DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Duster vs Duster FL - co zmienił facelifting?

Hakama 4x4 - 2014-01-14, 14:23
Temat postu: Duster vs Duster FL - co zmienił facelifting?
Witajcie.
Ciekawi mnie jakie są zmiany między Dusterem I i II. Głównie chodzi mi o aspekty techniczne.
Listę modyfikacji wyszczególnianych w temacie zamieszczam poniżej:
1) Zmiany zewnętrzne:
- atrapa chłodnicy i lampy przednie główne ze zintegrowanymi lampami dziennymi (ale nie led).
- uchwyt zamykania klapy bagażnika (w nowej ryflowany) i napis Duster
- relingi o większej średnicy, z otworami i napisem Duster
- nowa gama felg aluminiowych
- inne oznaczenie 4x4 - znika naklejka, pojawia się mały znaczek
- Inne uszczelki drzwi
2) Zmiany wewnątrz:
- dodatkowe oświetlenie tylnej kanapy
- nowa deska rozdzielcza z wyświetlaczem dotykowym?lcd
- sterowanie szyb przeniesione z konsoli na drzwi
- sterowanie kierownicy ucywilizowane
- skrajnie uproszczony wskaźnik temperatury silnika - a w zasadzie jego brak
3) Zmiany techniczne:
- dodano do gamy turbodołatowany silnik benzynowy 1,2 - 125 KM
- zmiana wyciszenia
- dłuższe przełożenia skryzni biegów w wersji 2x4
- tłumik końcowy przesunięty z tyłu - gdzie był nie do przychaczenia pod spód auta - gdzie można go uszkodzić (nie wiem po co taka zmiana?)

mick - 2014-01-14, 14:35

Duster 2 nie ma lamp LED.
BoloSr - 2014-01-14, 14:42
Temat postu: Re: Duster vs Duster FL - co zmienił facelifting?
Hakama 4x4 napisał/a:
Witajcie.
Ciekawi mnie jakie są zmiany między Dusterem I i II. Głównie chodzi mi o aspekty techniczne.
Proponuję dopisywanie w formie powielania listy modyfikacji, którą rozpoczynam poniżej:
1) Zmiany zewnętrzne:
- atrapa chłodnicy i lampy przednie główne ze zintegrowanymi lampami dziennymi led.
- uchwyt zamykania klapy bagażnika (w nowej ryflowany) i napis Duster
- relingi o większej średnicy, z otworami i napisem Duster
- nowa gama felg aluminiowych
- inne oznaczenie 4x4 - znika naklejka, pojawia się mały znaczek
2) Zmiany wewnątrz:
- dodatkowe oświetlenie tylnej kanapy
- nowa deska rozdzielcza z wyświetlaczem dotykowym?lcd
- sterowanie szyb przeniesione z konsoli na drzwi
- sterowanie kierownicy ucywilizowane
3) Zmiany techniczne:
- dodano do gamy turbodołatowany silnik benzynowy 1,2 - 125 KM
- zmiana wyciszenia
- zmiany w tylnym zawieszeniu 4x4 ? - nie wiem jakie


lampy dojazdy dziennej a nie led :)
nowe lampy tylne :)
oraz półka zamiast szmaty z bagażniku :):)

Kratylos - 2014-01-14, 14:56


nikita1589 - 2014-01-14, 16:47

W wersji nowej benzynowej tłumniki nie wstają tak z podwozia (jest ich cztery), jak w starej diesel. Porównywane były samochody stojące obok siebie. W nowym grubsze przełączniki kierunków i wycieraczek, pilot do radia i tel kwadratowy a w tamtej poprzedniej wersji półokrągły, relingi w nowym do końca dachu pociągnięte do przodu w poprzedniej wersji kończą się wcześniej.
Dominus - 2014-01-14, 16:49

nikita1589 napisał/a:
pilot do radia i tel kwadratowy a w tamtej poprzedniej wersji półokrągły,


Co do pilotów, do w Duster'ze PhI (i innych Daciach) występowały dwa modele, te kwadratowe i zaokrąglane

nikita1589 - 2014-01-14, 16:54

Dominus, być może wiem że Piotrek ma zaokrąglony u nas jest kwadratowy dlatego piszę co wspólnie zauważyliśmy :mrgreen:
Dominus - 2014-01-14, 16:57

nikita1589 napisał/a:
Dominus, być może wiem że Piotrek ma zaokrąglony u nas jest kwadratowy dlatego piszę co wspólnie zauważyliśmy :mrgreen:


Dlatego o Tym napisałem aby wyprostować że nie jest to zmiana przy faceliftingu.
PS. Ja mam kwadratowy pilot. Duster PhI

Cav - 2014-01-14, 18:25

Zmian pewnie jest więcej, bo nawet hak nie pasował od starego modelu, krótsze są tylne podłużnice czy coś.
Więc to nie tak, że to stare auto z nowymi lampami.
Widziałem zmiany modelu, które wprowadzały mniejsze modyfikacje.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2014-01-14, 20:59 ]
Dalsza dyskusja nt haka: http://www.daciaklub.pl/f...1627772#1627772.

johnson - 2014-01-14, 19:28

silnik też chyba jest zmieniony (1.5 dci), ma inny kod i np. filtr paliwa z wkładem (tańszy serwis), nie ma też chyba już wskaźnika zabrudzenia filtra pow.
edit no i ma hill holder, nie wiem czy ph1 też ma

darekG - 2014-01-14, 21:03

Nowy ESP 9.0 zamiast 8.0,
Asystent ruszania pod górę,
Trzykrotne mrugnięcie kierunkowskazu po lekkim naciśnięciu,
Przycisk ECO - tylko czy to działa,
Wskaźnik zmiany przełożenia góra/dół,
Dodatkowe gniazdo zapalniczki z tyłu,
Lusterko w osłonie przeciwsłonecznej kierowcy,
Inne siedzenia i tapicerki, podgrzewanie,
Tempomat sterowany przy kierownicy,
Termometr zewnętrzny,

Cav - 2014-01-14, 22:19

Ten hill holder to jak działa?
Bo mnie się nie udało tego zaobserwować, może coś źle robię, ale z górki stacza się od razu.

darekG - 2014-01-14, 23:23

Kluczem do zadziałania systemu jest dość szybkie puszczenie sprzęgła, a samochód musi stać pod górę - nie musi być bardzo stroma.
Auto nie stacza się przez kilka sekund, ten czas masz na puszczenie sprzęgła.

Po zadziałaniu systemu, jeśli nie zdecydujesz się na ruszenie, i ponownie wciśniesz hamulec odczujesz, że bierze zdecydowanie wyżej (jest jak gdyby napompowany).

Hakama 4x4 - 2014-01-15, 06:53

Tak ten tłumik końcowy w Duster I 1.6 istotnie mógłby być bardziej schowany - choć tak jakoś wystaje, że jeszcze nigdy nim nie dotknąłem w terenie. Słyszałem gdzieś, że dokonano zmian w tylnym zawieszeniu, tylko nie wiem jakich.
laisar - 2014-01-15, 08:43

Hakama 4x4 napisał/a:
Tak ten tłumik końcowy w Duster I 1.6 istotnie mógłby być bardziej schowany - choć tak jakoś wystaje, że jeszcze nigdy nim nie dotknąłem w terenie

http://daciaduster4x4.blo...uevo-dacia.html - "zmienił stryjek..." /:

Hakama 4x4 - 2014-01-15, 09:17

Dzięki Laisar. Toż to jakaś głupota jest z tą modyfikacją a do tego nie wiadomo, czy jest miejsce na ewentualną zmianę układu wydechowego na starszy (w praktyce i tak to nierealne z uwagi na koszt, poza tym może być inaczej liczony i silnik może nie pracować prawidłowo przy takiej zmianie). MASAKRA.
Jak tak można popsuć...

Dar1962 - 2014-01-15, 14:47

z poprowadzeniem tłumika przegięli - w starszym modelu rura biegnie tunelem a sam tlumik siedzi wysoko
Karenzo - 2014-01-15, 15:16

Dacia idzie w stronę pieniędzy widocznie doszli do wniosku że zrobię z dustera bardziej rodzimego suva.
Prawda taka że to im zapewni lepsza sprzedaż niż właściwości terenowe
Brakuje jednak najważniejszego większego silnika na autostrady

Marmach - 2014-01-15, 19:48

Karenzo napisał/a:
Brakuje jednak najważniejszego większego silnika na autostrady

1,5dCi 110km albo 1.2 Tce 125KM to za mało na autostrady ? Ja bym się bał Dusterem jeździć szybciej, niż 160-170kmh.

A do jazdy 150-160 wystarcza dużo mniej.

Karenzo - 2014-01-15, 20:41

szkoda że przy tych 150 spalanie podwaja się a przy większej pojemności np 2.0 16v spalanie było by mniejsze a samochód bardziej przyjazny kierowcy . Na trasie wyprzedzanie stanowi problem przy aktualnej mocy . 2.0 16v to złoty środek nie jest to jakiś mega silnik.
Gdyby taki był oferowany bez wahania sprzedał bym aktualny samochód i zakupił nowy 2.0
Duster to jednak duży kloc o zerowej aerodynamice ten silnik 1.6 16v jest dobry ale do sedana

mercurysable - 2014-01-15, 20:49

Nie wiem jak było z silnikiem benzynowym 1.6 w wersji Duster I ale II posiada przepustnicę elektroniczną z wbudowanym urządzeniem typu silnik krokowy , taki patent , podejrzewam ,że po to by mogła spełniać normy EURO 5 . W Volvo V70 2.4 benzin też była taka przepustnica , ogólnie opinia była taka " padają " , z tym , że moja miała od nowości nastukane ponad 200tyś km , szczegół tkwi w tym aby te przepustnice czyścić co jakieś 30-40 tyś.km . W Duster II jest o tyle lepiej że po stronie wewnętrznej tejrze przepustnicy jest wypinany wąż podciśnienia , przez który można wprowadzić środek do czyszczenia np.STP a z zewnętrzej wystarczy demontaż filtra paliwa . Brak przy silniku " przepływki " MAF Sensor , jest tylko MAP Sensor i IAT Sensor - które rzadko padają .
Karenzo - 2014-01-15, 21:05

Wiem że jest ale z podatkami i zaporową akcyzą cenna spokojnie wyniosła by ok 100-120 tyś .
Wydaje mi się że jeżeli by był oferowany w PL to wyceniono by go jak 1.5 dci 110 czyli 70 za full pakiet .
Za 120 można kupić lepszego suva niż dacia

kubalonek - 2014-01-15, 21:23

Nowy Dusterek ma inną uszczelkę drzwi - zamyka szparę między drzwiami a budką - pewnie mniej szumi .Ponieważ jej profil jest od strony blachy budy identyczny chciałem dokupić do mojej MCV - cena 180 zyla - tyleże jej nie ma w magazynie - muszę czekać .
Druga sprawa - jaki czynnik chłodzący ma duster II w klimie - ten nowy co wybucha ??

johnson - 2014-01-15, 21:49

ten stary i tani :)
Domel2250 - 2014-01-15, 22:37

corrado napisał/a:
2.0 16V jest w sprzedaży na rynku Rosyjskim ;) Tam się nazywa Renault Duster.

Cytat:

To trzykrotne mrugnięcie to siedzi w dźwigni kierunkowskazów czy w UCH?
Jeśli w UCH, to czy jest to opcja do znalezienia i włączenia via DDT2000?


Dołączam się do pytań bebego ;-) Taki zestaw - kit na potrójne mrugnięcie do aut, jest do kupienia co prawda za niecałe 50pln ale szkoda " roboty i dłubania " skoro może podejdzie od strony programistycznej :P
[/quote]
To 2.0 16v chyba ma tylko Euro 4 i to jest powód, że go nie ma w PL.....

Kratylos - 2014-01-16, 05:38


bebe - 2014-01-16, 12:26

Kratylos napisał/a:
w lagunie 3 2.0 140 koni jest z euro 5 ale chyba to nie ten sam silnik co na rynek rosyjski ?

Ten sam (F4R). Różnią się osprzętem, m. in. chociażby po to, żeby ten w Lagunie spełniał normę Euro 5. :)

Hakama 4x4 - 2014-01-16, 12:44

Czyli reasumując i wracając do tematu lista zmian w nowym Dusterze względem pierwszej edycji wygląda mniej więcej tak:
1) Zmiany zewnętrzne:
- atrapa chłodnicy i lampy przednie główne ze zintegrowanymi lampami dziennymi (ale nie led).
- lampy tylnie
- uchwyt zamykania klapy bagażnika (w nowej ryflowany) i napis Duster
- dłuższe relingi o większej średnicy, z otworami i napisem Duster
- nowa gama felg aluminiowych
- inne oznaczenie 4x4 - znika naklejka, pojawia się mały znaczek
- uszczelki drzwi

2) Zmiany wewnątrz:
- dodatkowe oświetlenie tylnej kanapy
- nowa deska rozdzielcza
- sterowanie szyb przeniesione z konsoli na drzwi i sterowanie oknami drzwi tylnych przy kierowcy
- sterowanie kierownicy ucywilizowane
- łamana półka nad bagażnikiem zamiast plachty
- grubsze przełączniki kierunkowskazów i wycieraczek
- dostępne nowe radio z ekranem dotykowym i gps
- dostępne podgrzewanie foteli przednich
- miększe fotele (moim zdaniem zbyt miękkie)
- nowa gama tapicerek
- lusterko w daszku przeciwsłonecznym kierowcy

3) Zmiany techniczne:
- dodano do gamy turbodołatowany silnik benzynowy 1,2 - 125 KM
- zmiana wyciszenia
- asystent ruszania pod górę
- termometr temperatury zewnętrznej
- wskaźnik eko zmiany biegu
- tempomat
- ogranicznik prędkości
- automatyczne kierunkowskazy (3 sygnały)

Szycha - 2014-01-16, 13:55

Hakama 4x4 napisał/a:
- inne oznaczenie 4x4 - znika naklejka, pojawia się mały znaczek



A czy obie wersje nie maja przypadkiem naklejek tyle,że o innym kształcie i naklejonych w innych miejscach?

bebe - 2014-01-16, 19:05

Offtop o kierunkowskazach wydzielony tu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9860

Hakama 4x4 napisał/a:
Czyli reasumując

Nie lepiej wyedytować pierwszy post, zamiast reasumować?

Cav - 2014-01-16, 19:27

Zwłaszcza, że nie przeczytał dokładnie wszystkich odpowiedzi......
mendelmax - 2014-01-19, 22:54

Teraz oba kluczyki mają pilota (cenna zmiana), zaiste układ w dCi pod maską jest zupełnie zmieniony, zupełnie inaczej jest prowadzone ujęcie powietrza. Rury do filtra powietrza mają nacięcia, co wydaje mi się być ukłonem w stronę jazdy offroad- taką nacinaną rurą trudniej jest zassać wodę.

Ogólnie ja jestem pod ogromnym wrażeniem zmian, auto zdecydowanie przyjemniejsze.

PiotrWie - 2014-01-20, 11:26

Wszystko mi się podoba oprócz tego tłumika - jako że jeżdżę dużo po dziurawych drogach polnych to dla mnie dyskwalifikacja - dobrze że man fazę 1, mam nadzieję że w Dusterze 2 to zmienią z powrotem.
Cav - 2014-01-20, 18:15

A o co chodzi z tym tłumikiem?
PiotrWie - 2014-01-20, 18:19

Cav napisał/a:
A o co chodzi z tym tłumikiem?

Na poprzedniej stronie jest post Laisara z linkiem do strony rumuńskiej - wynika z niego że obniżyli dość wyraźnie i teraz prawdopodobnie będzie się haczyć tłumikiem na większych dziurach.

Cav - 2014-01-20, 18:20

Widziałem post, ale nie bardzo wiem w jaki sposób z niego cokolwiek wynika?
PiotrWie - 2014-01-20, 19:28

Cav napisał/a:
Widziałem post, ale nie bardzo wiem w jaki sposób z niego cokolwiek wynika?

Na zdjęciu widać że tłumik zwisa zdecydowanie niżej.

Cav - 2014-01-20, 22:22

Ja tam tego nie widzę, a na rajdzie tłumik o nic nie uderzał.
Zresztą jakieś dziwne te zdjęcia, nie bardzo nadają się do porównania, skoro na pierwszym tłumika nie widać, jak już chcieli, to mogli to zrobić normalnie, od spodu.

laisar - 2014-01-20, 23:54

Cav napisał/a:
na pierwszym tłumika nie widać

W tym rzecz.

Cav - 2014-01-21, 16:58

Nie bardzo, o ile zdjęcia nie są zrobione pod takim samym kątem i z takiej samej odległości, to ciężko to porównać.
laisar - 2014-01-22, 01:18

Cav napisał/a:
o ile zdjęcia nie są zrobione pod takim samym kątem i z takiej samej odległości, to ciężko to porównać

W zalinkowanej notce zdjęcia są jedynie dodatkiem do treści przedstawionej przez autora hiszpańskiego bloga. Pozostaje albo wierzyć na słowo osobie wyglądającej na obeznaną z dusterem, albo dokonać porównania samemu, łącznie z fotografowaniem...

_Big_Mac_ - 2014-01-22, 11:10

bebe napisał/a:
Kratylos napisał/a:
w lagunie 3 2.0 140 koni jest z euro 5 ale chyba to nie ten sam silnik co na rynek rosyjski ?

Ten sam (F4R).


W Lagunie III jest Nissanowski MR20DE (znany też jako M4R). Zbliżone parametry, ale to inna jednostka.

bebe - 2014-01-22, 16:57

_Big_Mac_ napisał/a:
bebe napisał/a:
Kratylos napisał/a:
w lagunie 3 2.0 140 koni jest z euro 5 ale chyba to nie ten sam silnik co na rynek rosyjski ?

Ten sam (F4R).

W Lagunie III jest Nissanowski MR20DE (znany też jako M4R). Zbliżone parametry, ale to inna jednostka.

To być może, chyba pomyliłem tabelki z Laguną II. :(

Cav - 2014-01-22, 17:29

laisar napisał/a:
Cav napisał/a:
o ile zdjęcia nie są zrobione pod takim samym kątem i z takiej samej odległości, to ciężko to porównać

W zalinkowanej notce zdjęcia są jedynie dodatkiem do treści przedstawionej przez autora hiszpańskiego bloga. Pozostaje albo wierzyć na słowo osobie wyglądającej na obeznaną z dusterem, albo dokonać porównania samemu, łącznie z fotografowaniem...


Tłumaczenie googlowe jest takie, że treść nie jest zrozumiała.
Więc nie bardzo jest w co wierzyć.

Ale chętnie sprawdzę czy faktycznie jest gorzej, proszę o podanie właścicieli Duster Ph1 4x4 w jakiej odległości jest najniższy punkt tłumika od ziemi.

P.S.
Z obrazków sądząc obniża on kąt zejścia, przy umiejscowieniu w Ph2 wpływ może być co najwyżej na kąt rampowy.

Dominus - 2014-01-24, 17:35

Odkryliśmy z koleżanką nikita1589 zmianę dotyczącą sygnalizacji ogrzewania szyby tylnej i lusterek.
W Duster'ze phI włączenia ogrzewania szyby tylnej powoduje zaświecenie się w zegarach sygnalizacji
(dodatkowo roczniki od 2012 posiadające przycisk w panelu klimatyzacji, włączanie nie powodowało zaświecenia się samego przycisku (tj. przycisk od AC), tylko sygnalizacja w zegarach)
W Duster'ze phII nie ma sygnalizacji włączenia ogrzewania szyby w zegarach.
Natomiast przycisk w paneli klimatyzacji wraz z włączeniem funkcji ogrzewania podświetla się.

Ot taka drobna zmiana

Dar1962 - 2014-01-24, 19:26

na gorsze :-P
nikita1589 - 2014-01-24, 19:28

Dominus, bo my normalnie odkrywcy jesteśmy, to może teraz założymy zespół i poszukamy skarbów albo np ropy hehe :mrgreen: :mrgreen:
Dominus - 2014-01-24, 19:31

Dar1962 napisał/a:
na gorsze :-P


Otóż to. W zegarach wyświetlało się a tak to trzeba szukać pod radiem czy się świeci czy też nie.

nikita1589 napisał/a:
Dominus, bo my normalnie odkrywcy jesteśmy, to może teraz założymy zespół i poszukamy skarbów albo np ropy hehe :mrgreen: :mrgreen:


Dobra, ale ropę biorę ja :mrgreen:

nikita1589 - 2014-01-24, 19:59

Dominus, to mi pozostanie złoto i brylanty heh :mrgreen: idzie się przyzwyczaić do guziczka :-) widać jak się świeci
mekintosz - 2014-01-25, 15:43

… ważne, że grzeje i odszrania tylną szybę ;-) To widać w lusterku wstecznym doskonale ;-)
pioor - 2014-01-30, 14:34

Jak oglądałem ostatnio w salonie Dustera ph2 to odniosłem wrażenie, że zmieniły się też halogeny. Wydaje mi się, że mają większe szkło, a mniej tej obwódki metalowej lub plastikowej (względem halogenów z 2012). Nie mogłem tego porównać ani nie jestem pewien czy zmiana ta weszła teraz czy wcześniej. Może ktoś ma szansę zweryfikować to podejrzenie?

Jest chyba jeszcze tapicerka drzwi i siedzeń (takie "wypukłe" trójkąty) z wyszywanym napisem Duster na przednich siedzeniach (fragment widać tu: http://www.dacia.pl/img/c...p14harm01.jpg). Wcześniej nie widziałem ani nie czytałem nigdzie aby była w ofercie.

Hakama 4x4 - 2014-01-30, 22:46

Tak w tej nowej tapicerce fotele są miększe, choć ja akurat wolę twardsze.
mendelmax - 2014-02-01, 07:54

Jest jeszcze jedna zmiana bardzo irytujaca- nie wiem czy ktoś już o tym wspominał, ale nie ma teraz wskaźnika temperatury silnika.
DD - 2014-02-02, 02:12

Co prawda przed Tobą w tym wątku nikt o tym nie wspomniał, ale ta pożałowania godna zmiana jest znana na forum od ponad 4-ech miesięcy: http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=200
mendelmax - 2014-02-16, 19:27

Wczoraj zauważyłem jeszcze jedno- albo jest inaczej skalowany prędkościomierz, albo zmieniono przełożenie główne- w Dusterze moich rodzicieli przy 70kph silnik ma na 6 biegu ok. 1700 rpm i spokojnie można się tak toczyć, natomiast w nowym nabytku mojej lepszej połowy jest przy 70kph ciut ponad 1500 i auto ewidentnie się krztusi, szóstkę można wrzucić dopiero przy 80kph. Subiektywnie też biegi wydawały mi się ciut dłuższe nim to zauważyłem.

Oba auta na tych samych oponach, przy tym samym obciążeniu.

Karenzo - 2014-02-16, 19:48

tabelka dla nowego a ma ktoś katalog do starego ?
laisar - 2014-02-16, 21:25

@mendelmax: A jaki napęd i wersje silnikowe?
mendelmax - 2014-02-16, 21:47

Oba 4x4 1.5 dCi.

Laureate i Prestige, ale to raczej nie ma znaczenia.

Zgadzałoby się to z różnicą spalania w trasie- nowy Duster na tych samych drogach spala ok. 0,5-1 litra mniej. W pewnej mierze to zapewne zasługa dziennych, niemniej myślę, że przełożenia też swoje robią.

Cav - 2014-02-16, 22:00

mendelmax napisał/a:
Oba 4x4 1.5 dCi.



No to ja bym pojechał do serwisu.
Przy 70 km/h nie odnotowałem ŻADNYCH problemów z 6 biegiem.
Nawet byłem zdziwiony, bo poprzednie auto, też mały diesel, szarpało przy wrzucaniu 5-tki poniżej 80 km/h, a Duster jedzie bez problemu na 6-tce od niższych prędkości.

Dlatego uważam, że właśnie POWINIEN mieć wyższy 6 bieg, bo tak niski nie jest potrzebny, a tylko bez sensu PODWYŻSZA zużycie paliwa przy prędkościach przekraczających te 70-80 km/h (przy których można na nim już jechać).

mendelmax - 2014-02-16, 22:07

Nie chodzi o jeżdżenie do serwisu, tylko o to, że ewidentnie ma inne obroty przy danej prędkości niż poprzednik. I teraz pytanie czy to kwestia wyskalowania zegarów (przy takich różnicach wystarczy lekkie przekłamanie obrotomierza w dół a prędkościomierza w górę), czy też faktycznie zmieniło się przełożenie główne.

Byłoby to o tyle sensowne, że w łatwy sposób pozwoliłoby znowu ciut obniżyć spalanie katalogowe, a nie trzeba się przy tym "chwalić", że pogorszono nieco właściwości terenowe.

Jak nie doszukamy się danych to w czwartek pojedziemy chyba w dwie fury na autostradę i sprawdzimy rozbieżność wskazań obrotomierza przy tej samej prędkości. Będzie pewność, bo różnica przy większej prędkości urośnie.

Cav - 2014-02-16, 22:12

Może to tylko inne przełożenie 6 biegu, a niekoniecznie wszystkich.
Ale tak czy tak - przy 70 nie szarpie na żadnym biegu, jeśli u Ciebie jest inaczej to warto się zainteresować dlaczego.
U mnie np. już zmieniali soft komputera wtrysku, bo szarpał na zimnym.

laisar - 2014-02-16, 23:02

mendelmax napisał/a:
Oba 4x4 1.5 dCi

No to wg danych technicznych nic się nie zmieniło.

Natomiast w temacie głównym - wydłużyły się biegi w dusterze II dCi 110 z napędem 4x2:
    bieg: faza I - faza II [km/h przy 1000 obr/min]
    I: 7,58 - 7,98
    II: 14,50 - 15,27
    III: 21,36 - 22,49
    IV: 28,97 - 30,50
    V: 37,01 - 38,97
    VI: 44,25 - 46,60

mendelmax - 2014-02-17, 20:24

Cav napisał/a:
Ale tak czy tak - przy 70 nie szarpie na żadnym biegu, jeśli u Ciebie jest inaczej to warto się zainteresować dlaczego.

Nie szarpie, tylko słychać już zmianę dźwięku pracy, drastycznie spada dynamika. Po prostu zachowuje się inaczej niż ten z 2012. Może to po prostu kwestia zmian w silniku.

To skoro nie mamy pewności co i jak to postaram się w czwartek dokonać jakichś pomiarów.

marcin_dd - 2014-02-17, 21:28

W salonie w Zamościu sprzedawca powiedzial ze Nowy Duster ma w standardzie ESP, nawet w wersji golas... Czy ktos to potwierdza?
laisar - 2014-02-17, 22:15

marcin_dd napisał/a:
Nowy Duster ma w standardzie ESP, nawet w wersji golas... Czy ktos to potwierdza?

Oczywiście - np oficjalny katalog lub cennik na Dacia.PL.

mendelmax - 2014-02-17, 22:53

To już zasadniczo wymóg unijny- wszystkie nowe modele samochodów (więc Dacia teoretycznie nie musiała, ale to miło z ich strony, że się dostosowali) muszą mieć seryjnie ESP.

W USA ten przepis jest już od bodaj 2008 roku.

MCV - 2014-02-17, 22:56

mendelmax Ty z forum Jeepa odszedłeś czy łączysz Dacię z Jeepem ;-) ?
laisar - 2014-02-17, 23:19

mendelmax napisał/a:
wszystkie nowe modele samochodów

Dokładniej: nowohomologowane - co dotyczy także starych modeli w nowych wersjach ze względu np na nowe silniki czy face-lifting (bo: nowe światła).

Zatem:
Cytat:
Dacia teoretycznie nie musiała

- bynajmniej: właśnie musiała (:

bebe - 2014-02-17, 23:20

mendelmax napisał/a:
To już zasadniczo wymóg unijny- wszystkie nowe modele samochodów (więc Dacia teoretycznie nie musiała, ale to miło z ich strony, że się dostosowali) muszą mieć seryjnie ESP.

Dacia teoretycznie musiała, w rozumieniu przepisów każda zmiana wymagająca nowej homologacji to nowy model. Stąd właśnie gimnastyka z rejestrowaniem jednej sztuki Lodgy i Dokkera na pół roku przed oficjalną premierą, żeby tylko nie musieć oferować ESP w standardzie. :/

mendelmax - 2014-02-17, 23:42

laisar napisał/a:
co dotyczy także starych modeli w nowych wersjach ze względu np na nowe silniki czy face-lifting (bo: nowe światła)

A możliwe, że poszło właśnie o światła. Myślałem, że nowy Duster leci ciągle na tej samej homologacji.

MCV napisał/a:
Ty z forum Jeepa odszedłeś czy łączysz Dacię z Jeepem ?

Jeepa niestety już nie posiadam, teraz ujeżdżam Suzuki, ale z Jeepami będę związany sentymentalnie już raczej do śmierci ;-)
Teraz grzebię już nie w swoim tylko w cudzych, więc zabawa wciąż ta sama, tylko nie ja za to płacę- żyć nie umierać :mrgreen:

PT - 2014-02-18, 12:39

mendelmax napisał/a:
Jeepa niestety już nie posiadam, teraz ujeżdżam Suzuki, ale z Jeepami będę związany sentymentalnie już raczej do śmierci ;-)

Doctore... never say never... choć osobiście jestem w podobnej sytuacji i Jeep, póki co, też egzystuje u mnie ze statusem sentymentu :-)
Ale żeby nie był to 100% OT, to załączam dane przełożeń dla DD Phase I 4x4 :-)

Benzyna - Gear ratios (overall):

I 4.45 (21.63)
II 2.59 (12.59)
III 1.74 (8.46)
IV 1.29 (6.27)
V 1.03 (5.01)
VI 0.81 (3.94)

Diesel - Gear ratios (overall):

I 4.45 (21.63)
II 2.59 (12.59)
III 1.63 (7.92)
IV 1.11 (5.39)
V 0.81 (3.94)
VI 0.62 (3.01)

Pozdrawiam,
Piotr.

MCV - 2014-02-18, 15:58

Ja się napaliłem na Nivę - nie stać mnie było na utrzymanie YJ. Wiem, że Niva jest awaryjna, ale części tanie, czego o Wranglerze nie mogłem powiedzieć.

A w temacie - uważam, że Duster to bardzo fajny SUV :-D

mendelmax - 2014-02-18, 20:08

No to może mamy gdzieś dane odnośnie wartości numerycznych przełożeń w ph2? :)

MCV napisał/a:
części tanie, czego o Wranglerze nie mogłem powiedzieć.

No ja właśnie dlatego ujeżdżam teraz Suzuki- i tak zawsze jeździłem maks w 2 osoby, a koszty mam teraz tak 1/2-2/3 tego co było w jeepie. Nie mówiąc już o tym jak kolosalną różnicę mają moi starsi w bieżących kosztach eksploatacji odkąd jeepa zamienili na Dacię. 6l/100 vs 15l/100 naprawdę da się odczuć w portfelu...

laisar - 2014-02-18, 20:21

mendelmax napisał/a:
mamy gdzieś dane odnośnie wartości numerycznych przełożeń w ph2?

Są takie same, bo to już ustaliliśmy wcześniej, tylko w innych mianach - http://www.daciaklub.pl/f...1630972#1630972

mendelmax - 2014-02-18, 20:44

Czegoś nie ogarniam- tutaj mamy przełożenia numeryczne, tam mamy prędkości na biegach poszczególnych. Jak to przeliczyłeś?
laisar - 2014-02-18, 21:02

mendelmax napisał/a:
Jak to przeliczyłeś?

Nie przeliczałem - kolega Karenzo załączył tabelkę dustera II, a ja sprawdziłem w starych katalogach prędkości na poszczególnych biegach dustera I 4x4 dCi. Są takie same - więc i przełożenia "numeryczne" muszą być takie same jak podał kolega PZ.

(A liczyć oczywiście można, tylko ciągle coś mnie odciąga od aktualizacji tabelki... /: ).

mekintosz - 2014-02-23, 01:29

Inna uszczelka dachowa. Ma kształt klina idealnie dopasowana do profilu drzwi zachodzącego na krawędź dachu.
Ryszard - 2014-03-01, 08:42
Temat postu: NO ale porównanie przyspieszenia dwóch modeli ?
Pytanko jak w temacie.
Nigdzie nikt z Kolegów nie pisze jak zmiana mocy na 124 KM jest faktycznie odczuwalna na światłach czy przy wyprzedzaniu na drodze. Z parametrów technicznych w ulotce czegoś nadzwyczajnego nie widać...


R

johnson - 2014-03-01, 09:47

Nikt nie pisze bo nikt nie ma chyba jeszcze. Na papierze ponizej 10 sek do 100 wiec niezle.
yakov - 2014-03-03, 17:46

Jeśli to jest ten wykres (a powinien być): wykres mocy TCE 115, to będzie mocno odczuwalne.
laisar - 2014-03-04, 00:30

yakov napisał/a:
Jeśli to jest ten wykres

Nie - tu jest właściwy.

yakov - 2014-03-04, 13:11

Dzięki laisar :-)
No tu prawie cały moment (jakieś 190 Nm) jest dostępny od ok. 1500 obrotów, przy 2000 obrotów jest już cały - później łagodnie wykres opada - 5000 obr - ok. 180 Nm.
Jednym słowem - no prawie jak diesel :-)

greg1971 - 2014-03-06, 21:00

Witam wszystkich na forum!
Jako, że zmieniono mi "starego" dustera na nowego (auto służbowe), podzielę się moimi obserwacjami:
1. Tylna wycieraczka nareszcie pracuje w trybie przerywanym - wcześniej w ciągłym
2. Duster FL lepiej się prowadzi (jakieś zmiany w zawieszeniu?)
3. Gorzej przyspiesza - nowy jest cięższy
4. Skrócony okres docierania - z 5 do 1 tys. km

pozdrawiam

mendelmax - 2014-03-09, 10:36

W końcu przejechaliśmy się w dwa Dustery po autostradzie i stwierdzam co następuje- faktycznie obroty przy identycznej prędkości są takie same, więc przełożenia nie uległy zmianie. Jest natomiast różnica w zestrojeniu silnika w dole obrotów- ewidentnie starszy Duster jest w stanie jechać na niższych obrotach niż nowy. Lepiej też przyspiesza od bardzo niskich obrotów.

Być może to kwestia tego, że nowy ma przejechane dopiero 3.000km (starszy 39.000) i dopiero się dociera, niemniej nie wydaje mi się, żeby różnica mogła być aż tak zauważalna. Może to też być po prostu różnica między konkretnymi egzemplarzami.

Auta na tych samych oponach, to samo ciśnienie w kołach, oba z pełnym bakiem tego samego paliwa, oba na światłach mijania (żeby wyeliminować wpływ różnic poboru prądu) więc nie może być mowy o jakichś czynnikach zewnętrznych.

Generalnie może to kwestia przyzwyczajenia, ale jeśli chodzi o silnik to starym jeździ mi się lepiej (jest elastyczniejszy).

Cav - 2014-03-09, 10:44

Taki test trzeba by powtórzyć dla innego egzemplarza - może z tym jest coś nie tak?
Ja stwierdzam, że Duster O WIELE lepiej radzi sobie na niższych obrotach, niż podobny diesel 1.6 w moim poprzednim aucie.
Niestety, dużo gorzej jest na obrotach średnich i wyższych - dostaje w plecy niesamowicie.

mendelmax - 2014-03-09, 10:48

Cav napisał/a:
Duster O WIELE lepiej radzi sobie na niższych obrotach, niż podobny diesel 1.6 w moim poprzednim aucie.

Ja nie twierdzę, że radzi sobie źle, bo szczerze mówiąc ku mojemu ogromnemu zaskoczeniu da się nim jeździć na niższych obrotach niż np. w Passacie 2.0TDI. Mówię tylko, że starsza sztuka jest w stanie jeździć na obrotach o ok. 200 niższych niż nowy.

Chętnie bym porównał z jakimś innym egzemplarzem, ale muszę najpierw znaleźć takowego w okolicy.

kubalonek - 2014-03-14, 22:52

A mnie bardzo interesuje głośność nowego Dustera . W zasadzie poziom głośności prawdopodobnie rozstrzygnie dylemat czy zakupić w przyszłości nowego DD . Dla mnie auto musi być ciche , zdecydowanie cichsze niż moja MCV czy SX4
mekintosz - 2014-03-15, 00:00

Czyli chyba warto rozważyć zakup ze stajni renault .. przyjrzałem się dziś wyciszeniu, ilości, jakości, grubości uszczelek oraz ich dopasowaniu do karoserii w Capturze. Dacia jeszcze jest daleko w lesie za Renault, mimo, że nadrabia zaległości. Jak będę na przeglądzie w ASO spróbuje zorganizować sobie jazdę próbna dusterkiem II i nagram video.
johnson - 2014-03-15, 00:07

mendelmax napisał/a:
W końcu przejechaliśmy się w dwa Dustery po autostradzie i stwierdzam co następuje- faktycznie obroty przy identycznej prędkości są takie same, więc przełożenia nie uległy zmianie. Jest natomiast różnica w zestrojeniu silnika w dole obrotów- ewidentnie starszy Duster jest w stanie jechać na niższych obrotach niż nowy. Lepiej też przyspiesza od bardzo niskich obrotów.

Być może to kwestia tego, że nowy ma przejechane dopiero 3.000km (starszy 39.000) i dopiero się dociera, niemniej nie wydaje mi się, żeby różnica mogła być aż tak zauważalna. Może to też być po prostu różnica między konkretnymi egzemplarzami.

Auta na tych samych oponach, to samo ciśnienie w kołach, oba z pełnym bakiem tego samego paliwa, oba na światłach mijania (żeby wyeliminować wpływ różnic poboru prądu) więc nie może być mowy o jakichś czynnikach zewnętrznych.

Generalnie może to kwestia przyzwyczajenia, ale jeśli chodzi o silnik to starym jeździ mi się lepiej (jest elastyczniejszy).


to jest pierdzidełko o pojemności 1.5, będziesz jeździł na niskich obrotach i potem będą posty o zasyfionym EGR albo zablokowanej zmiennej geometrii turbosprężarki, przy tej skrzyni biegów nie da się jeżdzić na niskich obrotach bo prędkość będzie żadna

mekintosz - 2014-03-15, 00:22

johnson napisał/a:

to jest pierdzidełko o pojemności 1.5, będziesz jeździł na niskich obrotach i potem będą posty o zasyfionym EGR albo zablokowanej zmiennej geometrii turbosprężarki, przy tej skrzyni biegów nie da się jeżdzić na niskich obrotach bo prędkość będzie żadna



Jak definiujesz "niskie obroty nie do jazdy" ? Ja swoim Sandero nie schodzę poniżej 1500 obr bo najzwyczajniej nie jedzie, jednak nie szaleje więcej niż 3000-3500. Biegi zmieniam ok 2000.

Cav - 2014-03-15, 08:13

mekintosz napisał/a:

Jak definiujesz "niskie obroty nie do jazdy" ? Ja swoim Sandero nie schodzę poniżej 1500 obr bo najzwyczajniej nie jedzie, jednak nie szaleje więcej niż 3000-3500. Biegi zmieniam ok 2000.


Ale w górę czy w dół zmieniasz przy 2000?
Jak w górę to jeździsz na niskich obrotach, jak w dół, to prawidłowo.

johnson - 2014-03-15, 09:39

ja wrzucam niższy poniżej 2tys (mniej więcej poniżej max momentu obrotowego), wyższy przy około 3 tys, ale od czasu do czasu przeganiam auto, generalnie najbardziej lubie 4ty bieg, od około 60 do 100 naprawdę fajnie się zbiera jak na taką moc.
W ph2 kontrolka biegów też pokazuje żeby redukować jak np. przy 2 tys wciśniesz gaz do oporu na 6tym biegu, więc stara się chronić przeniesienie napędu, mam też wrażenie że analizuje sposób jazdy bo zależnie jak jedziesz to zaleca wyższy bieg.
Wczoraj sprawdzałem też vmax i 175km/h licznikowe bez problemu, potem pewnie by się doczłapał do 180-185 ale żal mi było go męczyć.

mendelmax - 2014-03-16, 15:50

johnson napisał/a:
będziesz jeździł na niskich obrotach i potem będą posty o zasyfionym EGR albo zablokowanej zmiennej geometrii turbosprężarki, przy tej skrzyni biegów nie da się jeżdzić na niskich obrotach bo prędkość będzie żadna

To, że stwierdzam, że jeden przy 1700 jedzie a drugi nie nie oznacza bynajmniej, że się na takich obrotach stale poruszam.

jas_pik - 2014-03-21, 22:33

Znalazłem pewną różnicę w wyglądzie zewnętrznym silników dCi 110 pomiędzy ph1 a ph2 .
Czy wiecie jakie są różnice pomiędzy silnikami?
Wg danych technicznych model silnika jest identyczny K9K

mekintosz - 2014-03-22, 08:51

Cav napisał/a:
mekintosz napisał/a:

Jak definiujesz "niskie obroty nie do jazdy" ? Ja swoim Sandero nie schodzę poniżej 1500 obr bo najzwyczajniej nie jedzie, jednak nie szaleje więcej niż 3000-3500. Biegi zmieniam ok 2000.


Ale w górę czy w dół zmieniasz przy 2000?
Jak w górę to jeździsz na niskich obrotach, jak w dół, to prawidłowo.


Czyli jak optymalnie powinno sie przyspieszać ? W moim samochodzie max moment - 160 Nm - jest przy 1700 obr. - zatem do ilu dokrecić by zmienić bieg na wyższy ?

Cav - 2014-03-22, 10:16

Max moment NIE MASZ przy 1700, tylko pewnie stały w zakresie obr 1700-powiedzmy 3200.
A za niskie obroty szkodzą silnikowi i nie wpływają korzystnie na zużycie paliwa przy dynamicznej jeździe.

Przy 1700 bez szkód dla silnika to sobie możesz jechać, ale już tocząc się spokojnie na najwyższym biegu
A na pewno nie próbując przyspieszać od takich obrotów.
Jeśli chcesz przyspieszać, zwłaszcza dynamicznie, to traktuj jako minimum raczej okolice 2000 obr/min.
Co (w zależności od skrzyni) oznacza, że bieg zmieniasz w górę przy ok. 3000, wtedy obroty spadają do 2000.

mekintosz - 2014-03-22, 11:00

Cav napisał/a:
Max moment NIE MASZ przy 1700, tylko pewnie stały w zakresie obr 1700-powiedzmy 3200.
.


Zatem w oparciu o wykrss jak powinienem jezdzic ? Przy ok 2500-2700 mam najkorzystniejszy stosunek moc/moment ?


johnson - 2014-03-22, 13:14

jas_pik napisał/a:
Znalazłem pewną różnicę w wyglądzie zewnętrznym silników dCi 110 pomiędzy ph1 a ph2 .
Czy wiecie jakie są różnice pomiędzy silnikami?
Wg danych technicznych model silnika jest identyczny K9K

Silniki maja rozne kody. Intercooler jest inny. Inny filtr paliwa. Cos tam pozmieniali

mendelmax - 2014-03-22, 14:36

Ta różnica wizualna wynika z tego, że przemieścili filtr powietrza. Wydech też się zmienił odrobinę. Program silnika zapewne też. Niemniej nie wydaje mi się, żeby mechanicznie były jakieś istotne zmiany wewnątrz.

mekintosz napisał/a:
Przy ok 2500-2700 mam najkorzystniejszy stosunek moc/moment ?

Moc jest funkcją momentu i obrotów, więc trudno mówić o jakimś korzystnym czy niekorzystnym ich stosunku. Co do zasady, słychać wyraźnie, kiedy silnik jest przeciążony. Jest to takie klekotanie. Powinieneś jeździć tak, żeby nie klekotał i jeszcze trochę zapasu.

Cav - 2014-03-22, 15:06

mendelmax napisał/a:
Ta różnica wizualna wynika z tego, że przemieścili filtr powietrza. Wydech też się zmienił odrobinę. Program silnika zapewne też.


Program zmienił się na pewno, bo go po prostu spieprzyli.
Nie jeździł (szarpał) gdy był zimny.

U mnie nowy soft wgrywali po tygodniu czy dwóch od odebrania auta.

greg1971 - 2014-03-26, 21:16

kubalonek napisał/a:
A mnie bardzo interesuje głośność nowego Dustera . W zasadzie poziom głośności prawdopodobnie rozstrzygnie dylemat czy zakupić w przyszłości nowego DD . Dla mnie auto musi być ciche , zdecydowanie cichsze niż moja MCV czy SX4

Według mnie nowy Duster jest lepiej wyciszony. Stary był głośny szczególnie przy prędkości ok. 115 km/h.

mendelmax - 2014-03-27, 06:21

Jest lepiej, ale nie oznacza to, że jest już idealnie. Niemniej moim zdaniem może być.
miandas - 2014-06-28, 16:57
Temat postu: wyciszenie dustera [faza] 2
Czy ktoś się pokusił o bezpośrednie porównanie do starej wersji? Nie było najgorzej ale podobno jest lepiej... ?
kicia - 2014-06-28, 19:19

AutoCentrum testowało Dustera 4x4 w dieslu.
Porównania wyciszenia ze starym nie ma, ale standardowo zmierzyli decybele. Tutaj filmik na YT. Jeśli masz czym zmierzyć u siebie, to będziesz mógł porównać.

Karenzo - 2014-06-28, 20:29

Tak wnętrze jakoś tam zostawało trochę wyciszone ma lepsze uszczelki (co powodowało 80 % hałasu). Nie sądzę aby coś więcej zostało wprowadzone bo blacharka się nie zmieniła.
robo1973 - 2015-04-21, 19:39

A więc jak Oddałem swoją DD benzynkę LPG do malowania (zagiołem błotnik) Dostałem auto zastępcze DD IIdisel. Od razu zobaczyłem różnicę a raczej zalety:
- zdecydowanie dynamiczniejszy silnik
- ciszej w kabinie
- fajne fotele + deska rozdzielcza
- otwieranie szyb w drzwiach
- nowe zegary i inny wskaźnik paliwa + zegar+ termometr
- tylna pólka w końcu jest półką a nie zasłonka
Pytanie: Czy da się wgrać soft żeby w DD starej był taki sam wygląd na wyświetlaczu do w DDII
Czy można kupić tylną półkę?
Co wygłuszyli w samochodzie ?
Pozdrawiam !!

laisar - 2015-04-21, 20:45

robo1973 napisał/a:
Czy można kupić tylną półkę?

Tak - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6384

robo1973 napisał/a:
Czy da się wgrać soft żeby w DD starej był taki sam wygląd na wyświetlaczu do w DDII

Nie - ale powinno się dać wymienić bez większych problemów całą tablicę wskaźników.

robo1973 napisał/a:
Co wygłuszyli w samochodzie?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=56

kicia - 2015-04-22, 06:26

Cytat:
- zdecydowanie dynamiczniejszy silnik

To dlatego, że przesiadłeś się z wolnossącej benzyny do uturbionego diesla. To samo poczułbyś w uturbionej benzynie. :-)

route2000 - 2015-04-22, 10:24

A gdzie byś się śpieszył z turbo? :-D Mnie nie przeszkadza brak turbiny i tak daje radę w mieście. ;-)
piku - 2015-04-22, 11:52

robo1973 napisał/a:
Czy można kupić tylną półkę?


Kolego, wszystko zostało pokazane na Dusterklub.pl, łącznie z ukrytymi przez LZP czynnościami, które należy wykonać, by półka z ph 2 dobrze pasowała w ph1.
Zerknij np. tu:
http://www.dusterklub.pl/...er=asc&start=30
a jeszcze dokładniejsze fotki tu:
http://www.dusterklub.pl/...er=asc&start=60

piku - 2015-04-22, 11:53

laisar napisał/a:
robo1973 napisał/a:
Czy da się wgrać soft żeby w DD starej był taki sam wygląd na wyświetlaczu do w DDII

Nie - ale powinno się dać wymienić bez większych problemów całą tablicę wskaźników.

Laisar, ale sama wymiana zapewne nie pozwoli na uzyskanie funkcji komputera, których nie ma w ph1, a są w ph2, np. temperatury zewnętrznej, czy chwilowego spalania paliwa?

laisar - 2015-04-22, 12:45

piku napisał/a:
sama wymiana zapewne nie pozwoli na uzyskanie funkcji komputera, których nie ma w ph1

Temperatura - raczej bez problemu pod warunkiem zastosowania oryginalnego czujnika, bo to chyba zwykłe połączenie przewodowe, bez żadnego przeliczania, CAN-owania i cudowania.

Chwilowe spalanie - ciężko powiedzieć, bo w przeciwieństwie do starej wersji w nowej nie wiadomo co za co odpowiada i na podstawie jakich danych. Obstawiałbym, że fifty-fity - albo zadziała, albo nie (; ale wbrew pozorom to jest całkiem spora szansa.


Natomiast kol. robo1973 pytał o wygląd, a podstawowe funkcje wskaźników powinny działać. A przynajmniej tak obstawiam, ale nie mając schematów opieram się na dotychczasowym optymizmie rozwiązań daciek [:

piku - 2015-04-22, 13:12

laisar napisał/a:
tak obstawiam, ale nie mając schematów


Laisar! Nie rozumiem! Przecież Ty masz i wiesz WSZYSTKO, co dotyczy Dacii ;-)

laisar - 2015-04-22, 14:03

Nie mam i nie wiem.

Jeśli mam, to zazwyczaj nieźle mi idzie szukanie, dzięki (:

Ajgor - 2015-04-22, 15:10

laisar napisał/a:
piku napisał/a:
sama wymiana zapewne nie pozwoli na uzyskanie funkcji komputera, których nie ma w ph1



Chwilowe spalanie - ciężko powiedzieć, bo w przeciwieństwie do starej wersji w nowej nie wiadomo co za co odpowiada i na podstawie jakich danych. Obstawiałbym, że fifty-fity - albo zadziała, albo nie (; ale wbrew pozorom to jest całkiem spora szansa.
[:



Przy LPG chwilowe spalanie zakłamuje realia

Cav - 2015-04-22, 15:52

route2000 napisał/a:
A gdzie byś się śpieszył z turbo? :-D Mnie nie przeszkadza brak turbiny i tak daje radę w mieście. ;-)


Daje radę się wlec w korku - i owszem.
Jechać już nie bardzo, zwłaszcza na trasie.
A Duster tylko do miasta nadaje się jak pralka do mycia jeża.

robo1973 - 2015-04-25, 07:38

Fajny dźwięk wydaje desel jak się przy gazuje. Coś mnie kręci sprzedać mojego DD i kupić DD II disla Choć spalanie to tak samo jak przy LGP mniej więcej te same pieniądze
A ładniejsze lampy przód i relingi


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group