1. Jak sobie radzicie z brakiem dostatecznego oświetlenia wnętrza samochodu?
Jedna lampka nad lusterkiem to nawet poniżej socjalu.
2. Czy ktoś stosuje się do ciśnienia w ogumieniu podawanego przez producenta?
2.4 P i 2,7 - 2,9 T to w/g mojego doświadczenia trochę za twardo.
Zamiast tłumić nierówności naszych dróg w wysokim profilu opony, serwis będzie nas szybciej widział przy swojej kasie.
3. No i dość istotny problem to jakość dźwięku z magicznych głośników.
Da się coś z tym zrobić ?
To tyle na początek, pozostałe pytanie przy kolejnej okazji.wieza - 2013-10-26, 19:20 żeby było lepsze swiatło wewnątrz to wymien na ledówki itp. , możesz zamontować dodatkowe swiatło z tyłu sobie :)
jeśli chodzi o ciśnienie jezdze z takim jakie producent zaleca
odnośnie głosnikow zawsze może być lepiej wytłumić poprzerabiać i będzie super ;)d3mol3k - 2013-10-26, 19:29 No cóż:
ad 1. - jeżdżę w godzinach kiedy jest jasno - więc światełko w kabinie - nieprzydatne. Ale drażni mnie to w części towarowej - za długo się pali :(.
ad 2. - kurcze od 19000 km jest fabryczne (i nikt w to do tej pory nie ingerował)
ad 3. - nie jestem jakimś tam maniakiem dźwięków ale odnoszę wrażenie że moje grają dość przyjemnie. No może poza tonami niskimi - muszę wtedy powyciągać wszystko z boczków drzwi.
A z mankamentów wkurza mnie warczenie przy 2000 obr/min czegoś po prawej stronie (słupek przednich drzwi) i piszczenie czegoś metalowego pod konsolą centralną z radiem.
A w czwartek - przegląd 20000 km.
Musze przyznać że jak na służbówkę - autko daje nieźle radę.Ben32 - 2013-10-26, 19:37 Ledy nie załatwią tematu.
Przestrzeń duża, a światło tylko w jednym miejscu.
Myślałem raczej o dołożeniu kolejnej lampki lub nawet dwóch podobnych do tej oryginalnej ale podobno instalacja jest wykonana na małych przekrojach przewodów i dodatkowe obciążenie może nie być wskazane. Ponadto nie wiem jak mocno można obciążyć sterownik - ściemniacz.
Skoro ciśnienie takie zaleca producent to albo życie je potwierdzi, albo skoryguje.
Jest to mój pierwszy samochód, który ma taki fatalny, fabryczny system nagłośnienia, Wytłumienie może pomóc ale w końcowej fazie modernizacji. Liczę, że ktoś coś zmajstrował i podzieli się swoim doświadczeniem.Pawlo - 2013-10-26, 19:49 Lampki dołożyć można tylko dla bezpieczeństwa okablowania załóż diody zamiast żarówek - mniejszy prąd pobierany będzieBen32 - 2013-10-26, 19:50 d3mol3k
Ja, jak widzisz mam wersję osobową i światło dla pasażerów jak i w części bagażowej powinno być, a tu jakiś żart w postaci lampki oświetlającej klucz do kół.
Głośniki z przodu jeszcze jakoś ciągną ale te tylne, nie wiem czy są takie same, to masakra !Ben32 - 2013-10-26, 19:54 Pawlo
Pewnie tak zrobię, jak znajdę ledy ze zbliżoną temperaturą barwową do tych tradycyjnych, ale co ze ściemnianiem?
Lampki pewnie zainstaluję po wycięciu otworów dokładnie takie jak, ta która już świeci. A może ktoś już coś zmodernizował i się podzieli swoim newsem.mekintosz - 2013-10-26, 20:17 Ja pociagnełem przewody od zasilania tylnej lampki. Wycięłem w podsufitce otwór i zamontowałem lampke z clio. Przy okazji wymieniłem żarówki na ciepłe led, łącznie z tą w bagażniku.
wiecej w temacie:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1291Ben32 - 2013-10-26, 20:26 Moja lampka podświetlająca "klucz do kół" jest połączona równolegle z tą jedyną główną i działa dokładnie tak samo, czyli się ściemnia. A jak wymienię na ledy to jak to się zachowa ?Ben32 - 2013-10-26, 20:51 Moje następne pytanie, jeżeli można.
1. Czy ktoś z was zabezpieczał w jakiś sposób progi przed otarciem lakieru przy w siadaniu w postaci nakładek lub grubej foli ?
2. Mam Dokera na aluminiowych felgach i chętnie na zimę założę stalowe ale jest mały problem.
Producent wymyślił niemal dydykowane felgi dla tego samochody wyznaczając ET na 40 i otwór centrujący na 60. Serwis życzy sobie za takie koła majątek. Na rynku można kupić w przystępnej cenie 15-ki 6J 4x100 z ET 43. Pytanie, czy nie będzie problemu zakładając takie na oś z zaciskiem ESP ? Podobno różni się od standardowego z ABS-em.
3. Jak sytuacja na rynku, gdzie kupujecie i za ile filtry, olej itp - serwis podobnie jak z felgami liczy jak za materiały do "Maybacha".Ben32 - 2013-10-26, 21:14 I jeszcze info dla wszystkich.
Całkiem niezłe opony na zimę jak ktoś potrzebuje http://allegro.pl/185-65r...3632582154.htmld3mol3k - 2013-10-26, 22:06 Ben - też mam osobówkę ;)
Co do opon zimowych - Moja Dacia ma dębice frigo za 150 parę za sztukę.
Myślę że z felgami może być problem. Ja na szczęście mam i letnie i zimówki na felgach stalowych właśnie z ET 40.
Z tym podświetleniem klucza do kół to w sumie takie głupie nie jest nie byłoby i co byśmy zrobili kiedy przyszłoby nam go szukać po ciemku? U mnie nie gaśnie od razu po zamknięciu drzwi z klucza (bagażnik) tylko się jeszcze trochę świeci.Ben32 - 2013-10-26, 23:44 Ten klucz to oczywiście w " ", a co z resztą bagażnika przy takiej objętości ?
A w moim przypadku, jeżdżę prawie 30 lat za kółkiem, raz sięgnąłem po w/w narzędzie jak miałem Poloneza. Eksponowanie go specjalnym światłem, mam nadzieję, nie miało być czymś wyjątkowym w założeniu producenta /częste awarie/.
Co by nie napisać, dobrze doświetlone wnętrze do duża wygoda i muszę się do tego przyłożyć.
Dźwięk, też jest istotny, przynajmniej dla mnie. Oczywiście nie mam specjalnych wymagań, w końcu nabyłem puszkę, ale trochę drażni mnie dopasowanie elementów wyposażenia w tym zakresie.
Całkiem niezłe radio wbudowane w Media Navi, na dobrym wzmacniaczu i kompletna pomyłka z głośnikami.
No chyba, że cały Renault preferuje taki poziom, jest to mój pierwszy kontakt z tym koncernem i trudno być obiektywnym.wieza - 2013-10-27, 08:12
Ben32 napisał/a:
Ledy nie załatwią tematu.
Przestrzeń duża, a światło tylko w jednym miejscu.
Myślałem raczej o dołożeniu kolejnej lampki lub nawet dwóch podobnych do tej oryginalnej ale podobno instalacja jest wykonana na małych przekrojach przewodów i dodatkowe obciążenie może nie być wskazane. Ponadto nie wiem jak mocno można obciążyć sterownik - ściemniacz.
Skoro ciśnienie takie zaleca producent to albo życie je potwierdzi, albo skoryguje.
Jest to mój pierwszy samochód, który ma taki fatalny, fabryczny system nagłośnienia, Wytłumienie może pomóc ale w końcowej fazie modernizacji. Liczę, że ktoś coś zmajstrował i podzieli się swoim doświadczeniem.
Ja mam ledy na pasku w dwóch lampkach i jest bardzo jasno wiec się sprawdzawieza - 2013-10-27, 08:18 ps 14 calowe aluminiowe felgi zaczynają się od 150zł http://www.alufelgi.net/kategoria-3-14_cali wybór jest b.duzy ja mam 2 kąplety takich felg w drugim aucie qashqai sprawują się świetnie nie ma zadnych problemów z nimi.
Ta firma produkuje felgi np. dla mercedesa ;) wiec po co przepłacać za znaczek ;)Ben32 - 2013-10-27, 08:45 Po co przepłacać ?
Zobacz jaka jest dostępność 6Jx15 4x100 ET40 otwór 60.
Prawie nikt nie ma w ofercie takiego rozmiaru i tu jest problem. Brak konkurencji podbija cenę.bebe - 2013-10-27, 21:13 Na wszystkie Twoje pytania padła na tym forum odpowiedź, gdzieś tak milion razy. :) Oto milion pierwsza. :]
Co do ET, to zazwyczaj tolerancja wynosi 1% rozstawu kół w mm (ET też jest w mm), czyli sprawdzasz sobie rozstaw kół (nie chce mi się) i 10% z tego na pół to tolerancja ± ET. Czyli, jak masz tego rozstawu 1400 mm, to tolerancja ET wynosi ±7 mm, czyli dla homologowanych felg z ET 40 możesz założyć wszystko z ET od 33 do 47. Powyższe informacje nie muszą być prawdziwe, przed użyciem skonsultuj się z ASO lub mechanikiem.
Co do ciśnienia w oponach, to jest to ciśnienie dla pełnego dopuszczalnego obciążenia samochodu. W mojej MCVce to jest 700 kg, a ciśnienie zalecane to 2.6 bar z przodu i 2.9 (!) z tyłu. Dość często jeżdżę autostradami i często też z siedmioma osobami na pokładzie, a ponieważ nie chce mi się wachlować co chwilę ciśnieniem w oponkach, to jeżdżę na zalecanym przez producenta. Ale jeśli wiesz co robisz, masz w perspektywie jeżdżenie po jakichś wykrotach i na pusto, to faktycznie lepiej będzie ciśnienie zmniejszyć.
Co do lampek w środku, to na forum było mnóstwo fajnych patentów na dołożenie bonusowych lampek, o różnym stopniu trudności montażu. Poszukaj.
Co do dźwięku, to zaraz opadną Cię forumowi audiofile i sprowadzą na drogę cnoty. :) Generalnie - fabryczne głośniki pupy nie urywają, za przyzwoite pieniądze można kupić coś fajnego i wymienić. Ja polecam głośniki odseparowane (osobno nisko-/średniotonowe, osobno wysokotonowe). Poszukaj na forum, jest kilka fajnych wątków o audio.
Generalnie - szukaj, czytaj, nikt za Ciebie tego nie zrobi. :> Polecam zwłaszcza lekturę działu Modyfikacje, czadowe rzeczy można tam znaleźć.Ben32 - 2013-10-28, 00:00 Dzięki za kawał prozy ale nie wszystko co piszesz odnosi się bezpośrednio do Dokkera, więc też trochę poczytaj może inne fora, a już dokładnie o ET i felgach to tego samochodu.
Ciśnienie najniższe czyli dla pustego pojazdu to 2,7 a dla obciążonego 2,9 - tak zaleca producent, a ja chciałem wiedzieć od użytkowników jak to się ma w praktyce. No, ale tu bida takowych nie ma albo nie chcą się odezwać lub mają akurat to w głębokim poważaniu.
Jestem przekonany, że za jakiś czas kiedy Dokker będzie bardziej popularny informacji konkretnych też będzie więcej, może nawet tyle ile dzisiaj o "Drakulach".
Rozwiązań dotyczących oświetlenia i nagłośnienia można policzyć na palcach, mówię o konkretnych rozwiązaniach, a nie sugestiach. Do tej pory nikt nie sprecyzował odrobiny konkretu w odpowiedzi jak zachowa się led w układzie ściemniania, gdyż tylko taki jest zastosowany w Dokkerze i to nawet przy podświetleniu klucza do kół, a co dopiero jaką zastosować mechanicznie lampkę przy dwóch wzmocnieniach na dachu - nie wiem czy wiesz, że takie są.
Jedyne co ciekawego odnośnie głośników jest na ty forum to przetestowany zestaw z Vel Satisa założony z powodzeniem przez fachowców z serwisu, co oczywiście upraszcza temat ale nie daje odpowiedzi na szczegółowe pytania. Jak ktoś to zleca to tylko tyle wie, ile się dowie, nic po za tym. No i oczywiście w żaden sposób nie można przenieść tych informacji do Dokkera, bo niby jak ?
Także jeszcze raz dziękuję Ci za poświęcony czas ale bez obrazy, nic on nie wniósł do mojej i przyszłych użytkowników Dokkerów wiedzy, nie wspomnę już o tych "milionowych razach".laisar - 2013-10-28, 00:54
Ben32 napisał/a:
nie wszystko co piszesz odnosi się bezpośrednio do Dokkera
Ależ jak najbardziej odnosi - konstrukcyjnie, dokker jest taką samą daćką jak reszta modeli i nawet jeśli nie wszystko jest identyczne, to przynajmniej bardzo, bardzo, ale to bardzo podobne (:
Zatem:
Ben32 napisał/a:
oczywiście w żaden sposób nie można przenieść tych informacji do Dokkera
- oczywiście: można, po prostu per analogiam...
Ben32 napisał/a:
nikt nie sprecyzował odrobiny konkretu w odpowiedzi jak zachowa się led w układzie ściemniania
W okienku guglo-szukarki wpisujemy: "led ściemnianie" i po sekundzie dostajemy:
Ja na co dzień mam 2,0/2,0 - nie widać zwiększonego zużycia opon, ale jeżdżę spokojnie i lubię komfort.
Fabryczne 2,4/2,6 (albo częściej 2,5/2,5) stosuję na autostrady.Ben32 - 2013-10-28, 01:31 Dzięki bardzo, tyle że ja wolę pewne kwestie rozwiązywać w oparciu o sprawdzone rozwiązania a nie domysły lub sugestie.
Skoro wszystko albo prawie jest takie samo to chociażby sprawa rozmiarów felg jest dla mnie zagadkowa.
Przypuszczam, że sprawa materiałów eksploatacyjnych jest równie zagadkowa - już mam potwierdzone, że na potrzeby Daci są naniesione nowe indeksy i oczywiście ceny na niektóre części stosowane w modelach Renaulta, a o których nikt oficjalnie nie powie i każe nam płacić jak za przysłowiowe zboże.
Ja chętnie posłucham mądrych rad osób życzliwych i sam się z takim podzielę, ale sugestie, domysły itp zwłaszcza od użytkowników, jak piszesz podobnych Daci wkładam miedzy palce.
Każdy producent i serwis ma za zadanie drenować do bólu kieszeń swoich klientów z uśmiechem naiwności na twarzy.laisar - 2013-10-28, 02:25
Ben32 napisał/a:
wolę pewne kwestie rozwiązywać w oparciu o sprawdzone rozwiązania
Jak zapewne większość - ale ponieważ jeździsz stosunkowo nowym wynalazkiem, to albo sam rozpoznasz bojem różne kwestie, albo przyjdzie Ci jeszcze zaczekać, być może długo, skoro sugestie Cię nie interesują...
Felgi: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3811 - nie widać nic zagadkowego, oryginalne parametry można w niewielkim zakresie zmieniać, tak jak opisał bebe, nie trzeba więc czekać, aż sklepy zaproponują coś dedykowanego.
Materiały eksploatacyjne: nic nie zrozumiałem... Jakie zagadki? Kto nic nie powie????
Nie tylko podobną, ale niemal identyczną daćką pod względem eksploatacji jest lodgy - wszystko, co jej dotyczy, odnosi się także do dokkera.
dCi75 i dCi90 to jeden silnik - różni się tylko oprogramowaniem. Występuje w dokkerze, lodgy oraz w nowym sandero, nowym loganie i nowym loganie mcv.Karenzo - 2013-10-28, 02:26 jeżeli chodzi o zestawy serwisowe filtry + olej + uszczelki są podane nawet z linkami do sklepów
naturalne jest że mnie interesuje duster więc wiem że do niego na 100% jest a do dokkera pewnie jest to samo .
Trudno żeby ktoś podał rozwiązania do dokkera który wyszedł w 2012 roku
duster sprzedawany od 2010 dopiero teraz zaczyna być modyfikowany przez użytkowników i wiele można ulepszyć .
Na forum panuje lekki bałagan i trzeba dużo szukać .DrOzda - 2013-10-28, 10:47 W Lodgy i Dokkerze z ESP felgi 14 nie pasują wogóle. 15 ET43 wchodzą "na styk" i zostaje kilka mm luzu pomiędzy zaciskiem. Według francuskiego forum bywają ET50 które też wchodzą ale muszą mieć odpowiednie wytłoczenia - nie warto ryzykować.
Ja mam używane komplet ET43 na zimę i to jest najbardziej optymalne rozwiązanie przy 16 calowych alufelgach.Ben32 - 2013-10-28, 22:10 Sprawę felg konsultowałem z dwoma fachowcami od kół i opon.
Jeden i drugi twierdzi dokładnie to samo, a się nie znają. Muszą być dokładnie takie jak zaleca producent jeżeli chodzi o ET i otwór centrujący. Można się bawić jedynie w rozmiar i odpowiednio dobrany wówczas profil opony.
I taka odpowiedź ma sens podobnie jak Twoja.mekintosz - 2013-10-28, 22:28
Ben32 napisał/a:
Do tej pory nikt nie sprecyzował odrobiny konkretu w odpowiedzi jak zachowa się led w układzie ściemniania, gdyż tylko taki jest zastosowany w Dokkerze i to nawet przy podświetleniu klucza do kół, a co dopiero jaką zastosować mechanicznie lampkę przy dwóch wzmocnieniach na dachu - nie wiem czy wiesz, że takie są.
Ben, nie gorączkuj się. Dokkery są w mniejszości, stad nie ma na razie gotowych patentów na wszystkie polepszenia. Co do zachowania led - bedzie tak samo jak w sandero. Zapraszam na film
Ben32 - 2013-10-28, 22:42 Jak najdalej mi do stanu chorobowego.
Myślałem, że ludzie tworzący to forum to encyklopedia wiedzy, a tu jest dość dziwnie.
Kiedyś na forum komputerowym PC Lab, zadałem trudny i nie zrozumiały do końca dla mnie temat. Odpowiedź przyszła za kilkanaście minut, jak się później okazało od bardzo młodego chłopaka, który napisał zrób to i to i będzie OK. Nie wnikając w dyskusje i szczegóły.
Na forum Forda, a właściwie Mondeo klub też jest podobnie.
Zdaję sobie doskonale sprawę, że Dacia to samochód dla mniej wymagających ale żeby aż tak ?
Odnoszę wrażenie, że ja wiem po tygodniu więcej na temat tych samochodów, niż niektórzy piszący tutaj użytkownicy od lat.laisar - 2013-10-28, 23:43
Ben32 napisał/a:
wiem po tygodniu więcej na temat tych samochodów, niż niektórzy piszący tutaj użytkownicy od lat
No to nie krępuj się, a nas nie trzymaj nas w niewiedzy i oświecaj tą swoją wiedzą, ku dobru publicznemu [;Ben32 - 2013-10-29, 00:07 A co chciałbyś wiedzieć ?
Logan mnie nie interesuje.laisar - 2013-10-29, 01:12
Ben32 napisał/a:
co chciałbyś wiedzieć?
No trochę konsekwencji - skąd mógłbym to wiedzieć, skoro brak mi wiedzy? Wszystko! <:
Ben32 napisał/a:
Logan mnie nie interesuje.
Czyli producent łże, twierdząc, że to wszystko jedna konstrukcja? A to dranie...!!1!
Ben32 napisał/a:
Nie wnikając w dyskusje i szczegóły.
Spoko, następnym razem dopilnuje się, żeby nikt prócz posiadaczy dokkerów, którzy osobiście wykonali potrzebne czynność, nie śmiał Ci burzyć spokoju swoimi niepotrzebnymi sugestiami...Ben32 - 2013-10-29, 08:22 Nie mam pojęcia co chcesz osiągnąć pisząc te bzdety, ale to Twoja sprawa.laisar - 2013-10-29, 09:57 Ostrzeżenie dla innych...
EOT.DrOzda - 2013-10-29, 10:03
Ben32 napisał/a:
Muszą być dokładnie takie jak zaleca producent jeżeli chodzi o ET i otwór centrujący. Można się bawić jedynie w rozmiar i odpowiednio dobrany wówczas profil opony.
I taka odpowiedź ma sens podobnie jak Twoja.
'
Bardzo to wszystko interesujące tylko dlaczego producent w Lodgy dopuszcza felgi 14,15,16 cali o szerokości 5,5J14 / 5 - 5,5 - 6J15 / 6J16 ? ET stalówek 15 to 40 a alufelg 16 to 38.
Rożnica pomiędzy felgą 5J15 a 6J15 jest zdecydowanie większa niż przy felgach 6J15 o odsadzeniach ET40 i ET43 ...Ben32 - 2013-10-29, 10:23 No właśnie, też próbowałem wyjaśnić tę wątpliwość ale na obecną chwilę nikt konkretnie tego nie wyjaśnił.
W ASO nawet nie próbują ruszyć tematy. Z numeru VIN wynikają takie parametry i koniec. Więcej można usłyszeć od "oponiarzy" ale tylko w zakresie rozmiaru, ewentualnej szerokości i wysokości profilu opony.
Zdaje mi się, że dobór ET nie jest chyba dostatecznie znany szerokiej publice. Po prosty kto ma ochotę i dostęp do felg to eksperymentuje.chriskb - 2013-10-29, 14:23 Warto zajrzeć na tę stronę:
http://www.felgi-stalowe....cji,4,21,4.htmljan ostrzyca - 2013-10-29, 14:37
Raczej nie warto:
http://www.felgi-stalowe....del=Logan%2FMCVchriskb - 2013-10-29, 14:48 Kol. Janku, ja brałem pod uwagę info dot. doboru i producentów. Kalkulator to inna sprawa bo nawet nie ma jeszcze Dokera. Na necie jest kilkadziesiąt kalkulatorów felg i wszystkie mają problem z nowymi modelami. Jeżeli jednak ktoś ma świadectwo homologacji to może wysłać zapytanie do producenta i zapytać się bezpośrednio.