Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
MZ000 


Marka: Renault
Model: Kangoo 2010
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 66
Skąd: WKPL
Wysłany: 2016-08-17, 17:12   

rafal_rx napisał/a:


Zapomniałem jeszcze dodać, że od 10 lat limity emisji szkodliwych substancji w normach Euro dla silników benzynowych praktycznie nie uległy zmianie. Od Euro 4 z 2006 do Euro 6 z 2014 zmniejszono nieznacznie limit NOx z 0,08 na 0,06 i wprowadzono limity emisji cząstek stałych dla silników z bezpośrednim wtryskiem. Nic więcej.


No właśnie czytałem, że filtry cząstek stałych zaczyna się wprowadzać do silników benzynowych!
_________________
MZ
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2032
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-08-31, 18:05   

W LU w ASO Nazaruk powiedziano mi, że montaż LPG jest teoretycznie możliwy, jednak nieopłacalny z powodu konieczności bardzo kosztownej regulacji zaworów. 1.6 SCe do widzenia!
_________________
Był: MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
Był: MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
I koniec...
Jest: FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 40 000 km
 
waldi100 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce LPG
Rocznik: 2016
Wersja: [Inna]
Dołączył: 08 Cze 2016
Posty: 12
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-09-07, 11:36   

Na stronie Dustera jest LPG w konfiguracji i UWAGA silnik 1.6 GPL 114/109 KM
_________________
Duster 4x2
Open 1.6 Sce LPG 115KM
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4568
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-07, 12:06   

już 2 czy 3 raz jest w konfiguratorze
do póki nie będzie go w katalogu nie ma co sobie zawracać głowy
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-07, 12:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 302 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15819
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-07, 12:09   

We Włoszech wszystkie modele z H4M (duster, lodgy, dokker) są już realnie dostępne z LPG.

U nas oprócz dustera w konfiguratorze jest jeszcze dokker.
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 178
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-09-07, 13:01   

laisar napisał/a:
We Włoszech wszystkie modele z H4M (duster, lodgy, dokker) są już realnie dostępne z LPG.


Dopłata do wersji LPG tylko 500-600 euro. Nieźle
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 2637
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-07, 13:09   

laisar napisał/a:
We Włoszech wszystkie modele z H4M (duster, lodgy, dokker) są już realnie dostępne z LPG.

Co by serwis z Landi Renzo nie musiał na stałe wyjechać z kraju hehe :)
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 652
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-07, 13:55   

laisar napisał/a:
We Włoszech wszystkie modele z H4M (duster, lodgy, dokker) są już realnie dostępne z LPG.
A kiedy w Polsce będą realnie dostętne, czy zdążą wyrobić się jeszcze w pierwszej generacji Dustra ;-) ?

brzuch0 napisał/a:
Dopłata do wersji LPG tylko 500-600 euro. Nieźle
No właśnie, to dużo mniej niż w Polsce.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 302 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 15819
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-07, 14:20   

DD napisał/a:
kiedy w Polsce będą realnie dostępne

Zadzwoniłem do kol. POS, sprzedawcy z salonu przy Puławskiej, i poinformował, że dokkera 1.6 SCe+LPG można już zamawiać. Spodziewa się, że jeszcze w tym tygodniu to samo stanie się z dusterem. Brak informacji co z lodgy - być może okaże się przy okazji dustera.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 652
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-09-07, 14:41   

To może wkrótce pojawią się też, po ponad trzech miesiącach, nowe cenniki i może właśnie już z uwzględnionymi wersjami LPG...
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 178
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-09-07, 15:29   

laisar napisał/a:
DD napisał/a:
kiedy w Polsce będą realnie dostępne

Brak informacji co z lodgy - być może okaże się przy okazji dustera.

Dzwoniłem na infolinie będzie "coś" wiadomo pod koniec tygodnia.
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 389
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-07, 15:51   

To jak będziecie znów dzwonić, dopytajcie jeszcze o instalację dilerską. Chociaż poprzednio chyba były trochę później.
 
brzuch0 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 w benzynie
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 27 Maj 2016
Posty: 178
Skąd: Tychy
Wysłany: 2016-09-07, 16:18   

gfedorynski napisał/a:
To jak będziecie znów dzwonić, dopytajcie jeszcze o instalację dilerską. Chociaż poprzednio chyba były trochę później.

Logdy 1,6 sce instalacja LPG Prins montowana u Pietrzaka w Katowicach to koszt ok 5 tyś
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2016-09-07, 16:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4568
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-07, 16:49   

Jeżeli będzie ktoś się dowiadywał warto zapytać jakie zmiany poczynili w samym silniku w tej wersji.
Szczególnie jaki jest interwał regulacji (wymiany) szklanek zaworowych , na mieście taka usługa to ok 1000-2000 z materiałem więc jak będzie trzeba w ASO to robić co 30-40 tyś będzie x2/3 drożej
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-07, 16:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 389
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-07, 16:51   

brzuch0, chodziło mi o taką pobłogosławioną przez centralę, żeby gwarancja działała wszędzie.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2032
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-08, 12:14   

laisar napisał/a:
We Włoszech wszystkie modele z H4M (duster, lodgy, dokker) są już realnie dostępne z LPG.

U nas oprócz dustera w konfiguratorze jest jeszcze dokker.


Właśnie.
Ale to nie przekreśla/wyjaśnia wątpliwości dot. ceny regulacji zaworów PL.
Może Włosi nie przejmują się koniecznością regulacji zaworów i zwalają problem na klienta?
Może inna jest opłacalność LPG - więcej płacę za regulację zaworów ale ma mam zniżki w podatkach albo mogę wjechać gdzie ON ma zakaz?
Regulacja zaworów - 700 EUR przy zachodnich zarobkach znaczy co innego niż 3 000 zł przy zarobkach polskich.
_________________
Był: MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
Był: MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
I koniec...
Jest: FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 40 000 km
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Wersja: [Inna]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 309
Skąd: ABCD
Wysłany: 2016-09-09, 04:32   

jan ostrzyca napisał/a:

Regulacja zaworów -.


In the maintenance plan H4M LPG and H4B LPG no verification is scheduled.
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2016-09-09, 04:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 396
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 12:44   

Troszkę tematu ruszyłem i mój wybór to w Lodgy jak mi ją wyprodukują padł na instalację Stag. Do tego z paroma osobami mającymi olej w głowie i doświadczenie w montażu LPG do japońskich silników, a takim jest 1.6 H4M, doszedłem do wniosku, że wystarczy dotrysk paliwa benzynowego podczas pracy na LPG.

Znalazłem informację, iż jednak Politechnika Krakowska robiła jakieś badania z silnikami odnośnie tych smarowideł typu JLM, i ponoć to działa. Ale osobiście nie jestem do tego przekonany. Ewentualnie elektronicznie sterowane smarowidło z każdym cylindrem oddzielnie, to tak.

http://www.autoexpert.pl/...peratura,5691,1

https://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1/i4/i4/i2/i7/r14427/OleksykP_WplywZasilania.pdf

Koszt instalacji Stag Qbox Plus, wtryskiwacze W-03, reduktor AC R-02 plus zbiornik pod podłogę to okolice 2400 zł (Warszawa), 2800 zł (województwo łódzkie).

Najważniejsze pytania jakie zadaję to podejście do smarowidła oraz zdjęcie kolektora do wiercenia otworów. Warszawa mówiła, że smarowidło to kicz i dadzą dotrysk, natomiast kolektora nie zdejmują tylko robią nadciśnienie i niby nic nie wpadnie do środka. W pozostałych warsztatach w województwie łódzkim w większości mówili, że smarowidło dadzą i jeden zdejmie kolektor, inny że nie potrzeba, itd.

Osobiście mój typ to dotrysk i zdjęcie kolektora. Mam jeszcze troszkę czasu i poszukam.

Co do regulacji zaworów, to ktoś bardzo jest tym przerażony. Dzwoniłem do LPG Słupsk, powiedzieli że parę aut ma już ponad 60.000 km na ich instalacjach od nowości i żadnych problemów. A są ustawione z dotryskiem paliwa. Zresztą tutaj sami napisali to na górze strony. Najważniejsze to nie za uboga mieszanka, dobrze zestrojona instalacja i wtedy auto jeździ tak samo jak na Pb. Poza tym jeśli zawory mają lecieć, to najpierw będą uszkadzały się na samym paliwie benzynowym jeśli są wątpliwej, oszczędnościowej jakości.

Tutaj do pobrania instrukcje w wersji 2015, gdzie fabryczna instalacja LPG jest opisana (tak jak była w poprzednich). Ale doszło parę zmian typu przycisk do Start Stop, inny kluczyk i parę innych, niezauważalnych zmian.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-09-11, 12:57, w całości zmieniany 4 razy  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 396
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 13:08   

gfedorynski napisał/a:
To jak będziecie znów dzwonić, dopytajcie jeszcze o instalację dilerską. Chociaż poprzednio chyba były trochę później.


Na Otomoto jest paru dilerów oferujących montaż BRC do Lodgy SCe. Oczywiście smarowidło i cena 4500 zł z tego co pamiętam jak telefonowałem z pytaniami.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4568
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-11, 13:25   

http://lpg-forum.pl/monta...ora-t40622.html

Do wypalanie zaworów większe znaczenie ma tutaj styl jazdy , przy dawaniu w palnik polecą dużo szybciej . Zwykle wypalenie zaworów w instalacjach lpg następuje przy uszkodzenia któregoś z podzespołów instancji lub sterowania mieszanki w samochodzie . Zwyczajnie sonda lambda lub czujnik temp może paść i zacznie lać zbyt ubogo wtedy wystarczy trochę aby nadpalić zawory lub co gorsze zbliżnie zaworową .
Może też wtryskiwacz się zanieczyścić i zacząć się lepić to wszystko są zwyczajne procesy które w silniku występują i żadne "smarowidła " na to nie pomogą .
Problemem nie jest samo paliwo ale jego dawkowanie które jest ustalane w przypadku instalacji lpg przez 2 sterowniki , najpierw dla benzyny a potem przez sterownik lpg takie połączenie przy jakiejkolwiek usterce daje dziwne wyniki . Tutaj jest największy plus instancji fabrycznych którą są na stałe spięte z sterownikiem benzynowym
Często sterownik lpg maskuje usterkę podam przekład :
padnięta sonda lambda dawała bardzo ubogą mieszankę którą sterownik w trybie awaryjnym przerabiał na bardzo bogatą mieszankę i jakoś ten silnik chodził tak przez rok bo nikt nie widział problemu , dopiero po sprawdzeniu czasów benzyny 4,2 ms i gazu 7,2 wiadomo było że coś jest nie tak .

Moje zdanie jest następujące , jeżeli ktoś planuje dużo ale krótko jeździć lpg jest opłacalne przy długotrwałej ekstrapolacji koszty ewentualnych napraw będę nie opłacalne .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-11, 13:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Wersja: [Inna]
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2958
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2016-09-11, 13:41   

Karenzo napisał/a:
Tutaj jest największy plus instancji fabrycznych którą są na stałe spięte z sterownikiem benzynowym

To nie jest domena tylko instalacji fabrycznych. Miesiąc temu zainwestowałem w taką instalację, której sterownik współpracuje ze sterownikiem benzynowym. Gwarancja 5 lat/100 tys. km na całość + na głowicę (pod warunkiem regulacji zaworów co 40 kkm).
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 396
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 14:59   

Nigdy więcej instalacji fabrycznej w wydaniu Renault/Dacia. Posiadałem to w Loganie MCV. Przy zmianie Pb na LPG, zwłaszcza jak było zimno, to było szarpanie jak w FSO Polonez na gaźniku - przyczyna to czas przejścia ustawiony na 0 sekund zamiast na 2 lub 3. Brak możliwości przełączenia na LPG przy biegu jałowym silnika, a warunek 1200 obrotów i wtedy przełączenie. Blokada sterownika, że nikt nic nie wie ani się nie dostanie. Koszty filtrów w ASO (lotny 180 zł) i poza (100 zł plus wysyłka) to co najmniej chore kwoty.

Jedyne co mi się podobało to spięcie wszystkiego po fabrycznych wiązkach.

A co do głowic, to założę i zobaczę co będzie się działo. Ale w Nissanie te silniki z gazem jeżdżą od 6 czy 7 lat i bez problemu jak instalacja założona z głową. To samo powtarzają mi instalatorzy, którzy montują BRC czy inne instalacje w swoich zakładach.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 55 razy
Wiek: 54
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3523
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-09-11, 15:07   

dacialoganmcv, jeśli nie odstrasza odległość to polecam p. Adama Rogowskiego ze Snopkowa koło Lublina. On to robi tylko i wyłącznie na STAG-U. Robi to z pasją i wiele osób jest bardzo zadowolona z jego usługi. Wszystko powie i wytłumaczy nawet laikowi co warto a co nie warto.Jedna wada to cena i kolejka do usługi. Masz tu link: adamrogowski.net, możesz tam do niego zadzwonić i pogadać o instalacji LPG. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4568
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-11, 16:27   

przecież filtr fazy lotnej jest uniwersalny możesz sobie nawet za 8 zł założyć
http://www.autogaz-market...-metal-fls.html
a do reduktora internet donosi że pasują filtry od alaski czyli za 2-3 zł
http://www.autogaz-market...bez-otworu.html
a tu masz ori filtr
http://nagaz24.pl/filtr-f...,5530,p,pl.html

wystarczy poszukać ....
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-09-11, 16:34, w całości zmieniany 3 razy  
 
dacialoganmcv 


Marka: Dacia
Model: był Logan MCV, jest Lodgy
Silnik: był 1.2 75 GPL, jest 1.6 Sce 100
Rocznik: był 2013, jest 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Wrz 2013
Posty: 396
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 2016-09-11, 16:47   

Karenzo napisał/a:

wystarczy poszukać ....


Jakiś mądry. Teraz to są, ale w 2013 i 2014 roku nie było. A na gwarancji nie założą nic innego niż oryginał do instalacji. Po gwarancji to możesz i bez filtrów jeździć...

A uwierz mi, że szukałem fazy ciekłej w samym Landi Renzo. To mieli tylko numer katalogowy, a towaru nie było. A jest nawet coś przez Filtrona robione, ale ... nie pasuje.
Ostatnio zmieniony przez dacialoganmcv 2016-09-11, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne