Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Demontaż tylnej piasty
Autor Wiadomość
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2014-11-01, 17:48   Demontaż tylnej piasty

Witam. Przekręciła mi się śruba przy wymianie opon z lewego tyłu. Prawdopodobnie cała piasta jest do wymiany. Chciałbym sam wymienić owy element. Jak się do tego zabrać ??
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3489
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-11-01, 18:23   

Kiedyś skrzypiały mi sprężynki szczęk hamulcowych z tyłu i zgłosiłem to na gwarancji. Gdy potem pytałem mechanika, czy dokręcił koło dynamometrem, powiedział, że w ogóle nie odkręcał koła! Zdjął je razem z piastą odkręcając centralną nakrętkę piasty. Na pewno dostał się do szczęk, bo potem sprężyny już nie skrzypiały. :idea:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-01, 19:01   

jjmalin napisał/a:
Przekręciła mi się śruba przy wymianie opon z lewego tyłu. Prawdopodobnie cała piasta jest do wymiany

Przy wymianie opon standardowo nie odkręca się nakrętki piasty, a jedynie śruby felgi, z tyłu wchodzące w bęben. Czy zatem na pewno chodzi o piastę???
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2014-11-01, 19:12   

Chodzi o śrubę dokręcająca felgę. Gwint poszedł ( ale nie śruby. ona jest oki ). Widziałem na zdjęciach, że po zdjęciu obudowy bębna w piaście są otwory montażowe. Czy zatem śruby koła wkręcają się przez obudowę bębna do piasty czy do tej obudowy??
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2014-11-01, 19:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-01, 23:18   

jjmalin napisał/a:
Chodzi o śrubę dokręcająca felgę

Felgę dokręcają 4 śruby - do bębna, a ten jest przykręcany do piasty, jedną dużą nakrętką.

jjmalin napisał/a:
Widziałem na zdjęciach, że po zdjęciu obudowy bębna w piaście są otwory montażowe

To nie w daciach - u nas jak zdejmiesz bęben to zobaczysz coś takiego:



Piasta to jest ten nagwintowany "patyk" na samym środku, przykręcony do tylnej belki za pomocą kolejnych 4 śrub na krzyż. Bęben zakłada się bezpośrednio na nią.

(Tarcza piasty z otworami jest z przodu).
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3489
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-11-02, 15:35   

Jeśli gość mnie nie bujał, to odkręcając centralną nakrętkę zdjął koło wraz z bębnem, śrubami koła i czym tam trzeba było, i te urwane gwinty też w ten sposób od auta odłączysz.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2014-11-02, 18:51   

Gwinty są w bębnie hamulcowym. Wystarczy wymienić bębęn, lub pokusić sie
o jego naprawę- wkręcenie helikoli - po zrobieniu otworu i o rozmiar większego gwintu wkręca się sprężynkę z gwintem. Przy poprawnym wykonaniu będzie trzymać jak fabryczne.
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2014-11-02, 20:26   

Gwint jest w bębnie. Wytrzymałość gwintu w bębnie jest większa niż gwintu w śrubie. Moment niszczący jest 5 - 6 razy większy od normalnego momentu dokręcania. Więc albo dokręcony mocnym kluczem udarowym co niszczy też felgę, albo krzywo wkręcona. Jak zniszczono śrubę to czasem wystarczy przegwintować bęben. Przy kompletnie zniszczonym gwincie regenerujesz sprężynką lub wymieniasz bęben.
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2014-11-09, 22:34   

temat można zamknąć. otwory przegwintowane z śrub 12 na 14 z tą samą nasadką na klucz 17. Niestety bardzo miękki jest bęben podobnie jak w peugeotach np 206
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne