DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Umiejscowienie koła zapasowego w dusterze

maciek - 2010-05-20, 17:26

http://www.auto-swiat.pl/...17,galeria.html

gdzie jest miejsce na koło zapasowe tak jak w Sandero??

laisar - 2010-05-20, 17:49

W 4x2 jest - jak widać - pod bagażnikiem, z zewnątrz (jak w MCV-ce i Sandero).

W 4x4 jest w środku auta, pod podłogą bagażnika (jak w sedanie).

StudenT - 2011-03-25, 20:23
Temat postu: Umiejscowienie koła zapasowego w dusterze
Witam Klubowiczow.

Ja z takim pytaniem.
Gdzie w Dusterze znajduje sie kolo zapasowe?

Widzialem w jednej wersji ze jest przywieszone "pod autem" jak w ciezarowkach.
Kazda wersja Dustera tak ma?

Prosze o wypowiedz jak jest u wlascicieli Dustera 4x2 V16 benzynka, bo to najbardziej mnie interesuje.

eplus - 2011-03-25, 20:29

Ta akurat tak ma. 4x4 ma w bagażniku na spodzie.
Jaro717 - 2011-03-25, 21:43

Wszystkie wersie 4x2 mają kosz na koło zapasowe podiweszane pod bagażnikiem.
laisar - 2011-03-25, 22:02

@StudenT: 4x2 - w koszu na zewnątrz pod podłogą bagażnika, 4x4 - we wnęce bagażnika, pod dywanikiem.
StudenT - 2011-03-25, 23:16

Dziekuje za szybka i konkretna odpowiedz.

Temat do zamkniecia.

Dar1962 - 2011-11-11, 17:24

http://www.daciaklub.pl/f...p=107025#107025
bad-i napisał/a:
walczyłem z kołem zapasowym wiszącym w koszyczku

a,propos - która z wersji Dustera ma koło w koszu a która wewnątrz bagażnika?

chriskb - 2011-11-11, 17:25

Dar1962,

4X4 ma w bagażniku

Dar1962 - 2011-11-11, 18:37

dzięki za info - nie powiem,żebym się zmartwił ;-)

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2012-03-14, 11:48 ]
Dalsza dyskusja nt wygody umiejscowienia zapasu: http://www.daciaklub.pl/f...p=107063#107063 - w odpowiednim temacie.

Piitubski - 2015-11-18, 16:17

Mam 2 pytania odnośnie koła zapasowego w DD: 1.Czy w kole zapasowym jest taka sama opona jak w pozostałych kołach? Czy umiejscowienie zapasu pod spodem w DD 4x2 nie zmniejsza prześwitu?
Dominus - 2015-11-18, 16:57

Tak dokladnie taka sama opona na stalowej feldze.
nie przeswitu nie zmniejsza. Przy 4x2 za to jest trochę wiekszy bagaznik niz w 4x4 gdzie kolo jest wewnątrz bagaznika

Piitubski - 2015-11-18, 18:43

A jak się odkręca takie koło spod samochodu?
Dominus - 2015-11-18, 18:58

Wewnątrz bagażnika przy progu jest śruba, odkręca się kluczem do kół, i kosz opada w dół.
Ajgor - 2015-11-21, 16:30

Polecam co jakiś czas kosz opuścić, bo w moim byłym Palio po czterech latach nieruszania się zapiekło. Minusem tego rozwiązania jest straszne zabrudzenie koła, więc jakiś futeralik będzie wskazany, no i rękawiczki w bagażniku.
Dominus - 2015-11-21, 16:34

Ja mam od nowosci kolo zabezpieczone w duzym worku foliowym czarnym zaklejone wiec powinno byc jak nowe. Ale fakt nie zagladalem do niego dawnooo
corrado - 2015-11-21, 16:44

Ajgor napisał/a:
Polecam co jakiś czas kosz opuścić, bo w moim byłym Palio po czterech latach nieruszania się zapiekło. Minusem tego rozwiązania jest straszne zabrudzenie koła, więc jakiś futeralik będzie wskazany, no i rękawiczki w bagażniku.


Odkręcałem po 2 latach od kupna daćki i nic nie zapiekło się, druga sprawa ostatnio na wakacje malowałem felgę na czarno i przy ściąganiu ponownym praktycznie zero brudu i na feldze i samej oponie mimo braku worka etc.

eplus - 2015-11-21, 19:02

Dominus napisał/a:
Ja mam od nowosci kolo zabezpieczone w duzym worku foliowym czarnym zaklejone wiec powinno byc jak nowe. Ale fakt nie zagladalem do niego dawnooo

Tego rozwiązania bym się obawiał, bo gdy pod folię dostanie się trochę wody (a jest to nieuniknione, wilgoć zawsze jest w powietrzu), to będzie tam tkwić, aż zintegruje się z felgą w wiadomej rudobrązowej postaci.
:evil:

Maxi - 2015-11-21, 19:26

Cztery koła cały czas mają bezpośredni styk z powietrzem, wodą, śniegiem a się martwisz o te piąte ? Dlaczego. Ma ono nie większy styk z tym co 4 pozostałe założone na osiach. A przy wymianie to dobry zwyczaj załozyć na ręce rękawice ochronne. Koło zapasowe nie ma alufelg nawet jak 4 pozostałe są takie. W samochodzie 4x4 nie ma miejsca na podwieszenie go pod bagażnikiem więc zajmuje miejsce w bagażniku. Ale to zbędna " ochrona " tego koła. Jest tam ze względów technologicznych.
eplus - 2015-11-21, 19:37

Te cztery się kręcą i przez to schną. Ale każdy zrobi, jak zechce.
Kacper_Potocki - 2016-10-17, 16:13
Temat postu: Lokalizacja koła zapasowego w dusterze
Mam pytanie odnośnie zapasowego koła pełnowymiarowego w Dusterze.

Gdzie w wersji 4x2 i wersji 4x4 mieszczą się te koła (zakładamy, że nie ma instalacji LPG). Zastanawiam się, czy wersja 4x4 cierpi na tym i ma np. mniejszy bagaznik od wersji 4x2? No i czy koło ląduje w bagażniku, czy może jest schowane pod jakąś deseczką (we wnęce)?

laisar - 2016-10-17, 16:22

Kacper_Potocki napisał/a:
Gdzie w wersji 4x2 i wersji 4x4 mieszczą się te koła

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + zapas* duster* = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5052

Kacper_Potocki napisał/a:
czy wersja 4x4 cierpi na tym i ma np. mniejszy bagaznik od wersji 4x2?

Katalog dustera - http://www.dacia.pl/media...5d/AM16_DST.pdf - str 23:
    POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA (dm3 norma ISO 3832)
    4x2: 475
    4x4: 408 (443 z zestawem do naprawy uszkodzenia opony)


Co do cierpienia... http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + lodówka (;

Dar1962 - 2016-10-17, 16:25

w 4x4 w bagażniku pod sztywną, odchylaną podłogą (jest wielka wnęka na koło i kilka mniejszych,w styropianowym szkielecie, choć też całkiem sporych i bardzo praktycznych wokół na różne klamoty) i dostęp do koła z wnętrza, w 2x4 w koszu pod podłogą bagażnika , dostęp z zewnątrz po opuszczenia kosza. Stąd wynika prawie 100 litrowa różnica w pojemności bagażników obu wersji. Każdy sposób ma zalety i wady
Cav - 2016-10-17, 18:02
Temat postu: Re: Lokalizacja koła zapasowego w dusterze
Kacper_Potocki napisał/a:
Mam pytanie odnośnie zapasowego koła pełnowymiarowego w Dusterze.

Gdzie w wersji 4x2 i wersji 4x4 mieszczą się te koła (zakładamy, że nie ma instalacji LPG). Zastanawiam się, czy wersja 4x4 cierpi na tym i ma np. mniejszy bagaznik od wersji 4x2?


Problemem nie jest nawet sama pojemność bagażnika, bo i tak jest całkiem spora, a jego wysokość, połączona ze sztywną półką zamiast zwijanej rolety, jak robi konkurencja zmagająca się z podobnymi bagażnikami.

Do tego stopnia jest to uciążliwe, że na lato, gdy potrzebuję sensownego bagażnika, wyjmuję z niego koło, obniżam podłogę o te 10 cm i mam bagażnik pewnie nawet większy niż w 2x4.

Zimą na wczasy samochodem nie jeżdżę, a na zakupy mniejszy bagażnik wystarczy - i tak jest największy z wszystkich które miałem dotychczas, ale najmniej ustawny, bo płaski.

GRL - 2016-10-17, 18:39

A czy techniczne wykonalnym (bez cięcia blach, spawania i innego młotkowania) jest wsadzenie do wnętrza koła tak jak 4x4?
W znaczeniu - czy wewnętrzna "niecka" bagażnika ma taki sam kształt, dający możliwość przekładki styropianów, koła i dna bagażnika bez przeróbek?

Cav - 2016-10-17, 18:46

GRL napisał/a:
A czy techniczne wykonalnym (bez cięcia blach, spawania i innego młotkowania) jest wsadzenie do wnętrza koła tak jak 4x4?
W znaczeniu - czy wewnętrzna "niecka" bagażnika ma taki sam kształt, dający możliwość przekładki styropianów, koła i dna bagażnika bez przeróbek?


Nie, wersja 4x2 w ogóle nie ma wnęki na koło.

laisar - 2016-10-17, 19:55

GRL napisał/a:
A czy techniczne wykonalnym (bez cięcia blach, spawania i innego młotkowania) jest wsadzenie do wnętrza koła tak jak 4x4?

Do tego miejsca: oczywiście - ale podłoga będzie wyżej niż próg, więc bagażnik będzie jeszcze mniejszy niż w 4x4:



http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12824

GRL napisał/a:
W znaczeniu - czy wewnętrzna "niecka" bagażnika ma taki sam kształt

W takim znaczeniu to nie - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=5270

4x2:



4x4:


kapelusznik - 2016-10-17, 20:46

A jakby zastosować cienką dojazdówkę...
Kacper_Potocki - 2016-10-18, 08:52

Bardzo dziękuję. Czyli warto zamówić pełnowymiarowe koło. Ja myslałem, ze ono się nie zmieści i będzie normalnie sobie leżało w bagazniku - nie zrozumiałem sprzedwacy w salonie.
laisar - 2016-10-18, 09:39

Zawsze można jeszcze rozważyć jakieś szpanerskie rozwiązania... (;
Kacper_Potocki - 2016-10-18, 10:25

Może i szpanerskie, ale bardzo brzydkie :)
route2000 - 2016-10-18, 10:52

kapelusznik napisał/a:
A jakby zastosować cienką dojazdówkę...

A co zrobisz ze złapaną gumą w pełnowymiarowym kole? I tak byś musiał je włożyć czy do środka czy do bagażnika, by zawieźć do wulkanizatora. ;-)

Cav - 2016-10-18, 16:03

Kacper_Potocki napisał/a:
Bardzo dziękuję. Czyli warto zamówić pełnowymiarowe koło. Ja myslałem, ze ono się nie zmieści i będzie normalnie sobie leżało w bagazniku - nie zrozumiałem sprzedwacy w salonie.


Jeśli mówisz o 4x4, to może zamówisz bez zapasu, a ja Ci za różnicę w cenie dam swój, nieużywany, razem ze wszystkimi plastikami, a wezmę zestaw który Ty otrzymasz?

kapelusznik - 2016-10-18, 16:30

route2000, wyolbrzymiasz
Z dojazdówkę jeździsz 99.99% czasu, z dziurawym kołem zapasowych tylko do najbliższej wulkanizacji. Przetestowane

Jakoś się pomieścić z tym większym kołem, wątpię żebyś wysyłał przestrzeń bagażowe do ostatniego cm sześciennyego. A w razie gdyyy tak to wystarczy jedną torbę wsadzić pod nogi na te kilka km.

laisar - 2016-10-18, 16:30

Kacper_Potocki napisał/a:
Może i szpanerskie, ale bardzo brzydkie :)

"Piękno tkwi w oku patrzącego" (;

(Praktyczność i jej stosunek do estetyki oczywiście też, więc im większy wybór, tym lepiej).

Kacper_Potocki - 2016-10-19, 13:44

Cav napisał/a:


Jeśli mówisz o 4x4, to może zamówisz bez zapasu, a ja Ci za różnicę w cenie dam swój, nieużywany, razem ze wszystkimi plastikami, a wezmę zestaw który Ty otrzymasz?


Jasne, w sumie to nie ma róznicy komu zapłacę. Dogadamy się, tylko w grę wchodzi wysyłka kurierem z Poznania do Kęt.

Kacper_Potocki - 2016-10-19, 13:45

laisar napisał/a:
Kacper_Potocki napisał/a:
Może i szpanerskie, ale bardzo brzydkie :)

"Piękno tkwi w oku patrzącego" (;

(Praktyczność i jej stosunek do estetyki oczywiście też, więc im większy wybór, tym lepiej).


Zgadzam się w 100%. Lepiej mieć wybór, niż nie mieć.

Cav - 2016-10-19, 17:50

Kacper_Potocki napisał/a:
Cav napisał/a:


Jeśli mówisz o 4x4, to może zamówisz bez zapasu, a ja Ci za różnicę w cenie dam swój, nieużywany, razem ze wszystkimi plastikami, a wezmę zestaw który Ty otrzymasz?


Jasne, w sumie to nie ma róznicy komu zapłacę. Dogadamy się, tylko w grę wchodzi wysyłka kurierem z Poznania do Kęt.


Spotkamy się gdzieś po drodze, albo na jakimś zlocie.
Kęty to chyba na Śląsku, a tam zloty co chwilę.

Potwierdź tylko że zamawiasz 4x4, żeby nie było wtopy.

Kacper_Potocki - 2016-10-19, 19:59

Potwierdzam. Jednak nie zamówię prędzej niż w styczniu.
Cav - 2016-10-20, 17:58

Kacper_Potocki napisał/a:
Potwierdzam. Jednak nie zamówię prędzej niż w styczniu.


Czyli jak by się udało, to w długi majowy weekend moglibyśmy dokonać podmiany.

feud - 2017-04-03, 20:06

Pozwolę sobie na odkopanie tematu:
Czy koło zapasowe w wersji 4x4 (pod podłogą) zmniejsza wymiar bagażnika? Bodajże 408l.
Tzn. Jesli zamówić samochód bez koła (z zestawem naprawczym), czy bagażnik będzie wiekszy?

W 4x2 sprawa jest bardziej oczywista, jako że koło z założenia jest poza samochodem..

Cav - 2017-04-03, 21:43

feud napisał/a:
Pozwolę sobie na odkopanie tematu:
Czy koło zapasowe w wersji 4x4 (pod podłogą) zmniejsza wymiar bagażnika? Bodajże 408l.
Tzn. Jesli zamówić samochód bez koła (z zestawem naprawczym), czy bagażnik będzie wiekszy?


Oczywiście.
Regularnie latem zostawiam koło w garażu, gdy na wyjazdy potrzebuję większego bagażnika.

feud - 2017-04-04, 21:09

Dzięki, za odpowiedź... a wiecie może jaki jest wymiar bagażnika gdy koło jest na miejscu?
Domyślam się że to wynik dość pechowego umiejscowienia pod podłogą - zapewne podłoga 'wędruje' do góry, gdy koło włożone?

Nie ukrywam że pomysł zostawienia koła na lato 'w garażu' trochę mi nie odpowiada - z doświadczenia: dużo łatwiej znaleźć pomoc 'w razie jakby co' gdzieś pod domem. Jeżdżąc 'wokół komina'. Natomiast w trasie zawsze trudniej. :-|

Cav - 2017-04-04, 21:45

feud napisał/a:
Dzięki, za odpowiedź... a wiecie może jaki jest wymiar bagażnika gdy koło jest na miejscu?
Domyślam się że to wynik dość pechowego umiejscowienia pod podłogą - zapewne podłoga 'wędruje' do góry, gdy koło włożone?


Oczywiście i to mocno do góry.

Waski78 - 2017-04-05, 09:38

Jakieś 10 cm do góry w porównaniu z 4x2.
feud - 2017-04-05, 15:20

Podsumowując:
-Duster 4x2 ma ok 480 litrow bagaznika (umiejscowienie kola w koszu pod bagazniku)
-Duster z napędem 4x4 bez koła ma ok 400 litrów bagażnika.
-Duster z napędem 4x4 z kołem ma jeszcze mniejszy bagażnik (umiejscowienie kola pod podłogą)
czy wiecie może mniej więcej ile litrów zostaje? 300? :oops:

Waski78 - 2017-04-05, 15:42

POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA (dm3, norma ISO 3832) 4×2 4×4
Pod przykryciem bagażnika,
z zestawem do naprawy uszkodzenia opony / z kołem zapasowym 475 / 475 443 / 408
Po złożeniu tylnej kanapy,
z zestawem do naprawy uszkodzenia opony / z kołem zapasowym 1636 / 1636 1604 / 1570


Tak podaje producent

Cav - 2017-04-05, 15:43

feud napisał/a:
Podsumowując:
-Duster 4x2 ma ok 480 litrow bagaznika (umiejscowienie kola w koszu pod bagazniku)
-Duster z napędem 4x4 bez koła ma ok 400 litrów bagażnika.
-Duster z napędem 4x4 z kołem ma jeszcze mniejszy bagażnik (umiejscowienie kola pod podłogą)


To nie tak.
Duster 4x4 bez koła ma bagażnik WIĘKSZY od wersji 4x2 - podłoga bagażnika w 4x2 jest WYŻEJ, więc jeśli 4x2 ma 475, to 4x4 bez koła spokojnie ma 500.

408 l ma 4x4 z kołem - problemem jest raczej wtedy wysokość bagażnika niż pojemność, która nadal jest całkiem spora - wchodzą dwie samolotowe maxi walizy.

P.S.
Zestaw naprawczy zapewne jest w jakimś opakowaniu, które też miejsce zabiera.

Waski78 - 2017-04-05, 15:48

Cav napisał/a:
feud napisał/a:
Podsumowując:
-Duster 4x2 ma ok 480 litrow bagaznika (umiejscowienie kola w koszu pod bagazniku)
-Duster z napędem 4x4 bez koła ma ok 400 litrów bagażnika.
-Duster z napędem 4x4 z kołem ma jeszcze mniejszy bagażnik (umiejscowienie kola pod podłogą)


To nie tak.
Duster 4x4 bez koła ma bagażnik WIĘKSZY od wersji 4x2 - podłoga bagażnika w 4x2 jest WYŻEJ.
400 l ma z kołem - problemem jest raczej wtedy wysokość bagażnika niż pojemność.
Zestaw naprawczy zapewne jest w jakimś opakowaniu, które też miejsce zabiera.


Wyżej jest w 4x4 bo gdzieś się musi zmieścić napęd.

Cav - 2017-04-05, 15:55

Waski78 napisał/a:
Cav napisał/a:

Duster 4x4 bez koła ma bagażnik WIĘKSZY od wersji 4x2 - podłoga bagażnika w 4x2 jest WYŻEJ..


Wyżej jest w 4x4


Tak się składa, że jeździłem na wakacje zarówno wersją 4x2 i 4x4 bez koła, więc wybacz - wiem o czym piszę, takoż możesz sobie darować teoretyzowanie.

Napęd jest w miejscu koła zapasowego w wersji 4x2, ale widocznie jest niższy niż wysokość koła, bo podłoga bagażnika też jest niżej w 4x4, zwłaszcza ta część w którą wchodzi koło zapasowe,

feud - 2017-04-05, 21:55

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Z ulgą przyjmuję że, mimo wszystko, bagażnik ma rozsądne 400+ litrów, także z kołem zapasowym pod podłogą.
Poszukam jeszcze tylko czy nie warto np. kupić dojazdówki i w ten sposób zaoszczędzić trochę miejsca w bagażniku.

Dar1962 - 2017-04-06, 06:45

Bagażnik 4x4 (nawet z pełnowymiarowym kołem we wnęce) nadal ma swoje 415 l.Tyle tylko,że powierzchnia załadunku jest nieco wyżej niż w 2x4. I nie jest to jakaś drastyczna różnica, bo przecież karoserie a więc i 5 drzwi, zderzak itd w obu wersjach są identyczne.Po usunięciu rolety mamy całkiem dużą i foremną kubaturę. Jeśli ktoś chwilowo potrzebuje powiększyć ją jeszcze, wystarczy wyrzucić pokrywę koła oraz samo koło z miski, usunąć otaczające je styropianowe wkładki-szuflady. Mamy wtedy na pewno ponad 500 l, jak słusznie zauważył Cav. A jeśli 2 pasażerów z tyłu nie jest zbyt rosłych, po złożeniu oparcia 1/3 kanapy zyskujemy kolejne cenne centymetry, szczególnie na długość (woziłem tak np paczki z Ikei).
piku - 2017-04-06, 15:52

Waski78 napisał/a:
443 / 408 Tak podaje producent


Otóż to! Natomiast Niemcom wyszło w testach, że Duster 4x4 ma nieco ponad 360 l bagażnika - wkładali nieduże sześciany i tyle udało się w Dustera 4x4 włożyć. Gdzieś pokazywałem wyniki tego tekstu. Może na dusterklub...

Cav - 2017-04-06, 17:37

piku napisał/a:
Waski78 napisał/a:
443 / 408 Tak podaje producent


Otóż to! Natomiast Niemcom wyszło w testach, że Duster 4x4 ma nieco ponad 360 l bagażnika - wkładali nieduże sześciany i tyle udało się w Dustera 4x4 włożyć. Gdzieś pokazywałem wyniki tego tekstu. Może na dusterklub...


Są różne normy mierzenia bagażnika, te 400 l to raczej ilość powietrza.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group