DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - MCV 7-os. kontra reszta świata

Matthias[Wlkp] - 2010-07-19, 08:36
Temat postu: MCV 7-os. kontra reszta świata
Właściwie byłem już na 95% zdecydowany na Drakulę MCV, lecz po przejściu się po salonach trochę się zmieniło... O ile patrząc na ceny z koniguratora nie ma się nad czym zastanawiać, to jednak konkurencja, wraz ze zbliżającym się końcem roku sypie coraz większymi rabatami. Mimo tego, że dopiero połowa roku się zbliża, jeden konkurent podszedł na "odległość bezpośredniego strzału" ;-)

Na początku brałem pod uwagę MCV, Doblo, Berlingo i VW Caddy'ego.

Ten ostatni odpadł bardzo szybko ze względu na tylne zawieszenie piórowe, które na drogach w mojej okolicy dałoby mocno w kręgosłup... Berlingo wygląda super, w środku super, ale niestety, początkowe, optymistyczne kalkulacje cenowe legły w gruzach, gdyż - dodatkowe dwa miejsca w wersji Multispace (średniej, jeszcze w rozsądnej cenie) są dostępne tylko z najmocniejszym dieslem dostępnym w tej wersji, więc cena poleciała grubo ponad 70 tysięcy... Mimo atrakcyjnego rabatu, cena nie spadła poniżej 60 tyś.

Zainteresowałem się też Nissanem NV200, kiedy stałem w korku zobaczyłem odpowiedni salon. Niestety - jest to typowa puszka, gdzie pasażerowie z tyłu nie dostają nic, oprócz fotela. Na rodzinne autko się nie nadaje. Poza tym nie zmieściłby mi się do garażu...

Ponieważ większe nadzieje wiązałem z Berlingo niż z Doblo, jechałem do salonu Fiata z nastawieniem pesymistycznym ("A zamknę już ten temat i problem z głowy"). Zaskoczyłem się jednak bardzo pozytywnie, gdyż okazało się, że przysługuje mi rabat specjalny dla osób, które mają bliską rodzinę z grupą inwalidzką, rzędu 18%! Nagle cena wersji średniej (Dynamic) spadła do 55 tyś, a "Full wypas" (alufelgi, klima automatyczna, nawigacja!, masa ciekawych dodatków estetycznych wewnątrz) do 59,9 tyś!

Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie jedno "ale" - do tej pory (obdzwoniłem 2 salony, jeszcze 2 zostały) nie znalazłem takiej wersji 7-osobowej ani w salonie, ani na parkingu, ani demo, ani nawet tabelki z wymiarami, jak się siedzi w tym ostatnim rzędzie... Jedyne co znalazłem, to "Raport TVN turbo", gdzie prezenter stwierdził, że "dla osoby dorosłej miejsca jest trochę mało".

Nie jest to bynajmniej problem wyłącznie Doblo - kiedy szukałem informacji o Berlingo, nie znalazłem zupełnie nic! Jedyne co wiem, to że długość bagażnika od foteli drugiego rzędu do klapy bagażnika to 990 mm... Szukając informacji nt. bliźniaczego Peugeota Partnera to samo... W salonach - to samo - wersja na specjalne zamówienie, której nikt na parkingu/salonie/demo nie trzyma. Przeryłem nawet serwisy aukcyjne z używkami - znalazłem jedno bodajrze Doblo w Jeleniej Górze... Nawet zdjęć nie mogłem znaleźć - jedyne co jest, to zdjęcie (jedno jedyne!) z katalogu, które nie jest miarodajne.

Logicznie rzecz biorąc - wszystkie te autka mają ostatni rząd siedzeń składany "w portfel" - czyli oparcie na siedzenie, a podem obracamy tak, żeby oparło się o drugi rząd. Zatem miejsce na nogi powinno być równe sumie grubości siedziska i oparcia. Czyli mniej więcej we wszystkich powinno być podobnie na szerokość. Natomiast jak to będzie z głębokością? Nie mam pojęcia... W MCV przed tą dodatkową kanapą jest "obniżenie" w podłodze na jakieś kilkanaście cm. W pozostałych nie wiem.

W jednym salonie powiedzieli mi, że to miejsce w Doblo jest takie "raczej" dla dzieci. Ale ten sprzedawca to był taki... hmm... spory, więc dla niego nawet w MCV byłoby ciasno...

Piszę to wszystko, bo może ktoś z Was miał okazję przyjrzeć się z bliska tym wszystkim wynalazkom? Może ktoś wcześniej przerył temat i wie więcej, może na coś jeszcze warto zwrócic uwagę?

Fajnie by było zebrać wszystkie informacje w jedno miejsce.

Odniosłem wrażenie, że zapotrzebowanie na takie auta jest niesamowicie małe (1 samochód na miesiąc?), że nikt nie pokusił się o jakieś sensowne zestawienie (znalazłem tylko jedno bardzo ogólne...), o testowych autkach nie wspominając. Dacia jest pod tym względem wyjątkowa, ale chyba tylko dlatego, że ta dodatkowa kanapa jest jako tania opcja, a nie wymuszacz zasadniczego podniesienia ceny auta...

EDIT: Jedyne sensowne "coś na temat" to amatorski filmik z targów poniżej. Nawet jest fotka, jak ktoś siedzi na tym ostatnim fotelu.


maciek - 2010-07-19, 09:13

Matthias[Wlkp] napisał/a:
Zaskoczyłem się jednak bardzo pozytywnie, gdyż okazało się, że przysługuje mi rabat specjalny dla osób, które mają bliską rodzinę z grupą inwalidzką, rzędu 18%


Sorka że odbiegam od tematu ale ten rabat jest na wszystkie modele fiata?? i czy można go łączyć z innymi rabatami??

Matthias[Wlkp] - 2010-07-19, 09:26

Z tego co wiem, to jest na wszystkie modele, ale z promocją upustową się nie łączy. Zapomniałem zapytać, czy się łączy z kredytem promocyjnym. Dam Ci znać, jak się dowiem.
Seal - 2010-07-19, 09:56

Będziesz miał moim zdaniem poroblem z obejrzeniem tych 7 osobowych wersji poniewż oni czyli salony boją się zaryzykować i wstawić je na ekspozycje.Wiem coś na ten temat bo trzy lata temu kumpel chciał obejrzeć w Berlingo I dach szklany tzw "modutop" i firmowy salon Citroena go nie miał a sprzedawcy nie wiedzieli w ogóle jak on wygląda.Dopiero na węgierskiej stronie go zobaczył i zamówił tę wersję. A najlepszy ubaw miał poźniej jak sprzedawcy przychodzili i oglądali ten dach nie mogąc się nadziwić, że w ogóle on jest w ofercie.Tak więc kolego będziesz miał problem bo sprzedawcy są niedouczeni i nie do informowani.
Chyba, że zaryzykujesz i kupisz taką wersję w ciemno a później przeszkolisz sprzedawców :mrgreen: :mrgreen:

maciek - 2010-07-19, 10:19

Seal napisał/a:
Będziesz miał moim zdaniem poroblem z obejrzeniem tych 7 osobowych wersji poniewż oni czyli salony boją się zaryzykować i wstawić je na ekspozycje.Wiem coś na ten temat bo trzy lata temu kumpel chciał obejrzeć w Berlingo I dach szklany tzw "modutop" i firmowy salon Citroena go nie miał a sprzedawcy nie wiedzieli w ogóle jak on wygląda.Dopiero na węgierskiej stronie go zobaczył i zamówił tę wersję. A najlepszy ubaw miał poźniej jak sprzedawcy przychodzili i oglądali ten dach nie mogąc się nadziwić, że w ogóle on jest w ofercie.Tak więc kolego będziesz miał problem bo sprzedawcy są niedouczeni i nie do informowani.
Chyba, że zaryzykujesz i kupisz taką wersję w ciemno a później przeszkolisz sprzedawców


zawsze można odpłatnie szkolić :mrgreen: .

Beckie - 2010-07-19, 10:20

Matthias[Wlkp], może lepiej zatytułować wątek: MCV 7-os. kontra reszta świata?
Bo chodzi Tobie o samochód siedmioosobowy???

Auto Krytyk - 2010-07-19, 10:27

Ale ten rabat jest tylko dla wybranych osób a nie dla wszystkich, to Dacia tez daje dla taxi 10% rabatu i za najlepszą wersję blackline 7-os z 1.5dci 85 i z dodatkami zapłacisz 48500.
I to nadal jest taniej od fiata. Poza tym miejsca w tym fiacie na pewno jest mniej w 3 rzędzie niż u Dacii, mniejszy rozstaw osi i mniejsza długość. Doblo jest pociągnięte w górę i jest wyższe. Zobacz sobie stare Doblo family jak nie chcesz dacii tam z 2009 rocznik sprzedawali za 54000 z dobrym wyposażeniem i od tej ceny może jeszcze coś wyrwiesz.
Sam się zastanawiałem nad Doblo family ale jak zobaczyłem jakie to pudło jest kanciaste zrezygnowałem. Poza tym Dacia to jest raczej osobowy combivan, a doblo przerobiony dostawczak-van na osobowe. Poza tym przy takiej sumie 60-70 tys za doblo to można już o Zafirze pomyśleć. Zobacz sobie miejsce w 3 rzędzie w starym Doblo i będziesz miał porównanie mniej więcej możliwości.

Beckie - 2010-07-19, 10:35

TAXI AIRPORT napisał/a:
Poza tym przy takiej sumie 60-70 tys za doblo to można już o Zafirze pomyśleć.

W Zafirze będzie więcej miejsca w trzecim rzędzie?

Auto Krytyk - 2010-07-19, 10:41

Beckie napisał/a:
W Zafirze będzie więcej miejsca w trzecim rzędzie?


Nie wiem czy 2 rząd w Doblo jest przesuwany ale w zafirze jest i można zrobić więcej miejsca dla 3 rzędu przesuwając drugi. W Zafirze na pewno będzie się siedziało niżej w 3 rzędzie bo jest wyciągany z podłogi ale miejsca będzie podobnie jak w Doblo.

Matthias[Wlkp] - 2010-07-19, 11:15

Zafirę skreśliłem po tym, jak się nią przejechałem właśnie w trzecim rzędzie. Drugi rząd jest przesuwany, ale jak go przesuniesz, to pasażerowie na nim siedzący stracą bardzo dużo... Poza tym same fotele jak dla mnie bardzo niewygodne... Po 10 minutach miałem dość.

Nie chodzi o to, że nie chcę Dacii - szukam po prostu dobrego porównania. Dzisaj ja dostanę rabat na Fiata, a może ktoś pod koniec roku dostanie 30% rabatu na Citroena demo car. A może wszyscy obniżą ceny o 10 tyś. pod koniec roku. Znajomy właściciel sklepu dostał pod koniec ubiegłego roku ponad 20 tyś rabatu na Caddy'ego... Jak salony chcą wyrobić budżet, to tną marżę na potęgę.

EDIT: Akurat nowe Doblo ma rozstaw osi dłuższy od poprzednika o 20 cm. Także całe auto jest o tyle samo dłuższe, tak więc byłbym ostrożny w odnoszeniu do starego modelu.

wox - 2010-07-19, 21:55

Ja też poważnie brałem pod uwagę Doblo w 2007 roku - niestety, wersja 7-osobowa istniała tylko na papierze.
PiotrWie - 2010-07-19, 21:57

Jeśli masz dużą rodzinę i dlatego chcesz takie auto to osobiście Ci odradzam - każdy z wymienionych przez Ciebie samochodów przy 7 osobach w środku ma bagażnik symboliczny - popatrz pod tym kątem na filmik z Doblo, przecież tam wejdzie co najwyżej aktówka. O wiele praktyczniej kupić kilkuletniego busa - przy 7 osobach zostanie miejsce na bagaż. No chyba że będziesz woził 7 osób tylko na krótkie dystanse, bez bagażu.
Matthias[Wlkp] - 2010-07-20, 07:12

7 osób będę woził sporadycznie, zarówno na krótkich, jak i długich dystansach. Busa nie biorę pod uwagę, gdyż jednak 95% czasu będę jeździł sam, albo z żoną i dzieckiem. Ponieważ jednak mieszkam z niemobilną rodziną, muszę mieć możliwość przewiezienia 7-osób, czasem też na dłuższym dystansie. Dlatego też uważam za dobry kompromis MCV czy Doblo + bagażnik dachowy (widziałem już takie kolosy po 700, czy 800 litrów). Może nie pojedziemy na dwa tygodnie, ale chyba bym nawet tego nie chciał ;-) . Poza tym w ostateczności jedna, czy dwie osoby mogą dojechać komunikacją publiczną, co wyjdzie zdecydowanie taniej, niż inwestować w używanego busa.
robertp1983 - 2010-07-20, 07:32

Sorry, że odbiegne troche od tematu, ale rzeczywiście sprzedawcy są niedouczeni, jak odbierałem mojego LOGANA to przysposobiony w wiedzę z naszego forum to szkoliłem człowieka, który mi samochód wydawał, każde moje pytanie kończyło się zaczerwienieniem więc w pewnym momencie przestałem pytać;)
zdzisiu27 - 2010-07-20, 07:34

Popatrz na te zdjęcia i rysunki

Fiat Doblo







Niewiele widać po zdjęciach, ale znalazłem jeszcze parę słów na ten temat w teście Doblo
" Opt for the Family version and all that space is partially filled by two extra seats albeit seats that are really only suitable for smaller children."
http://uk.cars.yahoo.com/...ge-1002826.html
(zamów wersję Family i miejsce w bagażniku jest częściowo zapełnione przez dwa dodatkowe siedzenia, przeznaczone tak naprawdę dla mniejszych dzieci"

Można też spojrzeć na wymiary



Wymiary nie budzą mojego zaufania. MCV jest dłuższy i ma większy rozstaw osi, co powinno zapewnić więcej miejsca.



Jechałem w dłuższą trasę Loganem MCV i (mając 185 cm wzrostu) z tyłu siedzi się bardzo wygodnie. Moim zdaniem MCV nie ma konkurencji jeśli chodzi o siedem miejsc, do momentu, gdy jako konkurenta zaczniemy rozważać dużego vana.

Matthias[Wlkp] - 2010-07-20, 08:03

Zgadzam się z Tobą całkowicie, że MCV bije stare Doblo na głowę. Problem w tym, że nowe Doblo to całkowicie nowa konstrukcja - co wzbudza moje pewne obawy, jak np. niezależne zawieszenie dla tylnich kół, system start&stop, czy inne elementy elektroniczne. Wymiary zostały istotnie zwiększone:

- długość - 4390 (137 mm więcej)
- rozstaw osi - 2755 (172 mm więcej)

Chociaż to i tak mniej niż Logan.

laisar - 2010-07-20, 11:23

Idź do salonu FIAT-a, wleź do bagażnika Nowego Dobla i po prostu usiądź na czymś wysokim na jakieś 30 cm - będziesz już miał jakie-takie pojęcie... (;
straszna_maruda - 2010-07-25, 21:39

Ja od siebie dorzucę że w mojej okolicy lata trochę mcv w wersji na 7 osób. Są wykorzystywane do przewozu 7 osób na budowę - czyli siedmiu chłopa często solidnie zbudowanych. I wchodzą bez problemów. Opinie tych przewozonych były na poczatku "łe dacia jak my tam wejdziemy, lepiej lublinem/t4 long" ale z czasem opinie pasażerów zmieniły się na bardzo pozytywne. Czyli daje radę a konkurencją tak naprawdę są furgony.
zdzisiu27 - 2010-07-26, 14:16

Matthias[Wlkp] napisał/a:
Zgadzam się z Tobą całkowicie, że MCV bije stare Doblo na głowę. Problem w tym, że nowe Doblo to całkowicie nowa konstrukcja - co wzbudza moje pewne obawy, jak np. niezależne zawieszenie dla tylnich kół, system start&stop, czy inne elementy elektroniczne. Wymiary zostały istotnie zwiększone:

- długość - 4390 (137 mm więcej)
- rozstaw osi - 2755 (172 mm więcej)



13,7 cm więcej ... no jest szansa, że będzie lepiej, tylko jakoś się tym nie chwalą, więc pewnie nadal siedzenia dla dzieci.

Matthias[Wlkp] - 2010-07-26, 15:00

Doczytałem w folderze z salonu, że ostatni rząd jest dla dzieci - piszą o tym wprost. Poza tym, tyle recenzji co przeczytałem to piszą, że dorosłemu może być niewygodnie... Niepotrzebnie nakręciłem się trochę na to autko przez ten wysoki rabat. Mimo wszystko, po dodaniu do ceny kosztów ubezpieczenia (które w Dacii mam gratis), ciągle wychodzi prawie 10 tysięcy różnicy (wersja spełniająca moje minimalne wymagania, czyli 1.4 16V 95 KM, 7 miejsc i klima, kontra MCV 1.6 16V z prawie wszystkimi dodatkami). Tak na chłodno, po dwóch jazdach testowych, Fiacik jednak nie powala... To czym przyciągał, to ESR, design (w środku i na zewnątrz), oraz przyzwyczajenie do tego typu aut. Do tego jeszcze, jakbym się szrpnął na wersję wyżej, to doszłaby cała masa interesującej elektroniki (oczywiście potencjalnie szwankującej, w końcu to Włoch ;)).

Zapytałem sprzedawcy, ile takich sprzedali w tym roku - powiedział, że osobowych... 4 sztuki...

Tak więc wróciwszy od kalkulatora skłaniam się do opinii, że nawet prawie 20% upustu najbliższego konkurenta nie zmienia lidera w moim zestawieniu. Teraz czeka mnie miesiąc ciszy (fabryka ma przerwę wakacyjną) i decyzja we wrześniu.

Ciekawe, czy coś się zmieni, bo z reguły postoje w fabrykach to czas modernizacji...

zdzisiu27 - 2010-07-27, 19:49

MCV jest naprawdę bezkonkurencyjny :)
jan ostrzyca - 2010-07-29, 06:05

Trzecia kanapa logana jest dość wygodna jeśli chodzi o samą ławkę i ilość miejsca. Jechałem kilka razy z tyłu i jest OK. Trzeci rząd ma jednak mały feler: ławka jest za kołem i potwornie na niej trzęsie. Ale to uroda tej konstrukcji.

Co do doblo, to jest naprawdę ładny i subiektywnie bardziej przestronny od logana. Przymierzałem się do doblo dwa razy, ale zawsze diler stawiał ostry opór jeśli chodzi o rabat. Raz nie chaciał nawet dodać radia za 300 zł.

W doblo trzeba uważać na konfigurację drzwi przesuwnych, które występują w dwóch wersjach - z uchylnym oknem lub opuszczanym. OKno uchylane to nieporozumienie w wersji 7 os.

mekintosz - 2010-08-01, 10:47

"Holenderski importer marki Landwind rozpoczął dystrybucję kompaktowego vana oznaczonego kodem CV9. Główną zaletą pojazdu jest oczywiście bardzo konkurencyjna cena - 11 950 euro oraz siedmiomiejscowe nadwozie."

wiecej w linku ponizej:


http://moto.onet.pl/16208...kul.html?node=2

Pawel26 - 2010-08-04, 14:18

Może przez dwa lata korzystałem dwa razy z wersji 7 os i,ale po za brakiem techniki wsiadania na trzeci rząd siedzeń ,siedzi się wygodnie nawet dla kogoś takiego jak ja :-) (190 cm )
Gość - 2010-08-27, 13:04

Mam wersję 7 miejscową.
W 3 rzędzie jest dużo miejsca i żona mówi że jej tam się najlepiej jeździ.
Spokojnie dorosłe osoby można przewozić.
Na dachu mam boks dachowy bo przy 7 miejscach stelaż od wózka do bagażnika tylko wchodzi. Ale mało z niego korzystam ponieważ pakunki dzieciom pod nogi wkładam. Chyba że gdzieś na dłużej jedziemy to wtedy do bagażnika dachowego ładuję.

Beckie - 2010-08-27, 13:15

Przy siedmiu osobach na pokładzie to chyba tylko w T4/T5 zmieszczą się wszystkie bagaże.
straszna_maruda - 2010-08-29, 10:16

Ale tylko w najdłuższej wersji.
husky - 2010-08-30, 15:20

Seal napisał/a:
Będziesz miał moim zdaniem poroblem z obejrzeniem tych 7 osobowych wersji poniewż oni czyli salony boją się zaryzykować i wstawić je na ekspozycje.Wiem coś na ten temat bo trzy lata temu kumpel chciał obejrzeć w Berlingo I dach szklany tzw "modutop" i firmowy salon Citroena go nie miał a sprzedawcy nie wiedzieli w ogóle jak on wygląda.Dopiero na węgierskiej stronie go zobaczył i zamówił tę wersję. A najlepszy ubaw miał poźniej jak sprzedawcy przychodzili i oglądali ten dach nie mogąc się nadziwić, że w ogóle on jest w ofercie.Tak więc kolego będziesz miał problem bo sprzedawcy są niedouczeni i nie do informowani.
Chyba, że zaryzykujesz i kupisz taką wersję w ciemno a później przeszkolisz sprzedawców :mrgreen: :mrgreen:

Ten tego tam, hmhhhh hmhhhhh - ja jestem sprzedawcą Reno/Dacia i nie uważam sie za niedouczonego, co do niedoinformowania, to jak mi firma nie przekazuje danych, to ja ich nie znam (poza tym niektóre w błyskawicznym tempie się zmieniają) a co do dziwnych samochodów w dziwnych wersjach to ja też np od początku pracy nie widzialem na oczy Espace'a i jakby mi się klient zapytał jak wygląda jakaś mega, wypas wersja w tym samochodzie i jakie ma otwieranie dachu to też bym wielkie oczy wywalił i poprosił o odrobinę czasu....
Prawda jest taka że w salonach znajdują się samochody łatwe do późniejszej odsprzedaży i nie ma to nic wspólnego ze złą wolą i niską fachowością sprzedawców koncesji.

MarkD - 2010-08-30, 15:28

Husky, jeśli to nie jest tajemnica, to ile MCVów, Sandero i Dusterów miesięcznie się u Was sprzedaje?
Seal - 2010-08-30, 18:07

husky napisał/a:
Seal napisał/a:
Będziesz miał moim zdaniem poroblem z obejrzeniem tych 7 osobowych wersji poniewż oni czyli salony boją się zaryzykować i wstawić je na ekspozycje.Wiem coś na ten temat bo trzy lata temu kumpel chciał obejrzeć w Berlingo I dach szklany tzw "modutop" i firmowy salon Citroena go nie miał a sprzedawcy nie wiedzieli w ogóle jak on wygląda.Dopiero na węgierskiej stronie go zobaczył i zamówił tę wersję. A najlepszy ubaw miał poźniej jak sprzedawcy przychodzili i oglądali ten dach nie mogąc się nadziwić, że w ogóle on jest w ofercie.Tak więc kolego będziesz miał problem bo sprzedawcy są niedouczeni i nie do informowani.
Chyba, że zaryzykujesz i kupisz taką wersję w ciemno a później przeszkolisz sprzedawców :mrgreen: :mrgreen:

Ten tego tam, hmhhhh hmhhhhh - ja jestem sprzedawcą Reno/Dacia i nie uważam sie za niedouczonego, co do niedoinformowania, to jak mi firma nie przekazuje danych, to ja ich nie znam (poza tym niektóre w błyskawicznym tempie się zmieniają) a co do dziwnych samochodów w dziwnych wersjach to ja też np od początku pracy nie widzialem na oczy Espace'a i jakby mi się klient zapytał jak wygląda jakaś mega, wypas wersja w tym samochodzie i jakie ma otwieranie dachu to też bym wielkie oczy wywalił i poprosił o odrobinę czasu....
Prawda jest taka że w salonach znajdują się samochody łatwe do późniejszej odsprzedaży i nie ma to nic wspólnego ze złą wolą i niską fachowością sprzedawców koncesji.

Husky tak nie do końca bo to był salon "wzorcowy" Citroena na al.Krakowskiej w Warszawie i oczekiwał bym aby w takim salonie sprzedawcy byli doinformowani i douczeni. Wiesz dla mnie to obciach aby klient miał większa wiedzę niż sprzedawca i nie mówimy tu o jakiś parametrach technicznych z wiedzą inżynierską tylko o prostych rzeczach. A w ogóle to gdzie są i co robią działy do szkolenia sprzedawców?

Matthias[Wlkp] - 2010-08-30, 18:32

Ja tylko od siebie dorzucę, że w całym Poznaniu nie ma ANI JEDNEGO Doblo 7-osobowego. Ryłem ostro w necie i znalazłem tylko jeden taki w Jeleniej Górze... Podejrzewam, że z innymi autami tego typu (Berlingo, Partner) będzie podobnie.

Przyczyna tego stanu jest oczywista - KASA. Po co wydać kilka tysięcy na ciekawszą wersję demo, skoro można kupić tańszą... I w ten sposób miałem kolejny argument, żeby nie ryzykować Doblo... skoro nawet nie mogę wypróbować tych dodatkowych miejsc...

wojtekj - 2010-08-30, 18:57

4 lata temu przerabiałem temat wożenia 7-miu osób, wybrałem konstrukcje VW-Ford (sharan, galaxy, alhambra w seacie)

przymierzając się do zafiry grandScenica czy p307sw jak już się wcisnąłem w fotel w 3cim rzędzie to jak najszybciej chciałem wysiąść... o doblo nic nie wiedziałem wtedy
w galaxym spokojnie przejechałem do Francji (z trumienką na dachu na narty, reszta maneli w środku, ustawienie foteli 2+2+2) zamieniając się z innymi kierowcami na wszystkie siedziska, co potwierdziło mój słuszny wybór :-)

wsiadłem kiedyś do MCV i z dużym zaskoczeniem WYGODNIE i porównywalnie do galaxa usadowiłem się w 3cim rzędzie

PiotrWie - 2010-09-30, 09:40

Odświeżę temat bo udało mi się obejrzeć Doblo z 7 miejscami - w wypożyczalniach samochodów na greckich wyspach jest tego dużo. Na wysokość nie ma problemu - Doblo jest wysokie więc fakt że te siedzenia są ok 15 cm wyżej nie gra roli. Jeśli chodzi o miejsce na nogi to jest go ok 8 cm mniej niż w drugim rzędzie - jak kogoś interesuje ile to jest to niech weźmie takiej szerokości pudło i pójdzie do Fiata, położy za przednim siedzeniem i usiądzie na tylnym. Nie widziałem MCV 7 osobowej, więc nie wiem ile w niej jest miejsca, ale z tego co piszecie pewnie na nogi w drugim i trzecim rzędzie jest tyle samo, więc lepiej. Na pewno taki układ jest w 7 osobowym Caddy do którego też zajrzałem - ale to już inna liga cenowa
husky - 2010-09-30, 18:14

PiotrWie napisał/a:
Odświeżę temat bo udało mi się obejrzeć Doblo z 7 miejscami - w wypożyczalniach samochodów na greckich wyspach jest tego dużo. Na wysokość nie ma problemu - Doblo jest wysokie więc fakt że te siedzenia są ok 15 cm wyżej nie gra roli. Jeśli chodzi o miejsce na nogi to jest go ok 8 cm mniej niż w drugim rzędzie - jak kogoś interesuje ile to jest to niech weźmie takiej szerokości pudło i pójdzie do Fiata, położy za przednim siedzeniem i usiądzie na tylnym. Nie widziałem MCV 7 osobowej, więc nie wiem ile w niej jest miejsca, ale z tego co piszecie pewnie na nogi w drugim i trzecim rzędzie jest tyle samo, więc lepiej. Na pewno taki układ jest w 7 osobowym Caddy do którego też zajrzałem - ale to już inna liga cenowa

Chciałbym zabrać głos w dyskusji bo miałem kiedyś auto 7 os. (Ulysse 2001, 2.0 HDi, 109 kM) i powiem tak - osobowe samochody 7mio miejscowe dzielą się na te z płaską podłogą i te adaptowane do 7miu osób. Vany typu Ulysse czy nasz Espace mają płaską podłogę i tzw. pełnowymiarowe fotele i to są prawdziwe auta siedmiomiejscowe, które zapewniają wygodną podróż wszystkim pasażerom a auta quasi-7mio osobowe, takie jak Grandscenic, czy MCV to zupełnie inna bajka. Polecam duże Vany jeżeli ktoś ma takie potrzeby.
Osobnym zagadnieniem jest to że w mojej opinii z 7mo osobowych Vanów (tych prawdziwych) akurat konstrukcja VAG/Ford to konstrukcja.... najsłabsza ! (i awaryjnością i ergonomią) zdecydowanie polecam Eurovany (PSA/Fiat) i naszego Espace (tylko trzeba uważać na silniki, bo są konstrukcje dobre i kiepskie)

wieza - 2010-09-30, 19:18

a ja od 2 dni bujam sie troszke XC90 i powiem szczeze ze nie chetnie sie przesiadam do drakulki :)
benny86 - 2010-09-30, 19:41

Pomyśl sobie że za takie Volvo miałbys ze 4 wypasione Daćki :mrgreen:
wieza - 2010-09-30, 20:18

to co kupilismy to kosztuje tyle ile nowa dacka, sprawdzilismy je i to dosc dobrze naped zawieszenie itp blacharka byla robiona ale to norma wnetrze jest tak dobrze utrzymane ze moglbym rzec ze w mojej 2 letniej jest gorzej a tam jest jasny berz :)
Mikele - 2010-09-30, 23:00

husky napisał/a:
Polecam duże Vany jeżeli ktoś ma takie potrzeby.
Osobnym zagadnieniem jest to że w mojej opinii z 7mo osobowych Vanów (tych prawdziwych) akurat konstrukcja VAG/Ford to konstrukcja.... najsłabsza ! (i awaryjnością i ergonomią) zdecydowanie polecam Eurovany (PSA/Fiat) i naszego Espace (tylko trzeba uważać na silniki, bo są konstrukcje dobre i kiepskie)


Kurcze, a ja polecam podmiejskie domy o powierzchni 200m2, z dużą działką, zamiast 50m2 w bloku ;-)

Nie wiem czy znajdziesz tutaj osobę, która mając środki na Espace'a wybrałaby dla swojej rodziny Logana MCV. Podobnie raczej nie znalazłbyś osoby, która mogąc kupić Audi A6 poszłaby raczej do twojego salonu i wyjechała Laguną.

A najprawdziwsza prawda jest taka, że (podobnie jak to jest z pliszkami i ogonkami) lubimy się snobować z tytułu zakupu auta tak fantastycznego jak Logan MCV. Ale jak się zbyt mocno nadmiemy, to zaraz spuszczamy z siebie nieco powietrza i jest dobrze. :mrgreen:

bebe - 2010-09-30, 23:37

Mikele napisał/a:
Kurcze, a ja polecam podmiejskie domy o powierzchni 200m2, z dużą działką, zamiast 50m2 w bloku ;-)

No widzisz, jak to pozory mylą. :) Ja mieszkam w bloku, w mieszkaniu o powierzchni 60m2, ale w cenie podmiejskiego 200-metrowego domu. Tyle, że blok jest niemal nad samą stacją metra. :) Coś za coś - albo mieszkanie w ciasnej klitce i raczej starożytnym bloku, ale 10 minut od centrum, albo mieszkanie we własnym domu, a raczej nocowanie tamże, bo resztę życia trzeba spędzić w samochodzie na dojazdach do/z miasta.

Podobnie jest z MCV. :)

Mikele napisał/a:
Nie wiem czy znajdziesz tutaj osobę, która mając środki na Espace'a wybrałaby dla swojej rodziny Logana MCV.

Cena to nie jedyny atrybut, jaki różni MCV od mniej lub bardziej prawdziwych 7-mioosobowych vanów. Dla nas istotnym czynnikiem było to, że MCV to nadal osobówka - fakt, długa i wysoka, ale jednak jeździ (i parkuje!) się nią nadal jak osobówką. Vany jednak są sporo szersze (mamy bardzo wąskie miejsce parkingowe), zupełnie inaczej w nich się siedzi, inaczej widać świat za oknem, inaczej się nimi manewruje. Stąd też, mając kasę na sporo droższe auto, wybraliśmy MCV (i remont kuchni :) - bo to jedyne takie auto. :]

laisar - 2010-09-30, 23:44

Mikele napisał/a:
Nie wiem czy znajdziesz tutaj osobę, która mając środki na Espace'a wybrałaby dla swojej rodziny Logana MCV

Znalazłby - ale rzecz nie tylko w środkach, lecz również w praktyczności.

A moje ukochane Espace - chociaż to naprawdę świetne auto - to jednak na co dzień w mieście niekoniecznie jest ani najlepsze w ogóle, ani nawet zwyczajnie lepsze od rzeczonej MCV-ki...


husky napisał/a:
auta quasi-7mio osobowe, takie jak Grandscenic, czy MCV

Akurat MCV-ka nie jest żadna tam "quasi" d: - pod względem miejsca w 3 rzędzie totalnie deklasuje nie tylko Grand Scenica etc, ale także Galaxy / starego Sharana (nowego dopiero się wybieram obejrzeć). Daćka ma tam po prostu normalne, uczciwe, pełnowymiarowe miejsca dla dorosłych o nawet ponadprzeciętnym wzroście czy tuszy (:

Matthias[Wlkp] - 2010-10-01, 19:45

husky napisał/a:
osobowe samochody 7mio miejscowe dzielą się na te z płaską podłogą i te adaptowane do 7miu osób


To ja dorzucę jeszcze, że te z płaską podłogą dzielą się na osobowe z założenia i adaptowane do przewozu ludzi. W tej drugiej kategorii są np. Nissan NV200 czy Citroen Jumpy. Samo siedzenie jest super, ale wokół jest troche mniej fajnie. Za to cena zasadniczo niższa od wszelkich Espace'ów, czy Galaxy.

laisar napisał/a:
Daćka ma tam po prostu normalne, uczciwe, pełnowymiarowe miejsca dla dorosłych


I tyle w temacie.

laisar - 2010-10-14, 23:45

Matthias[Wlkp] napisał/a:
Zainteresowałem się też Nissanem NV200, kiedy stałem w korku zobaczyłem odpowiedni salon. Niestety - jest to typowa puszka, gdzie pasażerowie z tyłu nie dostają nic, oprócz fotela. Na rodzinne autko się nie nadaje

Ma być lepiej: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=65813#65813

fi - 2011-01-18, 08:53

laisar napisał/a:
Mikele napisał/a:
Nie wiem czy znajdziesz tutaj osobę, która mając środki na Espace'a wybrałaby dla swojej rodziny Logana MCV

Znalazłby - ale rzecz nie tylko w środkach, lecz również w praktyczności.


Jakby rzecz nie byla w srodkach, to by kupil Merca R klasy - idea ta sama co MCV, tylko warunki podrozy jakby inne. I dla wszystkich 7 osob....

laisar - 2011-01-18, 09:41

Tylko że to się nie musi przekładać na sumaryczną praktyczność na co dzień - np gdzie parkować 5-metrowe "bydlę", skoro nawet na niecałe 4,5 m (do tego węższe o 20 cm) brakuje miejsca? Bo własnymi środkami to se można kupić wille z garażem, ale nie da się wybudować własnego parkingu w centrum ani drogi dojazdowej do niego.

(I nie, odpowiedź: "Nie jeździć autem do centrum" nie jest prawidłowa w tym kontekście <<<: ).


Szczerze mówiąc - nie rozumiem: naprawdę tak ciężko jest pojąć, że jakieś rozwiązanie może być bez fanatyzmu dla kogoś sumarycznie lepsze, nawet jeśli stać tę osobę na jakieś inne, teoretycznie jeszcze lepsze, ale za to tylko w pewnych aspektach...?

fi - 2011-01-18, 09:57

No to jak sie ciagle do tego centrum jezdzi, to lepiej kupic dwie toyoty IQ, ktorymi sie przewiezie te sama ilosc osob, a parkowanie to betka.
Na krotkich dystansach ilosc miejsca dla kazdej osoby ma znaczenie marginalne. A przy dlugich to, czy sie u celu zaparkuje pod "muzeum" czy 500 metrow dalej, gdzie miejsce na "bydle" bedzie, ma znaczenie marginalne.

Czyli, MCV nadaje sie TYLKO do "sredniego zasiegu" wypraw samochodowych. Choc juz wtedy halas moze zaczynac meczyc ;-)




laisar napisał/a:

Szczerze mówiąc - nie rozumiem: naprawdę tak ciężko jest pojąć, że jakieś rozwiązanie może być bez fanatyzmu dla kogoś sumarycznie lepsze, nawet jeśli stać tę osobę na jakieś inne, teoretycznie jeszcze lepsze, ale za to tylko w pewnych aspektach...?


No przeciez to oczywiste - bo to Dacia! :->

Beckie - 2011-01-18, 11:54

Moja MCV na co dzień robi taką trasę: dom - centrum miasta (żona do pracy 20 km) - miejsce zbiórki (biuro, 5 km załadunek kompletu pasażerów) - wyjazd w teren (do 150 km) - powrót do biura (odstawienie pasażerów) - centrum miasta (odbiór małżonki połączony z obiadem "na mieście" albo w centrum handlowym lub gdzieś na osiedlu, gdzie trzeba gdzieś zostawić samochód - powrót do domu. Wszystko z maksymalnie załadowanym bagażnikiem.
Tak! Jestem fanatykiem Dacii! Bo nie wykorzystuję do tego dwóch IQ.

laisar - 2011-02-02, 15:02

bebe napisał/a:
MCV to nadal osobówka - fakt, długa

No, naprawdę - bez przesady... d;


fi napisał/a:
Merca R klasy - idea ta sama co MCV

Chyba wyłącznie w najbardziej podstawowym sensie: "przewieźć więcej niż 5 osób" - reszta jest już przecież zupełnie inna: rozmiary (!), luksus, osiągi...

Ale też w większości...
Cytat:
tylko warunki podrozy jakby inne.

...jedynie proporcjonalne do ceny.


Cytat:
I dla wszystkich 7 osob....

No więc właśnie nie - co najwyżej dla 6: http://www.auto-types.com...-klasse_ou6.jpg

Ewentualne 0,5 osoby ma się mimo wszystko gorzej niż w dacii <<:


I jeszcze ciekawostka z danych technicznych:

Cytat:
Pojemność bagażnika (VDA) (l): 550-1950 / wersja długa 633–2385
[...]
Dane o pojemności bagażnika dotyczą pojazdów z zestawem TIREFIT przy załadunku do wysokości dachu. Przy układzie siedzeń 4+2 i 5+2 pojemność bagażnika od trzeciego rzędu wynosi 324 l (w wersji długiej 414 l).

Nooo, jak na te rozmiary - 492 / 516 cm - to nie są to powalające wielkości, delikatnie mówiąc...


Cytat:
bo to Dacia! :->

No to co? Serio pytam. Czyżbyś należał jednak do wyznawców Znaczka Na Masce? Czy jak MCV-ka dostałaby na jakimś rynku logo z gwiazdą, to automagicznie podniosłaby się jej jakość???

laisar - 2011-02-02, 15:02

Cytat:
jak sie ciagle do tego centrum jezdzi, to lepiej kupic dwie toyoty IQ, ktorymi sie przewiezie te sama ilosc osob, a parkowanie to betka.

No chyba do reszty zgłupiałeś...

W czym niby to jest "lepiej"?


W kosztach? Toyota vs Dacia? Ha. Ha... Nie: cena, ubezpieczenia, przeglądy - a nawet codzienne koszty eksploatacyjne (czyli głównie benzynka) są co najwyżej porównywalne (iq: 4,9 L / 100 km).

W praktyczności? Nie: dla 5 mojej osobowej rodziny wymagałoby zawsze dwóch kierowców.

W komforcie? Nie: nawet dziecku w foteliku jest z tyłu ciasno, a jakbym wiózł całą trójkę, to bagażnik ma 32 litry - nie mieszczą się w nim nawet 2 plecaki do szkoły, a co dopiero np łyżwy dla wszystkich d:

W parkowaniu? "Betka"? :roll: 2 x (3 x 2) m vs 5 x 2 m? No więc - też nie.


Z takiego malucha byłoby pewnie faktycznie lepiej korzystać w jakiś 10-20% przypadków - jako drugie auto, obok czegoś większego. Czyli - niespodzianka! - tak, jak został zaprojektowany <:


No sorki, ale nawet argument ad absurdum powinien mieć choć ziarno sensu... d;


Cytat:
Na krotkich dystansach ilosc miejsca dla kazdej osoby ma znaczenie marginalne.

Być może, w zależności od subiektywnych preferencji - ale też jedynie wtedy, jeżeli się w ogóle zmieszczą...



Cytat:
A przy dlugich to, czy sie u celu zaparkuje pod "muzeum" czy 500 metrow dalej, gdzie miejsce na "bydle" bedzie, ma znaczenie marginalne.

0) Najlepszy w parkowaniu jest zbiorkom <;

1) Kwestia gustu.

2) A jak jest więcej? 800 m? 1,5 km?

3) Jakbym mieszkał w mieście, gdzie by to było marginalne, to bym sobie ani innym "4 liter" nie zawracał d:


Cytat:
Czyli, MCV nadaje sie TYLKO do "sredniego zasiegu" wypraw samochodowych.

Bynajmniej - MCV-ka jest po prostu dla niektórych osób zgrabnym kompromisem.


Cytat:
Choc juz wtedy halas moze zaczynac meczyc ;-)

Częściowo - prawda, ale tak naprawdę-naprawdę to jest to zależne od prędkości, nie od długości trasy. Do 100 km/h - nie męczy. A rzeczywiście marnie jest powyżej 120 /: - więc albo pozostaje wybór innego auta, albo... wyciszenie daćki. (Zdam relację, bo planuję na wiosnę).

benny86 - 2011-02-02, 16:02

laisar napisał/a:
W kosztach? Toyota vs Dacia? Ha. Ha... Nie: cena, ubezpieczenia, przeglądy - a nawet codzienne koszty eksploatacyjne (czyli głównie benzynka) są co najwyżej porównywalne (iq: 4,9 L / 100 km)

Otóż to, Brutalna, polska rzeczywistość jest taka, że to przede wszystkim kasa decyduje. Ile kosztuje taka IQ? Podejrzewam że tyle samo co mcv-ka laureatte czy arctica z benzyniakiem a może i drożej...oczywiście koszty x2 (wszytskie: zakupu, ubezpieczenia,serwisu, opon sezonowych itp)
laisar napisał/a:
W parkowaniu? "Betka"? 2 x (3 x 2) m vs 5 x 2 m? No więc - też nie.

Zależy od specyfiki parkowania w danej dzielnicy/mieście itp. W katowicach często ejst tak, że łatwiej znależć dwa wolne miejsca o wymiarach 2x3 metry niż jedno o wymiarach 2x5 metrów
laisar napisał/a:
Bynajmniej - MCV-ka jest po prostu dla niektórych osób zgrabnym kompromisem

Czasami kompromisem, a zcasami pojazdem wielofunkcyjnym. W pracy - po złożeniu 2 ostatnich rzędów - mini-ciężarówka. Po pracy- 5os na pokłądzie ze sporym bagażem albo wielkimi zakupami to nie problem. Weekend - wyprawa 3pokoleniowa (pociechy+rodzice+dziadkowie)-w wersji 7os bez problemu

Co do hałasu to w mcv-ce się nie wypowiadam, ale w loganie ph1 1.4 jest to jakaś wada, jeśli się sporo podróżuje autostradami to warto zainwestować we wspomniane wygłuszenie

fi - 2011-02-02, 16:18

laisar napisał/a:

No chyba do reszty zgłupiałeś...


Tylko bez takich - w piotrresa sie bawisz?

laisar napisał/a:

W czym niby to jest "lepiej"?


W kosztach? Toyota vs Dacia? Ha. Ha... Nie: cena, ubezpieczenia, przeglądy - a nawet codzienne koszty eksploatacyjne (czyli głównie benzynka) są co najwyżej porównywalne (iq: 4,9 L / 100 km).


Jakich kosztach? Rozmawiamy o sytuacji, kiedy kogos stac na R klase - czy taki ktos sie przejmuje kosztem przegladow???


laisar napisał/a:

W praktyczności? Nie: dla 5 mojej osobowej rodziny wymagałoby zawsze dwóch kierowców.


I co z tego? Przeszkadza to w czyms? Zadanie jest: przewiezc rodzine po miescie

laisar napisał/a:

W komforcie? Nie: nawet dziecku w foteliku jest z tyłu ciasno, a jakbym wiózł całą trójkę, to bagażnik ma 32 litry - nie mieszczą się w nim nawet 2 plecaki do szkoły, a co dopiero np łyżwy dla wszystkich d:


Za to w drugim samochodzie jest miejsce, bo jeden fotel nie wykorzystany. Na miasto ladownosc w sam raz.

laisar napisał/a:

W parkowaniu? "Betka"? :roll: 2 x (3 x 2) m vs 5 x 2 m? No więc - też nie.


Zastanowiles sie, co napisales? Teraz sproboj wykonac.

laisar napisał/a:

Z takiego malucha byłoby pewnie faktycznie lepiej korzystać w jakiś 10-20% przypadków - jako drugie auto, obok czegoś większego. Czyli - niespodzianka! - tak, jak został zaprojektowany <:

Samochod zostal zaprojektowany jakos auto MIEJSKIE. Niespodzianka!

laisar napisał/a:

No sorki, ale nawet argument ad absurdum powinien mieć choć ziarno sensu... d;


No wlasnie Twoje maja go tez cos malo....
I po co w ogole ta lacina?

laisar napisał/a:

Cytat:
Na krotkich dystansach ilosc miejsca dla kazdej osoby ma znaczenie marginalne.

Być może, w zależności od subiektywnych preferencji - ale też jedynie wtedy, jeżeli się w ogóle zmieszczą...



Siedziales w IQ? Polecam wyprawe do salonu tojki :idea:

laisar napisał/a:

Bynajmniej - MCV-ka jest po prostu dla niektórych osób zgrabnym kompromisem.


Ale jest tez Dacia - dla niektorych zbyt trudne do przelkniecia.

Resident - 2011-02-02, 16:44

Jak do 60 tys. pln to Chevrolet Orlando ma się zaczynać od 59.990 pln :-D
http://www.chevrolet.pl/samochody/orlando/

benny86 - 2011-02-02, 16:51

Za chwilę pojawią się głosy, że jego wielką wadą jest to, że ma mniej miejsca niż MCV-ka. Owszem, to fakt, ale bazowy benzyniak to 1.8 140KM, zupełnie inne wyposażenie standardowe. W sumie wersja podstawowa plus klima (czyli całość 63 tys/60tys. dla posiadaczy chevroleta) wygląda już całkiem sensownie
Auto Krytyk - 2011-02-02, 17:54

Dla mnie jedyna sensowna konkurencja dl MCV 7-os to Nissan NV200 bo jako jedyny z Vanów ma bagażnik normalny (500l do linii okien/900l do dachu) przy 7 osobach. Poczekajmy na ruch Dacii i nowego bardziej komfortowego MPV , może się okazać że Dacia dorówna wyposażeniem do innych marek a cenowo będzie lepsza.
maciek - 2011-02-02, 17:56

TAXI AIRPORT, szkoda że nie planują MCV 4x4 ani Dustera 7os.
wox - 2011-02-02, 20:23

maciek napisał/a:
TAXI AIRPORT, szkoda że nie planują MCV 4x4 ani Dustera 7os.

Dla mnie byłoby to prawie idealne rozwiązanie ... na razie widoku nie ma

maciek - 2011-02-02, 20:37

wox, dlatego zmówiłeś "nieszczęsnego" Grand scenica :mrgreen:
laisar - 2011-02-02, 20:53

wox napisał/a:
maciek napisał/a:
TAXI AIRPORT, szkoda że nie planują MCV 4x4 ani Dustera 7os.

Dla mnie byłoby to prawie idealne rozwiązanie ... na razie widoku nie ma

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66277#66277 d(((;

maciek - 2011-02-02, 21:04

laisar, dorabiałeś 3 rząd siedzeń W MCV ?? podaj mi linka bo nie mogę znaleźć na forum

A jakby właśnie samemu zrobić 3 rząd siedzeń w Dusterze ?? Było by miejsce na nogi?? oczywiście rezygnujemy w tedy z bagażnika i dokupujemy trumnę na dach. Tylko czy się zmieści 3 rząd ?

laisar - 2011-02-02, 21:27

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=637

W dusterze - wszystko się da wymyślić, ale to będą bieda-miejsca i ławka kar... d:

(Problem może być prawny, z dopuszczeniem do ruchu - wydaje mi się, że czytałem, że teraz trudne / niemożliwe jest przerobienie auta na większą liczbę miejsc, jeżeli nie ma ono fabrycznych miejsc kotwiczenia pasów bezpieczeństwa... Ale mogę oczywiście źle pamiętać).

maciek - 2011-02-02, 21:30

laisar napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=637

W dusterze - wszystko się da wymyślić, ale to będą bieda-miejsca i ławka kar... d:


ale do historii się przejdzie jako pierwszy Duster 4x4 7os.

laisar - 2011-02-02, 21:35

Nie 7, tylko 5+2 - a poza tym i tak by się nie liczyło, gdyby de facto nie można było nikogo wozić d:
kamel - 2011-02-02, 22:40

Muszę powiedzieć jak kupiłem swojego Logana

Miałem zamiar kupic nowy samochód, tak sie dziwnie składało że po drodze miałem
salon Seata, następnie Fiata i Renault , Logan stał przy palmie, moja ślubna wsiadła
i mówi zobacz jak tu dużo miejsca i nie ma... bajerów, mie on pasuje, jest wszystko
co potrzebne aby jechać, wodotryski nie są nam potrzebne, dodatkowo dodają 4 opony zimowe

Tym sposobem stałem sie właścicielem Logana Arktica 1.4 75km

laisar - 2011-02-03, 12:44

fi napisał/a:
Tylko bez takich - w piotrresa sie bawisz?

On chyba nie bywa aż tak bezpośredni d;

Tak czy owak - nie, chciałem tylko nieco "dziabnąć" prozdrowotnie interlokutora, którego miałem za inteligentnego, a nagle piszącego jakieś piramidalne głupoty... <:


(Najpierw chciałem napisać "...nagle najwyraźniej zdurniał", ale już mi lepiej, dziękuję (; ).


Cytat:
Jakich kosztach?

http://sjp.pwn.pl/szukaj/przykład - pkt.3...

(Usiłuję zgadnąć, co też mogłeś mieć na myśli, pisząc "lepiej" - wystarczyło więc odpowiedzieć na pytanie "W czym niby to jest »lepiej«?" zamiast roztrząsać moje dywagacje).


Cytat:
Rozmawiamy o sytuacji, kiedy kogos stac na R klase - czy taki ktos sie przejmuje kosztem przegladow???

Większość takich osób twierdzi - bardzo rozsądnie, MSZ - że majątku nie zdobywa się, wyrzucając pieniądze na prawo i lewo bez sensu w błoto.


Cytat:
Przeszkadza to w czyms? Zadanie jest: przewiezc rodzine po miescie

Oczywiście, że przeszkadza - ani ja, ani żona nie jesteśmy supermiłośnikami prowadzenia, więc dla nas bez sensu jest konieczność odwalania tej roboty przez oboje za każdym razem, gdybyśmy chcieli gdziekolwiek pojechać całą rodziną.

Cytat:
Za to w drugim samochodzie jest miejsce, bo jeden fotel nie wykorzystany. Na miasto ladownosc w sam raz.

Skup się :evil: bo nie będę rozmawiał z kimś udającym [-------]: jadę gdzieś sam, z trójką dzieci; mam żonę z roboty wzywać, żeby jechała drugim autem i wiozła nam bambetle???

&^#%^@eś? d:

Cytat:
laisar napisał/a:
2 x (3 x 2) m vs 5 x 2 m?

Zastanowiles sie, co napisales? Teraz sproboj wykonac.

Sorki, myślałem, że przerabiałeś w szkole d; - ale zawsze chętnie pomagam, więc pokazuję i objaśniam:

Iq: 2 x (3 x 2) m = 2 x 6 m² = 12

MCV: 5 x 2 m = 10

12 jest... no właśnie - jakie, względem 10?

(Byłeś już na tej lekcji - obecnie drugi miesiąc pierwszego semestru pierwszej klasy 6-latków, mam na świeżo - czy kontynuować łopatologię? (((;).



Cytat:
Samochod zostal zaprojektowany jakos auto MIEJSKIE. Niespodzianka!

A dla ILU osób? No, no? Cz...? Cz...? Czte...?

(Zanim dojdziesz do odpowiedzi, podpowiem, że ja mam rodzinę pięcioosobową).

Czteee-r-r-r...?

(Śmiało, wierzę w Ciebie!).


Cytat:
No wlasnie Twoje maja go tez cos malo....

Może się czymś zaraziłem od Niektórych Dysktutantów...


Cytat:
I po co w ogole ta lacina?

To jak z alpinistyką (((;


Cytat:
Siedziales w IQ? Polecam wyprawe do salonu tojki :idea:

Veni, vidi... "Vici" właśnie nie było <:



Cytat:
Ale jest tez Dacia - dla niektorych zbyt trudne do przelkniecia.

To teraz ja poproszę łopatologicznie - i konkretnie:

co jest trudne do przełknięcia?

laisar - 2011-02-03, 13:40

benny86 napisał/a:
Za chwilę pojawią się głosy, że jego [orlando] wielką wadą jest to, że ma mniej miejsca niż MCV-ka

No i? Jeżeli ktoś ma takie potrzeby, to źle? Czy nie może tego mówić? d:

Miejsce to środku to cecha obiektywna - wadą lub zaletą czyni ją dopiero zestawienie z subiektywnymi potrzebami...

Sądząc po reszcie chevych - orlando na pewno będzie fajną alternatywą dla niektórych osób, którym akurat na rozmiarze zależy mniej niż na wyposażeniu.


(Wszystko to przy założeniu, że faktycznie okaże się mniejszy w środku od daćki...).

maciek - 2011-02-03, 13:45

laisar napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=637

W dusterze - wszystko się da wymyślić, ale to będą bieda-miejsca i ławka kar... d:

(Problem może być prawny, z dopuszczeniem do ruchu - wydaje mi się, że czytałem, że teraz trudne / niemożliwe jest przerobienie auta na większą liczbę miejsc, jeżeli nie ma ono fabrycznych miejsc kotwiczenia pasów bezpieczeństwa... Ale mogę oczywiście źle pamiętać).


znalazłem takie porównanie w internecie

fi - 2011-02-03, 14:01

laisar napisał/a:

Większość takich osób twierdzi - bardzo rozsądnie, MSZ - że majątku nie zdobywa się, wyrzucając pieniądze na prawo i lewo bez sensu w błoto.


Hmm.... uzyje brutalnego porownania, ale calkiem trafnego - ciezko jest rozmawiac widzacemu z kims, kto od urodzenia nie widzi o kolorach teczy. Mysle, ze na tym mozemy temat majatkowy zakonczyc.


laisar napisał/a:

Oczywiście, że przeszkadza - ani ja, ani żona nie jesteśmy supermiłośnikami prowadzenia, więc dla nas bez sensu jest konieczność odwalania tej roboty przez oboje za każdym razem, gdybyśmy chcieli gdziekolwiek pojechać całą rodziną.


Gdzies??? PO MIESCIE! Ile jeszcze razy mam napisac, ze rozmawiamy tylko o jezdzeniu po miescie. Jak nie lubicie oboje prowadzic, to czemu nie KM? Po co sie meczycie (tym bardziej w Dacii)?? Dziwni z Was ludzie.

laisar napisał/a:

Skup się :evil: bo nie będę rozmawiał z kimś udającym [-------]: jadę gdzieś sam, z trójką dzieci; mam żonę z roboty wzywać, żeby jechała drugim autem i wiozła nam bambetle???
&^#%^@eś? d:


Zona kogos, kogo stac na klase R nie pracuje :-P
Inna sprawa, ze zaczynasz bezsensownie komplikowac prosty model tylko po to, zeby pouzywac niecenzuralnych slow poukrywanych za znaczkami. Czyzbym laisara-wiecznie-opanowanego zdenerwowal?


laisar napisał/a:
2 x (3 x 2) m vs 5 x 2 m?


Nie pajacuj, ja Cie prosze. Napisze lopatologicznie: prawdopodobienstwo znalezienia jednego miejsca 5 x 2 jest wieolokrotnie mniejsze niz dwoch 3 x2.

laisar napisał/a:
A dla ILU osób?


Dwoch, od biedy trzech, w sytuacji naprawde kryzysowej 4. Dlatego pisze o DWOCH autach.

laisar napisał/a:

To teraz ja poproszę łopatologicznie - i konkretnie:

co jest trudne do przełknięcia?


Marka samochodu.

jacusb - 2011-02-03, 14:39

maciek napisał/a:
znalazłem takie porównanie w internecie

Porównałem z katalogiem bo coś mi nie grało i niestety różnią się wartości z tym co wkleiłeś. Gdzieś kłamią.

http://dacia.pl/media/dus...ter_katalog.pdf strona 15.

maciek - 2011-02-03, 15:19

jacusb napisał/a:
maciek napisał/a:
znalazłem takie porównanie w internecie

Porównałem z katalogiem bo coś mi nie grało i niestety różnią się wartości z tym co wkleiłeś. Gdzieś kłamią.

http://dacia.pl/media/dus...ter_katalog.pdf strona 15.


ja tego nie mierzyłem po prostu jest to fragment testu http://translate.googleus...O0OfYE_3YWUDCPQ

jacusb - 2011-02-03, 15:30

Jasne, miałem na myśli "gdzieś" - w którymś ze źródeł a nie, że ktoś - Ty.

pzdr

psur - 2017-12-02, 22:19

http://www.daciaklub.pl/f...1743066#1743066
wuju napisał/a:
Jak możesz to wrzuć kilka fotek Nissana najlepiej wnętrza.


Poniżej drugi i trzeci rząd na zdjęciach.

Tu jeszcze kilka dodatkowych zdjęć i informacji: http://www.psur.pl/a.aspx?id=381#evalia

wuju - 2017-12-03, 00:03

Dzięki za fotki a artykuł super :-)
kamimar - 2017-12-03, 09:03

Moja historia motoryzacyjna podobna jak kolegi psur'a.
Skoda Roomster 2014 1,4 85KM miała starczyć na kilka lat i przy trójce dzieci wydawała mi się samochodem optymalnym. Rzeczywistość zweryfikowała plany, 4-te dziecko w drodze, i nowa Lodgy też już nadjeżdża.
Szukałem czegoś 7-mio miejscowego ale niewielkiego zewnętrznie - ciasny garaż podziemny w bloku. Przed decyzją o Lodgy obejrzałem większość samochodów z artykułu.
Najpierw napaliłem się na Verso ale to porażka jeśli chodzi o miejsca 6-7.
Myślałem też o Partnerze/Berlingo - podobnie ciasno.
W garażu wypróbowałem szwagra Galaxy, ale stwierdziłem że nie mam tyle nerwów przy manewrowaniu między słupami.
W końcu zacząłem się rozglądać za Scenicami, wydawały mi się jakimś kompromisem między gabarytami a ilością miejsca w środku. Niestety oglądane sztuki (3-5 letnie z cenami od 35 do 50 tys.) nie przypadły mi do gustu albo ewidentnie były "po przejściach".
O Nissanie Evalii też myślałem ale używanych praktycznie nie ma na rynku (w tej chwili 10 szt na otomoto) nowe były dostępne jeszcze z produkcji z 2016 roku i to mnie nieco zniechęciło żeby iść w samochodów bardzo niszowy. Poza tym okienko przy drugim rzędzie - niby drobiazg ale dla mnie nie do przyjęcia. Jak w furgonie pancernym do przewozu gotówki.
Koniec końców zamówiłem Lodgy. 4,5m długości to niecałe 30cm więcej od Roomstera ale też ponad 30cm mniej od Galaxy. Bagażnik - oczywistym jest że na dłuższe wyjazdy kufer na dachu obowiązkowy. Przez pierwszy rok będzie problem z dużym wózkiem dziecięcym z gondolą ale potem jakoś będziemy się upychać. Już gdzieś pisałem że jeśli projektant z księgowym od Dacii dojdą do porozumienia i uznają że tylną kanapę można podzielić na dwa oddzielne siedzenia, to taki wózek zyska bardzo dużo na funkcjonalności.

psur - 2017-12-03, 12:18

kamimar, mamy przynajmniej ten sam silnik :)

Jest tak jak piszesz i jak ja pisałem w artykule: każde z tych aut ma swoje zalety oraz wady i cała sztuka w tym by dobrać je do swoich potrzeb. Dla jednego kłopotem jest rozmiar okien, dla drugiego kanapa składana tylko w całości. Dobrze, że jest wybór.

mojo - 2017-12-03, 14:00

NV 200 fajne auto. Przymierzałem się do niego dość poważnie. Siedzi się jak dla mnie super bo wyżej przez co więcej widać. Jako auto rodzinny szczególnie jak się z tyłu dzieci upycha też fajny. Sporo wejdzie przy złożonych(wywalonych) tylnych siedzeniach więc przewożenie gabarytów to dla niego pikuś. Bardzo uniwersalne auto.

Dla mnie ma 1 pierdołowatą ale ważną wadę, która wypłynęła na to że przestałem o nim myśleć: umiejscowienie sterownika szyb na bocznych drzwiach. Przy mojej posturze (186 cm/115 kg) waliłem w niego kolanem przy wciskaniu sprzęgła, no i oczywiście nie dało się też nóg rozłożyć na boki tylko trzeba było siedzieć "jak dziewica". Przy dłuższych trasach byłby to zapewne koszmar.

jan ostrzyca - 2017-12-03, 18:52

psur napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?p=1743066#1743066
wuju napisał/a:
Jak możesz to wrzuć kilka fotek Nissana najlepiej wnętrza.


Poniżej drugi i trzeci rząd na zdjęciach.

Tu jeszcze kilka dodatkowych zdjęć i informacji: http://www.psur.pl/a.aspx?id=381#evalia


Na poważnie brałem NV 200. Cena z rabatami była bardziej niż korzystna. Rok temu diler w LU chciał ok. 62 tys. za wóz na PB demonstracyjny, przebieg 0 km. Ale N przegrał z F Dlaczego?
1. Brak silnika do LPG.
2. Wąskie wnętrze.
3. Brak relingów dachowych.
4. Mocowanie tylnych siedzeń do bocznej ściany.

słoń - 2017-12-03, 19:47

Oglądałem i NV200 , dla 4+2 i opcjonalnie +1 wszystkie te europejskie 7 miejscówki to porażka.
Minibagażniki co kończy się trumną na dachu , albo brak nawiewów w ostatnim rzędzie , albo cena z kosmosu. Tylko BUS.
Pojezdzicie Panowie to zrozumiecie o czym piszę. Każdy musi przekonać się na własnej skórze.

laisar - 2017-12-03, 22:28

słoń napisał/a:
Minibagażniki co kończy się trumną na dachu

NV200 to nie dotyczy.

słoń napisał/a:
Tylko BUS

Jasne, ale to cena jeszcze bardziej z kosmosu...

słoń - 2017-12-04, 19:45

laisar napisał/a:
NV200 to nie dotyczy.


dotyczy i na dodatek 3 foteliki w drugim rzędzie nie wchodzą.

laisar napisał/a:
Jasne, ale to cena jeszcze bardziej z kosmosu...


120 Caddy Maxi
99 Trafic

laisar - 2017-12-06, 00:11

słoń napisał/a:
laisar napisał/a:
słoń napisał/a:
Minibagażniki co kończy się trumną na dachu

NV200 to nie dotyczy.

dotyczy

Do pewnego stopnia to oczywiście kwestia subiektywna, ale MSZ 500 czy 650 dm3 powoduje, że jednak nie dotyczy - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=77827#77827

słoń napisał/a:
na dodatek 3 foteliki w drugim rzędzie nie wchodzą.

To jeszcze zależy od fotelików - moje by się zmieściły.

(Ale np w chevrolecie orlando rzeczywiście raczej nie było szans na zmieszczenie jakichkolwiek...)


słoń napisał/a:
laisar napisał/a:
Jasne, ale to cena jeszcze bardziej z kosmosu...

120 Caddy Maxi
99 Trafic

Najtańszy caddy maxi 7 os. 86 tys. zł, NV200 - 76.

Bus bezdyskusyjnie jest pojemniejszy i wygodniejszy, ale stówka to stówka...

mojo - 2017-12-06, 07:49

laisar napisał/a:
Bus bezdyskusyjnie jest pojemniejszy i wygodniejszy, ale stówka to stówka...


I gabaryty.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group