Wysłany: 2017-07-14, 21:58 Wymagania Renault RN700 - czytajcie specyfikację oleju!!!
Podzielę się spostrzeżeniami o braku logiki we wpisywanej na oleju zgodności z normą RN 700.
Mam Logana MCV 1,6 105 KM K4M.
Silnik bez turbiny bez DPF. Silnikowy mastodont.
Olej Castrol Magnatec full syntetyk 5W40 spełnia normę RN 700 czyli dla silników bez filtra cząstek stałych, turbiny itp.
To w jakim celu olej ten ma specyfikację mid SAPS czyli średnio popiołowy (C3) skoro te silniki tego nie potrzebują.
Ostatnio wiele czyta się na temat nowoczesnych olejów produkowanych na potrzeby ochrony przed zapychaniem filtrów cząstek stałych. Tylko że te oleje przez redukcję dodatków uszlachetniających i redukujących tarcie stają się niebezpieczne dla silników - ostatnie artykuły AŚ, Motor itp.
Także nie kierujmy się tylko ślepo normą patrzmy na specyfikację olejów.
Przy braku filtra cząstek stałych C3 to głupota.
Ja sam złapałem się na patrzeniu tylko na normę producenta i zakupiłem ten olej - ale nigdy więcej.
Teraz tylko full SAPS który ma cała palętę dodatków, a nie wymyślone na potrzeby ekoterrorystów C1, C2,C3,C4,C5.
Ostatnio zmieniony przez Szajfus 2017-07-14, 21:59, w całości zmieniany 1 raz
Podzielę się spostrzeżeniami o braku logiki we wpisywanej na oleju zgodności z normą RN 700.
Mam Logana MCV 1,6 105 KM K4M.
Silnik bez turbiny bez DPF. Silnikowy mastodont.
Olej Castrol Magnatec full syntetyk 5W40 spełnia normę RN 700 czyli dla silników bez filtra cząstek stałych, turbiny itp.
To w jakim celu olej ten ma specyfikację mid SAPS czyli średnio popiołowy (C3) skoro te silniki tego nie potrzebują.
Ostatnio wiele czyta się na temat nowoczesnych olejów produkowanych na potrzeby ochrony przed zapychaniem filtrów cząstek stałych. Tylko że te oleje przez redukcję dodatków uszlachetniających i redukujących tarcie stają się niebezpieczne dla silników - ostatnie artykuły AŚ, Motor itp.
Także nie kierujmy się tylko ślepo normą patrzmy na specyfikację olejów.
Przy braku filtra cząstek stałych C3 to głupota.
Ja sam złapałem się na patrzeniu tylko na normę producenta i zakupiłem ten olej - ale nigdy więcej.
Teraz tylko full SAPS który ma cała palętę dodatków, a nie wymyślone na potrzeby ekoterrorystów C1, C2,C3,C4,C5.
Ekoterrorystów? To po grzyba kupiłeś auto na alkohol? Sam pędzisz?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-14, 22:38
PRZESTANCIE JUZ WYPISYWAC GLUPOTY O OLEJACH!!!
To juz kolejny temat wyjety z dupy. Lejcie olej taki jak przewidzial producent do danego pojazdu, i nie szukajcie jakis podtekstow. Jezeli Reno, Fiat, Ford itd. nakazuje lanie oleju xxx lub yyy to lejcie taki i wymieniajcie go na czas.
Osobiscie to Focusa z przebiegiem 370 tys leje 15w40 od 2 lat i jezdzi do seja to samo. O Lodowe dbam lepiej leje elfa nakazanego przez producenta. Nie tak dawno byla mowa, ze ELF z norma RN720 nie jest syntetyczny tylko na bazie syntetyku, i nie wono takiego lac, bo sie krzywda silnikowi stanie. BZDURA. Wszystkie oleje to mieszanka baz olejowych w odpowiednich % oraz dodatkow czyszczacych i smarujacych. Jezeli ma byc olej x to lej olej x jezeli y to y. Szukanie tanich oleji marketowych za 5 zl i doszukiwanie sie specyfikacji np. Motul-a nie ma sensu lepiej nalac taki do frytek.
Pisalem juz o tym i jeszcze raz powtorze: Jezeli ktos ma auto z przebiegiem 150-170 tys. i 200-300 w pamieci, w ktorym nigdy nic nie bylo robione to nawet najlepszy olej z czasteczkami zlota nie uratuje waszego silnika.
jan ostrzyca napisał/a:
Sam pędzisz?
Dobre
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-07-14, 22:41, w całości zmieniany 1 raz
Ekoterrorystów? To po grzyba kupiłeś auto na alkohol? Sam pędzisz?
Takie kupiłem bo chciałem 1,6 16v, a że w tym roku produkcji silnik był przystosowany do bioetanolu to już tak wyszło. Może nie pędzę ale rozrabiam czasem spirytus i wlewam ale na pewno nie do baku ;)
PRZESTANCIE JUZ WYPISYWAC GLUPOTY O OLEJACH!!!
To juz kolejny temat wyjety z dupy. Lejcie olej taki jak przewidzial producent do danego pojazdu, i nie szukajcie jakis podtekstow. Jezeli Reno, Fiat, Ford itd. nakazuje lanie oleju xxx lub yyy to lejcie taki i wymieniajcie go na czas.
Trzeba czytać ze zrozumieniem! Każdy wydał swoje pieniądze na samochód i może lać olej po frytkach do silnika. Podzieliłem się tylko spostrzeżeniami w temacie braku logiki w oznaczeniu danego oleju z normą RN. U mnie w ASO właśnie podniecali się głównie że ma być to C3 na butelce. Co z logiką ma mało wspólnego bo nie mam DPF to po jakiego grzyba mam stosować olej średnio popiołowy - który ma gorsze właściwości smarujące niż syntetyk A3/B3, A3/B4.
A ekoterroryzm w tym przypadku polega na gorszym zabezpieczeniu przeciwtarciowym w silniku kosztem ochrony filtra cząstek stałych.
Jak pisałem zapraszam do lektury artykułów które opisują "nowoczesne" oleje niskopopiołowe.
Polecam iść także za radą niektórych producentów i zmieniać olej w trybie long life co 30 tysięcy. I nie wymieniać oleju w skrzyni biegów bo producent uważa że wystarczy na cały okres eksploatacji auta, oleju we wspomaganiu hydraulicznym itp. itd. - to są dopiero bzdury producentów.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-16, 11:27
Dlaczego nie.
W moim focusie nawet nie ma korka spustowego w skrzyni.Jedyna droga to wyciagniecie polosi. Auto ma 15 lat i 370 tys olej w skrzyni nigdy nie wymieniany. W niedlugim czasie bede wymienial sprzeglo, wiec zleje olej i zobaczymy.
shrek , Czekamy na maly opis jak wymieniac bedziesz sprzegielko - mam nadzieje ze bez zrzucania skrzyni :) Bo z checia bym tak wymienil tez u siebie :)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2951 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-07-16, 12:25
Musze ja wyciagnac, bo mam do wymiany czyjnik predkosci, ktory jest tak zapieczony, ze bez jego zmasakrowania nie wyjdzie. To tala przypadlosc focusa. Nie umie sie za to zabrac, bo duzo roboty i jakos weny niema.
Ekoterrorystów? To po grzyba kupiłeś auto na alkohol? Sam pędzisz?
Nie wiem jak w Polsce, ale u nas to srednio oplacalne. Mam focusa ze skkrzynka na etanol(prawie 300e) skrzynka jedyne co robi to oszukuje kompa przed ubogim spalaniem. Kompletne gowno .
oszczednosci zadnej na bezynie 7l/100 w miescie na etanolu 12 . No i naiwni mowia ,ze maja dwa azy taniej ale nie licza ,ze spalanie skacze nawet do 50 procent.(testowane na seju i focusie).
I tak jezdze na bezynie bo to lepiej oplacalne.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-07-16, 19:24, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum