Wysłany: 2023-12-11, 11:47 Problem z ciśnieniem powietrza w 1 kole?
Witajcie,
2 tygodnie temu zmieniałem w warsztacie opony na zimowe. Po ok 2 dniach od tej wymiany zaświeciła się kontrolka ciśnienia powietrza. Dopompowałem wszystkie koła, ale jedno z nich (PT) zamiast 2,9 miało 2,3. Problem ustąpił na kilka dni, ale po kilku dniach znów zaświeciła się kontrolka ciśnienia – znów dopompowałem to koło i problem zniknął na kilka dni i znów powrócił. Zatem umówiłem się na wizytę w warsztacie. Tam stwierdzili, że wentyl przy czujniku jest uszkodzony i trzeba go wymienić. Niestety nie mieli takiego wentyla – trzeba go sprowadzić, więc zaproponowali, że założą mi jakiś zwykły wentyl bez czujnika i tak mogę jeździć do czasu sprowadzenia tego właściwego. Podobno od tego czasu miałaby się cały czas świecić kontrolka ciśnienia, ale to miało nic złego nie robić i tak mam jeździć. Wyjechałem z warsztatu i o dziwo (a może to normalne?) nie było żadnego świecenia kontrolki przez 2 dni – przypomnę, że czujnik został w warsztacie. Na trzeci dzień zaczęła mrugać kontrolka ciśnienia i od razu zaświeciła się kontrolka, którą widać na załączonym zdjęciu. Kontrolka ciśnienia od migania przeszła za moment w ciągłe świecenie i tu nie wiem, czy to normalne w tym momencie, czy być może dzieje się jednak coś niedobrego. Coś możecie podpowiedzieć?
Komputer sygnalizuje, że coś się dzieje z ciśnieniem. Skoro nie masz czujnika to nic się nie dzieje. System sprawdza ciśnienie w oponach co kilka km i pewnie dlatego przez chwilę nie było żadnych kontrolek.
Jak byś woził że sobą czujnik to ta kontrolka na górze swiecilaby się na czerwono i dodatkowo miałbyś pisk jak przy jeździe bez zapiętych pasów
Z tymi czujnikami to jest taka ciekawostka, że one nie mają jakiegoś zaprogramowanego prawidłowego ciśnienia tylko uczą się tego ciśnienia przy naciśnięciu przycisku. Ostatnio na wulkanizacji nabili mi 2,6 bara i nacisnęli przycisk programowania to system przyjął że 2,6 bara jest OK. Jak spuściłem ciśnienie do 2 barów włączyła się ikona. Po przyuczeniu przyciskiem przy 2 barach system przyjął że jest OK i ikona już się nie świeci. Także sprawdzajcie ciśnienie po wulkanizatorach nawet jak ikona się nie świeci.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 25 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 944 Skąd: EL
Wysłany: 2023-12-15, 21:40
nowy napisał/a:
No właśnie, a bez czujników? Też trzeba każdorazowo po zmianie ciśnienia resetować?
W systemie pośrednim (abs) jest porownywany obrot 4 kół. Jeśli obrót ktoregoś koła odbiega od wzorca, albo od pozostalych kół, to zapala sie ikona tmps. Ja resetuje po każdym zapaleniu ikonki (i dopompowaniu kół), po wymianie zimowe/letnie i, dla swietego spokoju, po dopompowaniu, jesli nawet wczesniej ikona sie nie zapaliła.
Rozwiązanie z czujnikami jest drozsze , ale sprawniejsze .Bo 0.5 bara wybudza komputer. Zanim abs to pokaze , mija wiecej czasu.Ja sobie chwalę czujniki . Jedynie co nie wiem jak sprawdzic stan baterii. Ma być ok 5 lat. Ale zależy jak wszystko od użytkowania. Pytanie , czy elm może coś takiego wskazac .Tzn procentowy czas do wymiany. np.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum