DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Galeria naszych samochodów - Biała polarna Lodgy by route2000

route2000 - 2014-04-26, 00:24
Temat postu: Biała polarna Lodgy by route2000
No i w końcu stało się. :mrgreen: W dniu 25 kwietnia 2014 r. zostałem posiadaczem nowej Dacii Lodgy w kolorze bieli polarnej z dodatkowym pakietem Allroad. Ma silnik benzynowy 1,6 MPI o mocy 84 KM. W przyszłości planuję założyć instalację gazową stąd taki wybór silnika.
Oprócz tego ma dodatkowe wyposażenia tak jak ESP, kierownica i gałka zmiany biegów w skórze, radio PLUG&RADIO, aluminiowe felgi 16 cali, wszystkie szyby sterowane elektrycznie. Niestety, nie załapałem się na opcję tempomatu, mam tylko ogranicznik prędkości. Dodatkowo zamontowałem 4 czujniki cofania z wskaźnikiem nad lusterkiem wstecznym firmy Valeo. I, co najważniejsze, już ma naklejoną klubową naklejkę :lol:
W przyszłości zamierzam dodać parę usprawnień, ale to już później w następnych postach ... ;-)
Poniżej fotki robione w salonie tuż przed odbiorem..... :-D

grapess - 2014-04-26, 07:50

Gratulacje, fajnie wygląda z dodatkami !
Bezpiecznej i szerokiej drogi oraz bezawaryjności życzę

Dar1962 - 2014-04-26, 09:11

gratulacje - i niech ktoś powie,że biały nie jest fajny - prawdziwy "Moby Dick" ;-)
TD Pedro - 2014-04-26, 09:35

gratuluję i życzę długiej i bezproblemowej "współpracy z Lodzią :lol: )... :-)
Józef - 2014-04-26, 17:16

Gratuluję wybrania koloru Lodzi, mam taki sam kolor i nie zamienił bym się na każdy metalic.
Ten kolor prezentuje się godnie.

Boogie - 2014-04-26, 17:49

Super, dodatki prezentują się bardzo dobrze.
Dominus - 2014-04-26, 19:04

Z takim pakiecikiem teraz Lodzia bardzo mi się podoba.
Gdybym potrzebował samochodu o takich gabarytach to Lodzia były by już u Mnie w identycznym zestawieniu

route2000 - 2014-04-26, 19:56

Dziękuję bardzo wszystkim za pochwały odnośnie mojej Lodzi :-D
Muszę się przyznać, że większą zasługę w tym wyborze auta i zestawu miał mój starszy syn, który jest pasjonatem motoryzacji oraz moja Ż, która ma duży gust odnośnie w doborze kolorów. Dziękuję im za to! :-)

kris konin - 2014-04-26, 22:37

piękna, białe jest piękne, mojego dustera też podziwiają
gladki83 - 2014-04-28, 12:20

W takiej konfiguracji z pakietem all road nie widziałem jeszcze na forum :)

Mistrz! :)

kp77 - 2014-04-29, 18:52

piękna !
Mikele - 2014-04-30, 09:44

Z pakietem stylistycznym samochód wygląda świetnie, wreszcie tak, jak powinien wyglądać, a w bieli prezentuje się super. Gratulacje. :-D
route2000 - 2014-05-16, 18:06

Dziś już stuknęło 1000 km. :-D

Do Lodzi dokupiłem wykładzinę bagażnika i chlapacze na przód i tył firmy Rezaw-plast.
Ciągle padający deszcz uniemożliwił mi montaż chlapaczy więc narazie nie ma tej fotki. Jak już będzie lepsza pogoda na fotografowanie to zrobię je i wrzucę tutaj. ;-)

kp77 - 2014-05-16, 18:45

route2000 napisał/a:
Dziś już stuknęło 1000 km. :-D


równo idziemy, też odebrałem w tym samym czasie, wczoraj stuknęło 1030km :-)

grapess - 2014-05-16, 19:12

route2000 napisał/a:
montaż chlapaczy

Jak będziesz montował chlapacze to zwróć uwagę czy nie dotykają lakierowanej części błotnika. Kiedyś kupiłem taki do Seicento. Ocierały się o lakier, teraz lakieru w tym miejscu nie ma, jest wielka rdza i problem.

route2000 - 2014-05-16, 19:19

Wiem i będę uważał. Zresztą wykorzystam śruby, które były wykorzystane do montażu pakietu allroad. Z tyłu jest plastikowy błotnik więc nie ma problemu, a z przodu są nadkola i tam je wykorzystam oraz część nadkola z pakietu. :-)
Jak zamontuję je to wrzucę fotki i zdam relację z montażu.

kris konin - 2014-06-09, 08:15

wrzuć parę nowych fotek, a mnie na priw podeslij kalkulację ile cię takie wybajerowane auto wyniosło (ojcu mojemu się bardzo spodobało w takiej kombinacji)
Przemek77 - 2014-06-09, 10:06

Oglądałem "na żywo" twoją Lodgy i muszę przyznać, że dopiero z pakietem Allroad ten samochód wygląda tak jak powinien, te czarne wstawki na nadkolach optycznie "powiększają" koła i nie ma się wrażenia, że do wielkiej bryły nadwozia ktoś omyłkowo doczepił maleńkie kółeczka.
route2000 - 2014-07-18, 11:20
Temat postu: Instalacja gazowa BRC
Nasza Lodzia została poddana zabiegowi w ASO.
Zainstalowano instalację LPG firmy BRC Sequent 24.11 (taką chciałem, bo miałem w poprzednim aucie i sprawowała bez zarzutu). Montaż trwał dwa dni. Została wzorowo (w/g mnie) wykonana i wygląda jakby była montowana w fabryce (tam nie żadnego druciarstwa).
Aha, jeszcze jedna informacja dla innych użytkowników aut z LPG: moje wtryskiwacze LPG cicho pracują, praktycznie niesłyszalnie. Świadkiem jest mój syn, który ma słuch melomana, potwierdził ten fakt. Może kiedyś wrzucę na YT (jeszcze nie mam tego filmiku).
Oprócz tego zmieniłem dysze spryskiwacza na mgłowe (kupione od kol. Dominusa przeznaczone do DD). Działają duuużo lepiej niż fabryczne. Polecam na 100% innym użytkownikom Dacii Lodgy.

A teraz zagadka dla ciekawskich: jak umieściłem pełnowymiarowe koło zapasowe (nie uznaję żadnych zestawów naprawczych) bez żadnych dodatkowych zaczepów czy pasów?
Nadmieniam, że rozwiązanie jest genialne, bo jak mam zapełniony bagażnik to bez ich wypakowywania mogę zmienić koło w razie złapania gumy :-D
Odpowiedź w następnym poście, a w międzyczasie czekam na odpowiedzi od innych :-D

krakry1 - 2014-07-18, 11:28

Wow - Lodzia jak widzę na Twoich fotkach, ma regulację lusterek w cywilizowanym miejscu. :lol:
Dar1962 - 2014-07-18, 11:53

a pamiętali o porządnym zabezpieczeniu blachy pod klapką wlewu paliwa po wywierceniu otworu? - bo to miejsce źle zabezpieczone antykorozyjnie szybko potrafi rdzewieć
route2000 - 2014-07-18, 12:40

Dar1962, oczywiście, że ich upomniałem przed montażem o zabezpieczeniu antykorozyjnym. Tam jest już pomalowana i nałożona jakby mastyka pod gniazdem (na zdjęciu widać trochę po lewej stronie wlewu LPG czarna mastyka).
Powiedziałem im, że jestem strasznie upierdliwy i zrobię awanturę jak ruda się pojawi. :-D

Dar1962 - 2014-07-18, 15:10

warto tam co pół roku zrobić małe oględziny ;-)
Przemek77 - 2014-07-22, 06:48

No nie, widzę, że przełącznik LPG-benzyna masz zamontowany w normalnym miejscu. Że też ja o tym nie pomyślałem.
U mnie jest na środkowym tunelu przed lewarkiem zmiany biegów, niewygodnie o tyle, że żeby zobaczyć ile gazu w zbiorniku muszę odsuwać smycz od kluczyków, która zawsze tak zwisa, że skutecznie zasłania mi przełącznik.

U mnie - mimo, że instalacja nie zakładana w ASO - wtryskiwacze LPG również pracują niemal bezszelestnie, praca silnika na benzynie i gazie w zasadzie się nie różni głośnością i płynnością i dziwię się, że niektórym te wtryskiwacze "cykają".

Jak umieściłeś koło? Nasuwa mi się rozwiązanie z Syreny 101 - przymocowane "jakoś" pionowo do jednej ze ścianek bagażnika :)

route2000 - 2014-07-22, 07:05

Przed montażem uzgadniałem z instalatorem, gdzie ma być przełącznik, wlew gazu itp. czyli wszystko na moje życzenie.
Już odpowiadam jak umieściłem koło zapasowe w bagażniku.
Umieszczone pionowo i w poprzek szerszego oparcia.
Zdjęcia pokazują umieszczenie koła i sposób wyjmowania jest niemal bezproblemowy w przypadku zapakowania bagażu na full. :-D

Przemek77 - 2014-07-22, 07:08

O jasna cholera....! Genialność leży w prostocie, tyle powiem :)
grapess - 2014-07-22, 09:00
Temat postu: Re: Instalacja gazowa BRC
Ile kosztowała Cię instalacja z montażem ?
route2000 - 2014-07-22, 09:06
Temat postu: Re: Instalacja gazowa BRC
grapess napisał/a:
Ile kosztowała Cię instalacja z montażem ?


3000 zł ;-)

route2000 - 2014-07-22, 10:24

Już ma pasek klubowy na właściwym miejscu :-D
johnny_zuberek - 2014-07-22, 10:28

Piękny egzemplarz masz :)
Patent z zapasem wykorzystam na pewno ;)

kicia - 2014-07-22, 10:45

Genialny pomysł z kołem zapasowym! :-D
Przemek77 - 2014-07-22, 10:52

Sam się zastanawiam, czy tak nie zrobić, tylko nie wiem czy w moim Loganie takie coś przejdzie :)
route2000 - 2014-07-22, 11:16

Przemek77, jak masz rozkładane tylne siedzenie i wysokość koła jest taka sama co oparcie to zawsze można spróbować czy też się uda. :-D
Dar1962 - 2014-07-22, 13:58

proste rozwiązania rodzą się w największych bólach :-P W przypadku Dustera nie będzie już pewnie tak różowo, a to: 1/z uwagi na rozmiar samego koła (średnica i szerokość bieżnika; 2/ znacznie skromniejszą (szczególnie w 4x4) kubaturę bagażnika; 3/brak rzeczonego uchwytu (w DD srodkowy pas idzie z narożnika sufitu za kanapą) Ale spróbować można wykorzystując np zagłówek
SilverTM - 2014-07-22, 18:47

route2000 widzę LUB to jakoś nie daleko mnie można zrobić mini zlot :)
route2000 - 2014-07-22, 21:04

SilverTM, już była mowa o lubelskim spotkaniu
Może uda się zorganizować we wrześniu mini zlot :-)

SilverTM - 2014-07-22, 21:29

Pewnie mieszkamy niedaleko siebie bo też mam LUB i myślałem o mini mini zlocie 1 godzinowym gdzieś na wsi ;P
Przemek77 - 2014-07-23, 06:15

route2000 napisał/a:
Przemek77, jak masz rozkładane tylne siedzenie i wysokość koła jest taka sama co oparcie to zawsze można spróbować czy też się uda. :-D

A no widzisz.... W Loganach sedanach NIE ma rozkładanej tylnej kanapy, czyli lipa.

route2000 - 2014-08-20, 06:59
Temat postu: Pierwsze zadanie bojowe
Wczoraj Lodzia dostała zadanie bojowe. ;-)
Miałem do przewiezienia płyty chodnikowe z rozbiórki. Jedna płyta waży około 13 kg. Załadowana na max tak jak pisano w dowodzie rejestracyjnym: 1800 kg. Przed załadunkiem pojechałem niedaleko siebie na skład gdzie jest waga samochodowa. Lodzia waży z LPG 1260 kg, oczywiście jeszcze dodałem wagę kierowcy czyli siebie. Zabrałem 35 szt płytek i przewiozłem ok.10 km w jedną stronę. Zrobiłem po 4 kursy. Początkowo myślałem, że będzie ciężko, ale o dziwo, mimo "słabego" silnika (1,6 MPI 84 KM) dała doskonale radę, chociaż rakietą nie była, ale JECHAŁA bez objawy zawalidrogi. A zawieszenie jeszcze miało zapas i nie dobijało się na wybojach. Trasę miałem urozmaiconą czyli w górę i w dół (mieszkam w wyżynie lubelskiej).
Jednym słowem silnik nie jest taki zły jak sądziłem. Nadaje się do normalnej i spokojnej jazdy (do przemieszczenia od A do B), natomiast nie nadaję się na jakieś rajdy i wyścigi, bo to nie ta klasa pojazdu.
Ponadto mając LPG daje już oszczędności w codziennej eksploatacji (miesięcznie robię około 1500 km).

grapess - 2014-08-20, 07:41

Super info !!!!!

Może masz fotkę tak załadowanej?

route2000 - 2014-08-20, 08:40

Fotkę wrzucę, bo syn mi zrobił przypadkowo jak wygląda tylne koło we wnęce, natomiast nie mam ogólnego zdjęcia załadowanego na maxa.

Pisałem, że "zawieszenie jeszcze miało zapas i nie dobijało się na wybojach." ;-)

grapess - 2014-08-20, 08:53

route2000 napisał/a:
Pisałem, że "zawieszenie jeszcze miało zapas i nie dobijało się na wybojach."


Tiaaa, bo to czytać wszystkie wyrazy trzeba :-)

route2000 - 2014-08-20, 09:20

A po to jest szkoła, by czytać wszystkie wyrazy, i to ze zrozumieniem.... (bez urazy dla wszystkich) :-D
malygabrys - 2014-08-20, 21:05

Route2000 myślę że to nie jest jakiś wyczyn na ten silniczek. W mojej MCV mam ten sam silnik (ale 3 konie więcej) z LPG i dość często wykorzystuję pełną ładowność + przyczepka. Rekordem na razie jest przywiezienie 1 tony cementu jednorazowo + 2 osób (razem 1160 kg samego ładunku) oczywiście część (550 kg) na przyczepce lekkiej. Prędkości zgodne z ograniczeniem 80 - 90 w trasie (60 km odległości) także spoko :-P .
route2000 - 2014-08-20, 21:50

Jednak mam te zdjęcia załadowanego ale bez kierowcy czyli nie na maxa (ok.1720 kg).
grapess - 2014-08-20, 22:46

No dobra, przysiadła ale jakoś nie tak strasznie.
brian7414 - 2014-08-21, 11:02

No i co ,że przysiadła ale wygląda elegancko :-)
route2000 - 2014-08-21, 11:09

brian7414, dzięki :-D
wiciu_r - 2014-08-21, 19:51

Mam taką samą, ale spróbuj dokonać wizualizacji wyposażając ją w białe kołpaki. U siebie mam już naśladowców bo ZDECYDOWANIE zmienia się image autka. Przez zimę chcę dopracować kufer dachowy, będzie biały z czarnymi falkami.
Gratulacje

route2000 - 2014-08-21, 21:18

wiciu_r, dzięki za porady. Niestety, nie mam kołpaków tylko alufelgi 16.... ;-)
route2000 - 2015-03-05, 23:08
Temat postu: Good Bye Renault Scenic !!!
Wczoraj dałem ogłoszenie na O.. . Dziś przyjechał kupiec i sprzedałem za bardzo rozsądną cenę jak na swój wiek, przebieg i stan pojazdu. Przyznam, że był trochę zaniedbany, ale nie katowany. Miała sporo rzeczy do zrobienia, by mogła dalej jechać. Blacharka była w nie najlepszym stanie, miała w wielu miejscach rudę, a na obu progach duże dziury wielkości jajka :->
route2000 - 2015-04-09, 08:04

Wczoraj Lodzi "wywinął" licznik i ma przejechane 20 tys.km. Jutro jedzie na I przegląd. Zobaczymy się co nam wyjdzie. :-)
piku - 2015-04-09, 12:30

route2000 napisał/a:
Jutro jedzie na I przegląd. Zobaczymy się co nam wyjdzie. :-)


Kilka stówek z kieszeni ;-)

route2000 - 2015-04-09, 12:58

piku napisał/a:
route2000 napisał/a:
Jutro jedzie na I przegląd. Zobaczymy się co nam wyjdzie. :-)


Kilka stówek z kieszeni ;-)

Wiem, a materiały już mam własne (kupione w internecie w znanej firmie) tylko zostaje sama robocizna. :-P ;-)

grapess - 2015-04-09, 14:34

Co będą u Ciebie robili w ramach instalacji gazowe? Co do wymiany? Kalibracja?
route2000 - 2015-04-10, 07:00

grapess, instalację gazową miałem dokładaną więc przegląd gazowy będę robił u innego gazownika, który ma ogólnopolskie uprawnienie do przeglądów, bo w ASO jest drogo (prawie 2 razy).
Na pewno jest do wymiany filtr fazy lotnej, szczelność instalacji i sprawdzenie na kompie wszelkie usterki ewentualnie kalibracja. ;-)

grapess - 2015-04-10, 08:16

Dzięki za info. Ja właśnie umawiam się z ASO na kolejną wizytę. Na przeglądzie nie wymienili mi filtra tego na przewodzie. Twierdzili, że nie trzeba. Masakra.

Byłem ostatnio na przeglądzie w stacji kontroli pojazdów i miałem okazję zobaczyć na czym polega rozszerzone badanie samochodu z LPG. Otóż gościu wziął miernik, i obwąchał nim samochód. I za to 70 dych więcej? Nie wiem na co liczyłem ale na pewno nie na obwąchanie samochodu.

route2000 - 2015-04-10, 08:24

grapess , jak masz przejechane ponad 15 tys. km to na bank filtr fazy lotnej jest do wymiany. Jedź do innego gazownika z ogólnopolskimi uprawnieniami do przeglądów i zapytaj o to. No i sprawdzenie na kompie czy nie ma błędów, czy pracuje prawidłowo. Wystarczy mała niespodziewana kalibracja może zniszczyć silnik (uboga mieszanka wypala zawory i gniazda zaworów). Nie ma tak, że LPG jest bezobsługowa, że sam komputer to załatwi. ;-)
route2000 - 2015-04-13, 10:58
Temat postu: I przegląd kontrolny po 20 tys. km.
W piątek byłem na I przeglądzie kontrolnym po 20 tys.km.
Miałem własne materiały zakupione w internecie. Koszt materiałów to 201 zł (olej ELF 5W40 EVOLUTION 900 NF - 4 litry, uszczelka korka spustu oleju z gumą, filtr oleju 177 - oryginał Renault, filtr powietrza Dacia K7J/K&M, filtr kabinowy Dokker/Lodgy - oryginał + koszt przesyłki). Za przegląd w ASO zapłaciłem - 370 zł (tylko robocizna: 2,4 rbg x 140 zł netto +23% VAT - 10% rabatu).

W ASO stawiłem się na umówioną godzinę 13:00. Po 10 min pracownik przyjął kluczyki, spisał co to potrzeba oraz uwagi i kazał czekać. Lodzia wjechała na stanowisko po jakimś 30 min oczekiwania (więc po cholerę było umawianie na godziny????)
Poprzez okienko, gdzie było widać halę serwisową obserwowałem pracownika, który wykonywał czynności kontrolne. Wszystko robił ślamazarnie, jakby mu się nie śpieszyło... ale robił. Wymienił olej silnikowy, filtr powietrza (powinno być po 60 tys. km wg instrukcji, ale do domu mam ok.500 m gruntowej drogi, gdzie jest dużo kurzu), wszystko posprawdzał od góry i od dołu, zajrzał do komputera. Filtr kabinowy wcześniej sam wymieniłem w garażu.
Po upływie 1,5 h Lodzia już była gotowa do dalszej jazdy. Nic nie znaleźli jakiejś wady czy usterki. Czyli tylko lać i jechać. :-D

route2000 - 2015-04-13, 11:05
Temat postu: Zmiana obuwia zimowego na letnie.
W sobotę Lodzia zmieniła obuwie z zimowego na letnie. Po zdjęciu koła z samochodu spłukałem gruntownie nadkola, zawieszenie i w okolicy myjką wysokociśnieniową, by spłukać brudy. Robiłem to przy każdej wymianie koła. Teraz ma już lśniące i wcześniej wyważone alufelgi z letnimi oponami. Na zimówkach przejechałem przez 5 miesięcy ok. 8 tys. km (mam to wszystko zanotowane w swoim notesie). :-)
route2000 - 2015-04-13, 11:07
Temat postu: Czysta Lodzia na wiosnę
Wczoraj syn "wykąpał" Lodzię. Teraz już zjawiskowo wygląda z alufelgami.... :-D
grapess - 2015-04-14, 14:51

Ten biały kolorek wygląda całkiem całkiem,

Nie myślałeś o przyciemnieniu szyb?

route2000 - 2015-04-14, 21:22

Narazie nie myślę o przyciemnianiu szyb, wszak już mam "stare" dzieci... (15 i 18 lat).
Może kiedyś to zrobię, ale w tej chwili nie czuję takiej potrzeby ;-)
Używam tego auta na codzienne dojazdy do/z pracy i szkoły w jedną stronę 11 km.

toad - 2015-04-14, 21:23

Lodzia super się prezentuje a ciemne szyby wyglądały by super ;-)
route2000 - 2015-04-17, 09:56
Temat postu: I przegląd kontrolny instalacji gazowej LPG.
Wczoraj zaliczyła przegląd instalacji gazowej LPG w dedykowanym warsztacie gazowniczym (adres był podany na książeczce gwarancyjnej).
Wymienił filtr fazy lotnej, posprawdzał szczelność instalacji jakimś środkiem, podłączył do komputera LPG i posprawdzał wszelkie parametry, nic nie musiał poprawiać czyli wszystko było OK. :-D
Następny przegląd po 15 tys.km. Za całość zapłaciłem 100 zł, a w ASO to wywaliłbym 200 zł za takie same czynności przeglądowe. ;-)

wojciech_69 - 2015-05-15, 13:45

W jaki sposób wywalczyłeś 10% rabat na przeglądzie?.... Rok temu głową kręcili u Nazaruka jak zapytałem o gadżety typu parasolka (bo widziałem jak chowali jakieś do szafy ;-) ) a wcześniej jak zapytałem o rabat to nic się nie dało załatwić "faktura już została wypisana i jest za późno...
SilverTM - 2015-05-15, 14:09

route2000 a gdzie byłeś na tym przeglądzie instalacji gazowej? Może też tam się udam :)
route2000 - 2015-05-17, 11:44

SilverTM, jeśli masz fabryczną instalację to tylko chyba ASO, a ja miałem dokładaną (BRC) w ASO ,a przegląd robiłem na Spółdzielczości Pracy u p. Dariusz Stadnickiego (ma ogólnopolskie uprawnienie do montażu LPG firmy BRC) i stąd nie ma mowy o utracie gwarancji. ;-)
route2000 - 2015-05-17, 11:54

wojciech_69 napisał/a:
W jaki sposób wywalczyłeś 10% rabat na przeglądzie?.... Rok temu głową kręcili u Nazaruka jak zapytałem o gadżety typu parasolka (bo widziałem jak chowali jakieś do szafy ;-) ) a wcześniej jak zapytałem o rabat to nic się nie dało załatwić "faktura już została wypisana i jest za późno...

Najpierw zapytaj o koszty przeglądu (bądź taki upierdliwy jak będziesz tam pytał) to powiedzą, że tyle a tyle to zapytaj o szczegóły w cenach np. koszt robocizny, koszty materiałów itp., potem spytaj czy dałoby się jakoś spuścić np. rabat, a dopiero dajesz im na przegląd lub rezygnujesz z tej usługi twierdząc, że u kogoś wyjdzie taniej niż u Nazaruka (inne ASO).
Materiały w ASO są zawsze droższe niż zakup w internecie prawie o połowę.
Pytałem na pikniku o koszt II przeglądu (w Twoim Przypadku) to powiedzieli mi, że tyle samo co w I przeglądzie.
W ogóle masz prawo wszystko wiedzieć, co i ile to kosztuje, bo to jest Twoja kasa a nie ich i nie daj się wpuścić w maliny. ;-)

route2000 - 2015-05-25, 13:33

W sobotę była na myjni. Umyli ją w całości: odkurzanie dywaników, siedzenia, plastiki, woskowanie lakieru. :-)
grapess - 2015-05-31, 20:44

Biały fajnie wygląda.
Dominus - 2015-05-31, 20:55

Bardzo fajnie się prezentuje Lodzia ala Stepway :-D
Ajgor - 2015-05-31, 21:12

grapess napisał/a:
Biały fajnie wygląda.


Jak nie pada !

wojciech_69 - 2015-06-03, 09:39

A co do samego przeglądu u Nazaruka to jakbyś zajechał na przegląd po 17:00 to miałbyś na samą robociznę (a i tak sam części zamawiałeś) -20%...

Wczoraj dzwoniłem do Nazaruka to za samą robotę, mimo że brałbym ich części Motrio do tego policzyła mi babka 465 zł brutto. Nawet po rabacie na samą robotę, tym 20% masz 372 zł to i tak dużo.... I za co? Za to że w max 1 h zrobią całą wymianę i pozostałe 1,5 h samochód będzie stał i wysychał po myjni ???

Jak pisałem w innym wątku w :
RENAULT WARSZAWA Puławska
ul. Puławska 621B
Tel. 22 5 444 040
zrobią mi to za 365 zł w ryczałtach serwisowych - a filtr kabinowy mogę sobie sam wymienić (jak zresztą sami powiedzieli). To prawda stracę czas i dołożę ok 100 zł na paliwo żeby dolecieć i wrócić do Warszawki ale to i tak taniej niż wyjściowa kwota u Nazaruka za całą robociznę przeglądu.

A sam widzisz że jak jeszcze sobie sam musisz oryginalne to fakt ale części kupić to Ci to około 600 zł wychodzi... Czy warto? Sam się zastanawiałem szczególnie nad olejem Motrio a ELF ale rozmawiałem z kolegą który ma warsztat samochodowy (były pracownik bodajże Daewoo Lublin) który powiedział: "renówki lubią Elfa to prawda, ale jak masz tyle płacić a olej i tak ma tą samą lepkość i normę co ELF a dodatkowo robisz i tak częściej przeglądy niż co 20-30 tyś km to się nie zastanawiaj i zalewaj ich olejem"...

jan ostrzyca - 2015-06-10, 12:18
Temat postu: Re: I przegląd kontrolny instalacji gazowej LPG.
route2000 napisał/a:
Wczoraj zaliczyła przegląd instalacji gazowej LPG w dedykowanym warsztacie gazowniczym (adres był podany na książeczce gwarancyjnej).
Wymienił filtr fazy lotnej, posprawdzał szczelność instalacji jakimś środkiem, podłączył do komputera LPG i posprawdzał wszelkie parametry, nic nie musiał poprawiać czyli wszystko było OK. :-D
Następny przegląd po 15 tys.km. Za całość zapłaciłem 100 zł, a w ASO to wywaliłbym 200 zł za takie same czynności przeglądowe. ;-)

A dokładniej ok. 350 zł...

gajowy - 2015-09-04, 19:23

Witam !!!
Mam pytanie: Czy listwa na progu zasłania te nie eleganckie pod spodem miejsce zgrzewu podłogi z progiem i jak ta osłona wpływa na punkty podparcia do podnośników ??? Pytam bo zastanawiam sie nad dokupieniem pakietu SUV. Ciekawy jestem równiez jak zamontowałeś chlapacze i jakie to były chlapacze. Przymierzam się do zamontowania więc doswiadczenie innych będzie bardzo pomocne.
Pozdrawiam.

Marek1603 - 2015-09-04, 20:01

Zasłania łączenie podłogi z progiem i nie przeszkadza w użyciu podnośnika.
Do mocowania użyj kleju do szyb bool-a wraz z podkładem zamiast oryginalnego kleju.
Chlapacze mam oryginalne ale montowane trochę inaczej niż w instrukcji. W przeciwnym razie musiałbym dużo wyciąć i byłyby króciutkie wtedy.

route2000 - 2015-12-17, 09:31

Dawno mnie nie było w moim poście, bo nic się nie działo w tym aucie. Tylko lałem LPG i noPB, robiłem już I przegląd w ASO oraz dwa przeglądy LPG. Wszystko jest OK. :-D
Niedługo będę miał II przegląd w ASO (po 40 tys. km).

Ostatnio nadchodzą święta Bożego Narodzenia, więc Lodzia została przemieniona w białego reniferka (pomysł i realizacja - koledzy mego starszego syna ze szkoły, ma już od połowy kwietnia prawo jazdy).

Merry Christmas! :lol:

gregorisan - 2015-12-17, 10:18

Brakuje tylko Mikołaja ;-)

Nawzajem zdrowych i wesołych Świąt :-)

Ajgor - 2015-12-17, 19:40

Po moim mieście kilka takich autek świątecznych jeździ. Sympatycznie to wygląda. Żeby jeszcze śnieżek spadł na święta...
maciek - 2015-12-20, 20:06

odpalam fejsa i widze to :

https://www.facebook.com/...3879987/?type=3

route2000 - 2015-12-29, 23:32
Temat postu: Kolpaki
"Lodzia" dostała na Gwiazdkę nowe kołpaki do felg stalowych (oczywiście, że nieoryginalne, ale są ładne i dość mocno trzymają się na kołach). ;-)
route2000 - 2016-02-02, 21:42
Temat postu: Belki poprzeczne do relingów.
Dalsze kroki w zakupie do auta: belki poprzeczne do zintegrowanych relingów.
Zdjęcia nie są najlepsze, bo robione były komórką w garażu....

route2000 - 2016-02-02, 21:53

Dziś Lodzi stuknęło 40 tys.km.
arczi_88 - 2016-02-02, 21:58

No i super oby tak dalej ;-)

Te znaczki Daci na kołpakach to jakaś naklejka czy zabawa w fotoszopie? :-D

route2000 - 2016-02-02, 22:17

arczi_88, znaczki na kołpakach to prawdziwe płaskie naklejki. :-)
Jak zamawiałem te kołpaki, to podałem do jakiej marki mają być i stąd były dodane naklejki, które samemu było je przykleić po otrzymaniu tej przesyłki (kupowałem je na allegro).

kuba_malenstwo - 2016-02-02, 22:25

Co będziesz montować na belkach dachowych?
route2000 - 2016-02-02, 22:27

Boks dachowy na wyjazd na narty pod koniec lutego, o ile jeszcze będzie śnieg w górach. ;-)
gregorisan - 2016-02-03, 08:03

Bardzo ładnie się prezentują te beleczki - jak dla mnie to taka ozdoba do samochodu :-)
Przetestowałeś je już w czasie jazdy?

route2000 - 2016-02-03, 08:11

Dziś jechałem z belkami, ale po mieście, więc jakoś ich nie słychać, bo za mała była prędkość....
Jak będę miał dłuższe wyjazdy to potem się podzielę informacjami. ;-)

gregorisan - 2016-02-03, 08:14

Osobiście to ciekawość by mnie zżerała i "wyskoczyłbym" gdzieś za miasto i je przetestował :mrgreen:
route2000 - 2016-02-03, 08:19

Jestem spokojny, ale mam niektóre odcinki, że czasami można rozwinąć większe prędkości (np. obwodnice), ale brakuje mi czasu na to.... ale zdam relację z tego. ;-)
kuba_malenstwo - 2016-02-03, 09:44

Z doświadczenia wiem, że lepiej się jedzie z boxem niż z samymi belkami, ponieważ nie ma zawirowań powietrza.

Masz już box czy jesteś na kupnie?

route2000 - 2016-02-03, 10:59

Boksa nie mam, narazie będę miał pożyczony od kolegi z pracy, ale w przyszłości planuję zakup.
Chyba wezmę szeroki i niski niż wąski i wysoki (wymiary to ok. 190x80x30/40 - dł x szer x wys).
Miałem taki pożyczony boks w Scenicu, otwierało się na dwie strony i był firmy THULE. Był niski ale można było sporo je zapakować: narty, kijki, kaski, buty narciarskie i ew. kurtki i spodnie narciarskie.
A obecnie pożyczony to będzie wąski i wysoki. Już jeździłem z takimi boksami (dwa rodzaje).
Rozglądam się za boksem firmy INTER PACK albo TAURUS, ale jeszcze nie podjąłem ostatecznej decyzji.
Zakup planuję na przyszły rok na wyjazd, więc mam jeszcze czas, ale z kasą jest mi ciągle krucho.
Nie mogę pozwolić na drogi zakup, więc pozostaje mi zakup dobrej jakości za rozsądną cenę.
Chętnie wysłucham porady i opinie naszych kolegów z tego forum. :-D

kuba_malenstwo - 2016-02-03, 11:29

Rzuć okiem na firmę JOST.
http://jost.com.pl/
To polskie boxy z włókna szklanego - bardzo wytrzymałe..
Mam Moby Dicka od trzech lat - polecam.

route2000 - 2016-02-03, 11:33

kuba_malenstwo, dzięki za link. :-)
A jaki model? Mnie pasuje taki Moby 190.

kuba_malenstwo - 2016-02-03, 14:02

Ja mam Moby Dick. Tyle, że odbierałem osobiście u źródła i nie mam tych naklejek.
route2000 - 2016-02-03, 14:05

kuba_malenstwo, A są "ciche" na trasie? ;-)
kuba_malenstwo - 2016-02-03, 14:26

route2000, Lodgy nie rozwija takich prędkości jak moje poprzednie auto,
którym jechałem po niemieckiej autostradzie 220 km/h z tym boxem
i wówczas było głośno.
W Lodgy nie odczuwam większej różnicy, jadąc z boxem lub bez..

gladki83 - 2016-02-03, 14:54

Ja mam Taurusa Xtreme z kieleckiej firmy looknij - http://haksystem.pl/portf...arny-polyskiem/

Fajnie się prezentuje i jest niski. Ceny mają przystępne, takie jak na allegro.
Jestem bardzo zadowolony :)
U mnie się prezentuje następująco:




route2000 - 2016-02-03, 16:18

gladki83, też to mam na uwadze. :-)
route2000 - 2016-02-04, 10:54

Wczoraj miałem okazję "przetestować" te belki pod kątem hałasu. Mam pogorszony słuch od urodzenia, ale syn, jako meloman też ma prawo jazdy, stwierdził, że nie słyszał szumu czy gwizdu od belek. Jechaliśmy przez pewien odcinek ponad 90 km/h i nie było słychać, jakbyśmy jechali bez belek. ;-)
Te belki są godne zakupu. Dobra jakość za rozsądną cenę.

route2000 - 2016-02-10, 09:06

Jak wcześniej pisałem, że Lodzia już nawinęła ponad 40 tys. km. Wczoraj była na II okresowym przeglądzie. Materiały, jak zwykle, miałem własne zakupione w internecie. Zapytałem o cenę usługi, to od razu zakrzyczeli 420 zł za robotę, a ja stwierdziłem, że drogo, bo za I przegląd zapłaciłem 370 zł. Pokazałem im fakturę z I przeglądu, oni coś tam pomarudzili i w końcu stanęło na tej cenie, którą wcześniej pokazałem czyli 370 zł. Trzymam wszystkie faktury i papiery tego auta.
Po przeglądzie powiedzieli, że wszystko jest OK, olej zmieniony i inne pierdoły. Tylko powiedzieli, ze niedługo będę musiał zmienić klocki hamulcowe, bo mają teraz ok. 8 mm (mogę jeszcze wg mechaników przejechać ok. 10-15 tys. km). Potem została umyta. ;-)
W trakcie tej operacji miałem czas, by pooglądać samochody w salonie. Pytałem o przejażdżkę z automatem Easy-R, a oni powiedzieli, że te auta będą dopiero pod koniec roku!! :shock:
Mówili, że początkowo miało być w marcu, ale przesunęli na koniec roku.
Jeszcze jedno: Nazaruk prowadzi również komis aut. Tam była cała czerwona Dacia Sandero 1,4 8V z 2009 roku z przebiegiem ok. 74 tys. km. Cena jeszcze nie wiadoma, bo jeszcze była badana i sprawdzana pod kątem technicznym. Dla ciekawskich przesyłam na stronę Nzaruka. Narazie jeszcze nie ma, ale lada chwila ma być. ;-)

laisar - 2016-02-10, 10:46

route2000 napisał/a:
niedługo będę musiał zmienić klocki hamulcowe, bo mają teraz ok. 8 mm (mogę jeszcze wg mechaników przejechać ok. 10-15 tys. km)

Być może jest to prawda, bo faktycznie je zmierzyli, a Ty masz ciężką nogę do hamulca - ale z drugiej strony "kontrola jest podstawą zaufania", a dziwnym trafem podobne diagnozy słyszało wiele osób, które potem jeszcze długo jeździły ze swoimi klockami (wcale nie szorując okładzinami ich po tarczach), więc radziłbym sprawdzić te hamulce osobiście, albo przynajmniej być obecnym przy tej czynności. (Może np przy wiosennej zmianie opon/kół na letnie?).

U mnie pierwszy raz to hasło padło przy 45 tys. km na przeglądzie po 3 latach. Faktycznie klocki zmieniłem przy 99 tys., po 6 latach - i wtedy rzeczywiście miały właśnie po 8 mm grubości...

route2000 - 2016-02-10, 11:08

U nas jest trzech kierowców do Lodgy, więc każdy inaczej hamuje.... ;-)
Jak będę zmieniał koła na letnie to rzucę okiem na te klocki.
Albo kiepska jakoś materiałów jakie były robione te klocki.

route2000 - 2016-03-02, 22:19
Temat postu: Dodatkowe akcesoria
W ramach akcji z voucherem dla przyjaciela (już przekazałem jednemu koledze w naszym forum) dostałem "zwrotny" voucher na 800 zł. ;-)
Więc z synem zastanowiliśmy się co z nim zrobić i ostatecznie zakupiliśmy oryginalne akcesoria do Lodgy.
Wybraliśmy podłokietnik, nakładkę ze stali nierdzewnej w matowym połysku na tylny zderzak przy otworze bagażnika i welurowe dywaniki z logo LODGY.
Jeszcze nie zamontowałem podłokietnika ani nakładki, bo czekam na lepszą pogodę, bym mógł zamontować. Trzeba na to poświęcić trochę czasu na ich montaż. ;-)
Podłokietnik jest oryginalny, ma dodatkowe wzmocnienie u postawy (nie będzie przykręcone do samego plastikowego tunelu w przypadku innych zamienników tak jak Armcik).
Nakładkę na zderzak muszę bardzo dokładnie przykleić (tam jest b. mocny klej firmy 3M), bo jak zrobię za szybko i niedokładnie to nie będzie można je poprawić (tak pisze instrukcja montażu).
Niżej pokazuję te akcesoria (sorry za kiepską jakość, bo robiłem to komórką, a nie chciało mi się brać profesjonalnego aparatu, jednak to widać i chyba nie wymaga komentarzy... :-D )

route2000 - 2016-03-15, 14:47

Skorzystałem z okazji otrzymania vouchera na 800 zł i kupiłem m.in. oryginalny podłokietnik dedykowany do Lodgy ;-)
podsiar - 2016-03-15, 14:58

Szczególnie ciekawi mnie nakładka (listwa) na tylny zderzak, jaka cena w ASO :?:
wieza - 2016-03-15, 19:08

podsiar napisał/a:
Szczególnie ciekawi mnie nakładka (listwa) na tylny zderzak, jaka cena w ASO :?:


tez jestem ciekaw :)

shrek - 2016-03-15, 19:31

Ja tez musze zabrac sie za podlokietnik.
route2000 - 2016-03-15, 22:49

podsiar napisał/a:
Szczególnie ciekawi mnie nakładka (listwa) na tylny zderzak, jaka cena w ASO :?:

Te akcesoria zakupione w ASO są oryginalne (nie podróbka) i ceny są niestety spore, ale do czego miałem voucher... (gdybym nie miał tego vouchera to bym nie kupował) :-P
A tak odpowiadam dane z faktury: cena tej nakładki jest 269 zł, podłokietnik 413 zł, welurowe dywaniki 264 zł.

podsiar - 2016-03-16, 00:13

route2000 widziałem nieoryginalne, bardzo podobne w cenie 190zł więc chyba nie ma tragedii. Zastanawiam się jeszcze na taką naklejką zabezpieczającą laminowaną.
route2000 - 2016-04-25, 09:04
Temat postu: Nakładka na tylny zderzak
Wreszcie skorzystałem z wolnego czasu i przykleiłem nakładkę na tylnym zderzaku. ;-)
Niżej fotki, ale są kiepskiej jakości, bo robiłem srajfonem. Jednak są do obejrzenia :-)

route2000 - 2016-04-25, 09:18
Temat postu: Wymiana świec zapłonowych
Wreszcie wymieniłem świece zapłonowe po 45 tys. km. ;-)
Sprężonym powietrzem przedmuchałem gniazda świec, potem normalnym kluczem z nasadką 16 mm (przeznaczona do świec - ma w środku gumę do potrzymania wykręconej świecy) wykręciłem świece i wkręciłem nowe świece. Kluczem dynamometrycznym dokręciłem je do wartości 25 Nm. Tylko trzeba mieć przedłużkę do klucza o długości nie mniej jak 25 cm (dłuższa jest lepsza - wygodniej się wkręca i wykręca).
Użyłem nowe świece zapłonowe firmy NGK V-LINE BKR6E jednoelektrodowe (nr. 28)

route2000 - 2016-04-25, 09:41
Temat postu: Wymiana filtra powietrza.
Po 25 tys. km wymieniłem filtr powietrza w silniku. :-)
Nie wierzcie zaleceniom producenta, że filtr się wymienia po 60 tys. km!! Fotki niżej same to mówią... (sorry za kiepską jakość, ale nie chciało mi się wyciągać profesjonalnego sprzętu, bo miałem niezbyt czyste ręce). ;-)
Do tego potrzebne są dwa klucze: nasadowy 8 mm i śrubokręt TORX 20 oraz szmatka do wycierania.
Torxem wykręcamy dwie śruby u góry obudowy filtra, a nasadowym wykręcamy dwie śruby u dołu obudowy (uwaga, nie zgubić gumowe podkładki), potem - UWAGA! - z tyłu są dwie metalowe zatrzaski (należy je odciągnąć w dół, by je uwolnić), następnie odczepiamy przy wylocie rurę (lekko ścisnąć zatrzaski).
Jeszcze lekko ściągnąć rurkę biegnącą pod obudowę z zatrzasku i wyjmujemy je.
Wymieniamy filtr na nowy po uprzednim oczyszczeniu wnętrza obudowy czystą szmatką. ;-)
Po tej operacji z powrotem je składamy w całość. :-D

arczi_88 - 2016-04-25, 11:52

Ja też sam zmieniałem filtr powietrza po niecałych 14 kkm, wyglądał identycznie, ciekawe jak po tych 60 tys. :-P a sama wymiana poszła o niebo szybciej niż w 1.2 16V w Clio seniora ale wiadomo - najgorszy pierwszy raz xD
podsiar - 2016-05-05, 20:11

route2000 fajnie ta nakładka na zderzak wyszła. Chyba się będę musiał zastanowić nad montażem bo jak pies z bagażnika wychodzi to haczy łapami o zderzak :-/
route2000 - 2016-05-05, 20:56

To musisz kupić nieoryginalną jako zamiennik bo pies pazurami może porysować nakładkę.... Kosztuje mniej niż ta moja oryginalna. ;-)
Karenzo - 2016-05-05, 21:10

Jak dla mnie lipa . Mój pies też zawsze wskakuje do bagażnika a ma znacznie wyżej .
Zwykle wskakuje przednimi łapami i się podciąga . Nakładka musi zakrywać rant bo zwykle on jest rysowany .

route2000 - 2016-05-06, 08:14

Zdjęcie mało dokładnie pokazuje, ale ta nakładka właśnie zakrywa rant zderzaka w dól jakieś 5-7 mm. ;-)
Jak będę miał auto to wrzucę dodatkowe zdjęcie, bo teraz pojechali do roboty (ja jestem teraz na urlopie).

route2000 - 2016-07-01, 09:04
Temat postu: Zespolony przełącznik świateł i kierunków.
I stało się, pierwszy raz pojawiła się drobna, a jakże ważna awaria po dwóch latach użytkowania (ponad 52 tys. km). Przełącznik świateł odmówił posłuszeństwa i nie miałem świateł mijania. :-/
W ASO u Nazaruka poszedł do wymiany zespolony przełącznik bez szemrania w ramach gwarancji. ;-)
I mogę dalej jechać.... :-)

route2000 - 2016-09-26, 09:52

W końcu znalazłem trochę czasu i przerobiłem tylne światła, bo jak wiadomo wśród użytkowników Lodgy nie było wstecznego po lewej stronie i przeciwmgielnego po prawej stronie. Po przeróbce już oba światła świecą symetrycznie. :-)
Wielkie dzięki kieruję do kolegi Shreka, który na zlocie i na PW doradzał oraz podpowiadał mi swoje pomysły dotyczące przeróbki (miał już wcześniej zrobione). :-D

Narobiłem sporo zdjęć jak to zrobić (dla laików). Zrobiłem taki myk, że kupiłem najpierw oba tylne wkłady do lamp, zamieniłem się z nimi, a swoje przerobiłem (po to by auto nie stało z braku tylnych lamp). Po przeróbce z powrotem je przełożyłem, a te kupione zwróciłem je do sprzedawcy (miałem prawo do zwrotu wg regulaminu - 14 dni). :mrgreen:

Jak będę miał więcej czasu to zrobię taki tutorial. :-)

route2000 - 2017-02-06, 12:26

W sobotę Lodzia była na regulacji zaworów w nieautoryzowanym warsztacie, a specjalizująca się w pojazdach francuskich (i nie tylko, bo również specjalizuje się w serwisach automatycznych skrzyń biegów).
Regulację dokonałem po przejechaniu blisko 37 tys.km, zawory wydechowe już były bardzo blisko podparte. Oprócz tego jeszcze zrobili diagnostykę komputerową. Za całość zapłaciłem 150 zł (dla niedowiarków słownie: sto pięćdziesiąt złotych, a ASO zażyczyło 250 zł bez diagnostyki, a z diagnostyką zapewnie około 400 zł). :-D
Z ciekawości spytałem, ile kosztuje wymiana oleju silnikowego to powiedzieli, że 30 zł (tak, tak, to prawda) i mają tez oleje na miejscu.
Taki olej jaki używam to 4 litry ELF kosztuje 90 zł, a filtr oleju 30 zł.
Już niedługo wypnę zadek do ASO (gwarancja mi się skończy pod koniec kwietnia br.) za to, że zdzierają kasę za usługi. :-P

shrek - 2017-02-07, 15:31

To juz wiesz dlaczego nie jezdze do aso. Bylem tylko raz po 20kkm wymienili tylko olej i filtr i faktura 300 euro. W Polsce caly silnik kosztuje tysiac.
route2000 - 2017-05-16, 07:27

Dokonałem małej przeróbki z przednimi wycieraczkami, mianowicie dodałem funkcję czasowej regulacji przerwy. Do tej pory miała jeden czas przerwy, a teraz ma 4 czasy przerwy, oprócz tego zrobiłem chwilowe włączenie wycieraczki poprzez przycisk. Pomysł zaczerpnąłem z ruskiego forum . ;-)
Szczegóły przeróbki na naszym forum to tutaj .
Również wyłączyłem idiotyczny pomysł automatycznego włączania tylnej wycieraczki po wrzuceniu wstecznego biegu (sprawa jest doskonale znana nam na tym forum).

Potem rozwiążę sprawę wyłączenia dźwiękowej sygnalizacji niezapiętych pasów bezpieczeństwa. :->

shrek - 2017-05-16, 07:56

route2000 napisał/a:


Potem rozwiążę sprawę wyłączenia dźwiękowej sygnalizacji niezapiętych pasów bezpieczeństwa. :->


Ja bym zostawil.chyba, ze jezdzisz bez pasow.

route2000 - 2017-05-16, 08:10

Mam jakieś 500 drogi gruntowej do drogi asfaltowej, jak już jadę (jeszcze jedzie wolno), a żona już wtedy zapina pasy.
Ja zawsze pamiętam o pasach, ale ja trzeba coś podjechać kawałek to dźwięk trochę irytuje. ;-)
Zobaczymy....

eplus - 2017-05-16, 10:32

Ja w PH1 mam wyciągniętą pod siedzeniem kierowcy wtyczkę prowadzącą do zamka pasów. Zostawiona luzem, nie trzeba mostkować. Tylko poduszek bocznych nie odłączaj ani nie testuj.
:idea: :lol:

Marek1603 - 2017-05-16, 10:57

Pewnie da się zmienić czas tego pikania. Może to będzie rozwiązanie.
eplus - 2017-05-16, 11:07

Połowiczne, bo jak pasażer ruszy tyłkiem, to zaczyna odliczać od nowa. U kierowcy raczej na pewno nie ma czujnika zajętości, no chyba, że fotel na kontynent i na Anglię to ten sam fotel.
Zresztą już ktoś próbował software'owo i chyba nie da rady zmienić parametrów czasowych, tylko można zał/wył.

route2000 - 2017-05-16, 11:16

Marek1603 napisał/a:
Pewnie da się zmienić czas tego pikania. Może to będzie rozwiązanie.

Syn jest studentem informatyki, więc jak będzie miał więcej czasu, to dokopie w tym programie, tam gdzie jest zmiana parametru sygnalizacji.
Wcześniej zaleźliśmy w innym miejscu, gdzie (chyba) można całkiem wyłączyć dźwięk piszczyka (z deski rozdzielczej), ale nie będzie wtedy dźwięku sygnalizacji np. rezerwy paliwa, czy CHECK itp.
Narazie tego nie ruszaliśmy. jeszcze zobaczymy u ruskich sąsiadów, jak to oni zrobili (bo tam jest, widzieliśmy to, trzeba jeszcze dodatkowo ściągnąć jakiś program do deaktywacji dźwięku).

route2000 - 2017-10-25, 13:13

Mnie dawno nie było w swoim wątku, bo co miałem pisać, jak nic specjalnie się nie działo..... lałem paliwo i jechałem. Nawinąłem już przez 3,5 roku ponad 85 tys.km. ;-)

W ubiegłym tygodniu zrobiłem rozrząd z pompą wody, pasek osprzętu z rolką, wymiana oleju (wcześniej płukanka płynem Liqui Moly), no i wymiana płynu chłodniczego (spuszczony był płyn z powodu wymiany pompy wody) na inny firmy Prestone. Wymieniłem filtry powietrza i kabinowy. Całość robiłem już u mechanika (nie w ASO, bo już jest po gwarancji).
Materiały kupowałem w necie (znana firma wysyłkowa oryginalnych części Renault i Dacia).

Po tym zabiegu silnik jakby bardziej równomierniej pracuje, nie ma sporadycznego falowania obrotów na zimnym, co czasami się zdarzało.

Będę niedługo wymieniał świece zapłonowe, przewody WN i dalsza regulacja zaworów.
A wcześniej jeszcze mini przegląd LPG. ;-)

I dalej w drogę... :-)

kuba_malenstwo - 2017-11-06, 21:26

route2000, czy słyszysz podczas pracy silnika zasilanego LPG/PB, że auto wymaga regulacji luzów zaworowych?

Mam fabryczną instalację LPG (co się wiąże ze zmodyfikowaną głowicą) i bez regulacji zrobione 65tkm, bo producent zaleca ten zabieg na przebieg 100tkm. Ostatnio - jakieś 2 tkm temu miałem na gwarancji wymienianą uszczelkę pokrywy zaworów (zapocenie) i zaproponowano mi by w obniżonej cenie wyregulować zawory, ale powiedziałem mechanikowi, że nie chcę tego jeszcze robić, bo spod pokrywy silnika nie dobiegają żadne niepokojące dźwięki i podczas wymiany uszczelki uzyskałem informację, że z luzami wszystko ok.
Przewrotnie planuję zrobić regulację na chwilę przed końcem gwarancji czyli przed 80tkm..

route2000 - 2017-11-07, 10:24

Wiesz, jestem osobą niedosłyszącą i nie odpowiem na to pytanie dokładnie.
Ale regulacja jest dość prosta jak na ten silnik, koszt to raptem 100 zł u mechanika (nie ASO. bo koszt wynosi 320 zł), no i koszt nowej uszczelki pod pokrywę zaworów ok. 40 zł.
Niedawno zmieniałem rozrząd to spytałem mechanika czy zawory przypadkiem nie klepią to mi powiedział, że nie.
Myślę, że nie ma co tak bardzo oszczędzać na to i dać je do regulacji. To nie zaszkodzi, a tym bardziej wydłużysz sprawność silnika. Miałem już dwie regulacje i za każdym razem maiłem trochę poniżej/powyżej normy. Niedługo będę jechał na następną regulację. ;-)

route2000 - 2018-02-07, 12:01
Temat postu: Wymiana termostatu.
Ostatnio zauważyłem bardzo słabe ogrzewanie wnętrza w zimne dni.
Od razu podejrzewałem padnięty termostat (przejechałem prawie 90 tys. km)
Zakupiłem nowy termostat Calorstat by Vernet na 83 st (taki był fabrycznie zamontowany).
Przy okazji dokonałem płukania układu chłodzenia i wymiany płynu chłodzącego, bo już był "brudny".
Po tym zabiegu wszystko działa jak należy, silnik szybko się nagrzewa niż przedtem.

Operacja wymiany jest bardzo prosta, wystarczy mieć klucz nasadowy 10, trzeba najpierw spuścić płyn, ja tak to zrobiłem, że nie odłączałem dolnego węża od chłodnicy, bo dostęp do tego jest trudny (trzeba by było zdemontować zderzak, a mi się nie chciało :-P ), tylko okręciłem zawór odpowietrzający i poprzez wciśniętą rurkę do odpowietrznika wylałem trochę płynu do plastikowej butelki, a jak już trochę płynu ubyło w zbiorniczku wyrównawczym, to ściągnąłem grubszy wąż od zbiorniczka, zatkałem wąż i ściągnąłem wąż pod auto do przygotowanej miski i tam zlałem resztę płynu. Następnie zdjąłem rurę wlotową powietrza do puszki filtra powietrza, by nie przeszkadzało, kluczem 10 odkręciłem 3 śruby mocującą plastikową obudowę termostatu (jest umieszczony po prawej strony silnika patrząc od przodu). Potem już odchyliłem je obudowę z grubą rurą i miałem dostęp do termostatu. wymieniłem je na nowy i złożyłem je w odwrotnej kolejności do demontażu. Na koniec założyłem wąż do zbiorniczka wyrównawczego i wlałem nowy płyn chłodniczy.
Tylko trzeba pamiętać o odpowiednim odpowietrzeniu układu chłodzenia. ;-)

Niżej zdjęcie uszkodzonego termostatu, gdzie widać wywaloną wewnętrzną uszczelkę co spowodowało przepływ cieczy chłodzącej na duży obieg czyli do chłodnicy.
A na drugim zdjęciu widać pod światło jaka jest szczelina, gdzie płyn "uciekał" do chłodnicy.

shrek - 2018-02-07, 12:36

Oby wszystkie problemy sie dalo tak latwo rozwiazac ;-) .
route2000 - 2018-02-07, 14:13

shrek i o to chodzi.
Jak jak kocham prostotę w życiu, że wiele rzeczy samemu da się robić i mieć z tego satysfakcję. ;-)

A tak mam pewien pomysł jak to zrobić, by w przyszłości łatwiej spuszczać płyn chłodniczy.
W dolnej części węża, gdzie rura idzie do zbiornika wyrównawczego, przeciąć rurę, wstawić jakby trójnik z zaworem i zacisnąć opaskami metalowymi. Taki zaworowy trójnik trzeba zrobić w warsztacie mechanicznym (mam taką możliwość).
Jak będzie potrzeba, to tylko pod spodem podłożyć miskę, odkręcić zawór i płyn spłynie do miski. :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group