ile taka przyjemność kosztuje (robocizna + urządzenia)?
Wszystko zależy ile zapłacisz za te części - z autka na części, bo w ASO się nie kalkuluje najprawdopodobniej za ten czujnik skrętu kierownicy i czujnik położenia auta. Trzeba te dodatkowe połączenia przewodów przeprowadzić z kierownicy do sterownika i ten czujnik wychylenia auta, no i albo samemu to zrobić albo komuś zlecić ( schematy z pinami są w tym wątu - wstawiałem je)
Na koniec zostaje podłączenie do CLIPa - myślę że ze 200pln w zależności od gościa ( jest taki gość na forum np. MEGANE, który się ogłasza że to włącza w ECM silnika ) lub warsztatu z CLIPem. No ale suma sumarum taniej na pewno niż w ASO
Marka: *
Model: *
Silnik: * Pomógł: 14 razy Dołączył: 19 Sie 2009 Posty: 336 Skąd: ABCD
Wysłany: 2015-03-05, 22:13
corrado napisał/a:
Ok, skradam się do zakupu CAN CLIPa ale teraz byłby powód. Czy jest opisana gdzieś procedura tej adaptacji modulatora do ECU ? Bo jak jakaś ciężka sprawa to zlecę to jakiemuś warsztatowi ...
Kolejna sprawa czym się różni pompa z ABS od tej ESR bo nie mogę dojść za bardzo ...
W obu są 2 złącza wysokociśnieniowe w tym samym miejscu i połącznie z serwo to samo ? Jakiś czujników nie widzę w instalce ESP - ze schematu z poprzedniej strony ... ? więc jaka jest naprawdę różnica ?
before the programming must the control unit Virgo be - old chassis number delete
Eastboy możesz napisać jeszcze raz ? :)
Jak trzeba zaktywować ASR/ESP ? Jaki software do tego potrzebny ? Czy ewentualnie ASO będzie umiało to zrobić ?
Udało się w lagunie ( trzeba sie zalogowac ) - swietny watek :) A aktywować przez kalibracje mozna przez DDT2000 , tylko o ile wiem moze nie wspierac juz dustera :) no ale to do przejscia ewentualnie clipem bedzie.
Moduł sterownika pompy jest przy podszybiu po prawej stronie ( pasażera), trochę trzeba tam się pochylić znad błotnika lub od przodu maski,
element nr 118
możesz mieć problemy z odczytaniem, bo są wygrawerowane te numery na elemencie stalowym/aluminiowym ktory jest zakurzony .
Chodzi o te numery a tak naprawde wystarczy ten ( 82 ... ):
Są przy 4 przewodach plynu idacych do kol
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-10-24, 15:09, w całości zmieniany 1 raz
Dokładnie, ja też z problemami odczytałem Ale myślisz że dobrze odczytałeś ?:)
bo wogóle nie odnajduje takiej części ani wujek google ani autoparts ...
hmmm...
No i druga sprawa nie widzę wogóle połączenia instalacji elektronicznej - z pompy hamulcowej / serwo w przypadku ASR/ESP = czy faktycznie coś tam mierzy i wylicza ?
Już powoli wysiadam przy takich tekstach. Pewnie, że są mierzone uślizgi kół + przeciążenia boczne (ESP).
sterownik pompy ASR/ESP 0 265 230 752
http://e-katalog.intercar...-pompy-abs.html
pasuje i do 4x4 110KM i np do mojego Dustera 1.5 dci 86km
Czy to prawda czy nie sugerować się tym ?
Bo tego co podał Dominus nie idzie znaleźć no i tamtych co podałem wg renault.ecudata.ru
2. Czy w celu dodania samego ASR póki co, ciągnąć przewody tylko do OBD( a stamtąd idą do ECU) i licznika ?
Czy może wogóle nie trzeba dodatkowych ciągnąć ?
No i druga sprawa nie widzę wogóle połączenia instalacji elektronicznej - z pompy hamulcowej / serwo w przypadku ASR/ESP = czy faktycznie coś tam mierzy i wylicza ?
Kupiłem pompę i okazało się że nawet ma ten nr 6001551519 i udało mi się z nią porozumieć przez DDT2000 . Można nawet przez DDT2000 skalibrować czujnik skrętu . Nadal nie ma jednak ASR i diodka w liczniku się nie świeci ( nie sprawdziłem jeszcze czy jest połączenie ) w przewodach z ABSu do zegarów . Chyba jeszcze trzeba wysłać NR VIN do ABSu z nr kodowania , bo jak widać jest jakiś UU1HSDAC ... - ja mam inny
Jest też jak widać możliwość konfiguracji obcinania mocy przez ASR
asr torque request.png ASR TORQUE REQUEST
Plik ściągnięto 61 raz(y) 119,42 KB
p4.jpg
Plik ściągnięto 57 raz(y) 57,85 KB
pomp3.jpg
Plik ściągnięto 66 raz(y) 44,51 KB
Ostatnio zmieniony przez corrado 2015-11-14, 22:46, w całości zmieniany 1 raz
Czy ma ktos nr OEM wtyczki ( z pinami ) do
1 podłączenia czujnika skrętu kierownicy ESP ( 479454516R )
2 "żyroskopu" do ESP ?
479300006R
Czy zegar/licznik z 4x2 z samym ABSem aby na pewno bedzie dzialac i to tylko brak "ikonki wyswietlania ASR" i ewentualnie dorobic diodę która będzie "masowana" by zaswiecic przez modulator ESP ?
nr OEM wtyczki ( z pinami ) do
1 podłączenia czujnika skrętu kierownicy
7703597181
pin - przekrój - linia - nazwa
1 - 0.5 - MAH - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM ELECTRICAL EARTH - CQ0A
2 - 0.5 - 4DN - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM LOWER CAN SIGNAL
3 - 0.5 - 4DM - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM UPPER CAN SIGNAL
5 - 0.35 - AP5 - PROTECTED + AFTER IGNITION ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM FUSE
corrado napisał/a:
2 "żyroskopu" do ESP
7703597221
pin - przekrój - linia - nazwa
1 - 0.5 - MAH - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM ELECTRICAL EARTH
2 - 0.5 - 4DN - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM LOWER CAN SIGNAL
3 - 0.5 - 4DM - ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM UPPER CAN SIGNAL
4 - 0.35 - AP5 - PROTECTED + AFTER IGNITION ANTI-LOCK BRAKING SYSTEM FUSE
To numery wtyczek które można kupić w ASO ? Czy to jakieś numery gdzieś indziej używane ?
Ale ogólnie dzięki!
Pytanie o używany do diody ASR PIN ( nr 4 w modulatorze ESP/ABS) <-> a PIN 24 w zegarch - czy on faktycznie tylko " masuje " i nie odpowiada za nic innego oprócz zaświecania diody w zegarach ? Chodzi mi o to czy nie będę musiał zmieniać zegarów przez to... Ze schematu tak wynika ale jest zbyt ogólny ...
No i jeszcze pytanko o pompę przy serwo - bo na razie jej nie wymieniam, bo nie widzę czujnika dodatkowego w tej pompie rzekomo do ESP vs mojej ABS i nie widzę żeby gdzieś szedł jakikolwiek dodatkowy z niej sygnał do ECU bądź ABS bądź Zegarów? NIe widzę tego w schematach które mam, chyba że coś mam tu nieaktualne. Używam
Duster_H79_VISU_V5.0_2011_03_14
Sprawdziłem wczoraj licznik wyciągnąłem go ,... i instalację i instalację i jest już kabelek w szarej kostce w zegarach PIN nr 24 (szary) która odpowiada za tą rzekomą diodę ASR z modulatora.
laisar napisał/a:
Cytat:
corrado napisał/a:
nie widzę czujnika dodatkowego w tej pompie rzekomo do ESP vs mojej ABS
Jakiego czujnika?
Cytat:
corrado napisał/a:
nie widzę żeby gdzieś szedł jakikolwiek dodatkowy z niej sygnał do ECU bądź ABS bądź Zegarów?
Oprócz tradycyjnych połączeń wszystkie wymienione są podpięte do szyny CAN (która właśnie dlatego w ogóle się pojawiła - żeby obsłużyć ESP).
1. Nie widzę żadnych różnic w pompie hamulcowej przy serwo w ABS vs pompa hamulcowa z ESP ( 460119952R ). Czy jest tam jakiś sygnał przekazywany do modulatora bądź ECU ? Jeśli jest jakiś sygnał bądź pomiar generowany i przekazywany to prośba o info a najlepiej schemat.
2. Ta szyna CAN to widzę jedynie że biegnie z modulatora...
jest już kabelek w szarej kostce w zegarach PIN nr 24 (szary) która odpowiada za tą rzekomą diodę ASR z modulatora.
Dlaczego "rzekomą"? Podaj na ten pin napięcie i zobaczysz, czy się zaświeci.
A że wiązka już zawiera kabelek to nic jakoś bardzo dziwnego - widać oszczędności z posiadania jednego typu wiązki były większe niż rezygnacja z jednego przewodu. (To się już wcześniej w daciach zdarzało - vide zasilania podgrzewania siedzeń w starych loganach).
corrado napisał/a:
Czy jest tam jakiś sygnał przekazywany do modulatora bądź ECU?
Z samej pompy - nie, ale fakt jej "włączenia" jest rejestrowany przez czujnik hamulca, który rzeczywiście wysyła sygnał (element nr 160).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum