Witam. Przekręciła mi się śruba przy wymianie opon z lewego tyłu. Prawdopodobnie cała piasta jest do wymiany. Chciałbym sam wymienić owy element. Jak się do tego zabrać ??
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Kiedyś skrzypiały mi sprężynki szczęk hamulcowych z tyłu i zgłosiłem to na gwarancji. Gdy potem pytałem mechanika, czy dokręcił koło dynamometrem, powiedział, że w ogóle nie odkręcał koła! Zdjął je razem z piastą odkręcając centralną nakrętkę piasty. Na pewno dostał się do szczęk, bo potem sprężyny już nie skrzypiały.
Chodzi o śrubę dokręcająca felgę. Gwint poszedł ( ale nie śruby. ona jest oki ). Widziałem na zdjęciach, że po zdjęciu obudowy bębna w piaście są otwory montażowe. Czy zatem śruby koła wkręcają się przez obudowę bębna do piasty czy do tej obudowy??
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2014-11-01, 19:14, w całości zmieniany 1 raz
Felgę dokręcają 4 śruby - do bębna, a ten jest przykręcany do piasty, jedną dużą nakrętką.
jjmalin napisał/a:
Widziałem na zdjęciach, że po zdjęciu obudowy bębna w piaście są otwory montażowe
To nie w daciach - u nas jak zdejmiesz bęben to zobaczysz coś takiego:
Piasta to jest ten nagwintowany "patyk" na samym środku, przykręcony do tylnej belki za pomocą kolejnych 4 śrub na krzyż. Bęben zakłada się bezpośrednio na nią.
Jeśli gość mnie nie bujał, to odkręcając centralną nakrętkę zdjął koło wraz z bębnem, śrubami koła i czym tam trzeba było, i te urwane gwinty też w ten sposób od auta odłączysz.
Gwinty są w bębnie hamulcowym. Wystarczy wymienić bębęn, lub pokusić sie
o jego naprawę- wkręcenie helikoli - po zrobieniu otworu i o rozmiar większego gwintu wkręca się sprężynkę z gwintem. Przy poprawnym wykonaniu będzie trzymać jak fabryczne.
_________________ Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
Gwint jest w bębnie. Wytrzymałość gwintu w bębnie jest większa niż gwintu w śrubie. Moment niszczący jest 5 - 6 razy większy od normalnego momentu dokręcania. Więc albo dokręcony mocnym kluczem udarowym co niszczy też felgę, albo krzywo wkręcona. Jak zniszczono śrubę to czasem wystarczy przegwintować bęben. Przy kompletnie zniszczonym gwincie regenerujesz sprężynką lub wymieniasz bęben.
temat można zamknąć. otwory przegwintowane z śrub 12 na 14 z tą samą nasadką na klucz 17. Niestety bardzo miękki jest bęben podobnie jak w peugeotach np 206
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum