DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Wybór silnika przy zakupie LOGAN MCV

Gość - 2009-05-12, 20:28
Temat postu: Wybór silnika przy zakupie LOGAN MCV
Witam,
nie znalazlem odpowiedniego dzialu wiec pytam na ogólnym:)
po obejrzeniu kilku 3 -4 letnich renault megane, z ktorych zadne sie nie nadawało do zakupu podjąłem decyzję ..... mam nadzieje słuszną,
o zakupie Dacii Logan MCV, potrzebne mi kombi,
i teraz tylko zastanawiam sie nad kupnem wersji silnikowej,
codziennie dojazd do pracy okolo 7 km, i pozniej powrot, czasami w weekendy okolo 100 - 200 km,
2,3 razy w roku wyjazdy po 1200 km, w takim wypadku benzynka? bo na diesla za malo jezdze:) , tylko pytanie
czy wybrac wersje 1,6 87 koni czy 1,6 105 koni, czy warto doplacic okolo 1500zl?
czy 87 koni w benzynie w miare radzi sobie z MCV, teraz mam Palio Weekend 70 koni :),
czy jest różnica w spalaniu w tych silnikach? i czy zmieszcze sie w 9-10 litrach w mieście?
tak na marginesie, jak sprawuje sie diesel 68 koni w MCV? wystarcza do normalnej jazdy?
bo roznica w cenie miedzy 1,6 105 koni a 68 koni dieslem to niecale 2000 zl:)
pozdrawiam
nowy user:)

Martens - 2009-05-12, 20:38

zbebus napisał/a:
czy wybrac wersje 1,6 87 koni czy 1,6 105 koni,


Ja mam wersję 1,6 87 koni. W trasę jeżdżę w trzyosobowym składzie plus pełen bagażnik. Nie narzekam. Oczywiście, nie jest to rakieta, ale też kupując akurat ten samochód nie oczekiwałem osiągów Ferrari. Zbiera się całkiem przyzwoicie, choć kilka razy przy wyprzedzaniu żałowałem, że nie ma paru dodatkowych "koników". Według mechanika, ta wersja silnikowa ma jedną przewagę nad 1,6 16 v - jest starszą konstrukcją, a co za tym idzie, utrzymanie pogwarancyjne jest dużo tańsze - zamienniki, warsztaty itd. To był jeden z głównych argumentów, które zdecydowały o moim wyborze. Zapewne fakt, że nie używam samochodu do pracy, jedynie na prywatne eskapady, też nie był bez znaczenia.
Moje spalanie w mieście wynosi 9,5 l/100 km - a moja technika jazdy do ekonomicznych się raczej nie zalicza: wprawdzie nie ruszam z piskiem opon i nie rozpędzam się do setki między skrzyżowaniami, ale nogę mam raczej ciężką.

Edit:
Zapomniałem dodać o spalaniu w trasie - 6,8 - 7,2 l/100 km.

mag - 2009-05-12, 20:43

Diesel - spalanko w mieście - miodzio... na stację zaglądam bardzo rzadko... A i wersja 70 konna jest niewysilona, więc mam nadzieję na długą i bezproblemową jazdę...
No i moja osobista niechęć do wysokich obrotów. ;-)

Mamert - 2009-05-12, 20:47

1.6 16v lub 1.5 dCi 85 KM
Ja też się przesiadłem z takiego Palio i silnikiem 1.6 8v będziesz nie mile zaskoczony.

KaS602 - 2009-05-12, 20:58

zbebus, nie klam, ze szukales ;-)
szukaj + benzyna diesel gaz i prosze, a oprocz tego warto jeszcze zajrzec na www.logan.fora.pl

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=588
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=283
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1126
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1318
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1604
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=401

jan ostrzyca - 2009-05-12, 21:04

Mam MCV 1.6, 87 km.
spalanie w trasie: 6-6.5 l/100 km
spalanie w mieście: 8.5.10 l./100 km

Silnik zbiera się do walki już od 1500 obrotów. Przy 100km/h i 3000 obr/min. robi się nieco głośno. Dynamika i elastyczność na średmim poziomie, jak to mówią w Bentley-u "wystarczająca".

Z tego co mówią i piszą, silnik jest mało wymagający paliwowo i serwisowo.

PrzemekP - 2009-05-12, 21:10

Jeśli dużo jeździsz to DCI 85KM jest odpowiedni a z benzyny to tylko 1,6 16V, spalanie podobne do wersji 90KM, a czy utrzymanie pogwarancyjne będzie tańsze tu nie do końca bym się zgodził. Rożnica w zakupie to prawie 4,5 tys zł, w spalaniu do 2,5 litra. Można sobie policzyć po jakim przebiegu DCI będzie oszczędzał. Koszty oleju, filtrów itp. Nie żebym bm przeciwnikiem DCI. Proste pytanie; ile robisz (lub będziesz robił) kilometrów w ciągu roku
GeRRaD - 2009-05-12, 21:10

Albo Dci 85 albo 1,6 16v to moim zdaniem najlepsze dotychczas motory w Dacii
Gość - 2009-05-12, 21:12

oki:) dzięki wielkie, więc teraz zastanowie sie między 1,6 8v a 1,6 16v?
aha preferuje spokojna jazde,
czy warto doplacic 1,500 zl do 105 konnego silnika ?
i jaka jest różnica w spalaniu, przewaznie interesuje mnie miasto bo tu najwiecej jezdze:) okolo 80% przebiegu
pozdrawiam

Beckie - 2009-05-12, 21:15

Martens napisał/a:
Moje spalanie w mieście wynosi 9,5 l/100 km - a moja technika jazdy do ekonomicznych się raczej nie zalicza: wprawdzie nie ruszam z piskiem opon i nie rozpędzam się do setki między skrzyżowaniami, ale nogę mam raczej ciężką.

No to wygląda na to, że przebłyski ekojazdy pozwalają mi uszczknąć z wyniku Martens`a jakieś 0,2 l/100km. Przedtem jeździłem Astrą 1.4 60KM i muszę powiedzieć, że czuć różnicę.

slaski - 2009-05-13, 09:25

zbebus napisał/a:
oki:) dzięki wielkie, więc teraz zastanowie sie między 1,6 8v a 1,6 16v?
aha preferuje spokojna jazde,
czy warto doplacic 1,500 zl do 105 konnego silnika ?
i jaka jest różnica w spalaniu, przewaznie interesuje mnie miasto bo tu najwiecej jezdze:) okolo 80% przebiegu
pozdrawiam


Spokojna jazda - spokojną jazdą, ale czasem trzeba sprawnie wyprzedzić przy pełnym załadunku samochodu i wtedy, moim zdaniem, te dodatkowe koniki się przydają.

Co do spalania, jednostki 1.6 mają porównywalne. Mój po mieście pali w okolicach 8.6L/100km.
Jak chesz sie toczyć w trasie 70-80km/h to do 6L/100km spokojnie zejdziesz.

16 zaworowy jest na prawdę sprawnym silnikiem i na razie nie zaobserwowałem żeby coś mu doskwierało (rok użytkowania, 30 tyś na liczniku). Z resztą na forum też nikt chyba nie pisał o jego awaryjności...

DUCATI - 2009-05-13, 09:45

O wszystkim w zasadzie juz bylo na forum...

Co do diesela to wg mnie nie wazne czy jezdzisz malo czy duzo tylko ile przejedziesz przez caly okres eksploatacji i sobie policzysz czy warto...

Mam co prawda sedana, ale 1.6 8V powinno ci wystarczyc jesli jezdzisz spokojnie. Zlego slowa o nim nie moge powiedziec, reakcja na gaz prawidlowa i fajnie sie hamuje silnikiem :) . 16V nie jezdzilem, no ale tak sie zastanawiam, czy ci co go polecaja jezdzili zarowno 8v jak i 16v... Wazniejszy od mocy jest przebieg momentu obrotowego, moze laisar wstawi jakis wykresik... :) Do miasta wystarczy 1.4 (podobno mniejsze spalanie).

slaski - 2009-05-13, 09:55

DUCATI napisał/a:
[...] 16V nie jezdzilem, no ale tak sie zastanawiam, czy ci co go polecaja jezdzili zarowno 8v jak i 16v[...]


Jeździłem 1.6 8v na próbnej przed zakupem i nie byłem zadowolony z reakcji samochodu na gaz (może to kwestia dotarcia). Miałem wrażenie, że odgłos wydobywający się spod maski jest niewspółmierny do osiągów. Dlatego wybrałem 16-to zaworowy i jestem zadowolony.

Beckie - 2009-05-13, 09:58

slaski napisał/a:
Miałem wrażenie, że odgłos wydobywający się spod maski jest niewspółmierny do osiągów.

Na początku też tak miałem. Teraz albo się przyzwyczaiłem albo rzeczywiście kwestia dotarcia.

DUCATI - 2009-05-13, 10:01

No zapewne roznica jest... Ja po przesiadce z motocykla przyzwyczajalem sie rok :P
Tyle, ze tak naprawde wykorzystuje moze 1/3 mocy...

jan ostrzyca - 2009-05-13, 10:38

zbebus napisał/a:

czy warto doplacic 1,500 zl do 105 konnego silnika ?


Chyba raczej 2.500 zł?

gigi303 - 2009-05-13, 15:20

jako użytkownik 1,6 8V głosuję na 1,6 16V, bierz mocniejszy nie ma co się zastanawiać, jak by co to się wymienimy ;-) :-P
walther - 2009-05-13, 16:19

silniki 16V generalnie są bardziej elastyczne. Gdybym wybierał pomiędzy benzyną a benzyną wybrał bym 16V
siwy-34 - 2009-05-13, 16:42

Mam wersję 7-osobową MCV, to narzuca oczywiście najmocniejszego benzyniaka, bardzo sobie to chwalę przy wszystkich miejscach zajętych, na ekonomikę też nie narzekam, dużo zależy od sposobu jazdy, jedyna wada to to że do 120km/h jest cicho i wtedy słychać te różne skrzypnięcia.
GeRRaD - 2009-05-13, 17:02

DUCATI napisał/a:
No zapewne roznica jest... Tyle, ze tak naprawde wykorzystuje moze 1/3 mocy...


Może przy eko jeździe ;-) bo w Warszawie poza godzinami szczytu to sie wykorzystuje 105 % mocy :lol: :lol: :lol: ........taka lokalna przypadłość, że jak jedziesz zgodnie z przepisami to inni rozjadą ciebie :-P A z obciążeniem MCV to z żadnym z dostepnych silników sprinterem nie jest :-?

siwy-34 - 2009-05-13, 17:43

No jak zwykle - kompromis: cena/osiągi, albo jedno albo drugie, ale gdyby kierowcy zachowywali się w miarę rozsądnie i nie udowadniali sobie "kto ma dłuższego" to w przypadku MCV 1.6 16V - prawie ideał.
johnny303 - 2009-05-13, 22:32

1,6 16V rzeczywiście jest bardziej elastyczny i przy spokojnej jeździe mniej hałasuje. Nie wiem jak w MCV, ale w sedanie ten silnik był tylko w wersji prestige, która różniła się od uboższych jeszcze paroma elementami - zawieszenie, lusterka, prowadnice szyb itd.
Wracając do silnika, to po nexii 1,5 8V - niebo a ziemia. A zapas mocy czy momentu obrotowego? Lepiej go mieć niż wyprzedzać nerwowo szepcząc "zmieszczę się, zmieszczę się...".

Mikele - 2009-05-14, 09:29

Od 4 miesięcy mam 1,6 16V i mogę tylko zachwalać.
Nie wiem jak jeździ 8 zaworowy, na jazdach próbnych śmigałem słabszym dieslem, ale nie wyobrażam sobie np. MCV z mniejszym silnikiem, chyba że ktoś nie lubi wyprzedzać.
Moim zdaniem tylko 1,6, a czy 8- czy 16-zaworowy to już zależy od zasobności portfela kupującego.

Jeśli masz pieniądze i okazję - bierz mocniejszy silnik. Mniej pali :->

Pozdrawiam.

Beckie - 2009-05-14, 10:56

johnny303 napisał/a:
Lepiej go mieć niż wyprzedzać nerwowo szepcząc "zmieszczę się, zmieszczę się...".

Ja wołam: Wio koniki. :mrgreen:

gigi303 - 2009-05-14, 12:31

A ja wołam prrr koniku nie lewym pasem bo będą trąbić hitlerwageny ;-) :-P

a tak out of topic dodam jeszcze że dzisiaj widziałem lublina z zarządu dróg miejskich z kogutami itd i zamiast znaczka lublina miał kółka od audi :mrgreen: aż żałowałem że nie zdążyłem mu zrobić fotek :mrgreen:

Gość - 2009-05-14, 12:39

dzieki, za wyczerpujace odpowiedzi,
teraz mam nawiększy problem, zaden z salonów w łodzi nie ma Dacii jako auta pokazowego dla klientów, a chcialbnym przejechac sie trochę żeby ocenić czy bedzie mi pasowac.
znalazlem u dilera tego na literke "P":) w poniedzialek bedzie MCV z dieselkiem 85 koni:)
pozdrawiam

psur - 2009-05-14, 14:10

Zastanawiając się między dieslem a benzyną warto jeszcze pamiętać, że benzyna ma przegląd co 15 tys. km a diesel co 10 tys. km.
gigi303 - 2009-05-14, 15:56

szkoda że w obu przypadkach to i tak bardzo częsty przegląd jeśli chodzi o km w innych markach przeglądy są co 20tys lub co 30 tys. :-/
siwy-34 - 2009-05-14, 17:34

nie miałem okazji jeździć dCi z 7-ma osobami ale uważam że dodatkowe 20KM to może się przydać
zielony - 2009-05-14, 20:38

Właśnie oczekuję na zamówioną MCV-kę z silnikiem 1,6 87 KM. Głównym kryterium wyboru była sprawdzona, prosta konstrukcja i oczekiwana przez to niezawodność. Nie mam pewności, że ten samochód sprzedam przed upływem np. 7 lat i chciałbym, aby do tego czasu nic kłopotliwego z silnikiem się nie działo. Moja Skoda ma przejechane ponad 200 tys. i ze starej konstrukcji silnikiem 1,6 od VW do tej pory NIC się nie działo. Im bardziej nowoczesny silnik - szczególnie diesel, tym większe prawdopodobieństwo kłopotliwych awarii, zwłaszcza po większym przebiegu. A ja jako urodzony cykor wolę unikać potencjalnych choćby kłopotów.
DUCATI - 2009-05-14, 21:47

Mi sie jakos tez lepiej benzyna jezdzi, ale tot ak subiektywnie... ciekawe skad poglad o awaryjnosci tych nowoczesnych..

Szkoda, ze laisar wykresow juz nie chce wklejac.. :P

gigi303 - 2009-05-15, 05:26

zielony napisał/a:
Właśnie oczekuję na zamówioną MCV-kę z silnikiem 1,6 87 KM. Głównym kryterium wyboru była sprawdzona, prosta konstrukcja i oczekiwana przez to niezawodność. Nie mam pewności, że ten samochód sprzedam przed upływem np. 7 lat i chciałbym, aby do tego czasu nic kłopotliwego z silnikiem się nie działo. Moja Skoda ma przejechane ponad 200 tys. i ze starej konstrukcji silnikiem 1,6 od VW do tej pory NIC się nie działo. Im bardziej nowoczesny silnik - szczególnie diesel, tym większe prawdopodobieństwo kłopotliwych awarii, zwłaszcza po większym przebiegu. A ja jako urodzony cykor wolę unikać potencjalnych choćby kłopotów.


sprawdzona stara kontrukcja która dziedziczy wszystkie usterki od siostry renult 19 ;-) czego tobie i sobie nie życzę :-D mnie już irytuje ;-)

DUCATI - 2009-05-15, 11:37

No jeszcze niesmialo wspomne, ze w wyscigach samochodow turystycznych (i innych) zaczynaja dominowac diesle... No ale to trzebe prowna 2 konkretne auta, nie takie tam rzucanie ogolnikow...
jacek - 2009-05-15, 18:17

Nieśmiało chciałbym się włączyć do dyskusji .
Mam pierwszego diesla i pragnę obiecać jeśli mnie będzie stać w następnym nowym aucie też będzie diesel. Główna zaleta - elastyczność

jan ostrzyca - 2009-05-15, 18:43

zielony napisał/a:
Właśnie oczekuję na zamówioną MCV-kę z silnikiem 1,6 87 KM. Głównym kryterium wyboru była sprawdzona, prosta konstrukcja i oczekiwana przez to niezawodność. Nie mam pewności, że ten samochód sprzedam przed upływem np. 7 lat i chciałbym, aby do tego czasu nic kłopotliwego z silnikiem się nie działo. Moja Skoda ma przejechane ponad 200 tys. i ze starej konstrukcji silnikiem 1,6 od VW do tej pory NIC się nie działo. Im bardziej nowoczesny silnik - szczególnie diesel, tym większe prawdopodobieństwo kłopotliwych awarii, zwłaszcza po większym przebiegu. A ja jako urodzony cykor wolę unikać potencjalnych choćby kłopotów.


Powiem jedno: "AMEN!" Znaczy, że się zgadzam....

zielony - 2009-05-15, 22:36

gigi303 napisał/a:

sprawdzona stara kontrukcja która dziedziczy wszystkie usterki od siostry renult 19 ;-) czego tobie i sobie nie życzę :-D mnie już irytuje ;-)


Przejrzałem trochę net i w renault 19 trudno mi się było dopatrzyć silnika 1.6 mpi. Znalazłem za to silnik 8v 87 km montowany w niektórych Kangoo. Silnik w Daci raczej na pewno nie jest powieleniem renówki 19 - może jakimś rozwinięciem. Myślę, że z silnikami jest trochę tak jak z systemami operacyjnymi w kompie. Vista jest nowocześniejsza i z bajerami, ale ludzie i tak wolą XP, który wymagał kilku lat do uzyskania stabilności i niezawodności.
Kwestia osiągów jest równoważona przez cenę, natomiast niezawodność da się objąć prawami statystyki. Statystycznie każdy diesel nowej konstrukcji (niezależnie od marki) jest bardziej podatny na poważne awarie niż silnik benzynowy o prostszej budowie. Fora różnych marek są pełne postów ludzi płaczących nad wtryskami, pompami itp. Ponieważ jestem wyznawcą praw Murphy'ego, wybrałem to co wybrałem.

gigi303 - 2009-05-16, 06:49

zielony napisał/a:

Przejrzałem trochę net i w renault 19 trudno mi się było dopatrzyć silnika 1.6 mpi.


pierwsze lepsze ogłoszenie

kto szuka nie błądzi ;-)



tutaj o wszystkich silnikach jakie były montowane w 19


Co do windowsów to zły przykład :mrgreen: przypomnij sobie kolego jak było gdy xp wchodziło na rynek, wtedy to xp było ble i do d... bo 98 był stabilny ( jeśli to słowo wogóle pasuje do windowsa ;-) ) i każdy wiedział co gdzie jesta a xp to była rewolucja która też się nie podobała w owym czasie. Ja sądzę że mała popularność visty wynikała z tego samego co mała popularność xp jak wchodził, czyli: przyzwyczajenie ludzi do systemu i niechęć do zmian i poznawania systemu od nowa.
Napisałem w czasie przeszłym bo aktualnie vista jest popularnym systemem a znaleźć komputer z xp graniczy z cudem (no ale to wina polityki mikroshitu)

Xp jest wyparty przez viste, i to naturalna rzecz, a że xp jest nadal popularny też nie można się dziwić bo vista ma duże wymagania i nie każdy viste może mieć.

Aktualnie Windows 7 będzie wypierał viste i xp bo ma mniejsze wymagania ale jak będzie to wszystko pokaża realia i ceny :mrgreen:

zielony - 2009-05-16, 09:34

gigi303 napisał/a:

kto szuka nie błądzi

"Trudno doszukać się" nie znaczy "nie doszukałem się". Statystycznie rzecz ujmując 19-tek 1.6 jest chyba dość mało. W polskiej wikipedii opis silników tego auta wygląda trochę inaczej. Dlatego zastanawiam się, czy ewentualne opinie o awaryjności nie dotyczą jednak innych silników. O osiągach nic nie mówię.
gigi303 napisał/a:

Co do windowsów to zły przykład :mrgreen: przypomnij sobie kolego jak było gdy xp wchodziło na rynek, wtedy to xp było ble i do d... bo 98 był stabilny

Właśnie, właśnie. Dlatego jest to dobre porównanie. XP wymagał kilku lat tuningu, wyeliminowania "wad konstrukcyjnych" zanim zyskał jako takie zaufanie. Wprowadzono nowy, "lepszy" system, z którym niektórzy (w tym ja w tej chwili) się męczą. Ale wymiana systemu to koszt najwyżej ok. 500 PLN, a wymiana np. wtrysków w dieslu to... :mrgreen:
Uważam, że każdy 16v jest lepszy od 8v, a każdy dci od benzyniaka. Tak jak vista od Xp. Ale vista to w dużej mierze ślepy zaułek. Jak za 10 lat silniki diesla osiągną poziom niezawodności i koszty serwisu dzisiejszych benzyniaków, to może się stać TO

gigi303 - 2009-05-16, 13:30

no to można powiedzieć że się zgadzamy w poglądach :-D tylko trzeba zaznaczyć że na trwałość wtrysków ma wpływ jakość paliwa, na zachodzie raczej nie ma aż takich kłopotów z jakością i nie prędko się doczekamy takiej wersji silnika która była by polsko odporna ;-)
Seal - 2009-05-16, 15:09

Chciałem się włączyć do dyskusji z artykułem pt:"Diesel: ciemna strona mocy" z AŚ poradnik nr 5 który poniżej zamieszczam.
Chociaż jestem zwolennikiem diesla to po przeczytaniu naszły mnie pewne wątpliwości.Czy aby współczesny silnik diesla wytrzyma bez większych napraw przebieg np. 250 tyś. bo takie przebiegi uzyskuję.

zielony - 2009-05-16, 20:49

Seal napisał/a:

Chociaż jestem zwolennikiem diesla to przeczytaniu naszły mnie pewne wątpliwości.Czy aby współczesny silnik diesla wytrzyma bez większych napraw przebieg np. 250 tyś. bo takie przebiegi uzyskuję.


No właśnie... Przez pół roku byłem "napalony" na diesla. Po przeczytaniu podobnych informacji przeszło mi.

mag - 2009-05-17, 08:46

Poprzedni samochód była to benzynka :) 200 kkm - i zero problemów. Teraz dieselek. Po targach kupiłem w cenie benzyny 16v. Czy wytrzyma 200 kkm? Nie wiem - mam nadzieję, że tak :-) Ale subiektywnie - dużo przyjemniej mi się jeździ,, pomimo znacznie mniejszej mocy (100 km vs 70). Nie lubię wysoko kręcić i w dieslu nie muszę :-)
Jeżeli chodzi o przeglądy, to co drugi przegląd (poczynając od 10 kkm) to tzw. przegląd serwisowy (PS), w którym wykonuje się kontrole, które spokojnie można wykonać we własnym zakresie... - więc trochę mi to śmierdzi wyciąganiem kasy od klienta (zwłaszcza w okresie gwarancynym) - potem są przeglądy okresowe (PO) i główne (PG) - i tu faktycznie coś się robi...
wygląda to tak: PS -> PO -> PS -> PO -> PS -> PG etc...
Więc nie przejmowałbym się częstymi przeglądami. skłaniałbym się jednak do zasady generalnej: lej dobre paliwo / oleje , tzn nie oszczędzaj na materiałach eksploatacyjnych, a samochód Ci się odwdzięczy nieawaryjną pracą (oczywiście - zawsze istnieją wyjątki) - i dotyczy to zarówno diesla jak i benzyny...
(PS mam Win 7 więc porównywanie XP z Vistą to nie dla mnie :-P )

straszna_maruda - 2009-05-17, 14:10

Jeśli chodzi o silniki to w kombi brałbym jedynie te najmocniejsze wersje. Przy pełnym ładunku te słabsze dają wrażenie nieco za słabych - trzeba nieco spokojniej jeździć :mrgreen: .

Jeśli chodzi o użytkowanie współczesnego diesla to trzeba dbać o niego. Jest fajny, w miarę ekologiczny oszczędny jednak wymaga pewnej kultury technicznej. Problem zresztą będzie narastał ze wzrostem sprzedaży zaturbionych benzyn. No nie da sie takiej skomplikowanej maszynerii naprawić młotkiem. Artykuł jest błędny bo pokazuje problemy a całkowicie ignoruje brak ochrony klienta przez państwo(lewe paliwo, niechlujny "serwis").

DUCATI - 2009-05-20, 09:47

Faktycznie te silniki sa z lat 90-ych ? Nie chce mi sie wierzyc... wtedy producenci zalecali 2x czesciej wymiane oleju, zalecali chyba jeszcze docieranie.. Myslalem, ze mam nowoczesniejsza technologie pod maska. :)
Endi85 - 2009-05-21, 17:48

a ja wczoraj widziałem Poloneza Kombi z silnikiem 1,6 MPI , miał jeszcze starą rejestrację czarną WXK więc to napewno jest stara technologia
jackthenight - 2009-05-21, 19:07

To może nie jest najnowszy silnik, ale po wielu upgrade-ach :)
Wszelkie błędy poprawiono, dlatego wymiana oleju zalecana jest po 30 tyś lub po dwóch latach, silniki dotarte, nie zaleca się zmiany oleju po dotarciu itp.
Krótko mówiąc jest to stary silnik, ale po wielu przeróbkach okazuje się teraz bezproblemowym motorem, którego nie chciałbym zamienić na żadną nowszą jednostkę.

Beckie - 2009-05-22, 11:19

Endi85 napisał/a:
a ja wczoraj widziałem Poloneza Kombi z silnikiem 1,6 MPI

Zawsze wydawało mi się, że poldek jest na licencji renault. Prawda to :?:

DUCATI - 2009-05-22, 11:28

Serio pytasz czy jaja se robisz ? Wlosi to projektowali, wyglad wzorowali chyba na Lancii Delta, ale "troche" im nie wyszlo... Jak MPI to pewnie do staruszka dodali wtrysk, chyba, ze gosc znaczek sobie tylko przyczepil :)
Pablo78 - 2009-05-22, 19:42

DUCATI napisał/a:
Jak MPI to pewnie do staruszka dodali wtrysk, chyba, ze gosc znaczek sobie tylko przyczepil :)


Nie doczepił...

Oznaczenia - Caro Plus, Atu Plus GLI - jednopunktowy wtrysk
GSI - wielopunktowy wtrysk

Kombi (Plus) - MPI - wielopunktowy wtrysk paliwa, jednopunktowego nie produkowano... 8-)

Beckie - 2009-05-22, 19:45

DUCATI napisał/a:
Serio pytasz czy jaja se robisz ?

Chyba mam prawo na czymś się nie znać :?: :mrgreen:

Pablo78 - 2009-05-22, 19:47

Beckie napisał/a:
Zawsze wydawało mi się, że poldek jest na licencji renault. Prawda to


Silnik w pierwszych polonezach caro - ropniakach pochodził od Citroena - 1.9 GLD miał oznaczenie...

złosliwi twierdzili, ze przezyje 3 budy... ;-) 8-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group