Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-25, 15:15
Marek1603 napisał/a:
JackTheNight zrobił podobny układ z przekaźnikiem od renówki z zewnętrznym potencjometrem. Układ zależny od położenia manetki na pierwszym biegu. Popraw Artur jeżeli jestr inaczej.
Ja zrobiłem sobie na tylną wycieraczkę, także w manetce jest tylko jedna pozycja włączenia :)
Włączam tylną wycieraczkę poprzez przekręcenie manetki, czyli tak jak się włączało ją do tej pory, a potencjometrem mogę zmieniać czas przerwy przerywanej pracy wycieraczki.
Podobnie można zrobić dla przedniej wycieraczki.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-02-25, 15:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-26, 13:05
Tylko interwał 3 - 4 sekundy to dla tylnej wycieraczki jest stanowczo za krótka przerwa, bo przez te 3 - 4 sekundy tylna szyba nie zdąży się nawet lekko zamoczyć, aby było potrzebne przetarcie wycieraczką.
Ja z dłuższych obserwacji zauważyłem, że odpowiednim przedziałem pracy dla tylnej wycieraczki jest interwał czasu od 10 sekund wzwyż, do nawet 30. Przy lekkim deszczu ustawiam sobie na 21 sekund i nieraz przydałoby się ustawić nawet więcej na 25 sekund. Przy mocniejszym deszczu lub ulewie zmniejszam czas do optymalnego, ale z reguły jest to jakieś 10 sekund albo i więcej.
U siebie mam regulacje od 8 sekund do 21 sekund i jeszcze z 8 sekund nigdy nie korzystałem, a co dopiero z 4 sekund.
To z tego wynika, że montowanie przekaźnika, który ma na sztywno ustawiony interwał pracy co 3 - 4 sekundy mija się z celem.
Ponadto miejsce montażu - klapa bagażnika, którą to się podnosi i opuszcza i ona sobie trzaska, jakoś zbytnio na styki przekaźnika to na pewno dobrze nie wpłynie, dlatego przekaźniki montuje się w miejscu, w którym nie ma takich wstrząsów.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-03-26, 15:44, w całości zmieniany 6 razy
No wlasnie i tu klaniaja sie rozniece miedzy modelami Daci...jak dobrze widze posiadasz Sandero, a to duza roznica w poziome zachlapywania szyby tylnej w porownaniu z Dusterem.
Ciagle machanie mnie wkurza, a ta przerwa jest akurat
Poza tym mysle, ze przez miesiac, jak bedzie padac, to bede mial bardziej wyrobione zdanie o tym patencie i wtedy napisze.
Dalej ponawiam prosbe:
Czy "francuski numer" zostal juz zaadoptowany i przetestowany w Dusterze??? - chodzi mi o sposob z wymiana manetki zrobiony przez francuzow
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-26, 19:52
jacenty_m napisał/a:
a to duza roznica w poziome zachlapywania szyby tylnej w porownaniu z Dusterem.
Nie sądzę, aby była jakaś znaczna różnica.
Natomiast fakt, że posiadam z tyły chlapacze może faktycznie wpływać na poziom zabrudzenia tylnej szyby.
jacenty_m napisał/a:
Czy "francuski numer" zostal juz zaadoptowany i przetestowany w Dusterze???
Przyjrzyj się dokładnie zdjęciom w tym poście : http://www.daciaklub.pl/f...p=115590#115590
, a zobaczysz, że właśnie w Dusterze zostało to zrobione. Poza tym nie ma to zbytnio znaczenia czy to Duster, czy Sandero czy Logan, bo pod względem elektrycznym te auta są identyczne.
A kilka postów wyżej kolega "Pawlo" zrobił to w swojej MCV.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-03-26, 19:55, w całości zmieniany 1 raz
Nie sądzę, aby była jakaś znaczna różnica.
Natomiast fakt, że posiadam z tyły chlapacze może faktycznie wpływać na poziom zabrudzenia tylnej szyby.
Ciesze sie, ze znalezlismy consensus w sprawie wycieaczki tylnej
Co do sterowania wycieraczkami to widze TYLKO marne tlumaczenie "made in google". Troche kumam z francuskiego i tez do konca nie jestem tego pewien. Jedni mowia, ze ten model przelacznika, inni ze inny, jedni- potrzebny przekaznik, inni ze nie...
Autko mam na gwarancji wiec mam obawy - byc moze "żabojady" w zwiazku z innymi realiami cenowymi maja wiecej odwagi
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-26, 22:13
jacenty_m napisał/a:
Co do sterowania wycieraczkami to widze TYLKO marne tlumaczenie "made in google".
jacenty_m napisał/a:
Dlatego jeszcze poczekam na sprawdzone HOWTO.
W tym temacie jest wszystko tutaj napisane, tylko trzeba dokładnie przeczytać przynajmniej ostatnie 4 strony. Jest opisany montaż, podłączenie - sprawdzone przez kolegę Pawlo - działa.
Nie wiem czy nie piszę OT, ale czy jest możliwość wyłączenia dodatkowego machnięcia wycieraczek na koniec spryskiwania? mam takie cus i często po spryskaniu i wytarciu szyb, są one suche, a wyciaraczka po 2-3 sekundach robi jeszcze jeden przebieg... wkurzające :))
Bede wdzięczny za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony przez wrzesi 2015-02-13, 15:02, w całości zmieniany 1 raz
Potwierdzam - u mnie też jest to dodatkowe machnięcie po 2-3 sek. W sumie na suchej i czyściutkiej już szybie rozmazuje tylko resztki wody z mokrego pióra więc i tak znowu trzeba przetrzeć. Trochę przekombinowane.
Tak to działa, nie tylko w Dacii zresztą. Ford już to od dawna stosuje.
W Dacii nowej pewnie, bo w moim Dusterze z 2012 tego nie ma. Jest natomiast od lat w Skodach. W Dusterze po wytarciu szyby spływa "łezka" (źle dobrane fabryczne długości piór wycieraczek);to dodatkowe "machnięcie" akurat by to zebrało.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-03-15, 19:36
Do Lodgy pasuje wylacznik wycieraczek z regylowanym interwalem z clio 4; Tylko mam takie pytanie : Czy ktos sie orietuje Czy to bedzie dzialac po podmiance tych wylacznikow czy nie?
Do Lodgy pasuje wylacznik wycieraczek z regylowanym interwalem z clio 4; Tylko mam takie pytanie : Czy ktos sie orietuje Czy to bedzie dzialac po podmiance tych wylacznikow czy nie?
Czy już w końcu to zrobiłeś regulowany interwał wycieraczek?
Kolega dacialoganmcv jest taki tajemniczy, bo konkretnie nie powiedział jak to zrobił poza wymianą wcześniej elementów tj. wymiana manetki z CLIO IV to wspominał jeszcze o PRZEPROGRAMOWANIU czyli jak i co?
Aha, czy w tej fabrycznej manetce jest stały rezystor o jakiej wartości?
Bo myślę sobie, żeby wywalić stały rezystor i wlutować potencjometr skokowy liniowy o większej wartości na przewodach i do tego dodatkowy stały rezystor o mniejszej wartości niż fabryczny, bo jak przekręcisz potencjometr na 0 to będzie ciągła praca, a to nie ma sensu, bo wystarczy przełączyć manetkę na następny stopień czyli na pracę ciągłą.
Pomysł zaczerpnąłem od kolegi Marka 1603, a potencjometr umieściłbym w obudowie kolumny kierowniczej tak jak zrobił jackthenight. To byłby najmniejszy koszt z całej roboty.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-04-11, 13:24, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 57 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2955 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-04-11, 18:34
route2000 napisał/a:
shrek napisał/a:
Do Lodgy pasuje wylacznik wycieraczek z regylowanym interwalem z clio 4; Tylko mam takie pytanie : Czy ktos sie orietuje Czy to bedzie dzialac po podmiance tych wylacznikow czy nie?
Czy już w końcu to zrobiłeś regulowany interwał wycieraczek?
Kolega dacialoganmcv jest taki tajemniczy, bo konkretnie nie powiedział jak to zrobił poza wymianą wcześniej elementów tj. wymiana manetki z CLIO IV to wspominał jeszcze o PRZEPROGRAMOWANIU czyli jak i co?
Aha, czy w tej fabrycznej manetce jest stały rezystor o jakiej wartości?
Bo myślę sobie, żeby wywalić stały rezystor i wlutować potencjometr skokowy liniowy o większej wartości na przewodach i do tego dodatkowy stały rezystor o mniejszej wartości niż fabryczny, bo jak przekręcisz potencjometr na 0 to będzie ciągła praca, a to nie ma sensu, bo wystarczy przełączyć manetkę na następny stopień czyli na pracę ciągłą.
Pomysł zaczerpnąłem od kolegi Marka 1603, a potencjometr umieściłbym w obudowie kolumny kierowniczej tak jak zrobił jackthenight. To byłby najmniejszy koszt z całej roboty.
Nie nie mam.
Po wymianie manetki trzeba przeprogramowac uch, zeby widzial zmiane rezystancji i zmieni predkosc wycieraczek. Programowac trzeba clipem lub ddt 2000.
Nawert jak zmienisz rezystancje na manetcee to najprawdopodobniej wycieraczki nawet nie rusza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum