Marka: Dacia
Model: Logan III
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Dołączył: 10 Sie 2021 Posty: 8 Skąd: Kraków
Wysłany: 2021-08-18, 20:45
Pacjent to Dacia Logan III.
Postanowiłem zamontować na stałe wideorejestrator Viofo A129 Plus Duo z użyciem adaptera HK3. Chce się wpiąć w bezpieczniki, ale nie jestem pewien, w które najlepiej. Te do których dosięgłem, sprawdziłem w poszukiwaniu stałego plusa, wyniki "pomiarów" na poniższym zdjęciu:
legenda:
czerwony - stały plus
niebieski - puste gniazdo
żółty - plus na zapłonie
zielony - natychmiastowa utrata napięcia
Wydaje mi się, że najłatwiej i najbezpieczniej będzie wpiąć się do stałego plusa w przyczepkę, a do nie stałego w zapalniczkę.
Marka: VW
Model: ARTEON
Silnik: 2.0 TSI
Rocznik: 2019 Pomógł: 3 razy Dołączył: 29 Lis 2009 Posty: 46 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2021-12-01, 08:04
Podpowiem jak to mamy zrobione w swoich samochodach. Do zasilania kamer w trybie parkingowym używamy po prostu powerbanków 20Ah (90zł PowerPlay20 od Greencell z trybem passtrough). Kamery po dwie na samochód (Viofo A119v3 z GPS) konsumują max 1,8W każda, przy czym każda kamera ma swój powerbank. W czasie jazdy jest on doładowywany z USB jednak w praktyce niewiele można tej energii uzupełnić (max moc ładowania to 15-18W), szczególnie w trybie passtrough, kiedy jednocześnie zasilamy kamerę i ładujemy powerbank. Stąd też co około 3-4 dni powerbanki są wyciągane, ładowane stacjonarnie i ponownie instalowane w samochodzie. Plusem jest całkowita ochrona akumulatora samochodu bo nie korzystamy z jego energii w zasadzie w ogóle. Teoretycznie w typowym akumulatorze o pojemności 60Ah, w pełni naładowanym, w temp 25stC, mamy zgromadzone około 720Wh energii. Kamera zużywa w trybie parkingowym średnio około 20-40Wh/dobę (zależy jak czesto jest wyzwalana). W idealnych warunkach mamy więc około 36dni pracy kamery, ale w mroźne dni już tylko 18. Kamera jest więc realnym zagrożeniem dla akumulatora, szczególnie jeśli jest on niedoładowany, panują warunki zimowe... Niestety nasz tryb korzystania z samochodu często nie pozwala uzupełniać energii pobranej przez kamerę pracującą w trybie parkingowym i stąd rozwiązanie z powerbankami.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-10, 08:26
Gagman napisał/a:
Hej, a to minimalne oznacza najniższe (11.8V) czy minimalnie obniżone (12.4V)?
Oczywiście minimalne jakie się da tam ustawić, czyli 11,8V. Poziom 12,4V to jest najwyższe możliwe ustawienie na adapterze Viofo, oprócz tego są jeszcze do wyboru 12,2V i 12,0V. Ustawienie 12,4V w przypadku Dacii to byłoby ustawienie niemal "na styk", bo system ładowania Renault mocno dba o to, by akumulator nie miał więcej jak te 12,5V.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-10, 08:41, w całości zmieniany 1 raz
Ja podobnie jak kolega Osfald również mam zasilanie kamer w trakcie jazdy jak i w trybie parkingowym zrobione z odrębnego źródła zasilania.
Mam wykonane 3 pakiety akumulatorów AGM VRLA Green Cell 9 Ah połączonych równolegle po 3 sztuki każdy, co daje 27 Ah na pakiet, które naprzemiennie podmieniam i ładuję je w domu. Akumulatory te miałem okazję zakupić po okazyjnej cenie - 20 zł za sztukę.
Kamerka z przodu Viofo A119-G V3 jest podłączona poprzez adapter HK3, a tryb parkingowy realizuję poprzez gniazdo zapalniczki i dodatkowy przekaźnik, który steruje adapterem HK3, aby nie ingerować na razie w instalację elektryczną samochodu.
Tylna kamera CVR-A7810-G PRO sama automatycznie przełącza tryby pracy, nie potrzebuje żadnego adaptera. Obydwie kamery mają tryb parkingowy Low-Bitrate.
Swego czasu w poprzednim samochodzie korzystałem z zasilania kamer w obydwóch trybach z akumulatora rozruchowego, napięcie odcięcia zasilania kamer miałem ustawione na wartość 12V. Jak do pracy miałem około 35 km, to akumulator był jeszcze w miarę doładowywany, wystarczyło raz na pół roku porządnie go naładować, ale przy jeździe na krótkich odcinkach (jazda wokół komina) to już zaczynały się problemy z akumulatorem, trzeba było go dosyć często wyciągać z samochodu i ładować go w domu, zaczynało już to być irytujące.
Ostatnio zmieniony przez michal22 2021-12-10, 13:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-12-10, 14:44
michal22 napisał/a:
Swego czasu w poprzednim samochodzie korzystałem z zasilania kamer w obydwóch trybach z akumulatora rozruchowego, napięcie odcięcia zasilania kamer miałem ustawione na wartość 12V. Jak do pracy miałem około 35 km, to akumulator był jeszcze w miarę doładowywany, wystarczyło raz na pół roku porządnie go naładować, ale przy jeździe na krótkich odcinkach (jazda wokół komina) to już zaczynały się problemy z akumulatorem, trzeba było go dosyć często wyciągać z samochodu i ładować go w domu, zaczynało już to być irytujące.
Akurat Sandero odpala bez żadnych zauważalnych różnic nawet wtedy, gdy akumulator mamy rozładowany do 11,3V (nawet 11V raz sprawdzałem). Wiem, bo przez prawie rok jeździłem z takim felernym już akumulatorem- nigdy po jednej nocy nie miał 12V. Obecnie mam dwukanałowe Viofo A139, które przy normalnym użytkowaniu z nowym akumulatorem nie generuje problemów z zasilaniem. No ale nie korzystam z trybu parkingowego low-bitrate, tylko z "wyzwalania zdarzeniami", co u mnie równa się uruchamianiu nagrywania po 2-3 razy na godzinę (wspólna hala garażowa).Samochód nigdy nie stoi też dłużej jak dwie doby.
W każdym razie taka zabawa z wyciąganiem i doładowywaniem dodatkowych powerbanków, to już by mnie przerosła. Całość muszę mieć całkowicie "bezobsługową".
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-12-10, 14:52, w całości zmieniany 2 razy
Dymek U mnie jest odwrotna sytuacja niż u Ciebie, samochód stoi na parkingu pod blokiem i jest eksploatowany w znacznej większości na krótkich odcinkach, moje kamerki łącznie mają też większy pobór prądu niż u Ciebie.
Jestem świadomy również, że ogromną wadą zastosowanego mojego rozwiązania zasilania kamer jest brak "bezobsługowości". Dla mnie priorytetem jest w tej sytuacji, aby kondycja akumulatora rozruchowego w bardzo niekorzystnych warunkach pogodowych zimą była jak najlepsza, dlatego byłem zmuszony do zastosowania takiego modelu zasilania kamer, aby dodatkowo nie obciążać akumulatora już i tak przy bardzo niekorzystnej jego eksploatacji.
Obecnie mam dwukanałowe Viofo A139, które przy normalnym użytkowaniu z nowym akumulatorem nie generuje problemów z zasilaniem.
Właśnie planuję zakup konkretnie tego modelu. Polecasz go?
Tryb parkingowy którego używasz jest buforowany (nagrywa przed zdarzeniem)? Nie masz problemów z połączeniem telefon-kamera przez wifi (łączy się, nie zrywa)? Nie ma problemów z nietrzymaniem ustawień kamery (samoresetowaniem do fabrycznych)? I czy używałeś latem (przegrzewa się)?
Którą wersję firmware ma kamerka?
Dzięki
Ostatnio zmieniony przez Gagman 2021-12-10, 17:06, w całości zmieniany 1 raz
Nie masz problemów z połączeniem telefon-kamera przez wifi
Trochę trzeba się nagimnastykować przy połączeniu. Kolejna rzecz to strasznie długo i często buforuje odczyt zdarzenia z karty pamięci po wifi i blokuje internet mobilny w telefonie i przy nawigacji z telefonu leci offline.
Nie masz problemów z połączeniem telefon-kamera przez wifi
Trochę trzeba się nagimnastykować przy połączeniu. Kolejna rzecz to strasznie długo i często buforuje odczyt zdarzenia z karty pamięci po wifi i blokuje internet mobilny w telefonie i przy nawigacji z telefonu leci offline.
Po 5GHz też tak długo odczytuje?
Nadałeś aplikacji uprawnienia systemowe?
Nie sprawdzałem, bo nie za bardzo wiem gdzie, co i jak? Po pół roku czasu przestałem sie tym bawić. Jest jak jest, a gdy coś potrzebuję biorę do domu i podłączam do laptopa po kablu.
Ogólnie odcina internet po połączeniu telefonu z kamerką, bo z tego co napisałem wynika, że tylko przy przesyłaniu nagrania tak sie dzieje
_________________ Paweł
Ostatnio zmieniony przez nowy 2021-12-10, 17:27, w całości zmieniany 1 raz
bo właśnie i hk3 przyszedł i tego typu kabelki ;)
Tak żeby chodziło to cały czas ;)
Bazując na wcześniejszym zdjęciu oraz opisach, powinno działać podłączając kable z HK3 tak jak niżej. Battery+ (czerwony) pod górny bezpiecznik a ACC (żółty) pod dolny bezpiecznik. Masa (czarny z widełkami) gdziekolwiek pod jakąś śrubę na blachę nadwozia.
Podpinam się
70mai Hardwire Kit UP03
+Battery [czerwony] - pod zamek centralny jak na zdjęciu. OK
+ACC [żółty] - jaki alternatywny bezpiecznik z + po stacyjce,
Tu nie mieści się przejściówka, przeszkadzają przekaźniki, może 15A FH44 ?
GND [czarny] - w mojej nie ma w pobliżu śruby lub nakrętki by podpiąć się konektorem... najbliżej jest plastik kokpitu mocowany torx, może miedzy szkielet a plastik lub pod tego torx'a ?
W przeciwnym razie pozostaje chyba żmudne przewlekanie dodatkowej śruby z nakrętką i podkładką przez któryś z otworów technologicznych w pobliżu.
_________________ Oko wytrawnego grzybiarza... wszystko wypatrzy!
Ostatnio zmieniony przez RazNaRok 2022-07-28, 17:44, w całości zmieniany 2 razy
Podłączałem analogiczny zasilacz, tyle że do kamer VIOFO. I nie pod bezpieczniki a do odpowiednich przewodów wskazanych przez Dacie w instrukcji montażu fabrycznej kamery. TUTAJ masz instrukcję z opisem podłączenia do właściwych przewodów.
Czy ktoś ma działający link do wspomnianej dokumentacji?
Nie mniej mało co na tym dokumencie widać. Potrzebuję podłączyć VIOFO w trybie parkingowym, czyli VIOFO HK3 do Duster II (2022). Przekopałem to forum, ale takiej idealnej podpowiedzi nie znalazłęm.
Ostatnio zmieniony przez MST 2022-09-27, 00:31, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-27, 08:49
MST napisał/a:
Czy ktoś ma działający link do wspomnianej dokumentacji?
...
A może był to dokument tej strony?
Nie mniej mało co na tym dokumencie widać. Potrzebuję podłączyć VIOFO w trybie parkingowym,
Aktualny link bezpośredni do PDFa: KLIK
Wszystko rewelacyjnie wyjaśnione i narysowane na stronach od 6 do 9. Podane pod które dwa przewody i w której wiązce się podłączać. Wiązka z wtyczką P2- czerwony pod żyłę z PINu 12 a żółty pod żyłę z PINu 5, śrubkę z masą też tam pokazano. Jeżeli rzeczywiście nie rozumiesz tej dokumentacji, to... lepiej nie bierz się sam za montaż.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-09-27, 09:03, w całości zmieniany 3 razy
Aktualny link bezpośredni do PDFa: KLIK
Wszystko rewelacyjnie wyjaśnione i narysowane na stronach od 6 do 9. Podane pod które dwa przewody i w której wiązce się podłączać. Wiązka z wtyczką P2- czerwony pod żyłę z PINu 12 a żółty pod żyłę z PINu 5, śrubkę z masą też tam pokazano. Jeżeli rzeczywiście nie rozumiesz tej dokumentacji, to... lepiej nie bierz się sam za montaż.
Dzięki. Te bezpośrednie linki chyba nie zawsze działają, nie mniej do strony z której można pobrać PDF już tak: link
Dokument który wcześniej znalazłem nie mogłem przełożyć na lokalizację gdzie idzie ta wiązka w Dusterze, bo rysunki były z innego modelu. Podlinkowany przez Ciebie pokazuje Dustera. Zastanawiam się tylko czy ta puszka do której podłączana jest ta wiązka jest pod pokrywą numer 1, 2, czy 3 ze zdjęcia numer 7 na stronie 6/14. Tak strzelam że 3. No chyba że ta puszka pokazana na obrazku numer 9 to jest jednak puszka z bezpiecznikami.
Największą trudność jaką widzę na sucho to zdjęcie tych obudów w samochodzie, tak żeby czegoś nie pourywać :P
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-27, 14:17
To nie jest puszka z bezpiecznikami, to osobny moduł UCH. Moduł wygląda analogicznie jak TUTAJ a wtyczki dla uproszczenia mają różne kolory- nas interesuje wtyczka brązowa czyli P2.
Nie mam Dustera, więc z rozbiórką i lokalizacją bliżej nie pomogę, ale i tak trzeba zdjąć wszystkie te osłony, bo najwyraźniej jakoś zatrzaskują się wzajemnie. Ale przynajmniej masz nieziemski komfort, bo w Sandero2 nie ma jak deski rozebrać i dostęp jest tylko od dołu, więc montaż u mnie wymagał leżenia na podłodze po zwinięciu się w rogalik.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-28, 14:20
Black Dusty napisał/a:
Stały plus do gniazda zasilania przyczepy...
Przyczepy?
Wszelkie metody łatwego wpinania się np. adapterami w bezpieczniki zostały tu już opisane. Ale kol. MST pytał konkretnie o co innego oraz szukał konkretnej dokumentacji.
kol. MST pytał konkretnie o co innego oraz szukał konkretnej dokumentacji.
Dokładnie, plan jest taki aby to pewnie, trwale i niewidocznie podłączyć. Czy dam radę, zobaczymy, byle pogoda nieco lepsza przyszła bo garażu nie mam. Pod bezpieczniki to tylko jeśli nie dam rady tych osłon zdemontować. Jak zrobię, to podeślę fotki co, jak i gdzie w Duster II f.2.
Dokładnie, plan jest taki aby to pewnie, trwale i niewidocznie podłączyć.
Rozumiem Twój zamysł, ale adapter zasilania może czasem wysiąść i znów będziesz musiał grzebać, ingerujesz w instalację samochodu na gwarancji( to problem może tylko teoretyczny ale jednak), sposób z adapterami do bezpieczników jest lepszy bo spełnia Twoje założenia, do tego jest znacznie szybszy, łatwiejszy i lepszy bo w pełni odwracalny bez śladów. Nie mam zamiaru Cię do niczego namawiać, każdy robi jak uważa, ale warto rozważyć zawsze inne metody.
Dokładnie, plan jest taki aby to pewnie, trwale i niewidocznie podłączyć.
Rozumiem Twój zamysł, ale adapter zasilania może czasem wysiąść i znów będziesz musiał grzebać, ingerujesz w instalację samochodu na gwarancji( to problem może tylko teoretyczny ale jednak), sposób z adapterami do bezpieczników jest lepszy bo spełnia Twoje założenia, do tego jest znacznie szybszy, łatwiejszy i lepszy bo w pełni odwracalny bez śladów. Nie mam zamiaru Cię do niczego namawiać, każdy robi jak uważa, ale warto rozważyć zawsze inne metody.
No słusznie słusznie. Do tego trochę czytając wątek zaczynam myśleć, ile ten akumulator z tym ograniczeniem napięcia w HK3 pojedzie. Trasy mam śmiesznie krótkie, zima niedługo. I tak się ku powerbankowi zaczynam skłaniać, bo koleżeństwo wyżej widać taką opcję też chwali. Wówczas zero ingerencji w instalację, wstawić taki do schowka i voilà.
Czytałem że komuś na najniższym progu napięcia na 1,5h starczało po zaparkowaniu i HK3 odcinał zasilanie kamer. Kurczę w cenie HK3 można już kupić używany POWERPLAY20 20Ah albo dołożyć trochę i kupić nawet 30Ah... Chyba spróbuję, najwyżej powerbank zostanie w razie ograniczeń zasilania sieciowego w kraju :D
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3645 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-09-28, 21:18
MST napisał/a:
Czytałem że komuś na najniższym progu napięcia na 1,5h starczało po zaparkowaniu i HK3 odcinał zasilanie kamer.
Bez przesady. Mam Viofo A139 w wersji z dwiema kamerami- przód+tył. Aktywny tryb parkingowy "event detection". Przy niedoładowanym akumulatorze wytrzymuje nawet 2 doby. Jak Aku jest w lepszym stanie to zostawiona o 17 w piątek o 7:30 w poniedziałek nadal pracuje. Niestety dłużej nigdy nie testowałem, samochód jest w ciągłym użyciu w tygodniu i przez prawie 5 lat nigdy dłużej nie stał... 😉
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-09-28, 21:32, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum