DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2009-01-06, 10:24
Niefabryczna instalacja gazowa LPG
Autor Wiadomość
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-09-04, 13:26   

Czy warto zakładać takie smarowanie gniazd zaworowych? Jaki test tego dodatkowy koszt - słyszałem, że jakieś 300 zł
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-09-04, 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-09-04, 13:44   

Nie warto do tego silnika bo ma on hydrauliczną regulację zaworów i jest to zbędne.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-09-04, 17:48   

Dodam, że panowie w Świętochłowicach do DD, po konsultacjach "gdzieś wyżej" też zrezygnowali z instalacji z lubryfikatorem u mnie.
 
rimo 



Marka: Dacia/Renault
Model: Sandero Stepway/Megane
Silnik: 1.6 MPI LPG/1.6v16 LPG
Rocznik: 2011/2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 271
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2011-09-05, 08:39   

Wróciłem z wyjazdu więc raportuję.
W serwisie wyregulowano zawory, zmieniono komputer instalacji gazowej i wydaje się że wszystko jest ok... Jeśli po prawie tygodniu jazdy nowym Megane z ASO można nazwa tak powiedzieć ;-) :-D
_________________

Ostatnio zmieniony przez rimo 2011-09-05, 08:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-09-08, 07:12   

Tak z ciekoawości. Jak długo trwa montaż instalacji gazowej do DD?
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-09-08, 07:15   

robo1973 napisał/a:
Tak z ciekoawości. Jak długo trwa montaż instalacji gazowej do DD?

Parę godzin.
_________________
48piotr
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-08, 23:13   

ASO Warszawa Puławska reklamuje Dustera z LPG. Czy fabryczna, nie wiem ale jest plakat:

http://www.daciawarszawa.pl/img/lpg_plakat.jpg

lpg_plakat.jpg
Plik ściągnięto 234 raz(y) 223 KB

 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-09-09, 12:45   

He ciekawe co to za instalacja LPG do DD za 4690zł ? Cena chyba z rocznym zapasem LPG
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2011-09-09, 14:33   

No wiece, salon/ASO musi jakos zarobic na te wszystkie swoje wysokie koszty/oplaty, przyslowiowe marmury, place pracownikow itd. :mrgreen: .
Mysle, ze raczej nie chodzi tu o fabryczne instalacje lpg, tylko o takie domontowywane na zlecenie danego salonu, wiec w ta ww wysoka cene wliczone pewnie jest rowniez "przymkniecie oka" przez dane ASO na fakt zamotowania instalki lpg w przypadku, gdyby cos w silniku padlo, co nawet nie musialoby miec zwiazku z lpg, ale na co normalnie juz nie przyslugiwalaby gwarancja z powodu ingerencji zwiazanej z instalacja gazowa.

P.S. Ciekawe czym tlumacza te spore roznice cen instalek, np. prawie 600zl miedzy Loganem a Dusterem 4x2... a juz zwlaszcza te kolejna roznice 450zl miedzy DD 4x2 a 4x4. Instalki przeciez praktycznie takie same, a zbiornik raczej latwiej/prosciej zamontowac w bagazniku (4x4) niz ten zwykle podwieszany w 4x2 (podwieszony wymaga dodatkowego stelaza). Nie wiem, moze w przypadku 4x4 na tyle jest utrudniony dostep od spodu, ze to az powoduje koniecznosc jakiegos innego/drozszegp mocowania, ew. dlatego ze w podlodze bagaznika nie ma (z tego co pamietam) przetloczenia/wneki na kolo zapasowe, to moze wymagana jest jakas dodatkowa konstrukcja, zeby lepiej umocowac i ustabilizowac zbiornik toroidalny (zamiast tradycyjnej jednej sruby centralnie). Jesli nawet byloby cos w tym stylu na rzeczy, to chyba nie az tak, zeby kosztowalo te dodatkowe 450zl... tym bardziej ze, jak wspomnialem, podwieszany tez wymaga pewnej dodatkowej konstrukcji.
Mnie to bardziej wyglada na cos w tym stylu: masz Logana, placisz tyle, masz MCV czy Sandero, placisz tyle (wiecej), stac Cie na Dustera 4x2 plcisz tyle (sporo wiecej), stac Cie na Dustera 4x4 placisz tyle (duzo wiecej, najwiecej) :mrgreen: .
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2011-09-09, 14:33   

robo1973 napisał/a:
He ciekawe co to za instalacja LPG do DD za 4690zł ? Cena chyba z rocznym zapasem LPG

W moim przypadku to już miał bym połowę drugiej.
no i mi wyszedł zwrot po 16k km ;-)
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-09-09, 19:00   

Cze
Właśnie odebrałem DD po montażu LPG i przejechałem pierwsze 200 km. Jest rewelacyjnie. Zero różnicy między jazdą na benzynie a LGP. Autko jedzie płynnie i dynamicznie. Przełączanie PB/LPG nie wyczuwalne. Naprawdę jest ok.!!!

Instalacja Lavato Smart
Koszt instalacja LPG do DD w ASO (3200) zwróci sie po 16,500 km Pozdro!!
Ostatnio zmieniony przez robo1973 2011-09-10, 18:06, w całości zmieniany 4 razy  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-09-11, 13:06   

Zauważyłem u siebie niepokojące zjawisko w czasie wakacji, mianowicie miałem benzyny w baku na 4 "cegiełki", a po 2 wyjazdach nad morze, gdzie jeździłem non stop na gazie, nie licząc rozruchu, spadło mi do zera :shock: wycieku nie stwierdziłęm ... jak to możliwe?
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 1001
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-11, 21:45   

Pewien stary mechanik powiadał, że auto na rozruch "ciągnie szklankę benzyny". Ile w tym prawdy? Sam zauważam, że w moim Fordzie też "znika" benzyna mimo iż mam nawet odpalanie na LPG (na miesiące letnie używam non stop. Zimą wolę tradycyjnie z benzyny).
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2011-09-11, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-11, 21:50   

Ja dziś tankowałem benzynę po raz pierwszy od lutego - spadło do 3 kresek.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-09-11, 21:53   

Czyli przez ponad pół roku spaliłeś niecały zbiornik benzyny na rozruch? Jeżdzisz bardziej po mieście czy w trasy?
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-09-11, 21:56   

Z tą benzyną jest różnie - u mnie gazownik ustalił jakąś temperaturę (40 stopni?) do przełączania - łatwo zauważyć że latem prawie od razu Dacia jest na gazie, a zimą trzeba chwilę pojeździć - inna sprawa to mrozy (-15) kiedy to ciśnienia gazu nie ma prawie w ogóle i auto jeździ głównie na benzynie.

Wątpię żeby samochód potrzebował 0,2l na rozruch... bardziej na osiągnięcie optymalnej temperatury pracy przy przeciętnej temperaturze powietrza...
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-09-11, 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-11, 21:58   

Jeżdżę może pół na pół, ale w mieście mam krótkie postoje. Jak nie zdąży ostygnąć, to odpalam na gazie i dosłownie po sekundzie chodzi już na LPG. Zimnego odpalam praktycznie 2 razy dziennie. Rano po odpaleniu ok. 15km, a popołudniem 80 z 4 przystankami na 20 minut.
Ale nawet przez całe lato, gdy było ciepło to do przeskoczenia na LPG często potrzebował tylko kilkaset metrów.
Przy temp. pow. 30*C w praktyce po odpaleniu automatycznie przeskakuje na LPG.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
robo1973 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 403
Skąd: Leżajsk
Wysłany: 2011-09-12, 08:18   

Instalacje sekwencyjne wiadomo odpalają na bęzynie ale potem w zależności od warunków pracy silnika potrafią wysyłać sygnał do wtrysków bęzynowych, żeby wzgogacić miesznkę paliwową - stąd te ubytki paliwa w zbiorniku.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-12, 08:42   

Im cięższa noga tym benzyny więcej schodzi. W zależności od ciśnienia do silnika kierowany jest gaz lub benzyna. To nie instalacje jak kiedyś na gaźniku, gidze można było tylko na gazie jeździć :-)
 
SARCO 


Marka: Peugeot / Dacia
Model: 306 / Duster
Silnik: 1,4 +LPG BRC / 1,6 16V +LPG STAG 400
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 113
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2011-09-12, 09:12   

No to ja wam powiem tak , że co tankowanie zbiornika gazu dolewam też 4/5 l benzyny i to jest praktycznie stała liczba którą auto potrzebuje do odpalania i ujechania kawałek zanim się zagrzeje. Jak jeździsz do pracy 20km w jedną stronę to zużyjesz mniej benzyny niż jak byś miał 4km do pracy. Nie zauważyłem natomiast znikania benzyny w trakcie jazdy na gazie.
_________________
W niektórych krajach ludzie zdejmują ze ścian portrety przywódców i wieszają oryginały...
8 Kompania Piechoty Górskiej - Grupa paramilitarna
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-09-13, 15:49   

Z tą ciężką nogą to się nie zastanawiałem nad tym ... w sumie możliwe, ale żeby aż tyle poszło ... jak jechałem nad morze to rozruch nie ma tutaj nic do rzeczy - przeskoczyło i już - potem kilkaset km na gazie, a że dynamicznie jechałem to inna sprawa ...
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-09-13, 15:57   

co może być nie tak gdy jak napełni się w 100% LPG a dystrybutor nadal leje gaz? słychać syczenie.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2011-09-13, 15:59   

Zawór nie odbija.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 814
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-09-13, 18:51   

W Landi jest też możliwość "powrotu" na benzynę powyżej jakiejś ustawionej prędkości obrotowej silnika - może często wysoko kręcisz przy wyprzedzaniu ;-)
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-09-14, 13:11   

"Wysoko" to bardzo subiektywne określenie ;-) ale dokładnej wartości też nie podam, bo nie patrzę wtedy na zegary ;-) . Pytanie ile wtedy leci jednego i drugiego ...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne