DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Duster - proszę pytać

husky - 2010-08-20, 19:48
Temat postu: Duster - proszę pytać
Dzień Dobry !
Jestem Michał i jestem świeżakiem w kwestii tego forum - ale dość dobrze orientuję się w kwestii Dacii bo ....jestem pracownikiem Dealera Dacii w woj śląskim.
Jeśli jakieś pytania dotyczące modelu - proszę pytać, odpowiem na każdy temat który znam.
Michał
Co do tematu i zadanych w temacie pytań
Kilka moich spostrzeżeń jako osoby robiącej codziennie kilka kilometrów różnymi Dusterami
1. 1,5 dCi jest dużo bardziej dynamiczny niż to pokazują dane metryczne: diesel fajnie idzie z dołu, bez uczucia turbodziury i de facto 1750-2500 obr to jego żywioł.
2. O spalaniu jednostki benzynowej nie będę się wypowiadał - polecam najnowszy artykuł Auto Świata - skoro producent mówi o 10,4 Pb95 w mieście dla wersji four by four - to co Wy tu za bzdury wypisujecie o 7,8,9 litrach - prawda jest taka że im to w teście spaliło bodaj 13,5 litra wachy i nie przesadzajmy - nasza DEMÓ'wa (1,5 dCi 4x2) mieści się w mieście z trudem w 7,2 litra, a nie jest przesadnie do.......na
3. takie moje spostrzeżenie na koniec odnośnie wersji 4x2 i 4x4: w 4x4 zawsze (niezależnie od silnika) idzie nissanowski 6biegowy manual, jego kultura pracy i przełożenia to całkiem inna bajka jak 5tka - mnie ona szczególnie przypadła do gustu i dodatkowo rozłączalny napęd 4x4 to dodatkowa zaleta; doceniam ludzi którzy kupują 4x2 Dustera, ale osobiście zawsze poleciłbym nawet rezygnację z wyposażenie (sic ! co ja piszę z roboty mnie wywalą :D) czy nawet rezygnację z diesla - ale żeby wziąść wersję 4WD - to jest inny Duster..... tyle ja.
proszę pytać, dyskutować, spierać się - nie jestem odporny na komentarze i polemiki
P.S. co do rabatów to nie ma i nie będzie bo marżowość produktu jest do dupy, co do oczekiwania - zgadza się zamawiający dzisiaj odbiorą auto 15 stycznia i będzie to auto z rocznikiem 2010. Tyle narazie ja.

Driv3r - 2010-08-20, 20:04

husky, fajnie powitać dealera :mrgreen:
co do spalania katalog a możliwego do osiągnięcia: moje Clio w katalogu ma wpisane w cyklu miejskim 7,3 l / 100 km a Żona osiąga litr mniej w Warszawie na krótkich dystansach.

husky - 2010-08-20, 20:12

Driv3r napisał/a:
husky, fajnie powitać dealera :mrgreen:
co do spalania katalog a możliwego do osiągnięcia: moje Clio w katalogu ma wpisane w cyklu miejskim 7,3 l / 100 km a Żona osiąga litr mniej w Warszawie na krótkich dystansach.

Tak, zgadzam się ale ja bym powiedział tak - każde dane techniczne można poprawić, albo "pogorszyć" - ale generalnie wszystko zależy od użytkownika.
Jest taki samochód Fiat Marea 2,4 TD 5 garów - generalnie jest dość paliwożerny - pali grubo ponad 7l. ja nim bez trudu wykręcam średnio po trasie 9.2 :D a mój kumpel, który mi pożycza to auto czasami mówi że jemu to pali 5.6-6.5 ;-) no ja się z nim raz przejechałem i problem polega na tym że ja staram się jechać zawsze naszą Gierkówką 172 km/h z gazem w podłogę a on stara się pchać samochód pod wiatr z prędkością 88-97 km/h :D :D :D I WSZYSTKO JASNE !!!!
Od cudów to był facet taki co po jeziorze chodził - w motoryzacji nie ma cudów - moc i but - powodują spalanie, zero mocy i lekka noga odwrotnie. Tyle.

Gregosa - 2010-08-20, 20:45

husky napisał/a:
w motoryzacji nie ma cudów - moc i but - powodują spalanie, zero mocy i lekka noga odwrotnie. Tyle.

No tak, ale wykorzystany w 75% np. bmw 320d spali na trasie 5,5l - tyle samo co wykorzystana w 95% dacia dCi... Ale pierwszy ma dwa razy większą moc i nawet traktowany delikatnie będzie miał sportowe osiągi.
Byłem dumny z niskiego spalania daci, ale obecnie 2,5x mocniejsze silniki mają niewiele większe spalanie. Takie myśli...

krakry1 - 2010-08-20, 20:50

Witaj na forum - myślę, że przyda się diler. :mrgreen:
husky - 2010-08-20, 20:53

Gregosa napisał/a:
husky napisał/a:
w motoryzacji nie ma cudów - moc i but - powodują spalanie, zero mocy i lekka noga odwrotnie. Tyle.

No tak, ale wykorzystany w 75% np. bmw 320d spali na trasie 5,5l - tyle samo co wykorzystana w 95% dacia dCi... Ale pierwszy ma dwa razy większą moc i nawet traktowany delikatnie będzie miał sportowe osiągi.
Byłem dumny z niskiego spalania daci, ale obecnie 2,5x mocniejsze silniki mają niewiele większe spalanie. Takie myśli...

Tak to prawda...
Dacię Duster (uwaga to nie żart) można porównać do innego c-SUV class czyli BMW X1 118d taki samochód będzie miał 143 konie, znacznie lepiej się prowadzi, znacznie lepiej hamuje, znacznie lepiej jest wyposażony i wykończony też ma 4,3 metra długości, ma bagażnik 420 a nie jak Dacia 480 litrów (410 w 4x4) etc etc. kosztuje też 143 tysiące a nie 70 jak topowy Duster. Jakby się przedstawiły wyniki spalania gdyby Dacia Duster podążał całe wakacje za znajomym który ma BMW X1 tego nie wiemy, bo nie robi się takich testów - uważam że zdecydowanie wygrałoby BMW X1 - tylko że za BMW mamy dwa Dustery..... to jest dyskusyjna kwestia - wszystko należy porównywać do czegoś ile to coś kosztuje i co za to mamy, ktoś lubi Dustera za 65 tys, ktoś ASX'a za 96, ktoś Forka za 122 a ktoś X1 za 143...... wszystko ma swoją cenę, wszystko ma swoje cechy, zalety, wady.... to nie jest temat na forum :D ja doceniam każdego użytkownika auta: od nivy po Landa V8

laisar - 2010-08-20, 20:55

Ależ wszystko jest tematem do dyskusji - po to są właśnie fora (;


Gregosa napisał/a:
Byłem dumny z niskiego spalania daci, ale obecnie 2,5x mocniejsze silniki mają niewiele większe spalanie. Takie myśli...

No to do tych myśli należy jeszcze dołączyć rozważania o cenie zakupu i wszystko wróci do właściwych proporcji... (:

husky - 2010-08-20, 20:57

laisar napisał/a:
No to do tych myśli należy jeszcze dołączyć rozważania o cenie zakupu i wszystko wróci do właściwych proporcji... (:

Moje myśli jak zauważyłeś krążą wokół cen zakupu tylko i wyłącznie.

krakry1 - 2010-08-20, 20:58

Gregosa napisał/a:
No tak, ale wykorzystany w 75% np. bmw 320d spali na trasie 5,5l - tyle samo co wykorzystana w 95% dacia dCi.
Tak, tylko jak sam zauważyłeś to pierwsze auto ma znaczek BMW, a to drugie Daci i właśnie za ten pierwszy znaczek musisz zapłacić kilkukrotnie więcej (oczywiście z całym topowym wyposażeniem BMW). Porównywanie Daci z BMW - to trochę jak, różnica ... powiedzmy: między "piciem w Szczawnicy, a szczaniem w piwnicy".
husky - 2010-08-20, 21:05

krakry1 napisał/a:
Gregosa napisał/a:
No tak, ale wykorzystany w 75% np. bmw 320d spali na trasie 5,5l - tyle samo co wykorzystana w 95% dacia dCi.
Tak, tylko jak sam zauważyłeś to pierwsze auto ma znaczek BMW, a to drugie Daci i właśnie za ten pierwszy znaczek musisz zapłacić kilkukrotnie więcej (oczywiście z całym topowym wyposażeniem BMW). Porównywanie Daci z BMW - to trochę jak, różnica ... powiedzmy: między "piciem w Szczawnicy, a szczaniem w piwnicy".

No niestety muszę Cię zmartwić:
KOMPLETNIE NIE
Tu nie o znaczek chodzi - jak wysiadłem z BMW X1 to byłem chory.... :-( ten samochód jest boski ! on nie nurkuje przy hamowaniu, nie pochyla się w łukach, jest cudownie przewidywalny, nie wiem po co jest w nim ESP :D :D :D n=bo nie ma szans się włączyć !!!! Absolute Szpice Klasse jak mawiają ziomy niemiaszki, tu nie chodzi o znaczek - ten samochód jest naprawdę 3 razy lepszy, nawet 5 razy lepszy i dają na niego 5 lat gwarancji do 150 kkm z pokryciem kosztów serwisowych, jak dawniej w lanos/nubira
to naprawdę jest tak że takie masz auto ile wydasz pieniędzy
Duster jest bezkonkurencyjny w kwocie 65 kzł (za wersję 4x4 dCi) tak jak BMW X1 jest dla mnie szczytem osiągnięć jeśli chodzi o Compact SUV 4,3 długości, 4x4 jak ktoś zna podobnego SUV'a 4,3 długości 4x4 który może się równać z X1 -proszę o post

PiotrWie - 2010-08-20, 21:15

Oczywiście że jest zasadnicza różnica pomiędzy Dusterem a X1. Ale - za starych dobrych czasów Bundesrepublik Niemiec kupował samochód za maksimum roczne dochody i było to rozsądne, obecnie i tam jest społeczeństwo konsumpcyjne i kupują samochody na które właściwie ich nie stać na kredyt więc nawet Niemcy zmierzają do bankructwa.
A oczywiście Suvy BMW należy porównywać do SUV-ów tej samej klasy - Infiniti, ew Lexus.
A Duster jest tańszym konkurentem Kii Sportage, Hyundaia Tuscona ( choć to właściwie klony), Skody Yeti czy Ssang Yongów - i z nimi należy go porównywać.

Seal - 2010-08-20, 21:15

Witaj!
Mam pytanko odnośnie FAPa.
Jeżeli zamówię auto (nie Dustera) w tym roku i uda się go wyprodukować przed końcem roku to nie będę miał FAPa a jak będzie poślizg i odbiorę go po nowym roku mimo zamówienia pod koniec roku to jednak FAPa mi wsadzą?

husky - 2010-08-20, 21:23

Seal napisał/a:
Witaj!
Mam pytanko odnośnie FAPa.
Jeżeli zamówię auto (nie Dustera) w tym roku i uda się go wyprodukować przed końcem roku to nie będę miał FAPa a jak będzie poślizg i odbiorę go po nowym roku mimo zamówienia pod koniec roku to jednak FAPa mi wsadzą?

To nie jest tak.
Samochody produkcyjne - mają pewne ocechawania produkcji i jeżeli wybierasz z gamy już wyprodukowanych, lub wyprodukowanych do x miesiąca - to masz auto bez fi, aj pi :D ALE, jeżeli przyjdziesz i zamóiwsz auto strzelam za 3 tygodnie i produkcja CI wypadnie od 46 tyg roku a od 44 idzie w danym modelu FAP to dostaniesz FAP'a czy chcesz czy nie
wiem że to brzmi bez sensu.
ale: o konkretnym modelu przyjdź porozmawiać do mnie do salonu
i ja CI wtedy powiem, co stoi bez FAP na placu, co dam radę wyprodukować (jeszcze bez FAP) a jak nawymyślasz to przekroczy dajmy na to 44 tydzień 2010 i juz będziesz miał FAP
więc jeśli ci zależy na aucie bezFAPowym to zamawiaj szybko juz teraz i taki kolor i wypas co mam bo ja se zażyczysz landrynkę w ksenonach i fonatnną szampana na tylniej kanapie - to będziesz miał FAP na 101 %
tyle ja.

Seal - 2010-08-20, 21:29

Chyba to pojąłem :-D
Ale jeszcze nie masz oficjalnej informacji w którym tygodniu tego roku wchodzi FAP do produkcji?

husky - 2010-08-20, 21:33

Seal napisał/a:
Chyba to pojąłem :-D
Ale jeszcze nie masz oficjalnej informacji w którym tygodniu tego roku wchodzi FAP do produkcji?

Oczywiście że mam.
Ale musimy mówić o konkretnym modelu, silniku, wersji, wyposażeniu itd. plus kolor, plus dodatki, plus to co może być na placu
Nigdy nie prowadzę takich rozmów przez internet i przez telefon - nawet mi nie wolno :-(
Zawsze zapraszam do salonu i wtedy mówimy:
Michał. Megane 5tch w wesrsji takiej, z dieslem 1,5 dCi 85 albo 105 czy z kratką czy nie, czy beż czy zieleń, ajki upust, jakie dodatki etc. i wtedy to Ci coś powiem
przez internet to ja mogę wszystkich tylko do mnie zaprosić :-( więcej - NIC

Seal - 2010-08-20, 21:39

Dzięki ale jak widzisz jestem z Wawy i trochę mam do ciebie daleko :-D
Dla mnie łatwiej będzie jednak na PRV przejść i pogadać :-D

esdziewiaty - 2010-08-20, 21:40

Mam inne pytanie , dotyczace również terminu produkcji. Czy wiadomo cośkolwiek o planach koncernu Dacia-renault planowanych zwiększeniach mocy produkcyjnych swojej fabryki w związku z bardzo dużym zainteresowaniem klientów na Dustera?
To automatycznie skróciłoby dosyć duży czas oczekiwania na samochód.

jackthenight - 2010-08-20, 21:41

Michał, a z którego salonu jesteś ?
Nie podałeś tego, a dobrze by było, aby koledzy z tych rejonów wiedzieli do jakiego salonu się udać.

piotrres - 2010-08-20, 21:43

husky napisał/a:
laisar napisał/a:
No to do tych myśli należy jeszcze dołączyć rozważania o cenie zakupu i wszystko wróci do właściwych proporcji... (:

Moje myśli jak zauważyłeś krążą wokół cen zakupu tylko i wyłącznie.


Jakoś umykają nam tu koszty serwisowania

husky - 2010-08-20, 21:55

jackthenight napisał/a:
Michał, a z którego salonu jesteś ?
Nie podałeś tego, a dobrze by było, aby koledzy z tych rejonów wiedzieli do jakiego salonu się udać.

Odpowiadam na zbiór pytań na szybko bo udaję się spać a ponownie będę w zasięgu w poniedziałek
1. Jestem sprzedawcą w salonie Renault Tandem Częstochowa
2. Zapraszam najbezpieczniej w godz 10-16
3. co do gam i produkcji - wszystko na miejscu
4. Od cudów był taki co po jeziorze chodził - jeśli nie cuda - to napewno skonfiguruję fajną wersję, w dobrej cenie i dam coś od siebie.h
5. Dla kolegi co pyta o możliwości produkcyjne fabryki w Pitesti która produkuje Dustera - nie chcę Cię martwić, ale jak przyjdą nowe terminy, to nam wszystkim i Tobie i nam w Reno-Dacia majtki spadną.... ja na temat możliwości produkcyjnych Dustera to juz się nie wypowiadam bo nie mam zielonego pojęcia co jutro rano w mailu z Reno Polska dostanę - może że Dustery są na 51 tydzień 2011 :D mnie już nic nie zdziwi - bo zasada jest taka że kolejkuje się produkcja i każdemu wdłg ilości zamówień, więc my jesteśmy wrzucani w kolejkę produkcji, ale np francja ma 8000, Niemcy 10000 i my mamy 2000 więc procentowo produkcja jest rozkładana w czasie i wychodzą chiny
Ci co dzisiaj zamawiają - to dostaną 10 stycznia (być może)
a Ci co czekają to sobie myślą tak - zamówię 10 września to dostanę 10 lutego - guzik prawda, wtedy może być taki kolejek że dostaną na czerwiec, w nowej gamie i z innym silnikiem :D już euro5
to co będzie - tego nikt nie jest w stanie przewidzieć - nawet ja :D
ważne jest jaki jest stan na podpisywanie umowy sprzedaży
to jest jasne że taki się pojazd dostanie, a co będzie za 3 tygodnie????? Ja nie wiem czy będę żyć za 3 tyg......

PiotrWie - 2010-08-20, 22:12

Ja tez mam konkretne pytanie - jak się ma zawieszenie Dustera 4x2 do zawieszenia Laguny I kombi - nie sedana bo miały inne zawieszenie o czym świadczy choćby różnica w ładowności maksymalnej - sedan trochę powyżej 500, kombi - 730kg. Spotkałem się gdzieś w materiałach prasowych że zawieszenie Dustera jest właśnie adaptowane z Laguny I Grandtour.
husky - 2010-08-20, 22:24

PiotrWie napisał/a:
Ja tez mam konkretne pytanie - jak się ma zawieszenie Dustera 4x2 do zawieszenia Laguny I kombi - nie sedana bo miały inne zawieszenie o czym świadczy choćby różnica w ładowności maksymalnej - sedan trochę powyżej 500, kombi - 730kg. Spotkałem się gdzieś w materiałach prasowych że zawieszenie Dustera jest właśnie adaptowane z Laguny I Grandtour.

Bardzo w to wątpię - bo rzekomo Duster jest oparty o Loganowską płytę B0 a ona ma elementy zawieszenia z .... Clio I czy II już nie pamiętam.
ten samochód ma 1200 kg, jest bardzo prosty i nie wierzę w żadne cudowne rozwiązania w nim
z przodu klasyczny mCpherson z tyłu bela ze starej meganki w 4x2 i wielowachacz przypominający rozwiązanie z Nubiry (:D) w 4x4
fajne jest to że pod silnikiem ida sanki z metal podłogą wieć jest głupoloodporny.
A stabiliza tylnia w dusterze 4x4 to już wogóle produkt który mi przypomina jako żywo produkty ...... Mazdy czyli taki cieniutki drążek stabilizatora połączony z długimi łącznikami.

laisar - 2010-08-20, 22:34

esdziewiaty napisał/a:
Czy wiadomo cośkolwiek o planach koncernu Dacia-renault planowanych zwiększeniach mocy produkcyjnych swojej fabryki w związku z bardzo dużym zainteresowaniem klientów na Dustera?

W Rumunii jadą już zdaje się na 100%, a rozbudowa chyba nie jest przewidywana - natomiast część zamówień przejmie być może działająca już fabryka w Rosji, a na pewno zrobi to budowana w tej chwili fabryka w Maroku (rozruch bodajże w 2012).

Zatem w najbliższym czasie raczej nie ma co liczyć na zbytnie skrócenie czasu oczekiwania...

(No i dobrze d: - jak na takie fajne auto trzeba zaczekać, to się je potem lepiej docenia (((;).

esdziewiaty - 2010-08-20, 22:39

Dla mnie to trochę niezrozumiałę, bo Dacia wielu klientów w ten sposób traci. Fiat , gdy był boom na 500 dodał jeszcze jedną zmianę w fabryce , co było krokiem bardzo udanym.
Seal - 2010-08-20, 22:56

No to u rumunów musiałbyś chyba czwartą zmianę uruchomić :mrgreen: :mrgreen:
esdziewiaty - 2010-08-20, 22:58

Dla mnie moga nawet 12 zmian zrobić, chciałbym już jak najszybciej odebrać :mrgreen:
laisar - 2010-08-20, 23:11

Otóż właśnie to samo zrobili zdaje się w Rumunii - jednakowoż właśnie ani fabryka, ani doba z gumy nie są...

PiotrWie napisał/a:
jak się ma zawieszenie Dustera 4x2 do zawieszenia Laguny I kombi

Kol. husky wątpi, a ja zajrzałem w dokumentację i potwierdzam - ma się kompletnie nijak, jest całkowicie inne.

Zatem:
Cytat:
Spotkałem się gdzieś w materiałach prasowych że zawieszenie Dustera jest właśnie adaptowane z Laguny I Grandtour

...to jakieś "przekłamanie na łączach" albo inny "głuchy telefon" (;


Cytat:
Laguny I kombi - nie sedana bo miały inne zawieszenie o czym świadczy choćby różnica w ładowności maksymalnej - sedan trochę powyżej 500, kombi - 730kg.

Konstrukcyjnie wyglądają na identyczne - może po prostu są tylko mocniejsze niektóre elementy? Tak jest właśnie np w Dacii.

esdziewiaty - 2010-08-20, 23:20

Generalnie co racja to racja , ale debatować można:)
adams - 2010-08-20, 23:29

Nie za bardzo zgadzam się z polecaniem 4x4.
4x4 wazy prawie 100kg wiecej = zawsze slabsza dynamika i wieksze spalanie i to niezaleznie jaki sie ma tryb zalaczony (przez sama mase)
4x4 to dodatkowy mechanizm (sprzeglo elektromagnetyczne) bardziej narazony na uszkodzenia niz belka skretna
4x4 to 70l mniej w bagazniku
4x4 to krótsze przelozenia - z punktu widzenia osoby w 98% jezdzacej asfaltem i w trasie jest wadą
4x4 w zależności od typu paliwa i poziomu wyposazenia podraza samochod od 5,7-7,3 tys zł

I teraz należy sobie odpowiedziec na pytanie ile razy bym wykorzystal 4x4 w ciagu ostatniego roku/dwóch lat i czy bym pojechal gdzies, gdzie pojechac nie moglem z braku 4x4, mowiac krotko czy ta cala impreza i wyrzeczenia sa dla mnie.

Sytuacje byly dwie: raz w czasie mrozow zaparkowalem w lodowej rynnie po śladach kół (w zagłębieniu byly przednie kola), miałem siekiere w bagażniku to wyrabalem sobie w ciagu 20 minut mozliwosc wyjazdu. Druga jak nie wyrobilem na ciasnym zakrecie na sniegu i sie nieco zawiesilem w zaspie. Przejezdzali jacys ludzie to mi pomogli sie wypchnac. W paru innych sytuacjach pewnie majac 4x4 czulbym sie pewniej (wysoki snieg na drodze - ale tu sam przeswit 4x2 w porownaniu z moim Aveo by dodal otuchy) oraz powrot ze swiat z wioski przy zaczynajacych sie roztopach i lodowych rynnach na polnej drodze (z pol km bylo do asfaltu), ale nie sprawily mi problemu. W miejsca dotychczas niedostepne, mnie nie ciagnelo. Biorąc pod uwagę całosć problemow jakie mnie spotkaly badz co badz w surowa zime jakiej nie bylo od lat, to 4x4 jest dla mnie nieoplacalne.
Ze 2-3 razy do roku te 70l bagaznika moze byc bardziej niezbedne niz 4x4.

Twoje dano o spalaniu stoja w sprzeczonsci z danymi, ktore serwuje piotrres i w przypadku rozbieznosci jestem jemu sklonny bardziej wierzyc. Calkiem mozliwe ze to z upodoban do 170+ na gierkowce.

teraz seria pytań.
1. jak dlugie jazdy probne sa u ciebie
2. 1.5 dCi 85KM nie mialy chyba dwumasu, czy wprowadzone wlasnie do cennika 4x2 1.5 dCi 110KM ma dwumas czy nie?
3. w których dCi sa wtryski Delphi/Lucas i jakie są w najnowszym 4x2 110KM? podobno byla ostatnio zmiana i juz nie sa Delphi
4. jakie moze byc stanowisko dealara w przypadku czestszej zmiany oleju we wlasnym zakresie (w sensie ze zobacza ze filtr nie jest oryginal)
5. ceny filtrow oleju powietrza i paliwa w benzynie i dieslu.
6. jeden z forumowiczow ma problem z homologacja haka do dustera z kratka, czy dotyczy to tylko wersji ciezarowej czy zwyklej osobowej tez?
7. ceny poszczegolnych przegladow dustera
8. co jest warunkiem utrzymania gwarancji korozyjno-lakierniczej w trakcie i po koncu gwarancji ogolnej.
9. jaka jest cena stalowych obreczy stylizowanych (za sztuke)
10 czy mozna zamowic przyciemnianie szyb tylnych i bagaznika bez pakietu Look i ile to kosztuje.
11. w benzynie jest hydrauliczne czy reczne kasowanie luzow zaworowych, jak ręczne to co ile i ile kosztuje.

husky - 2010-08-21, 06:42

adams napisał/a:
1. jak dlugie jazdy probne sa u ciebie

Tak długie jak mówią o tym nasze wewnętrzne wytyczne.

Cytat:
2. 1.5 dCi 85KM nie mialy chyba dwumasu, czy wprowadzone wlasnie do cennika 4x2 1.5 dCi 110KM ma dwumas czy nie?

Tak ma koło dwumasowe.

Cytat:
3. w których dCi sa wtryski Delphi/Lucas i jakie są w najnowszym 4x2 110KM? podobno byla ostatnio zmiana i juz nie sa Delphi

Pytanie do serwisu - zapytałem i powiem tak: serwis twierdzi że nie ma czegoś takiego jak jasne określenie w Reno że od tego numeru to juz idą takie to a takie wtryski... każdy samochód jest indywidualny i potem się okazuje że dwa bliźniacze modele zrobione w jednej fabryce w tym samym czasie mają różne komponenty.

Cytat:
4. jakie moze byc stanowisko dealara w przypadku czestszej zmiany oleju we wlasnym zakresie (w sensie ze zobacza ze filtr nie jest oryginal)

Zaraz zaraz - częstsza zmiana oleju jest mile widziana ale nie poza ASO. Generalnie obowiązuje GVO ale zapewniam koleżanki i kolegów że jak się coś stanie z motorrrrem to bedzie problem i bieda. Nie eksperymentować - w łóżku: namawiam :D ale w kwestiach gwarancji i ASO - NIE !

Cytat:
5. ceny filtrow oleju powietrza i paliwa w benzynie i dieslu.

Pytanie do serwisu.

Cytat:
6. jeden z forumowiczow ma problem z homologacja haka do dustera z kratka, czy dotyczy to tylko wersji ciezarowej czy zwyklej osobowej tez?

Nie wiem z czego by to miało wynikać - chyba z niespójności polskich przepisów :/ - w tym tygodniu wyjechały od nas 2 Dustery (1,5 dCI 4x2 i 1,6 benz 4x4) i każdy z hakiem, bez problemow.

Cytat:
7. ceny poszczegolnych przegladow dustera

Pyt do serwisu.

Cytat:
8. co jest warunkiem utrzymania gwarancji korozyjno-lakierniczej w trakcie i po koncu gwarancji ogolnej.

Tak jak w ogólnych warunkach gwarancji - należy je uważnie czytać.

Cytat:
9. jaka jest cena stalowych obreczy stylizowanych (za sztuke)

Nie wiem, ale to leży w moich kompetencjach i na pewno sie dowiem.

Cytat:
10 czy mozna zamowic przyciemnianie szyb tylnych i bagaznika bez pakietu Look i ile to kosztuje.

Można zawsze pytanie o sens ekonomiczny - ja bym sobie raczej przyciemnił w jakiejś firmie SZYBEX niż pchal sie do ASO :D

Cytat:
11. w benzynie jest hydrauliczne czy reczne kasowanie luzow zaworowych, jak ręczne to co ile i ile kosztuje.

Kompensacja jest hydrauliczna - kompensuje sie za darmo :D

husky - 2010-08-21, 08:22

A i jeszcze jedno - bo pojawia się na ten temat dużo pytań wśród moich klientów więc napiszę to tutaj bo być może niektórzy nie wiedzą.
Do 4x4 1,5 dCi 110 kM nie da się dokupić samego ESP+ASR za 1200.- jest to opcja która wymaga opcji "Radiodtwarzacz CD ze sterowaniem pod kierownicą (1500.-) oraz Kierownicy i gałki zmiany biegów pokrytej skórą (300.-) co powoduje że ESP do 4x4 kosztuje 3000.-
To tak ad vocem tego że niektórzy siedzą sobie w domu i konfigurują samochód z kalkulatorkiem w ręce a potem przychodzą do salonu i konfiguruję auto ja wdgł cennika DCSu i się okazuje że pół opcji jest niedostępnych, drugie pół jest tzw łączonych więc jedna opcja wymusza drugą.... i jest zawód i pretensje :D
tak że wspominam o tej rzeczy bo często są dyskusje w salonie na ten temat.
pozdrawiam

adams - 2010-08-21, 09:37

ad1. chodzi mi o to, ze silnik w miescie bez szczegolnego palowania ledwo miesci sie w 7.2l 1.5dCi 85KM 4x2 i stad pytanie na jak dlugich dystansach te jazdy byly - czy silnik mial szanse w ogole osognac temperature robocza. Jezeli bys powiedzial ze zazwyczaj ok 5 czy 10 czy 20km to bylaby to duza wskazowka.

ad8. ogolne warunki gwarancji nie sa podane a www Dacii, pytanie moje wynika stad, ze modelem w ktory celuje jest 4x2 benzyna, ktora od razu bedzie przerobiona na LPG, watpie czy uzyskam gdzieś na to blogosławieństwo dealera w Toruniu i Bydgoszczy sie nie zgadzaja. Poniewaz w zwiazku z LPG utrace gwarancje na praktycznie caly silnik, nie wiem czy oplaca mi sie przywiazywac do przegladow w ASO, stad moje pytanie czy istnieje cos takiego jak osobny przeglad lakierniczy. Pytanie dodatkowe czy sprawa gazu jest otwarta u ciebie w Czestochowie, jezeli nie mozesz odpowiedziec tu daj info na priva

ad10. to zalezy czy fabrycznie przyciemnianie jest whartowane w szybe, czy tez w szybexie nakleja mi agrotuningowalna folie tylko

esdziewiaty - 2010-08-21, 18:53

Mam jeszcze jedno pytanie :mrgreen:

Jak sprawuje sie oświetlenie w tym pojeździe?
Mijania , drogowe , halogeny przeciwmgłowe?

Dodatkowo , na jaki kolor jest podswietlnoe wnętrze , oraz czy przyciski we wnętrzu sa podświetlone?
Generalnie cała illuminacja świetlna Prochowca:D

jackthenight - 2010-08-21, 18:56

esdziewiaty napisał/a:
oraz czy przyciski we wnętrzu sa podświetlone?

Nie są, musisz wozić ze sobą latarkę

esdziewiaty napisał/a:
na jaki kolor jest podswietlnoe wnętrze


A tak na serio - oświetlenie wnętrza jest w kolorze pomarańczowym.

esdziewiaty napisał/a:
Jak sprawuje sie oświetlenie w tym pojeździe?
Mijania , drogowe , halogeny przeciwmgłowe?


Doskonale.

esdziewiaty - 2010-08-21, 19:05

W dobie cięcia kosztów nic nie jest pewne :mrgreen:
jackthenight - 2010-08-21, 19:08

Przycisków nie jest zbyt wiele, ale każdy jest podświetlony.
esdziewiaty - 2010-08-21, 23:36

No i fajnie. :-D Jeszcze ktoś może coś od siebie doda nt. świateł w Dusterze? 8-)
:?:
Btw jaki typ żarówki tam jest?

husky - 2010-08-22, 00:58

ha seven w głównej ha łan w drogowej 0 jeśli mnie wzrok dzisiaj rano nie mylił. a sobota to była więc mogłem mieć pogorszone warunki wzroku wcześnie rano o 7mej ;D a tak poważnie do kolegi adams
ad 1 raczej są to dystanse do 5 km na zimnym silniku
ad 8 gaz ogólnie jest polecany przez firmę Renault/Dacia do każdego silnika .........po skończeniu się gwarancji. generalnie trochę nie rozumiem problemu LPG w samochodach ale to jest temat na odrębną dyskusję. Ja po prostu być może siedzę w salonie i piję kawę i się nie znam.... co do "sprawy gazu w Częstochowie" czy jak tam to nazywasz - sprawa gazu wygląda wszędzie tak samo i w bydgoszczy, toruniu i u nas: samochody benzynowe są na benzynę a diesle na ON - owszem, benzynowe jeżdżą na Lpg, na finlandii, na różnych paliwach podobnie jak dCi jeździ ponoć na B100, na oleju z biedronki, na różnych oleistych cieczach. Ale: gwarant odpowiada za zasilanie silnika w przypadku benzyn. BENZYNĄ ! a w przypadku ON czystym olejem napędowym (nie na olejem spod frytek, nie na B100, nie na olej transformatorowy, nie bIEDRONKAOEL)
Odstępstw od tej zasady nie ma !
ad10 faktycznie to przyciemnianie fabryczne w pkt look to nie folia więc jest dużo fajniejsze, a osobno tego dokupić się nie da więc pozostaje look albo szybex folii - decyzja należy do kupujących

ppart - 2010-08-22, 01:10

Re esdziewiąty:
Swiatła zewnętrzne są doskonałe, idealnie oświetlają drogę (jest regulacja świateł, zależnie od ciężaru samochodu), co do halogenów to jeszcze nie testowałem. Przyciski są podświetlane na pomarańczowo, czytelnie. Zamek centralny jest sprzężony z oświetleniem wnętrza, po otwarciu zdalnym samochodu w nocy włącza się oświetlenie wnętrza, które gaśnie po odpaleniu silnika.
Re Adams: "ad1. chodzi mi o to, ze silnik w miescie bez szczegolnego palowania ledwo miesci sie w 7.2l 1.5dCi 85KM 4x2 i stad pytanie na jak dlugich dystansach te jazdy byly - czy silnik mial szanse w ogole osognac temperature robocza. Jezeli bys powiedzial ze zazwyczaj ok 5 czy 10 czy 20km to bylaby to duza wskazowka."
Mój już pisałem po doebraniu z salonu miał średnie 7,2 l, po 340 km. trasy z V=90-100 km/h. średnia 4,9 l, aktualnie po 15 km. miasta 6,6 (od resetu licznika, można więc przyjąć dokładnie jazda miejska z niedotartym silnikiem, przed resetem miałem średnie, trasa+miasto 5,2 l. i jest to moim zdaniem super spalanie).
Re wszyscy: nie mogę ustawić zegara na aktualny czas ???
Ogólnie jazda Dusterem, moją wersją jest super, jeden mankament to problem z wsiadaniem i wysiadaniem, duży wykrok, aby nie ubrudzić spodni. Ale staram się przyzwyczaić, aby o tym pamiętać i uprzedzać pasażerów.

husky - 2010-08-22, 01:31

Przedziwny w Loganach/Dusterach ten system ustawiania godziny - prezentował mi to ostatnio szef serwisu - to jest dziwne dosyć, ale jak się zastanowić to bardzo logiczne :D
przynajmniej dla niektórych
odsyłam do lektury instrukcji

czaju - 2010-08-22, 09:23

należy przy głównym przebiegu wcisnać przycisk przy zegarach i przytrzymać. Czym dłużej trzymasz, tym szybciej zmienia się godzina, można odpuścić i pulsacyjnie dobić po minucie.
Przynajmniej tak jest w Sandero
Cytat:
odsyłam do lektury instrukcji

Tego typu komentarze nic nie wnoszą, nie mam instrukcji do Dustera, jeśli chcesz mi ją przesłać podam adres. Podobnie odsyłanie do warunków gwarancji itp.

Beckie - 2010-08-22, 09:48

Zastanawiacie się po co husky założył ten wątek? Niby chce pomóc ale odsyła do kolegów z ASO, albo do warunków gwarancji czy też instrukcji obsługi.
Chociaż jeśli chodzi o zegar to ja bym najpierw przeczytał instrukcję. :mrgreen:
Dodatkowo nie wiadomo czy jest tym za kogo się podaje a ujawnić się nie chce, zaprasza do salonu ale nie wiadomo do którego.

ppart - 2010-08-22, 09:54

Ustawiałem czas z instrukcją, może błąd to "włączony zapłon", a ja zapuściłem silnik. Spróbuję dzisiaj, zobaczymy. A co do Hysky'iego to zdanie "Przedziwny w Loganach/Dusterach ten system ustawiania godziny" jest super, bardzo pomocne.
benny86 - 2010-08-22, 11:59

Beckie chyba trozkę niedoczytałeś, coś mi się kojarzy że Husky pisał w którym salonie pracuje (Renault Tandem jeśli się nie mylę)

Pytanie do Husky - Jaki jest obecnie czas oczekiwania na sandero laureatte plus klima z motorem 1.4?

Lmoska - 2010-08-22, 12:02

Zapytanie do Husky.

A jak z zabezpieczeniem antykorozyjnym w Duster.
Czy technologia jest taka sama jak w Logan MCV i Sandero, czy może blachy sa ocynkowane?
Nie ukrywam, że DACIA Logan MCV z diesel 1,5 85KM 7 - osobowy to był numer I w zeszłorocznych analizach zakupu samochodu (teraz zapewne był by DUSTER 4x4 1,5 DCI :) ) niestety odstraszyła mnie sprawa zabezpieczenia antykorozyjnego i powracający temat jak bumerang wiosną czyli malowania elementów, nowe wypryski rudej itp.
Ponieważ zakup samochodu był planowany tylko na raty planowałem pojeździć samochodem ok 7-8 lat ale sprawa korozji mnie trochę odstraszyła bo nie miałem zamiaru jeździć i spłacac samochód który rdzewiej co rok.
Wiec zakupiłem GRAND SCENICA w salonie 2-latka 1,9dci 130 KM z FAP i jest ok :)

Ale jestem bacznym obserwtorem DACI i mocno trzymam kciuk ;-) kto wie za kilka lat jak DACIA będzie nas zaskakiwać to zapewne wybiorę DACIE.
<aży mi się konkurencja SCENICA :) ze strony DACI. Ciekawe czy DACIA po wprowadzeniu w 2012 r. LOGANA II też zrobi go w wersji MCV 7 - osobowej.
Od strony dilera jak wygląda ta sprawa czy są jakieś statystyki na ten temat?
Czy moze korozja to był problem wieku młodzieńczego?
Jak sprawa Dusterka wygląda?
No i ostatnie pytanie do Hasky:
Jako dealer DACI znasz samochód dobrze a wręcz zapewne bardzo dobrze czy sam zakupił byś ten samochód tzn. DACIE Duster? - pytanie dziwne ale.......

husky - 2010-08-22, 13:56

benny86 napisał/a:
Beckie chyba trozkę niedoczytałeś, coś mi się kojarzy że Husky pisał w którym salonie pracuje (Renault Tandem jeśli się nie mylę)

Pytanie do Husky - Jaki jest obecnie czas oczekiwania na sandero laureatte plus klima z motorem 1.4?

Trochę widzę narosło wątpliwości czy ja wogóle istnieję.
W związku z tym prosto jasno i na temat: Reno Tandem Częstochowa, 34/366-91-72 72 to końcówka bezpośrednio do mnie. Jeśli odbierze sekretariat prosić z Michałem Turkiem
odp na pytanie - raczej wszystkie Sandero Laureate z klimą jest na 44/2010 ale na 42/2010 do 46/2010 jest zmiana gamy i 1,4 75 kM zastąpi 12 16 Ventli 75 kM (CLIO'ski) więc albo jeśli pragniesz mieć stary sprawdzony motor to wal do mnie już, jak chcesz mieć nowy to poczekaj 2, 3 tygodnie i zrobimy produkcję z 1,2 16 V - cena twierdzi Reno Polska będzie taka sama - jaka będzie prawda: pożywiom - uwidim

husky - 2010-08-22, 14:04

Lmoska napisał/a:
Zapytanie do Husky.

A jak z zabezpieczeniem antykorozyjnym w Duster.
Czy technologia jest taka sama jak w Logan MCV i Sandero, czy może blachy sa ocynkowane?
Nie ukrywam, że DACIA Logan MCV z diesel 1,5 85KM 7 - osobowy to był numer I w zeszłorocznych analizach zakupu samochodu (teraz zapewne był by DUSTER 4x4 1,5 DCI :) ) niestety odstraszyła mnie sprawa zabezpieczenia antykorozyjnego i powracający temat jak bumerang wiosną czyli malowania elementów, nowe wypryski rudej itp.
Ponieważ zakup samochodu był planowany tylko na raty planowałem pojeździć samochodem ok 7-8 lat ale sprawa korozji mnie trochę odstraszyła bo nie miałem zamiaru jeździć i spłacac samochód który rdzewiej co rok.
Wiec zakupiłem GRAND SCENICA w salonie 2-latka 1,9dci 130 KM z FAP i jest ok :)

Ale jestem bacznym obserwtorem DACI i mocno trzymam kciuk ;-) kto wie za kilka lat jak DACIA będzie nas zaskakiwać to zapewne wybiorę DACIE.
<aży mi się konkurencja SCENICA :) ze strony DACI. Ciekawe czy DACIA po wprowadzeniu w 2012 r. LOGANA II też zrobi go w wersji MCV 7 - osobowej.
Od strony dilera jak wygląda ta sprawa czy są jakieś statystyki na ten temat?
Czy moze korozja to był problem wieku młodzieńczego?
Jak sprawa Dusterka wygląda?
No i ostatnie pytanie do Hasky:
Jako dealer DACI znasz samochód dobrze a wręcz zapewne bardzo dobrze czy sam zakupił byś ten samochód tzn. DACIE Duster? - pytanie dziwne ale.......

1. Korozja faktycznie była błędem wieku młodzieńczego - u nas omalowano na gwarancji jedną Dacię całą - to szef serwisu mi sprzedał takie info
2. Tak oczywiści kupiłbym Dustera, ale ja jako człowiek jestem zainteresowany całkiem inną motoryzacją i osobiście samochody mi już troszkę zbrzydły więc ja gustuję w konstrukcjach typu SAM i w dwukółkach - np ostatnio pasjonuję się skuterami 2T i ich tuningiem.... z kolei moje zainteresowania marką nie ukrywam są bardzo japońskie... ja jestem od lat miłośnikiem Toyoty (sam jeżdżę busem toyoty - Hiace to wiadomo, niebotyczna bezawaryjność) ale też lubię Pajery, Landy, i offroadowe modele sprzed lat.... długi temat. W każdym razie ja doceniam każdą markę samochodów i wszystko co dobre. Nie jestem takim człowiekiem co tylko "swój ogonek chwali". Jak 1,9 JTD FIata jest dobre, to mówię o tym, jak podoba mi się coś u VW to mówię o tym (chociaż nie znoszę tej marki), jak w moim ukochanym Subaru padają dwumasy - to też o tym mówię. Staram się zawsze pomimo swoich sympatii być bezstronny i obiektywny.

husky - 2010-08-22, 14:17

Beckie napisał/a:
Zastanawiacie się po co husky założył ten wątek? Niby chce pomóc ale odsyła do kolegów z ASO, albo do warunków gwarancji czy też instrukcji obsługi.
Chociaż jeśli chodzi o zegar to ja bym najpierw przeczytał instrukcję. :mrgreen:
Dodatkowo nie wiadomo czy jest tym za kogo się podaje a ujawnić się nie chce, zaprasza do salonu ale nie wiadomo do którego.

No właśnie - nie doczytałeś to raz
Dwa - to ja ukrytego celu nie mam - poza tym że mogę komuś pomóc, zaszkodzić - to chyba nie bardzo...
Trzy - jak zauważyłeś to ja tu bezstronnie nic nie reklamuję, co najwyżej po moich postach można się domyślić japan-zboczenia, a to jest raczej nie reklamowanie produktów które sprzedaję :D :D :D
Tak że bardzo proszę mnie nie podejrzewać o ukryte cele - bo takich nie ma. Uważam po prostu że na forum mogę pomóc jako przedstawiciel producenta, bo co by kto nie wiedział o Dacii to na końcu i tak ja spisuję zamówienie :D (albo nie) więc ja jestem finalnym ogniwem określającym pojazd klientowi. Posiadam też wszystkie niezbędne dane do sprzedaży - nie techniczne, bo mnie nie interesuje czy wtryski 1,5 dCi są Delphi czy Bosha, mnie nie interesuje ile kosztuje wymiana rozrządu w silniku 1,6 110 koni - to są pytania do serwisu, ja sprzedaję samochody i do mnie pytania to są o samochód i jego akcesorium.

Matthias[Wlkp] - 2010-08-22, 16:12

husky napisał/a:
nie techniczne, bo mnie nie interesuje czy wtryski 1,5 dCi są Delphi czy Bosha, mnie nie interesuje ile kosztuje wymiana rozrządu w silniku 1,6 110 koni - to są pytania do serwisu, ja sprzedaję samochody i do mnie pytania to są o samochód i jego akcesorium.


Ale przyznasz, że gdybyś miał taką wiedzę, to łatwiej byłoby Tobie sprzedać pare aut więcej ;). A tak poza tym, jeśli ty tego nie wiesz, to klient ma chodzić za pracownikami serwisu, żeby się dowiedzieć?

jackthenight - 2010-08-22, 18:15

Husky tak czytam twoje posty i jestem pewny, że nawet pisząc na tym forum i tak nie zyskasz zbyt wielu klientów, którzy będą chcieli kupić od ciebie auto.
Jesteś mało uprzejmy i troszkę arogancki jak na sprzedawcę - pewnie takiego tonu i pyskowania nabyłeś w salonie - ale to jest forum i troszkę grzeczniej odnoś się do ludzi którzy zadają ci pytania - nie podoba mi się twój arogancki i mało uprzejmy ton, o czym zresztą już kilka osób cię poinformowało. Jako sprzedawca trochę więcej pokory, bo z każdym postem coraz bardziej zniechęcasz do siebie ludzi.
Nie jesteś jedynym sprzedawcą ani pępkiem świata (za jakiego się trochę uważasz) - w każdym salonie można znaleźć chociaż jednego sprzedawcę który dowie się wszystkie o co klient prosi, na dodatek jeszcze poczęstuje kawą i nie będzie stękał tak jak ty, że sprawy techniczne cię nie interesują, bo z tym do serwisu itp.

sereq - 2010-08-22, 18:36

jackthenight napisał/a:
Husky tak czytam twoje posty i jestem pewny, że nawet pisząc na tym forum i tak nie zyskasz zbyt wielu klientów, którzy będą chcieli kupić od ciebie auto.
Jesteś mało uprzejmy i troszkę arogancki jak na sprzedawcę


Przepraszam że się wcinam, ale czytam ten wątek dość dokładnie (z wiadomych względów - czekam na odbiór DD ;) i nie zauważyłem arogancji w tonie wypowiedzi husky'ego, wręcz przeciwnie - jego wypowiedzi bardzo dobrze się czyta. I nie bardzo rozumiem skąd ten atak na jego osobę, skoro w zasadzie od początku napisał kim jest i gdzie pracuje. To tyle z mojej strony w tym temacie. Lepiej wróćmy do merytoryki, a nie róbmy osobistych wycieczek :-)

[ Komentarz dodany przez: jackthenight: 2010-08-22, 20:02 ]
Tylko ten wątek czytasz, a przeczytaj ten :
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3713
Może się i czepiam, ale od takiego sprzedawcy nie chciałbym kupować auta - ot takie moje zdanie

Seal - 2010-08-22, 19:06

Panowie trochę luzu przecież nikt przez internet kawą nie będzie częstował :mrgreen:
Kolega Husky na początku zapomniał podać z jakiego jest salonu ale ten błąd naprawił.
Mnie nie podał dokładnej daty wprowadzenia FAPa zapraszając do salonu ale nie czuję się z tego tytułu urażony. Rozumiem on nie może tego podać przez internet a ja za bardzo nie mam po drodze do Częstochowy.

Lmoska - 2010-08-22, 19:34

Husky ;-)

A czy wiadomo co DACIA szykuje z nowym rokiem w starych modelach jak i nowych.
FAP to wiadomo nie uniknione, chociaż ja w SCENIC-u mam FAP i nie płacze a jeżdze 80% miasto jedyna różnica to od czasu do czasu na przelocie spalanie jest nie 6 tylko 8 litrów przy zbliżonej prędkosci (proces wypalania).
A coś więcej:
zmiany w slnikach, wyposażeniu moze nowe modele, czy coś wiadomo??
Czy DUSTER posiada filtr przeciwpyłkowy??
Nie uzyskałem informacji na temat zabezpieczenia antykorozyjnego w DUSTER??
Czy DUSTER posiada nadkola plastikowe?? - bo na zdjęciach wygląda jakby ich nie było

Husky dzięki za wszelkie info. :->

krakry1 - 2010-08-22, 19:52

husky napisał/a:
1. Korozja faktycznie była błędem wieku młodzieńczego - u nas omalowano na gwarancji jedną Dacię całą - to szef serwisu mi sprzedał takie info
A może coś kolega więcej dowiedziałby się na temat zabezpieczeń antykorozyjnych, nie tylko Dustera, ale i Sandero i Logana. Macie jakieś swoje konkretne dane co do zabezpieczeń antykorozyjnych? Temat jest, jak zapewne wiesz bardzo "chodliwy" u właścicieli Daci i tak myślę, że byłoby wielu wdzięcznych za dokładne informacje z tzw. "pierwszej reki".
husky - 2010-08-22, 21:50

krakry1 napisał/a:
husky napisał/a:
1. Korozja faktycznie była błędem wieku młodzieńczego - u nas omalowano na gwarancji jedną Dacię całą - to szef serwisu mi sprzedał takie info
A może coś kolega więcej dowiedziałby się na temat zabezpieczeń antykorozyjnych, nie tylko Dustera, ale i Sandero i Logana. Macie jakieś swoje konkretne dane co do zabezpieczeń antykorozyjnych? Temat jest, jak zapewne wiesz bardzo "chodliwy" u właścicieli Daci i tak myślę, że byłoby wielu wdzięcznych za dokładne informacje z tzw. "pierwszej reki".

Ja tylko jedno zdanie. Ja tu nie przyszedłem żeby kogoś urażać arogancją - to raz, nie jestem ekspertem od szczegółów technicznych to dwa i zamierzam pomagać w zakresie marketingu i sprzedaży samochodów (danych sprzedaży ,gam, rezygnacji, akcesorium etc) a nie czy wewnętrzna blacha poszycia tylniej klapy w Sandero zawiera 94 czy 96 % Fe i czy jest to stop zabezpieczany katoforetycznie czy ogniowo cynkowany i jakiej firmy jest auto-pistolet natryskowy w fabryce Pitesti oraz czy jego tolerancja wynosi - 1,002 czy -1,005 %
Jutro od 9tej do 18tej jestem w salonie.... zapraszam można dzwonić.

MarkD - 2010-08-22, 22:43

To jeszcze ja z dwa pytania.
Rozumiem, że na Dustera jest taka kolejka, ale czy przez to zrobiło się luźniej przy Sandero? ;-) 1.4 ma być zastąpiony 1.2 16V a co z silnikiem 1.6?

toon - 2010-08-22, 22:46

nie cierpię sprzedawców samochodów!
moim ulubionym pytaniem jest: "jak powinienem zrozumieć to co Pan powiedział?"

jestem handlowcem podobnie jak husky, tyle tylko, że mnie wypieprzyliby z roboty gdybym odesłał klienta do czegokolwiek. zasranym obowiązkiem sprzedawcy jest odpowiedzieć kompetentnie na każde pytanie z ostatecznym: "przepraszam, ale nie wiem. idę sprawdzić i odpowiem."

a żeby nie było, że offtopic: jaki jest rozstaw otworów pod głośniki (w standardowych jednostkach) i jaka jest dopuszczalna głębokość głośnika? chcę kupić w necie głośniki i nie wiem jakie. nie chcę znać konkretnego modelu, a tylko dane techniczne.

laisar - 2010-08-23, 00:23

Apeluję o nieco powściągliwości językowej, zarówno w formie, jak i treści... (:

...Nawet jeśli kol. husky faktycznie pisze trochę nieskładnie i chwilę trwało zanim określił granice własnych kompetencji <; I choć faktycznie można swoje pomyśleć o prezentowanej postawie, to mimo wszystko - na naszym forum nie jest jednak w pracy, więc ewentualne "napinanie" się raczej niewiele da...


Ad rem (; - sądząc po tym, co niektórzy koledzy montowali, to rozstaw otworów jest dokładnie taki sam jak pozostałych Daćkach: 97 mm (lub średnica - ok. 130 mm).


Lmoska napisał/a:
zmiany w slnikach, wyposażeniu moze nowe modele, czy coś wiadomo?

Jak twierdzą znajomi sprzedawcy - wbrew pozorom, akurat oni otrzymują takie informacje zazwyczaj ostatni, czasem nawet dopiero po ogłoszeniu oficjalnych materiałów dla prasy...

Oczywiście, zawsze można się - tak ja my - po prostu trochę interesować, "co w trawie piszczy", ale jeśli sprzedawcy tego nie robią, to w sumie trudno im się dziwić czy robić z tego zarzut. W końcu każdy chce czasem odpocząć od pracy (;


Cytat:
Czy DUSTER posiada filtr przeciwpyłkowy?

Z klimą: tak.

Bez klimy: można zamontować (w ASO 72 zł, poza ASO - od ok. 40).

Cytat:
Czy DUSTER posiada nadkola plastikowe?? - bo na zdjęciach wygląda jakby ich nie było

Fabrycznie posiada takie:

husky - 2010-08-23, 08:04

MarkD napisał/a:
To jeszcze ja z dwa pytania.
Rozumiem, że na Dustera jest taka kolejka, ale czy przez to zrobiło się luźniej przy Sandero? ;-) 1.4 ma być zastąpiony 1.2 16V a co z silnikiem 1.6?

1. CO do kolejkowania - to oczekiwanie na Sandero jest średnio 2.5 miesiąca i tu się nic nie zmieniło...
2. Produkcja silnika 1,6 87 kM kończy się w 43/2010 - zastępuje go silnik 1,6 84 kM - początek produkcji od 41/2010 możliwy do zamówień od 45/2010.

toon - 2010-08-23, 08:55

laisar napisał/a:
Ad rem (; - sądząc po tym, co niektórzy koledzy montowali, to rozstaw otworów jest dokładnie taki sam jak pozostałych Daćkach: 97 mm (lub średnica - ok. 130 mm).


to wiem ale to ciągle mało, zważywszy, że rozstawem pasują (podobno) tylko pioneery. nadal absolutny brak wiedzy o głębokości.

MarkD - 2010-08-23, 09:20

husky napisał/a:

2. Produkcja silnika 1,6 87 kM kończy się w 43/2010 - zastępuje go silnik 1,6 84 kM - początek produkcji od 41/2010 możliwy do zamówień od 45/2010.


To jest ten sam silnik (8v), tylko podretuszowany pod normę Euro5?

mollu - 2010-08-23, 09:29

ten nowy silnik będzie dostępny we wszystkich modelach daci ? czy tylko duster ?

a jakieś dane odnośnie spalanie ktoś posiada ? jakieś duże różnice w stosunku do tego co jest teraz ?

marektbg - 2010-08-23, 09:56

Husky,
Mam pytanie odnośnie Stepway'a.
Ile się na niego czeka i czy wiadomo jakie silniki spełniające Euro 5 zastapią dotychczasowe jednostki?

laisar - 2010-08-23, 09:59

@toon: 1. Kliknąłeś w linkę pod "co"? 2. Drzwi Kurzaczka są prosto z Sandero, można więc poczytać odpowiedni temat. 3. Albo ten o głośnikach do Logana, bo parametry są identyczne.

1+2+3: standardowa głębokość = 42 mm, maksymalna = bodajże, OIDP, co najmniej 52.



@mollu: Dane wersji Euro5 Dustera można sprawdzić na... Dacia.FR <:

http://www.dacia.fr/gamme...erPriceType=TTC - kilkamy interesującą nas wersję, powiedzmy Duster Duster 1.6 4x4 E5, i czytamy:
Cytat:
CONSOMMATION 80/1268/CE
* Conditions urbaines (en l/100 km): 10,4
* Conditions extra-urbaines (en l/100km): 7,0
* Cycle complet (en l/100km): 8,0

Jak widać - znajomość francuskiego nawet nie jest potrzebna... (;

husky - 2010-08-23, 18:20

marektbg napisał/a:
Husky,
Mam pytanie odnośnie Stepway'a.
Ile się na niego czeka i czy wiadomo jakie silniki spełniające Euro 5 zastapią dotychczasowe jednostki?

Czeka się standartowo czyli od dziś do ok końcówki października, pocz listopada.
Co do zmian silnikowych to jedna mi wpadła w oko - mianowicie Sandero 1,5 dCi 68 zastępuje 1,5 dCi 90 FAP E5 w tej samej cenie co do benzyny to nie pamiętam - powiem jutro jak wejdę w pracy w system - nadpiszę tego posta. W domu nie mam kluczy do narzędzi informatycznych.

husky - 2010-08-23, 18:25

mollu napisał/a:
ten nowy silnik będzie dostępny we wszystkich modelach daci ? czy tylko duster ?

a jakieś dane odnośnie spalanie ktoś posiada ? jakieś duże różnice w stosunku do tego co jest teraz ?

Ojjjjj co Ty piszesz ?? kolega pytał o motor w Sandero - w Dusterze nie ma i nie będzie jednostki 1,6 87/84 różnica jest w sofcie i nie ma żadnych różnic w tym motorze.

marektbg - 2010-08-23, 18:30

Dobra Husky, to będę czekał na posta z informacja jakie jak będzie wyglądać sprawa z silnikiem Euro 5 w Stepway'u. Dzięki ;-)
czaju - 2010-08-23, 20:01

widzę że chiptuning nowych 1.6 8v może okazać się już dość opłacalny...
husky - 2010-08-24, 10:57

marektbg napisał/a:
Dobra Husky, to będę czekał na posta z informacja jakie jak będzie wyglądać sprawa z silnikiem Euro 5 w Stepway'u. Dzięki ;-)

Tak jak pisałem 1,5 dCI 68 kM zamienia się w 1,5 dCi 90 kM a 1,6 87 w 1,6 84 kM. Zamknięcie produkcji obydwu w 43/2010. Otwarcie zamówień na nowy: 42/2010 - początek produkcji 46/2010. Ceny odpowiadających sobie wersji: zachowane. Acz co miesiąc są zmiany cen więc wszystko jeszcze może się zmienić. My w Reno mawiamy: Pewna jest tylko śmierć - reszta się zmienia :D :D I tym ponurym egzystencjalnym wątkiem kończę.

oflogmw - 2010-08-24, 11:02

dzień dobry!

Husky czy możesz mi wytłumaczyc jak wygląda sprawa EURO 5 - kwestia zamontowania filtra w silniku 85 KM. Zamówiłem dustera - produkcja styczeń 2011 czy będe miał zamontowany filtr ? jeżeli tak, to rozumiem że muszę się liczyć z dopłata !

marektbg - 2010-08-24, 13:35

husky napisał/a:
a 1,6 87 w 1,6 84 kM.

Porażka - mogli wsadzić coś bardziej ciekawego, niż softowo zmieniać silnik który pokazał się prawie 20 lat temu na rynku - może jako taki, nie jest zły, ale jak miałem kiedyś Megankę z tym motorem to w mieście 12l/100km to był żaden problem przepalić - a zimą to w ogóle były cuda i dziwy.

MarkD - 2010-08-24, 14:03

Nie ukrywam, że czekałem na 1.6 16V w Sandero. Nie rozumiem tej polityki, bo wszystkiego nie da się wytłumaczyć - sprawdzony silnik. Teraz Dacia Sandero i KIA Venga maja po 50% lub joker Hyundai i30 ;-)
DrOzda - 2010-08-24, 14:14

oflogmw napisał/a:
dzień dobry!

Husky czy możesz mi wytłumaczyc jak wygląda sprawa EURO 5 - kwestia zamontowania filtra w silniku 85 KM. Zamówiłem dustera - produkcja styczeń 2011 czy będe miał zamontowany filtr ? jeżeli tak, to rozumiem że muszę się liczyć z dopłata !

Niekoniecznie , producent może sprzedać do 10% pojazdów (obliczonych z wolumenu sprzedaży 2010) w 2011 jeszcze z Euro4.

husky - 2010-08-24, 15:09

DrOzda napisał/a:
oflogmw napisał/a:
dzień dobry!

Husky czy możesz mi wytłumaczyc jak wygląda sprawa EURO 5 - kwestia zamontowania filtra w silniku 85 KM. Zamówiłem dustera - produkcja styczeń 2011 czy będe miał zamontowany filtr ? jeżeli tak, to rozumiem że muszę się liczyć z dopłata !

Niekoniecznie , producent może sprzedać do 10% pojazdów (obliczonych z wolumenu sprzedaży 2010) w 2011 jeszcze z Euro4.

Lub tenże producent może i dla tych aut zamawianych wcześniej napewno to zrobi - wystąpić o dopuszczenia czasowe.

Marek1603 - 2010-08-24, 19:14

czaju napisał/a:
widzę że chiptuning nowych 1.6 8v może okazać się już dość opłacalny...


Aktualna cena przy zmianie softu to około 1500PLN i zysk około 7%. Co do innych rzeczy to nie opłacalne chyba, że ktoś nie ma z kasą co robić.

czaju - 2010-08-24, 19:27

jak będzie 84 zamiast 87 to na wstępie ma 3 dodatkowe kuce + 7 kucy które by wyciągnął czyli 10koni... (o ile te silniki będą się tylko softem różnić)
misiokg - 2010-08-24, 19:28

Jak wygląda sprawa LPG w DD 1,6 cccm 16V
Chodzi dokładnie o możliwość instalacji w ASO - jedne ASO zakładają inne nie ?
Jeżeli można to jaki koszt ?

leo - 2010-08-25, 00:05

Pytałem w Lublinie. Sprzedawca odpowiedział, że rzadko to robią, ale jeśli bardzo będę chciał, to mają podpisaną umowę z gazownikiem i mogą założyć za 3,5 kzł.
Mój znajomy sprawdzony gaziarz zakłada instalację (sekwencja) za ok. 2 kzł. Planuję odczekać 3 lata, dobrze dotrzeć silnik i wtedy zdecyduję się chyba na LPG (o ile warunki się nie zmienią).

husky - 2010-08-25, 00:30

leo napisał/a:
Pytałem w Lublinie. Sprzedawca odpowiedział, że rzadko to robią, ale jeśli bardzo będę chciał, to mają podpisaną umowę z gazownikiem i mogą założyć za 3,5 kzł.
Mój znajomy sprawdzony gaziarz zakłada instalację (sekwencja) za ok. 2 kzł. Planuję odczekać 3 lata, dobrze dotrzeć silnik i wtedy zdecyduję się chyba na LPG (o ile warunki się nie zmienią).

Po 3 latach będzie naprawdeee dobrzeee dotarty. W sam raz pod instalację gazową.

kertis - 2010-09-01, 10:02

husky napisał/a:

Po 3 latach będzie naprawdeee dobrzeee dotarty. W sam raz pod instalację gazową.


Husky a wiesz coś może ma temat fabrycznego gazu w dusterach? W wywiadzie:
http://www.francuskie.pl/wiadomosci/5464 jest info, że planowali. Wiesz może coś więcej, bo akurat koniec roku niedługo i pewnie jakieś przymiarki do pierwszego małego lifta z uwagi na Euro5 będą?

husky - 2010-09-03, 21:28

kertis napisał/a:
husky napisał/a:

Po 3 latach będzie naprawdeee dobrzeee dotarty. W sam raz pod instalację gazową.


Husky a wiesz coś może ma temat fabrycznego gazu w dusterach? W wywiadzie:
http://www.francuskie.pl/wiadomosci/5464 jest info, że planowali. Wiesz może coś więcej, bo akurat koniec roku niedługo i pewnie jakieś przymiarki do pierwszego małego lifta z uwagi na Euro5 będą?

Właśnie mnie to dziwi że we Francji np jest Sandero w GLP czy jak oni to nazywają, a u nas nie ma.... jest taka możliwość że Koncesjoner może wziąść finansowo odpowiedzialność za gwarancję bo znam przypadki w Polsce że niektórzy koncesjonerzy sprzedają Dustery z gazem, wiem że ktoś taki samochód kupił z gwarancją - ale to wtedy dana koncesja zabezpiecza gwarancję klientowi, bo normalnie to gwarancję stracił...
ad 2 nie ma zadnego lifta ze względu na euro5 - po prostu zmienia się gama silników - z E4 na E5 - jedne się kończą drugie wchodzą, tygodnie zamknięcie i otwarcia z nową gamą są oznaczone, jaki lift, czego lamp ? Panowie (i Panie) to jest prosta operacja polegająca na wstawieniu wszystkiego tego samego co było tylko lekko zmienionego
w benzynie ucieka koń czy 4 konie, w dieslu pojawia się FAP - cała zmiana, to taka zmiana, jakby pronto przetrzeć regał w pokoju i postawić wazon i powiedzieć że oto zmienił się cały pokój, teraz już odpowiada nowym normom czystego pokoju :D ;D przepraszam za ironię.

laisar - 2010-09-28, 11:01

husky napisał/a:
wtedy dana koncesja zabezpiecza gwarancję klientowi, bo normalnie to gwarancję stracił

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=17658#17658 - nie dotyczy Dustera czy coś się zmieniło?

SARCO - 2010-09-30, 23:17

Dotyczy Dustera i innych modeli ale montując instalacje w ASO tracisz gwarancję producenta a jest ona zastąpiona przez "gwarancję dilera",jedyny problem to taki że jak ci coś padnie w trakcie trwania "gwarancji dilera" to auto naprawisz na gwarancji tylko tam gdzie go zakupiłeś a w każdym innym zapłacisz.
Ja znalazłem w swojej okolicy ASO które montuje LPG za 3,2k z 55 litrowym zbiornikiem i pełną gwarancją na auto.

laisar - 2010-10-01, 00:21

Ale z podanej linki wynika jednak coś zupełnie innego...
SARCO - 2010-10-01, 23:16

Ja wypytywałem w dziesięciu salonach na Śląsku i wszędzie była odpowiedź-traci pan gwarancję,tylko w jednym było że traci pan gwarancję producenta,ale my dajemy taką samą i na taki sam okres.Na pytanie czy oni instalację montują u siebie,odpowiedzieli że nie ale mają umowę z sprawdzony warsztatem montującym instalację.
benny86 - 2010-10-02, 15:03

Sarco mógłbyś napisać który salon montuje gaz?
Auto Krytyk - 2010-10-04, 07:06

Montuje Pietrzak w Świętochłowicach ale gwarancje masz tylko u nich na silnik, jak padnie gdzieś na drugim końcu Polski to radź sobie sam, w innym serwisie zwalą na gaz. Sam się zastanawiałem nad gazem i wziąłem diesla w końcu.
Dar1962 - 2011-10-18, 21:31

zamawiając swój egzemplarz w pierwszej dekadzie października w Nazaruk Service na ul. Kunickiego 161 w Lublinie też zadałem pytanie o ewentualny montaż LPG. Odpowiedź standardowa: - my nie montujemy, montuje warsztat, z którym mamy układ, gwarancja producenta na silnik przepada, my czyli diler dajemy gwarancję na identyczny okres czasu. Na razie sobie odpuściłem. Dotrę, pojeżdżę i się zastanowię
mud maX - 2011-10-18, 21:53

A duże przebiegi planujesz?
Kabe - 2011-10-18, 21:55

No tak słucham (tzn. czytam), i taka myśl mi świta. I po co to wam? Dla oszczędności? Pudło - LPG będzie kosztować tyle co benzyna. Przypomina mi się film z Fedorowiczem (chyba "nie ma róży bez miłości" czy coś takiego) - facetowi urwał się kran i stara się strumień jakoś skierować do wanny. Biedzi się, coś kombinuje szczotą i kubłem (w końcu kubeł ląduje mu na cymbale), puszcza strumień przez rękawy marynarki... Wchodzi cwaniaczek (Yogi Bubu) i mówi: "zostaw, Jasiu, zostaw",demontuje całą instalację - i oto strumień ładnie sam trafia do wanny. Jak z tym gazem - narobicie się, nagłowicie, przykrości rozlicznych doznacie, a na końcu (jeśli, oczywiście, macie duuuuuże szczęście) wyjdzie finansowo na to samo.
mud maX - 2011-10-18, 22:30

Kabe napisał/a:
wyjdzie finansowo na to samo

niestety miałem takie właśnie doświadczenia z seatem crdoba. Przez naprawy i regulacje instalacja praktycznie nie zdążyła się zwrócić (a gaz był wtedy po 1.10-1.20zł). Poza tym zimą na krótkich odcinkach musiałem jeździć na benzynie, bo inaczej były problemy z ponownymym uruchomieniem silnika. U mnie to było ostatnie auto na gaz.
Ale ci co robili częste i długie trasy chwalili sobie LPG.

Kabe - 2011-10-18, 22:38

mud maX napisał/a:
ci co robili częste i długie trasy chwalili sobie LPG.

Ależ ja absolutnie przyjmuję do wiadomości, że istnieją okoliczności (pattern użycia pojazdu), w których, JEŚLI wszystko idzie dobrze, da się uzyskać oszczędności. Natomiast wydaje mi się, że jest jakimś koszmarnym nieporozumieniem przystępowanie do instalowania gazu "z marszu", jako pierwsze co się robi z samochodem, bez naprawdę pogłębionej refleksji na temat tego, czy przypadkiem nie jesteśmy Jasiem - Fedorowiczem (że o całkiem innym Jasiu nie wspomnę).

RnR - 2011-10-18, 22:47

Ja prowadze np. statystyki dokladne kosztow i aktualnie po 12kkm paliwo vs reszta (ubezpieczenia itp) jest 50/50 - a za chwile do kosztow "nie paliwowych" dojdzie ~3kpln za komplet zimowych kol... oczywiscie to sa tez inwestycje (bagaznik dachowy, kola itp) - poza ubezpieczeniem i myjniami, i za rok miejmy nadzieje bede tylko glownie lal paliwo ale rowniez mam auto na LPG (ponad 130kkm na gazie po 120kkm na benzynie - Peugeot 406) i troche zaluje - pewnie 5x zwrocil sie koszt zalozenia gazu a nawet wartosc auta ale teraz jest ono w stanie agonalnym, nie za bardzo jest je gdzie serwisowac (jedni zwala na gaz, inni na inne) i auto ktorego jestesmy pierwszymi wlascicielami jest na prostej drodze na jakiegos zloma i sprawia problemy - gdyby nie gaz to kto wie - moze spokojnie bysmy niz smigali jeszcze z 10 lat jako dojazdowka po miescie dla zony...
Prezes - 2011-10-19, 07:58

Jak się ma gaz - psychika inaczej działa. Mam gaz mogę więcej jeździć. Zainwestowałem w gaz - muszę dużo jeździć :mrgreen: Opłaca się gaz w samochodach, którymi chce się szybko jeździć i które wtedy palą 15 litrów :mrgreen: Jak samochód pali 6-7 litrów, i przebiegi roczne mniejsze niż 30-40 tysięcy, to chyba nie ma co się bawić, chyba właśnie, że ma się opory jeżdżenia na drogiej benzynie ;-)
benny86 - 2011-10-19, 11:46

Ja tam przez 130tys. km escortem na LPG zaoszczędziłem na połowę nowego aveo, a to już dla mnie coś... Koszty, poza standardowymi (tzn. przegląd instalacji raz w roku za 80zł i badanie techniczne droższe o 80zł również raz w roku) to wymiana reduktora (300zł, ale przed złomowaniem go zdemontowałem i poszedł do żyda za 200zł :mrgreen: ). Najśmieszniejsze jest to że przez 5 lat i 130tys. km nie wymieniłem kabli WN 8-) Po prostu działało wszystko jak należy to nie byłem nadgorliwy...
Kabe - 2011-10-19, 12:15

benny86 napisał/a:
wymiana reduktora (300zł, ale przed złomowaniem go zdemontowałem i poszedł do żyda za 200zł

Rozumiem, że mówimy o pięciu OSTATNICH latach życia Escorta z instalacją mieszalnikową, zakończonych złomowaniem tegoż. Rozumiem też, że instalacja ta była już z "dobrodziejstwem inwentarza" w pojeździe i nie musiałeś martwić się o gwarancję na pojazd (bo jeśli musiałeś, to szrot po 5 latach - gratulacje!). Podnoszę ten aspekt, bo wielu forumowiczów ma problem z otworzeniem schowka "bo a jak unieważnią gwarancję?".
Widzę, że eksploatacja ta odbywała się w czasie gdy różnica w cenie LPG i benzyny była znacząca - to se ne vrati. Kwalifikujesz się jako przypadek, który zidentyfikowałem i przyjąłem do wiadomości. Nie wydaje mi się, żeby to choć odrobinę podważyło moją całościową opinię w temacie.

48piotr - 2011-10-19, 13:34

Kabe napisał/a:
w czasie gdy różnica w cenie LPG i benzyny była znacząca - to se ne vrati.

Dawniej wynosiła ok 2zł/l. teraz więcej :roll:

benny86 - 2011-10-19, 13:49

Kabe napisał/a:
Rozumiem, że mówimy o pięciu OSTATNICH latach życia Escorta z instalacją mieszalnikową, zakończonych złomowaniem tegoż.

Tak, w sumie mogłem zostawić escorta bo technicznie był sprawny musiałbym zainwestować około 3500zł w remont blach i śmigałby do dzisiaj, ale nie potrzebuję dodatkowego samochodu, mimo sentymentu do poczciwego escorta.

Kabe napisał/a:
eksploatacja ta odbywała się w czasie gdy różnica w cenie LPG i benzyny była znacząca - to se ne vrati

Masz szklaną kulę czy natura obdarzyła Cię proroczymi snami :?: LPG u mnie się ustabilizowało po podwyżkach na poziomie 2,7-2,8zł natomiast od kilku dni ceny PB95 idą znacząco w górę (lotosy i statoile wyceniają ją na 5.31zł. Na jakim poziomie i czy w ogóle ceny obu paliw ustabilizują się w dłuższej perspektywie tego nikt rozsądny dziś nie powie, za dużo niepewności. Pewnym jest jedynie wzrost ceny ON po 1 stycznia z racji podwyższonej akcyzy (wspominam o tym bo często jest to paliwo alternetywne wobec benzyniaka z instalacją LPG).
Że instalacja była zamontowana już w kupionym samochodzie - co z tego, przy oszczędnościach 17 tysięcy zł, te 1800zł na instalację (cena LR mieszalnikowej gdy kupowałem escorta) to naprawdę niewiele...

Moim zdaniem kompletnym nieporozumieniem jest mówienie że LPG opłaca się przy przebiegach minium xxxx kilometrów miesięcznie/rocznie. Zawsze trzeba jeszcze uwzględnić planowany okres eksploatacji (tak, w nówkach można go zaplanować w kilkunastoletnm samochodzie to trochę wróżenie z fusów).

Kabe - 2011-10-19, 14:21

benny86 napisał/a:
Masz szklaną kulę czy natura obdarzyła Cię proroczymi snami

Nie, po prostu czytam enuncjacje prasowe. Tak, wiem, "telewizja kłamie"... Ale jednak składa mi się to do kupy - pasuje do wizji świata pogrążonego w kryzysie, w którym Państwo maniacko dba o uszczelnianie przypadków "mania za dobrze".

W innych kwestiach, które ostatnio poruszyłeś, nie ma między nami żadnych kontrowersji - równie dobrze sam to mogłem napisać (i zresztą napisałem, tyle że innymi słowami).

benny86 - 2011-10-19, 14:32

Kabe napisał/a:
Tak, wiem, "telewizja kłamie"...

Kłamać może nie kłamie w sposób jawny i celowy, ale musi zarabiać, a wszelkie chwytliwe, emocjonujące tematy (te dotyczące np. naszych finansów) są ku temu świetną okazją - oglądalność rośnie szybciej niż ciśnienie tętnicze widzów...

Kabe napisał/a:
Ale jednak składa mi się to do kupy - pasuje do wizji świata pogrążonego w kryzysie, w którym Państwo maniacko dba o uszczelnianie przypadków "mania za dobrze".

Też tak sądze, dlatego jeśli będą istotne podwyżki opłat publiczno-prawnych to dotkną wszystkich rodzajów paliw (poza podniesieniem akcyzy na ON, co wynika z konieczności dostosowanie się do prawodawstwa wspólnotowego). Akcyza na LPG w Polsce należy do jednych z wyższych jeśli popatrzeć by na inne kraje członkowskie. A dojeni i tak będziemy w inny sposób, u mnie np. zauważyć można dziwnie częste kontrole prędkości na drogach wylotowych z miasta, bo np. na między-osiedlowej drodze, w pobliżu przedszkola i szkoły podstawowej patrolu nie widziałem od dłuuuuuugiego czasu

Dar1962 - 2011-10-19, 16:02

benzyna nie stanieje, to chyba pewnik. Wszystko wskazuje na to,że w styczniu cena oleju napędowego (akcyza europejska) wyprzedzi cenę benzyny. Pociągnie to z pewnością za sobą podwyżkę LPG, który nadal jednak będzie kosztował znacząco taniej i nadal będzie opłacać się jego instalacja. Najwyżej jej amortyzacja potrwa dłużej. I tu jest pies pogrzebany.W moim przypadku (po kupieniu córce auta) drastycznie spadły moje roczne przebiegi i obecnie wynoszą sporo poniżej 10 tys km rocznie. Moje poprzednie auto (nissan note 1,6 Pb) paliło średnio 6,5 - 8 l benzyny w zależności od warunków jazdy. Zakładając nawet,że Duster będzie palił 8-10 l to zwyczajnie nie opłaci mi się inwestować w instalację LPG. Planuję nim pojeździć 6 może 7 lat i zrobię w tym czasie nie więcej niż 70-80 tys km.Amortyzacja (biorąc po uwagę wszystkie realne, dodatkowe koszty) zapewne trwałaby dłużej. Nie sposób zresztą precyzyjnie wyliczyć kosztów nieprzewidzianych inwestycji związanych z LPG.
Ergo? - gdyby Dacia stosowała zabieg podobny do konkurencji - Skoda oferuje Octawię I z silnikiem 1,6 8V z zamontowaną fabrycznie wtryskową instalacją gazową rzekomo w cenie auta - pewnie bym się skusił. W obecnej sytuacji - przynajmniej przez okres gwarancji sobie odpuszczę


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group