Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Bezyna 1,6 105KM, czy 1,5dci?
Autor Wiadomość
tqlis 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci (90km)
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 78
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-02-25, 09:50   Bezyna 1,6 105KM, czy 1,5dci?

Koledzy,

Mój aktualny diesel nie ma DPF, EGR itp. Ma już na liczniku 600tyś.
Myślę, że już nadszedł czas na zmianę, bo ostatnio nie mogłem auta podnieść lewarkiem :).

Myślę o nowej benzynie 1,6 105 KM + LPG lub o dieslu 1,5dci (90KM albo 110KM).

Benzyniaków w tej wersji w polskich salonach pozostało nie wiele (o ile w ogóle pozostało).
Wersja 115 SCe nie interesuje mnie, bo nie można jej zagazować.

Samochód pokonuje dziennie 30 km w jedną stronę drogami "wioskowymi". Na tej trasie też są "proste'' na których spokojnie się leci 120km/h. Więc może nie ma co się bać tego 1,5 dci?
Zależy mi na tym, aby bez problemu można było wyprzedzić autobus, czy ciężarówkę.
Jaką wersję polecacie - 90, czy 110 KM?

Czy taki 110KM, będzie zachowywał się w "trasie" przyzwoicie? Skoda mimo, że leciwa, ale pędzi, przyspiesza przy 90km/h przyzwoicie.

Jak czytałem posty, to po dwóch, trzech wypowiedziach zaczyna się kłótnia i rozważanie nad wyższością Świąt BN nad Wielkanocą.
Ostatnio zmieniony przez tqlis 2016-02-25, 09:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 10:02   

Jeśli nie robisz więcej niż 10 000 km/rok to nie diesel tylko LPG.Chyba że jesteś rolnikiem :-D
Ale jaki samochód Ci odpowiada DD czy Sandero/Logan.
Jeśli wystarczy Ci SF to Sandero/Logan są też w wersji 1.2 dobre do zgazowania a wręcz z fabrycznym LPG. Demon predkości z takim silnikiem to nie jest ale osiągi wg mnie porównywalne z SF ( SF używałem dość krótko - bo raptem 2 tygodnie z wypożyczalni)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-25, 10:35   

jas_pik napisał/a:
Ale jaki samochód Ci odpowiada?

i od tego należało zacząć :-P Dustera z silnikiem K4M od Renaulta nowego już nie kupisz. Wszystkie dostają jednostkę nissanowską - właściciele Nisanów eksperymentowali z gazem - trzeba by poczytać na ich forach o efektach tych eksperymentów, ale ogólna sytuacja jest jasna: droga i pracochłonna regulacja luzu zaworowego, nieutwardzone gniazda zaworowe, podwójne wtryskiwacze benzynowe komplikujące konstrukcję. Jeśli myślisz o innym modelu Dacii, wszystkie francuskie silniki nadają się do montażu LPG
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-25, 10:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 11:22   

No nie bardzo , ani Lodgy ani Dokker nie mają rozsądnego silnika do LPG .....
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-25, 11:48   

Dylemat wielki jak świat.

Musisz też zadać pytanie: oszczędność czy osiągi.

Oszczędność to 1,6 16V +LPG - jeździ ale trzeba albo umieć nim jeździć (kręcić wysoko przy wyprzedzaniu), albo uzbroić się w cierpliwość i wyczekać miejsca na manewr. Może trochę wyolbrzymiam ale lepiej żebyś miał świadomość. Za to idealny do LPG i oszczędności.

Osiągi to 1,2Tce albo 1,5dci - kosztami nie zabiją ale rekompensują je właśnie osiągami.

Niestety coś za coś.

Teraz forumowy maruda swoje trzy grosze dorzuci. ;-)
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 11:56   

Diesel jest bardzo przyzwoity.

PS. Będę sprzedawał swojego.
 
lukee88 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1.6 SCe S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2015
Posty: 60
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-02-25, 13:15   

1.6 SCe z wyprzedzaniem nie ma problemu, po warunkiem że jedziemy do 90 km/h. Ale w porównaniu do 100 KM w tdi, to chyba będzie jeździł trochę gorzej.

Ja wybrałem SCe mimo że jeżdżę tylko w trasie (nie wsiadam do auta jak mam mniej niż 100 km do pokonania ;)), pewnie LPG też zamontuję na wiosnę.
Argumenty są dwa, pierwszy to wolę auto bez turbiny, dpfów i klekotu z rana ;)
Drugi to cena zakupu. Diesel zwraca się dopiero po ponad 100 tys. km. (ok. 10 tys. zł różnicy w cenie zakupu).
 
tqlis 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci (90km)
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 78
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-02-25, 14:13   

Chodzi o Dacię Duster.

Jeżeli chodzi o Sce, to owszem diler zamontuje mi gaz, ale gwarancja będzie tylko u niego.
Instalacja gazowa musi być wyposażona w lubryfikator. Ale nie tu pies pogrzebany - dziwne, że diler nie wie nic o regulacji zaworów :). Dowiadywałem się u gazownika i koszt szklanki, to 150PLN (nie w serwisie) x 16 szt. Dodać trzeba jeszcze koszt robocizny ASO, więc całość spokojnie między 2 - 3 tyś. Gdzieś na forum podawali czaso-okresy.

Rocznie pokonywane tym samochodem ma być do 15k km, z czego 80%, to dojazdy do pracy (między wioskami), około 30km w jedną stronę.

Aktualnie na ropę (dojazdy tylko do pracy) wydaję około 250 zł miesięcznie.
Taki 115 Sce spali pewnie 7-8/100km, czyli 370 zł.

Ciekawi mnie, czy 1,5dci (110KM) zmieści się w 300PLN?
Ostatnio zmieniony przez tqlis 2016-02-25, 14:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 15:16   

Bierz w takim razie słabszego diesla - nie masz tam dwumasy a turbo nie ma zmiennej geometrii więc w razie czego można je tanio zregenerować. Spalanie będziesz miał przy takiej eksploatacji około 6 litrów maksymalnie .... przy lżejszej nodze bliżej 5 .....
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 15:32   

Odpuść sobie ten gaz w ASO .
gwarancje stracisz na silnik i tylko problemów sobie narobisz
_________________
Moje auto
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 15:49   

tqlis napisał/a:
Chodzi o Dacię Duster.

Od tego trzeba było zacząć.
tqlis napisał/a:
Ciekawi mnie, czy 1,5dci (110KM) zmieści się w 300PLN?

Ja mam wersję 110 KM i przy obecnych cenach ON mieszczę się w kosztach paliwa poniżej 30zł/100km (średnia z ostatnich 10 kkm).
Wybrałem tą wersję ze względu na przyśpieszenie oraz możliwość ciągnięcia przyczepy oraz to że robię rocznie 30 kkm i jestem rolnikiem :mrgreen:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-25, 16:34   

w takiej sytuacji najrozsądniejszy wydaje się 90 konny dCi z przyczyn wyżej opisanych - szczególnie, jeśli nie planujesz dopłacać za 4x4. Auto w takiej konfiguracji jest bardzo oszczędne. Przy pilnowaniu wymian oleju 100 tys przejedzie raczej bez bólu portfela. A po tym dystansie ewentualnie można pomyśleć o profilaktycznej wymianie panewek, co i tak wyjdzie sporo taniej niż wymiana szklanek. I można toczyć się kolejną setkę
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-25, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 17:35   

Dar1962 napisał/a:
profilaktycznej wymianie panewek

Znasz jakikolwiek przypadek obróconych w dacii?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-25, 17:42   

laisar napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
profilaktycznej wymianie panewek

Znasz jakikolwiek przypadek obróconych w dacii?

idąc tym tokiem rozumowania można by uznać, że wymiana paska i reszty rozrządu też jest w zasadzie zbędna, bo jakoś nie słychać na forum o zniszczeniu silników -
profilaktycznie - bowiem zapobieganie jest mimo wszystko tańsze od leczenia :-P
a przymusu oczywiście nie ma - podobnie jak z wymianą oleju po 3 tys przebiegu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-25, 17:48, w całości zmieniany 6 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 18:01   

akurat pasek 1 na forum się zerwał
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=11256
_________________
Moje auto
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 18:35   

Dar1962 napisał/a:
idąc tym tokiem rozumowania

Primo, w przeciwieństwie do panewek, paski z założenia są elementem eksploatacyjnym, zaplanowanym do wymiany - co wiąże się ze znaczną różnicą pracochłonności, a zatem i cen. (To samo z olejem, tylko jeszcze bardziej).

Secundo, pytałem serio, bo może po prostu nie pamiętam, a były w daciach jakieś przypadki z panewkami.

Tertio, nigdy nie było plagi zerwanych pasków, w przeciwieństwie do obróconych panewek - chociaż to ostanie właśnie nie w daciach.

Quarto, w daciach, co prawda benzynowych, były natomiast niedawno pojedyncze zerwane paski - chociaż ostatecznie chyba nie poznaliśmy przyczyn.

Summa summarum, profilaktyczna wymiana panewek wydaje mi się znaczną nadgorliwością...
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 18:36   

Dar1962 napisał/a:
Przy pilnowaniu wymian oleju 100 tys przejedzie raczej bez bólu portfela. A po tym dystansie ewentualnie można pomyśleć o profilaktycznej wymianie panewek, co i tak wyjdzie sporo taniej niż wymiana szklanek. I można toczyć się kolejną setkę

Przecież gwarancja jest na 100 kkm.
A można ją rozszerzyć na następne 100 kkm i łącznie 5 lat.
Po co się bawić z wymianą panewek w takim przebiegu skoro
tqlis napisał/a:

Rocznie pokonywane tym samochodem ma być do 15k km, z czego 80%, to dojazdy do pracy (między wioskami), około 30km w jedną stronę.

To przez 5 lat przejedzie 80 kkm
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-25, 21:58   

laisar napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
idąc tym tokiem rozumowania

Tertio, nigdy nie było plagi zerwanych pasków, w przeciwieństwie do obróconych panewek - chociaż to ostanie właśnie nie w daciach.
Summa summarum, profilaktyczna wymiana panewek wydaje mi się znaczną nadgorliwością...
Nie było plagi obróconych panewek. Być może zdarzyło się kilka sztuk na początku produkcji tego silnika lub gdy ktoś uwierzył w wymianę oleju co 30 tys km. Ale pseudo opinia została i prześladuje.
http://www.poznajemysamoc...ilnika-1-5-dci/
 
tqlis 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci (90km)
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 78
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-02-26, 09:48   

Dar1962 napisał/a:
w takiej sytuacji najrozsądniejszy wydaje się 90 konny dCi z przyczyn wyżej opisanych - szczególnie, jeśli nie planujesz dopłacać za 4x4. Auto w takiej konfiguracji jest bardzo oszczędne. Przy pilnowaniu wymian oleju 100 tys przejedzie raczej bez bólu portfela. A po tym dystansie ewentualnie można pomyśleć o profilaktycznej wymianie panewek, co i tak wyjdzie sporo taniej niż wymiana szklanek. I można toczyć się kolejną setkę


Po wielu przemyśleniach dochodzę dokładnie do takich samych wniosków.
Muszę poszukać, czy gdzieś jest taka do jazdy testowej w okolicach Słupska.

Kiedyś miałem ośmioletniego Berlingo 2.0 Hdi 90KM i jeździł całkiem całkiem. Czy nowa 90KM Dacia, będzie "zbierała" się podobnie?
 
kilazz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2TCE 125PS
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 22 Gru 2012
Posty: 518
Skąd: Gorny Slask
Wysłany: 2016-02-26, 10:19   

Nie polecam 1.6 benzyna 105ps jeżeli lubisz wyprzedzać bez stresu, jeżeli będzie przed tobą jechał tir 90kmh, a ty będiesz jechał przez chwilę za nim z wyjściową też 90km/h to wyprzedzanie będzie mega nieprzyjemnym przeżyciem i raczej jedynie na długiej pustej prostej. Nie polecam, nie polecam, nie polecam, 1.6 benzyna w Dusterze to był mój najgorszy silnik EVER jeśli chodzi o elastyczność i vmax. Trauma.

Jeśli ci jeszcze chodzi chociaż minimalnie po głowie, to go sobie odpuść. Każdy inny silnik w dusterze będzie lepszy..
_________________
Moje Dustery (sprzedane..)
Mini Clubman F54 2.0d
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-26, 10:28   

Sądziłem że do tego celu służy skrzynia biegów , ale jestem najwyraźniej zbyt staroświecki że przy wyprzedzaniu redukuje do IV i ciągnę do 5 krpm :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-26, 12:18   

tqlis napisał/a:
Czy nowa 90KM Dacia, będzie "zbierała" się podobnie?


jeździłem nieco taką właśnie wersją użyczoną przez znajomą ;-) I muszę uczciwie przyznać,że zachowywała się o wiele przyjemniej od mojej. Przede wszystkim spora elastyczność, co sprawia,że ładnie przyspiesza od samego dołu. Silnik pracuje bardzo kulturalnie i cichutko mimo niedoróbek w wygłuszeniu kabiny przedliftingowej wersji. Auto miało skrzynię 5_tkę, która też jest przyjemniejsza w codziennym użytkowaniu, bo nie wymaga ciągłego mieszania biegami. Proponuję przejechać się benzynowym 1,6 4x4 ze skrzynią 6_tką a potem tym właśnie 90 konnym dCi 2x4 z 5_tką i będziesz miał pełną jasność co do różnic między nimi
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-26, 12:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marcinho 



Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 150
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-02-27, 13:35   

dCi
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-03-07, 12:41   

->Tqlis: 1.6 16V 105KM juz nowego nie kupisz, a z obecnych radziłbym 1.6SCe (ale bez lpg), albo 1.5dCi.

laisar napisał/a:
Znasz jakikolwiek przypadek obróconych w dacii?
W Dacii nie przypominam sobie żadnego, ale w na forum Nissana bylo parę przypadków w QQ 1.5dCi i to po przebiegach wyraźnie poniżej 100kkm. Np. jeśli dobrze pamiętam ok. 75kkm oraz ok. 90kkm (chociaż czy to można być pewnym, czy licznik nie cofany, jak silnik traktowany, czy "pałowany", czy serwisowany na czas, czy serwis dobrze zrobił robotę, czy nie wlał jakiegos kiepskiego oleju itp. itd.??). Niektórzy tam na forum Nissana wymieniali profilaktycznie panewki, niektórzy nie. Tak się składa, że mamy w rodzinie QQ 1.5dCi 106KM, z którym mam bardzo często styczność i nawet czasami robię przy nim jakieś małe robótki, np. wymiana oleju i filtrów (jak sam zrobię to mam pewność co robiłem i co wlałem :mrgreen: ). I póki co (odpukać w niemalowane ;-) ) np. panewki, turbo i wtryskiwacze są w nim fabryczne, a ma już ponad 240kkm nawinięte na kola :lol: .

laisar napisał/a:
Summa summarum, profilaktyczna wymiana panewek wydaje mi się znaczną nadgorliwością...
Na podstawie osobistego doswiadczenia podobnie mi się "wydaje" ;-) .

kilazz napisał/a:
Nie polecam 1.6 benzyna 105ps
Nie ma tego problemu, bo z tym silnikiem i tak już nowego nie kupi.

DrOzda napisał/a:
Sądziłem że do tego celu służy skrzynia biegów ,
Do tego służy biologiczny lącznik między kierownicą a dzwignią zmiany biegów ;-) .
 
tqlis 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci (90km)
Rocznik: 2016
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 78
Skąd: słupsk
Wysłany: 2016-03-18, 13:57   

DD napisał/a:
->Tqlis: 1.6 16V 105KM juz nowego nie kupisz, a z obecnych radziłbym 1.6SCe (ale bez lpg), albo 1.5dCi.


No i zamówiłem 1,5dci 90PS wersja OPEN. Dodatkowo dokupiłem chlapacze, czujniki cofania.
Dzięki wszystkim za rady. Jak coś się będzie psuło, to przynajmniej będzie kogo obwiniać.

Czy te silniki mają rozrząd na pasku, czy łańcuchu?
Ostatnio zmieniony przez tqlis 2016-03-18, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne