DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Hak do Logana MCV

Blake - 2007-10-20, 20:49
Temat postu: Hak do Logana MCV
Witam
Mam pytanko o hak do Logana MCV. Jaki jest koszt instalacji?

petek - 2007-10-20, 21:03

Oj nie chciało się poszukać we wcześniejszych postach :evil:

http://www.logan.fora.pl/...czepy-t539.html

Blake - 2007-12-27, 18:44

Witam
We wcześniejszych postach to mało co jest napisane na ten tamat, a poza tym już szmat czasu upłynął od tamtych postów. Wobec powyższego ponawiam swoje pytanko: Jaki jest koszt instalacji haka do MCV-ki? Chodzi mi o instalację nie w ASO - tam mają okropne ceny.

waski - 2007-12-27, 20:45

Ja naprzykład będę na początku stycznia montował do sedana i obdzwoniłem kilku dealerów w obebie Katowic i najtaniej wyjdzie mnie u Renault Głowacz gdzie z rabatem zaproponowali mi niecałe 765zł już po rabacie. U innych wyszło ponad tysiąc u jednych trochę u innych dość trochę ponad tysiąc. Nie wiem ile ci to da, bo prawdopodobnie do MCV będzie droższy hak i inny, tak tylko wnioskuję no i jak widzę jesteś ze stolicy to szykowałbym znacznie więszą kasę. Bo tam wszystko jest droższe niż np: u nas na śląsku.

Oczywiście cena 765 obejmuje: hak, wiązkę i montaż, czyli pełen wypas.

Blake - 2007-12-28, 08:32

Waski, serdecznie dziekuję za info.
Jestem bardzo ciekawy jak wyglada ta kwestia w Warszawie. Jakbyście coś wiedzieli to dajcie znać - na początku przyszłego roku muszę ściągnąć do Warszawy nowo kupioną przyczepę kempingową.
Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi dla Waszych MCV-ek.

oilkm - 2007-12-28, 08:52

Jeśli komus to pomoże, to rozmawiałem w serwisie ALCAR w Olsztynie i powiedzieli, że można przyjechać ze swoim hakiem i wiązką. Oni zamontują za ok.200 zł (ale trza potwierdzić cenę). Gwarancja zostaje jeśli hak ma homologację i jest montowany w ASO.

Np taki:

KLICK

petek - 2007-12-28, 16:33

Ja ze względu na bezpieczeństwo nie montowałbym haka jakiejś mało zanej firmy. Przy przyczepie kempingowej zbyt duże ryzyko awarii, a wtedy to już bieda. Montując hak też najpierw kombinowałem z niefirmowymi, ale moim zdaniem różnica nie jest aż tak wielka by ryzykować.
waski - 2007-12-28, 19:20

Co do tego że można zamontować swój hak, to prawda, bo mnie to samo powiedzieli w serwisie, ale zaznaczyli że jeśl któryś z otworów nie będzie pasował idealnie, do tego stopnia że trzeba by było poprawiać otwory, które Logan już ma pod hak, to wtedy, serwis przerywa montaż oddaje mi hak i obciąża mnie kosztem samej instalacji haka mimo że nie zostanie on zainstalowany, bo jak mi gość powiedział oni nie mają pozwolenia renault na dkonywanie jakichś poprawek w stylu poprawa otworów.
Więc tak to wygląda z tymi hakami które się samemu przytarga, więc przekalkulowałem ryzyko i stwierdziłem że nie będę ryzykował i zamontuję u nich, a niecałe 800zł to jeszcze w miarę pszystępna cena.

Blake - 2007-12-29, 18:05

Ja dzwoniłem po serwisach w Warszawie i najtaniej wyszło mi w Decarze. Zaproponowali mi hak za 750 zł oraz montaż za ok. 400 zł. Wychodzi razem 1.150 zł. Do tego chciałbym też zainstalować czujniki parkowania za jakieć 850 zł (400 zł. montaż oraz czujniki 450 zł.). Razem 2.000 zł. Trochę dużo wychodzi. I tak siedzę i dumam co mam zrobić. Czy instalować w ASO za 2.000 zł czy taniej gdzieś w jakiś innych firmach. Trudny wybór. :?:
jurek - 2007-12-29, 18:28

ceny zajebiste.chyba nawet NASA z kosmosu sciagnelaby nizsze. pozdr
jan ostrzyca - 2007-12-29, 18:37

W Lublinie, w dobrym serwisie przyczepowym hak Bosal do MCV z montażem kosztuje ok. 450 zł. Hak jest dedykowany MCV i otwory powinny pasować idealnie. Zakładałem u nich hak do punto i jestem zadowolony, zważywszy, że hak w ASO Fiata kosztował ponad 1 tys. zł.
petek - 2007-12-30, 13:23

Blake, poszukaj może w ASO poza Wawą. Ceny akcesoriów będą te same, ale za montaż wezmą mniej. Ja montowałem w Siedlcach, ale nie polecam tego serwisu (tu masz dlaczego). W razie reklamacji masz też problem, bo musisz jechać tam gdzie Ci montowali. A i jeszcze jedno. Renault Polska nie odpowiada za jakość usług dodatkowych w ASO. Tak więc jak Ci coś spaprają nie licz na ich pomoc.
Wybór należy do Ciebie. :-)
A i jeszcze jedno, odradzam niefirmowe haki - szczególnie do przyczep kempingowych.

Szaruś - 2008-01-01, 21:34

A czy ktoś montował hak do Logana firmy Autohak ?

Firma niby dobra, haki z homologacją na całą EU.

waski - 2008-01-02, 10:32

A ja na Wtorek umówiłem się na montaż haka w ASO, cały koszt zamyka się w kwocie 777zł (hłehłe niezła sumka im wyszła :lol: ), czyli: hak+wiązka+montaż+15% rabatu na montaż+hak i wyszła taka suma jak napisałem.
To będzie nieźle zaczęty rok, spędzę cały dzień w serwisie.
Będą zakładać ten hak i wymieniać serwo hamulca, bo zgrzypi, pedał jak się go wciska.
Będzie niezła mordęga, hłehłe jeszcze gościu się pyta czy nie chcę na ten dzień auta zastępczego odpłatnie, ale jak widziałem ostatnio ceny za te auta, to mi się śmiać chciało. Za te pieniądze to PKS-em do Zakopanego bym zajechał.
Wogóle te auta za pieniądze to jest jakieś chamstwo, jak miałem Daewoo nexię to w czasei gwarancji serwis dawał auta nieodpłatnie i to dawali nubirę, a tu chcą kasę, to jest jakaś paranoja, przecież to jest ich obowiązkiem dać klientowi auto zastępcze, jeśli naprawa będzei trwała dzień lub więcej, a oni za to kasę chcą. :-?

petek - 2008-01-02, 11:29

No to bardzo tanio cię to wyszło. A może to cena netto? Mnie kosztowało ok. 1000 zł.
waski - 2008-01-02, 15:52

Nie cena brutto. Zresztą serwis nie jest hurtownią więc nie może podawać cen netto, tak mówi prawo. Tylko hurtownie mogą podawać ceny netto, wszystko inne co jest w obrocie w detalicznym musi mieć podaną cenę brutto, czyli do odbioru.
A cena jest naprawdę przystępna, no bo jeszcze ten rabat jest do końca stycznia, u innych dealerów nie ma tego rabatu jak dzwoniłem i ceny mieli takie jak podałeś 1000 i więcej, u niektórych to nawet 1400zł mi powiedzieli, więc wyśmiałem, i walnąłem słuchawką.

elk84 - 2008-01-02, 17:21

Witam!

A ja bym chciał zapytać szanownych grupowiczów jak wygląda procedura instalacji haka od strony formalnej - trzeba zdaje się zrobić jakieś badanie, coś wpisać do dowodu rejestracyjnego itp.
Czy ktoś, kto już to przerabiał mógłby opisać szczegóły?

Z góry dziękuję.

Krzysztof

waski - 2008-01-02, 20:11

Ja jak wyżej pisałem będę miał dupcyngielek :mrgreen: we wtorek, a jak już go będę miał to lecę do stacji kontroli, na przegląd haka, jak sprawdzą w stacji diagnostycznej, wystawią papierek że wszystko OK, to lecę do wydziału komunikacji żeby wbili do dowodu rejestracyjnego hak. No i to wszystko.

Za sprawdzenie w stacji kontroli płaci się nie pamiętam 30 czy trochę więcej za ten przegląd, nie wiem dokładnie.
A w wydziale nie płaci się nic za wpis i czeka się na to, w przypadku wydziału w Mysłowicach jakieś 15 minut, u nas nigdy nie ma korków, zawsze sprawnie idzie. No ale każdy wyczeka się tyle ile potrzeba w zależności od jego urzędu.

elk84 - 2008-01-02, 21:19

E, to spoko. Myślałem, że to jakiś większy korowód z tym będzie.

Dzięki za info.

Krzysztof

ZeneC - 2008-01-03, 18:35

waski napisał/a:
Nie cena brutto. Zresztą serwis nie jest hurtownią więc nie może podawać cen netto, tak mówi prawo. Tylko hurtownie mogą podawać ceny netto, wszystko inne co jest w obrocie w detalicznym musi mieć podaną cenę brutto, czyli do odbioru.


Nie jestem znawcą tej problematyki, nie wiem o jakim akcie prawnym mówisz konkretnie, ale z autopsji wiem, że na fakturach serwisowych np. u Kiljanczyka w REAGROUP za konkretne usługi podawane są zarówno ceny netto jak i brutto...
Niektórzy z racji swojej działalności, np. kioskarz, mogą sobie VAT odliczyć i otrzymać zwrot, inni - jak np. ja jako agent ubezpieczeniowy - niestety nie, płacą ceny z vat-em, ale go nie odzyskują. I gdzie tu równość obywateli wobec prawa :mrgreen:

waski - 2008-01-03, 19:50

Nie no jeśli chodzi o wystawiane faktury to normalne że jest tam cena netto i brutto, ale ja mówiłem dokładnie o tym że np: przychodzisz do salonu a tam stoi auto za 40tyś zł i mówisz biorę go bo macie najlepszą cenę wszędzie indziej kosztuje 48,8tytś zł, a tu dostajesz rachunek do zapłaty na kwotę 48,8tyś zł. O to mi chodzi, dla klienta indywidualnego jest podana cena brutto czyli do odbioru, a jeśli kupujesz coś w hurtowni to lepiej pytaj czy podana cena jest ceną netto czy brutto, bo hurtowie mogą podawać tak lub tak. Ja prowadzę działalność więc borykam się z tym podawaniem cen w hurtowniach na co dzień.
jan ostrzyca - 2008-01-03, 20:09

elk84 napisał/a:
Witam!

A ja bym chciał zapytać szanownych grupowiczów jak wygląda procedura instalacji haka od strony formalnej - trzeba zdaje się zrobić jakieś badanie, coś wpisać do dowodu rejestracyjnego itp.
Czy ktoś, kto już to przerabiał mógłby opisać szczegóły?

Z góry dziękuję.

Krzysztof


Kwitek potw. badanie wydaje zazwyczaj serwis montujący hak i jest to wliczone w cenę. Do wpisu potrzebujesz wniosek, dowód rejestracyjny i koniecznie kartę pojazdu, osobiste stawiennictwo w urzędzie powiatowym rejestracji pojazdu.

waski - 2008-01-04, 14:49

jan ostrzyca napisał/a:
elk84 napisał/a:
Witam!

A ja bym chciał zapytać szanownych grupowiczów jak wygląda procedura instalacji haka od strony formalnej - trzeba zdaje się zrobić jakieś badanie, coś wpisać do dowodu rejestracyjnego itp.
Czy ktoś, kto już to przerabiał mógłby opisać szczegóły?

Z góry dziękuję.

Krzysztof


Kwitek potw. badanie wydaje zazwyczaj serwis montujący hak i jest to wliczone w cenę. Do wpisu potrzebujesz wniosek, dowód rejestracyjny i koniecznie kartę pojazdu, osobiste stawiennictwo w urzędzie powiatowym rejestracji pojazdu.


Trochę się mylisz, bo potwierdzenie do wpisania haka do dowodu wydaje stacja diagnostyczna, która ma uprawnienia do kontroli samochodów pod względem dopuszczenia ich do ruchu. Serwis jedynie może zamontować ci ten hak i dać odpowiednie papiery, a z nimi dopiero pędzisz do stacji diagnostycznej która po uprzednim sprawdzeniu homologacji jak i montażu haka papierek który pozwala na wpisanie go do dowodu rejestracyjnego.
Co serwis, w tym przypadku może, jedyne co może to zamontować hak, reszte muszą zostawić stacji diagnostycznej i urzędowi komunikacji.

Kristoff - 2008-01-04, 14:56

waski napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
elk84 napisał/a:
Witam!

A ja bym chciał zapytać szanownych grupowiczów jak wygląda procedura instalacji haka od strony formalnej - trzeba zdaje się zrobić jakieś badanie, coś wpisać do dowodu rejestracyjnego itp.
Czy ktoś, kto już to przerabiał mógłby opisać szczegóły?

Z góry dziękuję.

Krzysztof


Kwitek potw. badanie wydaje zazwyczaj serwis montujący hak i jest to wliczone w cenę. Do wpisu potrzebujesz wniosek, dowód rejestracyjny i koniecznie kartę pojazdu, osobiste stawiennictwo w urzędzie powiatowym rejestracji pojazdu.


Trochę się mylisz, bo potwierdzenie do wpisania haka do dowodu wydaje stacja diagnostyczna, która ma uprawnienia do kontroli samochodów pod względem dopuszczenia ich do ruchu. Serwis jedynie może zamontować ci ten hak i dać odpowiednie papiery, a z nimi dopiero pędzisz do stacji diagnostycznej która po uprzednim sprawdzeniu homologacji jak i montażu haka papierek który pozwala na wpisanie go do dowodu rejestracyjnego.
Co serwis, w tym przypadku może, jedyne co może to zamontować hak, reszte muszą zostawić stacji diagnostycznej i urzędowi komunikacji.


A może chodzi o to, że czasem ASO ma na miejscu SKP (stację kontroli pojazdów) i załatwią to od razu przed wydaniem samochodu? Znam kilka ASO Renault, gdzie można też zrobić przegląd rejestracyjny.

Kristoff

jan ostrzyca - 2008-01-04, 19:26

Kristoff napisał/a:


A może chodzi o to, że czasem ASO ma na miejscu SKP (stację kontroli pojazdów) i załatwią to od razu przed wydaniem samochodu? Znam kilka ASO Renault, gdzie można też zrobić przegląd rejestracyjny.

Kristoff


Tak też było w moim przypadku.

waski - 2008-01-04, 21:25

No niestety u głowacza w Jaworznie nie mają takich możliwości. Pozostaje tylko stacja przy domu. :-|
waski - 2008-01-22, 07:32

A że tamat trochę przymarł, a ja już mam hak, więc opiszę moją przygodę z jej montażem w firmie zwanej koncesjoner Renault Głowacz.W.

A więc tak byłem umówiony na 9:00. Więc się zgłosiłem, zabrali nosferatu na warsztat, który i tak mi się nie podoba od samego początku, bo nawet nie ma szyby żeby patrzeć co oni robią, w sumie to jest taka mała, ale prawie przysłonięta papierową reklamą dacii. Montowali hak ten dobre 3 godz (nie mam pojęcia czemu tyle, ale tak było), w końcu odebrałem autko z zamontowanym dzyndzelkiem :lol: z tyłu, wyjechałem kilka metrów przed serwis, zapaliłem pozycyjne i wtedy jakiesz moje zdziwienie, bo zapaliło się przy okazji przeciwmgielne na desce, no to wyskoczyłem, patrzę z tyłu faktycznie pali się.
No to spowrotem do serwisu, i znowu czekanie jakiś kwadrans, przyszedł gość wkońcu i mówi elektryk pozmieniał i teraz jest dobrze.
No jeśli tak mówi to niech tak będzie, ale coś mnie tknęło i pojechało do stacji diagnostyczne załatwić papiery do wpisu do dowodu. Gościu jak zobaczył Logana, to strzelił od razu że to od Głowacza, no ja mówię że tak.
Mówi nie ma problemu, ale on sobie podepnie tylko tester. Zmierzył testerem i wykazało że lewy pozycyjny na hakau nie ma napięcia.
W tym momencie zaczałem się gotować, spowrotem do serwisu, gościu się tłumaczy że elektryk podpiął wszystko zgodnie ze schematem, ale co mnie to obchodzi, że on nie umie tego podpiąć.
I znowu czekałem jakieś 15 minut i tym razem przpraszali i powiedzieli że będzie OK, że elektryk przepiał inaczej całą wiązkę.
Pare dni później pojechałem odebrać moją przyczepkę, wszystko fajnie, zapłacone, podpieta przyczepa, no i mały test działania oświetlenia, no i jakież było moje zaskoczenie, wszystko (tzn prawie wszystko) działa, oprócz UWAGA! prawego pozycyjnego.
Jak to zobaczyłem to się zagotowałem, a najlepsze było to że jak włączyłem halogen to wtedy zapalało się to pozycyjne w przyczepie, ale z kolei nie mogę jechać w słoneczny dzień z zpalonym halogenem, bo dostanę mandat.
Po dojechaniu do domu, łap za telefon do serwisu i mówię co jest, a gościu mi mówi że może mnie umówić na termin, bo strasznie dużo aut mają, no to ja mu że może to mnie on pocałować tam gdzie słońce nie dochodzi, mam gdzieś ich kolejkę tu została źle wykonana usługa za którą zapłaciłem kupę kasy, bo gdzie indziej miałbym ten hak za pół ceny z montażem i nie trawało by to tyle czasu.
Pojechałem na drugi dzień i po zabraniu auta słyszałem przy okazji pewną kłutnię odnoośnie elektryki i podpięcia czegoś i dam głowę że kłucił się elektryk z obsługą która przyjmuje auta, poleciało tam kilka nie cenzuralnych słów, bo elektryk twierdził że tego nie da się inaczej podpiąć.
Po dobrej godzinie odebrałem auto i powiedziałem że nie mam zamiaru przyjeżdżać tu ponownie z tym hakiem bo moja cierpliwość się wyczerpała. Powiedzino mi że została wycięta cała wiązka i zamontowano całkiem inną nową, bo w tych hakach które oni zamawiają we wszystkich loganach tak się robi.
I tak wyglądała moja katorga z hakiem.

Wiem wiem jest tego trochę, ale to dobra lektura dla ludzi którzy mają zamiar zakładać hak, będą wiedzieć czego się spodziewać.
A tak na marginesie, to nie można było od razu wmontować innej wiązki jak wiedzieli że takie rzeczy się robią.
Druga sprawa auto stało prawie 3 godz na serwisie, a na stronie pisze że przy postoju powyżej 2 godz auto jest myte. I co i dupa blada, mój jak brudny wjechał tak brudny wyjechał.

petek - 2008-01-22, 13:01

No to widzę, że miałeś jeszcze większe przeboje z hakiem niż ja. U mnie na szczęście wszystko się pozytywnie zakończyło, choć niesmak po ASO pozostał.
Mnie przed montażem uprzedzano, że do MCV jest jakaś inna wiązka i że jest ona droższa od tej do sedana. Cóż było robić, trzeba było płacić.

Szaruś - 2008-01-22, 13:11

Taka wiązka?

http://www.ecs-electronic.../MB/DA001DL.pdf

waski - 2008-01-22, 14:48

Mnie to akurat obchodziło jak zeszłoroczny śniego że wiązka inna, niech tylko spróbowali mi powiedzieć że mam coś dopłacić do wiązki, to rozpętałoby się tam piekło.
A tak to ja tylko byłem stratny, bo musiałem 3 razy wracać do serwisu, a z mysłowic do Jaworzna będzie z 15-17km dokładnie nie wiem nie patrzyłem na licznik, a za benzynę nikt mi nie zaplacił, plus mój stracony czas na te poprawki, auto stało tyle czasu i nikt go nie umył, a chwalą się tym na stronie.
Jestem zawiedziony postawą elektryka, jest niekompetentny, i jakby to była moja firma to dawno bym poszukał innego. :-x

petek - 2008-01-22, 16:23

Szaruś, nie wiem czy taka, bo sie nie znam, a przed montażem nie oglądałem. Mało mnie obchodziło czym się różni - miała działać i działa.
Waski, ja nie dopłacałem, tylko w momencie zamawiania wyszło, że wiązka jest droższa niż w katalogu, który wcześniej oglądałem. A to, że w serwisach Twoje koszty nikogo nie obchodzą to już przerabiałem. Oi i tak będą mieli klientów, więc to olewają.

waski - 2008-01-22, 19:36

Wiem że będą mieli klientów, bo nawet przy tej całej sprawie nie ukrywali zdziwienia tym wszystkim i otwarcie bez ogródek mówili, że takie historię są w prawie każdym Loganie.
Tylko wiecie jak jest, co kogo obchodzi czyjeś auto, każdy patrzy czy u niego dobrze zrobione.
Achhhhhhhh, jutro i tak mnie znowu czeka wizyta w serwisie, bo jestem umówiony na wymianę tego serwa hamulca, już dwa razy to przekładałem, ale wiecznie tego nie można robić, więc jutro czeka mnie niezła odsiadka na kanapie.

dogberry - 2008-07-03, 15:01
Temat postu: Czas trwania i koszt zamontowania haka do MCV
Witam
Właśnie, jak z tym jest ile to trwa i ile kosztuje. Trzeba ciąć zderzak?
Pozdrawiam

laisar - 2008-07-03, 16:22

Nie napisałeś, czy pytasz o ASO, czy o warsztat niezależny, a to wiele zmienia w kwestii ceny.

Fizycznie montaż trwa ok. 3 godz. i nie trzeba ciąć zderzaka.

Dokładne ceny zależą od producenta samego haka i warsztatu montującego, ale mniej więcej:

- ASO: hak 500zł, wiązka 100zł, robocizna 250zł - i do tego wszystkiego jeszcze VAT;

- warsztat niezależny: ok. 500 zł za wszystko - plus ewentualnie VAT (;

stempik - 2008-07-03, 18:58

laisar napisał/a:
plus ewentualnie VAT
Zdecydowanie plus VAT. Hak to nie kolorowa lamka, więc lepiej mieć pisemne potwierdzenie że zakładany był w warsztacie a nie w stodole. W Łodzi 400,- z vatem.
laisar - 2008-07-03, 19:12

Cytat:
lepiej mieć pisemne potwierdzenie

Ale to się ma akurat nijak do VAT-u... (;

Aha, jeszcze przy okazji - tzw automat (pełny, bo większość końcówek i tak jest co najmniej przykręcanych śrubami) kosztuje jakieś kolejne 200zł więcej.

wox - 2008-07-03, 21:55

W ASO konkretnie było (cena końcowa): 1000 zł hak stały, 1400 zł demontowalny.
Nie wiem jak to jest do końca, ale dochodzi jeszcze kwestia wpisu do dowodu rejestracyjnego (chyba, że dotyczy to tylko aut nowych - pierwszy raz rejestrowanych).

laisar - 2008-07-03, 22:49

Wpis do dowodu jest konieczny zawsze.
stempik - 2008-07-03, 23:54

laisar napisał/a:
Ale to się ma akurat nijak do VAT-u... (;
Chciałem jedynie zwrócić uwagę że nie warto godzić się na niższą cenę w zamian za pracę bez rachunku.
dogberry - 2008-07-04, 15:48

Czyli jak zamontuję hak to będę musiał robić przeglądy co roku?
petek - 2008-07-04, 15:57

Nie, w przeglądach nic się nie zmienia. Tylko wpiszą Ci adnotację w dowodzie, że masz hak.
laisar - 2009-02-10, 20:12

Czy u Was też tak jest, że przy zapiętej przyczepie nie da się otworzyć tylnych drzwi? To mnie akurat trochę denerwuje, bo wygląda na to, że brakuje dosłownie centymetra-dwóch... /:
petek - 2009-02-10, 20:30

Wiesz, niekoniecznie. To zależy pod jakim kątem akurat stoi przyczepa. Czasami duże drzwi otwierają się bez problemu, a czasem można je trochę uchylić i otworzyć małe. U mnie wajcha do hamulca przyczepy jest na tyle elastyczna, że można ją nieco przegiąć w celu otwarcia drzwi bagażnika. Ogólnie mówiąc nie jest źle.
laisar - 2009-02-10, 21:12

U mnie bez względu na położenie przyczepy lewe duże drzwi otwierają się na tyle, że mogę otworzyć prawe wąskie - ale ponieważ hak z zaczepem wystaje właśnie te nieszczęsne max 2 cm za dużo, to pytam jak jest u kogoś innego: może w przypadku innych producentów haków problem jednak nie występuje w ogóle?
petek - 2009-02-11, 10:07

Właśnie załapałem o co Ci chodzi. Ty mówisz o dźwigni zaczepu, która Ci utrudnia otwieranie drzwi. U mnie nie ma z tym problemu. Hak jest na tyle nisko, że drzwi przechodzą nad tą dzwignią bez problemu. Problemem jest natomiast dźwignia hamulca przyczepy, która czasami utrudnia otwieranie drzwi.
Beckie - 2009-02-11, 10:23

Może dałoby się podzielić przyczepy na takie, z którymi w MCV nie ma problemu i takie, których lepiej nie brać pod uwagę przy zakupie. Czy da się to zrobić np. wg producenta?
A może to zależy od haka?

ADAM 12 - 2009-02-11, 10:56

W moim MCV jest zamontowany hak "fabryczny" firmy Master Hak Rogalin i przy różnych przyczepach drzwi się otwierają.Hak nie wymagał cięcia zderzaka,a jak z wiązką to nie mam pojęcia .
Beckie - 2009-02-11, 11:25

Też mam hak "fabryczny" montowany bezinwazyjnie. Są takie, w których montażu na przeszkodzie staje zderzak?
Mariusz - 2009-02-11, 12:08

A słuchajcie!Ile kosztuje montaż haka?
laisar - 2009-02-12, 09:45

@Mariusz: Może przeczytaj wątek od początku? (;



petek napisał/a:
dźwigni zaczepu, która Ci utrudnia otwieranie drzwi

Tak, a nawet dźwigni blokady zaczepu (:

Cytat:
U mnie nie ma z tym problemu. Hak jest na tyle nisko, że drzwi przechodzą nad tą dzwignią bez problemu.

No właśnie jestem ciekaw, czy to zasługa niskości haka czy konstrukcji dźwigni - zmierzę jakoś przy najbliższej okazji umiejscowienie kuli haka i poproszę kolegów o porównanie wyników.

Cytat:
Problemem jest natomiast dźwignia hamulca przyczepy

Dla odmiany - u mnie akurat z tą nie ma problemu.



Beckie napisał/a:
"]Może dałoby się podzielić przyczepy na takie, z którymi w MCV nie ma problemu i takie, których lepiej nie brać pod uwagę przy zakupie.

Czy da się to zrobić np. wg producenta?

Nic nie stoi na przeszkodzie...

(chociaż akurat ja pożyczam od rodziców, a swojej tak szybko nie będę kupował)


Cytat:
A może to zależy od haka?

...ale to jest chyba właśnie bardziej interesujące pytanie - u mnie naprawdę brakuje bardzo niewiele...

Cytat:
Są takie, w których montażu na przeszkodzie staje zderzak?

Pewnie są, ale jeśli tylko produkt jest wzorowany na oryginalnym, to w przypadku Dacii nie ma ku temu chyba najmniejszego powodu.



ADAM12 napisał/a:
hak "fabryczny" firmy Master Hak Rogalin

U mnie "Hak-Pol (S. Imioła, Kowiesy)" - kula demontowalna na 2 śrubach.

Cytat:
i przy różnych przyczepach drzwi się otwierają

To j.w. - będę bardzo prosił o porównanie pomiarów (gwarancji mam jeszcze trochę, to może uda się poprawić).

Mariusz - 2009-02-12, 09:57

Ceny są podane do MCV a nie wiem czy takie same ceny są do Sandero!!!!!!!!
petek - 2009-02-12, 09:59

Ja mam "oryginalny" hak, bo jak montowałem to innych jeszcze nie było, tzn. była jedna firma w Lublinie, ale cena nie była atrakcyjna w porównaniu do oryginału. Perypetie z montażem opisałem kiedyś na tym forum, albo jeszcze pod starą domeną forum.
laisar - 2009-02-12, 10:13

Przypuszczam, że jak z większością rzeczy w Daćkach ceny dla wszystkich modeli będą bardzo podobne (o ile nie wręcz identyczne).
Beckie - 2009-02-12, 11:25

Położenie mojego haka montowanego w ASO.
Odległość pionowa od wierzchu kuli do dolnej krawędzi otwartych drzwi = 5,5 cm.
Odległość pozioma od krawędzi zderzaka do osi kuli = 8 cm.
Coś mało :evil:

laisar - 2009-02-28, 23:17

Dzięki, Beckie - sprawdziłem u siebie, wartości są bardzo zbliżone. Czyli pewnie TTTM... /:

Podjadę jeszcze do firmy, w której montowałem swój hak i zapytam, ale zanim to nastąpi uczynię to tu: czy w takim przypadku ktoś może się orientuje, czy jest możliwa zmiana na model o innych parametrach? Te 6-7 cm pewnie by mnie ratowało, a z liczenia "na palcach" wychodzi mi, że zmiana rozkładu masy jest totalnie pomijalna.

Beckie - 2009-03-18, 08:18

Wysłany: 2009-03-01, 11:37
Jest jeszcze inna kwestia: może ma ktoś podobny hak i taką przyczepę która nie przeszkadza w otwieraniu drzwi?
Dodany Dzisiaj 8:18
Zajrzałem do Castoramy i mają tam przyczepy marki Neptun. Poniżej dokumentacja fotograficzna.
Aha, jeszcze pytanko do czego służy ten wihajster :-) wskazany strzałką?

laisar - 2009-03-18, 08:31

Ten wihajster to po prostu klamka blokady zaczepu.
Beckie - 2009-03-18, 08:57

laisar napisał/a:
Podjadę jeszcze do firmy, w której montowałem swój hak i zapytam, ale zanim to nastąpi uczynię to tu: czy w takim przypadku ktoś może się orientuje, czy jest możliwa zmiana na model o innych parametrach? Te 6-7 cm pewnie by mnie ratowało, a z liczenia "na palcach" wychodzi mi, że zmiana rozkładu masy jest totalnie pomijalna.

Jeśli masz na myśli zastosowanie dłuższego przegubu (?) to w połączeniu z takim Neptunem musiałby być o jakieś 20 cm dłuższy, żeby można było otworzyć lewe drzwi całkowicie.
W konfiguracji jak przy poprzednim moim poście Wydaje się, że może być nawet problem z takim rozwarciem lewych żeby można było otworzyć prawe. :evil:

laisar - 2009-03-18, 09:47

W żadnym razie!!! Bawienie się w jakieś przedłużki dyszla to oczywiste proszenie się o jak największe kłopoty.

Ja miałem na myśli jedynie inny model samej kuli (jeśli takowe istnieją...):

Beckie - 2009-03-18, 09:59

A tego wihajstra nie daloby sie przerobic?
laisar - 2009-03-18, 10:11

Oczywiście też jest to jakiś pomysł, ale z inna kulą jest większa szansa, że także przy innych przyczepach drzwi się będą otwierać.

Natomiast mimo niemożności pełnego otwarcia lewych da się je uchylić na tyle, że prawe skrzydło ma pełen zakres ruchomości.


Przy okazji: mam po zimie dość spory rdzawy nalot właśnie na kuli - głównie w miejscu największego wygięcia. Fakt, że hak był stosunkowo tani, ale wydaje mi się, że po 8 miesiącach to i tak lekka przesada... Jak to wygląda u Was? Może jestem teraz przewrażliwiony...?

DUCATI - 2009-03-18, 12:44

Szkoda, ze nie "Hak na Logana MCV" ;)
wieza - 2009-03-21, 08:22

No ja mam hak i musze go wlasnie odkrecic tzn sama koncowke, jade za granice i jest zakaz tam poruszania sie z hakem bez przyczepki
laisar - 2009-03-24, 12:40

"Nieprawdą jest, jakoby" - zakaz dotyczy tylko samochodów zarejestrowanych w tych krajach, które mają takie przepisy (chociaż mają one swoje uzasadnienie i nie jest to takie bez sensu).
Beckie - 2009-03-31, 07:24

Wysłany: 2009-03-18, 10:28
U mnie po pół roku nie ma śladu rdzy.


Wysłany: Dzisiaj 8:24
laisar, umyłem auto i ... do mojego haka też podczepiła się ruda. :!:
Może to jest taka ochronna warstwa tlenku? :mrgreen:

laisar - 2009-03-31, 10:21

Że warstwa to pewne (; - ale obawiam się, że jeśli hak masz ze stali to jednak nie jest to akurat ochrona, niestety...
walther - 2010-01-19, 23:04

Kristoff napisał/a:
waski napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
elk84 napisał/a:
Witam!

A ja bym chciał zapytać szanownych grupowiczów jak wygląda procedura instalacji haka od strony formalnej - trzeba zdaje się zrobić jakieś badanie, coś wpisać do dowodu rejestracyjnego itp.
Czy ktoś, kto już to przerabiał mógłby opisać szczegóły?

Z góry dziękuję.

Krzysztof


Kwitek potw. badanie wydaje zazwyczaj serwis montujący hak i jest to wliczone w cenę. Do wpisu potrzebujesz wniosek, dowód rejestracyjny i koniecznie kartę pojazdu, osobiste stawiennictwo w urzędzie powiatowym rejestracji pojazdu.




Trochę się mylisz, bo potwierdzenie do wpisania haka do dowodu wydaje stacja diagnostyczna, która ma uprawnienia do kontroli samochodów pod względem dopuszczenia ich do ruchu. Serwis jedynie może zamontować ci ten hak i dać odpowiednie papiery, a z nimi dopiero pędzisz do stacji diagnostycznej która po uprzednim sprawdzeniu homologacji jak i montażu haka papierek który pozwala na wpisanie go do dowodu rejestracyjnego.
Co serwis, w tym przypadku może, jedyne co może to zamontować hak, reszte muszą zostawić stacji diagnostycznej i urzędowi komunikacji.


A może chodzi o to, że czasem ASO ma na miejscu SKP (stację kontroli pojazdów) i załatwią to od razu przed wydaniem samochodu? Znam kilka ASO Renault, gdzie można też zrobić przegląd rejestracyjny.

Kristoff


warszawski DECAR załatwia przeglądy w zewnętrznej SKP w przypadku napraw blacharskich, to może da się dogadać w przypadku haka.
Planuję na wiosnę zakup przyczepki campingowej, ale jednak w W-wie za drogo... Zadzwonię do Renault w Zahutyniu k/Sanoka, i tak tam latam regularnie, więc na pewno "parę groszy" zostanie w kieszeni, może też załatwiają papier...

jantar - 2010-01-20, 19:23

RRG Puławska dysponuje własną SKP- hak z montażem to koszt 1500 zł i jakieś 2-3 godziny oczekiwania na montaż.
Eutreia - 2010-04-17, 20:13

Planuję założyć hak (głównie do przewozu rowerów) do MCV.
W ASO oczywiście wystraszyli mnie ceną - więc szukam czegoś w innym miejscu.
Niestety BOSAL (dobra jakość) strasznie podrożał w sumie ok 770 zł, podobnie jak renomowany AUTO HAK Słupsk- w lubelskim Dakro proponują mi jescze tak do 550 zł- HAK POL Chojnata Imioła lub Master Hak - oczywiście z twierdzeniem ze to niższa półka, ze do nowego samochodu trzeba coś lepszego ...
Nabijają w butelkę ?
Macie może jakieś negatywne doświadczenie z tymi hakami - zdaje się, że laisar ma takowy ?


Aktualizacja: 2010-04-19, 8:05
Oczywiście zamerdałem nazwy - podbijam jeszcze raz temat.

tomi - 2010-04-17, 20:43

Ja też się przymierzam do haka. Wybiorę jeden z tych:
http://allegro.pl/item968...logacja_e4.html
http://allegro.pl/item974..._kombi_mcv.html
Jeżeli otwory montażowe będą pasowały to zamontuję samemu.

laisar - 2010-04-19, 13:31

Hak jak hak - zaczepiasz i jedziesz...

...ale: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=29050#29050 - po tej zimie rdza jest jeszcze większa i to nie tylko na kuli /:

Oczywiście, może to dotyczyć także najbardziej markowych haków - to już inni powinni się wypowiedzieć.

Więcej napiszę jak zdejmę kulę, bo planuję ją omalować razem z zimowymi felgami (też się pokazała ruda...).

paulus - 2010-06-08, 15:12
Temat postu: Pytanie o hak
Czy ktoś z szanownych forumowiczów zakładał ostatnimi czasy hak w swoim Loganie MCV?
Potrzebuje namiar na sprawdzony i godzien polecenia punkt montażowy w Warszawie i okolicach.
Montaż w serwisie autoryzowanym kosztuje 580 zł, + hak 646 zł, + wiązka el. 320 zł ... razem 1500 zł :-? . Szukam tańszego rozwiazania :?:

ps. znalazłem taką propozycję: haki firmy Auto-hak Słupsk www.autohak.com.pl ; hak + montaz + wiązka w podwarszawskiej Zielonce www.autozielonka.pl to 625 zł CZY WARTO?

tomi - 2010-06-08, 16:54

Ja się przymierzam do haka.
W tej chwili na allegro np jest hak firmy HakPol
http://www.allegro.pl/ite...aki_zobacz.html

Da się go bez problemu zamontować samemu (pasuje do otworów montażowych w samochodzie)

Jeśli chodzi Auto-hak to kiedyś na allegro był chyba po 440zł w tej chwili nie widziałem.

Sam montaż w Łodzi kosztuje ok 120zł.

Zobacz ponadto wątek: http://www.daciaklub.pl/f...p?t=175&start=0

Domel - 2010-06-08, 19:03

a haczyk musi mieć pieczatke w dowodzie?
Beckie - 2010-06-08, 19:08

Oczywiście.
matucha - 2010-06-08, 19:58

Ja mogę ew. polecić warsztat w Poznaniu, gdzie zamknęłoby się w 700zł z dojazdem ;)
500zł, to mnie hak do Busa kosztował.

laisar - 2010-06-08, 20:05

Ja zakładałem w Car-mixie w Raszynie, ale nie jestem zadowolony, więc nie polecam - nawet mimo dość niskiej ceny: 435 zł brutto z montażem (lipiec 2007). Sam hak pochodzi z firmy "Hak-Pol. S. Imioła" w Kowiesach. Zderzaka oczywiście nie trzeba było ciąć, ale kula nie jest zbyt dokładnie dopasowana i troszeczkę naciska od dołu na zderzak. Niestety, przez te dwa lata hak dość mocno pordzewiał - niedawno właśnie go czyściłem i malowałem. Zobaczymy, co będzie dalej...
matucha - 2010-06-08, 20:17

W zakładzie, o którym piszę robią hak od podstaw. Pojechałem - pomierzyli. Spytali się, na jakiej wysokości i w jakiej odległości ma być kulka. Pogięli na prasach, pospawali, pomalowali proszkowo, później suszenie w specjalnej komorze. Po 4 godzinach wyjechałem z hakiem i podbitym przeglądem do wbicia w dowód rejestracyjny. Co dla mnie ważne - masy na tabliczce takie jak dopuszczalne masy auta. Hak żaden firmowy, ale wyrób 1. klasa. Dodam, że płaciłem drożej, gdyż mam zdejmowany koniec z racji, że zdarzało mi się za granicę jeździć. Hak do osobówki 2 lata temu kosztował 350zł na gotowo.

Może warto poszukać takiego w swojej okolicy.

WojaK - 2010-06-08, 20:35

Do kol. Matucha. Jak możesz daj mi namiar na tą firmę. Będę wdzięczny.
matucha - 2010-06-08, 20:39

WojaK, proszę bardzo:
http://www.zumi.pl/134245...znan,firma.html

Gość - 2010-06-09, 11:19

Hej. Bylem dzis w serwisie renaut w 100licy na jerozolimskich i powiedziano mi ze hak 690 pln + wiazka 130 ale od 22 czerwca bedzie rabat na rzeczy wakacyjne i na haki tez powinien byc rabat 15%. Z innych gadzetow to belki na dach kosztuja 240 i maja udzwigu 80 kg.
Pozdrawiam

paulus - 2010-06-09, 12:19

marcosykowski napisał/a:
Hej. Bylem dzis w serwisie renaut w 100licy na jerozolimskich i powiedziano mi ze hak 690 pln + wiazka 130
Pozdrawiam


Zapomniałes dodać jaka jest arcyzłodziejska cena montażu ... 580 PLNów

paulus - 2010-06-15, 20:34

Założyłem hak. Hurra !!! Jeszcze tylko zakup bagażnika na rowery i w piątek ruszam nad Bałtyk.

Hak kosztował wraz z wiązką i montażem 625 zł. Tak jak pisałem wcześniej jest to hak firmy Auto-hak Słupsk www.autohak.com.pl ; hak + montaż + wiązka w podwarszawskiej Zielonce www.autozielonka.pl.

Dokumentacja w stacji diagnostycznej 35 zł ważna przez miesiąc. W tym czasie należy hak wbić w urzędzie kom. do dowodu i karty pojazdu. Zrobiłem to dzisiaj ale jeździłem dwa razy bo zapomniałem karty.
Dodam, ze montaż trwał 40 minut.

[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2010-06-15, 22:46 ]
Posty scalone.

styrc - 2010-07-01, 16:08

Witam.A co to jest za opcja ,wiązki przewodów elektrycznych do haka z modułem.Czy ten moduł to jakaś przelotka z wtyczkami wpinana w instalację?Pozdrawiam.
tomi - 2010-07-02, 06:33

Moduł pełni rolę sterownika oświetlenia przyczepy. Ponieważ jego wejścia pobierają mały prąd (z obwodów oświetlenia), więc nie stanowią istotnego obciążenia dla modułów testujących stan oświetlenia w samochodzie ( test przeciążenia obwodu). W loganie i jest on niepotrzebny.
W niektórych samochodach (z rozbudowaną elektroniką kontrolną), podłączenie przyczepy bez modułu wykrywane jest przez komputer samochodu jako usterka oświetlenia.

walther - 2010-08-08, 13:35

Nie wiecie jak sprawa wygląda z montażem haka poza ASO jeśli samochód jest na gwarancji??? Najchętniej bym zakładał - rzecz oczywista - poza autoryzowanym serwisem, ale zastanawiam się, czy nie przyczepią się i nie stracę gwarancji na pojazd...
qubacen - 2010-08-08, 20:37

walther napisał/a:
Nie wiecie jak sprawa wygląda z montażem haka poza ASO jeśli samochód jest na gwarancji??? Najchętniej bym zakładał - rzecz oczywista - poza autoryzowanym serwisem, ale zastanawiam się, czy nie przyczepią się i nie stracę gwarancji na pojazd...


Ja kupując auto chciałem hak - zamontowali tu na miejscu (w ASO) - koszt jaki doliczyli do auta to 400PLN

matysz - 2012-11-26, 22:33

przepraszam że odgrzebuje trupa ale nie chciałem nowego tematu zakładać.
Szukam haka do mojej Stefci i znalazłem oto coś takiego:
http://allegro.pl/hak-hol...2784934491.html

i mam pytanie do kolegów fachowców:
Czy będzie toto ustrojstwo pasowało do Logana MCV ph I? i jak się ma toto z montażem? i jaki jest koszt rzeczonej brakującej wiązki i czy musi być oryginalna czy można sobie samemu dorobić/dokupić?

laisar - 2012-11-27, 00:59

matysz napisał/a:
Czy będzie toto ustrojstwo pasowało do Logana MCV ph I?

Tak.


matysz napisał/a:
jak się ma toto z montażem?

O tak: http://www.tech-accessoir...ocument_id=3769


matysz napisał/a:
jaki jest koszt rzeczonej brakującej wiązki

Oryginalna w ASO 7-pinowa: 130 zł brutto - ref. 6001998138, zawiera wszystkie przewody, złączki, opaski oraz gniazdo.

13-pinowa: 330 zł - 7711425144.

Nieoryginalne różnie.


matysz napisał/a:
czy musi być oryginalna

Nie.

matysz - 2012-11-27, 13:20

to i jeszcze spytam tych już po montażu.
Czy montowaliście wg instrukcji i jeśli tak to o co chodzi z tym zeskrobywaniem i malowaniem ze strony nr 4 i po co zatyczki z otworów chować do schowka ;)?

laisar - 2012-11-27, 13:31

matysz napisał/a:
o co chodzi z tym zeskrobywaniem i malowaniem ze strony nr 4

Podwozie pokryte jest dość grubą warstwą elastycznej substancji zabezpieczającej - gdyby została między hakiem a podłużnicą, to mocowanie nie byłoby dość sztywne.


matysz napisał/a:
po co zatyczki z otworów chować do schowka

Żeby nie śmiecić oraz móc je ponownie wykorzystać w przypadku demontażu haka (:

MZ000 - 2012-11-27, 20:52

Mam pytanko,
Czy w Loganach MCV da się otworzyć drzwi bagażnika przy zapiętej przyczepie?

W kangoo 1 nie mogłem otworzyć. Na pdf widać, że to też zależy od zaczepu przyczepy.

laisar - 2012-11-27, 21:57

MZ000 napisał/a:
też zależy od zaczepu przyczepy

Dokładnie - oraz przeczytaj ten temat od początku.

matysz - 2013-06-20, 10:55

odgrzeje trochę temat.
Tak się składa że założyłem instalacje podtlenku LPG ;) i po raz wtóry przymierzam się do haka. Znalazłem takie o to coś z mojej okolicy:
http://allegro.pl/hak-hol...3316307246.html

i jest tam taki oto zwrot:
Kod:
Zamontowanie haka w samochodzie z instalacją gazową jest możliwe tylko w przypadku gdy ta instalacja jest fabryczna (instalacje dokładane poza fabryką mają większe zbiorniki gazu co uniemożliwia montaż haka)


Jak hak ma się do butli gazowej?
Rozumiem że chodzi o śruby ze strony 5 z instrukcji montażu?

laisar - 2013-06-20, 16:57

matysz napisał/a:
Jak hak ma się do butli gazowej?

Zbiornik jest podwieszony pod podłogą bagażnika.

Hak montowany jest do podłużnic, na których ta podłoga leży.

Może więc nastąpić kolizja z dostępem do punktów mocowania czy po prostu z miejscem, żeby się wszystko zmieściło.


Chociaż wydaje mi się, że kumaty mechanik czy gazownik poradziliby sobie - co najwyżej właśnie kosztem pewnych kompromisów jak np wielkość zbiornika.

matysz - 2013-06-20, 19:48

przy instalacji instalacji;) gazownik zapewnił mnie że jest opcja demontażu butli gazowej na potrzeby zamontowania haka.
Butla mieści mi się idealnie w koszyk od kola zapasowego więc z miejsce po montażu chyba nie powinno być problemu.

Prosiłbym o wypowiedź któregoś z kolegów którzy maja już zamontowany hak a najlepiej o jakieś foto poglądowe jak wygląda zamontowany hak od strony podwozia.

malygabrys - 2013-06-20, 19:57

Mam i hak i LPG ale w odwrotnej kolejności montowane. Od razu dostałem informację od gazownika że kombinacje z hakiem wymuszają demontaż i montaż ponowny zbiornika, ale wszystko się spoko mieści - wprawdzie do DD ale to to samo. Zbiornik 55l brutto dokładnie w koszu od zapasówki. ;-)
Dawid - 2013-07-03, 21:44

Mi przy zakładaniu haka powiedzieli , że mieli problem z uziemieniem , bo według dokumentacji Renault uziemienie jest z przodu auta. Przepuścili kabel , aż na przód auta.
Mam wtyczkę 12 pin . Na haku jeżdżą ciężkie 4 rowery górskie . Ze strachem patrzę na wybojach w tylne lusterko , bo nacisk na pewno przekracza dopuszczalnie 70kg od góry na hak.

mekintosz - 2013-07-03, 21:57

Kup lżejsze rowery :-) . Serio ja bym zaważył zestaw bagażnik plus rowery przed może montażem. Nie ryzykowalbym urwania czy innych uszkodzeń np. mocowania haka.
Dawid - 2013-07-03, 22:22

Wszystko policzyłem wcześniej i jest na granicach normy martwią mnie tylko sytuację w których wjeżdżam w dół i to co ważyło 65kg powoduje nacisk 100kg na hak.
Rower lekki też mam tylko takie rowery jak lubię muszą być ciężkie - szerokie opony hydrauliczne hamulce , wytrzymała rama ...

yadoctor - 2013-07-03, 23:03

Dawid, jak producent napisał 70kg, to znaczy, że na pewno przy tej MASIE (nie tym nacisku) będzie to działało. Wgl podejrzewam, że to i tak ma jeszcze olbrzymi zapas.
wwy - 2013-11-25, 14:29

Czy ktoś jest w stanie znaleźć instrukcje samodzielnego montażu wiązki w loganie MCV 2011r
laisar - 2013-11-25, 14:51

wwy napisał/a:
instrukcje samodzielnego montażu wiązki w loganie MCV 2011r

DACIA Klub Polska » DACIA » Kompendium Dacii » Akcesoria oryginalne » Montaż: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4089 » http://www.tech-accessoir...ocument_id=1869

wwy - 2013-11-27, 15:29

laisar dzięki wielkie. Zastanawiam się tylko dlaczego na instrukcji jest jeden przewód pod masę a ja mam 2 końcówki i jedną uciętą, może ktoś ma pomysł do czego to podłączyć? Poniżej na zdjęciach mam nadzieje że to widać.
matucha - 2013-12-30, 14:44

Montował ktoś hak do Logana MCV samodzielnie?
Na allegro kupię za 240zł. Wiązka to groszowe sprawy.

Montaż w ASO 1100zł

Montaż poza ASO 670zł, ale muszę jechać do gazownika na zdjęcie butli od LPG i wrócić bez butli i jechać na założenie, co pewnie w sumie też wyjdzie koło 1000zł i się nalatam.

Pytanie, czy konieczne jest zdejmowanie butli do montażu haka??

malygabrys - 2013-12-30, 22:49

tak, chyba że masz bardzo mały zbiornik. Mój gazownik od razu powiedział że jak chcę mieć hak i gaz to najpierw montaż haka i dopiero po tym zakładamy LPG. - podobno brak miejsca aby wejść z śrubami i itp., a hak i LPG mam w obydwu daćkach.
systemiacz - 2015-07-22, 08:47

Cytat:
Moduł pełni rolę sterownika oświetlenia przyczepy. Ponieważ jego wejścia pobierają mały prąd (z obwodów oświetlenia), więc nie stanowią istotnego obciążenia dla modułów testujących stan oświetlenia w samochodzie ( test przeciążenia obwodu). W loganie i jest on niepotrzebny.
W niektórych samochodach (z rozbudowaną elektroniką kontrolną), podłączenie przyczepy bez modułu wykrywane jest przez komputer samochodu jako usterka oświetlenia.


Czy ostatnie zdanie odnosi sie do innych samochodów niż Dacia Logan MCV Phase II (po lifcie) czy niektóre logany wymagają wiazki z modułem?

laisar - 2015-07-22, 09:49

systemiacz napisał/a:
czy niektóre logany wymagają wiazki z modułem?

W przypadku loganów I generacji - wyłącznie te, w których montuje się gniazdo przyczepy 13-pinowe. Pozostałe nie wymagają dodatkowego modułu i gniazdo 7-pinowe podłącza się bezpośrednio do odpowiednik kabli w instalacji elektrycznej auta.

Instrukcje - http://www.tech-accessoir...ch-accessoires/

systemiacz - 2015-07-30, 10:36

Ma ktoś jakiś schemat do podłączenia gniazda do przyczepy w Loganie MCV I genracji?
laisar - 2015-07-30, 11:24

systemiacz napisał/a:
Ma ktoś jakiś schemat do podłączenia gniazda do przyczepy w Loganie MCV I genracji?

http://www.daciaklub.pl/f...1624027#1624027 - 2011 to wciąż I generacja, a względem fazy I nie ma różnic.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group