Z cyklu "uprzejmie donoszę" - coś dla majsterkowiczów (: Koledzy z francuskiego forum wpadli na pomysł wykorzystania wbudowanego w komputer silnika regulatora prędkości: http://www.forum-auto.com...a/sujet1830.htm
nikt czasem nie sprawdzał czy nigdzie nie ma jakieś ukrytych kabelków w Daciach pod 2011 roku ?
Czasem sie trafia w Oplach, Fiatach że są, byle tylko zamontować wajchę sterowania i masz tempomat
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Obejrzeć.. pedał gazu (: - jeżeli podczepiona jest do niego linka, to jest klasyczny, a jeżeli jest podłączony kabelek zakończony wtyczką, to elektroniczny.
Podążyłem za światłą radą i mój pedał wygląda na elektroniczny - linek brak o ile mogę stwierdzić, jest dość duży - tzn. duże jest pudełko z którego wystaje i do tego wychodzi z niego tylko miękki kabelek. Postaram się zrobić zdjęcie i pokazać to cudo, aby ktoś się na tym wyznający ocenił.
Ale i tak niestety, że tak powiem "d..a zbita" - cena WAECO MagicSpeed MS 880 to niecałe 1600 zł plus przesyłka ...
EDIT: Zdjęcia dla potomności:
Z cyferek na drugim obrazku wyszło mi, że to jest, cyt: "POTENCJOMETR GAZU DACIA LOGAN 1.5 DCI 8200386506"
Ostatnio zmieniony przez yakov 2012-09-24, 19:50, w całości zmieniany 1 raz
A ja miałem nadzieję, że mniej - wersja MS-50, którą zamontował kolega bebe kosztuje ok 600 zł nówka, a tam jest tego wszystkiego więcej (cięgła, pompki, itp.)
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-22, 21:29 Tempomat w Lodgy/Dokker
W Lodgy jest dostępny ogranicznik prędkości, co oznacza, że sterownik silnika na 99% jest też fabrycznie przystosowany do tempomatu. Czy są już jakieś potwierdzenia, np. z zagranicznych for, że komuś udało się włączyć tempomat (zamiast ogranicznika, na przykład) w Lodgy?
Jeśli znajdzie się sposób na taką modyfikację, opiszmy to w tym temacie.
Ostatnio zmieniony przez _Big_Mac_ 2012-10-22, 21:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-23, 09:01
Z tego, co widziałem w Renault/nowych Daciach z tempomatem, potrzebne na pewno będą przyciski "R"/"0" oraz włącznik tempomatu. Nie wiem, czy na desce są dwie ikonki, osobno do ogranicznika i tempomatu, czy raczej jedna (mniej więcej taka).
Jak działa i gdzie siedzi sam tempomat - nie mam pojęcia. Fajnie by było pogadać z jakimś mechanikiem albo nawet porównać komputery silnika w Renault z tempomatem i w Dacii - może na pierwszy rzut oka będzie widać, że jakiś pin albo dwa są nie podłączone, wystarczy podłączyć i śmiga (patrz: spryskiwacz z wycieraczką w pierwszym Loganie).
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-24, 09:21
W zasadzie R/O nie są potrzebne do używania tempomatu. "O" pauzuje działanie tempomatu, "R" wznawia. Równie dobrze można go po prostu wyłączyć wciskając pedał hamulca i włączyć ponownie wciskając + lub -. Niektórzy na forum Laguny, dodając brakujący tempomat, montowali tylko te dwa przyciski i jeżdżą bez R/O.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-24, 09:38
_Big_Mac_ napisał/a:
W zasadzie R/O nie są potrzebne do używania tempomatu. "O" pauzuje działanie tempomatu, "R" wznawia. Równie dobrze można go po prostu wyłączyć wciskając pedał hamulca i włączyć ponownie wciskając + lub -. Niektórzy na forum Laguny, dodając brakujący tempomat, montowali tylko te dwa przyciski i jeżdżą bez R/O.
Ooo, kłóciłbym się, czy nie są potrzebne. :) Ja nie mam odpowiednika przycisku "0", a przydałby się - teraz, żeby wyłączyć tempomat, a nie hamować/wciskać sprzęgła, muszę go wyłączyć i włączyć, a to są dwa kliknięcia! :> A już przycisk "R" to absolutna podstawa fajności tempomatu - pozwala bezrefleksyjnie wrócić do poprzedniej prędkości, zamiast przyspieszać samemu i znowu ustawiać. :)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-08-10, 15:54 tempomat fabryczny
Czy nowy Logan ma tempomat, czy tylko ogranicznik prędkości?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-20, 09:37
Czy są gdzieś dostępne schematy elektryczne Lodgy i Logana/Sandero 2 ?
Chciałbym sprawdzić jak jest zrealizowane podłączenie tempomatu w nowych Daćkach. Na razie ustalono że przełącznik ogranicznika w Lodgy podaje po prostu napięcie bezpośrednio do ECU. Prawdopodobnie tak samo aktywuje się tempomat w wersjach w niego wyposażonych. Ciekawe czy wystarczyłaby aktywacja tej funkcji w ECU Lodgy plus dołożenie brakujących sygnałów.
Wysłany: 2013-09-09, 09:07 Aktywacja tempomatu w sterowniku silnika
Zrębice i samochód bebe skłoniły mnie do refleksji nad tempomatem (szczególnie w połączeniu z wyprawami po 300km w ostatnim czasie. No dobra co mnie tak zastanawia, a no przejrzałem stare wpisy na forum i nie widziałem aby ktoś zrobił coś przy elektronicznym pedale gazu, jednak na jakimś francuskim forum znalazłem link do rumuńskiego forum a tam:
Proszę kogoś o zdementowanie bądź potwierdzenie mojej tezy (w którą wręcz ciężko mi uwierzyć) - do "zainstalowania" tempomatu w Dacii z elektronicznym pedałem gazu potrzebne są:
a) cztery przyciski
b) trzy oporniki
c) kabelki żeby to wszystko spiąć razem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum