modeli i wersji Dacii dostępna jest instalacja gazowa LPG. Kliknij na minaturki zdjęć.
DACIA DUSTER

- SL OPEN SCe 115 S&S LPG
- LAUREATE SCe 115 S&S LPG


SAMOCHODY DACIA Z FABRYCZNĄ INSTALACJĄ LPG

Silnik samochodu z instalacją LPG zasilany jest dwoma rodzajami paliwa: benzyną lub paliwem LPG czerpanym z dodatkowego zbiornika. Rozruch silnika zawsze następuje przez zasilanie benzyną, po czym jest on automatycznie przełączany po kilku sekundach na LPG, w zależności od temperatury silnika. Gdy zbiornik LPG zostanie opróżniony, zasilanie przełącza się automatycznie na pobór benzyny. Kierowca może również w każdej chwili podczas jazdy przełączyć zasilanie z benzyny na LPG i odwrotnie. Służy do tego specjalny przycisk na tablicy rozdzielczej. Dzięki zamontowaniu zbiornika LPG w miejscu koła zapasowego (zastąpionego zestawem do naprawy opon), objętość bagażnika nie ulega zmniejszeniu.

Zalety fabrycznej instalacji LPG: solidność, niezawodność

1) Fabryczna instalacja LPG Landi Renzo gwarantuje wysoką jakość, niezawodność. Spełnia europejskie normy dotyczące bezpieczeństwa. Landi Renzo jest specjalistą i światowym liderem w dziedzinie systemów zasilania LPG. Zbiornik LPG jest wykonany z bardzo wytrzymałej blachy stalowej grubości 2 do 3,5 mm.

2) Modele Dacia z fabryczną instalacją LPG objęte są 3 letnią ( lub 100 000 km ) gwarancją producenta, podobnie jak wszystkie inne wersje modeli marki Dacia.

3) Atrakcyjna cena instalacji LPG. Dopłata z tytułu fabrycznej instalacji gazowej dla Dacii Duster w wersji SL Open i Laureate SCe 115 S&S LPG wynosi 3 500 zł brutto."
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-23, 10:54   

Super, tylko jestem ciekawy jaki jest dostęp do fabrycznego sterownika LPG pod kątem dostępu do danych?
Jeśli jest zablokowany tzn. można tylko odczytać dane, lecz nie da się poprawić parametry to LIPA (nawet samo ASO nie ma dostępu - brak kodu). :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-23, 13:19   

na pewno jest zablokowany przecież nikt nie da gwarancji na odblokowany
_________________
Moje auto
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-23, 16:16   

route2000 napisał/a:
Super, tylko jestem ciekawy jaki jest dostęp do fabrycznego sterownika LPG pod kątem dostępu do danych?
Jeśli jest zablokowany tzn. można tylko odczytać dane, lecz nie da się poprawić parametry to LIPA (nawet samo ASO nie ma dostępu - brak kodu). :->


Jest poblokowane. Tak samo jak w Loganie MCV 1.2, którego miałem. Pewnie będzie szarpał przy zmianie PB na LPG i będzie trzeba przegazować jak w instalacji mieszalnikowej w Polonezie sprzed 20 lat, aby przełączył się na LPG po osiągnięciu temperatury.

Swoją drogą jestem ciekaw czy zastosują dotrysk paliwa czy jakieś smarowidło do tego silnika.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2016-09-23, 16:39   

Kocham takie opinie jeszcze nikt nic nie widzial nie słyszal ale juz wszyscy wiedza ze bedzie do bani. :):)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-23, 19:36   

fabryczne instalacje zawsze są do bani :-P
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 447
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-23, 19:56   

BoloSr napisał/a:
Kocham takie opinie jeszcze nikt nic nie widzial nie słyszal ale juz wszyscy wiedza ze bedzie do bani. :):)


Do bani nie będzie. Przecież ja byłem z niej zadowolony. Poza tymi dwoma opcjami, tj. przełączanie po przegazowaniu i szarpnięcie związane z odcięciem Pb, kiedy wtryskiwacze gazowe są puste, to z instalacji fabrycznej byłem bardzo zadowolony. Zwłaszcza pod dystrybutorem. Ostatnia trasa w góry i z powrotem z centralnej Polski, z bagażnikiem załadowanym pod sufit i rodziną 4 osobową na pokładzie, Logan MCV 1.2 zawiozła i przywiozła za 100 zł. Słownie: sto złotych. Oczywiście gaz był w tamtym czasie za ok. 1,50 zł. Zrobiłem wtedy 800 km, a po trasie jechałem czasami i 120 km/h, aby wyprzedzić i schować się na prawy pas.

Co do wiedzy serwisowej, to w moim ASO kiedy pytałem się o tę opcję, to kierownik serwisu był bardzo wzburzony i odkrzekł: "wszystko jest dobrze, czy wyobraża sobie pan że silnik pracuje na dwóch paliwach jednocześnie. To jest niedozwolone". Następnych pytań postanowiłem nie zadawać ani nie wgłębiać w temat, choćby z dotryskiem Pb przy pracy na LPG.

W każdym aucie ta instalacja będzie skonfigurowana tak samo od strony sterownika. Więc i te problemy pozostaną.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-09-23, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-24, 09:01   

maciek napisał/a:
fabryczne instalacje zawsze są do bani :-P

Święta prawda.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
lukaszbogacz 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 DCi
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-09, 01:42   

Nie wiem jak długo, ale właśnie pojawił się Dokker 1.6 SCe zasilany LPG.

Zrzut ekranu 2016-10-09 o 02.42.18.png
Plik ściągnięto 24 raz(y) 103,17 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-09, 02:05   

lukaszbogacz napisał/a:
właśnie pojawił się Dokker 1.6 SCe zasilany LPG

Już miesiąc temu - http://www.daciaklub.pl/f...1707649#1707649
 
mojo 



Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2015
Posty: 791
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-09, 03:39   

A to ja mam pytanie: jak to jest że w konfiguratorze coś jest a nie ma tego w cenniku? Ja nie tylko w przypadku lpg się z czymś takim spotkałem. Kto te stronę prowadzi, gimbaza ?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-09, 12:17   

marka ma być tania więc oszczędza się na wszystkim
u nas nawet wizualizacji samochodu w 3D nie ma .
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-09, 14:58   

mojo napisał/a:
Kto te stronę prowadzi

Francuska centrala, dla której polska wersja nie ma zbyt wysokiego priorytetu...
 
lukaszbogacz 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 DCi
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-10, 09:28   

laisar napisał/a:
mojo napisał/a:
Kto te stronę prowadzi

Francuska centrala, dla której polska wersja nie ma zbyt wysokiego priorytetu...


Aż z ciekawości wszedłem na Francuską stronę Dacii.
Może i jest ładniej, ale czy czytelniej?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-10, 09:47   

lukaszbogacz napisał/a:
Może i jest ładniej, ale czy czytelniej?

Kwestia gustu, ale to nieważne - i tak dostaniemy tę wersję, tyle że później niż inni.
 
lukaszbogacz 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 DCi
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-10-10, 10:48   

laisar napisał/a:
lukaszbogacz napisał/a:
Może i jest ładniej, ale czy czytelniej?

Kwestia gustu, ale to nieważne - i tak dostaniemy tę wersję, tyle że później niż inni.


To tak troszke słabo, biorąc pod uwagę, że zamówienie na Lodgy musiałem złozyć już teraz. A szanse, że jak wprowadzą do oferty 1.6 z LPG to będę mógł zmienić swoje zamówienie są dość znikome.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-10-10, 11:11   

lukaszbogacz napisał/a:
troszke słabo

Bardzo słabo, biorąc pod uwagę, że nieważne co na stronie i nieważne co w cenniku - istotne co można zamówić u sprzedawcy w salonie. Ostatnie informacje mówiły, że lodgy wchodzi razem w dusterem - a w zeszłym tygodniu sprzedawcy wciąż nie wiedzieli kiedy rzeczywiście będą mogli przyjmować zamówienia...

(W sumie można by po prosu zamówić auto w kraju gdzie już jest taka wersja - np we Włoszech. Kiedyś dało się tak zrobić nawet przez polski salon).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne