DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Zakup używanej Lodgy

zeneksekendhend - 2017-12-10, 20:53
Temat postu: Zakup używanej Lodgy
W poprzednim temacie pytałem o walory użytkowe Dokkera, ale chyba jednak nabędę Lodgy i to z drugiej reki. Celuje w silnik 1.6 83km (MPI?) Tak z początku pojawienia się modelu na rynku/4..5 letnie. Zależy mi na bezawaryjności. Powiedzcie na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie i jakie rzeczy powinny być już porobione przy przebiegach rzędu 100kkm?
pixa - 2017-12-10, 21:22

Edit - do usunięcia :-)
shrek - 2017-12-10, 21:22

Przy 100 tys to raczej nic nie bedziie porobione, bo co ty chcesz naprawiac w benzynie 5-cio letniej.
Szczegolna uwage to ty zwroc na przebieg.
Ja mam 120 tys w dizlu i wymienilem IC, bo sie rozszczelnil minimalnie, termostat, zeby bylo cieplej w kabinie, teraz musze wymienic zamek w tylnich drzwiach.

zeneksekendhend - 2017-12-10, 21:43

100 kkm (kilo=1000), wiec sie chyba nie pomylilem. ;-)

Powiedzcie, czy wersja Laurete z 2012 miala ESP w standardzie i ile poduszek powietrznych? Dowiedzialem sie tez, ze ogranicznik predkosci ≠ tempomat. :-/

masterczerwi - 2017-12-10, 21:58

Esp to chyba ma, poduszki 4. Jeśli chodzi o ogranicznik i tempomat to dwie różne rzeczy. Do 2015 (chyba) ogranicznik był na wyposażeniu a tempo opcją. Tempomat można dołożyć.
shrek - 2017-12-10, 22:01

2012, 2013 w dizlu na sterowniku conti nic nie podokladasz
zeneksekendhend - 2017-12-10, 22:17

Wyczytalem, ze ESP w std od wersji Prestige bylo. W pozostalych, w tym Laureate za doplata cos 1200zl. Wiec trzeba sie przypatrywac guziczkom, zeby wyczaic, czy ma. No i tarcze z przodu tez roznej srednicy - z esp 280mm, bez 258mm.
Szkoda, ze esp nie da sie doprogramowac, bo auto, ktore mam na oku jest bez esp, a jest to dla mnie dosc kluczowy el jesli chodzi o bezpieczenstwo. :-/

laisar - 2017-12-10, 23:10

zeneksekendhend napisał/a:
Szkoda, ze esp nie da sie doprogramowac

Niby coś tam można zmotać - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6227 - ale tak naprawdę lepiej albo poszukać egzemplarza z fabrycznym systemem, albo... po prostu nie szaleć na drodze.

zeneksekendhend - 2017-12-10, 23:53

Powiedzcie mi jeszcze jak jest z awaryjnoscia i obsluga pozostalych silnikow; 1,2 benz i 1,5 on?
laisar - 2017-12-11, 00:22

1,2 bezproblemowo, 1,5 w zasadzie też - chyba jedynym problemem było falowanie obrotów Euro6, które zostało wyeliminowane poprawką do oprogramowania komputera.

Natomiast niezależnie od silnika część osób zgłaszała problemy ze słabą wydajnością klimatyzacji, a czasem zamarzaniem parownika - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9154

Akcje serwisowe - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8157

shrek - 2017-12-11, 03:00

Z tym dieslem to taka sprawa, ze ciezko go bedzie kupic z realnym przebiegiem w tym roczniku.
jan ostrzyca - 2017-12-11, 09:51

Przy przebiegu 100 tys. km. trzeba zainteresować się rozrządem. Można się spodziewać ogólnego "rozklekotania" wnętrza, niestabilnego fotela kierowcy i hałasującej skrzyni/sprzęgła. Najważniejszy jest stan blacharki. Karosa nie jest cynkowana, więc ślady korozji i napraw nie rokują za dobrze. 1.6 mpi bardzo dobrze gra z LPG.
DrOzda - 2017-12-11, 10:19

Mam jeden z pierwszych egzemplarzy w Polsce ( w każdym razie zamawiałem zaraz po tym jak to było możliwe) ESP było za dopłatą 1200 PLN ale wziąłem - przy okazji mam większe tarcze hamulcowe. Poduszki jak w każdej Lodgy - kierowcy i pasażera i dwie boczne w oparciach foteli. Nie ma tempomatu jest tylko ogranicznik i niestety nie da się go w tym sterowniku włączyć. Przy tym przebiegu powinieneś mieć już wymieniony rozrząd i tarcze hamulcowe ( ja ma aktualnie 62 kkm i będę te rzeczy robił latem). W tych silnikach początkowo były skopane mapy zapłonu - silnik długo zapalał w upały i jak był lekko rozgrzany w zimie - trzeba było to zgłaszać w ASO i przeprogramowali go w trakcie gwarancji. Na gwarancji wymiana sworznia wahacza no i akumulator.
Poza tym absolutnie bezawaryjny samochód - raz do roku przegląd z wymianą oleju i filtrów i to wszystko.

GorącyMarian - 2017-12-11, 11:17

Cytat:
Szczegolna uwage to ty zwroc na przebieg.

Przebiegiem nie jeździmy tylko stanem technicznym auta.

shrek - 2017-12-11, 12:37

Nie wiem czy bylbys szczesliwy kupujac auto z przebiegiem 400+, skreconym do 100, wymienionym srodkiem. Co z tego ze nic nie bedzie stukac i pukac na jezdzie probnej. Przebiegowe auta jest juz zmeczone zyciem, zaczyna sie wszystko sypac. Nie polecam ci rowniez brac auta z zagranicy i jeszcze od kogos kto to sciaga w celu zarobkowym.
GorącyMarian - 2017-12-11, 14:18

Shreku, przebieg jest rzeczą względną.

400 tyś km po autostradzie lub 200 tyś po mieście np taxi. I które auto będzie w lepszym stanie? Jak się ktoś uprze i od początku będzie kręcić licznik to i tak się nikt nie zorientuję. Pytanie tylko kto będzie kręcić licznik w Dacii;)

Pomijam zakup od emerytów aut jeżdżonych do kościoła i sklepu, bo można kupić auto 10 letnie ze znikomym przebiegiem który jest skarbonką bez dna.

Nie patrzeć tyle na przebieg, co stan auta i jego bezwypadkowość (względną). Bo jak ktoś p :idea: odchodzi do auta z miernikiem i wali tekstem. "Panie, element malowany!" to mnie trzęsie.

wieza - 2017-12-11, 15:02

W dci tez nie ma co robić przy 100 tys ;) bo jak sie dba to autko jezdzi niezawodnie latami :) ja bedę swój sprzedawał za rok w listopadzie :) Shrek i u mnie jest realny przebieg :)
CzarnY - 2017-12-11, 15:03

Jak sprzedawałem busa to 3 kupców kręciło nosem, bo przebieg, bo malowany wszędzie, bo po taxi itp. Skończyła się turbina - i wystawiłem auto nie za 20k, a za 17. Poszło w ciągu 3 dni za 15,5 bez akumulatora, zimówek, i kręcenia że malowane.

Kwestia znaleźć klienta.

zeneksekendhend - 2017-12-11, 16:24

Cytat:
ja bedę swój sprzedawał za rok w listopadzie :)


A nie chcesz np. ... jutro? :lol:

zeneksekendhend - 2017-12-11, 17:45

Jest jeszcze w mojej okolicy przyzwoita Lodzia 1,5 diesel, ale troche do tego silnika nie jestem przekonany. Jezdzilem przez ostatnie 5 lat 4rema różnymi dieslami i już mam trochę dosyć (serwisowania).
Czy ten 1.5 z 2014r ma dpf, dwumas, egr, turbine ze zmienna geometria, nienaprawialne wtryski, i/lub inne rzeczy, które z czasem mogą się nieprzyjemnie objawić? Słyszałem też o obracających się panewkach w tym motorze. Teraz robię krótkie trasy - do 30km dziennie podzielone na odcinki po 5..7km glownie po miescie i nie wiem, jak taki diesel na to zareaguje. W drugim aucie co tankowanie musze zrobic mala "trase", zeby wypalic dpf...

wieza - 2017-12-11, 19:33

zeneksekendhend napisał/a:
Cytat:
ja bedę swój sprzedawał za rok w listopadzie :)


A nie chcesz np. ... jutro? :lol:


cóz nawet jak bym chciał... to Leasing ;) nie kalkuluje mi sie to ;) auto wliczone w koszta firmy na 5 lat :) a zreszta trzeba zamówic nowe, takie jak bedę chciał a to troszke trwa :)

ja mam to wszytko w dci i nastepną też bede brał w dci... ja cały czas powtarzam jak sie dba to sie ma :) i nic odpukać sie nie dzieje, co 10 tys wymieniam oleje i filtry i w nosie mam ze serwis mówi co 20 tys.. ja mam swój rozum :)

shrek - 2017-12-11, 21:30

zeneksekendhend napisał/a:
Jest jeszcze w mojej okolicy przyzwoita Lodzia 1,5 diesel, ale troche do tego silnika nie jestem przekonany. Jezdzilem przez ostatnie 5 lat 4rema różnymi dieslami i już mam trochę dosyć (serwisowania).
Czy ten 1.5 z 2014r ma dpf, dwumas, egr, turbine ze zmienna geometria, nienaprawialne wtryski, i/lub inne rzeczy, które z czasem mogą się nieprzyjemnie objawić? Słyszałem też o obracających się panewkach w tym motorze. Teraz robię krótkie trasy - do 30km dziennie podzielone na odcinki po 5..7km glownie po miescie i nie wiem, jak taki diesel na to zareaguje. W drugim aucie co tankowanie musze zrobic mala "trase", zeby wypalic dpf...


Moj ma to wszystko o czym piszesz a Fiona przez dwa lata jezdzila po 2- 3 km w jedna strone. Auto zyje zadnych problemow. 1.5 dci to naprawde wdzieczny silnik jak dba sie o niego. Dpf w 1.5 jest najlepszy na swiecie wypala sie nawet na niedogrzanym silniku i w korkach.

jas_pik - 2017-12-11, 21:39

zeneksekendhend napisał/a:

Czy ten 1.5 z 2014r ma dpf, dwumas, egr, turbine ze zmienna geometria, nienaprawialne wtryski, i/lub inne rzeczy, które z czasem mogą się nieprzyjemnie objawić?

Jesli silnik 110 KM to ma dwumase i łopatki ze zmienna geometrią jesli 90 KM to an tego ani tego

zeneksekendhend napisał/a:
Słyszałem też o obracających się panewkach w tym motorze.

Wszyscy słyszeli nikt nie widział a nie słyszałeś żeby nie kupować samochodów na F - dacia też jest na F
zeneksekendhend napisał/a:
Teraz robię krótkie trasy - do 30km dziennie podzielone na odcinki po 5..7km glownie po miescie i nie wiem, jak taki diesel na to zareaguje. W drugim aucie co tankowanie musze zrobic mala "trase", zeby wypalic dpf...

Jesli jeździsz rocznie więcej niż 20 000 km to diesel się zawsze opłaca jelsi zas masz zrobić 30 x300 dni = 9000 km to najlepsza dla Ciebie będzie sama benzyna nawet nie LPG

shrek - 2017-12-11, 21:47

jas_pik napisał/a:


zeneksekendhend napisał/a:
Słyszałem też o obracających się panewkach w tym motorze.

Wszyscy słyszeli nikt nie widział

Bi to te wszystkie 500+ sie obracaja. Regularnie serwisowane i ect.

SVENSON - 2017-12-11, 22:03

shrek napisał/a:
jas_pik napisał/a:


zeneksekendhend napisał/a:
Słyszałem też o obracających się panewkach w tym motorze.

Wszyscy słyszeli nikt nie widział

Bi to te wszystkie 500+ sie obracaja. Regularnie serwisowane i ect.

Ja miałem w Lalunie 2ph2 najgorszy silnik świata zesłany przez belzebuba i co tam jeszcze kto chce 2.2dci.
Miałem oryginalny przebieg i przy 200000 wymieniłem w ASO panewki i pompę oleju jak każe producent.
Panewki były jak nowe, ale olej wymieniany od nowości co 10000 km.
I jak słyszę, że ktoś kupił sprowadzana lale i cieszy się że interwał jest co 30000km a potem płacze o panewki, że się obróciły, to mnie czyści.
Silnik ma z 400000km skręcone na 180000 dodatkowo przebiegi na oleju kosmiczne...

Ale tak jest i takie mamy społeczeństwo, każdy silnik jest ok jak się o niego dba i nie wierzy się w marketingowe interwaly olejowe :mrgreen:

shrek - 2017-12-11, 22:05

Dokladnie.
zeneksekendhend - 2017-12-12, 08:32

Ja jestem przeczulony, bo z autopsji wiem, jakie bywają problemy z silnikami o zlej sławie. Dodge Caliber 2.0 CRD z silnikiem VW o słynnej pękającej głowicy. Olej od nowości wymieniany co 10kkm, wszystkie przeglądy w terminie. Pierwszy rozrząd przy 90kkm. Przy 150 tys pękła głowica. Przy naprawie wyszła jeszcze turbina i uszkodzony jeden wtrysk. Przy okazji nowy rozrząd. Jakby tego było mało - po kolejnych 10kkm znowu znikający płyn - uszkodzona chłodniczka spalin. Ale dalej płyn znikał. W międzyczasie 2 razy urwało wąż chłodnicy i rozwaliło samą chłodnicę. No to głowica znów zdjęta - brak pęknięć. Sprawdzenie ciśnieniowe głowicy i bloku - nie wykazuje nieszczelności. Głębsza analiza - pęknięty blok :shock: -> silnik do wymiany. Przy okazji rozsypany dwumas i znowu nieszczelność na turbinie... Na naprawy poszło więcej, jak chcę teraz przeznaczyć na tą Dacię, bo spokorniałem...
DrOzda - 2017-12-12, 09:37

Amerykański samochód zeuropeizowany dieslem to zawsze była porażka. W takim czymś benzynowe V6 z gazem jest najlepszą opcją.
shrek - 2017-12-12, 10:02

zeneksekendhend napisał/a:
Ja jestem przeczulony, bo z autopsji wiem, jakie bywają problemy z silnikami o zlej sławie. Dodge Caliber 2.0 CRD z silnikiem VW o słynnej pękającej głowicy. Olej od nowości wymieniany co 10kkm, wszystkie przeglądy w terminie. Pierwszy rozrząd przy 90kkm. Przy 150 tys pękła głowica. Przy naprawie wyszła jeszcze turbina i uszkodzony jeden wtrysk. Przy okazji nowy rozrząd. Jakby tego było mało - po kolejnych 10kkm znowu znikający płyn - uszkodzona chłodniczka spalin. Ale dalej płyn znikał. W międzyczasie 2 razy urwało wąż chłodnicy i rozwaliło samą chłodnicę. No to głowica znów zdjęta - brak pęknięć. Sprawdzenie ciśnieniowe głowicy i bloku - nie wykazuje nieszczelności. Głębsza analiza - pęknięty blok :shock: -> silnik do wymiany. Przy okazji rozsypany dwumas i znowu nieszczelność na turbinie... Na naprawy poszło więcej, jak chcę teraz przeznaczyć na tą Dacię, bo spokorniałem...

No to nie powiem zebys moal szczescie.

kuba_malenstwo - 2017-12-12, 11:22

DrOzda napisał/a:
W takim czymś benzynowe V6 z gazem jest najlepszą opcją.

...dokładnie - poprzednim moim autem jest Nissan Maxima (salon Polska de facto) z v6 z BRC, a piszę jest, bo do dziś jeździ nim mój brat bezawaryjnie, a auto ma na LPG ponad 150tkm

zeneksekendhend, wracając do Twoich przeżyć z Calibrem, bierz Lodgy 1,6MPi bez LPG i się ciesz prostotą, co zapewnia bezawaryjne użytkowanie..

zeneksekendhend - 2017-12-12, 13:58

Z rzeczy, które mi się ustało ustalić dot. auta, które mam ma oku (1.6 MPI):

Tarcze i klocki przód - zrobione w tym roku, tył jeszcze fabryczny,
Rozrząd - niewymieniony (wymiana przy 120kkm lub 5 lat = trzeba zrobić),
Opony od nowości = wymiana za sezon lub 2,
2 lata temu wymienione świece,
Blacha podobno w tych Lodgy już jest ocynkowana, ale nie w kąpieli, ale powierzchniowo, więc jakieś zabezpieczenie jest. Ten egzemplarz jest bezwypadkowy, ale miał lakierowane drzwi (bez szpachli) i ma nienaprawioną wgniotkę na klapie bagażnika (bez uszkodzenia lakieru).
Mapa zapłonu nie była zmieniana, bo klient nie zgłaszał żadnych problemów z pracą silnika - moje pytanie: czy na to kampania była jakaś, czy tylko bolączka niektórych jednostek?

route2000 - 2017-12-12, 14:16

Wg instrukcji od producenta wymiana rozrządu to po 80 tys.km a nie po 120 tys.km.
Wszak zestaw rozrządu z pompą wody nie jest drogi. ;-)

jas_pik - 2017-12-12, 14:23

Nie opisałeś przebiegu.
Świece nie są drogie - lepiej je wymienić :)

zeneksekendhend - 2017-12-12, 14:28

Jakaś podkładka pod to? Mi nie udało się potwierdzić ani jednej, ani drugiej opcji.
DrOzda - 2017-12-12, 15:12

Tu masz wydruk czynności serwisowych dla Lodgy 1.6 MPI - przebieg - lata:
Usługi serwisowe Przebieg Lata
Przegląd Tylko Europa 20000 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Wymienić filtr kabiny 20000 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Wymienić filtr oleju 20000 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Wymienić olej silnikowy 20000 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Wymienić filtr powietrza 60000 4, 8, 12
Wymienić świece zapłonowe 60000
Wymienić pasek akcesoriów i rolki 80000 6, 12
Wymienić pasek rozrządu i rolki 80000 6, 12
Sprawdzić i usunąć pył z okładzin bębnów hamulcowych 80000
Wymienić płyn hamulcowy 120000 4, 8, 12
Wymienić płyn chłodzący 120000 5, 10

Co do map zapłonu , trzeba im było zgłosić "problemy z zapłonem" i bez problemu wgrywali nowe mapy. Mi się kilka razy tak zdarzyło przed aktualizacją.

zeneksekendhend - 2017-12-12, 20:03

A jak wygląda w ASO kosztowo temat nowych map w aucie 5 letnim/po gwarancji? I czy ten problem z odpalaniem bywa mocno zauważalny - powiedzmy, jak odpalanie diesla w głębokie mrozy na zdechniętym akumulatorze? Czy raczej na zasadzie - trzeba zakręcić 2 razy, albo na 3..5 obrotów rozrusznika, a nie na jeden?
Aha - i czy dobrze gdzieś widziałem, ze Lodgy maja Stop-Start i TPMS? Wszystkie? Czy jeśli auto nie miało dokupionego koła zapasowego, to lewarka tez nie dawali?

DrOzda - 2017-12-12, 20:49

Jak się to zdarzało to trzeba było kręcić rozrusznikiem kilkanaście sekund żeby zapalił. Tyle że to na ciepłym silniku było więc wyczerpanie aku nie groziło. Po prostu upierdliwe i tyle.
W 1.6 MPI start stop nie było, TPMS od 2014 roku występował. Bez koła lewarka nie dawali - miałeś zestaw naprawczy.

szewczyk - 2017-12-12, 22:29

zeneksekendhend napisał/a:
Powiedzcie na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie...

1.6 MPI w Dokkerze (podobne parametry, wymiary i masa pojazdu), to całkiem miły silnik w mieście (choć jesienią pali aż 10,8 l/100). Na światłach zbiera się OK, ponieważ max moment osiąga poniżej 3000obr/min, ale próba podciągnięcia na obrotach, np. by coś wyprzedzić, niewiele już daje. Odczujesz to zwłaszcza w trasie. Przed zakupem musisz się koniecznie tym autem przejechać zabierając na pokład np. 4 osoby.
Motor pracuje całkiem gładko, kulturalnie, być może dlatego, że pozbawiono go ... 8-)

2.0d w Cruzie ma chyba 360 Nm, natomiast 1.6 82KM ma 134 Nm. To zupełnie inna bajka :roll:

zeneksekendhend - 2017-12-12, 22:37

Cytat:
2.0d w Cruzie ma chyba 360 Nm, natomiast 1.6 82KM ma 134 Nm. To zupełnie inna bajka :roll:


Dokładnie 163 KM przy 3800 obr/min i maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1750-2750 obr/min.
Do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja, ale kiedyś też miałem i Hondę 1,4 90KM, więc może nie będzie tak źle. ;-)

zeneksekendhend - 2017-12-13, 18:08

Dacia zakupiona!

Generalnie auto w przyzwoitym, jeśli nie b. dobrym stanie, bezwypadkowe, z potwierdzoną historią serwisową.
Z bolączek, dzięki którym utargowałem dobry rabat:
konieczność zrobienia przeglądu z rozrządem,
zaczynające się luzy na jednym drążku kierowniczym,
wgniotka na klapie,
niedziałający klakson.

A propos tego ostatniego - łudziłem się, że błaha sprawa z tym klaksonem -> bezpiecznik. Niestety bezpiecznik cały.
Klakson jest w tym aucie bardzo nietypowy - w lewej dźwigni. Może ja go źle używam? Ale po wciśnięciu końca dźwigni klakson nie działa niezależnie od tego, w jakiej pozycji jest kluczyk.
Odpiąłem przewody od syreny - miernik pokazuje, że nie dochodzi napięcie. Bezpieczniki w skrzynce pod maską też wyglądają na całe. Znany problem?

jas_pik - 2017-12-13, 18:54

Znany - kabelek w manetce - rozmontuj przylutuj lub zmień będzie do końca życia .
Chyba że utargowałeś tyle żeby kupić nową manetkę :)

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2017-12-14, 15:40 ]
Odpowiedź w tym właściwym temacie - http://www.daciaklub.pl/f...1744100#1744100.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group