Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 822 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-01-27, 13:20
Jeśli odbiornik nie pobiera dużo prądu, a przełącznik jest odpowiedni prądowo Twój schemat jest prawidłowy. W przypadku większych prądów przełącznik powinien sterować przekaźnikiem którego styki główne łączą odbiornik.
Sądzę, że w rym wypadku nie musisz stosować żadnego przekaźnika gdyż pierwsze lepsze, znalezione przeze mnie w necie urządzenie na 12V miało pobór prądu mniejszy niż 2 mA - to chyba nawet mniej niż podtrzymanie pamięci radia.
Tak na marginesie masz samochód na gwarancji - nie obawiasz się, że w ten sposób (jeśli zrobisz to poza ASO) ingerujesz w instalację, a tym samym możesz mieć jakieś problemy w przypadku wystąpienia jakiejś usterki prądowej. Ja wszelkiego tego typu urządzenia zawsze łączę z instalacją zapalniczki samochodowej.
_________________ Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2019-01-27, 13:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 822 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-01-27, 13:35
Generalnie prowadzisz jeden przewód (czerwony) tj. prądowy przez który łączysz włącznik i bezpiecznik. Masę możesz połączyć z dowolnego miejsca najbliższego miejscu instalacji odstraszacza.
_________________ Nowa zabawka DD 2 :)
rysiek223 [Usunięty]
Wysłany: 2019-01-27, 13:50
Zatem tak to powinno wygladać? a co podłaczyć w srodkowy pin wyłącznika?
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 822 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2019-01-27, 13:57
Zależy jaki masz wyłącznik. Generalnie skoro są 3 piny to może być tak, że środkowy (oznaczony nr 2) jest wspólny natomiast dwa skrajne (oznaczmy je 1 i 3) w jednym położeniu łączą 1 z 2 (w tym 3 z 2 rozłączony), a w drugim położeniu odwrotnie (1 z 2 rozłączone, 3 z 2 połączone). Jeśli masz jakiś przyrząd możesz sprawdzić omomierzem, albo zwykłą latarką łącząc obwód dwoma kabelkami. Jeśli masz typ tego przełącznika podaj to sprawdzę może w necie znajdę to Ci powiem jak łączyć.
Widzę, że w Twoim wyłączniku jest mała dioda więc jeden ze skrajnych pinów po podłączeniu rezystora może zasilać tą diodę żeby świeciła - taka kontrolka: jak tutaj
https://www.sailforum.pl/...tyle=6&id=41565
W wyłączniku jest dioda LED. Trzeci kontakt to masa dla diody. Jeśli prawidłowo połączysz, to po załączeniu odstraszacza zaświeci się też dioda w wyłączniku. Jeśli połączysz masę nieprawidłowo, to po wciśnięciu wyłącznika połączysz plus z masą i spalisz bezpiecznik (zakładając, że będzie on między akumulatorem a wyłącznikiem, jak w drugim schemacie).
Podłączenie masy do podświetlenia nie jest obowiązkowe, bez niego wyłącznik, a także odstraszacz będzie działać.
Jeśli na wyłączniku nie znajdziesz opisu - trzeba znaleźć dwa piny, które w jednym położeniu pstryczka łączą się na zero omów, a w drugim - mają nieskończoność. To jest ten tor czerwony.
Trzeci pin - nie może mieć w żadnej sytuacji niskoomowego przejścia do żadnego z poprzednich - dajesz do masy, tej samej, co straszak, albo jakiejś innej w pobliżu pstryczka. Jeśli dioda świeci stale, to zamieniasz dojście i odejście czerwonych kabli nie ruszając kabla masy.
_________________ K4M - NOT tested on animals
rysiek223 [Usunięty]
Wysłany: 2019-01-27, 14:27
Dzięki za podpowiedź, już spokojnie bede mógł podłaczyć. Dziękuję temat mozna zamknąć.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum