DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Duster 4x4 - usterka napędu 4WD

esdziewiaty - 2010-12-16, 00:22
Temat postu: Duster 4x4 - usterka napędu 4WD
Witam. Śniegu już chyba pół metra , więc samochodem jestem zachwycony z racji jego technicznych atrybutów. Jednakże dziś już 2 raz w przeciągu tygodnia na desce rozdzielczej zaobserwowałem zapalone kontrolki "2WD " i "świece żarowe/usterka elektryczna" . Zatrzymałem sie wyłączyłem silnik, po chwili go włączyłem i wszystko działa okej. Postanowiłem zajrzeć do instrukcji obsługi , a tam stosowna tabela zna taki komunikat "kontrolkowy" i klasyfikuje go jako usterkę napędu 4WD. Jutro i tak rano jadę do salonu , na montaż akcesoriów , które nie dojechały na czas... Tam będę interweniował w tej sprawie. Może komuś juz się takie coś pojawiło i miał z tym styczność?

W tym temacie będe Was na bieżąco informował o statusie sprawy , gdyż wydaje mi sie to być dosyć ważną kwestią.

Pozdrawiam , i dodam , że przebieg aktualny na 16.12.2010 to 820km.

wojtek22 - 2010-12-16, 00:44

Mi się dzisiaj też udało zobaczyć tą kontrolkę i przełączenie automatyczne na 2WD. Pomęczyłem samochód w kopnym śniegu jazdą do przodu i do tyłu. Wydaję mi się że gdzieś wyczytałem że ten napęd tak się zachowuje w momencie przegrzania.
akofreda - 2010-12-16, 07:17

Też miałem to 1 raz a było to przedwczoraj. Po zgaszeniu silnika i uruchomieniu ponownie wszystko wróciło do normy. Jeździłem na auto. Ciekawe jakie informacje uzyskasz w serwisie. Przebieg ok. 8300 km.
laisar - 2010-12-16, 08:03

@esdziewiaty: Jeżeli to było po bardziej forsownej jeździe w trybie "Auto" lub "Lock", to pewnie nie usterka, tylko automatyczne awaryjne przełączenie się w inny tryb.

Przypuszczam, że wszystko jest w instrukcji - ale jeżeli nie, to proszę:

    "Auto":
      • kiedy temperatura sprzęgła międzyosoiowego przekroczy 160°C, napęd przechodzi w tryb "Lock" i miga jego kontrolka;

      • jeżeli temperatura przekroczy 220°C, następuje przełączenie na "2WD" i miga jego kontrolka;

      • tryb "Auto" włączy się ponownie sam, kiedy temperatura spadnie do 142°C.



    "Lock":
      • jeżeli temperatura przekroczy 220°C, napęd przechodzi w tryb "2WD" i miga jego kontrolka;

      • kiedy temperatura spadnie do 142°C, nastąpi przełączenie w tryb "Auto".



Trochę dodatkowych informacji: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=71435#71435

esdziewiaty - 2010-12-16, 15:42

Niestety przegrzanie to to na pewno nie było. pierwszy raz komunikat wyskoczył podczas ruszania z miejsca parkingowego w śniegu, ale bez żadnych problemów z wyjazdem nie było , więc przegrzania tez. Drugi raz podczas zwykłej jazdy miejskiej. Napęd w obu przypadkach był w pozycji AUTO. Serwis przyjął zgłoszenie , ale na tą chwilę zadnych informacji.
akofreda - 2010-12-16, 19:19

W instrukcji doczytałem, że jeśli jest różnica w ciśnieniu opon lub stopniu zużycia to może taki komunikat się pojawić. Chciałem sprawdzić i dopompować koła ale jak na złość na 3 stacjach kompresory z kartkami o awarii :-( ZIMA!!!!
benny86 - 2010-12-16, 19:22

U mnie podobnie, niektóre zepsute a niektóre nieczynne przy mrozach zawsze (spuszczają ciśnienie z układu czy coś takiego) Mam to szczęście że u mojego wulkanizatora sprawdzenie ciśnienia i dopompowanie w razie potrzeby mam za free - zawsze u niego zmieniam opony, niejeden komplet też już kupiłem od nich więc nie kasują za byle co
piotrres - 2010-12-16, 19:30

A nie za bardzo koledzy forsowali tryb 4WD?

Bo "kurzaczyk" ma w sobie coś takiego, że aż chce się udowodnić, że jest lepszy od innych 4WD (2WD wiozłem swoim 2-mce temu 3 wojaków: byli zachwyceni! O czym dowiedziałem się... dzisiaj 0 15:05)
Ja biorąc pod uwagę własności X-traila (ćwiczyłem go) i obiekcje Żony ( 6-biegów?! nie będę tym jeździła!, zakopiesz się w trudnym miejscu-znam cię!: a ja kocham swoją Pania 8-) ) z bólem serca wybrałem... 2WD

A sprzęgło wiskotyczne też można ugotować (łatwiej!)

laisar - 2010-12-16, 20:28

esdziewiaty napisał/a:
Niestety przegrzanie to to na pewno nie było. [...] Serwis przyjął zgłoszenie , ale na tą chwilę zadnych informacji.

Dlatego napisałem "jeżeli" - w innym przypadku pozostaje czekać na wieści z serwisu...

esdziewiaty - 2010-12-19, 10:42

Samochód wrócił z serwisu , a diagnoza to brak diagnozy. Polecono obserwować auto , i gdy będzie się to powtarzało , mam się zgłosić ponownie. Dodam , że napęd 4x4 działa oprócz tych dwóch występków bardzo dobrze i całkowicie poprawnie.

Pozdrawiam

billbill666 - 2010-12-19, 11:36

nie ma czasem czujnika przeciążenia sprzęgła i stąd to rozłączanie?lub nie katuj często w ciężkim terenie(być może te rozłączenia to przypałka sprzęgła)przeszukaj fora Nissana(ten sam napęd) może coś więcej się dowiesz.
jjmalin - 2010-12-19, 12:06

a masz te same opony z tym samym bieżnikiem?? kiedyś było coś takiego w Turbo Kamerze w Nissanie Navarze ...
billbill666 - 2010-12-19, 12:58

napędowi Dustera bliżej do napędu Nissana X-TRAIL-a czy "kaszkaja"niż NAVARRY.tu bym szukał.
akofreda - 2010-12-21, 08:39

Dziś znowu wyświetliła się mi ta sygnalizacja. Odpaliłem auto, przełączyłem na 4x4 i pojechałem wokół bloku. Przy ruszaniu na drogę główną (puszczałem sprzęgło, z 2ki) zapaliły mi sie lamplki. Samochód był zimny, temp. zewnętrzna ok. -8st. C. Tak więc sprzęgło napędu 4x4 nie powinno się zagrzać. Przejechałem kilkaset metrów na parking przed sklepem. Tam wyłączyłem silnik i włączyłem go ponownie. Wszystko wróciło do normy. dałem 4x4 i zrobiłem kilka ostrych manewrów i nic się nie stało. Przełączyłem na auto i tak dojechałem do pracy. Tam przy dojeździe na parkingu znowu 4x4 i dynamicznie - i również nic się nie zadziąło.
Opony sprawdzałem i dałem 2atm. Lecz mam wrażenie, że przednie są bardziej ugięte i może to powoduje taki efekt. Trzeba by spróbować je troche podpompowac tylko na ile. Zobaczę. ;-)

Cendra - 2010-12-21, 10:58

W oponki daj tyle atm ile zaleca producent, niestety nie wiem ile to jest, musisz spojrzeć w instrukcję lub gdzieś na naklejkę w aucie ;)
48piotr - 2010-12-21, 13:53

Ciśnienie 2 atm na drzwiach kierowcy :->
billbill666 - 2010-12-21, 13:54

jeśli producent podaje np 2.0atm w te mrozy bym dołożył i utrzymywał 2.2 lub 2.3 i powinno być dobrze.
48piotr - 2010-12-21, 14:07

Pompować-nie żałować :!: ;-)
kisu - 2010-12-21, 14:10

znalazłem takie coś na forum nissana - problem dotyczył X-traila 4x4

Cytat:
Tak jak kolega napisał okazała się awaria przeniesienia napędu. Mój poprzednik "zapomniał mi wspomnieć" że sprzęgło elektromagnetyczne w tylnym moście jest uszkodzone - było przewijane uzwojenie - dość spartańsko - bez obciążenia tył szedł ale moment jaki był przenoszony na tył był zbyt mały - przez co powstawała potężna różnica pomiędzy prędkością osi przedniej i tylniej co prowadziło do wytwarzania się sporych temp. w skrzyni - efekt końcowy zapalona lampka awarii i odłączenie napędy 4x4. Szczęśliwym dla siebie jestem już po wymianie i wszystko jest w absolutnym porządku.

akofreda - 2010-12-21, 14:27

Miejmy nadzieję, że nie jest to co znalazł kolega kisu.
Skłaniam się do wersji z podpompowaniem. Po wymianie opon ana zimowe sprawdziłem powietrze dopiero po jakimś miesiącu i okazało się, że jest około 2,4, 2,5 atm. Spuściłem do 2,0 i może to to ;-)
Sprawdzę dzisiaj chyba, że znowu kompresory będą KAPUT.. :!: :evil:

billbill666 - 2010-12-21, 14:34

kolego całkiem możliwe że to przypałka(jeszcze kilka)i wymiana sprzęgła chyba że już porządnie dostało auto po tyłku w głębokim śniegu i jest po ptokach :-( Sugerowałbym delikatniejsze obchodzenie się z autem chyba że "choroba wieku dziecięcego" :shock: choć napęd w użyciu od kilku lat u innych producentów.
akofreda - 2010-12-21, 14:40

Nie był męczony, tylko kilka kółek na placyku i wtedy nic się nie zapaliło.
billbill666 - 2010-12-21, 14:50

w przypadku upalania stopniowego sprzęgła nic nie będziesz odczuwał,lampka też nie musi się zapalić od razu,raz,drugi,trzeci...dziesiąty upalisz i mając dołączane 4x4 zrobi Ci się 4x2.Swego czasu(przed kupnem SGVII a była chęć na RAV4) czytałem o tym na forum TOYOTY w przypadku RAV4.Tak kolo załatwił nową ravkę,na 15 tyś(przegląd)wymieniał na swój koszt sprzęgło,koszt w aso TOYOTY-5tyś plus robocizna.Odpuściłem ten rodzaj napędu.Może dopompowanie kół wystarczy.W razie czego weź obserwatora niech popatrzy jak Ci się koła kręcą(czy równo obie osie)przy ruszaniu w 4x4LOCK.
esdziewiaty - 2010-12-21, 15:09

Dziś po raz kolejny , zapięty napęd w trybie LOCK, aby wyjechac z zaspy na parkingu , ruszyłem i 2WD oraz świece żarowe. Szybkie wyłaczenie zapłonu , i już wszystko działało :mrgreen: . Ciekawa to przypadłość
piotrres - 2010-12-21, 15:30

Hmm ten problem plus filmik jest przedstawiony także tu:

http://translate.google.p...pl&hl=&ie=UTF-8

http://www.daciaclub.ro/P...la-t195190.html

SpikeMike - 2010-12-27, 13:22

U mnie dzieje się to samo. Dotychczas dwa razy.

Ale na początek inna obserwacja. Nie wiem jak u was, ale w mojej DD (oraz u kolegi- identyczny egzemplarz) po uruchomieniu auta i przejechaniu kilkunastu metrów z lewej tylnej strony dochodzi przez ok 1 sek charakterystyczny terkot (stawiam na coś z układu ESP). Dzieje się tak zawsze, więc uznaliśmy, że "tak ma być" Wygląda to tak, jakby testował się układ ESP/ASR+4WD sprawdzając to czy cisnienie w oponach jest takie samo oraz czy koła mają taki sam rozmiar (o tym jest w instrukcji).

Moje przypuszczenie jest takie, że zaraz po uruchomieniu silnika i przełączeniu w tryb LOCK (nie wiem czy temperatura ma znaczenie), następnie gwałtownie ruszając samochodem (moje dwa razy były wyjazdem z zaspy) system się nie przetestuje i po prostu głupieje następnie się wyłączając. Wystarczy wyłączyć silnik i odpalić na nowo i wszystko wraca do normy, jednak zachowania takiego za normalnego bym nie uznał.

greg1367 - 2010-12-27, 15:33

Zamieściłem tabliczkę z wartościami ciśnienia,napisane 2 bar , moje oponki fabrycznie napompowane, mają po 3 atmosfery :roll: co oznacza 29 psi,że zapytam :?:
krakry1 - 2010-12-27, 15:39

Tu masz odp.: http://pl.wikipedia.org/wiki/Psi_%28jednostka%29
esdziewiaty - 2010-12-28, 16:02

Co do charakterystycznego terkotu , jest to absolutnie normalne , co zresztą opisano w instrukcji obsługi.
SpikeMike - 2010-12-28, 18:26

esdziewiaty napisał/a:
Co do charakterystycznego terkotu , jest to absolutnie normalne , co zresztą opisano w instrukcji obsługi.


Serio? Szukałem i nie znalazłem, mógłbyś podpowiedzieć? Dzięki

eplus - 2010-12-28, 21:22

piotrres napisał/a:
Hmm ten problem plus filmik jest przedstawiony także tu:

http://translate.google.pl/

Cytat:
Dla tych, którzy wzięli prochowiec jest myślenie, że Defender, przebudzenie!

Cytat:
Być może niektóre z kurczaka z gumy i odpowiednie dla dróg, takich jak film CEELI idą na rynku asfaltu.

Cytat:
MUD jest w twojej głowie, nie ma offroad.
:mrgreen: :mrgreen:
Traducător Google este genial!

esdziewiaty - 2010-12-29, 01:08

SpikeMike napisał/a:
esdziewiaty napisał/a:
Co do charakterystycznego terkotu , jest to absolutnie normalne , co zresztą opisano w instrukcji obsługi.


Serio? Szukałem i nie znalazłem, mógłbyś podpowiedzieć? Dzięki


Proszę uprzejmie. "Dacia Duster instruckja obsługi. Ref 999104225R/editie poloneza
NU 898-3-10/2010

Strona 2.12
Podrozdział "Cechy szczególne napędu na 4 koła"
"W przypadku włączenia trybu "AUTO" lub "4WD Lock" samochód może powodować więcej hałasu. Jest to normalne zjawisko. Jeżeli system wykryje różnice w wymiarach kół przednich i tylnych (np w przypadku niedopompowania opon , wyraźnego zużycia opon jednej osi , itd.), następuje automatyczne przełączenie na tryb "2WD"

Lampki kontrolne 2WD i "świece żarowe/usterka elektryczna" wyświetlają się na tablicy wskaźników . Należy jechać z umiarkowana prędkością i jak najszybciej udać się do Autoryzowanego Partnera marki."

Strona 2.13
Podrozdział "Nieprawidłowości w działaniu"
"Gdy system wykryje nieprawidłowe działanie , system zostaje automatycznie przełączony na tryb 2WD , a lampki kontrolne "2WD" i "świece żarowe/usterka elektryczna" zapalają się. Należy jechać z umiarkowana prędkością i jak najszybciej udać się do Autoryzowanego Partnera marki.
W przypadku nieprawidłowości w działaniu , może się zdarzyć ,system nie będzie przełączać się na tryb "2WD" lub na tryb "4WD LOCK" . Tryb "AUTO" pozostaje aktywny. Należy jak najszybciej skontaktować się z Autoryzowanym Partnerem marki."




To tyle z mojego nocnego szperania w instrukcji obsługi ;D
Pozdrawiam.

MaroX - 2011-02-28, 11:38

Witam,
Chciałbym odświerzyć temat awarii napędów. w prawdzie mam Dustera 4x4 z silnikiem benzynowym, ale objawy sa takie same.

Objawy: świeci się zielona kontrolka napędu 2WD mimo iż pokrętno znajduje się w pozycji AUTO oraz został aktywowany napęd 4WD. Swieci się żółta kontrolka awarii układu 4x4. Brak możliwości zmiany trybu pracy napędu za pomocą pokrętła. Po resecie systemu czyli wyłączeniu silnika - odczekaniu- oraz ponownym załączeniu - problem zanika.

Opis przypadku: Mieszkam na przedmieściach w lekko górzystym terenie, przy wyjeździe z osiedla używam czasami napędu 4x4 (lekki śnieg i lód na osiedlu). Tak tez zrobiłem tym razem, uruchomiłem napęd i przy wyjeździe (ok 30 s jazdy)przypomniełem sobie o pozostawionym na stole telefonie. Dusterka zostawiłem na luzie w bocznej uliczce, na ręcznym i pobiegłem po telefon. Wróciłem po około 1-2 minuty i zastałem napęd w stanie jak w opisie powyżej.

Napęd w tym przypadku nie miał czasu się nagrzać nie mówiąc nawet o przegrzaniu, nie bawiłem się w terenie a śnirgu było może 1-2cm. Ciśnienie w oponach sprawdzałem tydzień temu - byłem u wulkanizatora. Nie ruszałem ze strzałem na sprzęgle.Więc myślę że możemy darować sobie historie o przegrzaniu lub mechanicznym nadwyrężeniu układu napędowego.Nasuwa mi się kilka spostrzeżeń o potwierdzenie których (lub zanegowanie) chciałem prosić innych użytkowików którzy napotkali podobny problem:

1."usterka" występuje tuż po uruchomieniu napędu 4WD na "zimnym" pojeździe.
2. Temperatura otoczenia minusowa lub mocno minusowa (mój Duster stał całą noc na zewnątrz na mrozie).
3. "usterka" mija po resecie systemu - zgaszeniu- odczekaniu i ponownym zapaleniu silnika
4. Napęd nie był przeciążony bezpośrednio przed wystąpieniem "usterki"

Mimo tego że zdarzyło się to 1szy raz i nie uważam problemu za uciążliwy, może w przyszłości będzie potrzebna jakaś akcja lub kampania serwisowa i może uda nam się zdiagnozować usterkę. Moim zdaniem układ kontroli pracy 4x4 nanosi fikcyjnie występujący błąd w komputer. Błąd jest "chwilowy" tzn nie wystepuje ponownie po resecie systemu (wyłączenie silnika i ponowny rozruch) i zostaje z niego usunięty. W takich przypadkach serwis bezradnie rozłoży ręce i zaleci jazdę i obserwację. Moim zdanie powodem błedu może być niska odporność układu kontrolnego na temperaturę ( może niska jakośc elektroniki lub termometru, lub jakiś błąd oprogramowania).
Pozdrawiam
M

RnR - 2011-02-28, 19:21

Czy na forach nissana ludzie wspominaja o podobnych problemach?
Gość - 2011-03-07, 13:50
Temat postu: Re: Dacia Duster dCi 4x4 - usterka napędu 4WD
Witam. Moje pytanie: mam nową Duster więc wypróbowuję. Na prostej, czystej drodze, jadąc 4x4 celowo przekroczyłam 60 na godzinę, bo wg instrukcji ma powinno się samoczynnie wyłączyć. No i się nie wyłączyło. To znaczy, że coś nie działa i lecieć do salonu? Czy wszystko w normie?
esdziewiaty - 2011-03-07, 15:39

U mnie dla przykładu wyłącza się po 80km/h , nie widze w tym nic złego:) Wręcz przeciwnie.
jackthenight - 2011-03-07, 17:41

Ewa napisał/a:
jadąc 4x4 celowo przekroczyłam 60 na godzinę,


Tylko, że jak ty masz na liczniku 60 to tak naprawdę jedziesz z prędkością 50 :)
Pojedź szybciej np. 80 km/h - na pewno się wyłączy.

SpikeMike - 2011-03-09, 23:02
Temat postu: Re: Dacia Duster dCi 4x4 - usterka napędu 4WD
Ewa napisał/a:
Witam. Moje pytanie: mam nową Duster więc wypróbowuję. Na prostej, czystej drodze, jadąc 4x4 celowo przekroczyłam 60 na godzinę, bo wg instrukcji ma powinno się samoczynnie wyłączyć. No i się nie wyłączyło. To znaczy, że coś nie działa i lecieć do salonu? Czy wszystko w normie?


System przy 60km/h wyłącza Lock ale zostawia zapaloną kontrolkę LOCK, ponieważ do 80km/h pozostaje on w "gotowości". To znaczy, że jak nie przekroczysz 80km/h i prędkość spadnie poniżej 60, to lock "wróci" do swojej normalnej pracy. Po przekroczeniu 80 tak się już nie stanie i system będzie wyłączony permanentnie.

eplus - 2011-03-10, 07:15
Temat postu: Re: Dacia Duster dCi 4x4 - usterka napędu 4WD
SpikeMike napisał/a:
Po przekroczeniu 80 tak się już nie stanie ...

Nie szalejcie tak :mrgreen: :!:

Gość - 2011-03-10, 07:28
Temat postu: Re: Dacia Duster dCi 4x4 - usterka napędu 4WD
Cytat:
System przy 60km/h wyłącza Lock ale zostawia zapaloną kontrolkę LOCK, ponieważ do 80km/h pozostaje on w "gotowości". To znaczy, że jak nie przekroczysz 80km/h i prędkość spadnie poniżej 60, to lock "wróci" do swojej normalnej pracy. Po przekroczeniu 80 tak się już nie stanie i system będzie wyłączony permanentnie.



I to jest jakiś konkret. Dzięki. :)

Drakula - 2011-03-10, 08:41

jackthenight napisał/a:
Ewa napisał/a:
jadąc 4x4 celowo przekroczyłam 60 na godzinę,


Tylko, że jak ty masz na liczniku 60 to tak naprawdę jedziesz z prędkością 50 :)
.


Czytałem, tylko już nie pamiętam gdzie, że liczniki prędkości samochodów są fabrycznie ustawione żeby zawyżały prędkość. Chodzi o mandaty za przekroczenie prędkości i o ewntualne pozywy.

RnR - 2011-06-09, 07:40
Temat postu: Duster 1.5 dCI 110-kontrolka świec/usterki elektrycznej/ESP
Dzisiaj jadac do roboty 2x zapalila mi sie ta kontrolka (przebieg pod 5kkm) - oba razy po mocniejszym przyspieszaniu na 6'tce (4x4) - za drugim razem palila sie duzo dluzej - zgasla chyba za oboma razami po hamowaniu silnikiem. Wieczorem jade do Dabrowskich - zobaczymy co z tego wyjdzie.

Czy ktos mial podobne objawy? Jesli tak to co to bylo?

RnR - 2011-06-09, 18:29

No wiec zczytalismy bledy - niestety kiedys raz zaswiecila mi sie kontrolka od napedu i teraz tutaj chyba jest wszystko wymieszane. Zobaczymy czy i co wyskoczy next time:

Modul elektroniczny ESP:
DF017 - Modul elektroniczny - 1.DEF
Defekt zasilania lub anomalia wewnetrzna w ukl. elektronicznych
DF108 - Czujnik kata skretu kierownicy - 1.DEF
Defekt elektroniczny wewn.

Modul elektroniczny wtrysk sid 305:
DF090 - Obwod czujnika predkosci samochodu - 1.DEF

Nie wiem z jakiego modulu - chyba nie wszystko 1:1 zostalo wydrukowane
DF013 - Obwod el. wyk. ster. zawieszenia - 2.DEF
Informacje:
cc.1 Zwarcue orzy +12V
1. DEF : Impedancja obwodu
2. DEF : Natezenie pradu sterujacego
CC.0 : Zwarcie z masa
C0 : Obwod przerwany


Z tego co ja jestem w stanie zrozumiec to dzisiaj moglo to byc zwiazane z tym modulem wtrysku i czujnika predkosci - czy ktos kto moze czytal juz te bledy moglby rzucic okiem i daj znac jak to wyglada i czy spodziewac sie dalszych problemow?

Z gory dzieki

Prezes - 2011-06-09, 21:11

Znajomy znajomego po podkręcenie chipbopxa miał checkengine kilkukrotnie, ale jak się okazało na zlocie w komputrze błędu nie zapisało (może był zbyt krótki). Coś kiedyś ktoś pisał, że program zmieniano w dCi, może jest jakiś błędny i przy przyciśnięciu ciśnienie jest za duże?
RnR - 2011-06-10, 05:34

Mam nadzieję, że nie bo jest zupełna seria i wracając z roboty/jadąc do serwisu nie udało mi się powtórzyć :) No i z wtrysku błąd był niby od czujnika prędkości. Nic tylko czekać i znowu jechać jak coś chyba
RnR - 2011-12-31, 14:50

No wiec maly update po przerwie :)

Od napisania tego posta mialem ten problem 2x - w Sierpniu pojechalem, skasowali i powiedzieli, ze next time dluzej sie pobawia - na przegladzie jednak troche to chyba zbagatelizowali bo do jego czasu (tak z miesiac temu) nic sie nie pojawilo. Az tu w srode znowu mi sie zapalilo (byc moze ma to znaczenie - po kilku dniach postoju w garazu i po ruszeniu od razu po uruchomieniu (zazwyczaj auto mi chwile pracuje gdy zamykam garaz itp itd).

W kazdym razie - tym razem gdy pojechalem to okazalo sie, ze problem powoli jest znany - Pan z serwisu mial "tajne notatki" odnosnie mojego bledu (DEF017) i jeszcze jakiegos powiazanego ktory u mnie nie wystapil (pewnie wystapil za pierwszym razem gdy bledow bylo wiecej) ktore poza ponizszym sprowadzaly sie do tego, zeby wylaczyc i wlaczyc.

A teraz najciekawsze - przy usterce w Renault jest podobno adnotacja "Mozliwe rozwiazanie Kwiecien 2012" - problem podobno jest na sciezce komunikacji czujnika skretu kierownicy z modulem ESP - moze inni z podobnym problemem wybrali by sie ponownie do swoich serwisow i sprobowali wyciagnac podobne/wiecej szczegolow?

btw. Raz mialem wrazenie, ze ESP mi "blednie" dziwnie zadzialal - tzn wykonalem nagly skret w lewo w droge podporzadkowana a auto troche przychamowalo tylem, byly pierwsze sniegi wiec moze nastapil jakis poslizg ktoregos z kol na pasach ktorego nie poczulem ale... nie jezdze pierwsza zime i raczej bym poczul wszystko - tak mi sie to teraz uklada, ze byc moze ESP przez chwile nie wiedzial, ze skrecam? (mozliwe tez, ze to byl jakis blad mlodosci - bylo to chyba pierwsze zadzialanie ESP w moim aucie i narazie nic takiego sie nie powtorzylo) - co o tym sadzicie?

ajax - 2011-12-31, 15:18

Ano właśnie. Gdy pojawił się pierwszy "śniego-lód" postanowiłem zobaczyć jak sobie radzi ESP (a mam razem z ASR, tak przynajmniej podają w specyfikacji). Droga pusta, skręt (także pusty), miejsca ile kto zechce, napęd na auto. Dawaj skręt w lewo przy ok 30 km/h. Ciekawostka: zero reakcji samochodu. Silnika nie przydławił, nie przyhamowywał kół, napęd tyłu się nie odezwał, ABS milczał (nie dotykałem hamulca), kontrolka ESP czarna. Pojechałem jak na łyżwach na wprost :-? . Czy to tak ma być :?: Dobrze, że było dużo miejsca, ale w ścisku przed skrzyżowaniem mogło być nie ciekawie.
Dobrze, że nie do końca wierzę w te wszystkie wynalazki i stosuję znany od lat i jedynie pewny (patent P. Stefana, emerytowanego kierowcy zawodowego) sposób na poślizgi: "Nie wpadać" :mrgreen: .
Co jest :?: Czy zapłaciłem za coś, co nie działa, czy ja nie wiem jak to "cuś" ma działać :?: (Wampir to mój pierwszy samochód z takim wyposażeniem). Mogę liczyć na jakąś podpowiedź?
TTTM :?: aTMM :?: (tłumaczenie: ajax Tak Ma Mieć) Do serwisu :?:

RnR - 2011-12-31, 21:50

Może było za wolno? U mnie asr raczej działa chociaż prawdziwe testy jeszcze przed nami :) a co do błędów. Byłeś w serwisie może?
mekintosz - 2011-12-31, 22:08

Prezes napisał/a:
Znajomy znajomego po podkręcenie chipbopxa miał checkengine kilkukrotnie, ale jak się okazało na zlocie w komputrze błędu nie zapisało (może był zbyt krótki). Coś kiedyś ktoś pisał, że program zmieniano w dCi, może jest jakiś błędny i przy przyciśnięciu ciśnienie jest za duże?


Spytaj znajomego jak sie mu spisuje ten czip ? Pamietam jak na zlocie z nim rozmawialem i proponowal mi test w moim ale nie skorzystalem. Jednak coraz bardziej dojrzewam do czipa ;-)

ajax - 2012-01-01, 16:37

RnR napisał/a:
Może było za wolno? U mnie asr raczej działa chociaż prawdziwe testy jeszcze przed nami :) a co do błędów. Byłeś w serwisie może?


Na logikę prędkość ok 30 km/h przy skręcie powinna być aż nadto wystarczająca do zadziałania. Rozumiem, że może nie działać przy 3 km/h, ale przy normalnej prędkości, przy której wykonuje się skręty? ASR działający przy 150 jest bezcelowy ( a w każdym razie mało celowy) ze względu na bezwładność ponad tonowego samochodu. Dla mnie to tak samo jak gdyby ABS był odłączany poniżej 100km/h.
W serwisie jeszcze nie byłem, najpierw postanowiłem się popytać jak "toto" ma działać na ślizgawicy, bo może ja czegoś nie wiem lub nie rozumiem.

RnR - 2012-01-02, 06:21

Sytuacja którą opisałeś to był poślizg podsterowny. Zazwyczaj wał chyba broni przed nadsterownością. Niby w instrukcjiu mnie było, że jest jakąś kontrola podsterowności ale czyi jak działa to nie wiem jeszcze. Zobacz instrukcje i potestuj jak już będzie zima ;)
Prezes - 2012-01-02, 08:52

mekintosz napisał/a:
Spytaj znajomego jak sie mu spisuje ten czip ? Pamietam jak na zlocie z nim rozmawialem i proponowal mi test w moim ale nie skorzystalem. Jednak coraz bardziej dojrzewam do czipa ;-)
Już nie ma tego chipa, ale wie kto ma i możemy się kiedyś umówić na testy, to go wypożyczy.
ajax - 2012-01-02, 15:32

RnR napisał/a:
to był poślizg podsterowny. Zazwyczaj wał chyba broni przed nadsterownością. Niby w instrukcjiu mnie było, że jest jakąś kontrola podsterowności ale czyi jak działa to nie wiem jeszcze


dokładnie tak. Typowy poślizg podsterowny. Uważam, że na logikę ten system powinien coś robić zarówno przy podsterowności jak i przy nadsterowności. Jeśli coś będziesz wiedział napisz. Wdzięczność do zgonu Wampira ;-)

RnR - 2012-01-02, 21:36

Jak tylko przyjdzie zima obiecuje temat dokładnie zbadać :)
Capano - 2012-01-05, 18:24

Moje obserwacje występowania błędu o którym wspominacie: błąd, przypadkiem, wystąpił u mnie dwa razy, kolejne dwa udało mi się wywołać umyślnie.
Przypadkowy błąd pojawił się ok 2-3 sekund zaraz po ruszaniu, gdy komputer ESP sprawdza działanie systemu ,tj. słychać stukanie hamulców.
Tuż po uruchomieniu auta i po ruszeniu z mojego miejsca parkingowego mam ostry skręt, jeśli na tym etapie, samochód osiągnie prędkość przy której dochodzi do kontroli systemu komputer wyświetla błąd, zakładam iż ma to związek z różną prędkością obrotową kół na zakręcie wobec czego system zgłasza błąd. Sprawdziłem tą teorię i za każdym razem udało mi się wywołać "awarię" jeśli kontrola układu następowała podczas łuku. Obecnie pokonuje ten skręt bardzo powoli, przyspieszając na prostej, gdzie ESP sprawdza się bez zastrzeżeń.

Błąd nigdy u mnie nie wystąpił na prostej drodze. Czy ktoś z zacnych forumowiczów ,zechce zweryfikować moją teorię i wykona swoje testy? :mrgreen:
Co ciekawe, wcześniej jeździłem T25 Avensisem z ESP i parkowałem w tym samym miejscu i komputer był sobie w stanie z tym poradzić, aczkolwiek w Toyocie chyba przy innej prędkości następowała automatyczna kontrola sprawności układu.

Co do samego działa ESP w Dusterze, po roku mogę stwierdzić, iż spełnia swoją rolę, idealnie w moim odczuciu uzupełniając się z napędem 4x4. Przykładowo, jazda przez małe lokalne rondo, ślisko, śnieg, tryb auto, skręt w prawo, delikatnie gaz, komputer najpierw dołączył napęd na tylną oś wykrywając uślizg kół przednich, a w chwili gdy auto nie obierało zadanego toru jazdy, zjeżdżając z ronda do gry wchodziło ESP, operując gazem i hamulcami.

W zeszłą zimę, jadąc solidnie oblodzoną 7-mką od strony Płońska do Warszawy, bardzo silny boczny podmuch wiatru spowodował uruchomienie systemu i zapalenie się kontrolki działania ESP, trwało to może sekundę, ale zostało to przeze mnie odnotowane na+ :shock:

To tyle moich przemyśleń. Pozdrawiam.

RnR - 2012-01-05, 22:53

Dzieki - tutaj moze to byc uzasadnione napedem 4x4 - samochod sprawdza wielkosc opon na przedniej i tylnej osi zeby sie upewnic, ze mozna bezpiecznie spiac osie - teoretycznie powinien sobie umiec "policzyc" wszystko poprawnie znajac kat skrecenia kol - ale moze wlasnie tutaj tkwi problem ktory zostanie poprawiony do kwietnia - sprawdze to przy nastepnej okazji :)
ajax - 2012-01-18, 21:20

Coś się pojawiło w temacie ESP/ASR. Wygląda, że byłem zbyt delikatny i za łagodnie skręcałem koła. Dziś przeprowadziłem powtórkę z rozrywki w tym samym miejscu - planowo i specjalnie - w bardzo zbliżonych warunkach i przy maksymalnie zbliżonej prędkości, tylko koła skręciłem ostro i mocno - także celowo. System zaczął działać - tył zaczął przyhamowywać po wewnętrznej, czułem także reakcję samochodu na kierownicy a i międlił coś silnikiem. Cza b. krótki rzędu 1 sekundy to i niezbyt dokładnie wszystko zarejestrowałem, ale system zadziałał i korygował tor jazdy. Jednak uważam, że w trakcie normalnej jazdy ja to robię lepiej ;-)
Ale przy innych warunkach to pewnie inaczej bym zaśpiewał. W sumie wolę mieć pomocnika częściowo skutecznego niż jego zupełny brak :-D

Potestowałem dalej (śnieg wreszcie się jakoś trzymał) i już wiem o co chodziło. Po prostu jeździłem tak, że system nie widział potrzeby ingerencji. Jak się "postarałem" będąc "brutalny" to zaczynał działać i to całkiem skutecznie. Mimo wszystko pozostaję przy swoim zdaniu: niech sobie będzie i niechaj przez cały czas czujnie drzemie. W sumie to z tym patentem jest jak z poduszkami - mają być, ale nie chcę aby kiedykolwiek musiały zadziałać :mrgreen: Uważam moje niepokoje za zakończone.

squdo - 2012-02-05, 23:13

i mi się raz zdarzyło.
Temperatura koło -15oC.

Uruchomiłem auto, wsteczny bieg, ruszam i o dziwo zmielił kołami. Napęd w trybie auto.
Az się zdziwiłem bo nie wyglądało by było dużo śniegu itd.
Włączam LOCK i i dalej mieli kołami. To lekko do przodu i na wyświetlaczu 2WD i awaria.
Zmiana trybów już nie działa.
Wyłączyłem auto. Włączyłem zapalił lampka awarii zgasła. LOCK i wyjechał bez problemu.
Zgłosiłem w serwisie; diagnoza: komputer nie zarejestrował awarii ...."

RnR - 2012-02-06, 06:36

ja aktualnie testuje pod zywcem dusterka i niestety slabo. na tych mrozach praktycznie przy kazdym uruchomieniu zapalala sie kontrolka esp a bez niej naped od razu przy poslizgu przelaczal sie w 2wd. przy rozgrzanym aucie jest lepiej i gdy naped dziala to jest super ale... nie moze tak byc ze czlowiek nie ma pewnosci jak i czy auto zareaguje. juz nie mowiac o esp (ten czujnik skretu) zupelnie nie dzialajacym przy duzym mrozie gdy jest potencjalnie najbardziej potrzebne. wiec mi ogolnie to wyglada, ze sprawa nie bedzie czysto softwarowa (w serwisie umywaja troche rece i nic nawet nie moga robic poza sprawdzaniem i kasowanie. bledow bo niby czekamy na kwiecien.... tyle, ze wtedy trudno bedzie przetestowac cokolwiek...)
wojtek_pl - 2012-02-06, 08:28

Mialem to samo. Ruszylem na oblodzonym parkingu i zamielil troche kolami (w trybie Auto). I za chwile mam 2WD i awarie. Pamietajac jakies dziwne wpisy na Forum ;-) wylaczylem silnik, wlaczylem i dalej 300 km bezproblemowo. Znacz Duster nie lubi jak mu zaraz po ruszeniu kola kreca sie nierownomiernie... Dziwne...
Pat13 - 2012-02-06, 18:05

U mnie na razie napęd 4x4 działa poprawnie, sprawdzony w różnych warunkach ale nie mam tej całej elektroniki typu ASR, ASP CCCP, PRL, NRD i tym podobne :-D :lol:
Za to ABS to złote ustrojstwo.

48piotr - 2012-02-06, 18:39

Pat13 napisał/a:
Za to ABS to złote ustrojstwo

Plus "oleum"w głowie. :mrgreen:

esdziewiaty - 2012-02-07, 19:13

Duster ostatniej doby wystwietlil błąd napędu dwukrotnie, wszystko podczas jazdy po zasniezonym Rovaniemi. Taki urok tego auta, co chwile jakism błąd :mrgreen: . Chyba sie przyzwyczajam...
benny86 - 2012-02-07, 19:19

esdziewiaty, kiedyś czytałem na forum renault wpisy użytkowników laguny II - często wyskakiwały jakieś błędy lub kontrolki migały bez specjalnej przyczyny. Ogólne wnioski były takie, że jeśli objawy ustępują po krótkim czasie olewać sprawę...
chriskb - 2012-02-07, 19:25

esdziewiaty,

Ja wiem, że się łatwo prowadzi z zapiętym 4 Lock i bez ESP, ale sam sprawdziłem w takim układzie gdy się jedzie w granicach 60-70 km na godzinę, sprzęgło bardzo szybko się przegrzewa i wskakuje usterka. Ja nawet lepsze wyniki czasowe uzyskałem w trybie Auto i bez ESP. 12 km na ośnieżonej "bryzie" Miechucino-Kamienica Królewska.

Przy zapiętym napędzie 4 Lock - 9min 20 sec. W trybie AUTO - 8 min 47 sec.

esdziewiaty - 2012-02-07, 20:47

Chriskb, wsiedz ze doceniam Twoje pomiary czasowe :mrgreen:

Ja wiem ze to Reanult, i takie psikusy to norma, dlatego też napisalem ze sie przyzwyczajam.
W trybie 4wd lock jezdze rzadko,, a bez ESP zasadniczo tylko podczas rozmaitych zabaw na sliskiej nqwierzchni :-D . Nawiazujac do okolicznosci wczorajszych błędów raz bylo to zwykle ruszanie w trybie auto z ESP, a drugi przypadek to wlasnie wspomniane wcześniej zabawy na sniegu nna parkingu przed Santa Park w Rovaniemi :mrgreen: . Swietne zdjecia wyszly, pokaze jak wroce ;-) . Dodam ze juz nie raz nie dwadziescia bawilem sie Dusterem na sniegu czesto znacznie dluzej i ostrzej i usterki nie wyswietlał, nawet żadnego przegrzania. Ot takie ubarwienie dnia codziennego ;-)

ajax - 2012-02-07, 22:37

esdziewiaty napisał/a:
takie ubarwienie dnia codziennego

Raczej nocy codziennej i już niemal całodobowej :mrgreen:

chriskb - 2012-02-08, 07:54

esdziewiaty,

Nie chciałem kolegi w żaden sposób urażać, czy też narzucać techniki jazdy. Ja jestem przyzwyczajony do samochodów nadsterownych i dlatego zimą na śliskiej nawierzchni wolę jeździć bez ESP - Dusterek jest wtedy lekko nadsterowny. Niestety przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka.
O przegrzewaniu się w trybie Lock pisałem, że w warunkach jazdy po czystym asfalcie z prędkością do 70 km/h może nastąpić przegrzanie sprzęgła tylnej osi i wtedy napęd przełącza się na 2WD i zapala się na pomarańczowo lampka świec żarowych sygnalizująca usterkę elektryczną.

eplus - 2012-02-08, 08:49

W moim odczuciu Duster FWD w pełni wyładowany na białej drodze jest lekko podsterowny - gdy ciśnie się gaz, to nie mieści się w zakręcie. Ujęcie gazu powoduje, że wchodzi w zakręt normalnie, jest wrażenie, jakby tył zarzucał w tym momencie, ale to raczej tylko złudzenie. :lol:
esdziewiaty - 2012-02-08, 08:49

Spokojnie, nieczuje siew zaden ;-) sposob urazony. Faktycznie na przyczepnej nawierzchni moze sie przegrzac sprzeglo, ale wtedy nie powinna zapalac sie kontrolka usterki, a jedynie 2wd.
wojtek_pl - 2012-02-09, 20:19

Ten układ napędowy zaczyna mnie wkurzać... Ile on się testuje po uruchomieniu silnika ?? Dzisiaj zatankowałem samochód, wyjeżdżam ze stacji w Katowicach, a śnieg prószył cały dzień, chcę włączyć się do ruchu a tu zonk. Zamielił kołami, wyświetlił 2WD i Awarię i radź sobie człowieku sam z napędem tylko na przód... A jak będę chciał wyjechać z ośnieżonego miejsca parkingowego to pewnie kilka razy bym miał awarie i uruchamianie silnika... :evil: :evil: :evil:

Nie ma to jak ręcznie i mechanicznie włączany napęd na wszystkie koła...

Zapytam w ASO jak to jest z tymi awariami... Bo przestaje mi się to podobać... Żeby nie można było ruszyć na śliskim zaraz po uruchomieniu silnika... To co za sens w ogóle montować napęd 4x4 ??

PS. Więcej testów jest potrzebnych. Czy to się dzieje po każdym włączeniu silnika? Czy tylko przy zimnym sprzęgle, np. po nocnym postoju ?

Gawin - 2012-02-09, 20:48

U mnie też ten problem zaczął się pojawiać. Z obserwacji zauważyłem że samochód musi stać przynajmniej 4-5h na mrozie. No i przy ruszaniu jak koła zabuksują to tak się dzieje.
Natomiast po zgaszeniu silnika i odpaleniu już się tego nie udaje mnie powtórzyć do następnego dnia.
Byłem w serwisie i opisałem co i jak, stwierdzili że dobrze by było jak bym im wieczorem autko zostawił i odebrał następnego dnia. Tak też mam zamiar zrobić, ale to dopiero w okolicach pn-wt.
Zobaczymy co ich testów wyjdzie.
A i jeszcze zauważyłem że jak po ruszeniu koła nie zabuksują tylko po jakichś 5 min usłyszę takie dziwne "kliknięcie" gdzieś z tyłu to wtedy już nawet lód nie straszny i mogą wszystkie koła buksować.... O tym też im wspomnę...

wojtek_pl - 2012-02-09, 21:33

To by sugerowało, że zimne sprzęgło nie działa poprawnie... Jest coś na ten temat w instrukcji?
esdziewiaty - 2012-02-09, 21:42

Nic :mrgreen:
wojtek_pl - 2012-02-09, 21:56

Hmmm... W sumie, w Grand Cherokee też był automatycznie dołączany napęd na przód (Quadra Drive) i też nie działał jak był zimny... :roll:



:mrgreen:



Niemniej zapytam jutro w ASO. A może nawet wyślę jakiegoś uprzejmego maila z zapytaniem do Dacii (znaczy Renault). :-D

eplus - 2012-02-10, 20:38

We francuskim albo włoskim wozie to pewnie jak jest -28C, to odczytuje TEMPERATURE OUT OF RANGE OR TEMPERATURE PROBE ERROR - przy braku pomiaru temperatury sprzęgło międzyosiowe nie włączy się. :mrgreen: :mrgreen:
art350 - 2012-02-10, 21:50

mi tez dzisiaj zapaliła się lampa od świec i przełączyło w tryb 2WD,zjechałem na pobocze wyłączyłem samochód,załączyłem ponownie ,odpaliłem i już wszystko było OK,zero problemów do samego celu podróży. :-)
SpikeMike - 2012-02-12, 14:02

Od ubiegłego roku nie miałem przypadku wystąpienia usterki napędu 4x4. Dodam, że zdarzyło mi się to max. 3 razy i to wyłącznie w sytuacji kiedy: 1) auto było uruchomione jako zimne, 2) ruszalem z głębokiego śniegu np. W zaspie, 3) włączony był tryb LOCK. Uważam, że jest to kwestia błędu elektroniki sterujacej układem, lub jej nierozgrzania. Moje auto wyposażone jest w ESP.

Dodam ze moja DD często używana jest w terenie leśnym i bardzo często wykorzystuje jej możliwości poruszania się po drogach nieutwardzonych, nieodsniezonych, gdzie bije na głowę większość bulwarowych SUVów.

laisar - 2012-02-12, 15:36

W starszych autach zalecano kiedyś odczekanie po uruchomieniu aż pogasną wszystkie kontrolki (niby zwłaszcza poduszek oraz systemów TLA) - może Kurzaczkowi też by to pomogło...? Przy niskich temperaturach i elektronika, i mechanika bywają czasem ospałe, więc dodatkowa sekunda-dwie przed ruszeniem mogły by im pomóc.

Ot, taki luźny pomysł...

wojtek_pl - 2012-02-12, 16:03

Nie w tym wypadku. Ja zawsze czekam przed uruchomieniem silnika aż pogasną kontrolki a ruszam jak pogasną pozostałe.
Skłaniam się ku temu, że jak sprzęgło jest zimne to nie jest w stanie włączyć napędu na tył i wywala usterkę gdy warunki drogowe (ruszanie np. po nocnym postoju na mrozie na śliskim) wymagają użycia 4x4. Szkoda tylko, że nie napisali tego w instrukcji.

wojtek22 - 2012-02-12, 16:31

Witam
Miałem tylko raz problem z napędem w zeszłą zimę. W głębokim sniegu bujałem sie jedynka - wsteczny, no i zapalił sie 2WD. Po ponownym uruchomieniu silnika bez problemów.
Zastanawiam się czy to może nie ustawienie kół do jazdy na wprost i włączeniu trybu lock nie wywołuje tego błędu

Serwis - 2012-02-14, 15:20

Witam
U mnie to samo . Błąd miałem jakieś 3 - 4 razy . Restart i ok . Zawsze był zimny i zimno.
Wczoraj pojeździłem 4wd lock max 80 km/h około 30 minut i nie rozpięło ani razu .
Trzeba będzie się przyzwyczaić :mrgreen:

robo1973 - 2012-02-14, 16:54

Cały ubiegły tydzień jeździłem po terenach górskich z napędem 4x4 w niskich temperaturach i napęd działał cały czas. Jedynie rano przy pierwszym załączeniu i ruszeniu zachowywał się jak u wszystkich. Myślę, że jest jakiś błąd w sterowniku i trzeba go zgłosić do producenta, żeby naprawił. Pomaga wyłączenie i włączenie stacyjki.
Czy zgłaszał ktoś już producentowi?

Smogg - 2012-02-15, 23:37

U mnie niestety też ten błąd występuje.
Z tego co zauważyłem:
Łatwiej go osiągnąć na jedynce, niż na dwójce.
Jeśli się pojawi, to zazwyczaj jest to w ciągu pierwszych 100 metrów od przekręcenia kluczyka.
Czekanie na zgaśnięcie wszystkich lampek na desce rozdzielczej nie ma wpływu na wystąpienie błędu.
Jeśli samochód przejedzie już te 300-400 metrów i dopiero włączy się locka, to prawdopodobieństwo wystąpienia błędu dąży do zera (tj. u mnie jeszcze ten błąd w takich warunkach się nie pojawił, ale nie chcę stawiać tego jako pewnik).
Mój ojciec, który ma identycznego Dustera, odebranego w tym samym czasie co ja takiego błędu nie uświadczył (i jeden i drugi garażowany "pod chmurką", niewielka różnica w przebiegach - obydwa poniżej 10kkm, i tu i tu LPG, i tu i tu wieczne korki w stolicy).

Trochę to niepokojące, bo już 2x włączył mi się 2WD+Error w chwili, w której taki 4WDLock by się przydał najbardziej - choćby dzisiaj wyjeżdżanie z potwornie zaśnieżonego parkingu rano do pracy i później po całodniowych opadach w drugą stronę...

wojtek_pl - 2012-02-16, 08:33

Wczoraj bylo jakies -2C gdy wyszedlem sobie pojezdzic po sniegu i od razu na parkingu musialem korzystac z dopedzania tylnej osi aby z zaspy wyjechac. :mrgreen: I nie bylo bledu, mimo, ze samochod stal trzy dni nieruszany i wszystko bylo zimne.
Takze nadal nie wiem co powoduje ten blad.

Dusterjack - 2012-02-16, 19:04

Ja ma błąd ESP, dwa razy zgłaszany do serwisu, nie znaleźli przyczyny. Jedynie co się dowiedziałem to że w kwietniu ma być jakieś nowe oprogramowanie do Dusterów które te błedy mają wyeliminować. Trochę to dziwne, wątpię żeby wzywali wszystkie Dustery 4x4 na wymianę oprogramowania. :-(
Dar1962 - 2012-02-16, 19:24

Dusterjack napisał/a:
Ja ma błąd ESP

czy to oznacza,że ESP cały czas nie działa prawidłowo? Czy po prostu wskutek błędu zapaliła się kontrolka i nie chce zgasnąć? Nie można go skasować?

Dusterjack - 2012-02-16, 19:58

Wtraciłem to w wątku 4x4 błąd, ale o ESP jest w innym temacie:
http://www.daciaklub.pl/f...B3%B1d&start=15

akofreda - 2012-02-17, 09:11

Dziś 2 razy pojawił się błąd. Odpaliłem, włączyłem 4x4 skręciłem spokojnie ruszając spod krawężnika w prawo i kontrolki się zaświeciły po kilku metrach. Zgasiłem silnik, odpaliłem ponownie i było już OK. 2 km dalej na prostej drodze przy ok 65 km/h (chyba) zmieniłem pas ze środkowego na lewy i patrzę a kontrolki się świecą. Jadę dalej i dopiero po ok. kilometrze na światłach wyłączyłem silnik i po odpaleniu wszystko wróciło do normy (napęd 4X4) bez problemów dojechałem do pracy.
Przedwczoraj kontrolka zapaliła się po wyjeździe z osiedla (100 m kółko z kilkoma manewrami). Co dziwne przy drodze do domu po pracy nic się nie zapala.
Może ktoś coś wyszperał na forach zagranicznych, czy mają takie same błędy?
Chyba zgłoszę do serwisu przy okazji.

Piotr_K - 2012-02-17, 10:22

U mnie nigdy nic nie sygnalizował, słychać jedynie jak dołączają lub blokują się napędy na koła.
Dar1962 - 2012-02-17, 14:07

słychać? a co konkretnie? :-P
Piotr_K - 2012-02-17, 15:21

Dar1962 napisał/a:
słychać? a co konkretnie? :-P

Przez uchylone okno dochodzą dźwięki uślizgu kół na tej mokrej sniegowej brei i momentalna reakcja AUTO +esp - auto sztywnieje w kierunku jazdy jakby dostało gąsienice czołgowe..;)

Joanka - 2012-02-21, 17:26

Przy okazji rozmowy z dealerem wspomniałam o kłopotach Klubowiczów z sygnalizacją usterki napędu 4x4 - pan powiedział, że tak, mieli takie przypadki, ale tylko w 1,5dci - i wymieniali sterowniki...(sprzedaję po cenie kupna)
RnR - 2012-02-22, 07:14

Ciekawe. Aktualnie mają zakaz robienia czegokolwiek i czekamy na Kwiecień. (a podobno jużwiedzą co jest nie tak a przynajmniej przypuszczają)
akofreda - 2012-02-22, 08:31

Musimy trzymać rękę na pulsie by później nie obudzić się z ręką w ... :-P
RnR - 2012-02-22, 10:35

Inna ciekawa sprawa - mechanik cos wspomnial, ze "nawet zadnej rekompensaty nie bedzie" - moze warto by jednak sie zglosic jako grupa oficjalnie do Renault co oni na to? Ostatnie pozwy zbiorowe w innych sprawach mogly by ich sklonic do jakiegos zadosc uczynienia - bo mnie osobiscie fakt nie dzialania ESP w warunkach w ktorych go najbardziej potrzebowalem mocno zasmucil. Podobnie kilka przypadkow gdy samochod blednie aktywowal ESP opozniajac moment w ktorym zjechalem ze skrzyzowania - juz nie mowiac o zaufaniu itp itd...
laisar - 2012-02-22, 10:41

RnR napisał/a:
fakt nie dzialania ESP

??? - wydawało mi się, że z wyjątkiem wtrącenia kol. Dusterjacka cały czas była mowa o napędzie 4x4...?

RnR - 2012-02-22, 11:14

Z tego co ja osobiscie widze i co mowili ostatnio mechanicy to prawdopodobnie to jest wszystko ta sama usterka zwiazana z elektronika systemu ESP, czujnikami itp itd - a jak jest dokladnie to dowiemy sie (mam nadzieje) w Kwietniu :)
eplus - 2012-02-22, 11:30

Ja mam tylko ABS i jak pisałem - mógłbym nie mieć, bo na śniegu hamowania z ABS prawie nie ma.
Z tymi wynalazkami to jak Chaplin w filmie "Dyktator" - doradcy prezentują mu: a to spadochron w berecie - skoczek skacze i robi dziurę w ziemi, a to kamizelkę kuloodporną - niestety jednorazowego użytku - w końcu dyktator wnerwia się i mówi, żeby mu to pokazali, jak już będzie działać. :mrgreen: :mrgreen:

RnR - 2012-02-22, 12:03

Cos w tym jest - szczegolnie przy -25 :)
esdziewiaty - 2012-03-01, 19:26

I ja postanowiłem zgłosic błąd napędu objawiający się kontrolkami "2WD" + "świece żarowe+usterka elektryczna''. Serwis przedstawił stanowisko , że to "grubsza sprawa". Zaproszono mnie ponownie na wtorek, kiedy ma byc ponoc już wiadomo co z tym trzeba zrobic.
esdziewiaty - 2012-03-06, 16:28

Zabawy ciąg dlaszy. Renault nakazało wymienic sterownik napędu. Czas oczekiwania min. 10 dni ;-)
RnR - 2012-03-06, 16:49

Ktory dokladnie to serwis? Ciekawe czy cos sie zmienilo ogolnie czy tylko oni a moze jednak Twoje bledy byly inne niz nasze - masz moze wydruk z diagnostyki?
esdziewiaty - 2012-03-06, 16:55

Wydruku nie mam, był to pierwszy przypadek, z jakim spotkał się serwis ZDUNEK z Gdańska. Objawy miałem identyczne jak opisywane w tym wątku. Na wymianę pojadę za + - 10 dni, będę chciał porozmawiać z nadwornym elektrykiem ;-)
RnR - 2012-03-06, 17:00

Dzieki, daj znac co i jak :)
RnR - 2012-04-07, 14:13

No więc ja jestem po wymianie podobno pompy abs, widocznej na zdjęciu, zgodnie z tym rozwiązaniem które opublikowało Renault. Zobaczymy czy będzie to koniec problemów.
Gawin - 2012-04-07, 20:25

Ja też już byłem... wymienili mi sterownik napędu. Kilka dni po wymianie spadł śnieg, co prawda mrozu nie było ale koła zabuksowały i napęd się nie przełączył na 2WD.... może pomogło.
Osiem - 2012-09-23, 12:08

Gawin napisał/a:
Ja też już byłem... wymienili mi sterownik napędu. Kilka dni po wymianie spadł śnieg, co prawda mrozu nie było ale koła zabuksowały i napęd się nie przełączył na 2WD.... może pomogło.
Witam.Napiszcie czy sprawa sie rozwiazala, bo zamierzam wlasnie zamowic dastka i nie wiem czy z esp czy bez. Bije sie z mylami po tym watku. Sklaniam sie chyba jednak do wersji bez esp.
Dar1962 - 2012-09-23, 12:29

ja bym się nie zastanawiał ani przez chwilę - już prędzej zrezygnowałbym z fabrycznego radia
Osiem - 2012-09-23, 13:46

Dar1962 napisał/a:
ja bym się nie zastanawiał ani przez chwilę - już prędzej zrezygnowałbym z fabrycznego radia
Juz dawno to zrobiłem :)
Boje się troche tego esp, na zapietym napedzie w trybie lock chyba nie za bardzo sie przydaje, jak ludzie pisza w zimie na zimnym napędzie wywala jakies błedy, chyba,że już zmienili ten nieszcesny sterownik czy co to tam było, ale nikt o tym nie pisze.

wojtek_pl - 2012-09-23, 14:50

Bierz ESP i nie kombinuj. Bo potem i tak nie dokupisz.
Osiem - 2012-09-23, 15:10

wojtek_pl napisał/a:
Bierz ESP i nie kombinuj. Bo potem i tak nie dokupisz.
To krótko i na temat, jak się zakopie w blocie/śniego to esp bedzie pomocne a trybie zaróno uto jak i auto lock?
wojtek_pl - 2012-09-23, 15:35

ESP to elektroniczna stabilizacja toru jazdy i nie ma nic wspólnego z zakopywaniem się. Tak jak ABS nie skraca drogi hamowania tylko zapewnia możliwość manewrowania podczas gwałtownego hamowania.
Masz na myśli ASR będący częścią pakietu ESP/ASR. I w zależności od nawierzchni i warunków może pomóc lub przeszkadzać. Na płaskim i śliskim pomoże przy ruszaniu bo (teoretycznie) przyblokuje ślizgające się koła i te z lepszą przyczepnością powinny wyciągnąć samochód. Z kolei w kopnym piachu będzie przeszkadzał bo zdławi silnik a tam trzeba mielić kołami do skutku.
Generalnie ESP wpływa bardzo pozytywnie na zachowanie się Dustera przy gwałtownych manewrach na drodze (suchej). I lepiej mieć a nie potrzebować niż potrzebować a nie mieć i żałować z rowu obok drogi, że się nie kupiło ESP... :lol:

Dusterjack - 2012-09-23, 16:09

Bierz ESP, tu nie ma co się zastanawiać.
Osiem - 2012-09-23, 16:39

wojtek_pl napisał/a:
ESP to elektroniczna stabilizacja toru jazdy i nie ma nic wspólnego z zakopywaniem się. Tak jak ABS nie skraca drogi hamowania tylko zapewnia możliwość manewrowania podczas gwałtownego hamowania.
Masz na myśli ASR będący częścią pakietu ESP/ASR. I w zależności od nawierzchni i warunków może pomóc lub przeszkadzać. Na płaskim i śliskim pomoże przy ruszaniu bo (teoretycznie) przyblokuje ślizgające się koła i te z lepszą przyczepnością powinny wyciągnąć samochód. Z kolei w kopnym piachu będzie przeszkadzał bo zdławi silnik a tam trzeba mielić kołami do skutku.
Generalnie ESP wpływa bardzo pozytywnie na zachowanie się Dustera przy gwałtownych manewrach na drodze (suchej). I lepiej mieć a nie potrzebować niż potrzebować a nie mieć i żałować z rowu obok drogi, że się nie kupiło ESP... :lol:
I to było krótko i na tremat :)
Przekonany, namówiony :)
Dzięki

Dar1962 - 2012-09-23, 17:09

Osiem napisał/a:
jak się zakopie w blocie/śniego to esp bedzie pomocne a trybie zaróno uto jak i auto lock?

ile czasu (procentowo - w stosunku do ogólnego czasu jazdy) masz zamiar poświęcić na kopanie się w błocie/śniegu? :mrgreen: W takich okolicznościach zawsze możesz wyłączyć te układy jednym przyciskiem. A w czasie szybkiej jazdy po dobrej nawierzchni, gdy przesadzisz i dupsko spróbuje wyprzedzić przodek mogą uratować ci skórę. Lepiej mieć i nie korzystać niż nie mieć gdy przyjdzie potrzeba ;-)

Osiem - 2012-09-23, 20:01

Dar1962 napisał/a:
Osiem napisał/a:
jak się zakopie w blocie/śniego to esp bedzie pomocne a trybie zaróno uto jak i auto lock?

ile czasu (procentowo - w stosunku do ogólnego czasu jazdy) masz zamiar poświęcić na kopanie się w błocie/śniegu? :mrgreen: W takich okolicznościach zawsze możesz wyłączyć te układy jednym przyciskiem. A w czasie szybkiej jazdy po dobrej nawierzchni, gdy przesadzisz i dupsko spróbuje wyprzedzić przodek mogą uratować ci skórę. Lepiej mieć i nie korzystać niż nie mieć gdy przyjdzie potrzeba ;-)
Cięzko dyskutować z tym argumentem :)
Ja po prostu boję się tylko awaryjności tego układu (poczytałem o kłopotach na zimnym silniku i zapiętym locku_

wojtek_pl - 2012-09-24, 07:14

Aj tam... Na te setki sprzedanych Dusterów ze trzy osoby miały dziwne zachowanie napędu a ty już dyskwalifikujesz cały układ ? To tak jakbyś nigdy samolotem nie poleciał bo jeden gdzieś spadł. :lol:
Osiem - 2012-09-24, 08:22

wojtek_pl napisał/a:
Aj tam... Na te setki sprzedanych Dusterów ze trzy osoby miały dziwne zachowanie napędu a ty już dyskwalifikujesz cały układ ? To tak jakbyś nigdy samolotem nie poleciał bo jeden gdzieś spadł. :lol:
racja :)
Samolotami latam :)

maurycy - 2012-12-08, 08:27

Witam. Pojawił mi się dziś problem z napędem. Było to poruszane w tym wątku jeszcze na wiosnę....te same objawy co u innych...- temp. -15 autko 5 min nagrzane , włączenie napędu i....2 WD i kontrolka awarii napędu. Wyłączyłem ....zapaliłem ....znikło.....jadę z 200 m. ,przełączyłem na 4 WD i ok....po 10 sek. wyjeżdżam na drogę główną ,koła lekko zbuksowały i....2 WD i kontrolka awarii. Przypomnialem sobie ze bylo o tym na forum. czy ktos ma jeszcze podobny problem...co z tym robic...bo jest to troche denerwujace...pozdrawiam wszystkich
esdziewiaty - 2012-12-08, 11:52

ASO, oni z reguły nie wiedzą co jest przyczyną, więc wymieniają na oślep. U mnie wymieniono sterownik napędu. Problem nie powrócił. :mrgreen:
Smogg - 2012-12-11, 10:47

Gawin napisał/a:
Ja też już byłem... wymienili mi sterownik napędu. (...)


Mój Dusterek niestety też doświadczał wyłączania się 4WD w okresie zimowym. Wczoraj zgłosiłem to przy okazji wizyty z gazem w Renault na Puławskiej... ponoć też mam sterownik napędu do wymiany, trzeba go jednak ściągnąć, będzie jutro, na samą wymianę umówiony jestem na piątek - jeśli po tym problem już się nie pojawi to na pewno o tym tutaj wspomnę.

EDIT:
Jak mówił tak zrobił ;)
W ubiegły piątek został mi wymieniony sterownik napędu. Wedle zapewnień z poniedziałkowej wizyty miało to trwać max 2h... w piątek mówiono o godzinie-półtorej... koniec końców wyszło ich pięć. Ponoć dostęp do sterownika w napędu w tych Dusterkach jest bardzo utrudniony i trzeba rozmontować całą konsolę środkową.

Jak na złość tuż po wymianie zrobiło się ciepło (jak na tę porę roku) i sucho, więc nie miałem jak sprawdzić, czy problem został wyeliminowany :E

Ostatnie kilka dni w Warszawie to jednak sporo śniegu, a od dzisiejszego ranka również i mrozik, przy którym uprzednio napęd przełączał się na 2WD i wyświetlał ikonkę przywodzącą na myśl wynik EKG.

Póki co wszystko jest w jak najlepszej formie.
Napęd 4WD nie przełącza się na 2WD z ikoną wskazującą na jakiś błąd. Będę to jeszcze obserwował, zapowiadają się mroźne i śnieżne święta, których część mam zamiar spędzić u teściów na wsi, więc będzie idealna okazja do zabawy samochodem na jakichś polnych dróżkach.

fx77 - 2013-01-04, 21:13
Temat postu: pomocy panowie !!!
:-( :-( panowie właśnie wczoraj wyświetlił się identyczny błąd + zapaliły się kontrolki ABS i kontrolka ESP.
co radzicie bo mój Dusterek był sprowadzony, czy takie awarie obejmuje gwarancja producenta czy zapłacę kosmiczne pieniądze... ? przebieg to 15523 km.

RnR - 2013-01-04, 21:20

Jedz do aso, nic nie zaplacisz a kto wie co to... http://www.daciaklub.pl/f...p=153716#153716
fx77 - 2013-01-05, 15:03

dzięki RnR tak zrobię. W poniedziałek jadę na Jerozolimskie i zobaczymy co eksperci powiedzą.
Może ktoś podpowie jak jest z gwarancją na auta sprowadzone ? bo niestety nie posiadam książki serwisowej. :?:

laisar - 2013-01-05, 15:21

fx77 napisał/a:
Może ktoś podpowie jak jest z gwarancją na auta sprowadzone ?

http://www.daciaklub.pl/f...p=153845#153845

fx77 - 2013-01-05, 15:27

dzięki laisar.
napiszę więcej po wizycie w serwisie.
jeszcze raz dzięki panowie :mrgreen:

Riczi - 2013-01-17, 20:08

fx77 coś w temacie.
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4883

kisu - 2013-01-18, 21:19

zrobiłem test (nigdy dotychczas nie włączały mi się 2WD + kontrolka świec) - na kopnym śniegu na zimnym aucie po odpaleniu od razu włączyłem tryb 4WD lock - auto po przebyciu około metra przełączyło napęd w 2 WD + kontrolka świec żarowych - zgasiłem auto - po odpaleniu przejazd kilka metrów i załączenie lock - i wsio bez komplikacji - dodam że jeżdżę dość dużo w terenie i sporo na lock-u i taki przypadek miałem pierwszy raz - dzisiaj znów test ten sam kopny śnieg odpalenie auta - przejazd z 2-3 metry w trybie 4WD - przełączenie na 4WD lock i żadnych przełączeń w 2WD - moim zdaniem to problem przy ruszaniu na "zimnym" aucie od razu w locku - oczywiście producent powinien to opisać w instrukcji - a skoro nie opisał to powinien to "naprawić'
Smogg - 2013-01-20, 13:04

Niestety, w ciągu ostatniego tygodnia kilka razy zdarzyło mi się oglądać wyłączający się napęd 4WD...
Jutro ponownie jadę do Renault na Puławskiej, może tym razem wymyślą coś skutecznego :)


PS Może by tak usunąć to "dCi" z tematu wątku? Usterka dotyczy nie tylko samochodów z silnikami na ropę, czego dowodem niech będę ja i mój ojciec, któremu ostatnio też wywaliło napęd (choć póki co w ciągu ostatnich 18 miesięcy tylko raz, dlatego na razie machnął na to ręką i czeka na jakieś skuteczne rozwiązanie w moim samochodzie).

art350 - 2013-01-22, 21:16

Ja zgłaszałem usterkę napędu podczas przeglądu.Mechanik najpierw pomierzył prąd ,a potem wgrał mi nowe oprogramowanie do sterownika napędu.Od tego czasu problem z rozłączaniem napędu ustąpił :mrgreen:
Piotr_K - 2013-01-23, 05:49

To mnie się też przydarzyła taka sytuacja, śpieszyłem się, śniegu napadało sporo, odśnieżyć ulic jeszcze nie zdążono, zapiąłem 4WD i po kilku kilometrach przeskoczył na 2WD i lampka z zygzaczkiem zaświeciła. Na drugi dzień miałem to samo. Czyli umawiać się na wizytę do ASO?
Dar1962 - 2013-01-23, 07:51

Piotr_K napisał/a:
To mnie się to też przydarzyło, śpieszyłem się, śniegu napadało sporo, odśnieżyć ulic jeszcze nie zdążono, zapiąłem 4WD i po kilku kilometrach przeskoczył na 2WD i

jeśli przejechałeś kilka km z prędkością zbliżoną do 50-60 km/h to nic dziwnego że 4x4 się rozłączył. Zerknij do instrukcji

wojtek_pl - 2013-01-23, 08:09

Dar1962, czytaj ze zrozumieniem i do końca. Zapaliła mu się również lampka awarii.
Smogg - 2013-01-23, 08:40

W poniedziałek byłem w ASO na Puławskiej. Całość wizyty trwała około półtorej godziny. Został przeprogramowany sterownik napędu - Pan, który zajmował się moim samochodem nie miał pojęcia dlaczego się "rozprogramował" (trochę ponad miesiąc temu był w ogóle wymieniany na nowy, co początkowo przyniosło poprawę).

Na razie po tym przeprogramowaniu przejechałem około 50 km, więc zanim naprawdę się ucieszę ze skuteczności kolejnej naprawy muszę jeszcze trochę pojeździć. Mam nadzieję, że przeprogramowanie nie polegało na wyłączeniu komunikatów o błędach w chwili, w której napęd się wywali :mrgreen:

Wczoraj rozmawiałem z moim tatą i dowiedziałem się, że i jemu po raz drugi wywaliło napęd 4WD... będziemy to obserwować.

PS Dziękuję za zmianę tytułu wątku ;)

Piotr_K - 2013-01-23, 14:09

Dar1962 napisał/a:
Piotr_K napisał/a:
To mnie się to też przydarzyło, śpieszyłem się, śniegu napadało sporo, odśnieżyć ulic jeszcze nie zdążono, zapiąłem 4WD i po kilku kilometrach przeskoczył na 2WD i

jeśli przejechałeś kilka km z prędkością zbliżoną do 50-60 km/h to nic dziwnego że 4x4 się rozłączył. Zerknij do instrukcji


Tak jak wojtek_pl napisał ...;) wiem, że przy tej prędkości może się "wypiąć" napęd 4x4 i przejść powinien na AUTO, a tymczasem jak pisałem - zapaliło się "2WD" i kontrolka /\/\/\/\/\

Zadzwoniłem do ASO, szef uznał, że skoro zapaliła się "kontrolka awarii" wymaga to sprawdzenia, jutro po południu mają to sprawdzić. Wężyk sugerował problem w układzie zasilania silnika.

PiotrWie - 2013-01-23, 20:43

fx77 napisał/a:
dzięki RnR tak zrobię. W poniedziałek jadę na Jerozolimskie i zobaczymy co eksperci powiedzą.
Może ktoś podpowie jak jest z gwarancją na auta sprowadzone ? bo niestety nie posiadam książki serwisowej. :?:

Gwarancja przechodzi na nowego właściciela - czemu nie masz książki gwarancyjnej ???
Brak książki w tak młodym aucie jest podejrzany - albo "totalschade", albo wręcz kradziony.

kruczek111 - 2013-01-24, 08:44

Ja chyba też zawitam do pod-klubu klubu czyli do tych co widzieli 2WD i /\/\/\/\ na własne oczy :-) . Sytuacja podobna do opisanych u poprzedników: Dużo kopnego śniegu i -8, LOCK i wyłączone ESP, po 400-500m walki ze śniegiem samoczynne przełączenie na 2WD. Po wyłączeniu i włączeniu silnika LOCK się już sam nie wyłączył. Co ciekawe po ponownym uruchomieniu też wyłączyłem ESP i jak już się wykopałem i przełączyłem na AUTO to ESP nie chciało się włączyć przyciskiem :!: Włączyło się dopiero po przekroczeniu 50-60 km/h. Miał ktoś już coś takiego że ESP się nie chciało włączyć? Sytuacja jest o tyle dziwna że auto jest z 2012 z grudnia więc myślałem że w tym egzemplarzu już dali nowy soft.
Roobertino - 2013-01-24, 09:31

to chyba już te autka tak mają, u mnie jest to samo, wyłączenie samochodu, powoduje że kontrolki gasną i już się nie pojawiają.....do następnego razu :-P
kruczek111 - 2013-01-24, 10:05

Roobertino napisał/a:
to chyba już te autka tak mają, u mnie jest to samo, wyłączenie samochodu, powoduje że kontrolki gasną i już się nie pojawiają.....do następnego razu :-P


No OK ale co z tym ESP? Miał ktoś już tak że po takim incydencie się nie chciał włączyć?

kisu - 2013-01-24, 23:04

PiotrWie napisał/a:
Gwarancja przechodzi na nowego właściciela - czemu nie masz książki gwarancyjnej ???


Nie wiem o jakiej książce mówimy bo jesli o "gwarancyjnej" ? bynajmniej znajomi którzy mają DUSTERy jak i ja takiej nie posiadamy - no chyba że chodzi o książkę serwisową - to inna sprawa

Kiedyś jak miałem skodziankę miałem dwie książki i gwarancyjną i serwisową - teraz do Daćki mam tylko serwisową :?:

pioor - 2013-01-25, 09:04

Roobertino napisał/a:
to chyba już te autka tak mają, u mnie jest to samo, wyłączenie samochodu, powoduje że kontrolki gasną i już się nie pojawiają.....do następnego razu :-P

No właśnie wczoraj zauważyłem dokładnie to samo. Ciekawostka jest taka, że nawet nie zdążyłem ruszyć. Po prostu odpaliłem Dustera, włączyłem 4lock i poszedłem odśnieżać samochód. Jak wsiadłem to zauważyłem błąd napędu. Po ponownym odpaleniu błąd się nie wyświetla.

sereq - 2013-01-25, 11:30

pioor napisał/a:
Roobertino napisał/a:
to chyba już te autka tak mają, u mnie jest to samo, wyłączenie samochodu, powoduje że kontrolki gasną i już się nie pojawiają.....do następnego razu :-P

No właśnie wczoraj zauważyłem dokładnie to samo. Ciekawostka jest taka, że nawet nie zdążyłem ruszyć. Po prostu odpaliłem Dustera, włączyłem 4lock i poszedłem odśnieżać samochód. Jak wsiadłem to zauważyłem błąd napędu. Po ponownym odpaleniu błąd się nie wyświetla.


Wygląda na to że tak ma być i już ;). Pytanie tylko czy jest to związane w jakiś sposób z nierozgrzanym silnikiem/skrzynią?
W moim DD z 2010 roku (bez ESP) objawy są takie same. Po uruchomieniu silnika i zalockowaniu na 4x4 po jakimś czasie (ale nie w 100% zawsze) przełącza się na 2WD. Po ponownym odpaleniu lock 4x4 działa bez problemu. Ki czort ? :evil:

pioor - 2013-01-25, 13:01

sereq napisał/a:
Po uruchomieniu silnika i zalockowaniu na 4x4 po jakimś czasie (ale nie w 100% zawsze) przełącza się na 2WD. Po ponownym odpaleniu lock 4x4 działa bez problemu. Ki czort ? :evil:

Tego jeszcze nie wiem. Do ASO pojadę dopiero po feriach. Ale będę męczył mocno o rozwiązanie tego problemu. Myślę, że to ogólny problem ze sterownikiem lub jakimś czujnikiem od napędu. Tak się zastanawiam czy może na to mieć wpływ opisane w poście wyżej przetarcie kabla od czujnika ABS, jakoś czytając tamten post skojarzyłem jedno z drugim. Chociaż nie wiem jakie jest powiązanie tych dwóch systemów.

PiotrWie - 2013-01-25, 20:59

kisu napisał/a:
PiotrWie napisał/a:
Gwarancja przechodzi na nowego właściciela - czemu nie masz książki gwarancyjnej ???


Nie wiem o jakiej książce mówimy bo jesli o "gwarancyjnej" ? bynajmniej znajomi którzy mają DUSTERy jak i ja takiej nie posiadamy - no chyba że chodzi o książkę serwisową - to inna sprawa

Kiedyś jak miałem skodziankę miałem dwie książki i gwarancyjną i serwisową - teraz do Daćki mam tylko serwisową :?:

W Renault zawsze była tylko książka serwisowa ( a przynajmniej od dawna - do Laguny w 1999 dostałem tylko serwisową, do 25 miałem oryginalną francuską z 1990 r.
Kol fx77 pisał że nie ma właśnie książki serwisowej w aucie sprowadzonym.

Dar1962 - 2013-01-25, 23:58

po prostu z tyłu książki serwisowej w Dacii są rubryki do wpisywania kolejnych przeglądów i inspekcji karoserii - oddzielnej książki gwarancyjnej czy książki przeglądów nie dają
keikan - 2013-01-26, 13:42

A mnie się wydaje, że jest to rodzaj ochrony napędu przed jego zakatowaniem.
Ostatnio po 20 - 30 minut bez przerwy bawię się napędem w trybie lock w kopnym śniegu i nic mi się nie przełącza. Ale warunek - nie od razu po odpaleniu aua.
Ostatnio sprawdziłem to, o czym piszą koledzy- całonocny postój auta na mrozie, rano odpalenie silnika, tryb LOCK i gaz do dechy (na zimnym silniku)... I rzeczywiście - po 5 metrach jazdy kontrolka 2WD i żółta kontrolka usterki. Wyłączenie i włączenie silnika eliminuje problem.
Ale kto zaraz po odpaleniu auta daje gaz do dechy??? Ja zrobiłem to tylko RAZ w ramach testu.
Zawsze po odpaleniu auta i przełączeniu na 4WD LOCK ruszam delikatnie... Jak zimnym dieslem z zimną turbiną na mrozie ;-) )) Czyli tak jak powinno się jechać pierwsze kilka kilometrów na zimnym silniku.. I do tej pory nie wystąpiła ta "usterka"...
Tak samo jak podczas zabaw w tym trybie na rozgrzanym silniku (czy to snieg, czy błoto w lecie)...

Może ta "usterka" to właśnie jakieś zabezpieczenie przed "kozakowaniem" na zimnym silniku?

Dopóki coś takiego mi się nie stanie na rozgrzanym aucie gdzieś w środku lasu czy ośnieżonego pola - nie będę tego traktował jako wadę...

Piotr_K - 2013-01-26, 13:46

Tez tak sobie pomyślałem, muszę tylko sprawdzić to w praktyce ....
TD Pedro - 2013-01-26, 19:40

i ja się "skusiłem" sprawdzić... samochód po godzinnym postoju w lesie (trochę się pewnie zdążył wychłodzić), silnik odpaliłem, kilka sekund na zapięcie pasów, tryb lock, śnieg rozjeżdzony - równo z progami, jedynka i gaz... drakulką zarzuciło parę razy aż złapała kontakt z położem i pooooszła... nic się nie przełączyło... pewnie podzespoły były na tyle ciepłe, że system nie potraktował próby jako ekstremum i nie przełączył w tryb 2WD... (całkowicie wyziębionego nie będę tak katował :-P ...)
wojtek_pl - 2013-01-26, 20:17

Tu nie chodzi o danie gazu do oporu. Wystarczy włączyć 4x4 Lock i ruszyć tak aby koła się ślizgały. Jak sprzęgło jest zimne to "puści" i pokaże awarię. Takie jest moje zdanie.
Roobertino - 2013-01-27, 10:45

ja ostatnio przetestowałem taki tik, na parkingu gdzie parkuje śnieg zakrywa oponę, czyli sporo, odpalam auto załączam 4x4 , po chwili rozłączam, i znowu 4x4 i ruszam, wtedy już żadnej usterki nie ma :?: czyli raczej zabezpieczenia zimnego silnika nie ma, albo takim manewrem oszukuje się elektronikę?
kruczek111 - 2013-01-28, 11:32

Roobertino napisał/a:
ja ostatnio przetestowałem taki tik, na parkingu gdzie parkuje śnieg zakrywa oponę, czyli sporo, odpalam auto załączam 4x4 , po chwili rozłączam, i znowu 4x4 i ruszam, wtedy już żadnej usterki nie ma :?: czyli raczej zabezpieczenia zimnego silnika nie ma, albo takim manewrem oszukuje się elektronikę?


HEHEHE oszukałeś system i rumuńskich informatyków :)

Ja to nawet myślę że jeśli rzeczywiście pojawi/pojawiła się poprawka oprogramowania układu 4x4 to będzie właśnie dotyczyć dodania prostego warunku żeby tej awarii nie wyświetlać (skoro łatwo można to obejść) a nie innego algorytmu sterowania napędem.

wojtek_pl - 2013-01-28, 12:02

Prędzej pojawi się zmiana w instrukcji, głosząca, że na zimno nie należy włączać 4x4... :roll:
jurekpi - 2013-02-28, 17:08

Wygląda ze znaleziono rozwiązanie problemu
Dziś w serwisie Nawrota w ramach gwarancji wgrano nowe oprogramowanie. Napęd jak na razie nie rozłącza się

Louis79 - 2013-03-12, 12:48
Temat postu: mam pytanie do kolegi
ile trwa ta operacja bo wybieram się do salonu Nawrota w tej sprawie w czwartek????
fotolabor - 2013-03-12, 15:02

Mnie jeszcze na szczęście nic takiego nie spotkało ,włączone cały czas 4x4 auto samochód w zaspie (trochę znowu sypneło ) nie chce się mnie odśnieżać a zresztą poco napęd 4x4 .Nieraz cofam z rana zależy jak wjadę tyłem lub przodem mróz jak piorun i nic się nie rozłącza.Oby tak dalej , auto kupione w Listopadzie 2012 czyli z starym softem. 8-)
No1 - 2013-03-12, 21:56

Oj, dołączam się do osób doświadczonych kontrolką przy przełączaniu na 4 koła. Bałam się, ze to coś poważnego, a nie ma czasu sprawdzić.

W serwisach mrugają tylko oczami i nie wiedzą zresztą i tak co robić. Przez tą kontrolkę auto było już w zeszłym roku sprawdzane, w tym roku j. w. brak czasu.

Pozdrawiam!!

jurekpi - 2013-03-12, 23:03
Temat postu: Re: mam pytanie do kolegi
Louis79 napisał/a:
ile trwa ta operacja bo wybieram się do salonu Nawrota w tej sprawie w czwartek????
Około godziny
keikan - 2013-03-19, 07:06

ja zgłosiłem problem podczas przeglądu auta.Pan z serwisu powiedział, że dostali od producenta nowe oprogramowanie..U mnie też cała operacja upgrade trwała ok. 45 minut.
Akurat wróciła zima, więc będzie okazja przetestować :)

mud maX - 2013-12-10, 15:27

W ostatni weekend spotkało mnie to samo, co kolegów powyżej. Rano podczas ruszania na oblodzonym parkingu zaświciła się kontrolka usterki elektrycznej i napęd przeszedł z auto na 2WD. Rozwiązanie problemu oczywiście takie, jak już wcześniej koledzy podali - wyłączyć i włączyć.
Skoro jest gwarancja to też zgłoszę w ASO przy najbliższej okazji.

Hakama 4x4 - 2013-12-11, 08:39

Ja zawsze przełączam na wyprosotwanych kołach i zawsze robię tak - zresztą zgodnie z instrukcją, że przełączam na postoju i ruszam parenaście cm do przodu na wyprostowanych kołach. Potem zaczynam szaleć. W instrukcji pisze:
koła mają być na wprost, nie może być uślizgu podczas przełączania i nie można przełączać podczas jazdy do tyłu. Stosuję się do tego i przewiduję włączenie napędu przed uślizgiem (zdaję sobie sprawę, że w ekstremalnej sytuacji może to wyjątkowo nie być możliwe - i nie polemizuję z tym). Tak czy owak, napędu używam dosyć często i nigdy nie miałem żadnego błędu.

wojtek_pl - 2013-12-11, 09:47

Tu nie chodzi o szaleństwa na śniegu tylko o spokojne ruszenie na śliskim, autem po nocnym postoju.
Moim zdaniem zimne sprzęgło nie funkcjonuje jak należy i pojawia się "usterka".

fotolabor - 2014-01-17, 11:04

Tak piknie było ,aż pewnego ranku czyli wczoraj z 4WD na 2WD i koniec, na oblodzonej nawierzchni zeszłej zimy było wszystko ok nawet "pełen" gaz i nic teraz co chwila trochę się wkurzam .Teoria że to soft trochę tu nie pasuje .Trzeba do ASO. :-(
robo1973 - 2014-01-17, 12:22

Mnie wgrali softa i jest już dobrze
fotolabor - 2014-01-19, 08:44

Wczoraj byłem na poligonie byłe treny po wojskowe niedaleko Gdańska robiłem "cuda" 4WD włączone do tyłu do przodu bączki z poślizgiem śniegu ful i co i nic lampka 4WD ani drgnie .Dopiero się wyłącza na szosie przy 80 km/h i co teraz umówiłem się do ASO na wtorek w takiej sytuacji nie wiem czy jazda do nich ma sens trzeba zadzwonić co powiedzą :shock:
keikan - 2014-01-20, 07:05

fotolabor napisał/a:
Wczoraj byłem na poligonie byłe treny po wojskowe niedaleko Gdańska robiłem "cuda" 4WD włączone do tyłu do przodu bączki z poślizgiem śniegu ful i co i nic lampka 4WD ani drgnie .Dopiero się wyłącza na szosie przy 80 km/h i co teraz umówiłem się do ASO na wtorek w takiej sytuacji nie wiem czy jazda do nich ma sens trzeba zadzwonić co powiedzą :shock:


Ja bym pojechał. Miałem tak samo. Kilka - kilkanaście razy tak jak i Ty testowałem układ na śniegu i w błocie. I te kilkanaście razy było ok. Az zdarzył się taki dzień, że wyjechałem z garażu dodając trochę więcej gazu w trybie lock żeby przebić się przez śnieg (nie chciało mi się odgarniać - w końcu po to min. kupiłem Dustera) (było to zaraz po odpaleniu auta po nocy) i ZONK.. usterka.

Bo wgraniu nowego softu (operacja trwa ok 40 minut) spokój. Przynajmniej na razie. Zobaczymy co będzie tej zimy jeśli w ogóle sypnie u mnie śniegiem

fotolabor - 2014-01-20, 13:58

Umówiłem się z ASO właśnie zacytowałem cię szefowi service powiedział zobaczymy,także jadę jutro na 9 00
fotolabor - 2014-01-22, 22:55

Niestety wgranie nowego softu nic nie dało :-( może jak by mniej się teraz wyłącza.Dzieje się jak niektórym kolegom z rana po mroźnej nocy .Ciekawe ,że zeszłej zimy nic się nie działo
soft stary i było ok .

fotolabor - 2014-02-17, 23:40

Ponowne wgranie softu ,czy nowy tz. nowsza wersja? .Mam jeździć i tyle .Teraz chroniczny brak śniegu ,na suchym nic się nie dzieje.
Kaco18 - 2024-12-01, 10:45

Witam wszystkich mam problem z 4WD w moim Duster II na liczniku wyświetla mi błąd "Skontroluj 4WD" czasem zgaśnie podczas jazdy. Po podpieciu pod komputer nic w systemi 4x4 nie ma tzn brak błędów. Gdzie szukać problemu?
Kaco18 - 2024-12-02, 12:03

Taka informacja pojawia się na liczniku.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group