Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Rozładowany akumulator - sandero III
Autor Wiadomość
Darek Sam 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Comfort
Dołączył: 03 Lip 2021
Posty: 3
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2021-07-04, 00:30   

Wielkie dzięki za informacje.
Będę obserwował komunikaty i ewentualnie walczył z ASO.
Co do sprzęgła, może wyłączę S&S i zdejmę nogę :)
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-07-04, 10:30   

Nie ufaj ASO, poszukaj w swojej okolicy sklep z akumulatorami, gdzie zrobią ci test.
Mój (zwykły bez s&s) aku, z którym nigdy nie miałem problemu, padł po jednym głębszym rozładowaniu.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2021-07-04, 10:37   

Czyli nadmiar elektroniki potrafi zepsuć najprostsze sprawy. Fabryczny aku przeżył 8 lat, obecny 6 lat. Stoję pod chmurą, często w pełnym słońcu, zimą rzadko uruchamiany. W czasie jazdy 13,6 - 13,7 volt po starcie 14,1 - 14,2. Co by tu jeszcze spieprzyć? pozdr
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2021-07-04, 17:44   

Wyłączyc S&S można programowo. Trwa to parę minut w warsztacie. Choc i tak zarzadzanie bedzie działac w tle . Odradzam odłączenie jakiegoś kabelka. Ale dlaczego niech wypowiedzą się fachowcy .
 
ainam102 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0
Dołączył: 09 Wrz 2021
Posty: 10
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2021-11-09, 09:32   

Nowe Sandero III , napięcie akumulatora rano na klemach to 12,35 mimo że poprzedniego dnia przejechane ponad 100km, na gnieździe zapalniczki potrafi spaść do 12v mimo tego alternator ładuje tylko na hamowaniu (15v) , ewentualnie gdy włączymy światła mijania to napięcie wynosi 13,5v. Ogólnie wszystko działa razem z Start Stop, ale czy komputer nie powinien utrzymywać napięcia ponad 12,5v na akumulatorze? Czy ewentualne doładowanie prostownikiem ma sens jeżeli komputer i tak zbije te napięcie ?
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-11-09, 10:52   

ainam102 napisał/a:
i tak zbije te napięcie

Tym stwierdzeniem już odpowiedziałeś.
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-09, 12:12   

ainam102 napisał/a:
Nowe Sandero III , napięcie akumulatora rano na klemach to 12,35 mimo że poprzedniego dnia przejechane ponad 100km, na gnieździe zapalniczki potrafi spaść do 12v mimo tego alternator ładuje tylko na hamowaniu (15v) , ewentualnie gdy włączymy światła mijania to napięcie wynosi 13,5v. Ogólnie wszystko działa razem z Start Stop, ale czy komputer nie powinien utrzymywać napięcia ponad 12,5v na akumulatorze? Czy ewentualne doładowanie prostownikiem ma sens jeżeli komputer i tak zbije te napięcie ?

To się nazywa inteligentne zarządzanie energią i tak ma być
_________________
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-09, 12:41   

ainam102 napisał/a:
Czy ewentualne doładowanie prostownikiem ma sens jeżeli komputer i tak zbije te napięcie ?
Nie ma sensu. System sprowadzi to napięcie i tak do poziomu niedoładowania już po góra 2 dniach. I nie przejmuj się napięciem- u mnie od zawsze po nocy- dwóch mam napięcia rzędu nawet 11,5V a akumulator zawsze dostarcza potrzebną ilość energii i samochód odpala niezależnie od temperatury i nigdy nie było żadnych problemów z zasilaniem. Wiem- nie jest to absolutnie zgodne ze "sztuką akumulatorową", ale tak to producent zarządził i tak to w tym systemie działa. Na szczęście mam Sandero II, bo tutaj żadnych idiotycznych komunikatów o akumulatorze po prostu nie ma, bo nie ma tu w ogóle żadnych tekstowych... Tylko to jest dla mnie niezrozumiałe- jeśli przyjęli taki system gospodarki energią, to dlaczego w tych nowych Daciach nie obniżyli progu napięcia dla wyświetlania takich komunikatów. Kierowca w ogóle nie powinien być o tym ciągle informowany...

Aku_po_14h.jpg
Plik ściągnięto 6 raz(y) 119,42 KB

Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-11-09, 12:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-11-09, 12:44   

Tak przyglądam się tej dyskusji i mam pytanie - jaki jest akumulator przy systemie S&S - zwykły czy AGM? Bo jeśli zwykły to jest to odpowiedź dlaczego S&S tak szybko go zabija ( po pół roku )
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-09, 12:47   

chrom6 napisał/a:
Tak przyglądam się tej dyskusji i mam pytanie - jaki jest akumulator przy systemie S&S - zwykły czy AGM? Bo jeśli zwykły to jest to odpowiedź dlaczego S&S tak szybko go zabija ( po pół roku )

Ani to, ani to. W Daciach są akumulatory typu EFB- dedykowane do pracy z S&S.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-11-09, 12:55   

EFB czyli tak naprawdę zwykły kwasiak "ulepszony", podejrzewam że właśnie to ulepszenie nie do końca dobrze działa. Na jeździe próbnej strasznie długo trwa uruchamianie silnika przy włączonym S&S, w zbliżonej klasy pojeździe Fiat 500 trwa to 3 razy krócej - ale tu jest AGM i po dwóch latach problemów z aku i S&S brak .

Także albo S&S w Dacii jest niedopracowany albo jednak typ akumulatora nie do końca nadaje się do S&S (mimo fabrycznej konfiguracji)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-09, 13:09   

chrom6 napisał/a:
EFB czyli tak naprawdę zwykły kwasiak "ulepszony", podejrzewam że właśnie to ulepszenie nie do końca dobrze działa. Na jeździe próbnej strasznie długo trwa uruchamianie silnika przy włączonym S&S...
Także albo S&S w Dacii jest niedopracowany albo jednak typ akumulatora nie do końca nadaje się do S&S (mimo fabrycznej konfiguracji)

Ciekawe... U mnie uruchomienie silnika jest błyskawiczne, jeszcze nie wcisnę pedału sprzęgła do końca a silnik ma już normalne obroty. Ja nie widzę żadnej zwłoki w ruszaniu z użyciem S&S. Nigdy nie miałem odczucia, że muszę specjalnie czekać na uruchomienie silnika.
Nie widzę też żadnego problemu z akumulatorem z powodu S&S- niedoładowanie naszych akumulatorów jest jedynie efektem istniejącego systemu ładowania.
Tutaj nawet nie za bardzo można wstawić akumulator AGM- zazwyczaj nie montuje się ich w komorze silnika ze względu na wrażliwość na wysoką temperaturę.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-11-09, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-11-09, 13:29   

Na jazdach próbnych a jeździłem Sandero III 90 i Stepway 100 LPG w obu egzemplarzach działanie wyglądało tak samo - od naciśniecia pedału zwłoka ok 2-3 sekundowa w trakcie której rozrusznik kręci kilkukrotnie. w innych autach wygląda to jak u Ciebie - naciskasz i jedziesz.

Także coś w Sandero III jest nie tak z S&S.

Natomiast co do zarządzania energią to jest jak piszesz także w innych markach i to jest "normalne"
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-09, 14:07   

Dymek, już to zauważyłem na forum że Sandero 2 ma reakcję błyskawiczną, potwierdzam, lecz trzecia generacja ma jakiegoś laga, to już kolejna osoba pisze.

Dla ścisłości, te AGMy w autach to też elektrolit.
_________________
Ostatnio zmieniony przez eliks 2021-11-09, 14:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-11-09, 15:10   

chrom6 napisał/a:
... w obu egzemplarzach działanie wyglądało tak samo - od naciśniecia pedału zwłoka ok 2-3 sekundowa w trakcie której rozrusznik kręci kilkukrotnie.
Także coś w Sandero III jest nie tak z S&S.

eliks napisał/a:
Sandero 2 ma reakcję błyskawiczną, potwierdzam, lecz trzecia generacja ma jakiegoś laga, to już kolejna osoba pisze.

Ale że jak? Słychać jak rozrusznik kręci i to kilkukrotnie próbując?!
To co oni w tych nowych modelach zwalili? :shock:
Ja w ogóle nie słyszę rozrusznika a już na pewno żadnego "kręcenia", bo całe odpalenie w trybie S&S to jest tylko króciutki impuls. Szybki strzał. Nie można go w ogóle porównać do normalnego odpalania, np. po postoju, które czasami trwa może ze 2 sekundy...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2021-11-09, 15:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
eliks 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 10 Lip 2021
Posty: 337
Skąd: Lidzbark
Wysłany: 2021-11-09, 15:23   

Dokładnie. Ale już któraś osoba z Sandero 3 pisze że S&S strasznie wolno reaguje. Chyba właśnie im długo kręci.
_________________
 
michal22 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCe B4DB411
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 20 Paź 2021
Posty: 103
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2021-11-09, 16:32   

U mnie podobnie w Sandero II po zadziałaniu S&S błyskawicznie po naciśnięciu pedału sprzęgła samochód odpala, ale generalnie jak nie zapomnę to staram się ten system wyłączać.
 
uno0 



Marka: Dacia / Opel
Model: Sandero Stepway 2021 / Yaris III/ Piaggio MP3
Silnik: 999 TCE X-Tronic
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 30 Maj 2021
Posty: 321
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 2021-11-09, 17:41   

michal22 napisał/a:
U mnie podobnie w Sandero II po zadziałaniu S&S błyskawicznie po naciśnięciu pedału sprzęgła samochód odpala, ale generalnie jak nie zapomnę to staram się ten system wyłączać.


Mam silnik z automatem oraz klimatyzacją manualną. Generalnie też staram się w miejskich korkach ten system wyłączać. Jeśli zapomnę i zadziałał to nie puszczam hamulca.....wolę delikatnie poruszyć kierownica. To bardziej cywilizowany sposób. Jeśli chodzi o włączanie automatyczne to zdarzyło mi się to chyba ze dwa razy. Podczas stania przed szlabanem kolejowym silnik odpalił i był komunikat priorytecie ogrzewania.
 
piotrs 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.0 tce lpg
Dołączył: 30 Paź 2021
Posty: 12
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2021-11-09, 18:12   

Ja podczas próbnej jazdy (sierpień) też zauważyłem długie uruchamianie w egzemplarzu udostępnionym przez dilera. Od około 3 lat użytkuję również seata z system S&S i tam przebiegało to zawsze szybko i bezproblemowo. Obecnie w swoim (użytkowanym od raptem 10 dni) Stepwayu takiego problemu na razie nie widzę. Jest OK i silnik uruchamia się błyskawicznie.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-11-09, 22:07   

eliks napisał/a:
Dokładnie. Ale już któraś osoba z Sandero 3 pisze że S&S strasznie wolno reaguje. Chyba właśnie im długo kręci.

To dwieosobne sprawy. Czas reakcji S&S w zasadze to czas zadziałania czujnika w sprzęgle i jeżeli to trwa długo to raczej jest jakieś ustawienie w ECU - może złe - to kwestia elektroniczno programistyczna. Długo kręci to rozrusznik czyli kwestia elektryczno-mechaniczna - zasłaby rozrusznik lub słaby akumulator.
Przy słabym akumulatorze S&S powinien się sam zdezaktywować. Jeśli tego nie robi a jednak się zdarza że S&S jest automatycznie wyłączany to być może jest problem z pomiarem napięcia\oceną stanu akumulatora przez ECU.

U mnie zapalenie silnika przez S&S to może z 1s, ale ja to wyłączam jak pamiętam.
Ostatnio zmieniony przez Łukasz_M 2021-11-09, 22:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 877
Skąd: EL
Wysłany: 2021-11-10, 00:55   

Widać w "3"-jkach pojawily się problemy wieku dziecięcego. Za jakiś czas, przy następnej wizycie wgrają aktualizację.
 
sobol1976 



Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: TCe100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Cze 2013
Posty: 742
Skąd: Poznań
Wysłany: 2021-11-10, 08:53   

U mnie ostatnimi czasy rzadko załącza się S&S w czasie jazdy. Wczoraj na odcinku miejskim ok 15km z pracy, na światłach informował, że silnika nie wyłączy ze względu na "Priorytet ładowania baterii".
Jest to pierwszy przypadek kiedy nawet pod koniec trasy nie było warunków do aktywacji systemu.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-11-10, 08:57   

Cytat:

no właśnie tak się dzieje, także coś jest nie tak. Z doświadczenia pracy w ASO ( innych marek :-) ) obstawiam na niedociągnięcia oprogramowania albo ..... celowe działanie w celu spełnienia jakiegoś eko :cry:
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2021-11-10, 08:59   

sobol1976 napisał/a:
U mnie ostatnimi czasy rzadko załącza się S&S w czasie jazdy. Wczoraj na odcinku miejskim ok 15km z pracy, na światłach informował, że silnika nie wyłączy ze względu na "Priorytet ładowania baterii".
Jest to pierwszy przypadek kiedy nawet pod koniec trasy nie było warunków do aktywacji systemu.


ewidentnie coś skopali w ECU, mam nadzieję że zrobią poprawkę softu bo jak nie to będzie trzeba S&S wykastrować czego bym nie chciał na gwarancji
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2021-11-10, 18:19   

Miałem SS 0.9TCe i mam Sandero 2021 90TCe, jeździłem też testówkami. Nie zauważyłem problemu w żadnym, a w Ibizie 2019 DSG, Start and Stop, potrafił być irytujący.

Faktem jest, że 1.0 udało mi się kilka (3) razy wprowadzić w błąd i nie chciał odpalić, wywalał błąd S&S i trzeba było przekrecić kluczyk. Po wyłączeniu zapłonu, problem znikał. Coś jest nie do końca tak z oprogramowaniem, tylko pewnie przyjdzie aktualizacja i to poprawią. Natomiast nie zauważyłem ani zwłoki, ani długiego kręcenia. Jeśli jest róznica to w milisekundach. 3 sekundy to strasznie długo i raczej 3 sekundy to odpalał stary rudolf w W123 po taksówce, nawet zdezelowany Polonez na gazie odpalał szybciej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne