|
DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII |
 |
Zakup Dacii - Logan 2
Michał93 - 2015-02-15, 11:12 Temat postu: Logan 2 Po pierwsze chciałbym się z Wami przywitać!
Wiem, że do tego służy odpowiedni dział i obiecuję nadrobić swoje lenistwo! :)
Sprawa wygląda następująco - planuję sprzedać swoje E39 530i i kupić w końcu coś z salonu, po prostu mam dość kupowania czarnych piotrusiów, jakimi jest większość używanych samochodów. Budżet na początku miał wynosić ok 30 tys zł, ale po przeanalizowaniu wszystkiego doszedłem do wniosku że mogę sobie pozwolić na szukanie samochodu w granicy 40 tysięcy z małym zapasem.
Rocznie robię 30-70 tysięcy km.
W związku z powyższym rozważam zakup Logana 2, w wersji Laureate z całkowitym doposażeniem, wersja silnikowa 1.2 16v z gazem fabrycznym lub bez - kwestia do rozważenia.
Jak wygląda u Was eksploatacja tych samochodów? Chodzi mi o koszta i awaryjność, upierdliwe usterki, a przede wszystkim - rdzę. Czy śmiało możecie polecić ten samochód, czy jednak lepiej skłonić się ku innemu modelowi (np. sandero) lub marce?
Zakup samochodu planuję w kieleckim Tandemie. Za wszelkie opinie i informacje będę bardzo wdzięczny.
laisar - 2015-02-15, 11:25
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7824
Michał93 - 2015-02-15, 11:32
Dzięki za linka, natomiast moje pytanie dotyczy konkretnie tej wersji silnikowej/wyposażeniowej i Waszej opinii na temat wydania 40tys + na TEN samochód :)
Karenzo - 2015-02-15, 11:33
niestety ale ten silnik to kosiarka .
Moc jest tylko dzięki 16 zaworom wyciągnięta na skali .
A tak na co dzień to ledwo będzie się odpychać
Mimo że nie jestem zwolennikiem takich silników to lepszym wyborem będzie TCe 90
też się da zagazować ;)
Skoro zamierzasz dużo jeździć to nie lepiej wziąć diesla ?
Michał93 - 2015-02-15, 11:48
Nad tce myślałem, tylko przy tce jest taki mały haczyk, że wymagany jest dotrysk benzyny i oszczędności z racji lpg idą się kochać delikatnie mówiąc.
Nie mówiąc już o tym, że to silnik, który może generować potencjalnie więcej problemów.
E39 to już moje 9-te auto, i z doświadczenia mogę powiedzieć że łańcuch rozrządu był dobry kiedyś, teraz to tylko dodatkowy problem.
Diesel nie wchodzi w grę z racji znacznej dopłaty, dość późno by się zwrócił (około 200tys km)
W garażu stoi drugi samochód - e36 328i na którym można wyładować niezadowolenie z powodu osiągów daćki :)
A jak wygląda sprawa z zabezpieczeniem antykorozyjnym logana 2 ?
Karenzo - 2015-02-15, 11:54
10 lat powinieneś zrobić bez problemów .
zresztą na 6 lat masz gware .
Michał93 - 2015-02-15, 12:00
Tak myślałem że 6 lat, bo widziałem gdzieś 3 lata, ale to pewnie na cały samochód.
Diesel z jednej strony kusi, bo wiem że 1.5 dci palą mało - znajomy miał megane ii z tym silnikiem i choćby pałował non stop, po mieście więcej niż 6.5 nigdy nie spalił. Z drugiej strony lpg daje prostotę konstrukcji przy 1.2 16v i bardzo niski koszt przejazdu 100 km. A na tym najbardziej mi zależy.
Z resztą ceny paliwa już zaczynają rosnąć, zwłaszcza dlatego że putinek podpisał porozumienie w Mińsku, więc pewnie Wujek Sam skończy swoją wojnę gospodarczą bo i jemu to nie na rękę, czyli ceny paliwa znowu powrócą do poziomu 5+.
Wyciągnąłem wnioski z eksploatacji E39 i powiem tylko tyle - zwłaszcza w mieście nie ma gdzie wykorzystać możliwośći tego samochodu, a jest cholernie drogi w utrzymaniu, więc na codzień wolę coś świeżego, co nie będzie cały czas wymagało wkładu finansowego i zawsze będzie ta fajna pewność, że mam samochód którego historię znam, wiem czego mogę się spodziewać i wiem że zawiezie mi tyłek z punktu a do b bez grymaszenia i bez strachu co tym razem znowu poleci w samochodzie.
Zależy mi natomiast na wyposażeniu samochodu.
Jakie są interwały serwisowe i jaki koszt przeglądów?
Przeglądając ogłoszenia z nowymi samochodami na alledrogo nasuwa mi się jedno pytanie - czy w przyapdku posiadania elektrycznie regulowanych szyb z tyłu, jest możliwość ich otwierania/zamykania z miejsca kierowcy?
Bo widzę tylko pod panelem nawiewu 2 przełączniki od szyb
Karenzo - 2015-02-15, 12:09
Oczywiście jest taka możliwość
Co do wyposażenia
-system wspomagania parkowania tyłem 650 (kupisz za 100 + 50-100 montaż )
-regulator/ogranicznik prędkości 650 (warto )
-obręcze kół ze stopu metali lekkich 15"1010 (za tyle samo kupisz zwykle alusy a będziesz miał stalówki gratis ) kupisz zimówki i masz eleganckie 2 zestawy
koło zapasowe 310 (warto )
podłokietnik przedni 400 ( za 100-200 na allegro )
kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów pokryte skórą 310 (za tyle samo obszyjesz lux u tapicera ale nikt nigdy tego nie robi )
Co do media navi się nie wypowiadam bo dla mnie jest za nisko i jako nawigacja nie ma racji bytu .
Radio 2 din więc zawsze możesz coś tam włożyć z wyjściem na wzmaka
Przejedź się najpierw tym 1.2 16v to zobaczysz o czym mówię
Michał93 - 2015-02-15, 12:14
No jutro zamierzam uderzyć do dacii w białymstoku na jazdę próbną, z ciekawości chcę się przejechać też sandero, bo wydaje mi się że jedynie się różnią nadwoziem i pojemnością bagażnika, ale to tylko moje zdanie.
Najlepiej przejadę się dieslem, i dwiema benzynami, łatwiej będzie porównać.
Co do koła zapasowego - rozstaw śrub pewnie ten sam co w renault, więc za 50-60 można dorwać dojazdówkę nigdy nie zakładaną ;)
Karenzo - 2015-02-15, 12:15
ale to jest pełny wymiar
Michał93 - 2015-02-15, 12:22
Karenzo, domyślam się :)
Natomiast w przypadku lpg szkoda żeby się coś walało po bagażniku, bo tego bardzo nie lubię.
Na codzień, po mieście pewnie i tak jeździłbym z samym zestawem naprawczym, a w trasę, zwłaszcza z bagażami lepsza jest dojazdówka, bo sporo miejsca oszczędza.
Cały czas myślę nad wersją silnikową i kolorem - biorę pod uwagę srebrny (szary platynowy), czerwień ognista i czarna perła.
Na forum wyczytałem że srebrny lakier to niedoróbka - najszybciej rdzewieje i ma wady lakiernicze.
Jak wygląda kwestia trwałości pozostałych kolorów? Czy rysy albo odpryski pojawiają sie "od patrzenia" jak np w hyundaiu?
Nanouser - 2015-02-15, 13:40
Logana kombi czy sedana kupujesz?
Bo jak sedana to miej 100% pewności że ten rodzaj nadwozia będzie Ci pasował.
Sandero z silnikiem 1,2 po mieście toczy się bardzo fajnie. Na trasie do 100 jest ok.
Prędkości autostradowe - jest bardzo głośno.
DrOzda - 2015-02-15, 14:09
Tce 90 nie potrzebuje dotrysku bo to wtrysk pośredni. Idealną instalacją do tego silnika byłby wtrysk gazu w fazie ciekłej np. Prins Lpi - można by łatwo podnieść moc i moment obrotowy.
krimar - 2015-02-15, 14:23
Michał93 napisał/a: | E39 to już moje 9-te auto, i z doświadczenia mogę powiedzieć że łańcuch rozrządu był dobry kiedyś, teraz to tylko dodatkowy problem.
|
Łańcuch w tce wygląda raczej porządnie, przynajmniej w materiałach promocyjnych Renault, jest szeroki, wielorzędowy i pokryty teflonem.
https://www.youtube.com/watch?v=XNvRhWL1stQ
Michał93 - 2015-02-15, 14:34
Sedana kupuję :)
Interesuje mnie najbardziej opcja wyprzedaży rocznika 2014-muszę się dowiedzieć co mają na stanie.
Dużo udało Wam się wytargować od dealera?
Karenzo - 2015-02-15, 14:37
w daci dużo się nie da wytargować
jak byś dostał 1 -2 tyś to były by super
Michał93 - 2015-02-15, 14:42
Właśnie patrzyłem w konfiguratorze i dopłata do TCe wynosi 4500. Wydaje mi się to dość sporo, zwłaszcza że samochodu nie można zagazować bez utraty gwarancji.
Cały czas zastanawiam się czy warto zainwestować w dotykową nawigację, czy brać zwykłe radio. To samo z tempomatem.
Na 100% będzie elektryka z tyłu (nienawidzę korbotronika), podłokietnik kupię na allegro, alusy też poza salonem. Bardzo fajnie by było gdyby udało się znaleźć wersję z obszytą kierownicą.
Tylko pewnie znalezienie tak wyposażonego egzemplarza to na 90% będzie z dCi albo TCe pod maską...
A wracając do poprzedniego postu - dlaczego muszę mieć 100% pewności co do sedana? Ma jakieś wady? Kombiaka nie biorę pod uwagę, jeśli już to hatch, czyli sandero.
laisar - 2015-02-15, 14:44
Michał93 napisał/a: | moje pytanie dotyczy konkretnie tej wersji silnikowej/wyposażeniowej |
http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + "1.2 16v" [z cudzysłowami] + Przeszukaj tylko tytuł wiadomości
Zalinkowane wcześniej ankiety dają z kolei ogólny ogląd ocen Dacii z upływem czasu (:
Karenzo - 2015-02-15, 15:08
bierz tempomat poza fabryką już go praktycznie nie dołożysz no chyba że za grubą kasę i nadal to będzie mnóstwo kombinowania .
Co do nawigacji przejdź się w salonie i dowiesz się jakie to rozwiązanie .
Musisz oderwać wzrok od drogi i spojrzeć się w dół na nawigacje .
Nie zrobisz tego samymi oczami tylko musisz ruszyć głową przez co ten manewr staje się dość czasochłonny
Michał93 - 2015-02-15, 17:44
Jutro zdam Wam relację czego się dowiedziałem w salonie i jakie mam wnioski
Nanouser - 2015-02-15, 17:47
Weź ze sobą miarkę i zmierz wlot do bagażnika w sedanie. Będziesz miał świadomość co w razie czego da się tym autem przewieźć. Jeśli masz bezproblemowy dostęp do hatchbacka czy kombiaka to sedanem możesz fruwać. Dla mnie sedan to się co najwyżej na taxi nadaje.
edit
i wbrew pozorom nie sądzę aby sedany były jakieś chodliwe, może faktycznie jakiś fajny rabat na sedana dostaniesz.
Ajgor - 2015-02-15, 17:48
Możliwe że posiadacze i zwolennicy Media Nav są innego zdania i będą protestować, ale uważam że odrywanie głowy, nie tylko wzroku w trakcie jazdy, by popatrzeć na nawigację szczególnie w mieście jest niebezpieczne, pozostałe walory panelu dotykowego godne zastanowienia , choć mnie cena 900 zł skutecznie(nawet sprzedawca po cichu odradził)odstraszyła. Mam zamiar Dacię użytkować ok 10 lat, a w perspektywie jest cyfralizacja radia i może się okazać konieczność wymiany radia, co też trzeba wziąć pod uwagę.
fotorobart - 2015-02-15, 17:54
Ajgor napisał/a: | Możliwe że posiadacze i zwolennicy Media Nav są innego zdania i będą protestować, ale uważam że odrywanie głowy, nie tylko wzroku w trakcie jazdy, by popatrzeć na nawigację szczególnie w mieście jest niebezpieczne, pozostałe walory panelu dotykowego godne zastanowienia , choć mnie cena 900 zł skutecznie(nawet sprzedawca po cichu odradził)odstraszyła. Mam zamiar Dacię użytkować ok 10 lat, a w perspektywie jest cyfralizacja radia i może się okazać konieczność wymiany radia, co też trzeba wziąć pod uwagę. |
zgadzam się z Tobą... ale i tak będę miał MN
Michał93 - 2015-02-15, 18:05
Rozumiem że MN nie jest przygotowane pod cyfrowe radio? :/
Karenzo - 2015-02-15, 18:11
zanim to wprowadzą to duży wody w Wiśle upłynie nie przejmował bym się
No cóż MN nie spełnia funkcji jako nawigacja bo jest za nisko
Do radia też się nie nadaje za bardzo bo nie ma fizycznych guzików przez co wybranie radia zmusza do skierowania wzroku na ekran .
Ja tam mam zwykłe radio za które dałem 200 zł , ma 4 wyjścia RCA , sterownik wzmaka .
W radiu mam wszystkie filtry i sterowniki: HPF, LPF , bast bost i LVL
Wszystko jest przygotowane pod przyszła rozbudowę CA
Ajgor - 2015-02-15, 18:40
Michał93 napisał/a: | Rozumiem że MN nie jest przygotowane pod cyfrowe radio? :/ |
Jak by było to w specyfikacji było by na pierwszym miejscu !
Karenzo - 2015-02-15, 19:09
http://dab.polskieradio.pl
Michał93 - 2015-02-15, 19:11
Aż z ciekawości porównam otwory załadunkowe z e39 sedan i e36 coupe.
Ciekawe jak pod tym względem dacia wypadnie na tle bmw.
d3mol3k - 2015-02-15, 19:38
Zawsze mozna zrezygnowac z MN i kupić sobie coś takiego jak podają na stronie która podsunął powyżej karenzo ;) -
http://dab.polskieradio.p...aspx?id=1348172
Karenzo - 2015-02-15, 20:31
ale po co ?
Cytat: | W Polsce radio cyfrowe będzie nadawane równolegle z analogowym, nie planuję się wyłączania nadajników analogowych tak jak miało to miejsce w przypadku telewizji.
Radiofonia cyfrowa będzie uzupełnieniem oferty, dodatkiem do radiofonii analogowej. |
http://www.eltra.pl/radio...b+,info,24.html
Ajgor - 2015-02-15, 20:32
Karenzo napisał/a: | http://dab.polskieradio.pl |
Cen nie podają...
Michał93 - 2015-02-15, 20:54
Cena pewnie podobna jak za każdy kombajn w rozmiarze 2DIN, w okolicach 2 tysięcy.
A Waszym zdaniem jak wygląda starcie Logan - Sandero ?
Kto wygrywa a kto przegrywa i na jakim polu?
P. S. pytanie dodatkowe - poprzedni model podobno miał zawieszenie żywcem z clio II.
Jak to się ma w Loganie/Sandero 2 gen?
Ajgor - 2015-02-15, 21:04
Pojemność bagażnika -Logan
Łatwość załadunku -Sandero
parkowanie w mieście -Sandero
Wygląd , rzecz gustu nie podlega dyskusji.
Michał93 - 2015-02-15, 21:19
Przeglądam właśnie allegro z samochodami z rocznika 2014, nigdzie nie mogę znaleźć wersji z elektrycznymi szybami z tyłu.
Jak myślicie, czy dealer będzie w stanie doposażyć samochód?
laisar - 2015-02-15, 21:49
Michał93 napisał/a: | poprzedni model podobno miał zawieszenie żywcem z clio II |
Żywcem - nie, tylko konstrukcyjnie.
Cytat: | Jak to się ma w Loganie/Sandero 2 gen? |
Bez zmian.
Michał93 napisał/a: | czy dealer będzie w stanie doposażyć samochód? |
Wątpię - takie rzeczy tylko w fabryce.
(Chyba że w jakiś "aftermarketowy" zestaw, ale i tak zazwyczaj ASO nie chcą się bawić w takie rzeczy - i może dobrze...).
cookie - 2015-02-16, 11:52
Byłem na jeździe próbnej sandero i loganem. Jeśli chodzi o przedział pasażerski to sa identyczne. Wagowo praktycznie nie ma miedzy nimi różnicy (sandero jest o około 60kg lżejsze niż logan mcv). Zastanawiałem się nad silnikiem 1,2 z gazem ale wywietrzał mi zupełnie z głowy po jeździe próbnej. Jest głośny i niemal w ogóle nie jedzie. Jakakolwiek zmiana pasa, czy wyprzedzanie to redukcja o dwa biegi w dół i gonienie silnika pod czerwone pole czemu towarzyszy zgiełk silnika. Po włączeniu klimatyzacji to już w ogóle porażka. skórzana kierownica jest dostępna tylko w połączeniu z tempomatem mimo, ze z konfiguratora wynika co innego. Można jednak dokupić kierownice obszyta skórą od dustera bez obsługi tempomatu. Na pierwszy rzut oka wygląda identycznie. Silnik 0,9 tce pali tak mało, że nie musisz go gazować. W warunkach białostockich powinien mieścić się grubo poniżej 7l nawet w mroźna zimę.
Felerem tego silnika jest bardzo powolne rozgrzewanie. Przy nocowaniu pod chmurką przy -10C kabina rozgrzewa się dopiero po około 12km. Średni spalanie z wrześniowej podróży do zakopcą wyszło mi na poziomie 6,5l przy pełnym bagażniku i 2+2 na pokładzie (prędkości bardzo duże jak na trasę przez Kielce i Kraków.
Na Twoim miejscu rozważałbym 0,9 albo diesla z naciskiem na diesla z racji dużych przebiegów. Z drugiej strony przy takim przebiegu będziesz miał do wymiany rozrząd po 2-3 latach, a w aso to będzie pewnie w okolicach 1500-2000 zł w przypadku diesla. W 0,9 masz łańcuch i jakoś nie słyszałem żeby te silniki w clio były problematyczne. Dowiedz się jak to jest z gwarancja bo nie wykluczone, ze w drugim roku eksploatacji gwarancja ci się skończy i tak czy inaczej będziesz mógł gazować tce, bo gwarancja się skończy z racji przebiegu.
Jak będziesz porównywał ze skoda to porównaj tez koszty przeglądów. W dacii przeglądy sa po 350 zł w Warszawie (z materiałami aso ale bez filtra pp).
Co do zabezpieczenia antykorozyjnego to, co prawda dacki nie sa cynkowane (podobnie jak wszystkie japońce) ale byłem w zeszłym roku zabezpieczać podwozie C1 i facio, który z tego żyje powiedział, ze dacka to obecnie jeden z lepiej zabezpieczonych od spodu samochodów i nie ma sensu go dodatkowo tryskać jeżeli nie miał żadnych przygód.
Dyziek - 2015-02-16, 14:48
Wiele zależy od jednego warunku, który podałeś na wstępie: przebieg od 30 do 70 tys km.
Gdzieś czytałem (najwyżej mnie poprawią), że żywotność TCE 90 to 200 tkm. Jeśli więc podejdziesz pod górną granicę swojego przebiegu, to po 3 latach masz wymianę serducha w aucie.
Z drugiej strony, toczyć się 70 tys km rocznie w aucie, które z silnikiem 1.2 jest miejsko - podmiejskie, to będzie wyzwanie. Przy takich przebiegach szukaj diesla.
laisar - 2015-02-16, 17:14
Dyziek napisał/a: | żywotność TCE 90 to 200 tkm |
I kto to podał? Bo na pewno nie producent - ani nikt inny, kto by taki silnik rozebrał, pomierzył, prześwietlił i w ogóle sprawdził jego wykonanie. To jaką wartość mają takie stwierdzenia?
Michał93 - 2015-02-16, 19:37
No i wszystko jasne. Dzisiaj zamówiłem dacke. Laureate, beż popielatyfabryczne lpg, sedan. Pełna opcja oprócz media nav. Odbieram 27go w Kielcach :)
Dyziek - 2015-02-16, 20:37
laisar, niestety nie pamiętam źródła.
Dla porównania mogę jedynie przytoczyć, że gdy PSA wprowadzał swoje 1.2 PureTech 130 KM, to podali oficjalnie jego szacowaną żywotność na 250 tkm
Niech ten TCE 90 pojedzie te 250 tysi... To i tak byłoby mało dla autora wątku.
Michał93, powodzenia! Mam nadzieję, że jeździłeś demówką wystarczająco długo, by mieć pewność wyboru.
Ajgor - 2015-02-16, 20:49
Michał93 napisał/a: | No i wszystko jasne. Dzisiaj zamówiłem dacke. Laureate, beż popielatyfabryczne lpg, sedan. Pełna opcja oprócz media nav. Odbieram 27go w Kielcach :) |
Gratuluję wyboru!!!
mekintosz - 2015-02-16, 21:45
Hmm... widziały gały co brały 1.2 16V plus LPG = ślimak
Ajgor - 2015-02-16, 21:47
Każdemu według potrzeb !!!
Michał93 - 2015-02-16, 21:51
I 90 km szału nie robi mówiąc szczerze
Na wieczorne przejażdżki mam 430km wiec brak mocy w loganie zostanie zrekompensowany przez niskie koszty eksploatacji.
A gdy będę chciał pojeździć szybciej to jest od tego mocne rwd.
Patrząc na nowy KRD - przynajmniej nie zabiorą mi prawka na 3 miesiące tak szybko jakby to miało miejsce w przypadku jazdy na codzień bmw :)
Ajgor - 2015-02-16, 21:54
To się nazywa trzeźwe spojrzenie!!!
Michał93 - 2015-02-17, 12:50
A mi się nasuwa jedno pytanie - jakie funkcje ma komputer pokładowy?
Dodam że to wersja z fabrycznym lpg.
Karenzo - 2015-02-17, 13:37
żadne
ale normalny ma tylko średnie spalanie / aktualne spalanie
wywalili to bo przy LPG spalanie fiksowało bo liczyło dla benzyny a jechałeś na LPG
a zwróciłeś uwagę że nie ma wskaźnika temperatury płynu chłodniczego ?
Michał93 - 2015-02-17, 16:48
zauważyłem, ale myślałem że jest gdzieś ukryty.
Nigdzie nie ma informacji o temperaturze silnika? :/
Karenzo - 2015-02-17, 16:59
usunęli w 2014 roku bo uznali że to niepotrzebny bajer
jest tylko ikonka przegrzania silnika
Jedyne twoje pocieszenie jest takie że przy LPG instalacja będzie odpalać się od 30 C więc będziesz wiedział kiedy silnik będzie w miarę rozgrzany
Michał93 - 2015-02-17, 19:25
A ikonka zimnego tak jak w hyundaiu getz?
Karenzo - 2015-02-17, 20:12
chyba nie
tak do końca nie wiem bo ja mam normalnie wskaźnik
Michał93 - 2015-02-17, 21:14
Skoro jest ikonka przegrzania to jest i czujnik temperatury.
Na pewno można w komputerze aktywować tą opcję....
Karenzo - 2015-02-17, 21:35
oczywiście że jest bo w starszej wersji taki wskaźnik był
w nowym usunęli go tylko z deski bo na zachodzie to jest zbędna informacja
Michał93 - 2015-02-17, 21:50
To się upomne o aktywowanie wskaźnika. W e36 oprócz fabrycznych mam jeszcze ciśnienie i temperaturę oleju, egt,ciśnienie doładowania. Pod tym względem jestem bardzo wyczulony, lubię kontrolować to co się dzieje z samochodem. Pomimo że to jest seryjny wolnossacy silnik to wg mnie wskaźnik jest niezbędny.
laisar - 2015-02-17, 22:11
Michał93 napisał/a: | Na pewno można w komputerze aktywować tą opcję |
Nie można, bo komputer nie ma żadnego miejsca, w którym można by taką informację wyświetlić.
Oczywiście, zawsze da się to jakoś obejść - może np wykorzystując w zamian wskaźnik temperatury zewnętrznej (albo montując dodatkowy wyświetlacz), ale nie jest to proste "aktywowanie opcji".
(R-link - odpowiednik MediaNav - ze sportowych renówek ma chyba dostęp do danych o silniku, ale nie wiem jak z przekładką systemu do daćki, też raczej nie byłaby prosta...).
route2000 - 2015-02-18, 08:41
Albo kupić interfejs Bluetooth i aplikację Torque na komórkę oraz umieścić je na uchwycie w samochodzie - będzie dużo "zegarów" jak w samolocie.
Karenzo - 2015-02-18, 09:36
zawsze można - http://www.daciaklub.pl/f...1642015#1642015
Dyziek - 2015-02-18, 13:42
Michał93, jeździłeś demówką? Czy tylko macałeś w salonie?
Michał93 - 2015-02-18, 14:14
Sandero jeździłem
Karenzo - 2015-02-18, 16:52
sedan powinien być cichszy bo bagażnik jest zamknięty
no i szybciej się nagrzewać bo mniejsza kubatura wnętrza
Michał93 - 2015-02-18, 20:57
Powiem tak, grunt to żeby bezawaryjnie się spisywała
Ajgor - 2015-02-19, 18:55
A dlaczego ma być awaryjna? Kupujesz NOWE nie używane,pachnące auto,a wszelkie nie daj Bóg usterki masz robione w ramach gwarancji
maicejm22 - 2015-02-19, 19:13
Ja ze swojej na razie jestem bardzo zadowolony.
Mogła by być cichsza w środku ale tak do 90 jest ok.
Na razie spalanie też całkiem fajne. Jazda po Poznaniu i średnio wychodzi 6.5.
Życzę bezawaryjnej jazdy.
krimar - 2015-02-19, 19:54
Karenzo napisał/a: | żadne
ale normalny ma tylko średnie spalanie / aktualne spalanie
wywalili to bo przy LPG spalanie fiksowało bo liczyło dla benzyny a jechałeś na LPG
|
a można to jakoś włączyć, czy wywalili coś też hardwarowo?
Karenzo - 2015-02-19, 21:07
nie można bo nawet nie ma przycisku w manetce do obsługi
ale jak ktoś kupował benzynę i dokładał lpg to potem były jaja przy jedzie na LPG , UCH wariowało bo samochód jechał a benzyny nie ubywa :)
W efekcie znikała benzyna (wirtualnie tylko ) w komputerze i zapalała się rezerwa a tak naprawdę był pełny bak
route2000 - 2015-02-19, 21:14
Karenzo napisał/a: | nie można bo nawet nie ma przycisku w manetce do obsługi
ale jak ktoś kupował benzynę i dokładał lpg to potem były jaja że jedzie na LPG a ubywa mu benzyny bo UCH nie wiedziało niż o protezie jakim jest LPG .
W efekcie ubywało benzyny (wirtualnie tylko ) w komputerze i zapalała się rezerwa a tak naprawdę był pełny bak |
Tak samo miałem historię jak jechałem na długa trasę (z Lublina do Trójmiasta i z powrotem). Ubywało mi benzyny jak jechałem na gazie, a potem na stacji benzynowej okazało się, że benzyny miałem dużo więcej niż co pokazywał wskaźnik paliwa. Nie mam zaufania do elektronicznego wskaźnika paliwa sterowanego przez komputer pokładowy. Najlepsze są wskaźniki analogowe sterowane bezpośrednio z baku. Teraz nikt tego nie produkują analogowe wskaźniki paliwa.
krimar - 2015-02-19, 22:25
Karenzo napisał/a: |
W efekcie znikała benzyna (wirtualnie tylko ) w komputerze i zapalała się rezerwa a tak naprawdę był pełny bak |
Widać zapomnieli założyć tankfloper, który resetuje wskazania wskaźnika paliwa do rzeczywistych przy każdym wyłączeniu zapłonu. Niestety francuskie auta wymagają tego.
Karenzo - 2015-02-19, 22:28
Co lepsze zakłady zakładają emulator i problemu nie ma .
Ale średniego spalania i tak nie uzyskasz z komputera pokładowego , chyba ze będziesz jeździł na PB
krimar - 2015-02-20, 20:18
Karenzo napisał/a: | oczywiście że jest bo w starszej wersji taki wskaźnik był
w nowym usunęli go tylko z deski bo na zachodzie to jest zbędna informacja |
Usunęli, żeby nie mieć kłopotu z popsutymi termostatami, które się nie zamykają i kierowca widzi, że silnik niedogrzany. Teraz nie będzie tego widać i Dacia zaoszczędzi na wymianie termostatów na gwarancji.
Michał93 - 2015-02-20, 20:47
No to mogą mieć problem. Dysponuję sprzętem do diagnostyki komputerowej (tym się zajmuję hobbystycznie) i sobie zawsze mogę podejrzeć LIVE DATA
Karenzo - 2015-02-21, 02:30
problem niedogrzania występował tylko w 1.5 dci
nigdy w benzynie
Jest to bardziej problem silnikowy a nie akcesorium
Michał93 - 2015-02-21, 09:53
Karenzo dziękuję za informację :)
Ale póki co powinienem się cieszyć z tego, że dokładnie za tydzień wyjadę nowym samochodem, który nie ma prawa mi grymasić
Ajgor - 2015-02-21, 12:49
Oj dłuuuuugi tydzień!!!
Spokojności Ci życzę i bezproblemowego odbioru.
Karenzo - 2015-02-21, 14:54
nie chce nikogo zniechęcać ale zauważyłem że dacie maja problemy okresu dziecięcego .
Zazwyczaj na początku są drobne problemy które wymagają korekty ASO .
Pierwsze miesiące to poznawanie samochodu ale też kilka wizyt w ASO na gwarancje potem problemy ustają i po "dotarciu " auto jest nie awaryjne
Ajgor - 2015-02-21, 15:00
Czerpiesz z autopsji ?
Karenzo - 2015-02-21, 15:42
z autopsji i forum
Przez pierwsze 3 miesiące byłem 3-4 razy w ASO na gwarancji z fabrycznym gazem , potem wymienili mi tylko wtryski przy 30 tyś (3 rok użytkownika ) bo zapaliła mi się kontrolka "check engine "
Nie czaruje rzeczywistość , dużo osób na forum miało taką sytuacje że były drobne niedoróbki które potem ASO poprawiało . Nie rzutuje to mocno na ocenę ogólną gdyż usterki były mało dokuczliwe i można było z nimi jeździć .
Michał93 - 2015-02-22, 22:51
No i dzisiaj E39 powiedziało "ja już dziękuję". Pewnie usłyszała, że chcę ją sprzedać
Podczas jazdy, nic szczególnego, dobiłem do 160 tylko, zaświeciła się czerwona lampka alladyna. Silnik od razu zgaszony, siłą rozpędu się dotoczyłem do najbliższego miejsca gdzie można się zatrzymać. Na bagnecie oleju minimum. OK, wyciągam z bagażnika litrówkę, która zawsze jeździła na dolewki. Dolałem, odpalam i.... dalej lampka alladyna, a po silniku słychać, że nie ma smarowania....
Niestety, ale rozwinięcie skrótu BMW-będziesz miał wydatki w większości przypadków czeka właścicieli tej marki, szkoda, ale niestety jest kur****o droga w utrzymaniu
Dyziek - 2015-02-24, 19:36
Chłopie, to rocznik 93, czego oczekujesz po 22 letnim samochodzie?
To nie Volvo 940...
Jaki miałeś przebieg?
P.S. w opisie masz e36
Michał93 - 2015-02-24, 22:09
E39 po lifcie. M54B30. 275083 km. Co do oryginalności przebiegu mam pewność bo sam ją sprowadzilem. Na szczęście koszt jak na bmw niewielki, 100 za uszczelkę pod misą, 100 za robotę i 200 za olej i filtr. Winowajca była śrubka mocująca koło zębate do pompy oleju
k0zz - 2015-06-24, 13:02
Witam,
Od kilku miesięcy noszę się z zamiarem kupna nowej Daci.
W związku z tym mam chciałbym was prosić o wszelkie sugestie, rady i ostrzeżenia.
Póki co, jedyne co wiem o tej marce to że przy 120 km/h w środku Logana 2 jest dosyć głośno :)
Samochód będzie służył żonie do dojazdów do pracy. Dziennie pokonywać będzie 90 km z czego 80 km w trasie.
W sumie rocznie wyjdzie około 18 tys. km.
1. Logan czy Sandero ?
Według mnie Logan jest ładniejszy i skłaniam sie ku niemu.
Jednak Sandero to Hatchback i w związku z tym podejrzewam, że łatwiej go zapakować.
Czy orientujecie sie jak to wygląda w praktyce ?
Warto w tym wypadku poświęcić wygląd nad praktyczność ?
2. Silnik 1.2 czy TCe 0.9
Wydaje mi się że TCe 0.9 będzie lepszym wyborem.
Z tego co czytalem, ten silnik sprawia że Dacia jest odczuwalnie żwawsza niż przy silniku 1.2.
Tyle, że z kolei 1.2 można zagazować.
Pytanie jak wychodzi spalanie TCe w praktyce i jak wychodzi spalanie gazu w 1.2 ?
Jeśli oszczędność na gazie nie przekroczyłaby 100 PLN miesięcznie ( licząc 2000 km miesięcznie ) to TCe chyba jest lepszym rozwiązaniem.
Czy wiadomo już jak z żywotnością silników TCe 09 ?
3. Wersja
Zamierzam kupić LAUREATE.
Czy DACIA PLUG&RADIO to jest to radio dotykowe 2 Din z wyświetlaczem ?
Jest do dokupienia Media Nav ale nie wiem czy to jest to samo co DACIA PLUG&RADIO + dodatkowe opcje ?
Czy to są dwa kompletnie inne urządzenia ?
4. Ubezpieczenie
Czy orientujecie sie może ile kosztuje AC na Dacie ?
Czy jakieś pakiety AC + OC + coś jeszcze są dodawane przy zakupie nowego samochodu ?
5. Wytrzymalość
Samochodem zamierzam pojezdzić min 10 lat.
Wyobrażam sobie, że przez pierwsze 5 lat nie będę do niego nic dokładał ( oprócz przeglądów ).
Jeśli wykupie przedłużenie gwarancji na 5 lat ASO będzie mi naprawiało wszelkie usterki ?
Bardzo będę wdzięczny za wasze podpowiedzi i opinie.
Pzdr.
route2000 - 2015-06-24, 13:31
Ad.1 Moim zdaniem Sandero jest ładniejsze niż Logan, ale to kwestia gustu.
Ad.2 Silnik 1,2 jest większy oraz trwalszy niż 0.9TCe, ale tego już więcej nie wypowiem.
Tylko wiadomo, że TCe ma turbinę i stąd lepiej się zbiera, ale nie wiadomo jak z trwałością, natomiast 1,2 jest bez turbiny i prosty w obsłudze. Decyzja należy do Ciebie.
Co do spalania to nie wypowiem, bo mam inny silnik w Lodgy.
Ad.3 DACIA PLUG&RADIO to jest zwykłe radio (ekran nie dotykowy), ma wejście AUX, USB (odtwarza pliki mp3 z pendriva) i wbudowanym zestawem głośnomówiącym.
Natomiast jest inne radio z dotykowym ekranem czyli MEDIANAVIGACJA (posiada nawigację , ale słabo działa-było opisane na tutejszym forum).
Ad.4 Nowe auta w pierwszym roku mają bardzo korzystne pakiety ubezpieczeń, a po roku to różnie bywa, ale średnio pakiet ubezpieczeń kosztuje ok. 1200 - 1500 zł.
Ad.5 Jak Dacia to Dacia... z trwałością i wytrzymałością to różnie bywa..... ale z korzystną przewagą w stosunku do innych używanych aut z Zachodu...
Najlepiej jakbyś się sam wybrał do salonu Dacia, organoleptycznie oceniłbyś walory i porównania tych aut tak jak Logan i Sandero, to wtedy będziesz wiedział pod kątem praktyczności. Weź jazdy próbne obu aut i sam wyciągnij z tego wnioski.
Czy wygodnie, jak Ci jeździ itd. itp.
skylar - 2015-06-24, 17:41
k0zz napisał/a: | Póki co, jedyne co wiem o tej marce to że przy 120 km/h w środku Logana 2 jest dosyć głośno :)
|
To źle wiesz o tej marce . To nie jest kwestia marki tylko konkretnego silnika i modelu. Np. przy dieslu jest nawet lepiej niż przyzwoicie z hałasem - wyróżnia się pozytywnie w stosunku do innych diesli jakimi jeździłem. Zresztą Logan w dieslu ma inne wyciszenia.
Ad.1 Jak dla mnie Sandero bardziej na miasto a Logan na trasę. Różnica w długości między tymi modelami to prawie 30cm Różnica pojemności bagażnika to 190l na korzyść Logana.
Ad.2 Ja się cieszę, że wybrałem diesla ale mam MCV, które waży 200kg więcej w stosunku do Sandero/Logan, więc może by silnik "kosiarkowy" 1,2 wystarczył . Generalnie to każdy ma inne oczekiwania co do silnika. Wsadź żonę i niech potestuje 1,2 i 0,9.
Ad.3 Ogólnie oba te radia mają przód 2dni a już bebechy 1din. Osobiście 950zł dopłaty do Media NAV to trochę za dużo szczególnie, że "zabierają" w rozliczeniu Plug&Play, więc sumarycznie daje to ok. 1300zł. W tej cenie można coś już zacząć kombinować na androidzie. A za 500 kupisz już markowe radio 2din, a za 900zł będzie nawet bez problemu odtwarzało filmy.
Ad.4 Tak jak kolega wyżej w zależności od pakietu ok. 1500zł. Samo OC 400zł. Reszta tej kwoty wynika z wysokiej wartości samochodu w pierwszym roku użytkowania.
Ad.5 k0zz napisał/a: | Jeśli wykupie przedłużenie gwarancji na 5 lat ASO będzie mi naprawiało wszelkie usterki ? | Wszelkie usterki, które obejmuje gwarancja . Ogólnie prosta konstrukcja i niskie ceny części.
Karenzo - 2015-06-24, 18:08
o,9 tce to MPI
więc jak najbardziej da się zagazować
ale 0,9 tce nie ma dobrej prasy
http://lpg-forum.pl/gaz-w...tce-t28625.html
Raczej ludzie podchodzą sceptycznie
Z drugiej strony 1.2 to straszny muł . Ma niby te 75 kucy ale to dzięki 16 zaworom które powyżej 3,5 tyś obr robią różnice .
Ponieważ 0,9 tce ma system start and stop a 1.2 16v to raczej powolna kareta ja odradzam wybór daci .
Jeżeli chodzi o te modele .
Możesz poczekać do końca roku na nową gamę silnikową . Niestety po nowym roku wszystkie auta będę już miały S&S .
Najlepiej sam przejdź się silnikiem 1.2 16v jeżeli ci odpowiada to będzie długo i bezawaryjnie służył ( z tym silnikiem tylko sandero bo jest mniejsze )
Za 10 tyś więcej masz dustera 4x2 z 1.6 16v
Ten silnik robił w taksówkach po 500 tyś na lpg .
Odpowiednia ilość mocy przy normalnym silniku . żadnych eko bajerów
Po pułtusku kręci się dużo dusterów w tym mój .Twoja żona doceni na pewno wysokie miejsce za kierownicą co daje poczucie bezpieczeństwa
k0zz - 2015-06-25, 07:22
Karenzo napisał/a: |
Ponieważ 0,9 tce ma system start and stop a 1.2 16v to raczej powolna kareta ja odradzam wybór daci .
Możesz poczekać do końca roku na nową gamę silnikową . Niestety po nowym roku wszystkie auta będę już miały S&S .
|
Rozumiem, że całkowicie odradzasz Dacie z silnikami 1.2 i 0.9 ?
I czemu ten S&S jest niestety ? Sporo firm się tych chwali, że to taka innowacja...
Źle to działa ? Psuje się ?
route2000 - 2015-06-25, 09:37
Kod: | I czemu ten S&S jest niestety ? Sporo firm się tych chwali, że to taka innowacja...
Źle to działa ? Psuje się ? |
To już jest wymóg EURO6, a taki system S&S to już krótsza droga do usterki rozrusznika, silnika itp. Można wyłącznikiem zdezaktywować taki system.
Poczytaj na innych forach o takim systemie.
skylar - 2015-06-25, 12:14
Karenzo napisał/a: | Ponieważ 0,9 tce ma system start and stop |
W cenniku Sandero są jeszcze tce bez S&S więc pewnie można jeszcze takie dostać (spełniające niższą normę). Karenzo napisał/a: | Ponieważ 0,9 tce ma system start and stop a 1.2 16v to raczej powolna kareta ja odradzam wybór daci .
Jeżeli chodzi o te modele . |
Nie tylko u Daci tak. Tak jak piszesz niedługo nie będzie żadnego wyboru bo niedługo ze względu na ekopajaców i ich euronormy wszystkie silniki benzynowe będą uturbione i z S&S. Zresztą Renault ostatnio robiło wyprzedaż modeli z "normalnymi" silnikami bo nowe normy idą i juz więcej ich nie będzie.
Niestety czasy gdy w Loganach I/Sandero I były fajne silnik benzynowe ze sporą mocą i łatwe do zagazowania minął bezpowrotnie . Jeszcze pół biedy jakby montowali czterocylindrowe tce 1,2.
Co zabawniejsze w cenniku Logana nie ma nawet żadnego diesla . Sandero tylko w wersji Stepway ma diesla. W MCV jest jeszcze 75km i 90km. Przy czym 75km można już dostać w Ambiance za 45tys. czego wcześniej nie było.
Cytat: | Od kilku miesięcy noszę się z zamiarem kupna nowej Daci. |
Może weź się rozglądnij za podemonstracyjnymi egzemplarzami. U dobrego dealera masz dużo niższą cenę niż za nówkę, samochód z pewnego źródła i często w idealnym stanie z niewielkim przebiegiem. Wtedy można bez problemu w cenie benzyny mieć najmocniejszego diesla.
k0zz napisał/a: | 1. Logan czy Sandero ? |
Patrząc na obecne cenniki Logana/Sandero i po przemyśleniu to albo Logan MCV na dieslu lub tak jak pisze Karenzo Duster 1.6 16v lub 1.5 dci 90km. Lub poczekać na nowe silniki.
Karenzo napisał/a: | Najlepiej sam przejdź się silnikiem 1.2 16v jeżeli ci odpowiada to będzie długo i bezawaryjnie służył ( z tym silnikiem tylko sandero bo jest mniejsze ) |
Ale różnica wagowa między Sandero i Logan to tylko ok 30kg, więc jak dla mnie nie ma znaczenia, że Sandero mniejsze. W obu samochodach będzie się tak samo ten silnik sprawował.
Karenzo - 2015-06-25, 14:55
na pewno saden czyli logan będzie ciszej i lepiej jeździł po autostradach ze względu na bryłe.
Oferta daci jest bezkonkurencyjna jeżeli chodzi o dustery i trochę lodgy/dokkery
sedany i hatchbacki są bardzo popularne na rynku , wybór jest spory a oferta daci dość słaba .
Zastanów się nad dusterem bo to bardzo dobre auto w okolice pułtuska , wiem bo mam tam działkę .
I nie ma co się zrażać głośnością auta , z tym można tanio i łatwo walczyć .
http://www.daciaklub.pl/f...1652136#1652136
cookie - 2015-06-29, 14:53
To ją od siebie dodam na temat spalania 0.9. Na pojazdach do pracy latem wychodzi mi 6l. Zimą 7l. Na trasie jeśli nie będziesz więcej niż 120 spalanie jest w granicach 6. Na autostradach z pr3dkosciami powyżej 130 spalanie zsprzed miesiąca wyszło mi 6,4. Średnią prędkość z trasy z wawy do szklarskiej poręby i z powrotem mialem powyżej 90 km/h więc raczej nie wloklem się w ogonie. Chalas w 0,9tce do prędkości 120 jest niewielki. Powyżej jest już gorzej ale znosnie. W 1,2 już powyżej 100km/h robi się nieprzyjemne głośno. Moim zdaniem 1,2 że względu na totalną mulowatosc i hałas odpada. Spalanie w 0.9 jest na tyle małe że imho nie ma sensu tego gazowac. Przejechał em na razie 12 tys. Km i nic się nie wydarzyło. Mam wersje laureate.
cookie - 2015-06-30, 19:45
Karenzo napisał/a: | o,9 tce to MPI
więc jak najbardziej da się zagazować
ale 0,9 tce nie ma dobrej prasy
http://lpg-forum.pl/gaz-w...tce-t28625.html
Raczej ludzie podchodzą sceptycznie
Z drugiej strony 1.2 to straszny muł . Ma niby te 75 kucy ale to dzięki 16 zaworom które powyżej 3,5 tyś obr robią różnice .
Ponieważ 0,9 tce ma system start and stop a 1.2 16v to raczej powolna kareta ja odradzam wybór daci .
Jeżeli chodzi o te modele .
Możesz poczekać do końca roku na nową gamę silnikową . Niestety po nowym roku wszystkie auta będę już miały S&S .
Najlepiej sam przejdź się silnikiem 1.2 16v jeżeli ci odpowiada to będzie długo i bezawaryjnie służył ( z tym silnikiem tylko sandero bo jest mniejsze )
Za 10 tyś więcej masz dustera 4x2 z 1.6 16v
Ten silnik robił w taksówkach po 500 tyś na lpg .
Odpowiednia ilość mocy przy normalnym silniku . żadnych eko bajerów
Po pułtusku kręci się dużo dusterów w tym mój .Twoja żona doceni na pewno wysokie miejsce za kierownicą co daje poczucie bezpieczeństwa | s&s da się dezaktywować w większości samochodów. W Dacii zapewne też. Pokaz mi jeden post o awarii 0.9tce. Dobra prasę to mavw i co z tego. Ten silnik w Clio jest od 2012r więc są już zapewne takie z nalotem 200tys, a jakoś nikt nie pisz, że mu się łańcuch rozciągnął albo turbina wysyłała. Pewnie się pojawia narzekania znawcow
za 2 lata jak do polski dojada pierwsze roczniki Clio z przebiegiem"120 tys", a w pamięci 400.
skylar - 2015-07-03, 05:57
cookie napisał/a: | s&s da się dezaktywować w większości samochodów |
Tak, ale bez "grzebania" w samochodzie najczęściej ta dezaktywacja działa tylko do pierwszego wyłączenia samochodu z kluczyka. Tak, że przy każdej jeździe trzeba dezaktywować co jest męczące. Zresztą na jednym forum czytałem o Passacie b7, któremu na autostradzie przy załączonym tempomacie i prędkości 140km/h załączył sie s&s . Według serwisu była to wina błędnie działającego czujnika (przekazujące informacje do s&s przy pedale gazu).
A jak już słyszę o s&s w dieslach to mi się płakać chce .
cookie napisał/a: | Pokaz mi jeden post o awarii 0.9tce. |
Ja osobiście nie mam aż takich obaw jeśli chodzi o trwałość bo Renault nie wyżyłowało tych silnik do tego stopnia co Ford w ecoboost. Ja do 0.9tce to mam głównie zarzuty co do kultury pracy. Dlatego wolałbym w Daci 1.2tce, który ma 4 cylindry. Znacznie lepsza kultura pracy i nie trzeba kombinować z silnikiem aby ograniczać drgania wynikające z 3 cylindrów co powinno przełożyć się na większa trwałość niż w 0.9tce.
cookie napisał/a: | Ten silnik w Clio jest od 2012r |
I dlatego jak dla mnie silnik ten powinien być wsadzany tylko do czegoś wielkości Clio a nie MCV. Zresztą jakoś Dusterowi udało się załapać na TCE 125.
Karenzo - 2015-07-03, 06:15
Nawet jeżeli dezaktywujesz s&s to dalej pozostają jego elementy w aucie .
np akumulator czy rozrusznik
Wiec przy ewentualnych naprawach i tak poczujesz to na kieszeni 4 razy mocniej niż w normalnym aucie
Co do 0,9 tce to jest to dobry silnik jak ktoś chce jeździć samochodem 5 lat , sprzedać i zapomnieć .
Ale jeżeli chce użytkować auto "do zajechania " to nie polecam
skylar - 2015-07-03, 06:26
Karenzo napisał/a: | Ale jeżeli chce użytkować auto "do zajechania " to nie polecam |
Ostatni silnik w Daci nie do zajechania to masz akurat Ty . Żeby tylko buda jeszcze tyle wytrzymała co ten silnik, ale takich samochód już nie robią.
A przepraszam zapomniałbym jeszcze o Lodzi i jej 1.6 84km 8v, tylko że 20 kucy mniej. I znowu nie rozumiem czemu Duster mógł dostać 1.6 16v a Lodzia nie.
route2000 - 2015-07-03, 07:34
Bo Duster ma czasami jeździć po bezdrożach to potrzebuje więcej mocy i momentu obrotowego, a Lodzia jest typowo autem do przemieszczenia od punktu A do punktu B z bagażami na normalnej drodze to zupełnie wystarczy.
Miałem Scenica z 1,6 16V (K4M) i mam Lodzię z 1,6 8V więc takie różnice nie są tak bardzo odczuwalne. Czasem troszkę brakuje mocy ale tylko na długiej trasie, lecz kto tak często jeździ na długich trasach? (nie mówiąc o przedstawicielach handlowych). Ci którzy jeżdżą 2-3 razy w roku to takie auto w zupełności wystarczy.
skylar - 2015-07-03, 08:38
route2000 napisał/a: | Bo Duster ma czasami jeździć po bezdrożach to potrzebuje więcej mocy i momentu obrotowego |
A Lodzia ma czasami wozić 7 osób plus bagaże i też potrzebuje czasami mocy i momentu. Zresztą jest w niej dostępny 110 konny diesel a już mocniejszej benzyny nie ma. Teraz popatrzyłem na cennik Lodgy i Dokkera i są dla 90 konnego diesla praktycznie w tej samej cenie (ok. 2000zł różnicy) co MCV . Chyba chcą zarżnąć kompletnie sprzedaż MCV.
route2000 napisał/a: | Miałem Scenica z 1,6 16V (K4M) i mam Lodzię z 1,6 8V więc takie różnice nie są tak bardzo odczuwalne. |
Niby tak, ale zawsze warto mieć te 20 kucy więcej szczególnie, że cenowo różnica między tymi dwoma silnikami nie powinna być duża. Niech dadzą też do wyboru 16v.
route2000 napisał/a: | Ci którzy jeżdżą 2-3 razy w roku to takie auto w zupełności wystarczy. |
Zgadzam się. Ale MCV I robili ze 1,6 16v 105km a nie był to samochód do jazdy w terenie.
route2000 - 2015-07-03, 10:09
Taka jest polityka koncernu Renault, by nie spadła sprzedaż renówek na rzecz Dacii.
Dacia wg nich ma być "słabszym" i "gorszym" autem od armii renaultek.
Ponadto te silniki mają normę EURO4 a już od przyszłego roku już wchodzi norma EURO6.
yuyelamu - 2015-07-03, 12:16
Moim zdaniem jeżeli wspominamy o Dusterze z K4M, to najpierw dobrze się tym autem przejechać i ocenić, czy ta konfiguracja jest dla kupującego odpowiednia. Poza tym gdzieś mi już mignęło, że w tej chwili przy zamawianiu Dustera jest już dostępny odpowiednik Nissana zamiast K4M Renault.
Wydaje mi się również, że jeśli ktoś nie zjeżdża z asfaltu, to nie ma sensu jeździć na szerszych kapciach, z większym prześwitem, bo to się odbija na spalaniu. Ponadto sam K4M z elektronicznie sterowaną przepustnicą ma swoją specyfikę:) I zdarza się falowanie obrotów na biegu jałowym (Euro 5b?).
Jeżeli auto ma jeździć w trasie, to raczej odrzuciłbym wolnossący silnik 1.2, a dla 0.9 sprawdziłbym jakie są prędkości przy jakich obrotach na ostatnim biegu. Jeśli silnik przy 100km/h będzie miał 3000 obrotów, auto jest budżetowe, to jakby nie kombinował, będzie w nim głośno. A może są na rynku takie samochody w tej cenie, które oferują 6 stopniową skrzynię? No i przy sporych dziennych trasach nie przekreślałbym diesli...
Niestety coraz więcej samochodów ma turbo i nawet w mieście się czuje, że ludzie jeżdżą dynamicznie. Mają moment i z niego korzystając, więc ja bym odpuścił wolnossące, bo trochę z tym nowym autem trzeba będzie męczyć do czasu zmiany na kolejne.
yuyelamu - 2015-07-03, 12:35
A może Kia Rio albo Citroen C-Elysse, chociaż mnie bardziej podoba się Logan i Sandero:) Natomiast nie siedziałem w tych samochodach, więc może tam jest jakaś wartość dodana. Citroen 1.6 jest od 44k..
DrOzda - 2015-07-03, 14:13
Nie ma już w ofercie K4M i K7M oprócz demówek w salonach i zamówień na stok. Dokkery, Lodgy i Dustery zamawiane obecnie są już z silnikami H4M pod nazwą SCE 100 i SCE 110 (stary Nissanowski HR16DE).
Jedyny silnik bez startstop w ofercie Dacii to 1.2 16V (D4F).
skylar - 2015-07-03, 16:11
yuyelamu napisał/a: | więc ja bym odpuścił wolnossące |
Z tych dwóch jakbym miał do wyboru bez zastanowienia wybrałbym wolnossącą jednostkę i nawet chętnie bym się z nią "męczył" bo silnik mniej wyżyłowany i w naprawach tańszy/prostszy.
DrOzda napisał/a: | Nie ma już w ofercie K4M i K7M oprócz demówek w salonach i zamówień na stok. Dokkery, Lodgy i Dustery zamawiane obecnie są już z silnikami H4M |
Ale w cennikach na stronie Daci nie ma jeszcze nowych silników. Zresztą na tej zmianie zyskują modele, które już mają "dobre/w miarę mocne" benzynowe silniki.
Lodgy/Dokker 82KM->102KM, Duster 105KM->115KM
A Sandero/Logan/MCV w bonusie dostają o 2KM (75KM->73KM) słabszy już słaby silnik 1,2 16v .
Karenzo - 2015-07-03, 16:27
nie wszystko na te konie przeliczajcie
Bo teraz rozlokowują silnik na wyższe obroty i wuala jest 75 kucy z 1.2 , realnie użytkownik ma jakieś 40
skylar - 2015-07-03, 16:39
Karenzo napisał/a: | i wuala jest 75 kucy z 1.2 , realnie użytkownik ma jakieś 40 |
I dlatego oceniając silnik patrzę się na wykresy, a wykres 1,2 16v sam mówi za siebie.
I dlatego też uważam, że gama silników benzynowych Sandero/Logan/MCV jest chybiona. Albo 1,2 16v którego jedyna funkcja jest spokojne toczenie, albo 3 cylindrowe TCE.
yuyelamu - 2015-07-03, 21:27
Cytat: | Z tych dwóch jakbym miał do wyboru bez zastanowienia wybrałbym wolnossącą jednostkę i nawet chętnie bym się z nią "męczył" bo silnik mniej wyżyłowany i w naprawach tańszy/prostszy. |
A ja bym się mimo wszystko przejechał najpierw każdym z nich:) Tak się składa, że mam K4M i ten silnik w aplikacji Dacii jest dosyć specyficzny. Z całkiem niezłego na papierze silnika niestety zrobili coś dziwnego. Wykresy wykresami, jak to w benzynie wszystko idzie ładnie w górę, ale w rzeczywistości nie jest tak różowo. Ja mam takie odczucia, że przy spokojnej jeździe ten silnik przyspiesza najlepiej w zakresie 2-2,5k RPM, do 3 nie ma sensu go nawet ciągnąć. Przy dynamicznej z kolei czuć, że zakres 2,5-3k RPM, może nawet do 3,3 nic się nie dzieje i chce się go jak najszybciej minąć. Z wykresu momentu wynika natomiast coś zupełnie innego. Do tego reakcja na gaz - jakby na haku wisiała przyczepa:) To już 1.5dci 110 w Dusterze 4x4 to rakieta z natychmiastową reakcją na gaz:)
Także najlepiej sprawdzić obie jednostki i wyrobić sobie pogląd (mam na myśli 1.2 i 0.9). W danych technicznych może być fajnie, a później może się okazać, że w praktyce już tak fajnie to nie wygląda. Dochodzą oczywiście koszty, charakter tras na których będzie się jeździć - generalnie nie ma jednego dobrego rozwiązania. Ja mam akurat 1.6 bez LPG, bo jestem niedzielny, mało jeżdżę, nie spieszy mi się, a na trasie nie przeraża mnie wyprzedzanie wolnossącą benzyną ciągnika z naczepą.
Mnie osobiście przeraża 14 sekund do setki, a trzeba pamiętać, że obie benzyny trzeba kręcić wysoko żeby auto zdecydowanie przyspieszało, niezależnie, czy z turbo, czy nie. Po mieście to można jeździć wszystko jedno czym, bo i tak są światła co chwilę, ale w trasę jednak jakiś chociaż drobny zapas się przydaje.
No i z tymi naprawami to bym się wstrzymał 3-5 lat, w końcu jest gwarancja. Wszystko zależy ile się chce użytkować to auto, bo jeśli dłuuugo, to wiadomo - im prościej, tym lepiej.
Spojrzałem teraz w cenniki swoją drogą i widzę, że ani Logan sedan ani Sandero nieStepway nie są dostępne z dieslami i to dopiero jest dla mnie niezrozumiałe.
Karenzo - 2015-07-03, 21:57
efekt powolnej reakcji na pedał gazu to specjalny zabieg producenta w celu pseudo "ekologi "
Gdyby pedał był na linkę jak w dustarach z 2010 to było by coś zupełnie innego .
Teraz to komputer kontroluje otwarcie gardzieli przepustnicy .
U was po 2013 jest jeszcze gorzej bo wprowadzili te "ECO" bajery które jeszcze bardziej spowalniają przyspieszanie .
U mnie auto powyżej 3 tys obrotów przyspiesza naprawdę żwawo , więc nie wiem dlaczego uważasz że auto powyżej 3,3 tys obr jest słabsze .
Zwykle jak włączam się do ruchu na S8 to ciągnę do 5 tyś na 3 i rozpędzą się naprawdę bystro
yuyelamu - 2015-07-03, 22:28
Nie od 3,3, a do;)
3,5+ jest jak najbardziej w porzadku i tam to maksimum momentu rzeczywiście jest odczuwalne. To 2,5-3,3 jest dziwne, bo powinno być coraz lepiej, a ja mam wrażenie, że moment tam sie wypłaszcza.
Tak sobie pomyślałem, że moze to Cx kiosku... Musiałbym się jeszcze dokładniej przyjrzeć na poszczególnych biegach, tylko że takie wrażenie mam głównie w mieście, a poza nim i tak kręcę wyżej, żeby szyszybciej osiągnąć prędkość przelotową.
A z tą elektroniczną przepustnicą to bym chętnie coś zrobił, ale jedyne co znalazłem, to SprintBooster. To mogłoby coś pomóc, ale cena jest z kosmosu. Ciekawe, zresztą, jak się sprawuje ten TCe 0.9, czy też jakoś nie jest elektronicznie zamulony.
skylar - 2015-07-06, 06:11
Karenzo napisał/a: | U was po 2013 jest jeszcze gorzej bo wprowadzili te "ECO" bajery które jeszcze bardziej spowalniają przyspieszanie . |
Samo ustawienie silnika w trybie "ECO" da się wyłączyć.
yuyelamu napisał/a: | Ciekawe, zresztą, jak się sprawuje ten TCe 0.9, czy też jakoś nie jest elektronicznie zamulony. |
TCE ma tak samo elektroniczny pedał, więc spodziewałbym się takich samych "kwiatków" jak przy innych silnikach. Przy czym mnie elektroniczny pedał przeszkadzał raczej w samym momencie ruszania (opóźnione przyśpieszanie co nie jest miłe na środku skrzyżowania), ale da się łatwo to obejść odpowiednio wcześniej wprowadzając silnik na obroty.
Zresztą jeździłem TCE 0,9 i mnie osobiście do gustu nie przypadł. Nie dość, że jego praca budzi u mnie skojarzenia z wiertarką to jeszcze w moim odczuciu momentami chodzi jakby miał wyskoczyć z budy . Oczywiście jest to moje odczucie subiektywne (jakbym musiał jeździć z takim silnikiem to by się po prostu przyzwyczaił). Są ludzie, którzy nie widzą żadnych takich przypadłości w tym silniku i jeździ się im dobrze z takim silnikiem. Z drugiej strony są ludzie, którym nie podoba się żaden diesel bo klekoce (co mnie nigdy nie przeszkadzało) i że w ogóle jest mało "kulturalny" czego o większości diesli nie powiedział bym. Ja osobiście w każdym razie jak już co to wolałbym TCE 1,2.
yuyelamu napisał/a: | To 2,5-3,3 jest dziwne, bo powinno być coraz lepiej, a ja mam wrażenie, że moment tam sie wypłas |
Jak dla mnie jest to też trochę dziwne. Szczególnie, że mniej więcej do 3,5tys. idzie w górę i moc i moment obrotowy.
Karenzo - 2015-07-06, 21:49
Ja już zdążyłem się przyzwyczaić do tego silnika (k4m)
Faktycznie jest to dziwne ale trzeba nauczyć się przyspieszać na obrotach 3 tyś +
za to obroty 2 -3 tyś nadają się tylko do utrzymywania stałej prędkości .
Dopiero na 5 biegu jest to odczuwalne (a ja mam 5 dodatkowo wydłużoną )
Traktuję ja jak bieg autostradowy i wrzucam na minimum 100 km/h
Chociaż faktycznie , mam okazje jeździć innym autem z teoretycznie 2 razy mniejszym silnikiem (1.4 8v 60KM ) i zbiera się 5 razy lepiej z niskich obrotów
Ajgor - 2015-07-06, 23:41
Karenzo napisał/a: | Dopiero na 5 biegu jest to odczuwalne (a ja mam 5 dodatkowo wydłużoną ) |
Czy z perspektywy przejechanych kilometrów zrobiłbyś jeszcze raz ten zabieg ?
Karenzo - 2015-07-07, 00:50
Bieg zrobiłem na wakacyjny wyjazd , a ten dopiero za miesiąc
cookie - 2015-07-10, 06:33
Panowie, jak dla mnie pierniczycie jak dzieci o obrazkach z gumy turbo. Skoro 0,9 ma być dobre w Clio to m w mcv może być tylko lepsze, bo mcv waży co najmniej 100kg mniej. Rozwodzie się nad kultura pracy 3cylindrowca, która oczywiście jest słabsza od każdej 4 ale bez porównania mniej wibrująca i hałaśliwa od diesla. 0,9 ma 3000rpm przy licznikowych 120km/h i do tej prędkości jest w mcv cicho. Powyżej jest gorzej ale znosnie ale raczej z powodu szumu karoserii a nie silnika. Średnie spalanie z ostatnich 2500km mam 5,9l/100km przy średniej prędkości 57km/h. Naprawdę to 0.9tce jest beznadziejne:-)
skylar - 2015-07-10, 09:49
cookie napisał/a: | Skoro 0,9 ma być dobre w Clio to m w mcv może być tylko lepsze, bo mcv waży co najmniej 100kg mniej. |
Co za głupoty piszesz moje MCV 1189kg, a katalogowo Clio 960-1071kg Grandtour 1030-1121kg. To Clio Grandtour jest o co najmniej 100kg lżejsze (biorą pod uwagę poziom wyposażenia) od MCV. Poza tym, że ten silnik w Clio jest to jeszcze o niczym nie świadczy bo 1.2 75KM też jest i co z tego. Kwestia w tym, że w Clio masz wybór czy wziąć sobie słabszy silnik 0,9 czy mocniejszy 1,2.
cookie napisał/a: | Średnie spalanie z ostatnich 2500km mam 5,9l/100km przy średniej prędkości 57km/h. Naprawdę to 0.9tce jest beznadziejne:-) |
Takie spalanie to ja mam w dieslu 100% po mieście i to przy średniej prędkości 22km/h. W trasie (czyli dla Twoich 57kh/h) to ja mam spalanie poniżej 4,4l/100km.
cookie napisał/a: | bez porównania mniej wibrująca i hałaśliwa od diesla |
Jeździłeś dieslem? Wibracje może i owszem są, ale poniżej 1,5tys. obrotów. Tylko w jakim celu jeździć silnikiem z jedną turbiną poniżej 1,5tys. obrotów? Co do hałasu to ja jakoś go nie słyszę. Diesel ma dodatkowe wygłuszenia w stosunku do benzyny i w środku jest naprawdę cichutko. Zresztą dla mnie na początku było za cicho bo byłem przyzwyczajony do "jazdy na słuch" i nie czułem silnika.
cookie napisał/a: | Naprawdę to 0.9tce jest beznadziejne:-) |
Nikt tak nie twierdzi. Beznadziejne jest 1,2 75KM. Jak już pisałem jak bym musiał to bym się przyzwyczaił. A jakby był wybór pomiędzy 0,9 i 1,2 to bym wybrał 1,2 Tce.
Prezes - 2015-07-10, 09:51
cookie, dobrze napisał. Jeździłem clio i mcv z tym silnikiem i subiektywnie w mcv zdawał się żwawszy. Teraz jeżdżę 3 cylindrowcem bez turbo i da się żyć. I potwierdzam, benzyna nawet ta 3 cylindrowa i tak jest cichsza od dCi, a na postoju niesłyszalna (wewnątrz, jak się szyby nie otwiera ).
skylar - 2015-07-10, 10:09
Prezes napisał/a: | Jeździłem clio i mcv z tym silnikiem i subiektywnie w mcv zdawał się żwawszy. |
Fizyki nie oszukasz. Może są inne przełożenia skrzyni biegowej i kosztem większego spalania uzyskano większą żwawość.
Prezes napisał/a: | I potwierdzam, benzyna nawet ta 3 cylindrowa i tak jest cichsza od dCi |
Renault Clio IV Grandtour TCe EDC 120KM od 2013
postój 42,9dB
0-90km 72,5dB
130km 71,0dB
Dacia Logan II MCV 1.5 dCi FAP 90KM od 2013
postój 45,7dB
0-90km 69,8dB
130km 70,2dB
Źródło.
Clio 1,2Tce w porównaniu do 1,5dci 90KM - ciszej na postoju, podczas jazdy już nie .
W 1,5dci jest naprawdę przyzwoicie jeśli chodzi o hałas biorą pod uwagę, że to budżetowe auto.
Prezes - 2015-07-10, 11:00
Cytat: | W 1,5dci jest naprawdę przyzwoicie jeśli chodzi o hałas biorą pod uwagę, że to budżetowe auto. |
Jest lepiej niż w fordzie transicie, czy starym tdi-ku, ale gorzej niż w c-klasie, alfie, oplu vectrze, fordzie focusie. Nie chodzi o to, że jest źle, bo jak na budżetówkę tak ma chyba być jak jest, ale dla uszu przyjemniejsza jest benzyna w tej samej budżetówce.
Jeździłem prawie 2 lata 1.5 dCi i mnie kultura nie powaliła, a wręcz trochę drażniła. Dużo lepiej mi z 3 cylindrami Tylko za elastycznością tęsknię.
skylar - 2015-07-10, 13:22
Nie no nawet nie porównuj do forda transita, ten pojazd to poznasz po hałasie zza zakrętu . I szczerze mówiąc nikomu to nie przeszkadza bo transit to nie jest samochód do słuchania tylko do ciurania.
Mnie akurat 1,5dci w Loganie II MCV pozytywnie zaskoczył w porównaniu z silnikami np. HDI. A co do tych samochodów co wymieniłeś to nie jest to kwestia silnika tylko wyciszenia co w tych modelach masz wliczone mocno w cenę.
Prezes napisał/a: | dla uszu przyjemniejsza jest benzyna w tej samej budżetówce |
Co jest stwierdzaniem czysto subiektywnym . Ja na przykład pamiętam stare wolnossące japońskie diesle z lat 80tych. To dopiero klekotało . Ale były to silniki bardzo przyjemne dla kieszeni i nie do zajechania. Moje subiektywne odczucie jest takie, że to benzyna jest mniej przyjemna dla uszu. Każdy ma to co lubi a jak nie ma to lubi to się męczy słuchając tego .
Obiektywnym parametrem jest poziom hałasu, a ten w Loganie II MCV 1,5dci jeśli patrzeć łącznie na postój i jazdę nie jest większy niż w benzynach.
Prezes napisał/a: | Jeździłem prawie 2 lata 1.5 dCi |
A czym konkretnie jeździłeś z tym silnikiem?
abadoniusz - 2015-07-10, 14:09
Witam.
Poszukuje auta dla rodziny 2+2.
Ogólnie szukaliśmy auta typu astra 3 kombi, focus II kombi itp w cenie do 25 max. Były to auta co najmniej 5 lat i duże przebiegi i ryzyko auta uzywanego.
Nie dalej jak wczoraj przeglądając oferty zobaczyliśmy dacia logan która wygląda ok i ma to co nam potrzeba czyli klime.
Zainteresowały nas te 2 oferty co o nich sadzicie?
warto się nimi zainteresować?
http://otomoto.pl/oferta/...l-ID6y6Sm5.html
oraz
http://allegro.pl/dacia-l...5504027131.html
Dzięki za pomoc.
Prezes - 2015-07-10, 14:39
Jak na zdjęciu - Dusterem. Kiedyś też trochę kangurem.
abadoniusz, oba są od dealerów. Pierwszy wydaje się OK. Drugi lepiej wyposażony, ale nie ma zaznaczonego, że bezwypadkowy, więc skupiałbym się na pierwszym jeśli już.
Karenzo - 2015-07-10, 21:39
abadoniusz,
na twoim miejscu oglądał bym się za MCV z 1.6 albo 1.6 16v (przed 2012 )
auta nie do zajechania i z ogromną kubaturą wnętrza
Dostaniesz je taniej od sedanów
to są prawdziwe kombi a jeżeli chcesz sedana to oferta daci nie jest bezkonkurencyjna więc oglądaj się na inne modele
Akurat logan mcv przed 2012 był jednym z najlepszych modeli daciowych
np coś takiego http://otomoto.pl/oferta/...html#8e09b162be
Auto takie jakie produkowali w latach 90 , bez żądnych eco bajerów tylko blacha i silnik
http://www.zlomnik.pl/ind...dna-duza-banka/
skylar - 2015-07-11, 06:20
Prezes napisał/a: | Jak na zdjęciu - Dusterem. Kiedyś też trochę kangurem. |
No to generalnie wiesz jak ten silnik się zachowuje. Wiesz jaki hałas i odgłosy robi w dusterze i kangoo czego nie można kompletnie przekładać na MCV II. Inna buda, inne wyciszenia. To tak jakbym ja powiedział, że znając 1,4hdi DV4TD montowany np. w Fordzie Fieście wiem jaki hałas i odgłosy daje w Fordzie Fusion, Citroenie C3, Peugeocie 206, Mazdzie 2, Toyocie Aygo.
Zresztą nawet z odczuciami odnośnie dynamiki takiego silnika może być rożnie bo bardzo dużo zależy od przełożeń skrzyni, które też między modelami są różne. MCV II 1.5dci 90KM ma bardzo specyficzne przełożenia, które po wcześniejszych samochodach wymagały przyzwyczajenia. Bardzo długi 4ty bieg, małe szanse że 5ty bieg wrzucisz po mieście nawet na podwyższeniach do 80KM/h. Praktycznie można 5ty bieg traktować jako nadbieg, który zapewnia bardzo miłe spalanie w trasie w tym także na autostradzie.
Karenzo napisał/a: | na twoim miejscu oglądał bym się za MCV z 1.6 albo 1.6 16v (przed 2012 ) |
Często można takie perełki znaleźć też u dealerów gdzie ludzie oddają w rozliczeniu stare samochody (często u tego samego co kupowali i serwisowali). Ostatnio widziałem w bardzo dobrym stanie ok.3 letnie (90tys. km) MCV (7 miejsc) w gazie za 20tys. zł. Miał dobrą i sprawdzoną w 100% historię i poszedł bardzo szybko;).
Karenzo napisał/a: | to są prawdziwe kombi a jeżeli chcesz sedana to oferta daci nie jest bezkonkurencyjna więc oglądaj się na inne modele |
Wiesz czasami ludziom wystarczy MCV II . A Dacie bardzo tracą na cenie, tak że spokojnie znajdzie w dobrym stanie Logana w pobliżu założonego budżetu, a focusy albo astry w tej cenie to albo będą dużo starsze lub z większym przebiegiem lub jedno i drugie (przekręcony licznik).
Karenzo - 2015-07-11, 10:22
Z tym wyciszeniem to bym nie szarżował .
Zgłębiałem ten temat i aktualnie różnie miedzy silnikowe właściwie nie istnieją
Co najwyżej grubsza mata maski i grodzi . (W benzynie jest cieńsza )
No i wygłuszenie to łatwa sprawa do zrobienia samemu za 2-3 stówki .
MCV II jest mniejsze i bardziej przypomina lagune GT , takie autostradowe kombi .
MCV I przy nim to gigant
skylar - 2015-07-11, 12:32
Cytat: | Zgłębiałem ten temat i aktualnie różnie miedzy silnikowe właściwie nie istnieją |
W MCV II różnice są, 1.2 75KM ma gołe blachy a dci ma już wyciszenia.
Cytat: | MCV II jest mniejsze i bardziej przypomina lagune GT , takie autostradowe kombi . |
Jak dla mnie MCV II to przerobiona Megane Gradtour rocznik 2008.
Cytat: | MCV I przy nim to gigant |
Zgadzam się. Dlatego jakbym potrzebował więcej miejsca to brałbym albo MCV I albo Lodgy. Dla mnie obecnie MCV II jest wystarczający, i tak w porównaniu z innymi kombi jest jednym z większych.
Karenzo - 2015-07-11, 22:30
chyba wczoraj wieczorem nie byłem za bardzo rozgarnięty bo pomyliłem lagune GT z meganką GT
teraz chyba nawet nie ma laguny w kombi
mariuszy - 2015-09-28, 11:55
Witam, zastanawiam się nad zakupem Logana MCV i waham się pomiędzy wersją 1 a 2. Różnica w cenie jest nieduża. Najważniejsza dla mnie jest łatwa/tania obsługa, wiem że MCV1 nie ma żadnej zbędnej elektroniki w silniku i okolicach i jest to dla mnie największa zaleta.
A jak jest z MCV2, też jest prosta i niezawodna czy zdążyli już dodać jakieś wynalazki? Bo jak zdążyli to chyba lepiej poszukać nowszej MCV1.
route2000 - 2015-09-28, 12:05
A z jakim silnikiem? Benzyna czy diesel?
mariuszy - 2015-09-28, 12:36
Benzyna
route2000 - 2015-09-28, 13:24
Jak trafisz na MCV1 z silnikiem 1,6 16V to to jest super, ale ciężko będzie trafić na takiego. Pozostałe mogą być trochę gorsze, ale nie koniecznie, bo to zależy do czego będzie Ci służyło te auto.
Może być taki tak na tym linku.
mariuszy - 2015-09-28, 13:32
OK, to jest jedynka, to wiem że warto brać. Pytanie czy lepiej brać dwójkę, czy może popsuli.
Dzięki za odpowiedź tak czy siak.
Karenzo - 2015-09-28, 14:45
I jest zdecydowanie większa ale bardziej spartańska
mariuszy - 2015-09-28, 16:07
OK, mi to odpowiada, nie potrzebuję wodotrysków. A naprawy w II droższe/więcej czy podobnie?
route2000 - 2015-09-28, 16:26
Myślę, że jednak podobnie, bo jeszcze '"wszystkiego" nie opanowali w serwisie, bo II weszła niedawno. A MCV1 to już chyba znają na wylot w naprawie stąd mogą być już tańsze niż w II.
Jeszcze nie słyszałem o jakiś problemach w II, wszak już mają słabsze silniki niż 1,6 16V. A tego Logana MCV2 z takim silnikiem to nie uświadczysz w ogóle.
Marek1603 - 2015-09-28, 18:16
Konkretnie.
MCV I była phI i phII
Silniki 1,4MPI, 1,6MPI oraz 1,6 16V więc stare sprawdzone jednostki, a 1,6 dobrze radzące sobie z gabarytami. Odpowiednio 75KM, 87 i 105 czy 110.
MCV II jest mniejsza od poprzedniczki tzn. kombiak no może trochę duży.
Silniki 1,2 16V oraz 0.9 Tce(z turbiną), też znane jednostki z renault ale już trochę nowsze technologicznie.
Tak w jedynce jak i w dwójce nie ma za dużo elektroniki. Raczej wszystko naprawisz we własnym zakresie jak masz o tym pojęcie. No może z Tce będzie trochej gorzej ale też bez przesady.
dul. - 2015-10-09, 19:06
Czy ma ktoś informacje na temat zużycia oleju w nowym Loganie? Czy dużo bierze oleju, czy ktoś dolewał między przeglądami? Jak wygląda ta sprawa? :)
Marek1603 - 2015-10-09, 19:17
Nie powinien do wymiany nic wziąć. Przynajmniej nic takiego na forum nie było.
cookie - 2015-10-23, 10:10
Ja jestem po pierwszym przeglądzie i przed nim sprawdzał em na bagnecie poziom oleju. Przez 12000 km zużycie było niezauważalne.
|
|