DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-04-09, 21:39
Montaż ESP w aucie bez systemu fabrycznego?
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-04, 14:44   

Do instalacji ESP+ASR w aucie z samym ABS trzeba :


DACİA DUSTER ABS + ESP 8201304766
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2015-03-05, 13:33   

ile taka przyjemność kosztuje (robocizna + urządzenia)?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-05, 15:28   

sam blok nowy kosztuje 2200 zł
ten czujnik 1300 zł
http://www.motopartner.pl...Uo4MjAxMzA0NzY2

Najtaniej było by wyciągać z rozbitka i zapłacić ze 100 zł
ale jak na razie wszystkie dustery się klepie żadnemu się nie oszczędza
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-03-05, 15:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-03-05, 18:50   

keikan napisał/a:
ile taka przyjemność kosztuje (robocizna + urządzenia)?


Wszystko zależy ile zapłacisz za te części - z autka na części, bo w ASO się nie kalkuluje najprawdopodobniej za ten czujnik skrętu kierownicy i czujnik położenia auta. Trzeba te dodatkowe połączenia przewodów przeprowadzić z kierownicy do sterownika i ten czujnik wychylenia auta, no i albo samemu to zrobić albo komuś zlecić ( schematy z pinami są w tym wątu - wstawiałem je)
Na koniec zostaje podłączenie do CLIPa - myślę że ze 200pln w zależności od gościa ( jest taki gość na forum np. MEGANE, który się ogłasza że to włącza w ECM silnika ) lub warsztatu z CLIPem. No ale suma sumarum taniej na pewno niż w ASO
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-03-05, 22:13   

corrado napisał/a:
Ok, skradam się do zakupu CAN CLIPa ale teraz byłby powód. Czy jest opisana gdzieś procedura tej adaptacji modulatora do ECU ? Bo jak jakaś ciężka sprawa to zlecę to jakiemuś warsztatowi ...
Kolejna sprawa czym się różni pompa z ABS od tej ESR bo nie mogę dojść za bardzo ...
W obu są 2 złącza wysokociśnieniowe w tym samym miejscu i połącznie z serwo to samo ? Jakiś czujników nie widzę w instalce ESP - ze schematu z poprzedniej strony ... ? więc jaka jest naprawdę różnica ?


before the programming must the control unit Virgo be - old chassis number delete
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-18, 16:52   

Eastboy możesz napisać jeszcze raz ? :)
Jak trzeba zaktywować ASR/ESP ? Jaki software do tego potrzebny ? Czy ewentualnie ASO będzie umiało to zrobić ?

Czy to możliwe że nowa pompa firmy ASAM(rumunskiej) z ESP ok 150pln na polskie ?
https://www.autolux.ro/po...60119952r-asam/
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-09-18, 20:02   

Udało się w lagunie ( trzeba sie zalogowac ) - swietny watek :) A aktywować przez kalibracje mozna przez DDT2000 , tylko o ile wiem moze nie wspierac juz dustera :) no ale to do przejscia ewentualnie clipem bedzie.

http://renaultlaguna.pl/f...-nie-ma/page-12

Uda się na pewno w Dacii :)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-24, 13:14   

Czy pompa a wlasciwie sterownik pompy z ASR\ESP o nr :
8200743802
0265230751
0 265 230 751
0265951236
będzie pasował do 4x2 ?

http://allegro.pl/pompa-a...5083149479.html


Obecnie mam taką z samym ABS

http://allegro.pl/pompa-b...5744023842.html
0265 232 384
8200 846 463
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-24, 14:31   

Dominus napisał/a:
W wolnej chwili jak znajdę ten element to postaram się numer spisać.


Przypominam sie , bo kolega zapomniał sprawdzić u siebie nr ?
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-24, 14:37   

Powiedz mi tak łopatologicznie gdzie go mogę zlokalizować to postaram się sprawdzić. (albo najlepiej foto gdzie tego szukać)
Ostatnio zmieniony przez Dominus 2015-10-24, 14:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-24, 15:07   

Moduł sterownika pompy jest przy podszybiu po prawej stronie ( pasażera), trochę trzeba tam się pochylić znad błotnika lub od przodu maski,
element nr 118

możesz mieć problemy z odczytaniem, bo są wygrawerowane te numery na elemencie stalowym/aluminiowym ktory jest zakurzony .

Chodzi o te numery a tak naprawde wystarczy ten ( 82 ... ):

Są przy 4 przewodach plynu idacych do kol
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-10-24, 15:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-24, 17:57   

Znalazłem :)
8201 304 781
Mam nadziej że dobrze spisałem, ciężko do tego elementu było dotrzeć a jeszcze odczytać.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-24, 19:21   

Dokładnie, ja też z problemami odczytałem :-) Ale myślisz że dobrze odczytałeś ?:)
bo wogóle nie odnajduje takiej części ani wujek google ani autoparts ...
hmmm...
 
Dominus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 01 Cze 2012
Posty: 1607
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-24, 19:35   

Wydaje mi sie ze tak. Sprawdze jeszcze jutro w lepszym świetle.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-10-26, 18:30   

corrado napisał/a:
No i druga sprawa nie widzę wogóle połączenia instalacji elektronicznej - z pompy hamulcowej / serwo w przypadku ASR/ESP = czy faktycznie coś tam mierzy i wylicza ?

Już powoli wysiadam przy takich tekstach. Pewnie, że są mierzone uślizgi kół + przeciążenia boczne (ESP).
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-26, 18:30   

1. wg intercarsu

sterownik pompy ASR/ESP 0 265 230 752
http://e-katalog.intercar...-pompy-abs.html
pasuje i do 4x4 110KM i np do mojego Dustera 1.5 dci 86km
Czy to prawda czy nie sugerować się tym ?

Bo tego co podał Dominus nie idzie znaleźć no i tamtych co podałem wg renault.ecudata.ru

2. Czy w celu dodania samego ASR póki co, ciągnąć przewody tylko do OBD( a stamtąd idą do ECU) i licznika ?
Czy może wogóle nie trzeba dodatkowych ciągnąć ?

No i druga sprawa nie widzę wogóle połączenia instalacji elektronicznej - z pompy hamulcowej / serwo w przypadku ASR/ESP = czy faktycznie coś tam mierzy i wylicza ? :roll:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-26, 19:32   

pytałem o pompe - to ta przy serwo a nie sterowniku/modulatorze! (tamten to wiadomo że ma wtyczkę z pinami i steruje ciśnieniem z płynem na koła)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-27, 22:11   

ściągawka - Okablowanie dodatkowe z plusikami dotyczące ASR w modulatorze ASR/ESP w porównaniu z ABS


Kiepska fota, wiec dodam mapowanie

14/1094 - 14/225
26/1094 - 6/225
4/1094 - 24/247 (dioda ASR)

1094 -modulator
225 - wejście OBD II
247 - zegary licznik

Reszta na czerwono bez zmian , dwa elementy Lewa góra - "żyroskop" 1107, "czujnik skrętu kierownicy" 583
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-14, 21:59   

Kupiłem pompę i okazało się że nawet ma ten nr 6001551519 i udało mi się z nią porozumieć przez DDT2000 . Można nawet przez DDT2000 skalibrować czujnik skrętu . Nadal nie ma jednak ASR i diodka w liczniku się nie świeci ( nie sprawdziłem jeszcze czy jest połączenie ) w przewodach z ABSu do zegarów . Chyba jeszcze trzeba wysłać NR VIN do ABSu z nr kodowania , bo jak widać jest jakiś UU1HSDAC ... - ja mam inny

Jest też jak widać możliwość konfiguracji obcinania mocy przez ASR

asr torque request.png
ASR TORQUE REQUEST
Plik ściągnięto 61 raz(y) 119,42 KB

p4.jpg
Plik ściągnięto 57 raz(y) 57,85 KB

pomp3.jpg
Plik ściągnięto 66 raz(y) 44,51 KB

Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-11-14, 22:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-15, 22:39   

Czy ma ktos nr OEM wtyczki ( z pinami ) do
1 podłączenia czujnika skrętu kierownicy ESP ( 479454516R )

2 "żyroskopu" do ESP ?
479300006R


Czy zegar/licznik z 4x2 z samym ABSem aby na pewno bedzie dzialac i to tylko brak "ikonki wyswietlania ASR" i ewentualnie dorobic diodę która będzie "masowana" by zaswiecic przez modulator ESP ?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-16, 12:50   

corrado napisał/a:
nr OEM wtyczki ( z pinami ) do
1 podłączenia czujnika skrętu kierownicy

7703597181

pin - przekrój - linia - nazwa
1 - 0.5 - MAH - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM ELECTRICAL EARTH - CQ0A
2 - 0.5 - 4DN - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM LOWER CAN SIGNAL
3 - 0.5 - 4DM - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM UPPER CAN SIGNAL
5 - 0.35 - AP5 - PROTECTED + AFTER IGNITION ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM FUSE

corrado napisał/a:
2 "żyroskopu" do ESP

7703597221

pin - przekrój - linia - nazwa
1 - 0.5 - MAH - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM ELECTRICAL EARTH
2 - 0.5 - 4DN - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM LOWER CAN SIGNAL
3 - 0.5 - 4DM - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM UPPER CAN SIGNAL
4 - 0.35 - AP5 - PROTECTED + AFTER IGNITION ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM FUSE
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-16, 17:11   

7703597181
7703597221

To numery wtyczek które można kupić w ASO ? Czy to jakieś numery gdzieś indziej używane ?
Ale ogólnie dzięki!

Pytanie o używany do diody ASR PIN ( nr 4 w modulatorze ESP/ABS) <-> a PIN 24 w zegarch - czy on faktycznie tylko " masuje " i nie odpowiada za nic innego oprócz zaświecania diody w zegarach ? Chodzi mi o to czy nie będę musiał zmieniać zegarów przez to... Ze schematu tak wynika ale jest zbyt ogólny ...

No i jeszcze pytanko o pompę przy serwo - bo na razie jej nie wymieniam, bo nie widzę czujnika dodatkowego w tej pompie rzekomo do ESP vs mojej ABS i nie widzę żeby gdzieś szedł jakikolwiek dodatkowy z niej sygnał do ECU bądź ABS bądź Zegarów? NIe widzę tego w schematach które mam, chyba że coś mam tu nieaktualne. 8-) Używam
Duster_H79_VISU_V5.0_2011_03_14
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-17, 12:02   

corrado napisał/a:
To numery wtyczek które można kupić w ASO ?

Tak, to numery Renault.

corrado napisał/a:
nie odpowiada za nic innego oprócz zaświecania diody w zegarach?

Tak, nie odpowiada.

corrado napisał/a:
nie widzę czujnika dodatkowego w tej pompie rzekomo do ESP vs mojej ABS

Jakiego czujnika?

corrado napisał/a:
nie widzę żeby gdzieś szedł jakikolwiek dodatkowy z niej sygnał do ECU bądź ABS bądź Zegarów?

Oprócz tradycyjnych połączeń wszystkie wymienione są podpięte do szyny CAN (która właśnie dlatego w ogóle się pojawiła - żeby obsłużyć ESP).
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-17, 12:29   

Sprawdziłem wczoraj licznik wyciągnąłem go ,... i instalację i instalację i jest już kabelek w szarej kostce w zegarach PIN nr 24 (szary) która odpowiada za tą rzekomą diodę ASR z modulatora.

laisar napisał/a:

Cytat:

corrado napisał/a:
nie widzę czujnika dodatkowego w tej pompie rzekomo do ESP vs mojej ABS

Jakiego czujnika?

Cytat:

corrado napisał/a:
nie widzę żeby gdzieś szedł jakikolwiek dodatkowy z niej sygnał do ECU bądź ABS bądź Zegarów?

Oprócz tradycyjnych połączeń wszystkie wymienione są podpięte do szyny CAN (która właśnie dlatego w ogóle się pojawiła - żeby obsłużyć ESP).


1. Nie widzę żadnych różnic w pompie hamulcowej przy serwo w ABS vs pompa hamulcowa z ESP ( 460119952R ). Czy jest tam jakiś sygnał przekazywany do modulatora bądź ECU ? Jeśli jest jakiś sygnał bądź pomiar generowany i przekazywany to prośba o info a najlepiej schemat.

2. Ta szyna CAN to widzę jedynie że biegnie z modulatora...

schemat pompy o nr 1094 :
http://www.daciaklub.pl/f...ad.php?id=11418
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18031
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-17, 13:48   

corrado napisał/a:
jest już kabelek w szarej kostce w zegarach PIN nr 24 (szary) która odpowiada za tą rzekomą diodę ASR z modulatora.

Dlaczego "rzekomą"? Podaj na ten pin napięcie i zobaczysz, czy się zaświeci.

A że wiązka już zawiera kabelek to nic jakoś bardzo dziwnego - widać oszczędności z posiadania jednego typu wiązki były większe niż rezygnacja z jednego przewodu. (To się już wcześniej w daciach zdarzało - vide zasilania podgrzewania siedzeń w starych loganach).


corrado napisał/a:
Czy jest tam jakiś sygnał przekazywany do modulatora bądź ECU?

Z samej pompy - nie, ale fakt jej "włączenia" jest rejestrowany przez czujnik hamulca, który rzeczywiście wysyła sygnał (element nr 160).


corrado napisał/a:
schemat pompy o nr 1094

To nie pompa tylko modulator/blok ABS+ESP.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne