Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-23, 09:54
masterczerwi napisał/a:
...Powinien wskazać 13-14 V.... Ekspertem nie jestem, dlatego proszę kolegów o skorygowanie ewentualnych błędów w mojej wypowiedzi.
Istotne jest nie napięcie aku a to, ile prądu rozruchowego jest w stanie wykrzesać. Też nie jestem ekspertem, ale mam tytułowy model Dacii i badam ten system ładowania od 6 lat, więc już koryguję- zapomnij o takim napięciu... Akumulator w Sandero2 pokaże ci powyżej 12,5V tylko po niedawnej jeździe. Standardowe napięcie (poranne) mamy w zakresie 12-12,4V a często sporo poniżej 12V. Tak "dba" o akumulator system inteligentnego zarządzania energią. Oczywiście - naładujesz akumulator prostownikiem, to pomiary będą znacznie lepsze, ale po zamontowaniu w samochodzie i kilku dniach użytkowania masz znowu ledwo powyżej 12V. Kupisz nowy aku- będzie super- hiper przez tydzień do dwóch i pomału napięcie zejdzie do "normy". I nie ma problemu- nawet przy 11,5V silnik TCe90 bez zająknięcia odpala nawet zimą (napięcie spada wtedy do 9,7V) a system Start&stop zaczyna normalnie działać po ok. pół godziny jazdy.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-01-23, 10:29, w całości zmieniany 3 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-23, 09:58
r70 napisał/a:
Jeśli to pierwszy Aku, to może mieć już dość (7-8lat) - tak jak sugerują przedmówcy, mógł stracić sporo pojemności...
Wystarczy zajrzeć w historię forum i dowiemy się, że Koleżanka wymieniała już swój akumulator a było to niecałe 4 lata temu... Chociaż faktycznie to "już" 4 lata- swój fabryczny wymieniałem właśnie dokładnie po 4 latach i właśnie jego jedynym niedomaganiem była praktycznie całkowita dezaktywacja S&S i niskie poranne napięcie, pomimo braku jakichkolwiek problemów z odpalaniem. S&S miałem w nosie, bo nie używam, ale kamery pracowały mi zbyt krótko w trybie parkingowym.
Dlatego zawsze zalecam to próbne naładowanie akumulatora prostownikiem- to zawsze uzdrawiało mi S&S na dzień-dwa.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-01-23, 10:26, w całości zmieniany 2 razy
czy taki objaw nie pojawia się przypadkiem, kiedy stoi się na światłach w bitym biegiem i wciśniętym sprzęgłem. Wtedy też pojawi się przekreślona kontrolka, że system chciałby w tryb czuwania, ale coś mu nie pozwala. Tu bym szukał przyczyny, bo może byc jeszcze jeden czujnik, który informuje komp o tym, że samochód jest na "luzie" lub ma wciśnięte sprzęgło
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2024-01-23, 10:14, w całości zmieniany 2 razy
Drodzy Koledzy wiem jak działa system s&s i nie pytałabym Was gdybym wciskała sprzęgło i z wbitym biegiem przeciez to logiczne,ze wtedy nawet nie pojawia się ta przekreślona kontrolka. Przynajmniej u mnie tak nigdy nie było. Tym bardziej,że napisałam przed odlaczeniem aku przez mechanika wszystko działało poprawnie, po ponownym podłączeniu nie działa mimo tego,że wszystko jest poprawnie podlaczone jak już razem z Wami sprawdzałam kiedy podawaliście swoje pomysły. Powtarzam po raz kolejny akumator jest w dobrym stanie, był sprawdzany.
_________________ Ania
Ostatnio zmieniony przez Ania201225 2024-01-23, 18:01, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1136 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-01-23, 18:31
Dymek napisał/a:
Wystarczy zajrzeć w historię forum i dowiemy się
Poważnie, powinienem przed przystąpieniem do rozmowy zajrzeć w historię forum ?
Wspomniałeś, że aku wymieniałeś po 4 lata. A jakim przebiegu i jakiej eksploatacji (miejskiej/mieszanej/szosowej) ? Bo zakładam że poza czasem, w trwałości aku ilość rozruchów i cykli doładowania także ma znaczenie.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-01-23, 18:34, w całości zmieniany 2 razy
Czytamy ze zrozumieniem... niecałe 4 lata ma nowy akumulatora nie wymiana po 4 latach. Jeśli już to wymnialAm nie wymienialEm. Nie czepiam się ;) przebieg akumulatora Ok 40 tys przebiegu. Żadnych doladowam akumulatora nie bylo,bo jest w bardzo dobrej kondycji,nigdy nie było z nim problemu. Jazda mieszana, nawet więcej trasa niż miejska.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1136 Skąd: Kępno
Wysłany: 2024-01-23, 18:42
Ania201225 napisał/a:
Czytamy ze zrozumieniem... niecałe 4 lata ma nowy akumulatora nie wymiana po 4 latach. Jeśli już to wymnialAm nie wymienialEm. Nie czepiam się ;) przebieg akumulatora Ok 40 tys przebiegu. Żadnych doladowam akumulatora nie bylo,bo jest w bardzo dobrej kondycji,nigdy nie było z nim problemu. Jazda mieszana, nawet więcej trasa niż miejska.
Czytam ze zrozumieniem - odniosłem się do wypowiedzi @Dymka którego zacytowałem i jemu zadałem pytanie a nie Twojej :)
edit:
Ale dziękuję za informacji o Twoim akumulatorze i trybie eksploatacji ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2024-01-23, 18:44, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-23, 19:31
r70 napisał/a:
Poważnie, powinienem przed przystąpieniem do rozmowy zajrzeć w historię forum ?
Nie ma obowiązku, ale faktycznie ja tak robię bardzo często, gdy angażuję się w dyskusję o jakimś problemie technicznym- można tak zdobyć wiele informacji, które mogą mieć znaczenie a bywa, że i autor pytania o nich zapomina 😉
Cytat:
Wspomniałeś, że aku wymieniałeś po 4 lata. A jakim przebiegu i jakiej eksploatacji (miejskiej/mieszanej/szosowej) ? Bo zakładam że poza czasem, w trwałości aku ilość rozruchów i cykli doładowania także ma znaczenie.
Ok. 56 tys. km przy w większości miejsko-podmiejskiej eksploatacji. Zwykle to codzienne przejazdy po 13km dwa razy dziennie plus czasami jakieś dodatkowe nieregularne. Systemu S&S właściwie nie używam... Ale tak jak wspominałem- gdybym nie używał rejestratora w trybie parkingowym i nie zawracał sobie głowy obserwacją i pomiarami napięcia, to pewnie do tej pory miałbym ten pierwszy akumulator, bo absolutnie żadnych problemów z rozruchem nigdy nie generował.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 235 Skąd: LU
Wysłany: 2024-01-23, 22:16
Sprawdzenie błędów komputera, ewentualnie udanie się do elektryka w celu sprawdzenia poprawności połączeń, można jeszcze zdjąć klemy, przetrzeć je i złącza akumulatora papierem śiernym, odtłuścić, popsikać kontaktem.
A mi akumulator też zdechł po około 4 latach. A co ci koleżanko droga tak zależy na S&S (jeśli oczywiście można wiedzieć, ciekawy jestem bo zdania o S&S są co najmniej podzielone)?
Mój Logan z 18 roku, ma około 60k przebiegu (używany głównie na trasach podmiejskich) i jeszcze akumulator fabryczny, ale S&S wyłączyłem niedługo po zakupie.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 106 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3676 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-01-23, 23:45
Ania201225 napisał/a:
Żadnych doladowam akumulatora nie bylo,bo jest w bardzo dobrej kondycji,nigdy nie było z nim problemu.
Na jakiej podstawie ta pewność? Bo zawsze odpala? Nawet zbadanie akumulatora testerem nie daje tu pewności. Winę akumulatora jestem w stanie wykluczyć tylko, gdy po dobrym doładowaniu aku problem z S&S nie ustąpi.
Innych pomysłów tu już chyba nie będzie...
Drodzy Koledzy wiem jak działa system s&s i nie pytałabym Was gdybym wciskała sprzęgło i z wbitym biegiem przeciez to logiczne,ze wtedy nawet nie pojawia się ta przekreślona kontrolka.
A u mnie się pojawia. Akurat po przeczytaniu tego postu, musiałem jechać na Wrocław i w drodze powrotnej zatrzymałem się na poboczu. Wciśnięte sprzęgło, samochód na luzie i za kilka sekund przekreślona ikona SS zaczęła mrugać, ale to chyba nie to, bo u Cb ikona świeci w trybie stałym
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2024-01-24, 00:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 235 Skąd: LU
Wysłany: 2024-01-24, 05:49
Ania201225 napisał/a:
Jesli wczesniej działał, a teraz nie działa z przyczyn ode mnie niezależnych to chyba jest powód do zmartwien?
Jeśli auto nie sprawia problemów (poza S&S), nie ma czym się przejmować. A jeśli S&S nie działa to i trzeba się z tego cieszyć. Ten system jest zły, pozbawiony sensu, przynosi więcej szkody niż pożytku.
Co do S&S:
koledzy bardzo chętnie biorą udział w dyskusjach technicznych; ale dyskusja nie polega na upiera niu się przy swoim zdaniu, tylko na sprawdzaniu poszczególnych pomysłów. Od tych najłątwiejszych i najmniej kłopotliwych aż po te wymagające większego wysiłku i zaangażowania.
Ostatnio zmieniony przez masterczerwi 2024-01-24, 06:02, w całości zmieniany 1 raz
Jesli wczesniej działał, a teraz nie działa z przyczyn ode mnie niezależnych to chyba jest powód do zmartwien?
Jeśli auto nie sprawia problemów (poza S&S), nie ma czym się przejmować. A jeśli S&S nie działa to i trzeba się z tego cieszyć. Ten system jest zły, pozbawiony sensu, przynosi więcej szkody niż pożytku.
Co do S&S:
koledzy bardzo chętnie biorą udział w dyskusjach technicznych; ale dyskusja nie polega na upiera niu się przy swoim zdaniu, tylko na sprawdzaniu poszczególnych pomysłów. Od tych najłątwiejszych i najmniej kłopotliwych aż po te wymagające większego wysiłku i zaangażowania.
Ja sobie ten system chwalę i nigdy nie miałem z nim kłopotu. Są auta, w których ten system mnie wkurzał, ale w Daci działa bardzo dobrze i bardziej denerwują mnie wibracje tego silnika, na postoju, niz sam system. Jak cos padnie, to sie naprawi.
A silnik w Daci jest do tego systemu dostosowany, całkiem sensownie i nie widze jakiejś szkodliwości dla samego silnika, czy jego podzespołów.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 235 Skąd: LU
Wysłany: 2024-01-24, 09:26
Chodzi mi oto że koledzy nie widzą usterki i bez wykonania choćby podstawowych czynności nawet najlepszy specjalista nie wykryje usterki.
Taki mały chichot losu:
Wczoraj wieczorem normalnie odebrałem dzieci z zajęć.
Dziś rano mój akumulator okazał się głęboko rozładowany (7,5V). Pierwszy raz w życiu mi się to zdarzyło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum