DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Zapach spalenizny (?) przy włączaniu zapłonu - sandero z dCi

krakry1 - 2010-06-01, 14:23
Temat postu: Zapach spalenizny (?) przy włączaniu zapłonu - sandero z dCi
Mam pytanie do kolegów.

Od 1 m-ca jestem właścicielem nowego Sandero dCi 85KM. Jest to mój pierwszy diesel - wcześniej przez kilkanaście lat tylko benzyna i gaz.

Zauważyłem coś niepokojącego. :-( Podczas włączania zapłonu (przekręcenie kluczyka - bez startu rozrusznika) dał się odczuć zapach spalenizny (lub czegoś przypalonego - jak olej lub instalacja elektryczna). Zdarzyło mi się to tylko 3 razy podczas miesięcznego użytkowania auta. Zapach czuć przez moment potem przechodzi - więc nic się na stałe nie fajczy.

Więc nie wiem, czy ten krótkotrwały zapach pojawia się:
a) że auto nowe i coś się tam jeszcze "wypala",
b) czy może diesle tak mają (odpalenie świec żarowych powoduje czasami ten zapach).
c) czy są jakieś inne powody (mam pecha i trafiłem na tzw. "minę").

No sam nie wiem po prostu gdybam. Więc gdyby któryś z kolegów posiadał wiedzę na ten temat i nią ze mną podzieli zasłuży na moją dozgonną wdzięczność. ;-)

r70 - 2010-06-01, 14:32

miałem kilka diesli i żaden nie śmerdział spalenizną (zwłaszcza w kabinie) zwłaszcza przed odpaleniem silnika. Ja bym pojechał do serwisu, być może jest gdzieś jakieś zwarcie, a z tym nie ma żartów. Ale na zapas staraj się nie martwić za bardzo, pewnie to nic powaznego :)
krakry1 - 2010-06-01, 14:47

r70 napisał/a:
miałem kilka diesli i żaden nie śmerdział spalenizną (zwłaszcza w kabinie) zwłaszcza przed odpaleniem silnika. Ja bym pojechał do serwisu, być może jest gdzieś jakieś zwarcie, a z tym nie ma żartów. Ale na zapas staraj się nie martwić za bardzo, pewnie to nic powaznego :)
Dzięki za odpowiedź. Plus ode mnie.
tomi - 2010-06-01, 16:13

Potwierdzam u mnie nigdy nić nie śmierdziało spalenizną. Podejżewam, że jak w serwisie akurat nic nie zaśmierdzi to stwierdzą że wszystko w porządku.
Czy jest zapach palonej izolacji?

krakry1 - 2010-06-01, 16:18

Rozwijając dalej temat zdarzyło się to jak powiedziałem tylko 3 razy na kilkaset włączeń zapłonu i przypomniałem sobie to, że było to przy zimnym silniku (np. po nocy). Poza tym dodam, że w ASO założyli mi alarm - może to ma z tym też coś wspólnego - czekam na opinię także innych użytkowników dCi.
wox - 2010-06-01, 16:37

Też już trochę dieslami pojeździłem, ale nigdy spalenizny nie wąchałem
krakry1 - 2010-06-01, 16:54

tomi napisał/a:
Potwierdzam u mnie nigdy nić nie śmierdziało spalenizną. Podejżewam, że jak w serwisie akurat nic nie zaśmierdzi to stwierdzą że wszystko w porządku.
Czy jest zapach palonej izolacji?
No tak coś takiego - trwa to bardzo krótko. No i właśnie też tak myślę że jak pojadę do ASO to nic nie będzie czuć.

(Może być jak z dentystą - ząb boli, gdy idziesz do dentysty - przestaje.)

jackthenight - 2010-06-01, 17:02

Krakry jak jeszcze raz coś poczujesz, to postaraj się to nosem jak najdokładniej wyniuchać.
Otwórz klapkę przekaźników i tam powąchaj.
Sprawdź też pod maską.

Piszesz że masz diesla, a czy czasem jak czułeś ten zapach spalenizny to nie miałeś włączonego ogrzewania w aucie - wiesz w dieslach jest ogrzewanie elektryczne, i tak coś mam przeczucie że to może mieć z tym związek.
Może coś wpadło w grzałki i się powoli spala, albo coś na złączach wtyczek grzałek.
Za chwilę dam ci pdf-y w których będą rysunki poglądowe, gdzie te grzałki się dokładnie znajdują - to jak jeszcze raz coś poczujesz to już będziesz wiedział gdzie przybliżyć nochala aby wybadać spaleniznę.

krakry1 - 2010-06-01, 17:05

jackthenight napisał/a:
Krakry jak jeszcze raz coś poczujesz, to postaraj się to nosem jak najdokładniej wyniuchać.
Otwórz klapkę przekaźników i tam powąchaj.
Sprawdź też pod maską.

Piszesz że masz diesla, a czy czasem jak czułeś ten zapach spalenizny to nie miałeś włączonego ogrzewania w aucie - wiesz w dieslach jest ogrzewanie elektryczne, i tak coś mam przeczucie że to może mieć z tym związek.
Może coś wpadło w grzałki i się powoli spala, albo coś na złączach wtyczek grzałek.
Za chwilę dam ci pdf-y w których będą rysunki poglądowe, gdzie te grzałki się dokładnie znajdują - to jak jeszcze raz coś poczujesz to już będziesz wiedział gdzie przybliżyć nochala aby wybadać spaleniznę.
Już z góry dziękuję za zainteresowanie.
jackthenight - 2010-06-01, 17:26

Wygląda to tak :




Na czerwono :

1113 - to grzałki elektryczne ogrzewania dodatkowego w kabinie
1067 i 1068 - to przekaźniki załączające te grzałki


Warto trochę po niuchać nosem w tych okolicach, może właśnie to coś od tych grzałek tak czuć.

krakry1 - 2010-06-01, 18:29

Jackthenight jesteś WIELKI - serdeczne dzięki jeszcze raz .Rozpocznę niuchanie. Daję ci PLUS.
laisar - 2010-06-01, 18:42

W niczym to oczywiście nie zmienia postaci rzeczy podejrzenia, więc tylko dla ścisłości: na tym rysunku 1113 to tak naprawdę tylko złącze owej grzałki - ona sama jest oczywiście sporo większa (wygląd - poniżej).
krakry1 - 2010-06-01, 18:54

Dzięki Laisar.

Jeszcze do kolegów jedno mało inteligentne pytanie. Skrzynka przekaźników - to skrzynka z bezpiecznikami, czy coś jeszcze innego? Jeżeli nie to samo - to gdzie owo cudo się znajduje?

laisar - 2010-06-01, 19:04

Nie - bezpieczniki to bezpieczniki, a przekaźniki (większość) są tu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2301

O grzałce było już tu - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=69 - może pomoże to w niuchaniu (;

jackthenight - 2010-06-01, 19:06

Oj to się przejęzyczyłem - bo mi chodziło o skrzynkę bezpieczników - ta która jest przy drzwiach kierowcy.
Natomiast skrzynkę przekaźników (pod maską) również możesz sprawdzić, ale wcześniej chodziło mi oczywiście o skrzynkę bezpieczników :)

krakry1 - 2010-06-01, 19:19

Jeszcze raz dzięki Panowie. Laisar Ty też masz ode mnie Plus.
jackthenight - 2010-06-01, 21:09

Tu jeszcze fajnie widać zespół grzałek (znaczy widać dokładnie wtyczkę i odcięte kable) :



Chodzi o to na dole pod brązową nagrzewnicą.
Czyli masz to krakry w aucie przy swojej prawej nodze, jak tam spojrzysz to na pewno zauważysz.

marchewa - 2010-06-01, 21:38

Też miałem taki zapach w kabinie, na początku sezonu zimowego. Pojawił się może ze dwa razy, nie był zbyt intensywny. Prawie na pewno było to związane z elektrycznym ogrzewaniem, zapach pojawiał się po włączeniu wentylatora, przypuszczam że musiało się wypalić fabryczne "zakonserwowanie".

Problemu w ASO nie zgłaszałem, objawy same minęły, jak do tej pory nic złego się nie dzieje.

krakry1 - 2010-06-02, 14:46

Dzięki Marchewa znacznie mnie uspokoiłeś - mam nadzieję, że u mnie będzie tak samo.

jackthenight napisał/a:
... Chodzi o to na dole pod brązową nagrzewnicą.
Czyli masz to krakry w aucie przy swojej prawej nodze, jak tam spojrzysz to na pewno zauważysz.
Fajna fotka i jeszcze lepsza instrukcja - jeszcze raz Wielkie Dzięks.

[ Komentarz dodany przez: Beckie: 2010-06-02, 21:03 ]
Posty scalone.
Pozwoliłem sobie również usunąć cytowanie postu marchewy. :)

Pawlo - 2010-06-02, 17:52

U mnie też się to pojawiało przy właczaniu ogrzewania ale myślę że mogło to być spowodowane lakierem na wirniku silniczka nawiewu powietrza którym zalewane są uzwojenia może gdzieś się dostał i musiał się wygrzać.
jackthenight - 2010-06-02, 18:03

Jeśli chodzi o wiatraczek, to szybciej smar montażowy dostał się pomiędzy komutator a szczotki - wtedy taką spalenizną może tak śmierdzieć. Kiedyś tak miałem w swoim poprzednim aucie po konserwacji silniczka wentylatora który już mi piszczał i hałasował (dałem dość dużo smaru pod szczotki) - piski ustąpiły całkowicie, ale smród palonego smaru dość długo był wyczuwalny.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group