Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1108 Skąd: krakow
Wysłany: 2007-09-29, 21:16
nie wiem jak wygladaja wloty na zewnatrz logana. w uno zakleilem wloty tasma papierowa, posmarowalem to i okolice wazelina, a nastepnie rozprowadzilem na to jak najrowniej silikon z tuby. po zastygnieciu masz oslonki. niedogodnosc taka, ze przed jazda musisz zdmuchnac lub odmiesc paprochy i liscie, oraz schowac do auta oslonki. ale smieci wewnatrz sa uz tylko ilosci sladowe. pozdr
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-29, 21:51
GeRRaD: Jeśli "garażujesz" samochód "pod chmurką" pomocne tez jest zwyczajne zamkniecie doplywu powietrza z zewnatrz pojazdu. Najprostsze rozwiazanie ale za razem najmniej skuteczne, choc cos daje.
Przemyślałem sprawę i wydaje mi się, że kwestia w tym, że owa "przygotowana instalacja" to owszem, miejsce na filtr, ale wewnętrzny - i uległby on bardzo szybkiemu zabrudzeniu (co może skutkować negatywnymi skutkami) bo w obwodzie wentylacji brak jeszcze jednego istotnego elementu: filtra wlotowego.
W istocie na innych forach, gdzie są osoby które dokonały jednej lub drugiej przeróbki, można znaleźć potwierdzenie tej teorii. Ilość zanieczyszczeń, jaka osadza się na własnoręcznej roboty filtrach wlotowych, jest oczywiście olbrzymia. I podobnie jest z filtrami wewnętrznymi zainstalowanymi bez tego wlotowego.
Dlatego też Renault/Dacia/ASO broni się przed instalacją faktycznie istniejącego jako potencjalny element instalacji filtra wewnętrznego - bo fabryczny filtr wlotowy nie istnieje w ogóle. I o tyle nie jest to nawet specjalnie dziwne, bo (oprócz oczywistego wpływu na cenę) ewentualne miejsce jego instalacji jest dość trudno dostępne, a przydałoby się go jednak co jakiś czas oczyszczać...
Taka jest moja - myślę że prawdopodobna i bliska prawdzie - teoria w tym temacie.
Na koniec zauważę tylko, że jest to kolejny produkt ze sporą szansą na popularność, który mógłby znaleźć swego producenta (;
Dlatego też Renault/Dacia/ASO broni się przed instalacją faktycznie istniejącego jako potencjalny element instalacji filtra wewnętrznego - bo fabryczny filtr wlotowy nie istnieje w ogóle.
A czy fabryczny filtr wlotowy istnieje w Clio i Thalia? Tam filtr wewnętrzny (identyczny do tego pasującego do Logana) jest instalowany przez Renault bez problemów.
A czy fabryczny filtr wlotowy istnieje w Clio i Thalia?
Nie mam pojęcia (; ale jeśli np w tych autach wlot powietrza jest inaczej umiejscowiony to tak naprawdę istnieje możliwość, że nie jest konieczny - jeśli rozumieć go jako osobny element w postaci klasycznego filtra siatkowego czy podobnego - bo jego funkcję wykona sama konstrukcja.
Natomiast w Loganie wlot wygląda tak, że różne zanieczyszczenia wpadają do niego prawie bezpośrednio i dlatego osobny, klasyczny filtr wydaje się potrzebny.
Na rysunku poglądowym blok wentylacji wygląda tak (zaznaczenie niebieskie - wlot, czerwone - klapka filtra kabiny):
dlatego tutaj zajmują się jak dorobić filtr wstępny.
Mi najbardziej podoba sie pomysł gościa 'mcv16vblau'. Z grubej foli magnetycznej (gość miał o grubości 2,5 mm) - cieńkie za słabo trzymają - wycięty odpowiedni obwód prostokąta, superklejem naklejone na ta siatka na komary (taka od okien) i tym zasłonięty otwór wlotowy.
Wcześniej czy później ta sprawa pojawia się na wszystkich loganowych forach (: - oprócz tego niemieckiego ja polecam jeszcze rumuńskie (niestety nie znalazłem żadnego automatycznego tłumaczenia z tego języka, pozostaje więc "English Corner" oraz niuchanie na czuja i oglądanie obrazków) i francuskie.
Kupiłem filtr do Clio III / Modusa w ASO (nr. 7 701 062 227). Filtr o tym numerze to jest filtr zintegrowany z pokrywą, tak jak widać na linkach holenderskich czy rumuńskich. Koszt brutto filtra u mnie w ASO to 62 zł. Na Allegro można też kupić tańsze filtry, ale one nie mają pokrywy (pewnie jak ten się zabrudzi, to będzie można wymienić na 'nie firmowy', i wykorzystać pokrywe).
Narzędzia potrzebne do instalacji:
1. Wiertarka (im mniejsza, tym lepsza)
2. Lampa/latarka (im mniejsza tym lepsza)
3. Wiertło (jakieś 5-7 mm)
4. Gruby pilnik (ściernik) do drewna (taki ze 15 cm długości - dłuższym ciężko się manewruje z braku miejsca)
5. Drobny pilnik (np. do metalu) - też z 15 cm
6. Odkurzacz
Zajęło mi to jakieś 1-1,5 h (trochę mało miejsca na manwery, a miałem przydużą wiertarkę).
No ale teraz szafa gra, i powietrze filtruje.
Aha, odnośnie filtra wstępnego to u mnie jest fabryczna siatka na wlocie, więc liście i takie tam to już nie wpadają. Wiem, że w starszych Loganach takiej siatki na wlocie nie ma.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-01, 12:04
Szaruś napisał/a:
Oto siatka:
Jesli chodzi o ten czarny plastik to jest on (chyba) w kazdym loganie. Myslalem, ze masz na mysli dodatkowa siatke bezposrednio na wlocie do nawiewu, ktory zanjduje sie pod ta czarna kratka (na srodku).
Dzisiaj ne zdzierżyłem (córcia ma alergię na pyłki roślinne ) i...założyłem filtr wstępny , w postaci pończoch naciągniętych (a więc 2 warstwy) na słynną czarną kratkę. To ci prewert z tego mojego Logana w pończochach chodzi
Wygląda to c.a. tak:
http://www.daciaclub.ro/i...showtopic=39397
ja założyłem weglowy za 45 zł na allegro kupiłem do modusa, super jest, zajęło mi to niecałą godzinę, do tego zalożyłem wstępny z filcu przyczepianego na rzepy do karoserii tak zebym mógł bo zdejmować co jakiś czas i wyczyścić. rewelacja, polecam
filc ma około 5 mm grubości, dałem go w\dwie warstwy zszyte na maszynie do szycia razem z rzepami po obwodzie, drugie rzepy "do pary" przykleiłem do blachy na silikon neutralny nie powodujący korozji. Filc ma wymiary 24 x 14 cm. paski rzepu maja po 2 cm szerokości.
Witam, na razie jest tak jak na złaczonym obrazku.
I jakość powietrza wyraźnie się poprawiła.
NIestety, w okolicy sworznia lewego ramiona wycieraczki po zimie pojawiła się ruda
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-22, 11:12
pazorro napisał/a:
filc ma około 5 mm grubości, dałem go w\dwie warstwy zszyte na maszynie do szycia razem z rzepami po obwodzie, drugie rzepy "do pary" przykleiłem do blachy na silikon neutralny nie powodujący korozji. Filc ma wymiary 24 x 14 cm. paski rzepu maja po 2 cm szerokości.
Powiedz jeszcze jak Ty tam rece wlozyles... ? Bo ja mam z tym problem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum