Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2007-12-19, 06:18
Przypominam sobie z różnych lektur, jeszcze przed zakupem swojej MCV-ki że w Loganach mamy dCi drugiej generacji, a tymczasem w tym samym czasie montowane sa u konkurencyjnych marek juz dCi trzeciej generacji. Nie są to więc najnowocześniejsze jednostki, ale niewątpliwie sprawdzone, ekonomiczne i wytrzymałe. I oto w tej klasie chodzi...
Idąc Twoim tokiem rozumowania, jak pojadę do salonu w Kaliningradzie i przywiozę sobie Renault Logan, to będę miał Logana z tańszych części czy nie...
Wtedy ta argumentacja nie ma zbyt wielkiego sensu.
A jak przywioę Nissana Aprio z Meksyku...
Można to wyjaśnić w ten sposób, że jakość Logana jest wystarczająco dobra, żeby sobie nie popsuć marki w Rosji. Wiadomo przecież, że wymagania klientów rosyjskich od niemieckich, francuskich czy nawet polskich są różne.
Co nie przeszkadza, że uważam Logana za auto dobre, niezawodne, wygodne i bezpieczne. A na te szczegóły, które przypominają o cenie, można przymknąć oko.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Idąc Twoim tokiem rozumowania, jak pojadę do salonu w Kaliningradzie i przywiozę sobie Renault Logan, to będę miał Logana z tańszych części czy nie...
Wtedy ta argumentacja nie ma zbyt wielkiego sensu.
A jak przywioę Nissana Aprio z Meksyku...
Można to wyjaśnić w ten sposób, że jakość Logana jest wystarczająco dobra, żeby sobie nie popsuć marki w Rosji. Wiadomo przecież, że wymagania klientów rosyjskich od niemieckich, francuskich czy nawet polskich są różne.
Co nie przeszkadza, że uważam Logana za auto dobre, niezawodne, wygodne i bezpieczne. A na te szczegóły, które przypominają o cenie, można przymknąć oko.
Chciałem jeszcze tylko dodać, że z centralnego magazynu w Mioveni "jadą" części do zakładów w Maroku (Somaca) i montowni na całym świecie w Iranie (Tondar), Rosji, Brazylii, Indiach (Mahindra).
Więc to czy Logan ma akurat znaczek Dacii, Renault czy Nissan jest chyba sprawą drugorzędna...
Oj roztrząsacie sprawę jakości, przecież renault od samego początku zapowiadało że Logan będzie autem dla mas, a nie luksusową limuzyną i tak też jest. Za takie pieniądze nie było się czego spodziewać, ktoś kto kupował logana był chyba świadomy że auto które bije każde inne w swoim segmencie, pod kątem ceny, nie będzie miało luksusowego plastiku wewnątrz.
A gdzieś czytałem że częsci które są produkowane w danej fabryce idą równocześnie do wszystkich moedli, nie ma już taśm A i B, jak miało to miejsce przy produkcji fiatów za Gierka. Jeśli jest dana część która ma iść do drakuli i do thalli, to jest to ta sma część z tej samej taśmy.
Ta sama sytuacja jest np: u Volkswagena, gdzie części z jedenj taśmy idą do passata i octavii, mimo że octavia jest trochę tańsza og passata. Bo płaci się za znaczek na masce, drodzy państwo.
Nie męcz się i tak nie przyznam Tobie racji że mam niepełnowartościowe renault. Każdy z nas był świadom że kupuje dacie a nie renault- z tąd gorsze plastiki w środku i gorsza ergonomia. Jednym słowem widziały gały co brały.
Ja uważam, że coś takiego jak części lepsze i gorsze jest całkem mozliwe. Zauwazmy, że na nowe auto mamy często dwa, trzy i wiecej lat gwarancji, plus jeszcze przebieg. Na częsci zapasowe najczęściej jest rok. Dlaczego?
Koncepcja budowania samochodow typu low-cost z części gorszych jest wiec dla mnie zrozumiala.
Tylko po co te nerwy - Panowie - cy my tu jakąś wojnę mamy?
Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 370 Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2007-12-29, 17:04
[quote="jej1967"]
kas602 napisał/a:
a tak przy okazji czy ubezpiecznie gazowców jest wyzsze niz rasowców
Specjalnych, taryfowych zniżek bądź zwyżek z tego tytułu nie ma, przynajmniej o takich nie słyszałem w żadnym zakładzie ubezpieczeń. Ale składka autocasco za "gazowca" powinna być teoretycznie nieco wyższa niż za "rasowca", bowiem zamontowanie instalacji gazowej podnosi wartość rynkową pojazdu. Jeżeli instalacja jest zamontowana w trakcie trwania umowy ubezpieczenia, powinno dokonać się doubezpieczenia traktując ją jako wyposażenie dodatkowe. Przy odnowieniu polisy wartość pojazdu powinna już ujmować także wartość instalacji jako jego integralnego elementu.
Przy szkodach - zarówno z oc, jak i ac - wielu likwidatorów dokonuje pewnego uproszczenia, mianowicie zaznacza instalację gazową po prostu jako opcję wyposażenia samochodu. Traci na tym zwykle klient, bowiem o ile instalacja nie była zamontowana fabrycznie przez producenta, to zawsze jest ona młodsza niż sam samochód, a zatem ma mniejszą niż pojazd amortyzację, a przez to większą wartość.
Poza tym decydując się na montaż warto zabiegać o fakturę, nawet jeżeli takie żądanie podnosi nieco wartość całej inwestycji.
Niewątpliwie lepszą sytuację mają posiadacze diesli, w oc w niektórych firmach jest dodatkowa zniżka właśnie za ten rodzaj silnika w wysokości 5 procent.
Kłucicie się tu o części lepsze i gorsze stosowane do aut tego samego koncernu samochodowego nie dotykając nawet meritum sprawy.
WSZYSTKIE SAMOCHODY są składane z części kontrachentów takich jak VALEO, DELPHI, MAGNETTI MARELLI, BOSCH itd.
Są tylko lepiej lub gorzej zaprojektowane elementy.
Jak myślicie czy w "japońskim" produkcie NISSAN APRIO są inne części niż w DACIA LOGAN ?? TAK SĄ - ZNACZEK NA ATRAPIE I NAPIS NA TYLNIEJ KLAPIE.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-09-28, 11:23, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum