Wysłany: 2023-05-14, 19:13 Wymiana zatartego silnika w Loganie
Witam! Posiadam Dacie Logan I MCV '07, silnik 1.6 8V 87km. Niestety ten dotąd niezawodny i praktyczny samochod doznał poważnej awarii, jaką było zatarcie silnika (potwierdzone w serwisie specjalizującym się w Renowkach i Daciach). Znalezienie używanej jednostki K7M710 jest bardzo problematyczne (mała podaż i bardzo wysokie ceny). Jako, że autko jest dość słabe blacharsko i wymaga jeszcze innych napraw, to chciałbym ten remont zrobić jak najniższym kosztem. Stąd moje pytanie: Czy możliwa byłaby zamiana silnika 1.6 na 1.4MPi? Czy wiązałoby się to z wymianami jeszcze innych podzespołów? Silników tych jest zdecydowanie więcej i są zdecydowanie tańsze. Z góry dziękuję za podpowiedzi. 😀
Skoro pytasz znaczy że nie wiesz jak to w ogóle jest zbudowane. Na początek znajdź kogoś kto podejmie sie tej roboty i to on niech kupi silnik. Bo te perełki z palety z allegro będziesz musiał jeszcze remontować.
Tanio nie będzie 5 to na początek.
a zatarty co to znaczy ? panewka stuka , stoi dęba tłok , nie ma kompresji ?
Wymieniaj na 1,5dci k9k z delphi ... za tanie pieniądze kupisz bo jest w wielu autach i zamiennie (clio2,3, megane, kangoo itp) a ja mogę Ci to póżniej zrobić na 130KM i 300Nm. W lekkim loganie to robi wrażenie ;)
Rozumiem, że taka zamiana jest pozbawiona sensu? Myślałem też nad zakupem drugiego samochodu, który zostałby dawca i właśnie najtansze Logany (skorodowane sedany z początku produkcji) mają zazwyczaj silnik 1.4MPI, nierzadko z dość niskim przebiegiem. Wtedy jest możliwość dokładnego sprawdzenia jednostki w jeżdżącym aucie. Jakie są dokładne różnice między samochodami z 1.6, a 1.4? Inna skrzynia, hamulce, półosie? Przeciez wtedy mogę wszystko przerzucić z dawcy do mojego.
Jeżeli chodzi o stan dotychczasowego silnika, to na stukają panewki, prawdopodobnie zatarty jest wałek rozrzadu, brakuje mu kompresji, dymi, a zblokowany to był zaraz po zatarciu. Jak ostygł, to ponownie zaczął odpalać.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-05-15, 12:17
Teoretycznie mógłbyś wziąć sam blok z 1.4 i zamienić wał korbowy i korbowody na te z 1.6. Tyle że wymaga to szlifu wału i wymiany wszystkich panewek.
Bloki w 1.4 i 1.6 są identyczne.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2023-05-15, 12:18, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 53 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1793 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2023-05-15, 14:50
Na allegro są oczywiście jakieś oderwane od rzeczywistości ceny po 4-5 tys.
Jeden jest za 2500 jeden za 2600., Za duży wybór nie jest ale jest. Wymiana silnika nigdy nie jest tania i trzeba się liczyć że zakup silnika to połowa kosztów. Trzeba doliczyć wymianę i naprawy typu rozrząd, oleje itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum