Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rozładowany akumulator - sandero III
Autor Wiadomość
leszek234 


Marka: Dacia Sandero III
Model: Comfort
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Dołączył: 15 Sie 2021
Posty: 41
Skąd: Nisko
Wysłany: 2021-11-12, 13:22   

piotrs napisał/a:
Obecnie w swoim (użytkowanym od raptem 10 dni) Stepwayu takiego problemu na razie nie widzę. Jest OK i silnik uruchamia się błyskawicznie.


Mam sandero iii od 3 dni i też żadnego opóźnienia w S&S nie mam, być może temat został już ogarnięty przez Dacię.
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-01-25, 11:44   

Powtórka z rozrywki. Wczoraj rano samochód martwy. Po przyjeździe Assitance pomiar na aku wykazał 2,1 V . W nocy z niedzieli na poniedziałek było - 10. Samochód dostarczony do serwisu, zobaczymy co stwierdzą. IMHO aku do wymiany i fabryczny błąd w oprogramowaniu sterującym inteligentnym ładowaniem aku. Cały czas jeżdżę z wyłączonym start/stop. Ciekawostka 2 tygodnie wcześniej zrobiłem trasę 260 km i przez cały czas jazdy był komunikat "ładowanie akumulatora". Ostanie odpalenie było w czwartek bez problemu
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 332
Skąd: z ?
Wysłany: 2022-01-25, 19:00   

Pierwsze rozładowanie akumulatora do 5.4 V już kwalifikowało go do wymiany, ale ASO/Renault chciało przyoszczędzić i takie skutki.
 
Dani97 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 17 Sie 2021
Posty: 29
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2022-01-25, 21:59   

Wystarczy mieć drzwi otwarte podczas odkurzania i wyświetla się komunikat akumulator rozładowany pytałem przy okazji wizyty w serwisie jak się sprawy z tym mają to Pan uprzejmy z obsługi stwierdził, że ja pewnie mało jeździ na co ja skwitowałem, że faktycznie mało bo tak średnio 100 km dziennie :D. A na akumulator jest dwa lata gwarancji pewnie? Akurat nie raz wyświetlał się komunikat, że rozładowany jednak zawsze kręcił i odpalał bez zająknięcia nawet na -15.
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-01-26, 09:35   

Dostałem informację z ASO. Padnięty moduł upc. Czekają na część . Aku wg ich testów w porządku
 
Osa_Sandero 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,0 + LPG
Rocznik: 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Gru 2021
Posty: 78
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Wysłany: 2022-01-26, 15:07   

Moduł UPC tzn od kablówki pokładowej ;-)

A tak serio to ktoś mógłby rozszyfrować od czego ten moduł i czym to się jeszcze mogło objawiać wcześniej.
 
Dani97 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 17 Sie 2021
Posty: 29
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2022-01-26, 15:38   

Możliwe, że te problemy z aku wynikają z jakieś wady wiadomo auto świeże błędy młodości mogą się zdarzyć tak samo cykorłapki były poprawiane przez dealerów, ponieważ miały one wadę fabryczną na link produkcji widać ślady ingerencji jednak w sumie to w niczym nie przeszkadza.
 
Dani97 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 17 Sie 2021
Posty: 29
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2022-02-07, 15:43   

Mnie też dopadł rozładowany Aku trzy dni bez jazdy nie odpalił wezwany assistance.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 745
Skąd: Poznań
Wysłany: 2022-02-07, 16:02   

Dani97 napisał/a:
Mnie też dopadł rozładowany Aku trzy dni bez jazdy nie odpalił wezwany assistance.


No to widzę jak za chwilę okaże się, że wszystkie egzemplarze z lata 2021 mają jakąś wadę fabryczną, oprogramowania, UPC albo uwalone akumulatory. U mnie bez zmian: w okresie ostatnich 2 miesięcy tylko 2 razy zadziałał system S&S - na czerwonym świetle. Poza tym po puszczeniu sprzęgła mam zawsze komunikat o priorytecie ładowania akumulatora albo utrzymania temperatury w kabinie. Na razie odpala na dotyk...
 
barney 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 05 Sie 2021
Posty: 23
Skąd: Łódź
Wysłany: 2022-02-07, 18:07   

Komunikat o ładowaniu widziałem tylko 2 razy
1. Przy odbiorze z salonu
2. Stał 3 tygodnie, odpaliłem na 3km, odpaliłem na 1km, odpaliłem (tutaj się pojawił komunikat o ładowaniu priorytetowym) na 1km. Potem postał tydzien i... odpalił bez problemu i bez żadnego komunikatu ;)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1056
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-02-08, 07:20   

U mnie, odbiór latem, koniec lipca, nigdy taki komunikat sie nie pojawił, czesto stoi tydzień nieruszana.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-02-08, 09:29   

u mnie przez 2 tygodnie po odbiorze pojawiało się "ładowanie priorytetowe" potem przestało, teraz tylko czasem "ogrzewanie priorytetowe". Mam dołożony wideorejestrator z modułem parkingowym z zasilaniem na postoju z akumulatora i też nie widzę póki co problemu, tryb parkingowy działa, jeszcze nie zdarzyło sie by moduł odciął zasilanie kamery. Odcinka teoretycznie przy spadku do 11,4 V

zobaczymy co będzie dalej
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 258
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-02-08, 12:55   

Może warto by było wymienić się napięciami zmierzonymi po nocnym postoju (i/lub kilkudniowym). To by pozwoliło zbudować jakiś pogląd kiedy jest okej a kiedy trzeba się zacząć martwić.

U mnie (w Duster 2 faza 1, ale to powinno być podobne i to niezależnie od tego czy 1.0, 1.3 czy 1.5 dci; w 1.6 nie wiem czy był też ten inteligentny system?):

po całonocnym postoju: 12,30 - 12,35 V
po 2 dobach postoju w okolicach 0 st.C: 12,20 V

i przy w/w odpala bez problemu - wygląda, że wszystko jest zgodnie z założeniami.

PS Miałem wcześniej 2.0 TDI z AGM i inteligentnym ładowaniem w wersji VW (VAG) i także napięcie spoczynkowe akumulatora było w okolicach 12,35 V. Przez 2,5 roku żadnego problemu z odpalaniem - bez różnicy mróz czy lato.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-08, 14:58   

tomkasz napisał/a:
...po 2 dobach postoju w okolicach 0 st.C: 12,20 V
i przy w/w odpala bez problemu - wygląda, że wszystko jest zgodnie z założeniami.

Tak jak już pisałem- SanderoII nawet przy spadku do 11,3V zapala bez żadnej zauważalnej różnicy. Nie sądzę żeby nowa generacja była pod tym względem bardziej wymagająca- więc na pewno spadki, które dotykają tutaj niektórych kolegów w SanderoIII, muszą być rzeczywiście do poziomu poniżej 10V. Coś jest fabrycznie nie halo ze spoczynkowym poborem prądu a nie z akumulatorami.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1056
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2022-02-08, 16:42   

Dymek napisał/a:
tomkasz napisał/a:
...po 2 dobach postoju w okolicach 0 st.C: 12,20 V
i przy w/w odpala bez problemu - wygląda, że wszystko jest zgodnie z założeniami.

Tak jak już pisałem- SanderoII nawet przy spadku do 11,3V zapala bez żadnej zauważalnej różnicy. Nie sądzę żeby nowa generacja była pod tym względem bardziej wymagająca- więc na pewno spadki, które dotykają tutaj niektórych kolegów w SanderoIII, muszą być rzeczywiście do poziomu poniżej 10V. Coś jest fabrycznie nie halo ze spoczynkowym poborem prądu a nie z akumulatorami.


Raczej jest, bo sygnał startu idzie ze sterownika, a nie z kluczyka jak w SII. Nawet w wersji z kluczykiem w SIII, sygnał na rozrusznik idzie ze sporą zwłoką, czyli jest jakaś sekwencja sprawdzania, zanim pójdzie prąd na rozrusznik.

Słowem pod tym wzgledem, system bezkluczykowy rózni sie jedynie sposobem wyzwalania procedurybstartowej. Stacyjka versus przycisk.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2022-02-08, 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-02-10, 16:34   

Samochód odebrany z ASO ,moduł wymieniony. Zobaczymy jak się będzie sprawował.
PS: Swoją Dacię odbierałem w maju , zamówiona na początku lutego , czyli z początków produkcji
 
Dani97 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 17 Sie 2021
Posty: 29
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2022-02-11, 17:42   

Dziś byłem w ASO na wizycie przeprogramowano mi ten modem upc oraz kartę hands free mimo intensywnego użytkowania auta był problem z tym akumulatorem, który okazał się ostatecznie w pełni sprawny. Problemem ogólnie było to, że wg. informacji od pracowników ASO samochód "myślał, że jest ciągle otwarty" dlatego występował duży pobór prądu.
Ostatnio zmieniony przez Dani97 2022-02-11, 17:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-02-11, 20:13   

Dodatkowa informacja, dzisiaj dopiero załapałem, przeprogramowany został system start/stop. Stan domyślny po uruchomieniu silnika to wyłączony, włączyć trzeba przyciskiem. Wychodzi na to , że jednak ten system ma coś z rozładowywaniem akumulatora, jak wcześniej pytałem w ASO o taką zmianę to odpowiedzieli że tego nie można zrobić
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 365
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2022-02-11, 20:15   

O, to jest bardzo interesujące :roll:
W ASO bywa też, że nie wiedzą co czynią :-/
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2022-02-11, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-02-11, 20:30   

yurec1st napisał/a:
O, to jest bardzo interesujące :roll:
W ASO bywa też, że nie wiedzą co czynią :-/

podejrzewam, że jest to zalecenie producenta w przypadku problemów z akumulatorem
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 365
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2022-02-11, 20:50   

Szkoda, że po cichu nie podpytałeś gdzie i jak :lol:
Tutaj niektórzy by Cię ozłocili :mrgreen:
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2022-02-11, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 79
Skąd: Lublin
Wysłany: 2022-02-12, 09:40   

yurec1st napisał/a:
Szkoda, że po cichu nie podpytałeś gdzie i jak :lol:
Tutaj niektórzy by Cię ozłocili :mrgreen:

Dopiero następnego dnia po odbiorze skojarzyłem tą zmianę
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3501
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2022-02-13, 06:55   

yurec1st napisał/a:
Szkoda, że po cichu nie podpytałeś gdzie i jak :lol:
Tutaj niektórzy by Cię ozłocili :mrgreen:


Pozostaje jechać do ASO i smęcić, że akumulator słabo kręci. :-D
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1698
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-02-13, 21:42   

O ile nie zapomnę to zawsze ten badziew wyłączam po odpaleniu silnika i 4 lata i zero problemów z akumulatorem..
Obserwuję sobie napięcie ładowania i jest często niskie 11,7 albo 12,4.. a jak hamuję silnikiem, co robię często skacze na 14,4 albo 14,7, czasem po prostu trzyma te 14,4 ale nie wiem od czego to zależy
 
Dani97 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 17 Sie 2021
Posty: 29
Skąd: Żywiec
Wysłany: 2022-02-14, 10:11   

Na gazie troszkę dłużej kręci ogólnie system start stop działa lepiej jak jest miękka hybryda bo tak to w większości aut działa raczej przeciętnie. Szkoda, że co chwilę trzeba wyłączać.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne