Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Brak węża gumowego przy filtrze powietrza
Autor Wiadomość
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-21, 22:34   Brak węża gumowego przy filtrze powietrza

Może wyda się to dziwne, ale dopiero dzisiaj okazało się, że brakuje mi węża gumowego idącego do obudowy filtra powietrza. I to w sumie przez przypadek. Znajomy ogladał auto, zagląda pod maskę i pokazuje palcem i cytuję: " Czy tu nie powinno być jakiejś rury? ".
I teraz nie wiem, czy po prosty wypadła - może to wypaść? Czy mi po prostu nie zamontowali, albo ktoś skubnął jak byłem 2 dni temu na przeglądzie instalacji LPG. zastanawiam się, czy jest sens robić o to awanturę w serwisie, że u nich zginęło, czy lepiej kupić. Jak wygląda mocowanie - może się to chociaż teoretycznie samo wyczepić, czy nie? :-/
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
husky 


Marka: Toyota
Model: Hiace
Silnik: 2,5 D4D
Rocznik: 2008
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 64
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2010-08-22, 01:37   

tak piszesz w cały świat - że szwagier zajrzał pod maskę i dojrzał że nie ma tego czego być może nie ma. Zrób zdjęcie - pokaż - omówimy.... brakuje to tutaj co najwyżej profesjonalizmu a nie żadnej rury.
_________________
Zapraszam do zakupu samochodów marki Renault i Dacia
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-22, 04:28   

husky, jak piszę, że brakuje, to brakuje. Jest gruby, gumowy wąż, który doprowadza powietrze do obudowy i ja go nie mam. I daruj może sobie te opowieści ze szwagrem.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Ostatnio zmieniony przez matucha 2010-08-22, 04:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-22, 05:26   

Jeśli chodzi o rurę doprowadzającą powietrze do filtra, to taka karbowana rura plastykowa powinna być :


_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-22, 05:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-22, 08:55   

husky napisał/a:
tak piszesz w cały świat - że szwagier zajrzał pod maskę i dojrzał że nie ma tego czego być może nie ma. Zrób zdjęcie - pokaż - omówimy.... brakuje to tutaj co najwyżej profesjonalizmu a nie żadnej rury.

husky, komu zarzucasz brak profesjonalizmu??? Czy matucha, jako użytkownik Dacii powinien lepiej znać się na samochodach niż niektórzy mechanicy z ASO???
Stonuj trochę...
matucha, wrzuć jakąś fotkę.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2010-08-22, 08:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-22, 09:03   

Ehh, dopiero teraz zauważyłem Matucha, że masz też LPG - a właśnie przy montażu gazu mogli zdjąć ci tą rurę z powodu :

cyt. :
" Dlaczego, gdy samochód jest rozpędzony do kilkudziesięciu kilometrów na godzinę podczas wciśnięcia sprzęgła (noga zdjęta z gazu), silnik gaśnie. Na postoju wszystko działa prawidłowo. Co robić?

Prawdopodobnie przyczyna jest banalna: w wielu autach wyposażonych w tradycyjną instalację pęd powietrza dostającego się do silnika podczas jazdy jest na tyle silny, że nadmiernie rozrzedza mieszankę gazową trafiającą do silnika i auto gaśnie, chyba że kierowca trzyma nogę na pedale gazu. Należy odwrócić plastikową rurę, którą silnik zasysa powietrze (zwykle z przodu pojazdu) tak, aby powietrze nie było do niej wdmuchiwane podczas jazdy, a tylko zasysane przez nią. "
- i często zwykle zdejmują tą rurę aby pęd powietrza był mniejszy.


Jednak, tą rurę gazownik powinien ci oddać, w końcu to twoja własność.
Sama nie ma możliwości wypięcia się, zgubienia, itp.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-08-22, 09:42, w całości zmieniany 4 razy  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-22, 09:26   

LOL, mam rurę, a jak samochód zaczął gasnąć w wyżej wymienionej sytuacji umówiłem się na regulacje zaworów i po sprawie

Swoją drogą może warto ją ściągnąć? Więcej powietrza, lepsze spalanie
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-22, 13:12   

czaju napisał/a:
Więcej powietrza, lepsze spalanie

A nie wygląda to tak, że "odatkowe" powietrze zwiększa spalanie? skład mieszanki powinien być taki sam w proporcjach (chyba 14,7:1) więc przy dodatkowym dopływie paliwa powina yć też zwiększana ilość pdoawanego paliwa, chyba że gdzieś jestem w błędzie?
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-22, 13:38   

właśnie doczytałem (ah tak to jest jak się nie doczyta do końca i dopowie sobie teorie ;p), że więcej powietrza jest wdmuchiwane z rurą niż bez rury, także zabieg ściągnięcia rury nie jest zabardzo profesjonalny, a jedynie ma pomóc (troche) jeśli nie potrafimy poradzić sobie w inny sposób ;/ (np. poprzez odpowiednie ustawienie komputera gazowego etc.)
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-08-22, 13:49   

husky napisał/a:
tak piszesz w cały świat - że szwagier zajrzał pod maskę i dojrzał że nie ma tego czego być może nie ma. Zrób zdjęcie - pokaż - omówimy.... brakuje to tutaj co najwyżej profesjonalizmu a nie żadnej rury.


Ze swoimi klientami też tak "uprzejmie" rozmawiasz?
Człowiek poprosił o radę a nie o aroganckie pouczenia.
Pozostałych dyskutantów przepraszam za offa...
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-22, 20:00   

Tak mam LPG. I dokładnie brakuje tej rury karbowanej, co na foto. Na początku myślałem, że może faktycznie ma jej nie być - skoro auto budżetowe, to na całego :-P Później wpadłem na pomysł przeglądnięcia fotek na allegro i we wszystkich autach było to zamontowane.

W poniedziałek mam wpis przeglądu do książki serwisowej, bo jej zapomniałem na przegląd, to sobie z kimś tam pogadam. W końcu to sekwencja, a nie parownik.

czaju napisał/a:
właśnie doczytałem (ah tak to jest jak się nie doczyta do końca i dopowie sobie teorie ;p), że więcej powietrza jest wdmuchiwane z rurą niż bez rury, także zabieg ściągnięcia rury nie jest zabardzo profesjonalny, a jedynie ma pomóc (troche) jeśli nie potrafimy poradzić sobie w inny sposób ;/ (np. poprzez odpowiednie ustawienie komputera gazowego etc.)


Z rurą też zasysane powietrze jest zimniejsze - zimniejsze, więcej tlenu w jednostce objętości - trudniej o zbyt bogatą mieszankę tak w telegraficznym skrócie.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-22, 20:36   

Czyli bez węża - lepiej na gazie, z wężem - lepiej na benzynie?
_________________
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-22, 20:56   

W ogóle nie lubię gadów - a w szczególności węży. :-P
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-22, 21:12   

Jako że mam wąż i się waham prosze o solidną radę, czy go ściągnąć czy nie ;p (skończy się że na hamownie pojadę żeby ustalić ;p)
 
jaro777 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine 7 os.
Dołączył: 03 Lip 2010
Posty: 14
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2010-08-23, 20:04   

czaju napisał/a:
Jako że mam wąż i się waham prosze o solidną radę, czy go ściągnąć czy nie ;p (skończy się że na hamownie pojadę żeby ustalić ;p)


Ja jako drugi samochód użytkuję na gazie Vectrę C 1.8 ( na gazie 48 tyś) bez żądnych magicznych przeróbek typu modyfikacje dolotu, samochód spisuje się bardzo dobrze. Jak zapytałem, przy montażu, swojego gazownika co myśli o usuwaniu czy odkręcaniu w innym kierunku orginalnego dolotu to odpowiedział, że tylko partacze co nie umieją ustawić instalacji to robią i dotyczy to każdego samochodu bez względu na markę, dodał przy tym parę dosadnych epitetów pod ich adresem.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-08-23, 20:36   

Ja też miałem 2 auta na gazie - jedno do dzisiaj - i pomimo parownika nic nie zniknęło spod maski. Chciałem się tylko dowiedzieć, czy ona tam powinna być, gdy auto jest nowe. Skoro powinna, to trzeba coś z tym zrobić.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-08-23, 20:39   

Definitywnie ta rurka powinna tam być.
_________________

 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-08-23, 22:37   

Przy drugiej generacji LPG samochód czasem gasł jak była rura z "nadmuchem", przy sekwencji to się mi nie zdarzyło.
Rura tam ma być i tyle w temacie.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne