Poszukiwań używanej dacii ciąg dalszy...
1.5dci 90KM.
Wszystko w sumie git, ale zaciekawil mnie kolor płynu chłodzącego w zbiorniczku.
Czy koledzy macie tak samo, że warstwa 1cm grubości(może i mniej) z góry wydaje się zielona, natomiast poniżej już bardziej żółta lub pomarańczowa? Czy to normalne? Patrz: zdjecie.
Pozdrawiam.
signal-2022-06-26-21-04-14-446.jpg
Plik ściągnięto 147 raz(y) 183,64 KB
Ostatnio zmieniony przez Ajry 2022-06-26, 21:12, w całości zmieniany 2 razy
Wsadź kij i zamieszaj. Jak zniknie to masz problem, tylko niewiem jaki bo można by się spodziewać że olej utworzy film na powierzchni plynu chłodniczego
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2022-06-27, 12:27, w całości zmieniany 1 raz
Ajry, a nie była robiona dolewka płynu o innym kolorze?
DrOzda napisał/a:
Plastik ma rożną grubość ścianek zbiorniczka i stąd ten efekt.
Bralem pod uwagę właśnie obie te opcje, miałem nadzieję, że ktoś u siebie sprawdzi, żeby potwierdzić lub zaprzeczyć więc ktokolwiek z 1.5 dCi ma chwilę czasu żeby spojrzeć u siebie, będę wdzięczny.
Samochód nieco stał i nie był jeżdżony parę miesięcy. Może się płyn tak śmiesznie rozwarstwia?
Łukasz_M, oleju nie zauważyłem, zerkając przez dziurę płyn wygląda na jednolity.
Nic nie kombinuj, nic nie mieszaj patykiem. :)
Wszystko całkowicie normalne, jest to płyn Glacerol typ D, ma kolor opalizujący zielono-żółty. Dokładnie taki jak pokazany na zdjęciu.
W sumie to też tak pomyślałem tylko w tekście nie było żadnej informacji co było sprawdzane, więc zmieszanie 'kijkiem w kontrolowanych warunkach ' wydało mi się konieczne;). a tak na temat rozważałbym również jakieś cienie lub coś bo kolor jest raczej zbliżony do bursztynowego widać to na podstawie tego zbiorniczka, na mocowaniu jest wyraźnie inny kolor niż na szczycie. Latarka w dłoń i świecić przez zbiornik. Płyn się nie rozwarstwia bo jest przeźroczysty, a zielony to tylko barwnik więc by się raczej nie rozdzielił na dwa kolory.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 113 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3788 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-06-28, 07:27
Ajry napisał/a:
... więc ktokolwiek z 1.5 dCi ma chwilę czasu żeby spojrzeć u siebie, będę wdzięczny.
Nie mam co prawda dCi, ale zbiorniczek i płyn przecież są identyczne- potwierdzam, że patrząc pod takim kątem też w tym miejscu widzę różnicę kolorów, to jeszcze zależy też od oświetlenia. U mnie cały płyn wygląda na raczej zielony, ale jego część jest tak samo jaśniejsza. I widać to nawet tuż po zakończonej jeździe, więc kwestia "odstania się płynu" nie ma tu raczej nic do rzeczy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-06-28, 07:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-07-17, 10:22
Przy mniej niż 8 000 przebiegu od salonu, w zbiorniczku płynu chłodzącego widać dno. Płyn wyparował/wyciekł, diabli wiedzą.
Dolewka pilnie potrzebna.
Czy żółty płyn chłodniczy w dusterze 999 można mieszać z czymś innym niż woda destylowana?
4-P1170512.JPG
Plik ściągnięto 27 raz(y) 78,41 KB
1-P1170509.JPG
Plik ściągnięto 24 raz(y) 96,83 KB
3-P1170511.JPG
Plik ściągnięto 24 raz(y) 82,36 KB
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2022-07-17, 10:27, w całości zmieniany 1 raz
Czy żółty płyn chłodniczy w dusterze 999 można mieszać z czymś innym niż woda destylowana?
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=265 - od czasów pierwszego logana nic się nie zmieniło: z dowolnym innym płynem chłodniczym opartym na glikolu etylenowym. Kolory to sprawa drugorzędna, służą tylko do tego, żeby było łatwiej stwierdzić "na oko" czy z płynem jest wszystko w porządku.
Ubytek też jest normalny i w dobrych ASO jak widać w zalinkowanym temacie dolewają za darmo...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-07-19, 12:37
laisar napisał/a:
Ubytek też jest normalny i w dobrych ASO jak widać w zalinkowanym temacie dolewają za darmo...
Ubytek płynu chłodniczego często jest oznaką awarii typy nieszczelność układu lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą. W wariancie minimum ASO powinno chociaż obejrzeć wóz, czy coś nie cieknie w komorze silnika. Nie pamiętam żebym dolewał płynu chłodzącego z innych przyczyn. ASO Carrara w LU proponuje dolać sobie płynu we własnym zakresie.
Obsługa Dacia jak widać trzyma dawny mocny poziom na 3 minus.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ubytek też jest normalny i w dobrych ASO jak widać w zalinkowanym temacie dolewają za darmo...
Ubytek płynu chłodniczego często jest oznaką awarii typy nieszczelność układu lub uszkodzenie uszczelki pod głowicą. W wariancie minimum ASO powinno chociaż obejrzeć wóz, czy coś nie cieknie w komorze silnika. Nie pamiętam żebym dolewał płynu chłodzącego z innych przyczyn. ASO Carrara w LU proponuje dolać sobie płynu we własnym zakresie.
Obsługa Dacia jak widać trzyma dawny mocny poziom na 3 minus.
Właśnie powinni chociaż obejrzeć auto i sprawdzić wycieki. Hmm czemu niby tak jest że w nowym samochodzie ubytek płynu chłodniczego może być normą ?
Co powiecie na to
https://www.youtube.com/watch?v=7Ct5tZhIQmM
W skrócie należy kontrolować stan oleju płynu chłodniczego w joggerze bo może to być wada fabryczna :D
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-07-19, 18:54
Tu wychodzi typowe dla ASO Dacii podejście do klienta. Zasadniczo nie widzą tego co widzi klient, jeśli już stwierdzą awarię starają się ją lekceważyć lub obarczyć klienta odpowiedzialnością za uszkodzenie, nic nie dają na piśmie, usunięcie awarii na gwarancji to męka. Wiem, bo ćwiczyłem to już na dwóch poprzednich samochodach.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ubytek płynu chłodniczego często jest oznaką awarii
Zasadniczo tak, ale w nowo odebranym aucie niekoniecznie - bardzo wiele osób zgłasza taki ubytek i po pierwszym uzupełnieniu potem już nie odnotowuje dalszego zmniejszania się poziomu. Wygląda po prostu na to, że fabryka zbyt krótko odpowietrza układ po zalaniu...
Awaria oczywiście też zawsze może się zdarzyć, więc lepiej to sprawdzić, ale skoro wiele osób zgłasza te same objawy bez dalszych konsekwencji, to raczej nie ma powodu do paniki. Uzupełnić i obserwować.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-07-19, 19:07
laisar napisał/a:
Uzupełnić i obserwować.
Nikt z ASO nawet nie podszedł do auta. Znaczny ubytek płynu może spowodować zapowietrzenie układu. Weszło ok. 600 ml. (trzy szklanki do herbaty). Przy takiej dolewce trzeba by układ odpowietrzyć. Edycja: do banki do pozycji max weszło ok. 800 ml. płynu, właśnie zmierzyłem.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2022-07-19, 19:13, w całości zmieniany 1 raz
Odpowietrzniki są przewodach idących do nagrzewnicy, ale służą tylko do wstępnego odpowietrzania przy napełnianiu układu. Procedurę dokańcza się za pomocą uruchomienia silnika. Wszytko opisane w zalinkowanym wcześniej temacie.
Witam.
Dziś po ponad miesiącu użytkowania Dustera postanowiłem sprawdzić co tam u niego pod maską. Stan oleju na bagnecie w porządku płyn hamulcowy też ok ale zaniepokoił mnie poziom płynu chłodniczego. Jest go na dnie zbiorniczka wyrównawczego tak około 1cm poniżej stanu minimum :( Przy odbiorze z salonu był on na wysokości tego łączenia zbiorniczka wiec ubytek spory. Pytanie moje takie czy to normalne przy nowym aucie ? Dolać i się nie martwić czy to kolejny powód do zmartwień? (ledwo co się ze ściąganiem Dustera zmagałem). Jest to zielony płyn - glaceol RX type D. Wiecie może czy jest on dostępny po marketach czy chociażby stacjach benzynowych? W poprzednich samochodach zawsze miałem ten czerwony-różowy i w sumie nigdy nie zwróciłem uwagi czy taki zielony stoi sobie obok na półce sklepowej.
I jeśli mam dolać to szukać tego od Renault czy jakikolwiek w tym kolorze?
Miałem to samo. Po kilkuset kilometrach ubyło płynu. Ale to chyba normalne w nowym aucie. Wyrównują się jakieś "zapowietrzenia". To samo też zwykle dzieje się po jego wymianie. Dolałem oryginalnego płynu, który miałem jeszcze po poprzednim Dusterze. Teraz po 2500 km już bez ubytku. Kupowałem go w ASO, 1 litr na dolewki. W marketach raczej go nie ma. Nie używałbym jakiś zamienników w nowym aucie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez tomekptk 2022-09-02, 18:43, w całości zmieniany 1 raz
Miałem to samo. Po kilkuset kilometrach ubyło płynu. Ale to chyba normalne w nowym aucie. Wyrównują się jakieś "zapowietrzenia". To samo też zwykle dzieje się po jego wymianie. Dolałem oryginalnego płynu, który miałem jeszcze po poprzednim Dusterze. Teraz po 2500 km już bez ubytku. Kupowałem go w ASO, 1 litr na dolewki. W marketach raczej go nie ma. Nie używałbym jakiś zamienników w nowym aucie.
Dzięki za szybką odpowiedź . A jak myślisz bezpiecznie będzie tak przelatać likend z takim poziomem płynu? I cholera po necie czytam że zielony ale na moje oko to żółty .
Tak to wygląda u mnie na zimnym silniku:
https://zapodaj.net/ca8957947074a.jpg.html
Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 81 Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-09-02, 20:03
Dla mnie to niezbyt normalne. W żadnym nowym aucie nie musiałem uzupełniać płynu. Jedynie po wymianie rozrządu się zdarzyło raz czy dwa. Nie bagatelizowałbym i uzupełnił jak najszybciej. Co jest w 1.0 TCe? Glaceol RX type D? Manual jest do dópy w Reno/Daciach, bo nie podaje info o plynach użytych oraz co robić w przypadku nagłej potrzeby uzupełnienia. Ktoś się orientuję czy dolanie wody destylowanej i późniejsze uzupełnienie koncentratem do proporcji 50:50 jest koszerne?
[...] A jak myślisz bezpiecznie będzie tak przelatać likend z takim poziomem płynu? I cholera po necie czytam że zielony ale na moje oko to żółty .
Tak to wygląda u mnie na zimnym silniku:
https://zapodaj.net/ca8957947074a.jpg.html
Tak to wygląda, bardziej żółty, chociaż może z nutką zielonego . Przy takim niskim poziomie bym jednak uzupełnił i obserwował. Ale dopóki nie masz dolewki zaznacz sobie na zbiorniku aktualny poziom i często go kontroluj.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum