DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział ogólny o daciach - Komputer pokładowy - funkcje i obsługa

Reigner - 2007-12-09, 01:12
Temat postu: Komputer pokładowy - funkcje i obsługa
Mam pytanie - czy ktoś mógłby w miarę dokładnie wskazać jakie funkcje ma komp pokładowy w Loganie w wer. Laureate? Chodzi mi o to, czy jest wskazywane spalanie chwilowe, średnie od ostatniego resetu kompa, średnie dzienne, przewidywany zasięg na aktualnym stanie baku, przebieg dzienny, przebieg od ostatniego resetu, przebieg łączny (to akurat jest na pewno).
Jeśli komuś się nudzi, to byłbym wdzięczny, gdyby zechciało się Wam wskazać w jakiej konfiguracji są podawane dane (co z czym łącznie widać na wyświetlaczu).

... i jak (czym) obsługuje się kompa w Loganie?


pozdrawiam

waski - 2007-12-09, 06:45

Ja też mam wersję Laureate i nie widzę żadnego problemu z którym ty masz problem, bo w instrukcji logana jest to dokładnie i przejżyście opisane. Każda z funkcji którą podałeś jest dostępna i każda jest opisana w instrukcji w dziale komputer pokładowy ;-)
Reigner - 2007-12-09, 10:04

waski -> jestem jedynie potencjalnym nabywcą Logana (zresztą po ostatniej mojej wizycie na tylnym fotelu konkurencyjnej thalii - coraz bardziej prawdopodobnym).

Kratylos -> dzięki :-) Szkoda, ze usunięto spalanie chwilowe, ciekawe co było powodem.
O ile pamiętam to co już gdzieś indziej wyczytałem, wskazania spalania są dość precyzyjne, w tolerancji ok. +_ 0,2l ?

ps. a swoją drogą Panowie szacunek, zaglądać na forum o 7.00 w niedzielny poranek :shock:

ZeneC - 2007-12-09, 10:19

Tak sobie myślę, że zadecydowały względy praktyczne, informacja o chwilowym spalaniu jest mało przydatna. Co mi z tego, że na kilkudziesięciu metrach komputer pokaże spalanie 40 czy 60 l? Ale średnie spalanie ma już walor informacyjny, a nawet kontrolny. Wysokie rodzi obawy, że z silnikiem coś jest nie tak, że jest jakaś nieszczelność w układzie paliwowym, ewentulnie coś nie tak z kierowcą :lol: (może znerwicowany, może rzuciła go żona lub kochanka :-( )...
GeRRaD - 2007-12-09, 10:39

Pytanie czemu usunęli coś co było w innych wersjach i innych autach koncernu - czy wpływało to na koszty, awaryjność :?: :evil:
arturo - 2007-12-09, 20:36

[ może rzuciła go żona lub kochanka , raczej kochanka bo po żonie to sie chyba nie płacze!!
gigi303 - 2008-11-11, 18:37
Temat postu: komputer pokładowy w MCV 1.6 arctica
Witam mam pytanie do drogich użytkowników. Mam autko od kilku dni i tak naprawdę dopiero je poznaję. W wyposażeniu powinienem mieć komputer pokładowy jeśli dobrze mi się wydaje a na wyświetlaczu pojawiają mi się tylko licznik kilometrów ogólny i ten co mogę skasować. Czy tak powinno być???? W instrukcji przeczytałem że jeszcze powinny być tryby o spalaniu itd. Ale może w wersji benzynowej nie ma takich funkcji sam nie wiem. Prosiłbym o wypowiedź gdyż nie wiem czy jechać do dilera że mnie zrobił w bambuko i kłócić się o swoje.
wox - 2008-11-11, 18:46

Komputer powinieneś mieć
Używasz ten przycisk na przełączniku wycieraczek i nic? Albo w ogóle go nie masz?

waski - 2008-11-11, 18:51

Jeśli masz wersję, z komputerem, to w gałce od wycieraczek masz przycisk różnych ustawień komputera. A na desce masz tylko przełącznik, przebiegu i kilometrów, które możesz kasować.
Naciśnij sobie ten przycisk i wyświetlacz wejdzie w tryb ustawiń komputera pokladowego, każde następne wciśnięcie, spowoduje przełączenie na kolejne tryby.

I jeszcze jedno, jeśli masz wersję z podgrzewanymi lusterkami, to uruchamia się ją poprzez włączenie ogrzewania, tylnej szyby. Napisałem to dla tego, że w instrukcji auta nigdzie tego nie znajdziesz. A bajer fajny szczególnie jak się zaparują lusterka, wystarczy włączyć ogrzewanie tylnej szyby i za chwilę lustereczka są czyściutkie.

wieza - 2008-11-11, 20:18

z tego co widze to masz Arctice to komputer tez masz :) przycisk okragly nacisnij tam gdzie koledzy mowili
gigi303 - 2008-11-11, 20:55

no i wszystko jasne :mrgreen: z tego co piszecie brak komputera wynika z mojej niewiedzy gdyż używałem tylko tej gałeczki przy zegarach, jutro dokładnie obejrzę przy wycieraczkach ten przycisk ale sądze że pewnie będzie wszystko ok :mrgreen: normalnie aż mi głupio się zrobiło :oops:


mam jeszcze jedno pytanko napiszę tutaj bo nie będę zaśmiecał forum. Zauważyłem że jak nacisnę spryskiwacz od przednich wycieraczek to na szybę leci tylko płyn a wycieraczki nie włączają się automatycznie... muszę je manualnie włączać. ten typ tak ma ????? czy wkradła się jakaś usterka? a może znowu niewiedza :oops: :mrgreen:

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-01-14, 10:36 ]
Podwątek o wycieraczka / spryskiwaczach przeniesiony do właściwego tematu: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=20333#20333.

Tomasz - 2008-11-13, 21:44

Witaj mam pytanko w sprawie komputera wiem że jest i wiem jak go przełączać ale zapytam:
-spalanie chwilowe jest nie osiągalne choć instrukcja podaje inaczej
-co zrobić jak zatankuje do pełna i chciałbym żeby komp od nowa zliczał zużytą ropę

laisar - 2008-11-13, 21:51

Spalania chwilowego od pewnego czasu nie ma już w komputerkach Loganów.

Liczenie zużycia paliwa od nowa: przy wybranej opcji "liczba kilometrów od tankowania" ("lizak" z lewej, kreski i autko - L_ _ _ /oo\ ) - przycisnąć i przytrzymać przycisk na tablicy wskaźników, pod licznikiem, az do skasowania przebiegu: "- - -" (powinno być w instrukcji).

KaS602 - 2008-11-13, 21:53

Tomasz napisał/a:
spalanie chwilowe jest nie osiągalne choć instrukcja podaje inaczej

Nie ma tej opcji w loganach od kolekcji drugiej (od koncowki 2006 roku), kiedy to Logan przeszedl pierwsza mala modernizacje.
Tomasz napisał/a:
co zrobić jak zatankuje do pełna i chciałbym żeby komp od nowa zliczał zużytą ropę

ustaw komputer na przebiegu dziennym lub innej opcji (z wylaczeniem przebiegu calkowitego) i przytrzymaj przycisk na tablicy wskaznikow.

Pit - 2008-11-13, 21:58

laisar napisał/a:
Spalania chwilowego od pewnego czasu nie ma już w komputerkach Loganów.


O... a tu mnie zasmuciłeś.

laisar - 2009-01-18, 18:37

[Przeniesione z tematu Automatyczna wycieraczka tylna].

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=23562#23562
paweloo97 napisał/a:
w 307-ce też tak jest, można to komputerem pokładowym to wł/wył ale domyślnie jest właczone


Mam wrażenie, że aż tak wyrafinowany to komp w Daćce jednak nie jest - ale coś za coś: przynajmniej powinien być znacząco bardziej niezawodny [:

czaju - 2009-01-18, 19:58
Temat postu: Komputer pokładowy, a chwilowe spalanie
Zastanawia mnie jak włączyć chwilowe spalanie na komputerze w dacii - oglądałem filmiki na youtube'ie gdzie koledzy z zagranicy "pokazywali" ile pali ich dacia -ja jednak co najwyżej mogę zresetować komputer, aby pokazał mi ile przez jakieś 10sek wynosiło spalanie.
Czyżby na rynki europejskie trafiały lepiej oprogramowane komputery? Czy ktoś zna sposób na aktualizację oprogramowania? Spotkał się ktoś z innymi funkcjami w dacii, których brakowało w jego?

kier - 2009-01-18, 23:07

laisar napisał/a:
przynajmniej powinien być znacząco bardziej niezawodny [:


Taaaaaaaa........

--
pozdrawiam
kierek

laisar - 2009-01-18, 23:20

A nie? Jak na razie praktyka potwierdza teorię... (;
stempik - 2009-01-19, 10:55

A co mówi instrukcja. W mojej jest to dosć dokładnie opisane, cztery razy naciskam końcówkę manetki wycieraczek i mam.
KaS602 - 2009-01-19, 11:03

czaju, Spojrz dwa posty przed Twoim.
stempik, Ty masz rocznik 2005, a czaju, 2008.

waski - 2009-01-19, 20:15

Napewno, usunęli tą opcję, bo ona potrafi, do zawału doporwadzić. Ja mam to w moim komputerze i na początku, patrzyłem na to i szok, jak się wrzuci dwójkęi osiągnie 40/h, to ładne spalanie pokazuje. Przy dynamicznej jeździe, to pokaże nawet i 15-17 litrów i w miarę wrzucania wyrzszych biegów, spalanie spada.
Mieli rację, że to usunęli, bo jedyny porzytek z tego to, żadny porzytek.

jurek - 2009-01-19, 21:01

Ja już widziałem u siebie ponad 20 litrów. Jak policzę średnie z ub. roku ,to zapodam. pozdr
kier - 2009-01-19, 21:06

laisar napisał/a:
A nie?


Kiedys pisałem o restartujacym sie komputerku. Niby proste, bez bzdetow i powinno byc gniotsia - nie lamiotsia, ale latem jak sa upaly to sie restartuje.... :D
Choc pewnie to nie jego wina :DDDDD

--
pozdrawiam
kierek

p0501 - 2009-01-19, 21:23

waski napisał/a:
Napewno, usunęli tą opcję, bo ona potrafi, do zawału doporwadzić. Ja mam to w moim komputerze i na początku, patrzyłem na to i szok, jak się wrzuci dwójkęi osiągnie 40/h, to ładne spalanie pokazuje. Przy dynamicznej jeździe, to pokaże nawet i 15-17 litrów i w miarę wrzucania wyrzszych biegów, spalanie spada.
Mieli rację, że to usunęli, bo jedyny porzytek z tego to, żadny porzytek.


A ja mam wrażenie, ze jest to/ była jedna z mądrzejszych opcji... w megance mam stale ustawione chwilowe spalanie...
pozwala lepiej panować nad spalaniem - "tendencją do dociskania" - łatwiej nauczyć się jeździć oszczędniej...

a co do wielkości chwilowego to w megance na podobnym silniku dci chwilowe dochodzi do 25 podczas ostrzejszego ruszania, a widziałem już samochody po 40-70 litrów chwilówki

z pozdrowieniami

ps. a czy ktoś wie jakie było uzasadnienie usunięcia tej opcji z oprogramowania?

KaS602 - 2009-01-19, 21:59

p0501 napisał/a:
a czy ktoś wie jakie było uzasadnienie usunięcia tej opcji z oprogramowania

Podobno (wg pracownika ASO) to kwestia dodatkowego przeplywomierza, z ktorego zrezygnowano przy okazji pierwszej modernizacji. "Za to" dodali poleczke pod konsola, zmodyfikowany uklad hamulcowy, zamek bagaznika polaczony z zamkiem centralnym. lakierowana atrape chlodnicy, przetloczenie na klapie bagaznika, "biale" kierunkowskazy z tylu (choc niektore rzeczy to tylko w laureatach). Przy okazji: co jeszcze sie wtedy zmienilo?

Mamert - 2009-01-19, 23:00

KaS602 napisał/a:
Podobno (wg pracownika ASO) to kwestia dodatkowego przeplywomierza

Pracownik ASO to debiutant, bo i tak musi być przepływomierz do kompa silnika, a te dane były z niego "wyciągane". Moim zdaniem wyłączyli tą opcję bo im klienci za bardzo marudzili, że DUUUUŻO pali, co zresztą jest prawdą.

aro_rdrg - 2009-01-20, 19:50

Mamert napisał/a:
Moim zdaniem wyłączyli tą opcję bo im klienci za bardzo marudzili, że DUUUUŻO pali, co zresztą jest prawdą.


Wątpię, raczej było to powodem przepełniania się bufora i restartów komputera.

zielony - 2009-06-09, 19:11

W moim dzisiaj odebranym MCV mam m.in. dwie funkcje komputera:
b) licznik przebiegów częściowych
f) Przebyty dystans od ostatniego wciśnięcia przycisku "Top Depart"

Czym właściwie te dwie wielkości się różnią? Pozostałe wskazania odnoszą się właśnie do wciśnięcia powyższego przycisku, ale używa się go także w resetowaniu licznika przebiegów częściowych (b), a o resetowaniu wskazania "f" nie ma w instrukcji ani słowa... Czy wskazania np. zużycia paliwa odnoszą się do "b" czy do "f" :?: :?:

jackthenight - 2009-06-09, 19:26

zielony napisał/a:
W moim dzisiaj odebranym MCV mam m.in. dwie funkcje komputera:
b) licznik przebiegów częściowych
f) Przebyty dystans od ostatniego wciśnięcia przycisku "Top Depart"

Czym właściwie te dwie wielkości się różnią? Pozostałe wskazania odnoszą się właśnie do wciśnięcia powyższego przycisku, ale używa się go także w resetowaniu licznika przebiegów częściowych (b), a o resetowaniu wskazania "f" nie ma w instrukcji ani słowa... Czy wskazania np. zużycia paliwa odnoszą się do "b" czy do "f" :?: :?:


"f" też resetujesz przyciskiem na zegarach, zerując to zerujesz również średnie zużycie paliwa, średnią prędkość, itp.

Zużycie paliwa tyczy "f".

zielony - 2009-06-09, 20:09

jackthenight napisał/a:

"f" też resetujesz przyciskiem na zegarach, zerując to zerujesz również średnie zużycie paliwa, średnią prędkość, itp.

Zużycie paliwa tyczy "f".


Dzięki :-> Oczywiście, tego się domyśliłem i już to zrobiłem wcześniej (stojąc w garażu - testować będę od jutra). Zastanawia mnie, czy to "b" - to jest tylko taki dodatkowy licznik odległości. Mogliby to wyraźniej opisać w instrukcji...

infos - 2009-06-10, 13:05

Witam.
Czy wie ktoś co może oznaczać taki błąd w diagnostyce komputera:

----|o

tak jakoś to wygląda.

laisar - 2009-06-10, 13:44

---to

- zapisany i wciąż obecny błąd temperatury płynu chłodzącego: obwód otwarty; nie bierze się go pod uwagę przy zimnym silniku.

infos - 2009-06-10, 13:54

Drugi znak od prawej to nie jest T tylko pionowa kreska z minusem" |- " pisane razem - wcześniej zapomniałem napisać. Natomiast pierwszy z prawej, to małe "o".
Błąd występuje również na rozgrzanym silniku i po skasowaniu (wyłączeniu diagnostyki) wciąż powraca.

laisar - 2009-06-10, 13:59

A może to jest -Jo-- ?

Zresztą - na temat tych komunikatów w manualu seriwsowym piszą w ogóle tyle:

Cytat:
3 - Wyświetlanie usterek zapisanych w pamięci.

a - Czujnik poziomu paliwa
Jeśli pojawi się usterka czujnika poziomu paliwa, w ciągu 100 s mogą zostać zapisane dwa komunikaty:
- « Jo » w przypadku przerwanego obwodu czujnika poziomu paliwa,
- « Jc » w przypadku zwarcia czujnika poziomu pa-liwa.

b - Sygnał przepływu paliwa
Jeśli pojawi się usterka przepływu paliwa, pojawia się komunikat « d ».

- « to » w przypadku przerwanego obwodu sondy temperatury płynu chłodzącego.
- « tc » w przypadku zwarcia z masą sondy temperatury płynu chłodzącego.

Uwaga:
Nie należy uwzględniać tych informacji w celu wykonania dokładnej diagnostyki. Wykorzystać podręcznik do diagnostyki

tomi - 2009-06-16, 17:00

Witam
U mnie też w diagnostyce jest błąd "---to" przy zimnym i rozgrzanym silniku

borys68 - 2009-06-16, 17:05

Ahoj!
Czy można ten komputer wyłączyć?
Borys

laisar - 2009-06-16, 18:45

Wtyczkę zawsze można wyjąć, a auto i tak powinno działać, ale... właściwie to po co?
borys68 - 2009-06-16, 19:09

laisar napisał/a:
Wtyczkę zawsze można wyjąć, a auto i tak powinno działać, ale... właściwie to po co?

Nie odczuwam potrzeby migających świtełek. A pytam się dlatego, że ze względu na silnik prawdopodbnie bym kupował Laureate (choć wyposażenie Ambience mi wystarcza).
Borys

laisar - 2009-06-16, 19:23

Ale co niby miga? Bo jeśli chodziło o te posty powyżej, o odczytach "to" itp, to pokazują się one wyłącznie w trybie diagnostycznym, który trzeba specjalnie uruchomić - normalnie nic takiego się nie wyświetla [:
antropolog - 2009-07-22, 13:07
Temat postu: odblokowanie spalania chwilowego...
hm... ciekawe, czy da się odblokować to spalanie chwilowe, skoro wcześniej było.. : )
laisar - 2009-07-22, 13:37

To zależy w jaki sposób zostało zlikwidowane - jeśli całkowicie usunięte z oprogramowania, to nic z tego, ale jeśli tylko wyłączone, to pewnie tak. I obstawiałbym to ostatnie, bo wcześniej tak to właśnie było robione w niższych wersjach wyposażenia. Ale nie jest to takie proste, bo o ile oprogramowanie serwisowe da się znaleźć w Sieci, to jest problem z odpowiednim interfejsem fizycznym - oryginalny kosztuje sporo pieniędzy (bodajże kilkaset euro?), a jak na razie nie widziałem żadnego z innego źródła...

A w pomoc ASO jakoś ciężko mi uwierzyć - ale kto wie? <;

Mamert - 2009-07-27, 20:10

Co prawda nie mam kompa pokładowego w moim Nissanie, ale dziś z nudów pobawiłem się trybem serwisowym i chyba wiem dlaczego wskazania spalania chwilowego i średniego są przekłamywane.
Kreski na wyświetlaczu podają ŚREDNIĄ ilość paliwa.
Po włączeniu trybu serwisowego (naciśnięcie i przytrzymanie przycisku na zegarach podczas załączenia zapłonu), można przejść do dokładnej ilości paliwa w baku.
Wszystko jest w porządku kiedy auto stoi. Jeżeli jednak ruszymy, dzieją się cuda nie widy, wskaźnik paliwa lata jak żyd po pustym sklepie, pokazuje od 0 do pełnego baku, przy 15l na postoju.

laisar - 2009-07-27, 22:43

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=12419#12419
czaju - 2009-08-27, 20:17
Temat postu: Zmiany po wymianie tabl. wskaźników
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=38164#38164
Cytat:
z tego akurat cieszę się bo mam teraz spalanie chwilowe czego nie było wcześniej

wgrali Ci starszego softa czy jak? też mi brakuje spalania chwilowego ;/

kier - 2009-08-28, 19:38

czaju napisał/a:
mike napisał/a:
mam teraz spalanie chwilowe
wgrali Ci starszego softa czy jak? też mi brakuje spalania chwilowego ;/

Ja też chcę, jak to dokładnie zrobili.?

czaju - 2009-08-31, 08:19

ale jak z tym spalaniem chwilowym - co należy zrobić żeby było?
RWw - 2009-10-12, 18:58

Czy miał ktoś problem ze wskazaniami przebiegu w komputerze pokładowym? Między licznikiem przebiegów dziennych, a przebiegiem na komputerze mam różnice i to czasem bardzo znaczne (komputer pokazuje mniej). Przykłady: 498,2 - 491,1 albo 170,6 - 89,3.
Pewnie nie obejdzie się bez serwisu.

marekwoj - 2009-10-12, 19:48

RWw napisał/a:
komputer pokazuje mniej)

Mi czasami (kilka razy przez 4 lata) komputer się "zresetował", czyli pokazywał mniej.

KaS602 - 2009-10-13, 09:49

RWw, Najprawdopodobniej jest to wina tego, ze czasami komputer sie sam resetuje - wskazania przebiegu dziennego pozostaja na wczesniejszym poziomie, a wskazania komputera biegna od zera. Stad roznica.
laisar - 2009-10-13, 09:58

A tak zupełnie przy okazji: w najnowszych egzemplarzach nastąpiła pewna zmiana:



- i mnie odpowiadałaby dużo bardziej niż poprzednia.

KaS602 - 2009-10-13, 10:03

Podobny do tego z Clio III.
BTW - z wymiana chyba problemow by nie bylo.

jackthenight - 2009-10-13, 10:25

laisar napisał/a:
A tak zupełnie przy okazji: w najnowszych egzemplarzach nastąpiła pewna zmiana:

Obrazek

- i mnie odpowiadałaby dużo bardziej niż poprzednia.

'
Tak się przyglądam tej nowej wersji wyświetlacza i wydaje mi się że starsza wersja jest bardziej czytelna - ale to tylko takie moje odczucie. :)

76magg - 2009-11-05, 11:29

Może wystarczy ściągnąć sobie odpowiednią cześć zza zachodniej granicy? Tam ponoć mają spalanie chwilowe, a na naszym rynku auta z salonu tego nie mają...
Jeśli taka wymiana nie byłaby zbyt kosztowna... to też chętnie bym sobie spalanie chwilowe załatwił.

czaju - 2009-11-05, 12:03

Nawet w pierwszych Loganach w Polsce było...
laisar - 2009-11-05, 13:10

Cytat:
zza zachodniej granicy? Tam ponoć mają spalanie chwilowe

To raczej plotka - z tego co czytuję, jest tak samo jak u nas: porzucili chwilowe mniej więcej w okolicach Nowej Gamy Logana (koniec roku 2006).

Tytułowa sytuacja to zdaje się jakiś jednostkowy efekt czyszczenia magazynów części...

Komisarz Zawada - 2010-02-26, 16:29
Temat postu: Arctica - brak wskazywania zużycia paliwa.
Ja niestety w swoim nowo nabytym Sandero w wersji Arktica nie mam wyświetlanych informacji o średnim spalaniu. Przyciskiem na panelu w kokpicie mogę się jedynie przełączać między: całościowym przebiegiem kilometrowym, a częściowym przebiegiem kilometrowym. Naciskanie guzika w prawej manetce na kierownicy nic u mnie nie powoduje. Widać tylko najwyższe modele czyli Lauretki mają takie opcje.
Ciekawy jestem, czy wszystkie Arktiki tak mają, czy tylko te produkowane od 2010. Czy może to zweryfikować jakiś inny użytkownik Sandero Arktica.
Dodam, że wchodząc w jak go tam zwał tryb serwisowy (czyli bieganie strzałek obrotomierzy) mogę jedynie podejrzeć ilość pozostałego w baku paliwa.

benny86 - 2010-02-26, 17:35

A nie wyświetla dystansu, jaki można przejechać na paliwie aktualnie będącym w zbiorniku?
KaS602 - 2010-02-26, 19:50

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2596
jacek - 2010-02-26, 22:48

Komisarz Zawada napisał/a:
Ja niestety w swoim nowo nabytym Sandero w wersji Arktica nie mam wyświetlanych informacji o średnim spalaniu.


I nie masz czego żałować , ja miałem w punto i teraz w daci ,uważam że to zbędny wodotrysk zwany szumnie komputerem pokładowym. Podobne możliwości ma licznik rowerowy za 30zł

Beckie - 2010-02-28, 20:51

Nie...no pewnie! Lepiej, dokładniej i szybciej jest liczyć odbicia na stacji, notować przebiegi i liczyć spalanie.
AndrzejW - 2010-03-07, 19:38

jackthenight napisał/a:
Skoro masz zbiornik paliwa 50 litrów to jakim cudem wlewasz 59 ? :-D

Było już na forum, ale nie mogę teraz na szybko znaleźć. 50l to jest tzw. pojemność robocza, tzn. po zapaleniu rezerwy tankujesz do pierwszego odbicia.
Potem tankując powoli można wlać jeszcze ok 10 litrów. Te 10 litrów to jest to poduszka powietrzna w zbiorniku, po to aby paliwo podczas upałów nie wylewało się przez korek gdy będzie się rozszerzać. Byli koledzy na forum, którzy tankowali nawet po 63 litry.
jackthenight napisał/a:
Może najwyższy czas zmienić dystrybutor :)

Tankuję na różnych stacjach Shela i BP i nie zauważyłem większych różnic między dystrybutorami.

r70 - 2010-05-24, 17:30

moim zdaniem całkowicie bez sensu że zlikwidowali wskazanie chwilowego spalania. W zasadzie w każdym samochodzie wyposazonym w taką funkcję, mam ją załączoną domyślnie. Dzięki temu jeźdzę oszczędnie i sprawnie. Przykład: w berlingo nie było komutera, założyłem go (tam jest to banalnie prost i baaardzo tanie) i spalanie spadło o ok. 1L/100 (20%). A że potrafi czasem pokazać jakieś totalny przepał ? NO właśnie, dzięku niemu mozna się nauczyć przyspieszać bardzo sprawnie spalając chwilowo zamiast 25l/100 to 12-14l/100 :)
Daster - 2011-03-29, 21:59
Temat postu: Duster tryb diagnostyczny komputera pokładowego
W nawiazaniu do materialu jackthenight wykonalem na moim Dusterze diagnostyke.
W trakcie przelaczania stron testow wyszlo ze mam blad '─ ─ ─├­─o' usterka "temperatury płynu" obecna lub zapisana w pamięci, wyświetlana w przypadku obwodu przerwanego. Ciekawosc skad sie to wzielo w "nowym" wozie.Co kolwiek to oznaczalo to po skasowaniu blad sie nie pojawil ponownie pomimo jazdy na odcinku 400m :-> Sprawdze jutro i za tydzien czy aby sie nie pojawi znowu.

Daster - 2011-03-30, 06:59

Dzis rano ten sam blad sie wyswietlil i pomimo skasowania po ponownym rozruchu juz byl. Odbylo sie to przy zimnym silniku, gdy na zewn. bylo 5°C. Po osiagnieciu przez silnik 2 kresek temperatury po wykasowaniu komunikatu i ponownym rozruchu blad sie nie pojawil. Czyli ma to zwiazek z niska temp silnika. Czy to znaczy ze komputer traci wtedy kontakt na czujniku temperatury cieczy chlodzacej?

Ciekaw jestem czy u pozostalych wlascicieli Dusterow tez tak jest?

laisar - 2011-03-30, 07:39

MR390X9083A000 napisał/a:
DIAGNOSTYKA - Tablica wskaźników

Błędy "temperatura cieczy chłodzącej" nie są istotne; błędu "TO" nie powinno brać się pod uwagę, gdy silnik jest zimny.

jacusb - 2011-03-30, 08:11

Nie rozumiem w takim razie po co taki błąd w ogóle w komuterze. Jerzeli można mierzyć temp. silnika to dlaczego nie rejestrować tego błędu jeżeli temp. silnika jest poniżej progu?
laisar - 2011-03-30, 08:22

Bo to zupełnie niepotrzebnie zwiększa rozmiar i skomplikowanie oprogramowania? A naprawdę nie potrzebujemy w aucie kolejnej Visty na 5 GHz procku... (;

Nie od rzeczy jest także ograniczone zaufanie do decyzji kompów - zazwyczaj działają, ale czasem jednak nie. I co wtedy - obwód diagnostyczny do modułu diagnostycznego?

(Odpowiedź: owszem - w nowszych autach się tak robi, a potem mamy: lawetowanie najnowszych luksusowych wózków z powodu zawieszenia się kompa sprawdzającego poprawność działania kontrolera modułu diagnostycznego obwodu czujnika lewego przedniego kierunkowskazu...).

jacusb - 2011-03-30, 08:57

laisar napisał/a:
Bo to zupełnie niepotrzebnie zwiększa rozmiar i skomplikowanie oprogramowania?

Bez przesady, sprawdzenie jednej danej do której jest dostęp to nie wyliczanie jakiegoś skomplikowanego algorytmu.

laisar napisał/a:
Nie od rzeczy jest także ograniczone zaufanie do decyzji kompów - zazwyczaj działają, ale czasem jednak nie. I co wtedy - obwód diagnostyczny do modułu diagnostycznego?

Ale zmiana algorytmu nie ma wpływu na zaufanie do działania komputera. Jeżeli źle działa komp to nie jest to zależne od algorytmu. Równie dobrze może zgłosić zbędny błąd jak i nie zgłosić porządanego błędu. W obudwu przypadkach potrzebujesz "obwóddiagnostyczny do modułu diagnostycznego". Bo skąd wiesz, że zgłoszony błąd nie jest wynikiem błędu?

laisar napisał/a:
(Odpowiedź: owszem - w nowszych autach się tak robi, a potem mamy: lawetowanie najnowszych luksusowych wózków z powodu zawieszenia się kompa sprawdzającego poprawność działania kontrolera modułu diagnostycznego obwodu czujnika lewego przedniego kierunkowskazu...).

Ja nie mówię o dodawaniu elektroniki czy czujników, tylko o zmianie algorytmu (algorytmy się nie psują). W budowie samochodu nic się nie zmienia więc nie ma to wpływu na "prawdopodobieństwo lawetowania". Komputer już jest, temp. silnika już jest mierzona, algorytm zgłaszający błąd jest, tylko go lekko modyfikujemy dodając jeden warunek.


W normalnej jeździe zazwyczaj za często nie przegląda się rejestru błędów ani nie kasuje tego rejestru. To, że po zrestartowaniu kompa pojawił się błąd przy zimnym silniku nie oznacza, że wykasowany błąd też powstał przy zimnym silniku. Znajdując taki błąd w rejestrze kierowca nie powinien się domyślać czy powstał on na zimnym silniku, może na gorącym. Nie wiadomo. Taka dana jest bezużyteczna.

chriskb - 2011-03-30, 09:47

Przeglądam te posty i nasuwa mi się wniosek. Aby, było prościej nigdy nie testować komputera, gdy jest zimny silnik i sprawa jest załatwiona.

Zmiana algorytmu w takim przypadku rozbudowałaby niepotrzebnie program. Na razie jest prosty zero-jedynkowy.

Wprowadzenie rozróżniania usterki czujnika i temperatury musiałoby wprowadzić jakiś dodatkowy próg. Jak wiemy czujnik temperatury ma pewna bezwładność, co moim zdaniem aby układ mógł rozpoznać niską temperaturę albo błąd czujnika należałoby wprowadzić do oprogramowania kolejny próg temperaturowy. Idąc tą droga znalazłby się jakiś stan nieustalony, który znowu trzeba by było zabezpieczyć oprogramowaniem itd.

No i w końcu mielibyśmy Windows 7 (oczywiście przesada)

laisar - 2011-03-30, 09:53

Rzecz po prostu w tym, że podobnych poprawek na pewno można by znaleźć o wiele więcej niż tylko jeden obwód czujnika temperatury - a dodanie większej ich liczby spowoduje właśnie wzrost wielkości oprogramowania.


jacusb napisał/a:
dodając jeden warunek

...który jest do niczego niepotrzebny.


Cytat:
Znajdując taki błąd w rejestrze kierowca

Ale przecież zasadniczo to w ogóle nie jest to przeznaczone dla kierowcy, więc jest to dla niego bezużyteczne z definicji (((:



Zresztą, ja tylko odpowiedziałem po prostu kol. Dasterowi dlaczego nie powinien się przejmować zapisanym błędem.

Że można by to zrobić lepiej? Zapewne. Za te same pieniądze? Może tak, może nie. Nie podoba się? Spoko - wystarczyło wybrać inny wózek (: Albo opracować poprawkę amatorską lub zatrudnić się w tym celu w Dacii... Możliwości jest wiele... (;

chriskb - 2011-03-30, 10:06

laisar,

Cytat:
Nie podoba się? Spoko - wystarczyło wybrać inny wózek (:


Całkowicie się zgadzam, aczkolwiek niech użytkownicy się wypowiadają, dajmy im szanse na "burzę mózgów"

Pozdrawiam
:-)

jacusb - 2011-03-30, 10:33

laisar napisał/a:
który jest do niczego niepotrzebny

Ten jeden warunek sprawia, że komunikat o błędzie jest informacją znaczącą czy bez znaczenia. W przypadku jak ten błąd pojawia się w sprawnych samochodach przy odpalaniu na zimnym silniku (co ma miejsce we wszystich samochodach) więc nie jest to informacja "o błędzie". Jaką inforację daje mechanikowie taki blad jak pojawi się w samochodzi z przebiegiem 10-15tys. km. który przyjechał do ASO - żadną.

laisar napisał/a:
Ale przecież zasadniczo to w ogóle nie jest to przeznaczone dla kierowcy, więc jest to dla niego bezużyteczne z definicji

Z jakiej definicji? Przeznaczenie komuś i użyteczność są ze sobą w tym przypadku rozłączne. Ok, to nie jest przeznaczone dla kierowcy ale jest dla niego użyteczne - dzięki temu może sprawdzić stan komputera w swoim samochodzie i uzyskać dodatkowe informacje o jego stanie.


laisar napisał/a:
Nie bardzo zresztą rozumiem po co ta dyskusja [...] Nie podoba się? Spoko - wystarczyło wybrać inny wózek

Nie podoba Ci się ta dyskusja? Spoko - wystarczyło jej nie kontynuować albo zignorować moje posty.


laisar napisał/a:
Nie podoba się? Spoko - wystarczyło wybrać inny wózek

Poziom tego zdania śiwadczy bardzo dobrze o Tobie. Czy nie rozumiesz, że można kupić coś, co nie jest idealne i ma wady? A jak już kupiłem samochód to nie można o nim powiedzieć nic złego?

laisar - 2011-03-30, 10:49

jacusb napisał/a:
Jaką inforację daje mechanikowie taki blad jak pojawi się w samochodzi z przebiegiem 10-15tys. km. który przyjechał do ASO

A czy to jest mój / nasz problem? Aczkolwiek skoro ta informacja jest - tyle że istotna dopiero przy rozgrzanym silniku - to widać do czegoś tam jednak im się przydaje. Jeżeli jednak nawet nie - to niech sami się tym martwią.



Cytat:
Nie podoba Ci się ta dyskusja?

Zdążyłem się wcześniej poprawić (: - ale przepraszam, faktycznie trochę za "ostro" pierwotnie napisałem...


Cytat:
nie rozumiesz, że można kupić coś, co nie jest idealne i ma wady?

Oczywiście, że można - a czasem nawet trzeba - ale po prostu nie rozumiem czepiania się rzeczy zupełnie nieważnych... No, ale nie muszę rozumieć, rzecz jasna - zatem miłego dalszego krytykowania (;

jackthenight - 2011-03-30, 10:54

Aby sprawdzić czy są jakieś błędy to przede wszystkim należy podłączyć się komputerem do komputera wtrysku za pomocą złącza diagnostycznego.

A wasza dyskusja jest bez sensu, ponieważ to tylko komputer wtrysku może stwierdzić czy faktycznie wykrywa jakąś usterkę z czujnikiem czy też nie.

Natomiast wyświetlacz licznika jedynie sprawdza rezystancję czujnika, która się zmienia wraz z temperaturą - w końcu to jest czujnik temperatury.
Przy niskiej temperaturze czujnik temp. ma tak dużą rezystancję rzędu kilkunastu kiloomów, że dla wskaźnika licznika jest przerwą w obwodzie, ale faktycznie czujnik jest sprawny.
Przy wzroście temperatury rezystancja czujnika maleje i błąd znika z wyświetlacza licznika.
Dlatego poprawna diagnostyka przez użytkownika powinna być tak :
Przy niskiej temp. pojawia się informacja --To- - co wskazuje na poprawne działanie czujnika
Przy rozgrzanym silniku informacja --To- znika - również wskazuje na poprawne działanie czujnika. Jeśli po rozgrzaniu silnika --To- by nie znikało, i nadal byłaby taka informacja to dopiero wtedy wskazuje to usterkę w obwodzie czujnika temp.

Przy niskiej temp. pojawia się informacja --Tc- to wskazuje na usterkę czujnika, gdyż Tc oznacza obwód zwarty, rezystancja rzędu 0 omów, co nie jest możliwe przy niskiej temperaturze. Silnik się rozgrzewa i nadal --Tc- nie znika - mamy pewność o usterce w obwodzie czujnika temperatury płynu.

Także wyświetlacz licznika nie wskazuje usterek, tylko wskazuje aktualny stan czujnika temp. i dopiero na podstawie warunków pracy silnika, temp. silnika możemy stwierdzić czy jest jakiś błąd czy też nie.
Natomiast komputer wtrysku robi wszystko sam i po kilku cyklach jeśli nadal widzi błędne odczyty, analizuje je i wystawia po prostu komunikat o błędzie oraz zapala kontrolkę wtrysku.

Także wskaźnik licznika nie wskazuje błędów, tylko wskazuje aktualną wartość czujnika za pomocą trzech oznaczeń- a to czy jest to błąd czy nie, należy już do oceny użytkownika, który aby mógł ocenić to musi posiadać wiedzę nt. temat. Wy Panowie
jak widać tej wiedzy nie posiadacie i dlatego wasza dyskusja jest bardzo śmieszna, zaczynacie się kłócić a tak naprawdę "gówno" wiecie - więcej pokory i nauczcie się wreszcie słuchać, a nie tylko gadać i klepać posty na forum które nic nie wnoszą.

eplus - 2011-03-30, 11:08

A w moim Polonezie Caro '94 to zawsze na postoju był błąd 12 sygnalizowany kontrolką wtrysku - "brak impulsów z czujnika położenia wału korbowego". Nawet w książkach pisali, że tak ma być.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Po tym, co tu czytam, za nic w świecie nie włączę diagnostyki komputera. Jeszcze komp sobie to zapamięta na zawsze... :-P :mrgreen:

Brak klawiatury - naciśnij F1 aby kontynuować. :mrgreen: :mrgreen:

chriskb - 2011-03-30, 11:26

Cytat:
zaczynacie się kłócić a tak naprawdę "gówno" wiecie


To, że kolega jest moderatorem to nie upoważnia go do obrażania uczestników forum. Jeżeli ktoś ma wątpliwości, niech je zgłasza. Na takim stanowisku jako "moderator" nie można się zachowywać jak jedyny wszystkowiedzący.

jackthenight - 2011-03-30, 11:47

chriskb napisał/a:
Na takim stanowisku jako "moderator" nie można się zachowywać jak jedyny wszystkowiedzący.


Ja się po prostu znam na tym, dlatego wyjaśniłem kwestię sporną.


chriskb napisał/a:
To, że kolega jest moderatorem to nie upoważnia go do obrażania uczestników forum.


Trzeba zakończyć dyskusję filozofowania i jasnowidzenia, to nie jest forum nt. filozofii.
Kolega Laisar zacytował manual serwisowy ""TO" nie powinno brać się pod uwagę, gdy silnik jest zimny.",
więc dalsza dyskusja nad tym, że czarne jest czarne, a dlaczego nie jest białe jest całkiem bez sensu, co wyjaśniłem dość dokładnie w poprzednim swoim poście.

jacusb - 2011-03-30, 11:50

jackthenight, pięknie i miło to wszystko opisałeś, widzę, że posiadasz wiedzę do udzielania info. więc wyjaśnij mi jak taką sytuację: Przy czujniku pękł jakiś lut i zazwyczaj łączy ale przy większych wybojach czy dziurach nie łączy, przerywa, itp.... Rozumiem, że wtedy pojawi się "- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,. Jedziemy do ASO a oni widząc tą usterkę myślą, że to pewnie w wyniku odpalania zimnego silnika. Kasuje bład, odpala na ciepłym i wszystko git - bo w warsztacie jak samochód stoi to wstrząsów brak. I usterka nie zostaje wykryta?

jackthenight napisał/a:
nauczcie się wreszcie słuchać, a nie tylko gadać

No właśnie słuchamy i w Twoich postach dowiedzieliśmy się, że:

jackthenight napisał/a:

Strona piąta: "zapisane w pamięci usterki czujnika" żadna usterka obecna lub zapisana w pamięci, wyświetlane jest "- - - - -".

Usterki "temperatura płynu" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,

Wszystkie usterki wyświetlone na stronie "usterki czujnika zapisane w pamięci" są usterkami które zostały wykryte


Więc zdecyduj się w końcu, czy to usterki/błędy czy nie:
jackthenight napisał/a:
Także wskaźnik licznika nie wskazuje błędów, tylko wskazuje aktualną wartość czujnika

jackthenight - 2011-03-30, 12:06

Cytat:
jackthenight, pięknie i miło to wszystko opisałeś, widzę, że posiadasz wiedzę do udzielania info. więc wyjaśnij mi jak taką sytuację: Przy czujniku pękł jakiś lut i zazwyczaj łączy ale przy większych wybojach czy dziurach nie łączy, przerywa, itp.... Rozumiem, że wtedy pojawi się "- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,. Jedziemy do ASO a oni widząc tą usterkę myślą, że to pewnie w wyniku odpalania zimnego silnika. Kasuje bład, odpala na ciepłym i wszystko git - bo w warsztacie jak samochód stoi to wstrząsów brak. I usterka nie zostaje wykryta?


Aso w ogóle w tryb diagnostyki komputera pokładowego (wyświetlacza) nawet wchodzić nie będzie, bo to nie jest żaden wyznacznik usterek pojazdu, to tylko wyświetlacz i wskaźnik aktualnych stanów.

Do diagnostyki usterek służy laptop, interfejs, CLIP lub DDT2000.

Aso podłączy się CLIPEM do auta, a komputer wtrysku zarejestruje sobie przerwy w obwodzie w momentach kiedy ich nie powinno być - w tym przypadku zapali ci się czerwona kontrolka usterki wtrysku MIL. A w ich laptopie pojawi się błąd czujnika temperatury płynu.
Na pewno świecącą kontrolkę na czerwono zauważysz i pojedziesz z tym do ASO, a usterka przez nich zostanie z pewnością wykryta.


jacusb napisał/a:
No właśnie słuchamy i w Twoich postach dowiedzieliśmy się, że:

To jest przepisane z polskiej instrukcji serwisowej - trzeba nauczyć się ją dobrze interpretować, gdyż została przetłumaczona z francuskiego na polski.

Daster napisał/a:
Czy to znaczy ze komputer traci wtedy kontakt na czujniku temperatury cieczy chlodzacej?
Ciekaw jestem czy u pozostalych wlascicieli Dusterow tez tak jest?


To oznacza, że w twoim aucie wszystko działa poprawnie i nie masz się czym martwić.
U innych jest dokładnie tak samo i świadczy to o poprawnym działaniu czujnika temperatury.

DUCATI - 2011-03-30, 13:07

Ten blad sam znika po rozgrzaniu silnika, jak napisal Jack, czy trzeba go kasowac recznie ?

Tak czy siak jest to bez sensu...

Jacusb ma racje...

eplus - 2011-03-30, 14:33

No ale czujnik temp. dla wtrysku jest podłączony wprost do komputera wtrysku, a ten od komputera to osobny czujnik w tej samej obudowie. Na schemacie element 244 (Logan).
jackthenight - 2011-03-30, 14:58

eplus, no tak, ja to wiem, ale to i tak zbytnio nie zmienia faktu w przypadku diagnozy.
Jeśli tylko byłby problem z częścią od wyświetlacza, to będzie to widać podczas jazdy, że wskaźnik temp. płynu wariuje pokazując raz min, a raz 4 kreski itd. - wskazania będą szaleć albo będą non stop na min albo non stop na maks. i każdy kierowca to zauważy i ASO bez pomocy komputera i tego tryby diagnostycznego stwierdzi że to obwód czujnika wody.

W przypadku poważniej awarii czujnika wody częsci podłączonej już do komputera wtrysku to bez problemu wykryje to sam komputer wtrysku sygnalizując kierowcy czerwoną kontrolką..

grzech - 2011-11-27, 20:15
Temat postu: Re: Komputer pokładowy - funkcje i obsługa
Reigner napisał/a:
Mam pytanie - czy ktoś mógłby w miarę dokładnie wskazać jakie funkcje ma komp pokładowy w Loganie w wer. Laureate?


Skan z instrukcji Sandero Laurette.

maciek - 2012-07-13, 09:21

http://www.daciamodellen....de-dacia-lodgy/

trochę o komputerze w Lodgy ;-)

nev - 2012-10-17, 19:43

Mam zagadkę bo miał być komputer pokładowy a poza dystansem dziennym i całkowitym nic nie pokazuje.
jjmalin - 2012-10-18, 13:35

jeśli masz guzik na manetce wycieraczek ( tak jak klason na kierunkowskazach ) to masz pokładowy i tam zmieniasz wyświetlanie typu średnie spalanie itd
jackthenight - 2012-10-18, 13:56

nev napisał/a:
Mam zagadkę bo miał być komputer pokładowy a poza dystansem dziennym i całkowitym nic nie pokazuje.

Oczywiście instrukcję od auta czytałeś ?

nev - 2012-10-20, 21:36

czytałem do Logana, przełącznik jest przy wycieraczce ale jak go się wciska to się nic nie zmienia więc chyba nie ma komputera.
tomala72 - 2012-10-21, 07:28

Jaką masz wersję? W Dusterze ambiance nie ma, jest w laureate.
Dziwne tylko, że przycisk jest bo wydaje mi się, że w wersji bez komputera nie było ale cóż różne bywają niespodzianki lub coś się spierdzieliło:)

nev - 2012-10-26, 10:00

Okazało się w serwisie, że ten model nie ma komputera jednak. Trudno
d3mol3k - 2013-03-20, 20:56

Poznając samochód wlazłem sobie do trybu serwisowego i trafiłem na taki ekranik :)

malygabrys - 2013-05-17, 20:02

Mam takie małe pytanie co oznaczają w trybie serwisowym takie znaczki:

---I-o

:shock:

laisar - 2013-05-19, 12:15

malygabrys napisał/a:
takie znaczki

Takich nie ma - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=30966#30966

Na pewno dobrze odczytałeś?

malygabrys - 2013-05-19, 22:56

Na pewno dobrze dobrze odczytałem - i u mnie nie ma tylu stron co w kompedium ????
No i zgłupiałem :shock:

Arthem - 2015-08-11, 19:28

wlasnie mam problem ze swoim kompem :P tzn.... wciskam ten guzik w drazku i pokazuje mi jedynie opcje:
- przebieg calkowity
- przebieg czesciowy
- godzina,
- ile zostalo do serwisu

czy jest to mozliwe aby nie bylo spalania i temp? auto mam nowe i jest to wersja srednia wyposazenia na rynek irlandzki.

dopiero po 3 tygodniach doszedlem do tego jak z "kierownicy" przelaczac piosenki :oops:

instrukcja jest dla mnie nieczytelna :/ i do tego po francusku... czytalem kopie polska na forum ale i tak srednio :/


auto to dacia logan MCV 1.5 dci 2014 rocznik produkcji

arczi_88 - 2015-08-11, 19:49

A jesteś pewien, że masz komputer? W sensie taki z prawdziwego zdarzenia? Mam wersję Ambiance i na tym wyświetlaczu pokazuje mi tylko godzinę, licznik km ogólny, licznik dzienny i SET TP do ustawiania ciśnienia odniesienia w kołach.
Arthem - 2015-08-11, 19:53

w opisie modelu ktory zakupilem bylo : on-board computer....

moze standardowo tak to nazywali....

wiem tyle ze wersje polskie roznia sie od irlandzkich

arczi_88 - 2015-08-11, 20:04

To pewnie obaj mamy takie "komputery". Wydaje mi się, że ten właściwy - pokazujący spalanie, itd. - był od najbogatszej wersji dopiero montowany.
Arthem - 2015-08-11, 20:22

arczi_88 napisał/a:
To pewnie obaj mamy takie "komputery". Wydaje mi się, że ten właściwy - pokazujący spalanie, itd. - był od najbogatszej wersji dopiero montowany.


Dzieki za info ;) przynajmniej rzeczywiste spalanie rekompensuje wszystko :) 1200 km w cyklu mieszanym na pelnym baku :D

nasir - 2016-09-24, 15:53
Temat postu: chwilowe spalanie - awaria komputera ?
Witajcie
W mojej nowej Daćce zauważyłem że po wyłączeniu S&S i zatrzymaniu się na światłach komputer pokazywał chwilowe spalanie na poziomie 0.
Potem gdy ruszyłem przez chwilę było wciąż zero dopiero jak nabrałem prędkości (chyba bieg 3) to się obudził.
Jednak to nie koniec. Dojechałem do parkingu i toczyłem się na jedynce potem dwójce wkoło bloku i komputer nadal pokazywał 0.
Jutro jeszcze się pobawię, ale już pytanie mam do was czy u was też samochód jak się toczy na 1, 2 biegu lub na postoju z włączonym silnikiem to komputer nie pokazuje chwilowego spalania ?

pozdrawiam

arczi_88 - 2016-09-24, 16:38

A to chyba jest tak, że nie pokazuje tego od zera tylko od pewnej prędkości. W firmowym Masterze pokazuje to chwilowe spalanie od 30 czy 40 km/h.
nasir - 2016-09-24, 18:04

być może ale to że stoi na pracującym silniku i nie pokazuje spalania to chyba dziwne, mam wrażenie kiedy po raz pierwszy jechałem i miałem wyłączony S&S to pokazywał ile spala na godzinę ale już nie pamiętam, mogę się mylić.
laisar - 2016-09-24, 20:57

Chwilowe zużycie paliwa podawane jest w "Litrach/100 km", ale wyliczane na podstawie ostatnio przejechanego dystansu - który wynosi zero, gdy auto stoi...
shrek - 2016-09-24, 22:02

Tak jak pisza koledzy. Na postoju (w moim przypadku) wyswietlaja sie 3 poziome kreski. Spalanie chwilowe jest przeliczane od danej predkosci tak ja pisze arczi_88. Przy toczacym sie samochodzie na 1,2 biegu nic Ci nie wskaze. Jazda Np. z gorki bez dodawania gazu na biegu , wsazanie kompa 0,0. Jazda z gorki ze wcisnietym sprzeglem wskazanie okolo 0,2l. W/g mnie nie mam mowy o awarii kompa. Sprobuj na 2 biegu troszke przeciagnac go na obrotach i wtedy pokaze Ci spalanie.
kali - 2016-09-25, 02:27

Taki francuski wymysł pokazuje od 35 km/h.
shrek - 2016-09-25, 06:04

kali napisał/a:
Taki francuski wymysł pokazuje od 35 km/h.


Sprawdze dzisiaj.

Marek1603 - 2016-09-25, 07:20

U mnie za to z górki bez gazu pokazuje 0,0, aż do momentu kiedy prędkość nie spadnie do około 50km/h. Poniżej zaczyna już pokazywać chwilowe powyżej zera.
nasir - 2016-09-25, 14:21

Zgadza się. Jest tak jak piszecie. Ciekawe jest to że właśnie czasem pokazuje 0 a czasem kreski. Trudno mi wyczuć logikę tej funkcji.
Gdybym miał czas i nie było by żal paliwa zostawił bym go włączonego na postoju aż do wyczerpania paliwa. Ciekawe co by pokazał w całej statystyce czy np pokazał by wtedy ilość wypalonego paliwa. Ciekawe czy w ogóle on zauważa na postoju że gubi paliwo i dodaje do pozostałych parametrów.


PS. Po tygodniu użytkowania samochodu znalazł się amator parkowania który lekko pocałował moją Daćkę. Efekt taki że mam w jednym miejscu lekko pęknięty grill :evil:

Nanouser - 2016-09-25, 19:22

Kłania się instrukcja obsługi.
Clio pokazuje chwilowe spalanie po przekroczeniu 30km/h, poniżej tej prędkości nie pokazuje nic.
Jeśli jedzie się z puszczonym gazem to auto rozpoczyna hamowanie silnikiem i nie pobiera paliwa, więc jest wtedy wskazane 0 na wyświetlaczu.

shrek - 2016-09-25, 19:27

nasir napisał/a:
Ciekawe co by pokazał w całej statystyce czy np pokazał by wtedy ilość wypalonego paliwa. Ciekawe czy w ogóle on zauważa na postoju że gubi paliwo i dodaje do pozostałych parametrów.


Zauwaza. Wskaznik paliwa poleci w dol. Jak tylko ruszysz i przekroczysz 35 km/h to podsumuje wszystko i przeliczy spalanie srednie.

słoń - 2016-09-25, 20:06

I właśnie stąd biorą się MEGAzakłamania tego pseudokomputerka od spalania w Daciach. Prawdziwe dane o spaleniu Dacii można uzyskać tylko z tankowań i liczenia na piechotę lub Motostat
Nanouser - 2016-09-25, 20:55

mi komputer przekłamuje o 0,2-0,3 litra w stosunku do paragonu na stacji, więc myślę że niewiele.
Inna sprawa to spalanie z prospektów, a realne spalanie które auto uzyskuje...

Komputer cały czas liczy spalanie, tyle że przy niskich prędkościach nie pokazuje tego spalania. Może po prostu ktoś stwierdził że poniżej 30km/h kierowca ma się skupić na manewrowaniu a nie obserwacji wskazań aktualnego spalania.

kali - 2016-09-25, 23:07

Każda marka ma to zrobione inaczej. Fiat pokazuje 2l i mniej nie pokaże. Ford na jałowym przechodzi na spalanie w l/h. VW grup też podobnie.
PiotrWie - 2016-09-26, 10:21

Silniki z elektronicznie sterowanym wtryskiem ( czyli wszystkie od dość długiego czasu) mają podczas hamowania silnikiem odcinane paliwo powyżej pewnej prędkości obrotowej - najczęściej 1400 obrotów i wtedy komputery pokazują 0 zgodnie z prawdą. poniżej paliwo jest podawane ponownie i w związku z tym ponownie podają spalenie. Tak pokazywały mi komputery w Renault 25, BMW E34, Peugocie 306 czy obecnie w Oplu Zafirze. W Dacii nie mam komputera, ale na pewno silnik działa podobnie - jak instrukcja podaje że od jakiejś prędkości to widać tak jest - w innych samochodach pokazuje wtedy w l/g.- w moim Renault też tak pokazywało.
Ircys - 2016-09-27, 11:46

U mnie komputer zgłupiał i aż do resetu stale pokazywał średnią prędkość: 299,99 km/h :)
PiotrWie - 2016-09-27, 21:15

A ja kiedyś na wakacjach pożyczyłem Peugota, który liczył zasięg z tak niewielkiego odcinka, ze potrafił pokazywać przy prawie pełnym baku przy jeździe pod górę zasięg 50km, by po kilometrze zjazdu przy hamowaniu silnikiem pokazać 999,9 km :mrgreen:
maglisa - 2017-01-01, 18:34

Wychodzi mi, że mój komputer nie pokazuje temperatury silnika. W instrukcji jest, że wyświetla, faktycznie nie wyświetla. Jest też zmieniona - w stosunku do instrukcji - kolejność wyświetlanych informacji.
I co do serwisu z nią? :cry:

arnold - 2017-01-01, 19:11

Nie wyświetla temperatury, instrukcja jest napisana dla wielu rynków.
maglisa - 2017-01-01, 19:26

Szkoda.
Wydaje się, że to może być przydatna informacja.
Dla mnie była, jak mi pompa wody pękła w poprzedniku Sandery.

arczi_88 - 2017-01-01, 19:33

Ogólnie kontrolka przegrzewania silnika jest, więc to nie tak do końca, że nie ma nic. Fakt faktem lepiej mieć tradycyjny wskaźnik.
shrek - 2017-01-02, 19:20

maglisa napisał/a:
Wychodzi mi, że mój komputer nie pokazuje temperatury silnika. W instrukcji jest, że wyświetla, faktycznie nie wyświetla. Jest też zmieniona - w stosunku do instrukcji - kolejność wyświetlanych informacji.
I co do serwisu z nią? :cry:


Mozna dorobic samemu kosz niewielki

arnold - 2017-01-02, 21:47

arczi_88 napisał/a:
Ogólnie kontrolka przegrzewania silnika jest, więc to nie tak do końca, że nie ma nic. Fakt faktem lepiej mieć tradycyjny wskaźnik.


Tradycyjny wskaźnik przy aktywnych termostatach to tylko ozdoba na desce. Znowu u mnie w Pandzie od 75 stopni do 100 pokazuje środek skali. VW w 1.8 20V otwiera termostat w temperaturze powyżej 100 stopni. Gdyby pokazywało takie temperatury to kapelusznicy będą odwiedzali ASO i stali w kolejach.
No wiadomo coś tam mierzy, ale zasadniczo zanim zauważysz wzrost temperatury jak w klasycznym wskaźniku podpiętym jednym kabelkiem do czujnika to dawno zapali się kontrolka ostrzegawcza.

ajax - 2017-01-08, 14:02

shrek napisał/a:
kosz niewielki

Nawet bardzo malutki ;-) Nie potrafiłem się oprzeć :-D

kali - 2017-01-08, 14:23

Kontrolka jest lepsza. Tylko takie przyzwyczajenia. Ze starych czasów. Zastawę 1100 ktoś pamięta?
route2000 - 2017-01-08, 16:19

Pamiętam Zastawę 1100.... Fajne i zgrabne auto, akurat w sam raz zamiast Syrenki.
kali - 2017-01-08, 17:51

to zastawa miała kontrolkę. Tam zapalała się późno. Szybciej widziałeś dymek pary wodnej spod maski. Ale w Seicento działa bardzo dobrze.
route2000 - 2017-01-08, 20:12

Niestety nie widziałem dymku pary.... Nie miałem go w życiu, ale kolega to miał. ;-)
Natomiast miałem to w Punto I kontrolkę zamiast wskaźnika.

kali - 2017-01-08, 23:03

Po prostu rozrzut parametrów był wtedy większy niż podawany +-2.
Dardus - 2017-01-09, 00:12

maglisa napisał/a:
Wychodzi mi, że mój komputer nie pokazuje temperatury silnika. W instrukcji jest, że wyświetla, faktycznie nie wyświetla. Jest też zmieniona - w stosunku do instrukcji - kolejność wyświetlanych informacji.
I co do serwisu z nią? :cry:


Od dłuższego czasu używam tego, kolejność parametrów można zmieniać jest bezinwazyjne i działa bezproblemowo, potrzebny tylko smartfon i ELM
Wskazania zmieniają się na bieżąco co 1 stopień ;-)

shrek - 2017-01-21, 22:58

kali napisał/a:
Kontrolka jest lepsza. Tylko takie przyzwyczajenia. Ze starych czasów.


Tylko szkoda , ze nie ma tej niebieskiej z niedogrzanego silnika.

arnold - 2017-01-22, 03:03

shrek napisał/a:
kali napisał/a:
Kontrolka jest lepsza. Tylko takie przyzwyczajenia. Ze starych czasów.


Tylko szkoda , ze nie ma tej niebieskiej z niedogrzanego silnika.


Tak jest, Clio IV ma, a w Dacii już oszczędności.

shrek - 2017-01-22, 13:09

No to wiadomo, ze ekonomia.
ricken - 2017-12-05, 16:59
Temat postu: Komputer jak ustawić problem
Auto: Sandero 1.4 MPI
Problem: Jak ustawic czas? Wyzerować przebieg? Itd.

Przyciskiem w prawej dzwigni przełącza pomiędzy przebiegiem,spalaniem, zasięgiem itd. Ale jak coś poustawiać w tym komputerze?

arczi_88 - 2017-12-05, 17:09

Trzeba przytrzymać ten klawisz.
ricken - 2017-12-05, 18:33

Dzieki za info a jest gdzieś opisane to co tam można ustawiać?
laisar - 2017-12-05, 18:36

DACIA Klub Polska » DACIA » Kompendium Dacii » Ustawianie zegara tablicy instrumentów - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6294 » http://www.daciaklub.pl/f...p?p=58846#58846 oraz http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13948

DACIA Klub Polska » DACIA » Kompendium Dacii » Komputer pokładowy - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1522


Przycisk na manetce wycieraczek jedynie przełącza kolejne ekrany komputera.

Kasowanie liczników oraz ustawienia zegara oraz odbywa się za pomocą długiego przyciśnięcia bolca na tablicy instrumentów.


PS Dobre rady...

ricken - 2017-12-05, 19:44

Tyle linków to mi życia braknie by to przeczytać... ale spróbuje jutro może to jakoś opanuje jutro.
W instrukcji mam tylko o poruszaniu sie po wskazaniach komputera.

darek.s - 2018-01-21, 20:41
Temat postu: Odczyt chwilowego i średniego spalania benzyny w Open
Witam. Jak wspomniałem w innym wątku prawdopodobnie założono mi do D4V instalacje gazowa z dotryskiem benzyny. Interesowało by mnie chwilowe i średnie zużycie benzyny. Niestety wersja którą nabyłem to "Open" i nie ma tej funkcji. Czy istnieje możliwość przeprogramowania komputera by pokazywał te dane? Choćby odpłatnie w serwisie autoryzowanym.
dudu$ - 2018-01-21, 20:52

Trzeba było by najpierw znaleźć odpowiedni wsad do pamięci oraz sprawdzić czy licznik z bogatszej wersji ma takie same numery co ten co ty masz - możliwe , ze z wyglądu zegary są takie same ale mogą czymś się różnić, dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest kupno używanego licznika od wersji Laureate lub Stepway i przeprogramować licznik na odpowiedni przebieg - w przeciwnym wypadku będziesz miał na zegarach przebieg taki jakie miało auto z którego zostało wyciągnięte. Sam zastanawiam sie nad wymiana licznika ale nie wiem czy uda mi sie znaleźć kogoś kto dokona korekcji licznika. Koszta to zakup odpowiednich zegarów za +/- 200zł + koszta przeprogramowania licznika
darek.s - 2018-01-21, 21:43

Aż tak kombinować to nie będę a na pewno póki auto na gwarancji. Być może w w ASO będą coś wiedzieć. Myślę ,że stosowna wiedze zdobędę podłączając interfejs do komputera auta. Posiadam interfejs OBD który używałem kiedyś w Oplu. Pytanie jaki jest potrzebny tutaj z jakim złączem i oprogramowaniem. I gdzie to złącze jest w samochodzie. W oplu było obok dźwigni zmiany biegów. Można było podglądać co się dzieje w czasie jazdy.
dudu$ - 2018-01-21, 21:51

W ASO raczej nic na ten temat Tobie nie pomogą. W Loganie II złącze diagnostyczne znajduje się w schowku na samym jego dnie. Zdejmujesz zaślepkę i tyle. Potrzebny kabelek OBDII pewnie ten co masz będzie dobry.
darek.s - 2018-01-21, 21:56

Ok. Przyglądnę się jak wygląda złącze i czy to co mam pasuje. A jakie oprogramowanie? Swoją jeśli jest dotrysk benzyny to musieli w jakiś sposób zredukować dawkę paliwa podawana przez oryginalny komputer czyli zaingerować w oryginalne oprogramowanie.
dudu$ - 2018-01-21, 22:21

Nie jestem pewien jak to jest w fabrycznej instalacji gazowej ale w każdej innej w komorze silnika znajduje się złącze służące do podłączenia laptopa z centralką od LPG w celu regulacji instalacji, dotrysków czasu przełączania itp. Przez złącze OBDII w schowku raczej tego się nie zmienia. Co do programu to poczytaj w sieci i wybierz najlepszy dla siebie. Ostatnio zakupiłem kabelek z którym dostałem program ScanMaster którym odczytać można rożne parametry pracy silnika w tym np temperaturę silnika której nie widać na zegarach
darek.s - 2018-01-21, 22:42

dudu$ napisał/a:
w komorze silnika znajduje się złącze służące do podłączenia laptopa z centralką od LPG w celu regulacji instalacji, dotrysków czasu przełączania itp.

O.K. ale to będzie złącze centralki od gazu. A mnie interesuje jak jest realizowane sprzężenie komputera oryginalnego z gazowym. Choć tak jak sobie pomyślę jeśli odłączymy zasilanie wtryskiwaczy to wtrysku benzyny nie będzie i całe zasilanie będzie na gazie. Z drugiej strony jeśli zasilanie benzynowe zostawimy a dodatkowo będziemy wtryskiwali gaz to na podstawie odczytów sondy lambda komputer auta zredukuje wtrysk benzyny ( bo będzie za bogata mieszanka ). Nigdy wcześniej się tym nie interesowałem ( bo nie miałem LPG tej generacji ) ale tak jak teraz czytam to zjawisko to nosi nazwę adaptacji... Czy dobrze rozumuję?

damiaszek - 2018-01-21, 23:02

Zagazowany u dilera czy fabrycznie? Jeżeli u dilera i masz normalną "otwartą" instalacje to trzeba programu i kabelka do podpięcia do instalacji LPG. Jeżeli fabryczna to może być obsługiwana przez złącze z OBD, bez osobnego podłączania. Ile Ci zużywa średnio benzyny i gazu?

Ogólnie instalacje LPG sekwencyjne IV generacji są dość prosto zbudowane od strony samej idei (realizacja to osobny problem). Sterowanie wtryskami benzyny pomiędzy ECU (orginalnym samochodu) a wtryskami benzyny są przecięte i podłączone do komputera LPG, i ten komputer odbierając sygnały dla wtrysku benzyny decyduje o wtrysku benzyny, gazu lub oba w odpowiednich proporcjach.

Generalnie to ECU auta "nie wie", nie jest istotne dla niego na jakim paliwie jedzie. Steruje czasami wtrysku benzyny na podstawie swoich map i danych z czujników (rpm, map, maf, temp., baro, sonda lambda itp.), a komputer LPG znając te czasy stara się dobrać identyczną pod względem energii dawkę gazu (gazu i benzyny) lub nie ingeruje i przesyła sygnał dalej do wtryskiwaczy benzyny.

Adaptacja natomiast ma miejsce jak podłączymy dane z OBD do komputera LPG i on mając dane z pracy na benzynie i na gazie sam stara się dobrać "mapy" do przeliczeń paliw - czy wykonuje pracę którą zazwyczaj wykonuje instalator gazu strojąc instalację. Co do tego jak się sprawują te adaptacje są różne zdania.

darek.s - 2018-01-21, 23:24

Dzięki za zwięzłą a jednocześnie wyczerpującą odpowiedź. Jak wspomniałem jest to instalacja dołożona u dealera i jeszcze nie wiem jaka tzn wiem, że BRC i ma autoryzację Czakramu . Nie wiem jeszcze ile pali gazu i benzyny na setkę bo zrobiłem raptem 105 km na trasie i dotankowałem 7l gazu do pełna wie na trasie pali poniżej 7l/100 gazu. Jednocześnie po 120km zapaliła mi się kontrolka rezerwy benzyny stąd mój niepokój, że benzyny pali za dużo. A dokładnie ile to dowiem się jak wyjeżdżę ze trzy baki gazu czyli za jakieś trzy tygodnie. A ewentualna poprawkę kalibracji mają mi zrobić przy przebiegu do 1000 kilometrów stąd trochę się spieszę. W najgorszym razie dotankuje benzynę po jednym baku gazu ale wtedy wynik będzie mniej dokładny za to szybszy.
dudu$ - 2018-01-22, 06:10

Czyli masz zwykły silnik D4F bez utwardzanych gniazd i zaworówtz. Fabrycznie nie przystosowany do LPG. Ciekawe jak to się będzie sprawdzać i co ile km bedzie trzeba regulować , czy faktycznie co 20 tyś km
darek.s - 2018-01-22, 08:03

Czyli może lepiej jednak było ten 3 cylindrowy z fabrycznym gazem?... Dużo drożej nie wychodziło... i 15 koni więcej. Niby aż tak się nie spieszyłem ale jednak trochę za szybko :-/
dudu$ napisał/a:
Ciekawe jak to się będzie sprawdzać i co ile km będzie trzeba regulować , czy faktycznie co 20 tyś km

Pożyjemy zobaczymy. Wszystkie papiery od gazu mam dostać kurierem. Tam będzie napisane . Przez cztery lata ma mi to robić ASO. A przez ten czas pewne doświadczenie nabiorę. Muszę sobie tylko pewnych rzeczy dopilnować. Mianowicie dowiedzieć się przy pierwszym przeglądzie ile skasował się luz zaworowy. Niby mam ten dotrysk benzyny i widocznie jest potrzebny.

Ciekawe tylko ile mi benzynki na setkę spali ale za dwa , trzy tygodnie będę wiedział. i widocznie jest potrzebny.

tosiek - 2018-01-22, 08:15

dudu$ napisał/a:
utwardzanych gniazd

Mit. Nie ma utwardzanych zaworów. Nikt w renault polska nigdy nie potwierdził. Różnią się numery części ze względu na nawiercone fabrycznie otwory.

darek.s - 2018-01-22, 08:21

tosiek napisał/a:

Mit. Nie ma utwardzanych zaworów.

Ciekawe jak jest naprawdę. Miałem Opla fabrycznie przystosowanego do CNG i miał silnik o innym oznaczeniu i na pewno miał wyższy stopień sprężania i inne tłoki ( trapezowe nie płaskie i zostały mi ze starego silnika - jeszcze nie wywiozłem na złom :mrgreen: ). Co do zaworów nie wiem ale może przy CNG nie ma to takiego znaczenia bo metan ma duża liczbę oktanowa i nie spala detonacyjnie.

damiaszek - 2018-01-22, 09:40

Mit o utwardzanych gniazdach zaworów ciągnie się od lat 90 ubiegłego wieki. W silnikach utwardzane gniazda zaworów wprowadzono wraz z benzynami bezołowiowymi. Nieutwardzone gniazda zaworów miały silniki przystosowane do paliw z czteroetylkiem ołowiu, dlatego też po wprowadzeniu nowych paliw przez pewien czas była na rynku benzyna U95, nie zawierająca dodatków z ołowiem i nadająca się do starszych silników, dostępne też były w tym czasie dodatki do samodzielnego dozowania - teraz to dotyczy raczej zabytkowych aut, cała reszta ma utwardzane gniazda zaworów.

darek.s napisał/a:
Co do zaworów nie wiem ale może przy CNG nie ma to takiego znaczenia bo metan ma duża liczbę oktanowa i nie spala detonacyjnie.


LPG też ma wyższą liczbę oktanowa niż benzyna, i też nie spala się detonacyjnie, wręcz przeciwnie spala się dłużej niż benzyna. Czasami przy źle ustawionej instalacji (zapętlających się wtryskach) prowadzi to to wypalania gniazd zaworowych, a na to żadne utwardzenie nie pomoże.

darek.s - 2018-01-22, 10:06

damiaszek napisał/a:
teraz to dotyczy raczej zabytkowych aut, cała reszta ma utwardzane gniazda zaworów.

No to chyba jestem uspokojony. Dzięki za wyjaśnienia. A propo aut zabytkowych tak się składa, że w mojej miejscowości co roku jest zlot garbusów Garbojama. W zeszłym roku spytałem na jakim paliwie jeżdżą i dowiedziałem się, że są specjalne dodatki do bezołowiowej.

goswee - 2018-01-25, 05:47

Tak jak do malucha
darek.s - 2018-01-25, 22:56

Wszystkie moje wątpliwości co do spalania rozwieje Motostat na którym już jestem
http://www.motostat.pl/me.../stats/id/89994 . Tak jak widze to inne logany przeważnie konsumują 4-5 % benzyny ale jeden potrzebuje aż 30-tu :shock: . Ale może jeździo na bardzo krótkich odcinkach. Jak już zdążyłem się zorientować mój MCV przełącza na Gaz po około kilometrze...

dudu$ - 2018-01-26, 07:59

Każde moje auto które miałem z instalacją sekwencyjna LPG w skali miesiąca spalało pewne ilości benzyny. Przy miesięcznych moich przebiegach rzędu 1500km musiałem zatankować PB za około 50zł. Instalacje regulowałem sam ale jak jeździłem do gazownika na kontrole zawsze wszystko było dobrze wyregulowane więc po prostu TTTM. Moje MCV spala w mieście przy ostatnich temperaturach 8.2l/100km. Myślę, ze gazu spaliłby 9,5l/100km wiec według szyb kich wyliczeń koszt przejechania 100km na PB to +/- 37zł a na LPG +/- 19zł co daje oszczędności w granicy 18zł . Przy miesięcznych przebiegach w granicy 1500km wychodzą koszta na PB 555zł a na LPG 285zł dodając 50zł na benzynę wychodzi +/- 335zł czyli 220zł taniej. W skali roku robią się nam oszczędności 2640zł więc i tak opłacalna jest jazda na LPG nawet gdy auto jest na dotrysku i spala pewne ilości benzyny. Na Twoim miejscu nie zaprzątał bym sobie tym głowy tylko cieszył się z jazdy nowym autem
matysz - 2018-08-06, 09:20
Temat postu: Wyświetlanie spalania Lodgy
Planuję zakup Lodgy. Niestety okazuje się że nie ma on funkcji wyświetlania spalania na liczniku. Czy podobnie jak w starszych Daciach (np mcv ph1) wystarczy wymiana licznika + dołożenia guzika do zmiany wyświetlanej funkcji aby móc cieszyć się pokazywaniem spalania?
Dymek - 2018-08-06, 12:16
Temat postu: Re: Wyświtlanie spalania Lodgy
matysz napisał/a:
Planuę zakup Lodgy. Niestety okazuje się że nie ma on funkcji wyświtlania spalania na liczniku.

A skąd ta informacja? Spalanie wyświetla każda Dacia- z wyjątkiem wersji z fabrycznym LPG.

matysz - 2018-08-06, 12:28

Taka informacja od sprzedawcy (autoryzowany dealer). Ponoć wersja nie laureate wiec spalania nie pokazuje. Ale to zweryfikuje jakby co.
Dymek - 2018-08-06, 13:32

Czyli chodzi Ci o wersję podstawową Access? Ona nie ma w ogóle komputera pokładowego a nie tylko spalania i nie ma też fabrycznego radia, więc jej w ogóle nie brałem pod uwagę.
Raczej skierowałbym się w stronę wersji Open.

dudu$ - 2018-08-06, 18:48

Dymek niestety ale jesteś w błędzie. Nie każda Dacia wyprodukowana po 2012 ( oprócz Dusterów PH1) roku miała pełen komputer pokładowy. Auta z wyposażeniem laureate posiadały tylko komputer pokładowy pokazujący ilość km dom przejechania na baku, średnie spalania, spalanie chwilowe itp. Pozostałe samochody z wyposażeniem niższym od laureate czyli Ambiance ( Później OPEN) oraz Access nie posiadają komputera pokładowego. Podobno aby go aktywować należy wymienić zegary na te z komputerem pokładowym ale prawdopodobnie trzeba było by korygować licznik km. Dodam na koniec, że da się żyć bez tego komputera, ja u siebie go nie posiadam i mi to nie przeszkadza.
Dymek - 2018-08-06, 21:25

Access to wiem, ale Lodgy Open zgodnie z cennikiem posiada komputer pokładowy. Tylko jakie ma opcje
?

dudu$ - 2018-08-06, 22:17

Dymek napisał/a:
Access to wiem, ale Lodgy Open zgodnie z cennikiem posiada komputer pokładowy. Tylko jakie ma opcje
?


jest to błąd w opisie lub specjalne zagranie taktyczne Dacii. Wersja AMBIANCE/OPEN nie posiada komputera pokładowego, po naciśnięciu przycisku na manetce ma się tylko następujące opcje:
- Zegar
- Całkowity przebieg pojazdu
- kasowalny przebieg np. od tankowania do tankowania
- Set Up do ciśnienia powietrza w kołach

i nic poza tym. Możliwe że w wersji po FL czyli OPEN jest jeszcze temperatura na zewnątrz.

matysz - 2018-08-07, 18:23

Dziękuję koledzy za ciekawe informacje.
Mam jeszcze pytanie apropos fabrycznej instalacji gazowej i wspomnianego komputera. Dlaczego go nie ma w wersji z gazem? Tzn sa jakieś przyczyny techniczne czy raczej na zasadzie biedaku z gazem wiedz że masz tani samochód to i spalania nieczobaczysz.
Pytam bo w mojej Dacii z dokładnym gazem komputer nadal pracował i pokazywał spalanie.
No i pytanie czy da się jakoś ten komputer w wersji laureatem z gazem aktywowac?

arczi_88 - 2018-08-07, 18:48

matysz napisał/a:
Dlaczego go nie ma w wersji z gazem? Tzn sa jakieś przyczyny techniczne czy raczej na zasadzie biedaku z gazem wiedz że masz tani samochód to i spalania nieczobaczysz.


Raczej to pierwsze. Z tego co pamiętam to był wieeelki problem w tym, że po przełączeniu na gaz komputer pokazywał, że ubywa benzyny w "normalnym tempie" mimo, że miałeś dajmy na to pełny bak przez cały czas. Rozwiązali to o właśnie tak, że nie ma kompa jak jest gaz.

Belphegor - 2018-08-07, 21:48

Tak jak napisał arczi_88. To jest problem natury technicznej. Instalacja LPG ma zbyt "ubogi" komputer i taki, który nie ma ochoty przekazywać prawidłowych danych do komputera w samochodzie. Stąd, dla świętego spokoju, funkcja pomiaru spalania itp. jest wyłączona w kompie samochodu, żeby nie wprowadzać kierowcy w błąd.
bartos123 - 2018-08-11, 20:09

dudu$ napisał/a:
Dymek napisał/a:
Access to wiem, ale Lodgy Open zgodnie z cennikiem posiada komputer pokładowy. Tylko jakie ma opcje
?


jest to błąd w opisie lub specjalne zagranie taktyczne Dacii. Wersja AMBIANCE/OPEN nie posiada komputera pokładowego, po naciśnięciu przycisku na manetce ma się tylko następujące opcje:
- Zegar
- Całkowity przebieg pojazdu
- kasowalny przebieg np. od tankowania do tankowania
- Set Up do ciśnienia powietrza w kołach

i nic poza tym. Możliwe że w wersji po FL czyli OPEN jest jeszcze temperatura na zewnątrz.


Potwierdzam, w wersji Open po FL jest jeszcze temperatura na zewnątrz, po za tym jak pisałeś: zegar, całkowity przebieg, kasowalny przebieg i set up do ciśnienia.

Dymek - 2018-08-11, 22:22

bartos123 napisał/a:
Potwierdzam, w wersji Open po FL jest jeszcze temperatura na zewnątrz, po za tym jak pisałeś: zegar, całkowity przebieg, kasowalny przebieg i set up do ciśnienia.

Czyli panel zegarów jest identyczny jak w wyższych wersjach- ekran komputera istnieje, tylko pewne jego funkcje nie są uaktywnione.

dudu$ - 2018-08-11, 23:59

Dymek napisał/a:
bartos123 napisał/a:
Potwierdzam, w wersji Open po FL jest jeszcze temperatura na zewnątrz, po za tym jak pisałeś: zegar, całkowity przebieg, kasowalny przebieg i set up do ciśnienia.

Czyli panel zegarów jest identyczny jak w wyższych wersjach- ekran komputera istnieje, tylko pewne jego funkcje nie są uaktywnione.


Możliwe, że tak jest ale nie słyszałem na forum aby była możliwość aktywowania komputera za pomocą ddt4all no może ktoś tam pisał, że w programie ddt4all jest opcja komputer pokładowy ale po zmianie parametrów nie powoduje jego aktywację w moim aucie. Podejrzewam, że aby mieć pełen komputer pokładowy należało by wgrać innego wsad w pamieć eprom ( czytałem, że tak się robiło w loganie I ) ale nie jest on nigdzie w necie dostępny.

Seba - 2019-11-27, 17:33
Temat postu: funkcje komputera w loganie 2 laureate
Koledzy czy w loganie 2 laureate na komputerze jest funkacja zużycia paliwa itp tak jak to miałem w jedynce laurette?
toka93 - 2019-11-27, 17:41

Jeśli jest taka funkcja to owszem :) Przełącza się tak jak w jedynce na prawej manetce.
skodzinek - 2019-11-27, 18:43

Masz LPG ? Jeśli tak masz celowo wyłączone spalania, ponieważ komputer pokazuje tylko spalanie na benzynie, po przełączeniu na gaz pokazuje spalanie 0.0 .. co fałszuje średnie oraz zasięgi.
nowy - 2020-03-07, 07:35

Czy można w MCV aktywować funkcję temp silnika?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group