DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - akumulator rozładowany włącz silnik/tryb bezpieczny aku.

leszek234 - 2022-04-11, 13:41
Temat postu: akumulator rozładowany włącz silnik/tryb bezpieczny aku.
Czy to normalne, że co jakiś czas pojawia mi się napis "akumulator rozładowany włącz silnik" a po włączeniu "ładowanie akumulatora". Gdy na postoju próbuje posłuchać radia to max po 5 minutach odpala się "tryb bezpieczny akumulatora" i wyświetlacz oraz radio wyłącza się i pomaga dopiero rozruch silnika. Tryb start stop też praktycznie się nie włącza, cały czas "ładowanie akumulatora priorytetowe".
Poza tym autko pali od strzała i nie widzę żadnych objawów rozładowanego akumulatora np mulenia podczas rannego odpalania.

Osa_Sandero - 2022-04-11, 14:16
Temat postu: Re: Komunikat "akumulator rozładowany włącz silnik"
leszek234 napisał/a:
Czy to normalne, że co jakiś czas pojawia mi się napis "akumulator rozładowany włącz silnik" a po włączeniu "ładowanie akumulatora". Gdy na postoju próbuje posłuchać radia to max po 5 minutach odpala się "tryb bezpieczny akumulatora" i wyświetlacz oraz radio wyłącza się i pomaga dopiero rozruch silnika. Tryb start stop też praktycznie się nie włącza, cały czas "ładowanie akumulatora priorytetowe".
Poza tym autko pali od strzała i nie widzę żadnych objawów rozładowanego akumulatora np mulenia podczas rannego odpalania.


Takie komunikaty pojawiały mi się, ale w samochodach które oglądałem w salonach (wiecznie odpalony mediadisplay - zero jazdy dla naładowania). Zmierz napięcie na aku. Podładuj go w razie czego solidnie. Sama trasa może nie wystarczyć wg tego co tu piszą o inteligentnym ładowaniu.

leszek234 - 2022-04-11, 15:15

Przed chwilą sprawdzałem miernikiem, przy wyłączonym zapłonie 12,23V a przy włączonym 14,4V.

Zastanawiam się czy tryb ECO nie "pomaga" w rozładowaniu aku? Jeżdżę w ECO bo niby zmniejsza spalanie ale chyba go wyłączę i sprawdzę.

Osa_Sandero - 2022-04-11, 21:22

Napięcie na jałowo wygląda ok. Tym bardziej, że piszesz że nie ma problemu z odpaleniem.
Coś może być z układem kontrolującym napięcie (ktoś już gdzieś coś kiedyś pisał o padniętym module UPC) - poszukaj na forum.

laisar - 2022-04-11, 21:49

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=20009 - ale wątkotwórca powinien go znać, bo brał w nim udział.

A tytułowy problem może być raczej natury komunikacyjnej, niż faktycznie elektrycznej - http://www.daciaklub.pl/f...1827821#1827821

MartaD - 2022-05-12, 08:23
Temat postu: Komunikat: "Tryb bezpieczny akumulatora"
Wczoraj myłam auto na myjni samoobsługowej, potem jeszcze je odkurzyłam i wyczyściłam kokpit, progi, plastiki itp. w środku. Tuż przed końcem tych wszystkich zabiegów, które mogły zająć mi ok. 30-45 minut włączył mi się komunikat: "tryb bezpieczny akumulatora". Czy ktoś wie jak mam to rozumieć? Czy to coś groźnego? Nie zapaliła mi się czerwona kontrolka od akumulatora i generalnie auto zawiozło mnie do domu bez problemów. Próbowałam skontaktować się z serwisem Dacia ale nie mogę się dodzwonić.

Dodam, że po otwarciu mojego samochodu oraz przy postoju na wyłączonym silniku na komputerze pokładowym zawsze się coś wyświetla. Czy ekran pokładowy może pobierać aż tak dużo prądu, że po ok. 30 minutach akumulator się rozładowuje?

Czy powinnam w związku z tym wziąć auto na dłuższą przejażdżkę, żeby je podładować?

Dymek - 2022-05-12, 08:59
Temat postu: Re: Komunikat: "Tryb bezpieczny akumulatora"
MartaD napisał/a:
"tryb bezpieczny akumulatora". Czy ktoś wie jak mam to rozumieć? Czy to coś groźnego?
Absolutnie nie należy się przejmować. To nie jest komunikat alarmowy, lecz informacyjny i w nowych modelach Dacii potrafi pokazywać się praktycznie na co dzień. Oznacza jedynie tyle, że system ładowania zajmie się intensywniejszym ładowaniem akumulatora, bo zauważył spadek napięcia.
Cytat:
Czy powinnam w związku z tym wziąć auto na dłuższą przejażdżkę, żeby je podładować?
To nigdy nie zaszkodzi, aczkolwiek pomoże na krótko. Systemy ładowania Renault utrzymują akumulatory na bardzo skromnym poziomie naładowania, więc jakiekolwiek dodatkowe rozładowanie bez włączonego silnika (radio, lampka, cokolwiek) powoduje pojawienie się takich komunikatów. Jednak bez obawy- w tym systemie trzeba naprawdę poważnie rozładować akumulator, żeby pojawiły się jakieś problemy z odpaleniem.
DrOzda - 2022-05-12, 09:04

Masz system bezkluczykowy ? Może będąc w pobliżu karty samochód włączył jakieś systemy i akumulator się nieco rozładował.

Albo dotknął Cię podobny problem jak tu:

https://www.daciaforum.co...problems.39994/

MartaD - 2022-05-12, 09:29

DrOzda napisał/a:
Masz system bezkluczykowy ? Może będąc w pobliżu karty samochód włączył jakieś systemy i akumulator się nieco rozładował.


Nie, otwieram auto kluczykiem z pilotem.

A czy to normalne, że z wyłączonym silnikiem komputer pokładowy jest włączony (nigdy nie gaśnie) np. pokazuje m.in. godzinę, przebieg, czy otwarte są drzwi. Po tej sytuacji boję się, że jak np. będę czekać na kogoś w aucie np. 1 h to rozładuje mi się akumulator (ale pewnie przesadzam). Jeżdżę też służbowym Dusterem i tam przy wyłączonym silniku komputer pokładowy sam gaśnie po kilku minutach.

Dymek - 2022-05-12, 10:05

Po wyjęciu kluczyka tak na 100% nigdy nie gaśnie? Może potrzebuje więcej czasu?
MartaD - 2022-05-12, 10:19

Gaśnie dopiero gdy wyjdę z auta i zamknę auto kluczykiem. Natomiast gdy np. siedzę w aucie na parkingu i mam wyłączony silnik (ale kluczyk w stacyjce) to nie gaśnie nigdy. Muszę przetestować z parkingiem i wyciągnięciem kluczyka ze stacyjki (chociaż wczoraj jak auto było myte to kluczyka nie było w stacyjce, a komputer był cały czas włączony). Może trzeba pogrzebać gdzieś w ustawieniach?
sabb - 2022-05-12, 11:03

U mnie jest tak samo. Ostatnio siedziałem w aucie czekając ok. 1 godziny i słuchając radia. Cały czas ekrany są włączone i po jakimś czasie komunikat : tryb bezpieczny akumulatora.
Dymek - 2022-05-12, 11:29

Czyli widać, że w nowych Daciach/Renault jest inna "filozofia" działania niż to było dotąd...
Czyli co- jeśli zostawimy niezamknięty pilotem samochód w garażu, to będzie świecił zegarami w nieskończoność? :roll:
Poza tym- jeśli w trakcie tego czuwania cały czas podaje komunikaty, to znaczy że znaczna część samochodu w tym czasie normalnie pracuje.
A co z oświetleniem kabiny? Jak włączymy lampkę ręcznie też nie zgaśnie po czasie?

MartaD - 2022-05-12, 11:47

Dymek napisał/a:
Czyli co- jeśli zostawimy niezamknięty pilotem samochód w garażu, to będzie świecił zegarami w nieskończoność? :roll:


Chyba tak...Jutro pogrzebię w ustawieniach auta i dam Wam znać czy da się coś tam zmienić.

Chociaż tak jak pisałam wyżej, w służbowym Dusterze (też rocznik 2022) ekran sam się wyłącza po kilku minutach. Ale może to kwestia tego, że jest to podstawowa wersja, która nie ma wbudowanego radia w kierownicę, a w moim Sandero radio i godzina wyświetlają się na ekranie pokładowym.

sobol1976 - 2022-05-12, 11:59

MartaD napisał/a:
Gaśnie dopiero gdy wyjdę z auta i zamknę auto kluczykiem. Natomiast gdy np. siedzę w aucie na parkingu i mam wyłączony silnik (ale kluczyk w stacyjce) to nie gaśnie nigdy.


Możesz siedzieć po wyłączeniu zapłonu nawet z włożonym kluczykiem ale dopiero otwarcie na chwilę drzwi wyłącza wszystkie urządzenia i wyświetlacze. To jest metoda jeśli czekasz w samochodzie ale wolisz żeby wszystko zgasło. Oczywiście, tak jak pisano wcześniej po pewnym czasie samochód i tak wejdzie w tzw. "tryb bezpieczny akumulatora" i wyłączy urządzenia ale to chyba jest po ok. 20 min. Ten komunikat nie znaczy że akumulator się rozładował, tylko że jest duży pobór prądu na postoju, a więc komputer decyduje o wyłączeniu pewnych odbiorników aby nie dopuścić do niepotrzebnego rozładowania. Nie ma czym się przejmować.

Dla mnie irytującym problemem w MN4 jest to, że nie można wygasić ekranu po wyłączeniu radia. Wyświetla się data i godzina ale podświetlenie działa ciągle - to niepotrzebnie bierze prąd...

Dymek - 2022-05-12, 12:09

sobol1976 napisał/a:
Możesz siedzieć po wyłączeniu zapłonu nawet z włożonym kluczykiem ale dopiero otwarcie na chwilę drzwi wyłącza wszystkie urządzenia i wyświetlacze.
No i to by było logiczne.

Cytat:
Dla mnie irytującym problemem w MN4 jest to, że nie można wygasić ekranu po wyłączeniu radia. Wyświetla się data i godzina ale podświetlenie działa ciągle - to niepotrzebnie bierze prąd...
A to fakt... W sumie w MN3 również matryca działa wyświetlając godzinę, ale dyskretnie, bo grafika tego zegara ma czarne tło, więc tylko udaje wyłączenie.
sobol1976 - 2022-05-12, 13:29

Sprawdziłem przed chwilą w aucie co zrobić żeby posiedzieć w kabinie bez włączonych tych wszystkich lampek, wyświetlaczy i radia.
Wyłączyć zapłon -> Wyjąć kluczyk -> Będąc w środku zamknąć samochód pilotem -> Otworzyć na chwilę drzwi od wewnątrz klamką. Działa...:)

MartaD - 2022-05-12, 13:51

Ile kombinacji...Ale ważne, że jest jakiś sposób. Dziękuję wszystkim za pomoc :mrgreen:
sobol1976 - 2022-05-12, 13:57

MartaD napisał/a:
Ile kombinacji...Ale ważne, że jest jakiś sposób. Dziękuję wszystkim za pomoc :mrgreen:


Tylko tak skomplikowanie wygląda - mi to zajęło sekundę. :)

Henry - 2022-05-13, 08:18

W moim nowym Dusterze radio się wyłączyło po kilku minutach jak czekałem na żonę z wyłączonym silnikiem.
Jarekf3d - 2023-01-02, 18:43
Temat postu: Komunikat akumulator rozładowany.
2 miesiące temu miałem zaszczyt zobaczyć te komunikaty na swojej desce rozdzielczej (załączniki). Kila dni temu też wyskoczyły. Miał ktoś podobne przypadki ? Czemu mi to wyskakuje ? bardzo rzadko robię odcinki poniżej 10km. Czemu taki komunikat pojawia się po odcinku 30-40km ? Auto praktycznie zawsze gaszę od razu i nie zostawiam na zasilaniu (nie siedzę w środku i nie słucham muzyki itp- jedynie mam kamerkę która nagrywa tylko podczas jazdy)Dla benzyny to chyba wystarczająco żeby się podładować. W aso byłem stwierdzili że z akumulatorem ok - przy okazji wymienili wentylator chłodnicy (akcja serwisowa) Nie wiem czemu nie dostałem informacji o akcji serwisowej (byłem już w aso 2 albo 3 razy, więc moje dane mieli)Obiło mi się o uszy z tą akcją serwisową już jakiś czas temu.

Auto jogger 1.0 tce - ponad 22 tysięcy przebiegu (start stop zawsze wyłączam)

laisar - 2023-01-02, 20:54

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=20648
uno0 - 2023-01-02, 21:06
Temat postu: Re: Komunikat akumulator rozładowany.
Jarekf3d napisał/a:
2 miesiące temu miałem zaszczyt zobaczyć te komunikaty na swojej desce rozdzielczej (załączniki). Kila dni temu też wyskoczyły. Miał ktoś podobne przypadki ? Czemu mi to wyskakuje ? bardzo rzadko robię odcinki poniżej 10km. Czemu taki komunikat pojawia się po odcinku 30-40km ? Auto praktycznie zawsze gaszę od razu i nie zostawiam na zasilaniu (nie siedzę w środku i nie słucham muzyki itp- jedynie mam kamerkę która nagrywa tylko podczas jazdy)Dla benzyny to chyba wystarczająco żeby się podładować. W aso byłem stwierdzili że z akumulatorem ok - przy okazji wymienili wentylator chłodnicy (akcja serwisowa) Nie wiem czemu nie dostałem informacji o akcji serwisowej (byłem już w aso 2 albo 3 razy, więc moje dane mieli)Obiło mi się o uszy z tą akcją serwisową już jakiś czas temu.

Auto jogger 1.0 tce - ponad 22 tysięcy przebiegu (start stop zawsze wyłączam)


Mi samochód wchodził w tryb awaryjny. Po serwisie było 3 miesiące ok. Teraz co jakiś czas mam informację o ładowaniu akumulatora. System S&S wypięty przy akumulatorze. Po zgaszeniu i włączeniu komunikat znika. Mam to gdzieś bo najważniejsze, że nie ma trybu awaryjnego. Ładowanie ok. Coś nie tak z oprogramowaniem ale taki urok nowych modeli. Acha...po podłączeniu inteligentnej ładowarki (jakkolwiek to brzmi :mrgreen: ) wyświetla się info, że aku jest ok. Pozostaję jeździć :-)

Jarekf3d - 2023-01-03, 18:29

Ok, dzięki czyli się tym nie przejmować :) Co z tym trybem awaryjnym załącza się jeszcze?
uno0 - 2023-01-03, 20:00

Typowo gdy jest ( ale nie wtym wypadku) słabiutki akumulator. Mnie zapalały się wszystkie kontrolki i co gorsza wyłączało się radio co w trasie było wkur... zające 🤫🤫🤫
Osa_Sandero - 2023-01-04, 20:28
Temat postu: Re: Komunikat akumulator rozładowany.
Jarekf3d napisał/a:
2 miesiące temu miałem zaszczyt zobaczyć te komunikaty na swojej desce rozdzielczej (załączniki). Kila dni temu też wyskoczyły. Miał ktoś podobne przypadki ? Czemu mi to wyskakuje ? bardzo rzadko robię odcinki poniżej 10km. Czemu taki komunikat pojawia się po odcinku 30-40km ? Auto praktycznie zawsze gaszę od razu i nie zostawiam na zasilaniu (nie siedzę w środku i nie słucham muzyki itp- jedynie mam kamerkę która nagrywa tylko podczas jazdy)Dla benzyny to chyba wystarczająco żeby się podładować. W aso byłem stwierdzili że z akumulatorem ok - przy okazji wymienili wentylator chłodnicy (akcja serwisowa) Nie wiem czemu nie dostałem informacji o akcji serwisowej (byłem już w aso 2 albo 3 razy, więc moje dane mieli)Obiło mi się o uszy z tą akcją serwisową już jakiś czas temu.

Auto jogger 1.0 tce - ponad 22 tysięcy przebiegu (start stop zawsze wyłączam)


Mi wyskoczył komunikat kilka tygodni temu (jak było trochę zimniej). Podładowałem akumulator i od tamtej pory znowu spokój. W międzyczasie miałem przegląd roczny i nic nie znaleźli oprócz tego, że akumulator ma "żywotność" 71%. Trochę lipa jak na roczne auto. Na razie jeżdżę, zobaczymy co dalej

Dymek - 2023-01-05, 09:15
Temat postu: Re: Komunikat akumulator rozładowany.
Osa_Sandero napisał/a:
... nic nie znaleźli oprócz tego, że akumulator ma "żywotność" 71%. Trochę lipa jak na roczne auto.
I całkowicie normalne, bo o to dba sam samochód i nie ma znaczenia czy ma rok, trzy lata, czy miesiąc ;-) Te 71% to po prostu stopień naładowania akumulatora utrzymywany przez "inteligentne" zarządzanie energią. A problem z nowymi modelami Dacii jest taki, że wszczynają alarm i wywalają komunikaty i przechodzą w tryb ograniczonego zużycia, przy zbyt wysokim progu napięcia akumulatora. Jednocześnie dbając o to aby utrzymać akumulator naładowany ledwo powyżej tego progu...
Osa_Sandero - 2023-01-05, 09:47

No właśnie stopień naładowania był 86%. Te 71% to na wydruku z miernika "Health". Na razie mu tego zdrowia nie brakuje i kręci bez problemu, ale wartość wydaje mi się niska. jak w takim tempie będzie tracił to zdrowie to wytrzyma niecałe 3 lata ( nie bardzo wiem przy jakim zużyciu zaczną się problemy i konieczna będzie wymiana)
Dymek - 2023-01-05, 10:43

No to zapewne Health, to u nich parametr SOH... Normalnie, testery akumulatorów mierzą dwa podstawowe parametry- napięcie (SOC) i wydajność prądową akumulatora w stosunku do nominalnej (SOH).
Czyli np. zakładając, że akumulator ma 510A (EN), to SOH na poziomie 71% oznacza około 362 - 367A, co faktycznie nie wygląda za dobrze. Ale... tak naprawdę do odpalania takiego benzynowego silniczka wystarczyłby akumulator w standardzie 275-300A (EN), więc nie ma tragedii. Tutaj pierwszym symptomem będą właśnie łatwo zauważalne problemy z odpalaniem. Z napięciem też nie ma problemu, bo u mnie nawet przy 11,3V silnik TCe odpalał bez żadnych zauważalnych trudności i bez żadnego sygnalizowania błędów (niestety w przypadku nowej generacji Dacii problematyczne będą właśnie te nadgorliwe komunikaty alarmowe, których w poprzedniej generacji po prostu nie było). Poza tym ja do pomiarów z ASO podchodzę z dużą rezerwą, przykład- zużycie klocków hamulcowych po 2 latach oszacowane na 50%, po 3 latach na 75% a po 4 latach znowu 50%... no wiadomo, że to nie odczyt z testera, ale chodzi o samą rzetelność ;-)

Osa_Sandero - 2023-01-05, 11:53

Dzięki za informacje. Jeżeli to rzeczywiście ta wydajność prądowa, to nie jest tak źle. Ona zależy przecież też od stopnia naładowania. Więc gdybym podładował aku do 100% to pewno byłoby coś ponad 80% tej wydajności. Pojeździmy zobaczymy.
sasio - 2023-02-02, 10:15

Fajnie macie że taki komunikat jest, w Clio 4 komunikatu nie ma takowego i jest problem bo auta już nie odpalisz
dovectra - 2023-02-08, 15:35

leszek234 napisał/a:
Przed chwilą sprawdzałem miernikiem, przy wyłączonym zapłonie 12,23V a

to jest jest rozładowany akumulator, naładowany to 12,8-9V

uno0 - 2023-05-24, 15:50

dzisiaj miałem przegląd gwarancyjny, na którym zgłosiłem, że raz na jakiś czas mam komunikat "ładowanie akumulatora". Otrzymałem informację o uszkodzonym aku, a powodem tego było odłączenie wtyczki S&S od niego. Z rozmowy wynikało, że wtedy jest on ładowany pełną mocą co jest dla niego szkodliwe. Aku wymieniony ale palcem pogrozili :-P :lol: Przypominam, że zrobiłem to bo wcześniej miałem wejście auta w tryb serwisowy. Wtedy na serwisie wgrali poprawki ale fakt nadal odpinałem wtyczkę i jeździłem bez S&S. Teraz na testy zostawiam go włączony i zobaczymy.....Pozdrawiam
sobol1976 - 2023-05-24, 16:25
Temat postu: Re: Komunikat akumulator rozładowany.
Dymek napisał/a:
A problem z nowymi modelami Dacii jest taki, że wszczynają alarm i wywalają komunikaty i przechodzą w tryb ograniczonego zużycia, przy zbyt wysokim progu napięcia akumulatora. Jednocześnie dbając o to aby utrzymać akumulator naładowany ledwo powyżej tego progu...


Podsumowując te problemy, kolega Dymek zamknął i opisał to w 2 zdaniach i to jest istota problemu. Nic nie da zmienianie kabli akumulatora, amperomierzy, akumulatorów itp. Jeśli Dacia nie zmieni zakresu ładowania w swoim sofcie to będzie tak samo. Też mi się wydawało że naprawili po ostatniej wizycie w ASO (wymiana amperomierza) a tu dzisiaj komunikat "Akumulator rozładowany" :)) Widocznie przez te 2 godziny serwisowania podładowali do 90% i teraz się dopiero wyrównało...

uno0 - 2023-05-29, 11:34

Podsumując podsumowanie temat po podpięciu S&S wrócił jak na zdjęciu. Po odpiciu znika....
Czas na pomęcznie ASO bo interfejs informuję o problemie z ładowaniem.

Dymek - 2023-05-29, 13:52

uno0 napisał/a:
Podsumując podsumowanie temat po podpięciu S&S wrócił jak na zdjęciu. Po odpiciu znika....
Moim skromnym zdaniem teoria ASO o uszkodzonym akumulatorze miała się nijak do rzeczywistości. "Pełne ładowanie" po odpięciu modułu na minusowej klemie w żaden sposób nie jest w stanie zrobić szkody akumulatorowi EFB, wręcz przeciwnie- lubi napięcie ładowania do 15,6V bez ryzyka ubytku poziomu elektrolitu. A my mamy wtedy ok. 14,7-14,9V i też wcale nie na stałe, bo im bardziej akumulator naładowany, napięcie ładowania spada do 14,3V (pomimo odpięcia modułu) i w większości czasu utrzymuje się na tym poziomie. Dla nich teoria jest wygodna, bo wstawienie takiej ślicznie naładowanej nówki rozwiązuje chwilowo problem... do momentu, gdy samochód doprowadzi akumulator do "standardowego niedoładowania", co mu zajmuje tydzień- dwa. Efekt wymiany aku jest taki sam jakbyś sam sobie porządnie naładował stary akumulator dobrym prostownikiem- pomaga na parę dni.
chrom6 - 2023-05-29, 15:48

generalnie ASO nie bardzo może coś z tym zrobić bo źle opracowane jest zarządzanie energią przez producenta. I coby ASO nie wymyśliło to i tak zarządzanie doprowadzi aku do niedoładowania i komunikatu.
Można i trzeba jednak męczyć ASO to po iluś tam zgłoszeniach z ASO do Renault może ktoś w Renault zdecyduje o konieczności wprowadzenie poprawek do oprogramowania.

Michał B24 - 2023-05-30, 08:10

Niedużo jeżdżę, na razie mam 18000km raptem zrobione prywatną Dacią, ale ten komunikat mi nigdy nie wyskoczył. Czy TCE 1.0 90 koni, bez LPG jest wolne od tego problemu? Czy ja mam szczęście?

Padł mi wentylator, tak jak innym, gwarancja, ASO i jest OK, telepie się kierownica przy przyspieszaniu, zgłosiłem do ASO, czekam na naprawę, ale tego nie doświadczyłem.

uno0 - 2023-05-30, 15:53

Michał B24 napisał/a:
Niedużo jeżdżę, na razie mam 18000km raptem zrobione prywatną Dacią, ale ten komunikat mi nigdy nie wyskoczył. Czy TCE 1.0 90 koni, bez LPG jest wolne od tego problemu? Czy ja mam szczęście?

Padł mi wentylator, tak jak innym, gwarancja, ASO i jest OK, telepie się kierownica przy przyspieszaniu, zgłosiłem do ASO, czekam na naprawę, ale tego nie doświadczyłem.


mam tce bez gazu....nie padl mi wentylator, nie telepie mi się kierownica (ale ja mam cvt więc moż to jednak coś różni) ale mam ten dziwny komunikat.....tak wiec zglaszam do aso niech walczą.....

sobol1976 - 2023-05-30, 17:28

Mam tce 1.0 z LPG 100KM, wentylator mi nie padł, kierownica nie telepie, komunikat "Akumulator rozładowany. Uruchom silnik" mam już sporadycznie. Ale jeszcze nigdy mi nie krzyczał "Usterka elektryczna: ZAGROŻENIE!" Niezłe jaja... :mrgreen:

Aha... mam jeszcze grzechoczący zawór wastegate. :lol:

r70 - 2023-05-30, 18:27

19 miesięcy, 51.5tys km, 95% jazdy w ruchu mieszanym w trybie ECO, sporo hamowania silnikiem, jeszcze więcej żeglowania na luzie, jazda mieszana, s&s 99% czasu włączone, samochód parkowany na dworze i ani razu żadnego komunikatu o akumulatorze. Przy przeglądach test Aku -OK.
uno0 - 2023-05-31, 09:20

12 czerwca termin oddania auta do ASO.....
uno0 - 2023-06-12, 19:48

1 dzień Daćki spędzony w serwisie....Na razie nie wiedzą co i jak :-) sprawdzają wszystkie połączenia elektryczne :-)
No to czekam :shock:

sobol1976 - 2023-06-13, 15:27

uno0 napisał/a:
Na razie nie wiedzą co i jak :-)

Podejrzewam, że nic nie znajdą... proponuję spróbować zmienić serwis (elektryka). Teraz oddałeś do Karlika, Pieluszyńskiej czy AutoCompolu?

uno0 - 2023-06-13, 21:04

odebrałem.....140 km zrobiłem i na razie jest ok. Wymienili jakiś czujnik przy klemie akumulatora. Zobaczymy :-P
sobol1976 - 2023-06-14, 07:40

No to wymienili ten słynny amperomierz czyli białą kostkę, którą odpinałeś poprzednio.
Przynosi to poprawę ale u mnie czasami jeszcze komunikat ostrzegawczy się pojawia (jednak zdecydowanie rzadziej).

uno0 - 2023-06-15, 16:43

3 dni....250km z włączonym S&S.... Myślę, że problem został rozwiązany....

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group